Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Paula, tjee... wat schrikken of niet, doe het lekker rustig aan!!!

@Wombat, wat fijn dat de echo goed was, ga lekker genieten van je zwangerschap!

@Carolina, dinsdag krijg je de echo dus, helemaal super voor je dat het zo geregeld kon worden. Wens jullie veel succes bij de echo.

Wanneer in de zwangerschap kregen jullie kwaaltjes? Ik ben toch wel bezorgd aan het worden, want ik merk er nog niks van....

Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Nou ja, het is niet echt schrikken, want voor de kleine kan het geen kwaad zeggen ze. Ik heb inmiddels 4 dagen amper iets gedaan en het gaat weer stukken beter. Ik ben van plan dinsdag gewoon te gaan werken (heb zittend werk). Ik hoef die dag maar tot 14u, want om 14.20 is de 1e afspraak bij de verloskundige.

Geplaatst

Hoi Meiden

Hier weer even een berichtje

@Wombat super dat de echo goed was lekker ervan genieten meis

Ik ben morgen aan de beurt super spannend begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden morgenmiddag pas om half 4 ga ook meteen vragen voor evt medicatie tegen overgeven want het is nu echt vaak meer als 8 keer per dag/avond overgeven leef nu een beetje op water,vitamepillen en rijstewafels om toch iets binnen te krijgen hopelijk gaat het gauw over ben morgen ook alweer 8 weekjes gaat super snel gelukkig

Hoe is het verder met jullie allemaal

Lfs Elvira

Geplaatst

@Elvira.. super spannend de echo morgen!! Wel heel vervelend dat je zo veel last heb van de misselijkheid gepaard met overgeven. Weet je zeker dat er maar 1 baby zit!!!

Geplaatst

Hey Wombat

Ja volgens mij is het er eentje ik heb er ook eentje teruggeplaatst gekregen en bij de echo van 5 weken zagen we een vruchtzakje zitten

Ja ik word er ook wel gek van die misselijkheid en overgeven van alles al wel geprobeerd maar wilt niet echt helpen

Hoe voel jij je verder?ook kwaaltjes

Lfs Elvira

Geplaatst

dag allemaal

wat kan een mens zich ook druk maken, ik ben er echt kampioen in!!!

morgen precies 9 weken zwanger van een tweeling die we liefkozen ukkie en tukkie noemen.

heb al 4 keer een echo gehad en vanmiddag is de 5e.

heb veel last van hartkloppingen en ben erg moe.

sinds 3 dagen weer die rare krampen net als 3 weken geleden. doet niet echt pijn dat ik gelijk naar een pijnstiller wil grijpen maar voel het wel degelijk.

heb net ff gelezen hier dat veel vrouwen dat hebben en dat het vaak je baarmoder is die groeid.

maar had het menselijk lichaam dat niet anders kunnen laten voelen?

het voelt precies alsof je ongesteld moet worden.

ik had liever gehad dat het kietelde of zo hahaha.

blij om te lezen dat met de meeste het goed gaat.

het zijn zulke spannende weken die eerste 13 weken.

zal blij zijn als we die gehad hebben, is toch alsof je een soort grens overgaat gevoelsmatig.

en er moet ook nu al zo veel geregeld worden. kraamzorg, oppas indien nodig, verzekering, enz.

ee en ander is al geregeld. wij zitten alleen nog met ruimte gebrek.

vorige jaar net een andere auto gekocht en daar zou een gewone kinderwagen in moeten passen, maar een 2ling wagen??? dat word lastig denk ik.

dus binnekort toch maar eens langs een babyzaak om te kijken of dat past want anders moeten we echt op zoek naar een andere auto.

maar goed, niks ernstigs gelukkig.

moet me ook inhouden om niet van alles al te kopen. wie heeft zich ookal laten gaan met shoppen?

score tot nu toe:

2 boxzakken

2 maxi cosi hangers

2 mutsjes

2 boxpakjes

2 knuffeldoekjes

4 truitjes

eh er is meer maar ik denk dat ik het zo maar ff laat hahahaha

Geplaatst

te leuk zeg!!! de postbode kwam net langs met een pakketje

van de tweelingen vereniging de NVOM

een dik pakket met info, tijdschriften, kortingskaartjes en nog veel meer.

ik ben ff lezen dus!

Geplaatst

Miep hier toch ook wat gekocht. Wilde het eerst nog niet doen maar kon t toch niet laten , we moesten voor een oude buurjongen van mij die net pappa is geworden iets kopen voor zn zoontje. Bij kruitvat hadden ze Forever Friends babyspulletjes zo schattig dus wij zijn nu 1 badcape,2slabbetjes,tutdoekje en nog iets weet ff niet meer wat rijker.

We moesten ons wel echt inhouden , wilden eerst alles kopen wat ze ervan hadden in roze en in blauw maar vonden t bij nader inzien toch wat overdreven en eigenlijk had ik me voorgenomen nog niets te kopen tot we n week of 12-13 zijn. Uiteindelijk hebben we de neutrale kleur gekozen.

Wat leuk dat je zo'n verassingspakket opgestuurd kreeg van de tweelingvereniging.

Hebben jullie trouwens van die gratis babypaketten aangevraagd?

Ik mag zo naar een VK voor de tweede echo , ben dit weekend nog naar het zkh geweest heb zo'n buikpijn steeds vooral snachts , mn buik is ook keihard en ik zie er echt dik uit voor 9 weken , in t zkh werd geen echo gemaakt daar moeten ze een gyn voor oproepen. Ze zei wel dat t ws mijn darmen zijn.

@Elvira jij ook heel veel succes & plezier vandaag. Vervelend dat je zo moet overgeven. Iemand zei mij dat pepermunt goed schijnt te helpen tegen de misselijkheid,die ouderwetse wilhelmina pepermunten.

Geplaatst
dag allemaal

ee en ander is al geregeld. wij zitten alleen nog met ruimte gebrek.

vorige jaar net een andere auto gekocht en daar zou een gewone kinderwagen in moeten passen, maar een 2ling wagen??? dat word lastig denk ik.

dus binnekort toch maar eens langs een babyzaak om te kijken of dat past want anders moeten we echt op zoek naar een andere auto.

maar goed, niks ernstigs gelukkig.

hoi Miep

wij hadden de Easywalke duo aangeschaft, deze pastte achterin de kofferbak van mijn Peugeot 307

groet

Babeth

Geplaatst

He meiden

Elvira, heel veel succes morgen! Ik ga morgen voor de 1e echo (om 8 uur direct), erg spannend. Eerst om te weten of er hartactie is, maar daarna ook hoeveel er zijn overgebleven van de 3. Ben de laatste 2 weken erg nerveus en down, hopelijk is dat morgen voorbij....

Mis wel een paar meiden de laatste tijd. Arzu, hoe is het bij jou????? Moet je ook al bijna voor de 1e echo?

Gast Ramona26
Geplaatst

Hallo dames,

@ elvira en carolina: heel veel plezier strakjes!!

@ miep: Wat heb je al veel echo's gehad!? strenge controle?

wel komisch dat je over een andere auto begint, wij moeten ook een andere auto aanschaffen vanwege de duo kids wagen. past niet in onze fiat seicento haha.

we hebben zelf nog niks gekocht voor onze hummeltjes,maar wel veeel gekregen. Manlief is ook al druk met de babykamer,moest gestript worden en dan weer opbouwen.Hij is er nog wel even zoet mee.

De kwaaltjes komen weer terug, kokhalzen bij het tanden poetsen, last van mn buik ( ongiklachten) rug,hartkloppingen.

Morgen 2de echo ben zo nieuwsgierig hoe hard ze gegroeit zijn en natuurlijk of dat alles nog goed is.

Geplaatst

net terug vd echo , het was super!!! de baby is ontzettend gegroeid hij/zij was druk aan het trappelen met zn voetjes echt zo schattig.

De baby is qua groei ingelopen ipv 3 dagen achter de vorige keer ben ik volgens de vk nu geen 9 weken 2 dagen maar 9 weken 6 dagen.

ook kregen we een heleboel leuke boekjes en dingetjes mee en een tutpopje.Ben blij dat we t gedaan hebben , voel me nu echt wel gerustgesteld. We hebben deze echo gewoon uit eigen zak betaald ook prima.

Geplaatst

@Elvira...hier loopt alles boven verwachting. Tot nu toe ( even afkloppen) geen echte kwaaltjes, heeeel af en toe wat misselijkheid en duizeling. Morgen middag afspraak bij de verloskundige, erg spannend allemaal. Nog 3.5 weken en dan zijn we de meest spannend periode voorbij. Nou, jullie ook succes met alles en sterkte met je kwaaltjes.

Geplaatst

Hey dames

Goed nieuws!het hartje klopt loop ook presies op schema ook echofoto mee gekregen dus zit daar steeds naar te kijken

Moest wel men urine even laten checken op uitdroging als alles goed is, word ik er niet over op gebeld en heb ook medicijnen meegekregen tegen de misselijkheid 5juli de volgende echo bij de gyn

Maar ben super blij!!

Lfs Elvira

Geplaatst

@ elvira, ik dacht even weer snel in dit topic lezen hoe het gaat met je maar het gaat niet zo lekker. Ik ben ook heeeeel erg misselijk en ziek geweest, maar heb er niks voor genomen. alleen luchte het overgeven wel op!

sterkte en echt bij precies 12 weken zwanger zijn hielt de misselijk heid op.. dat maakte me ook wel weer onzeker maar Julian deed het nog helemaal prima!

@ miep wat lees ik zwanger van een tweeling? wauw en dat na zoveel pogingen.. de aanhouder wint!! super en heel veel geluk gewenst.

liefs

Desiree

Geplaatst

Elvira, wat een super nieuws! Blijf lekker kijken naar die echofoto's en succes met de misselijkheid. Hopelijk houd je er niet al te lang last van.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hey meiden!

Nou mn eerste dag werken zit er weer op.

Zit inmiddels moe maar voldaan in mijn bedje.

Vandaag ook de 1e afspraak bij de verloskundige gehad. Ons frummeltje is hard gegroeid de afgelopen 2 weken en is nu 3,6cm (passend bij 10 weken + 1 dag).

Nu nog even de afspraak bij de GYN komende donderdag afwachten (ivm mijn hart die toch elke keer nog makkelijk op hol slaat). Ik verwacht er niet al te veel van.

Xxx

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Elvira!

Wat een goed nieuws joh! En nu maar hopen dat het misselijke gevoel snel weg gaat! Geniet er maar lekker van!! En dat geld natuurlijk ook voor de rest van de meiden!!

Lfs Myron

Geplaatst

Hallo even een snel berichtje uit ierland: vandaag 1e echo gehad en het hartje klopt (en precies de goede grootte)...Super he??? Er was ook een vruchtzakje van een 2e maar dat is niet verder gegaan (er waren 3 terug geplaatst)....Over 2 weken weer een echo....

Geplaatst

Dus 1 frummeltje???? Wat goed! Wat ontzettend leuk dat je het hartje hebt gezien en heel fijn dat het er geen 3 zijn (klinkt nogal grof om het zo te zeggen, maar dat zou wel echt extra risico voor jou en de baby's brengen).

Gast Ramona26
Geplaatst

Hey hoi dames,

Ook ik heb vandaag weer een echo gehad van onze ukkies! Het was weer super! Zo bewegelijk, ze waren aan het hupsen zooo lief!

de 1 was 3,13cm en de ander 3.09cm. ze vertelde dat ik dan 10 weken en 1 dag ben vandaag. helemaal prima vind ik dat.

moet me alleen gedeisd gaan houden op het werk omdat ik sinds een week hartkloppingen heb. als het maar met mn ukkies goed blijft gaan.

Hoe vergaat het de rest?

Geplaatst

Wat een echo's komen er voorbij en ik maar wachten.... haha....

Elvira, Carolina, Ren en Ramona wat fijn voor jullie dat de echo goed was!

Zit steeds te denken waarom ik moet wachten tot de 8e week, ben 21 juni pas aan de beurt. Maar "gelukkig" begin ik me af en toe wat misselijk te voelen en daar worden we vrolijk van, haha...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden