Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee vanessa

Ik zie nog niet op tegen de bevalling, ik ga er open minded in!

Ik weet dat er bevallingen van een paar uurtjes zijn en van 3 dagen.

Ik ga er vanuit dat het niet makkleijk zal zijn, maar ga nergens van uit!

Ik ga gewoon ergens tussen in zitten hihiih

je kan zoiets toch niet sturen jammer genoeg

Ik ga niets speciaals doen niet op de kruk en niet in bad, gewoon in het ziekenhuis op een bedje!

het gaat wel redelijk met me

ben erg verkouden geweest van de week met veel hoesten en dat neemt nu pas een beetje af, is erg vermoeiend en lastig

maar gelukkig komt het er verbetering in zicht!

veel liefs claudia

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanessa,

Wat vervelend zeg!

Zo zie je maar dat wij gelijk hebben gehad, (HELAAS) dat echt elke stap die gezet moet worden in dit traject spannend kan zijn en niet vanzelfsprekend is.

Kl*te hoor.

Hoop dat 'ie' kleiner zal gaan worden en dat je deze maand mag gaan beginnen met stimuleren!

Positief thinking, kom op hoor!!!

Ik duim voor je!

Ha die Pleun(tje),

Wie had dat gedacht, misschien saampjes op het bankje van juni.

Hoe gaat het met je?

Geplaatst

ik ben net (hopelijk voor het laatst dit jaar )ongi geworden

dus buikpijn en hoofdpijn alom hier maar daar kom ik vast wel door met wat paracetamolletjes en een warm bedje zometeen

en nee nooit gedacht wij samen op een bankje maar mss moet het zo zijn en gaan we vanaf nu helemaal gelijk op en schuiven we samen van bankje naar bankje op naar samen bevallen

jammer dat je niet meer in eindhoven loopt anders hadden we samen op een kraamkamertje kunnen liggen hihihi

Geplaatst

Hoi Vonnie,

Jij ook welkom hier, het wordt al een aardig vol bankje, super hoor!!!

Geplaatst

Het wordt nu maar tijd dat ik me ook ga aanmelden voor juni.. met geluk heb ik het 'korte protocol' en mag zoals het er naar uitziet rond 7 juni beginnen met puregon.. de pen ligt al ongeduldig klaar op mijn keukenkastje! Gaat het dan eindelijk gebeuren????

@Vanessa ; extra veel succes

@ allemaal : minstens zo veel succes!!

Kus Jess:blob1::clock::gekruiste vingers 2:yah:

Geplaatst

Jessica,

Hoe bedoel je dat je geluk hebt met het 'korte' protocol?

Dat je dan sneller een evt. punctie en tp zal hebben?

Heel veel succes en welkom in dit super, fantastische topic!

Hoi Allemaal,

Wij hebben eindelijk bericht gekregen dat we 1 cryo hebben.

Daar zijn wij ontzettend blij mee.

Nu 1 cyclus verplichte rust, dan op dag 11 van de volgende cyclus de eerste echo voor het cryo traject.

Voor m'n lichaam even rust, pas op de plaats zeg maar.

Geestelijk zal het helaas weer hetzelfde blijven tijdens de wacht'dagen'.

Geplaatst

Wish dat is nog eens goed nieuws!

Kon ik wel gebruiken vandaag.

Wanneer denk je ongeveer uit te komen voor je cryo tp?

Geplaatst

hallo Wish en Jessica,

ik ga ook het korte protocol volgen dus als mijn cyclus nu weer rond de 26 dagen zit zal rond 11 juni de punctie zijn en de testdatum 17 dagen na punctie...

Wish met het korte protocol gaat het onderdrukken vrijwel gelijk met het stimuleren, dus dan ook relatief snel de punctie.

Ik moet op dag 1 van mijn cyclus bloed laten prikken, dag 2 starten met onderdrukken en dag 3 beginnen met stimuleren.

Fijn dat jullie de cryopoging kunnen starten!!! inderdaad, de wachtdagen zijn net zo heftig / moeilijk maar ik vond de tp in eigen cyclus erg fijn, nagenoeg geen medicatie, alleen 1x pregnyl (5000).

groetjes

Babeth

Geplaatst

Vanessa,

Hoe gaat het nu met je, heb je het een beetje kunnen laten bezinken?

Blijft heftig!

Ik denk dat ik rond 27 mei de eerste echo zal gaan krijgen, dan zit ik denk ik op dag 11 van mijn cyclus. Ben benieuwd wanneer de menstruatie gaan komen, ik heb geen ovulatietesten gedaan. Dacht wel mijn eisprong gevoeld te hebben.

Als de cryo niet goed ontdooid, kan ik dan meteen in dezelfde cyclus doorgaan voor een Icsi poging. Op dag 21 beginnen met de Deca of moet ik weer 1 maand rust?

Ik krijg geen medicatie, misschien alleen pregnyl.

Weet iemand van jullie dit?

Meiske,

Wat is de rede van het korte protocol bij jullie?

Ik heb begrepen dat dit voor de wat 'oudere' (sorry) dames/Meiden bedoeld is, of diegene met minder ei-reserves.

Heb ik dit misschien verkeerd begrepen, kan ook hoor.

Geplaatst

Hallo Wish

Bij onze cryo-poging moest ik enkele malen bloed laten afnemen, thuis wat ovulatietsten doen en er is 2x een echo gemaakt, verder moest ik 36 uur voor de eisprong 1x 5000 pregnyl spuiten.

Bij mij werden de cryos op de 5de dag na de eisprong teruggeplaatst omdat het 5daagse emmies waren.Verder ook de utrogestan moeten gebruiken, dat is standaard in Brussel.

Mijn 2de poging was het korte protocol omdat ik tijdens het lange protocol veel last had van de bijwerkingen tijdens het onderdrukken.Daarom toen het korte geprobeerd, toen had ik vrijwel nergens last van.

Het is geen kwestie van leeftijd of wat dan ook, mijn fsh waarde is nl erg mooi (4,2).

Omdat ik met de 2de poging zwanger raakte wilde de arts nu weer dezelfde procedure hanteren: korte protocol, de tp op dag 3 en na de tp weer pregnyl (5.000), maar alleen als er geen dreiging is van overstimulatie!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Bedankt voor de informatie!!

Fijn dat je bij het korte protocol dan minder/geen bijwerkingen hebt en dat je dit nu weer mag gaan doen.

Wanneer denk je ongeveer te kunnen beginnen met de aankomende behandeling?

Geplaatst

Hallo Wish

ik verwacht rond 28-5 mijn menstruatie weer, een dag later zal ik dan weer gaan beginnen.

Toch wel vreemd enerzijds ben ik wel mee bezig maar ik ben er niet zo naar uit aan het kijken als de vorige 2 pogingen, zal wel anders zijn als de eerste spuit weer gezet is.

Jij vroeg nog eerder of je eventueel als je cryootje niet goed ontdooit direct doorkan met een nieuwe behandeling, ik zou het met je ziekenhuis alvast bespreken.

In ons geval was het niet mogelijk vanwede de planning, maar wellicht is het in jullie ziekenhuis wel mogelijk?

veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Het zal natuurlijk 'anders' zijn nu je aan een volgende poging gaat beginnen na de zwangerschap en geboorte van Lars en Nick.

Dat je er niet naar uit kijkt, logisch toch.....

Ik heb mijn vraag op papier gezet, zodat ik het de eerstvolgende keer aan de gyn kan vragen.

Wij zijn onder behandeling bij Geertgen, daar kijken ze naar wat je lichaam aan geeft en stemmen daar de behandeling op af.

Toen we in het ziekenhuis onder behandeling waren moest ik aan de pil, dan kunnen ze je inderdaad beter inplannen.

Dit hoeft nu niet, vind ik echt een verademing.

We houden contact.

Geplaatst

Meiden, ik wil even één ding aan jullie kwijt.

Ik wil mezelf niet meer in een lijstje vermelden.

Zoals het de afgelopen behandelingen is gegaan heb ik een ontzettende hekel gekregen om in een lijstje vermeld te staan.

Ik ben helemaal niet bijgelovig, maar wordt het nu toch wel een beetje. haha!

Heb mezelf naar mijn zin te vaak rood moeten maken en dat wil ik nu absoluut nooit meer doen, ik ga voor groen!!! (hé, dat rijmt ook nog zie ik nu)

Willen jullie hier rekening mee houden voor als er ooit een lijstje wordt gemaakt?

Zou ik heel fijn vinden, alvast bedankt!

Hoe gaat het met jullie?

Het is wat stiller hier de afgelopen dagen.....

Geplaatst

Hai Wish

helemaal goed toch...maarre, je voegt je wel toe als je groen bent, zou wel erg mooi zijn!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ow ja,

ik heb vanmiddag mijn medicatie maar vast opgehaald, jeetje wat is het vreemd en veel weer.

tevwns wat ovluatietesten binnengekregen...nog 1x natuurlijke eisprong, we maken er zeer zeker gebruik van maar ja.. ergens tegen beter weten in natuurlijk.

Eindelijk de moed weten te verzamelen om naar de kapper te gaan, gek he, ik zag er zo tegenop, maar blij dat ik weer geweest ben, andere kapsel en weer lekker geverfd.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik kippenvel krijg van je ticker.

Hij is 'mooi' hoor! (je begrijpt me wel, toch)

Wat goed van je dat je naar de kapper bent geweest!

Als je in die stoel zit wordt er altijd over koetjes en kalfjes gepraat.

Maar nu zat jij in die stoel jezelf misschien wel kleiner te maken?

Het is niet zo vanzelf sprekend om ergens naar toe te gaan waar je anders nooit bij na had gedacht om er niet naar toe te gaan.

Wij hebben dat ook hoor dat we er 'gebruik van maken'. We weten dat de kans super klein is, maar toch, het is wel een kans en je weet maar nooit.

Geplaatst

Even een snel berichtje;

Vandaag geconstateerd dat er 3!!! cystes zijn waar ze met de IVF last van hebben. De rest van de cystes (het is werkelijk een zooitje) kunnen ze mee leven. Het zit ook op mijn darmen, wat ik al dacht.

Vandaag een depot Lucrin gekregen voor 1 maand. 7 juni ga ik weer terug voor een echo en dan wordt er gekeken of ik geopereerd moet worden.

Mocht het geweldig opgeknapt zijn (ach, hoop doet leven) dan kan ik direct door met stimuleren.

Een kort berichtje maar met veel impact. Ik was er gelukkig al op voorbereid omdat ik mij gewoonweg niet goed voel. De pijn is ontzettend verminderd door de Deca maar ik zie er niet uit. De pijn moet eerst weg.

Ik heb zelfs nog bruine afscheiding ondanks het gebruik van de Deca....

Heeft iemand ervaring met Lucrin? Hoe heb je deze behandeling ervaren. Ook qua bijwerkingen etc.?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

He Vanessa wat ontzettend kl*te!!

Ik weet niet hoe het is om een cyste te hebben (laat staan 3!!) maar kan wel begrijpen dat dit pijn doet.

Ik wil je veel succes wensen met het spuiten van de Lucrin en hopelijk zal dit goede zijn werk goed gaan doen!!

Ik ga hard voor jullie duimen dat jullie 7 juni goed bericht zullen krijgen.

:support:

Geplaatst

Hallo Vanessa

jeetje dit was niet het bericht waar je op zat te wachten, wat een klote situatie!

Ik hoop voor je dat de medicatie zijn werk zal doen en je een operatie bespaard wordt.

heel veel succes in ieder geval

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Wish,

bedankt, ik snap wat je bedoelt.

Bij de kapper uiteindelijk verteld waarom ik op een doordeweekse dag tijd had voor het hele recept...Ik kon er goed over praten gelukkig, en de kapster vertelde me dat haar vriendin afgelopen jaar oktober haar kindje verloren had na een zwangerschap van 35 weken, ze had dus het eea. van erg dichtbij meegemaakt.

In ieder geval blij dat ik geweest ben, was hard nodig haha

groetjes

Babeth

Geplaatst

Misschien wil je het nu helemaal niet weten, of heb je dit forum al gevonden.....

Mijn beste vriendin zit op een forum voor Lieve Engeltjes.

Dit geeft haar nog steeds veel steun. Ze hebben elk jaar met hun 'eigen groep' een ontmoetingsdag.

Ze is nu bijna 4 jaar geleden bevallen van hun eerste zoon, erg genoeg heeft hij niet geleefd.

(De rede hiervan is onbekend)

Geplaatst

Hoi Wish

lief dat je me naar deze site verwijst, inderdaad, ik had deze al gezien en diverse mensen hadden mij er ook op geattendeerd maar ik hou er nog even afstand van, daar zijn zoveel zware berichten en zoveel verdriet, is nu even teveel. Ik denk wel dat ik er tzt eens een kijkje ga nemen en me ga aanmelden.

Wat erg zeg voor je vriendin, fijn dat ze daar steun vind, het lijk me extra moeilijk voor haar omdat er geen verklaring voor gevonden is!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Meiden

Mag ik alvast een plekje reserveren voor het wachtbankje? Ik heb het bankje mei gevolgd, en hoopte ook daarop plaats te kunnen nemen. Helaas duurde het stimuleren iets langer dan gepland.

Ik ben 19 april gestart met menopur. Nu 4 weken later heb ik 1 eiblaasje op links van 15 mm en 1 op rechts van 11 mm. We hopen dat ze beide doorgroeien, en dat we deze week kunnen spuiten voor de eisprong, en dan klussen!!!! En dan 2 weken afwachten natuurlijk!

Het zijn toch andere wachtweken als IVF/ICSI omdat ik natuurlijk niet weet of er een eventuele bevruchting heeft plaatsgevonden, maar ik vind het toch spannend!

Ik zie wel als er iemand een lijstje heeft gemaakt, dan voeg ik me toe!

Iedereen heel veel succes met de behandelingen!

Liefs Alice

Geplaatst

Meiden? Ik krijg eigenlijk zin om een topic te openen met de titel;

Het niet langer willen wachten bankje"

Hier alvast het lijstje;

Overzicht "Het niet langer willen wachten bankje"

Vanessa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden