Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kom je jullie gezellig in gezelschap houden als dat goed is. Vandaag heb ik mijn 4e IUI gehad in eigen cyclus en mag op 12 juni testen.

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010??

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24/05, 1 emmy, testen 04-06-2010

Minoes:1 ste echo 4 04-06-10

Moos: TP 25/05, 1 emmy, testen 08-06-2010

Tess: TP 27/05, 1 TOP emmy, testen 11/06/2010

Doortje: IUI nr 4, testen 12/06/2010

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Zit nu op WD 10 of 9. Heb 18 mei de Tp gehad, 15 mei de punctie.

Ben wel bang dat ik toch nog ongi worden. MAar ja das eigen schuld,

had ik maar niet eerder moeten testen. Kon het gewoon niet laten...

Geplaatst
Hoi hoi,

Zit nu op WD 10 of 9. Heb 18 mei de Tp gehad, 15 mei de punctie.

Ben wel bang dat ik toch nog ongi worden. MAar ja das eigen schuld,

had ik maar niet eerder moeten testen. Kon het gewoon niet laten...

En wanneer mocht je testen volgens het ziekenhuis?

Zou je dan een positieve test kunnen hebben door de hormonen die je gebruikt?

Tess

Geplaatst

ik mocht 2 juni testen. nee geen positieve test door hormonen, was volgens het ziekenhuis wel echt zwanger, maar kan natuurlijk nog gewoon vroege miskraam krijgen die met de ongi komt en ze gaf ook duidelijk aan dat we tot 12 weken nog in risicozone zaten zoals normaal natuurlijk ook.

Geplaatst

Ik ben vanochtend opgestaan met buikpijn! Niet heel erg...maar toch...

Voel je niks, is het niet goed, voel je wel wat is het ook niet goed!

Trouwens, dit vond ik nog, rijk en beroemd, ook zij moet 'lijden' deze weken! Berichtje is van 26 mei geloof ik maar ben niet helemaal zeker.

Celine Dion in beruchte wachtweken

celine-dion.jpgIedereen die een IVF-behandeling heeft ondergaan is bekend met de term ‘wachtweken’. Het is de periode tussen de terugplaatsing van embryo’s en het hopelijk ontstaan van een zwangerschap. Een ware hel is het. Fysiek mag het meeste leed dan geleden zijn. De twee wachtweken zijn zenuwslopend. Besluit het kindje (of de kindjes) zich in te nestelen zodat je zwanger bent? Of is je lichaam niet in staat om de embryo’s vast te houden en volgt er dus genadeloos een menstruatie? In die beruchte wachtweken bevindt Céline Dion zich nu. De 42-jarige zangeres is bezig met haar vijfde IVF-poging. Respect! (Foto: Golden Song)

Dion wacht momenteel op blij nieuws van de dokter over een zwangerschap. Ze heeft al een 9-jarige zoon (Rene-Charles) met haar man Rene Angelil.

“We wachten ongeduldig op goed nieuws, ik wil nog niet te veel praten over een mogelijke zwangerschap omdat ik bijgelovig ben. Maar ik weet dat de mensen me steunen en voor ons bidden. We hopen nu op het beste en ik kan niet wachten om mensen goed nieuws te brengen.”

De zangeres laat het pas weten als ze helemaal zeker weet dat ze in verwachting is. Ze wil haar fans niet in de war brengen.

In november eindigde de laatste zwangerschap van Dion (ook via IVF) helaas in een miskraam. Ze is dus door schade en schande wijs geworden om nieuws over een zwangerschap te vroeg naar buiten te brengen.

Geplaatst

Zo zie je maar dat bekende mensen ook maar mensen zijn.

Hoe is het met iedereen?

Rustig hier...

Hopelijk vermaakt iedereen zich een beetje.

Tis hier in ieder geval mooi weer!

Tess

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik weet nog steeds niet wanneer ik op het wachtbankje kan plaatsnemen.

Heb vandaag de 2de FM gehad. A.s maandag de 3de! Het zag er allemaal goed uit! Dat is het belangrijkste!!

Waarschijnlijk woensdag of donderdag de punctie. En dan komt het grote moment! Dan neem ik hopelijk plaats bij jullie op het bankje!

Meiden, iedereen succes en sterkte!

groetjes,

Goofy

Geplaatst

Heey Goofy, spannend wanneer de punctie zal zijn.

Bij mijn 2e FM waren de meeste folikels rond de 15-18 mm.

Succes!

Tess

Geplaatst

Spannend op het wachtbankje......

@object: ik gebruik ook pregnyl voor innestelen, heb alleen geen tp gehad. 3x 1500. Gisteren de laatste gezet! Ik geloof dat pregnyl na 5 6 dagen uit je lichaam is. Wel balen dat je pas 11 juni mag testen nu! Duurt toch al zo lang!

@Liesjuh: Gefeliciteerd! Je fleurt het rode meibankje eindelijk een beetje op!

@Dilithium: Iedereen hier herkend dat gevoel. Ik ben zelf altijd wel heel blij dat ze me het zelf komen vertellen, en dat je het niet via via te horen krijgt!

@Michelle: Misschien juist een goed teken? Sterkte meis.... We horen het 4 juni!

@Liesbeth: Ik juich ook voor je. Is in ieder geval een teken dat je emmy ingenesteld is! Nu moet ie alleen nog vasthouden! Maar dat doet ie vast!

@Tess: Wat fijn 3 cryo's!

Ook voor de rest veel succes met wachten, voor mij (en de andere 4 juni testers) zit er alweer meer als de helft op!

Toi toi toi

Liefs Alice

Geplaatst
Heey Goofy, spannend wanneer de punctie zal zijn.

Bij mijn 2e FM waren de meeste folikels rond de 15-18 mm.

Succes!

Tess

Hoi Tess,

Ja, ik vind het superspannend! Ik had vandaag 2 follikels van 17mm, 2 van 16mm en 8 van 15mm. En nog een boel kleintjes die niet zijn opgemeten. Mijn 1ste FM leverde 17 follikels op. Dus volgens mij gaat het wel de goede kant op! Spannend dus.

Jij succes op het wachtbankje!

Gaat het goed met je?

Vond je de punctie een beetje te doen?

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

Meiske/ Babeth,

Hoe is het met je ovulatietesten gegaan?????????

Je bent zo betrokken bij anderen maar lees over jou maar weinig...ben benieuwd!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@Goofy: Zo dat zijn er nogal wat. Daar komen vast genoeg eitjes uit.

Ik vond de punctie goed te doen. Blijven ontspannen en concentreren op je ademhaling, dan komt het goed. En ik heb tot nu toe steeds hele lieve IVF verplegkundigen gehad die me begeleiden, en gynaecologen die precies vertellen hoe het gaat.

Ben benieuwd wanneer jij je punctie hebt...

Tess

Geplaatst
Meiske/ Babeth,

Hoe is het met je ovulatietesten gegaan?????????

Je bent zo betrokken bij anderen maar lees over jou maar weinig...ben benieuwd!!

Groetjes Nathalie

Hai Nathalie

op 1ste pinksterdag had ik een donkere test, net niet zo donker als de controlestreep, een dag later was deze lichter en toen waren de testen op.

]ik heb het idee dat ik 24 of 25 mei geovuleerd heb maar voor de volle 100% weet ik het niet, ik heb me verder niet getemperatuurd ofzo.

Wel hebben er er natuurlijk gebruik van gemaakt....zou wel een mega groot wonder zijn als het gelukt zou zijn.We gaan er uiteraard niet vanuit.

Ik voel verder ook af en toe krampjes maar ja..ik weet het allemaal niet.

gisteren in de winkel vroeg mijn man wat ik in gedachte had voor het eten..ik zei ik heb zin in pannekoeken en ravioli ! ???? (voor het laatst een jaar of 25 geleden op op een camping ...)

Hij keek me maar met een vreemde blik aan en stelde toch maar ets anders voor haha.

Nee zonder gekheid, ik hou er rekening mee dat mijn menstruatie omstreeks 7 juni komt en dan beginnen we.

Momenteel droom ik wel weer veel en ik onthoud ze ook, dat is apart omdat ik sinds de bevalling voor mijn gevoel niet meer droomde, waarschijnlijk wel maar ik herrinnerde me totaal niets.

Vanacht droomde ik dat ik een schoolexamen aan het doen was...een hoofdstuk ging over ivf/icsi en er was een afbeelding te zien van Nick* (20 weken echo) heel bizar.

Ik merk dat ik steeds mee zit aan te hikken tegen mijn uitgerekende datum 4-7-2010, vandaag zou ik precies 35 weken zijn.

Maar hoe gaat het met jou? oe voel je je? denk je dat je het kunt laten om niet eerder te testen dan 10-6? spannend hoor!!

Ik hoop echt van harte dat het bij jullie nu goed gaat!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Babeth,

Ik lees net je verhaal zo wel mooi zijn als het zo gelukt zo zou zijn ik duim voor je,

Elke x als ik je verhaal lees over je zoontjes dat moet ik slikken wat een raar idee dat je dan nu zo veel weken zwanger zou zijn.

wou je even een hart onder de riem steken en ik leef met je mee sterkte.

gr veel liefs jessica

Geplaatst

@ Babeth, ik herken wat je zegt. Ik was niet zo ver in mijn zwangerschap, maar die uitgerekende datum blijft in je hoofd...moeilijk!! Heel veel sterkte en ik duim met jullie mee!!!

Ik voel me al een paar dagen niet lekker, giga hoofdpijn, migraine-achtig, misselijk en naar. Dezelfde hoofdpijn die ik heb voor een menstruatie, alleen duurt-ie dan een dag, niet langer, en nu toch al vanaf woe/do. Zou het betekenen dat ik ongesteld wordt of niet? En als ik ongesteld wordt...ben ik dan zwanger, of niet? (de vorige keer bleek ik ondanks menstruatie toch zwanger). Je hebt zoveel scenarios dat je er gek van wordt. Was het maar vrijdag.

Zijn er mensen bij die eerder gaan testen? Zo ja, wanneer??

Allemaal sterkte weer!!

Liefs, Mirjan

Geplaatst

He Babeth,

Wel heel bijzonder zou het zijn als het toch gelukt is alleen is het zo moeilijk om te hopen, je kan alleen maar teleurgesteld raken en dat is iets wat je nu zeker niet kan gebruiken maar ik hoop het zo voor jullie!!

Wel heel bijzonder je dromen...lijkt me wel heel zwaar voor jullie, aan de andere kant ook heel mooi omdat je jongens zo dicht bij jullie zijn op deze manier.

Ook het gegeven je nu weer kan dromen is volgens mij een positief iets, op deze manier kan je misschien toch alles na verloop van tijd een plekje geven in jullie leven.

Wat lijkt het me moeilijk voor jullie maar hoop echt dat het jullie lukt!! Het is jullie zo gegund!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie warme woorden!!!

Nathalie, inderdaad, ik zie het dromen (of het herinneren van) ook als een stuk van de verwerking, ik weet het niet hoor, ik vond het wel fijn en bijzonder.

Maar we gaan er inderdaad niet vanuit dat het spontaan gelukt is, die kans is zoooooooooooooooo piepklein....

Jessica, jij hebt al bijna je eerste FM, spannend, weer wat verder in de behandeling, vind jij het nu ook zo snel gaan? dat vond ik wel in de tijd van stimuleren...totdat de wachtweken er waren haha, dan gaat de tijd met een behoorlijke vertraging.

Nathalie, kom jij je dagen een beetje goed door?

Mirjan, jij zit vandaag al op wd9 na je tp, hou je het nog vol?

wat een verwarring dat jij menstrueerde tijdens je zwangerschap, logisch dat jou een menstruatie niet alles zegt. Wellicht een goed teken dat je klachten nu langer aanhouden...ookal is het lastig, heel veel succes!

meiden, weet dat een zwangerchap en een of meerdere gezonde kinderen net zo gegund is he, echt iedereen is dat geluk toegewenst!

liefs

Babeth

Geplaatst

@Wish, ook jij houdt alles van iedereen zo goed bij.... Hoe was jou echo eigenlijk?

Ben benieuwd!

Liefs Alice

Geplaatst

Ik heb nu 4 testen op een rij gedaan en ze werden steeds sneller positief en donkerder. Ben ook misselijk en geen ongi krampen etc. Heb op 18 mei de TP gehad en 15 mei de punctie, wanneer zou ik uitgerekend zijn als alles goed gaat? Mag volgens zh 2 juni pas testen, dus dan pas maak ik mij groen.

Volgens mij gaan we het wachtbankje mooi groen maken.

LindaDa hoest met jou?

Bedankt voor de felicitaties!!!

Geplaatst

Het internet deed het gisterenavond niet, vandaar deze late reactie.

Alice,

Bedankt voor je belangstelling!

Wat is dit toch een fijn forum, iedereen leeft zo met elkaar mee.

Voor jullie allemaal een hele, super dikke:hugg:

Bms was 5 en de dominante follikel was 10.0.

Dinsdag weer terug komen.

Ik ben bekend met een latere eisprong omdat ik een cyclus heb van 30 dagen.

Komt goed!!

Verder hebben we gevraagd of dat er onderzoek gedaan kan worden bij mij of op de evt. embryo's.

Dit was niet nodig.

Bij mij is in het bloed gezien dat mijn hormoonhuishouding goed is en met de echo's zien ze ook dat het er 'goed' uit ziet.

We krijgen perfecte embryo's.

Een dosis geluk is nog wat ons niet gegund is......

Heb weer wat positieve hoop gekregen door de bemoedigende woorden van de gyn.

Goofy,

Succes voor de punctie. Ik ga voor je duimen!

Nathalie,

Hoe voel jij je. Lees in het onderschrift dat dit je derde 'verse' poging is.

Ik vond het toch wat 'anders' voelen.

Toi, toi, toi!!!

Babeth,

Wat ben jij toch een lieve meid!!

Heb respect voor je dat meen ik echt.

Je weet het altijd zo duidelijk te omschrijven.

Bedankt voor je lieve woorden!

Liesbeth,

Joehoe, dat klinkt allemaal erg positief.

Ik hoop zo dat jij jezelf een mooi groen kleurtje kan gaan geven!!

Voor alle andere die ik nu niet bij naam heb genoemd, natuurlijk ook heel veel succes!!

Geplaatst

Woensdag de terugplaatsing voor mij.. Mits er 1 van de 3 cryo's het ontdooien overleven en dan kom ik bij jullie zitten!!

Geplaatst

*plof*... ik kom er ook bij op het wachtbankje van juni. Vandaag TP gehad van 1 vers topembryootje, 14 juni bloedtest in het ziekenhuis.

Geplaatst

He die Wish,

Zie net dat wij een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Allebei de 3e ICSI!

Ook bij ons alles goed BMS en mooie embryootjes maar ook niet dat beetje geluk dat we nodig hebben!

Hopelijk ontdooit jullie cryootje mooi en krijg je die lekker warm in je buik!

Vind een verse ook anders aanvoelen dan een cryo...wel even spannend!! Prettig zonder die hormonen is het wel!

Wij gaan ook door met icsi 4 als dit niet lukt maar we hopen op het beste...moet zeggen dat ik momenteel niet zo hoopvol ben meer maar ja.

Op naar 2 juni!!

Groetjes Nathalie

Fijn dat jullie nog

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden