Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

stiertje nee cetrotide hoord niet in de koelkast

karin joehoe een tp gefeliciteerd ik deed pregnyl ook om de zelfde tijd.

we gaan hard duimen dat die lekker blijft plakken.

ansje jeetje denk goed aan jullie zelf het is ook niet niks.

dough jij heel veel succes we gaan hard voor je duimen.

hier gaat het goed ook een heel goed gesprek gehad met mijn man ben ook een stuk rustiger.

joehoe maandag en donderdag weer naar popstars spannend.

iedereen een fijn weekend

liefs jessica

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow man

ik weet niet wat me overkomt...vanochtend eerste echo ..blijkt de follikel al 20 mm:jawdrop:

Dus ben net gebeld en inderdaad alles ziet er zo uit dat ei er klaar voor is dus moest nog wel gelijk cetrocide spuiten en vanavond pregnyl spuiten, ze bellen nog over het tijdstip dat de punctie woensdag plaats zal vinden.

Pff ben een beetje uit mijn doen, heb echt met trillende vingers die spuit gezet..brand nu een beetje..

hoe gaat het verder met iedereen?

Liefs stiertje

Geplaatst

Jeetje Stiertje, je gaat als een speer!!!

Wat geweldig, wat leuk dat je het gelijk met ons deelt. De duimen gaan draaien hoor!! Op volle toeren. Heel spannend, kom je gewoon een weekje achter me aan!

De cetrotide jeukt idd een beetje en kreeg een rode vlek maar dit schijnt normaal te zijn en zakt vanzelf weer weg. Bij mij uurtje of twee.

Nou even bijkomen en op naar woensdag

Geplaatst

Jee stiertje, nu al een mooi groot ei! Dan zijn jullie er wel net op tijd bij zeg! Op welke cyclusdag zit je nu dan?

Op naar de punctie woensdag. Gaat nu wel snel ineens he? Succes!

Karin hoe is het met jou? Voel je al wat? Eerste wachtweekje al weer bijna voorbij.

Jessica hoe gaat het met jou?

Dough, deze week van start, succes!

Met mij gaat het wel goed. Ik kom lekker tot rust, ik vind het fijn om niet de hele tijd met zwanger worden bezig te zijn. Dus dat is wel fijn. Dit weekend kwamen mijn broer en mijn zwangere schoonzusje langs voor de verjaardag van mijn vriend. Dat vond ik toch best moeilijk. Er wordt toch veel over de zwangerschap gepraat en ik zie hoe blij iedereen daarmee is. Dat doet dan toch wel een beetje pijn. Ik wil zelf ook zo graag goed nieuws brengen.

Mijn moeder vroeg laatst wat ik zou doen als ik uitbehandeld zou zijn. Zo die kwam wel even binnen. Tuurlijk denk je daar ook wel eens over na maar ik stop het dan toch maar snel weer weg want daar wil ik nog niet aan denken, maar ze was de eerste die me dat vroeg en dat is wel confronterend. Poe ik hoop dat niemand daar voor komt te staan.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hé Stiertje: jeetje zeg, dat gaat snel. Je ei al 20mm? Dan heb jij blijkbaar in het begin een hele snelle cyclus of duurt jouw cyclus ook altijd vrij kort? En hoe laat moet je woensdag heen? Beetje op tijd? Succes hoor woensdag, ik ga voor je duimen.

Karin: hoe gaat het met je? Houd je het wachten nog een beetje vol? Ook voor jou blijf ik duimen.

Jessica: hoe is bij Popstars? Zag je net nog op tv, haha. Wel grappig hoor. Hoop echt dat je neefje steeds verder komt.

Dough: jij hebt dus ook een hele vroege miskraam een keer gehad. Mocht je toen vrij snel daarna weer beginnen of moest je een cyclus wachten? Ik hoor woensdag hoe het verder moet, maar ik reken erop dat ik een cylcus moet wachten en dan is het al december en kan het niet meer voor de feestdagen waarschijnlijk. En jij gaat nu met je 6e poging beginnen. Hoop echt heel erg voor je dat het nu eindelijk gaat lukken. Duim voor je!

Ansje: herken wat je schrijft dat het erg moeilijk is als je zwangere mensen om je heen hebt en merkt dat iedereen daar dan zo blij mee is. Dat wil je zelf ook graag. Dat vind ik ook gewoon heel moeilijk. En dan zo'n vraag van je moeder. Kan me voorstellen dat die er wel even in knalt. Ik denk daar zelf ook nog helemaal niet aan. Dat is in mijn hoofd nog geen optie. Jij veel succes thuis met de operatie van je vriend die eraan zit te komen. Is dat al snel?

Met mij gaat het inmiddels iets beter. Afgelopen zaterdag is het bloedverlies begonnen, dus ik ben wel blij dat mijn lijf dat zelf regelt en dat ik niet nog langer hoefde te wachten en (valse) hoop houden. Merk wel dat het me behoorlijk veel doet, alle spanningen en emoties komen eruit. Ook omdat we nu niet een nieuwe poging kunnen doen waar we ons toch op hadden ingesteld. Aan de andere kant vind ik de pauze ook wel even lekker. Even geen hormonen in mijn lijf en weer even mezelf voelen. Word het ook weer wat gezelliger van thuis...

Een dikke knuffel van mij,

liefs,

sissy

Geplaatst

Hee girls,

Ansje, ja ik vind het ook wel moeilijk hoe lyrisch en blij mensen doen over zwangerschap/ baby's krijgen. Iedereen vindt het geweldig. De aanstaande mama en de baby krijgen sloten positieve aandacht. En wij willen ook zo graag en krijgen het niet. Terwijl we daar niks aan kunnen doen.

En je moeder.... Er zijn best veel mensen die me het hebben gevraagd 'wat als het niet lukt'. Dat vind ik ook helemaal geen rare vraag, omdat ik daar vanaf het begin van de slechte zaaduitslag zelf wel mee bezig was, in tegenstelling tot jullie blijkbaar. Bij ons was het zaad dusdanig slecht (ook wel eens niks gevonden) dat we niet wisten of ICSI wel kon. Duurde een paar maanden tot we hoorden dat ICSI kon, dat we een kans hadden. Anders waren we voor KID, adoptie of pleegzorg gegaan. We zijn er overigens niet uit welke van die opties. Ik vind het heel gewoon om daar over na te denken. Je kunt wel hopen dat niemand daarvoor komt te staan, maar dat is ijdele hoop: 50% van de stellen in de mmm gaat zonder kind het ziekenhuis weer uit. Het lukt gewoon bij net zoveel stellen wel als niet. Dat kunnen wij ook zijn.

Tegelijkertijd levert het nadenken over 'wat als het niet lukt' ook veel verdriet en angst op, wat ik natuurlijk niet leuk vind. Ook omdat ik weet dat het zover misschien nooit komt en we misschien wel een kindje krijgen. Dan is al het verdriet voor niks geweest. Maar ik durf daar gewoon niet meer zo op te rekenen, omdat bij elke mislukte tp mij de moed meer in de schoenen zakt dat het misschien wel zou kunnen lukken. Nadenken over 'straks hebben we misschien een kindje' vind ik pijnlijk, omdat die hoop elke keer een grote verscheurende teleurstelling werd bij elke mislukte poging.

Sissy, ik kreeg een paar dagen na de testdatum de minimiskraam: veel losse stolsels. Ook een paar dagen later nog een groot stuk weefsel. Dat zal het vruchtje met vliezen zijn geweest. Toen was de ergste buikpijn al voorbij. Ik mocht een week later komen voor echo, kijken of alles schoon was. Mijn hCG daalde ook heel snel. Daar is het ook afhankelijk van. Vaak kijken ze of het hCG helemaal weg is, voor ze met een volgende behandeling willen beginnen. Je moet echt goed ontzwangerd zijn, het moet uit je lijf zijn. Dat was bij mij zo bij die echo, alles was schoon en er groeide ook gelijk al een follikel! We zijn heel snel de volgende behandeling ingerold, met opnieuw een tp. Toen vonden we het fijn gelijk door te kunnen, maar nu achteraf vinden we het wel heel snel gegaan. Het was allemaal heel heftig. Ik werd zwanger van een 2-cellig embryootje. Daarna hadden we een 4-cellige en we dachten: nou, met een 2-cellig embryo lukt het al om zwanger te worden. Dan komt het helemaal goed met een mooi verder doorgedeeld embryo. Maar dat was niet zo. Ook later met een topembryo niet.

Ik vind het heel lief hoe jullie voor me hopen en duimen!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Karin inderdaad zit dan precies een week achter jou mits er een terugplaatsing op de planning staat natuurlijk. Hoe voel jij je?

Ansje ik zat gisteren op dag 9 ..dus het gaat bij mij in het begin erg snel. Het gaat nu opeens inderdaad erg snel, bijna zo snel dat ik niet eens tijd heb om me te zenuwachtig te maken..misschien maar goed ook.. .

Moeilijke vraag trouwens van je moeder..das wel even slikken. Ik heb er daarintegen al wel over nagedacht en denk dan ook dat 6x ec voor mij genoeg is maar ja je weet het nooit natuurlijk, het is elke keer weer grenzen verleggen. Maar ik realiseer me ook heel goed dat er misschien nooit een kind komt..50/50 denk ik.

Geniet van het "even niet ermee bezig zijn"

Sissy, fijn dat het al iets beter met je gaat en dat je lichaam het zelf allemaal goed regelt! Hoop dat je nog een poging kunt doen voor de kerstdagen want januari gebeurt er ook niks omdat de poli verhuist..wij kunnen dan ook pas weer eind februari verder.

Woensdagochtend moeten wij om 08:30 aanwezig zijn voor de punctie. Gisteravond om 22:30 de pregnyl gezet. Bedankt voor het duimen alvast:toppie: ik hoop dat mijn ei niet springt vandaag.

Dough, wanneer moet je weer naar het zkh? succes met je aankomende poging!

Jessica volgens mij zag ik je gisteren op tv..heb je blond met bruin haar en een zwarte bril? Denk wel dat jij het was want je neefje kwam op jullie afrennen, wat is dat trouwens een talentje zeg! echt geweldig hoe goed en professioneel die jongen kan zingen...petje af!

groetjes stiertje

Geplaatst

Dag dames,

Er hangt een beetje een verdrietig sfeertje hier.

Dough, heel veel succes met de laatste ec behandeling, ik hoop echt dat het een wat positievere ervaring wordt. Het is wel realistisch dat je ook alvast kijkt naar dat het niet gaat lukken maar gelukkig zijn er nog meer mogelijkheden. Als het zaad echt zo slecht is, is er dan ooit mesa/tesa overwogen? Of misschien naar Belgie of Dusseldorf? Of hebben jullie een bepaalde grens en willen jullie niet verder dan dat?

Ansje, Wat kan het soms toch hard aankomen he! zo uit het niets en dan ook nog van iemand die je vertrouwt en eerlijk tegen je is en van je houdt en weet hoeveel verdriet je hebt. DAt komt 100x zo hard aan, vreselijk! Ik heb zelf (nog) de instelling dat ik nog jaren doorbehandeld kan worden voordat ik het op moet geven. Of ik dit emotioneel zo lang ga trekken is een ander verhaal. Van heel dichtbij kennen wij een stel die er 8 jaar over heeft gedaan, wel iets van 10 icsi behandelingen en nu is ze over drie weken uitgerekend! En dat waren vreselijke jaren maar met dit als resultaat is het natuurlijk super. Ik hoop dat je voor de behandeling in januari weer wat energie kan verzamelen. Veel sterkte met je vriend.

Sissy, heel veel sterkte meid. Je was zo lekker positief ingesteld en al twee keer in de veronderstelling dat het raak was. Dit is een harde domper. Vind het vooral confronterend omdat ik ook nog heel positief ben maar dat het idd zo kan draaien en dat er dan toch heel veel emoties los komen. Zet m op.

Jessica, wanneer moet je weer ongesteld worden? De tijd zal voor jou wel kruipen of niet. Hoop dat je deze week lekker wat afleiding vindt.

En Stiertje, gelukt met de pregnyl zie ik. Spannend allemaal. Hoe laat moet je woensdag?

Met mij gaat het goed. Ben nog steeds wel blij en niet vreselijk zenuwachtig. Durf voorzichtig weer een beetje te fantaseren over babykamer etc. dit blok ik al bijna een jaar omdat het moeilijk voor te stellen is dat wij ooit een kindje in huis zullen krijgen. En dit is natuurlijk nog steeds onzeker. Verder speur ik wel naar kwaaltjes maar alles wat ik nu voel heb ik ook voordat ik ongesteld moet worden. Volgens mijn normale planning zou ik eind van deze week ongesteld moeten worden. Nu is de punctie pas op dag 20 gebeurt en zou je zeggen dat ik deze maand een langere cyclus heb. Ik mag ook echt pas de 12 testen. We zullen zien.

O ja, heb gisteren toch stiekum even uitgerekend wat evt de uitgerekende datum zou zijn (trigger was het uitgerekend juli topic alweer!) en nu valt die op de verjaardag van mijn man! Zou toch teken kunnen zijn van het lot.....

Nou ja, ben er toch best wel heel veel mee bezig....

Dikke knuffel voor jullie allemaal,

Geplaatst
Dag dames,

Er hangt een beetje een verdrietig sfeertje hier.

Dough, heel veel succes met de laatste ec behandeling, ik hoop echt dat het een wat positievere ervaring wordt. Het is wel realistisch dat je ook alvast kijkt naar dat het niet gaat lukken maar gelukkig zijn er nog meer mogelijkheden. Als het zaad echt zo slecht is, is er dan ooit mesa/tesa overwogen? Of misschien naar Belgie of Dusseldorf? Of hebben jullie een bepaalde grens en willen jullie niet verder dan dat?

Sissy, heel veel sterkte meid. Je was zo lekker positief ingesteld en al twee keer in de veronderstelling dat het raak was. Dit is een harde domper. Vind het vooral confronterend omdat ik ook nog heel positief ben maar dat het idd zo kan draaien en dat er dan toch heel veel emoties los komen. Zet m op.

Hee Karin,

In principe doe je geen MESA/PESA/TESE als er met het zaad ge-ICSIt kan worden. Zo'n ingreep is niet niks en tot nu toe blijkt het niet nodig, dus waarom zouden we dat doen? Mijn man heeft geen positief gevoel bij TESE omdat het dan om onrijpe cellen gaat. Ik heb dat niet zo sterk. Maar tot nu toe hoefden we daar dus niet zo over te beslissen, want ICSI lukt met vers zaad. Ze moeten wel verrekte goed zoeken.

Laat je niet vooral niet verdrietig maken door een verdrietig sfeertje hier, hoor! Dat kan altijd nog, haha. Ik stond ook lekker positief in de eerste poging: nu voor het eerst echt een kans! Babytje maken! Je wordt pas verdrietig als het niet lukt. Dus verdrietig zijn kan altijd nog voor jou!

Toen wij de eerste ICSI deden dacht ik: o, wauw, als ik nu zwanger word dan is het niet een lang en zwaar traject geweest die MMM. Dan boffen we heel erg!

Nu, door mislukte pogingen voelt het anders inmiddels.

Hier vandaag eerste fm, eitje van 11mm. Donderdag weer kijken.

Liefs!

Geplaatst

hey dames

sissy ik vind het zo k*t voor jullie heel veel sterkte

karin spannend!!!! duimen draaien

stiertje heb je haast haha je gaat als een speer ga hard voor je duimen succes morgen

ansje ja lekker he even rust maar toch ook weer niet zo tegen strijdig ja je moet posi blijven hoor het komt goed

dough heel veel succes met je nieuwe poging heel veel succes en sterkte we moeten het toch wel mee maken

ja ik had blond haar met donker en ene bril nu niet meer mijn haar is er af en ik heb lenzen ben zo blij mee haha

en ik heb ook weer wat gister weer naar popstars ben ik ziek en vandaag nog erger bah niks aan haha heb altijd wat

over twee week moet ik ongie worden maar ben er nu wel weer rustig onder

liefs jessica

Geplaatst
jeetje dough had niet goed gelezen wat erg van je mk het is en blijft je kindje heel veel sterkte

dikke knuf

Wat lief van je, Minoes. Maar zo voel ik het niet, hoor: als mijn kindje. Het was nog zo pril. En ik was er, ondanks vage positieve testjes, van overtuigd dat het niet goed kon zijn. Dus was nog niet blij geweest dat ik zwanger was. Ik had me nog niet, zoals anderen die positief testen, heel erg verheugd. Het was voor mij een verrassing dat ik zwanger was geweest. Terwijl anderen eerst gelukkig zijn dat ze zwanger zijn geraakt, waarna het mis gaat. Zoals jij en Sissy nu. Dat is toch anders dan wanneer je zoals ik, wist dat het niet goed zat.

Geplaatst

Goedemorgen,

Fijn Dough dat jullie het samen al goed doordacht hebben en dat ze volle vertrouwen hebben dat het met icsi gaat lukken. Hoop dat jullie 2010 positief kunnen afsluiten! Veel succes met de metingen, dat ie maar snel mag groeien!

Geplaatst

vanochtend punctie gehad, viel reuze mee..geen pijn maar gewoon even onprettig. En jawel een mooi ei gevonden.

Nu wel buikpijn maar dat geeft niets, ben lekker thuis aan het werk dus geen probleem, vrijdag hopelijk terugplaatsing.

groetjes stiertje

Geplaatst

Super Stiertje dat er een eitje is gevonden! Bijzonder he om dat zo allemaal te zien.

Hoop dat het allemaal lukt en dat je vrijdag een terugplaatsing hebt, de duimen draaien!

Geplaatst

hey dames

stierte super zeg op naar een mooie bevruchting mijn duimen draaien het mag hier nu ook wel eens goed gaan.

dough dat is ook wel zo ik kan wel merken dat ik 3 maanden zwanger ben geweest heb nog steeds na weeen wel heel k*t heb gister weer wat troep verloren.

ik hoop zo dat we november kunnen beginnen jij ook heel veel succes.

maar dough het klinkt mischien heel raar maar je kan zwanger worden hou daar aan vast dat doe ik ook

karin toi toi toide laaste wachtweken ik duim ook hard voor jou

liefs jessica

Geplaatst

Hé Stiertje, wat goed dat ze een mooi ei te pakken hebben gekregen. Nu op naar een mooie bevruchting. Ik duim voor je!

Ik ben vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken, mijn hcg-waarde bepalen. Dan zou ik om 12:00 uur worden gebeld door de arts, maar het is nu 14:20 uur en ze hebben nog niet gebeld, grrr. Nog 10 minuutjes en dan ga ik zelf wel bellen met de verpleegkundige. Ben namelijk benieuwd of we misschien toch nog door mogen.

Dough: dank je voor jouw verhaal over hoe het toen bij jou ging. Ik ben dus nog aan het afwachten of wij eventueel nog door mogen of niet. Of dat het volgend jaar wordt. Jij hééél veel succes deze poging. Fijn dat er al een ei zit en hopelijk wordt dit m gewoon dit keer. Dat je 2010 maar heel fijn mag afsluiten!

Karin: fijn dat je zo'n positief gevoel hebt. Had ik zeker de 1e poging ook heel sterk. Want ineens komt het dan misschien toch heel dichtbij. Je kansen zijn ineens nog nooit zo groot geweest als nu. Opzich denk ik nu ook nog steeds positief, maar durf er minder sterk over te denken. Heb bijv. afgelopen maand ook niet uitgezocht wat een eventuele uitgerekende datum zou worden. Had dat de 1e keer wel gedaan. Dus heel grappig om te lezen dat jij dit soort dingetjes nu ook doet. En wie weet, de verjaardag van je man, dat moet toch geluk brengen???

Jessica: balen dat je ziek bent en gewoon nog steeds niet fit bent. En ook dat je lijf nog steeds van slag is. Hoop dat zo langzamerhand alles er nu een beetje uitkomt zodat ook jullie je weer kunnen richten op een volgende poging.

liefs,

sissy

Geplaatst

Stiertje, wat mooi: een ei! Deze stap is weer gezet, nu op naar vrijdag!

Sissy, en, heb je gebeld? Hoe hoog was het hCG?

Ik herken wel wat je schrijft over uitgerekende datum uitrekenen bij de eerste poging en later niet meer.

Toen we net zelf probeerden zwanger te raken, toen we stopten met anticonceptie, deed ik dat ook de eerste maanden. Ben ik toen mee gestopt na een paar maanden. Bij de ICSI's ging het net zo!

En ik weet Minoes, dat ik zwanger zou kunnen raken, hoor, haha. Klinkt helemaal niet gek. Het kan allebei gebeuren. Het is afwachten (word je wel goed in als je in de mmm zit!).

Ik denk ook dat het heel anders is als je zoals bij jou een positieve test hebt en al een goede echo en dan alsnog rond 3 maanden je kindje verliest, dan hoe het bij mij is gegaan! Dat is een heel andere ervaring omdat het bij mij zo kort was.

Ik wist niet dat ik zwanger was geweest of het was al voorbij. Ik wist al dat de poging mislukt was en verloor al stolsels en toen kreeg ik te horen dat het een vroege miskraam was. Voelde als een mooi randje om de poging: dat ik weet dat ik zwanger kan raken. Ik keek nog niet naar het kindje uit, zoals jij hebt gedaan. Dat is echt heel anders. Jouw nasleep is nu ook veel vervelender dan bij mij. Jij wilt dat nu afsluiten en naar voren kijken. Maar dat kan nu niet, omdat je nog naverschijnselen hebt. Vervelend hoor, voor je!

Geplaatst

Nou, tegen half 5 heb ik eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Ze waren me dus helemaal vergeten. Maar goed, mijn hcg is 0,5, dus nagenoeg mijn lijf uit. Alleen mag ik toch nu nog niet direct door. Dat kan pas na de volgende menstruatie. Het ligt er dan vervolgens aan of dat wel op tijd is ivm de feestdagen. Als ik voor 1 december nog ongesteld word, kan het volgens hen nog.

Nu zit ik alleen zelf met een dilemma. Eigenlijk hadden manlief en ik afgesproken dat we in december geen poging meer wilden doen. Even geen hormonen in mijn lijf zodat ik nog een beetje kan genieten van de feestdagen. Maar ja, dat dachten we toen we er nog vanuit gingen dat we nog 'gewoon' in november een poging konden doen. Maar nu dat niet kan, vind ik het wel lastig hoor. Als ik er namelijk zelf voor kies om toch ook in december geen poging meer te doen, wordt het pas eind januari/begin februari voordat we weer kunnen starten.

Ik weet het nu nog niet. Mijn gevoel neigt wel naar even een paar maandjes rust. Maar ja, het is zo dubbel, want je wil elke kans grijpen die je krijgt. En als er dan nog een kansje is in 2010....

liefs,

sissy

Geplaatst

Oeh, ik snap het helemaal dat je twijfelt. Net wat ik zei: het was toen fijn na de vmk om door te kunnen, je wilt verder want als je doorbehandelt heb je een kans. Maar je wilt ook wel eventjes rust. Vergeet niet dat de kansen blijven. Die pogingen krijg je gewoon in 2011, die je anders nu zou doen.

Je hebt toch nog even de tijd om er over na te denken, hoeft niet vandaag beslist te worden. Je hebt de tijd tot je menstruatie zich aandient. En misschien beslist de timing van je menstruatie wel dat het wel/niet kan....

Succes meid!

Geplaatst

hey dames

sissy k*t zeg je moet doen wat je hart ingeeft en het is allemaal ook zo zwaar heel veel sterkte.

dough ja wij hebben twee x een goeie echo gehad en de kans op een mk was nog maar 4% en wie zat daar ook bij ik weer maar goed dat maakt het allemaal niet anders het gevoel blijft ook voor jou alleen de besef is anders maar het maakt niet minder erg.

het is gewoon zo oneerlijk voor iedereen en het verdriet er van ik heb zoveel na weeen en dat maakt het gewoon allemaal zo moeilijk maar goed we kijken nu naar voren hoe moelijk dat ook is

allemaal een dikke digitale knuffel liefs jessica

Geplaatst

Sissy, vervelend zeg dat je zo lang hebt moeten wachten, ze zijn ons ook wel eens vergeten uit te nodigen voor een afspraak 3 weken extra voor niks gewacht! Maar goed altijd zelf bellen als het te lang duurt dat heb ik wel geleerd.

Moeilijk keuze moet je maken zeg, maar ik ben het met Dough eens..in 2011 kan je zo weer verder en zijn de kansen er ook nog en misschien is een beetje rust ook wel lekker maar uiteraard moet je luisteren naar je gevoel, sterkte.

Jessica echt shit dat je van die na weeen hebt terwijl je er niets voor terug krijgt! Ik hoop dat het snel "opgeruimd" is van binnen en dat je verder kunt!

Bedankt allemaal voor het meeleven, dat doet me goed! Ik merk toch dat sommige mensen heel goed mee kunnen leven en anderen totaal geen interesse tonen in vrienden/kenissen/familiekring en collega's ..hebben jullie dat ook?

Een vriendin bijvoorbeeld laat totaal niets los daarover, vraagt me niet hoe de punctie was en hoe ik me voel maar heet het alleen over koetjes en kalfjes..raar hoor. Terwijl een collega van mijn werk me gisteravond nog speciaal belde om te vragen hoe het was gegaan...:dontknow:

liefs stiertje

Geplaatst

Dag dames,

Snap dat het een moeilijke keus is Sissy. De pogingen blijven idd staan en een lekkere pauze is misschien ook wel fijn. Helemaal als je vriend min of meer heeft aangegeven dat hij ook wel een pauze wil. Zou het hier samen gewoon over hebben, waar jullie je goed bij voelen. Irritant he dat je helmaal niet kan plannen! Ben benieuwd wat jullie gaan doen.

Stiertje gisteren verder nog last gehad? Spannend nieuws morgen, ik houd het in de gaten! Ja, het medeleven en wie wel en niet vertellen. Ik kon me erg slecht stilhouden afgelopen tijd een beperkte club om ons heen weet vrij veel info. Dit heeft me heel veel lieve reacties en 'denk aan je' berichtjes opgeleverd wat me vreselijk goed deed. (Het is natuurlijk ook de eerste keer) Misschien vindt je vriendin het moelijk er zelf over te beginnen? Bij mij zijn sommigen ook terughoudend en dat gooi ik een balletje op en dankomt er een zucht van verlichting; 'o.. was zo benieuwd maar wist niet of je het er over wilde hebben'. En soms krijg je veel steun uit een onverwachte hoek en waarvan je het verwacht juist niet. Is lastig inderdaad. Ik hoop dat ze nog met een lieve actie komt en dat je je hierbij wat beter voelt.

Geniet maar van de lieve reacties die je krijgt en haal daar je steun uit.

Geplaatst

nou de eerste teleurstelling heb ik al binnen, de arts belde net met slecht nieuws dat ze vanochtend al konden zien dat de eicel wel bevrucht was maar dat het zich abnormaal gedeeld had (teveel kernen) en dus mogen ze het niet terug plaatsen.

Helaas pindakaas, op naar de volgende keer.

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden