Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alvast even nog wat extra "groene energie" (die uitdrukking krijgt nu een andere betekenis):

:blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1:

:blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1: :blob1:

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

"Wat" groene energie! Dat is energie voor een heel stadion vol!

Geweldig! We kunnen het gebruiken!

Dankjewel!

Geplaatst

wat een gezellige drukte al hier. ik zal me bij jullie aansluiten want heb vandaag vernomen dat de 1ste iui poging niet goed is verlopen. de bloedtest was negatief. ik moet wachten tot ik over enkele dagen mijn regels krijg en dan weer herbeginnen voor de 2de iui poging. gezien ze bij ons in het ziekenhuis geen wachttijden hebben denk ik dat ik mss deze maand nog geïnsemineerd zal worden en waarschijnlijk in juni spannend met jullie zal afwachten op het resultaat. veel succes aan iedereen

Geplaatst

Wij beginnen in mei met een procedure voor het terugplaatsen van een cryo. Zo eind mei, misschien eerste dagen juni de tp. Dus ik hoor ook op dit prachtige bankje, reserveer maar vast een plekje.

Trouwens effe wat anders: zie al vanaf begin van mijn bezoek op het forum en dan met name het wachtbankjes verhaal een heel mooi houten bankje in de zon voor een muur met allemaal klimop voor ogen. Maf he? Instantly had ik daar beelden bij, ons wachtbankje.

Mag ergens rond 18/19 mei beginnen met de progestan te slikken, benieuwd naar. Reageer zelf altijd nogal fors op decapeptyl. Maar heb begrepen dat dit plaatselijk de boel plat legt ipv in je hoofd. Klinkt al beter... Voelt vast ook beter.

Merken er trouwens wel meer meiden dat ze hormonaal nog niet weer helemaal in balans zijn? Ik schiet nog met regelmaat even van links naar rechts. Somber uit het niets, jankerig nog steeds. Voelt af en toe als chemisch 'in de war', soms denk ik ook: t is allemaal ook niet niks wat je meemaakt. Kan daardoor ook nog wel soms wat instabiel zijn en dat mag ook gewoon. (moet ik vooral niet vergeten...)

Ondanks dat ik het op zich goed kan plaatsen dat onze poging in april niet gelukt is, is dat rationeel... En emotioneel is het soms gewoon nog even een ander verhaal.

Maaaaaarrrrrr, alles neemt niet weg dat ik vol positiviteit plaats neem op het bankje... Alvast. Gewoon weer... Omdat je dat gewoon doet... Tranen in je ogen, glimlach om je mond. Toch meiden?

Ik ga voor een mooie zomer... Juni lijkt mij een prachtige maand voor allerlei frummels om op kamers te gaan...;-)

Ok, ik ga iedereen in de gaten houden,

groetjes Evy

Groetjes Evy

Geplaatst

hallo dames

omdat mij menstruatie nu een aantal dagen eerder kwam als verwacht kom ik waarschijnlijk straks ook op dit mooie bankje terrecht.....

wordt weer spannend.

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Okki,

Dan gaan wij gelijk op met elkaar.

Hoeveel cryo's hebben jullie?

Wij denkelijk 1.

Jessi en Babeth,

Welkom bij dit topic, het is echt al gezellig druk aan het worden.

Geplaatst

hoi Wish,

dat is leuk, kunnen we beetje kijken bij elkaar hoe het gaat... Jij ook met medicijnen? Wij krijgen 1 embryootje terug geplaatst. Doen ook mee aan een onderzoek van het AMC, genaamd Inez. Richt zich op kijken bij welke behandeling er de meeste (minste) tweelingen voorkomen. Vandaar dat wij dus in principe elke keer een (1) embryo krijgen teruggeplaatst.

Als je meedoet met het onderzoek wordt je gelood voor een bepaalde behandeling. Vandaar dat wij niet eerst IUI hebben doorgaan, ook al was er bij ons geen aanwijsbare reden voor het niet zwanger worden. Ik ben blij dat we niet eerst zes IUI's hebben moeten doen. Zijn er nu uiteindelijk, na de eerste IVF achtergekomen dat ik (mijn eicelletje) niet sluit na het eerste zaadje. Daardoor alleen maar rare embryo's met teveel sets chromosomen. Onmogelijk om daarvan gezond zwanger te worden.

Dus ondanks dat we door de uitloting wel direct de zwaarste behandeling hadden, ben ik er achteraf toch echt blij om. Scheelt ons een hoop tijd en verdriet.

Ok, wish, waar zitten jullie, qua ziekenhuis?

Geplaatst

ook ik kom hier aan schuiven

op 14 mei heb ik mijn uitgangs echo

dan op 21 weer echo

dan op 23 waarschijnlijk (ivm pinksteren weet ik dit niet zeker )weer echo

dan op 25 waarschijnlijk weer echo

en dan hoop ik op 27 mei punctie en dan 3 dagen later mijn tp

hoop doet leven en hoop heb ik genoeg dus ik ga er van uit dat ik in juni positief ga kleuren dus van af nu ga ik mijn teksten en reacties in het groen zetten

Geplaatst

Hallo meiden,

wat een gezellige drukte al op het wachtbankje juni! en wat een goeie spirit! das net wat ik nodig heb, dus hopelijk is er een plekje voor me vrij? ik hoop in week 20 weer te starten met de eerste echo voor de tp van de laatste (!) 2 cryo's, hoezo spannend:icon_cyclops:

goed idee trouwens Pleun, om alvast in het groen te starten. ik doe gelijk met je mee! rood is toch al niet mijn favoriete kleur...:shootme:

allemaal alvast heel veel suxes, tot later, en keep up the good spirit:alien::alien::alien:!!!

xxx Daphne

Geplaatst

Ook ik ga me aansluiten hier!

Gisteren de eerste deca gezet en vrijdag de uitgangsecho om te horen of we ECHT mogen gaan stimuleren!

Ik zie weer wat namen voorbij komen van mijn vorige poging (Wish).

Heb daarna een tijd niet op t forum gezeten, had er even geen behoefte aan.

Ik had de indruk dat iedereen uit dat topic toen zwanger was en bij ons was er zoveel mis gegaan...

Maar we zijn weer op krachten en we gaan ervoor!

Ons motto deze maand is ; IN MEI LEGGEN WE ALLEMAAL EEN MOOI EI! hihi...

Meiden toi,toi,toi voor allemaal!!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Op 7 juni heb ik de eerste intake voor de IVF. Ik heb door een BBZ al 1 eileider vaarwel moeten zeggen en de ander hebben ze eind maart preventief verwijderd. Mijn gyn zei dat ik bij de intake meteen de recepten voorgeschreven krijg die ik nodig heb om te beginnen. Ik lees dat de meeste op dag 21 (deca?) beginnen te spuiten om je natuurlijke cyclus stop te zetten dat zou voor mij dus 9 juni zijn.

Ik vind het allemaal wel heel spannend, ook hoe ik op de medicijnen ga reageren enz.

Groetjes Django

Geplaatst

Hoi Pleun,

Goed idee alles in het groen, ik doe met je mee!!:alien:

Dit zal het allergroenste bankje ooit worden!

Groetjes Brenda

Geplaatst

Hier niet zulk goed nieuws...

Er zit een cyste van 4x4cm en mag dus nog niet gaan stimuleren.

Volgende week woensdag opnieuw de uitgangsecho.

Geplaatst

Hai Vanessa

dat is inderdaad minder goed nieuws, getver... volgende week opnieuw de echo, kan die cyste vanzelf verdwijnen??

groet

babeth

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Dat is inderdaad geen goed nieuws, we zullen voor je duimen dat de cyste volgende week is verdwenen.

Groetjes Brenda

Geplaatst

Hij hoeft niet helemaal weg want dat zal niet gebeuren. Hij moet wel een stukje kleiner worden. Bij onze eerste poging heb ik de deca ook een week langer door moeten spuiten dit ook door een cyste.

Rot endometriose ook!

Las net in een ander topic dat Miepie80 ook door moet spuiten, dit door het bms. Zo zie je maar, het loopt allemaal niet vlekkeloos voor iedereen.

Liefs,

Geplaatst

Hey

Och Vanessa jeetje dat is wat minder !!Nou hopelijk mag de cyste uit zichzelf verdwijnen en mag je gauw verder met het stimuleren van de eierstokken

Erg veel succes ik blijf jullie allemaal volgen...

Liefs Elvira

Geplaatst

hee

das niet de bedoeling he

als je een topic start moet je er ook in mee doen dus kom op we wensen die cyste gewoon weg met zn alle zodat je lekker toch hier op het bankje komt

succes met wegdenken

Geplaatst

Wat een spirit hier, heel veel succes meiden, hoop dat jullie een mooie groene maand juni van maken.

Liefs Renata

Geplaatst

Thanks meiden, ik doe mijn best! Er is zoveel positieve energie op dit bankje dat ik hier gewoon wil blijven!

Geplaatst

oh vanessa

wat lees ik nu voor niet zo leuk berichtje

Blijf er in geloven dat deze poging gaat lukken, ook duurt het misschien ietsjes langer!

Hoe moed en hoe vol

het komt wel goed!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Lieverd dankjewel!

Hoe is het met jou?

Zie je op tegen de bevalling? Voorkennis kan prettig maar ook onprettig zijn.

Kies je nog voor iets speciaals? Baarkruk, onderwater?

Ben niet nieuwsgierig maar wil wel graag alles weten!

Geplaatst
Thanks meiden, ik doe mijn best! Er is zoveel positieve energie op dit bankje dat ik hier gewoon wil blijven!

goed zo Vanessa, that´s the spirit!!

laat je niet kisten door die cyste :Whdatk:

groetjes

babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden