Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Sissy wat een lastige keuze he? Ga je dit jaar door of volgend jaar....goed naar je gevoel luisteren. De pogingen blijven wel staan en als je de behoefte hebt aan een poosje rust zou ik dat zeker doen. Tuurlijk volgend jaar februari lijkt erg ver weg, maar voor je het weet is het om en kun je weer van start.

Stiertje wat klote meid gelijk bij de eerste ec al een teleurstelling. Veel sterkte.

Ja lastig he hoe sommige mensen in je omgeving kunnen reageren als ze horen dat je met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent. Weet je, ik denk dat mensen het moeilijk vinden hoe ze soms moeten reagereren op dit soort zware onderwerpen en daarom maar niets vragen. Tja het blijft altijd makkelijker om het over leuke dingen te hebben dan over minder leuke dingen. Leuk is het niet en zeker niet als het mensen betreft die heel dicht bij je staan zoals je vriendin. Het zal vast geen desinteresse zijn maar als je het wilt weten zou ik het gewoon aankaarten bij haar. Misschien is ze juist wel blij als jij er over begint.

Een vriendin van mij gaf ook wel eens aan dat ze het soms lastig vond om er over te beginnen maar meer omdat ze dan bang is dat ik het er misschien niet over wil hebben.

We hebben een goed gesprek gehad en ik heb haar kunnen uitleggen dat ik wel aangeef of ik dat wel of niet wil. Eerlijk naar elkaar zijn is goed en zeggen wat je wilt ook.

Dough, is je ei al wat gegroeid?

Jessica en Karin hoe gaat het met jullie?

Ik ben een paar dagen niet online. Familieweekend, heb er erg veel zin in!

Liefs Ansje:happy11:

Geplaatst

@Stiertje: jeetje meid, dat is wel even een flinke domper zeg. Je ging zo mooi van start en nu dit bericht. Dat is echt zwaar k.t! Veel sterkte voor je meis.

@Ansje: leuk een familieweekend, veel plezier en ga lekker genieten! Dat hebben we allemaal wel verdiend, af en toe lekker genieten.

liefs,

sissy

Geplaatst

hey dames, bedankt voor jullie lieve woorden:icon_smile:

Het slechte nieuws heeft een plaatsje gekregen en met goeie moed en volle overtuiging gaan we richting poging 2...

Ik wens iedereen een heel fijn weekend toe!

liefs stiertje

Geplaatst

Succes met poging 2 Stiertje!

Hier de eerste spuiten er weer in gezet vanmorgen. Morgenvroeg weer follikelmeting. We zullen zien...

Ansje, ookal lees je het als je weer terug bent: veel plezier dit weekend!

Hoe verloopt de vroege miskraam, Sissy? Heb je veel bloedverlies?

Liefs voor iedereen

Geplaatst

Hoi Dough,

hoe is het met je? Is je ei verder gegroeid? En mag je al de punctie plannen?

De miskraam is mij gelukkig meegevallen. Heb eigenlijk niet meer bloedverlies gehad dan bij een normale menstruatie. Op de 1e dag had ik wel behoorlijk wat stolsels (sorry voor de details meiden), maar daar is het later ook bij gebleven.

Nu dus maar afwachten of ik weer een beetje een normale cyclus krijg hierna. Maar eigenlijk weet ik al wel dat ik niet meer wil gaan starten met nog een poging in december. Nu de hormonen weer helemaal uit mijn lijf zijn, begin ik me weer een beetje mezelf te voelen en dat vind ik zeker in de decembermaand wel prettig. Even niet die spanning en hormonen. Laat 2011 maar ons jaar worden!

He meiden, goed weekend. Ik heb morgen doopdienst van mijn petekindje en kreeg gisteren een smsje van mijn vriendin of ik hun zoontje ten doop wil houden! Voel me heel vereerd en vind het heel fijn. En vanmorgen had manlief voor mij de verrassing dat we vanmiddag lekker gaan shoppen in zwolle en in de buurt naar een hotel gaan. Hoef ik morgenochtend niet heel vroeg weg (doopdienst is niet in het noorden van het land). Lief he?

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, fijn dat de miskraam meeviel. Dan kun je er na weer vooruit kijken. Ik vond het een bepaalde manier ook wel positief: ik wist dat ik zwanger kon worden.

Jullie hebben dus inmiddels al wel een voorkeur voor even een cyclus (of 2, door de verhuizing?) overslaan.

Ik heb dat gevoel ook wel dat het fijn is in 2011 verder te gaan. Als deze poging niet lukt, dan in de decembermaand geen hormonen, spuiten en behandelspanning.

Wat een bijzonder weekendje zullen jullie hebben. Alvast van harte met de doop van je petekindje. Ik hoop op een mooie dag (al blijft het natuurlijk een beetje dubbel) voor je. Wat een lieve actie van je man om er een weekendje weg van te maken!

Hier vanmorgen weer met de benen wijd in 't UMCG. De hele gang richting gynaecologie stond vol met kraampjes, infostandjes over allerlei ziektes. Ik heb es geïnformeerd bij het kraampje over het syndroom van Sjögren. Daar had ik nog nooit van gehoord. Nou, nu weet ik wat het is :-)

In ieder geval ging het goed in de eierstok: er groeien 2 follikels. Dinsdag punctie. We zullen zien of er in ieder geval 1 eitje bemachtigd kan worden...

Geplaatst

Goedemiddag dames,

Dough fijn dat er twee follikels te zien zijn en dat je al weet wanneer de punctie is. Spannend. Nu maak je ons wel nieuwsgierig naar wat het syndroom van Sjogren is? Ook nog nooit van gehoord.

Sissy, wat goed dat je een keuze hebt gemaakt en dat je lekker gaat genieten in december, groot gelijk. Heel veel plezier in Zwolle, gezellig saampjes. Wat een lieve actie van je man! Daar kunnen alleen al weer tranen voor rollen!

Hier nog alles rustig, vanochtend laatste keer pregnyl gespoten. Nu maar proberen aan de studie te gaan ivm tentamens.

Goed weekend allemaal!

Geplaatst

Hey dames

Stiertje wat een k*tzooi en helmaal omdathet wel bevrucht was maar verkeerd gedeeld heel veel sterkte.

Sissy bevat je het al een beetje?ja mensen die dicht bij je staan doen soms zo raar of er word gezegt je kan zwanger worden en je bent nog jong dat wil je niet horen het is gewoon KUT en je wil dat ze je begrijpen.

Dough spannend weer allemaal ik hoop voor een heeeeeeeeeeeeel mooi eitje toi toi toi.

Karin nog even ik ga hard voor je duimen.

Ansje een heel fijn weekend gehad het is je zo gegund.

Hier gaat alles rustig zijn gangetje ben een paar dagen niet op de forum geweest.

lekker bingo gehad en ook nog wat gewonnen en lekker in de kroeg geweest en ziek haha en popstars hij is helaas niet door naar de live shows en wat zeiden ze er was teveel talent en dan gaat er wel iemand door die alle stemmen tegen kreeg snap er niks van maar het is onze topper.

lekker genoten ondanks dat we ziek waren van mijn weekje vakantie en vande week gaan we even lekker naar de sauna.

Oja ik denk dat ik nu wel schoon ben ik heb nog last gehad van bruine afscheiding sorry voor de detail haha.

Meiden zet hem op en ik weet dat het nog vroeg is maar op een mooi 2011 en dat onze wensen in vervulling mogen gaan.

Liefs Jessica

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Ansje leuk familieweekend gehad?

Dough, spannend dinsdag de punctie. Heb jij van de pregnyl ook blauwe plekken? heb je nog tips? Heb het al een half uur vantevoren uit de koeling gehaald maar had nog meer last van die blauwe plek dan van die gehele punctie ..haha.

Sissy, goed dat je besloten hebt om in december niks te doen..even rusten.

Minoes, jammer dat je neefje niet doorging..maar hij is inderdaad een topper en misschien..wel de nieuwe Jan Smit..:confettistars: Minoes mag jij nog een poging doen in 2010?

Karin, ooowowow wat spannend, deze week mag je testen..ik duimduimduim:myfignerscrossed:

Zelf heb ik behoorlijk last van die follikel die is aangeprikt, volgens mij heeft die zich weer met vocht gevuld want ik voel hem bij elke stap die ik zet..pffff

liefs stiertje

Geplaatst

Dag dames,

Hier ben ik weer. Heb een heerlijk weekend achter de rug. Het was heel gezellig om eens met de hele familie bij elkaar te zijn, dat gebeurt niet zo vaak. Wat heerlijk om eens met wat anders bezig te zijn dan de kinderwens. Natuurliijk is het nooit helemaal uit je gedachten zeker ook omdat mijn zwangere schoonzus mee was maar doordat je veel dingen doet zet je dat ook snel weer aan de kant. We zijn in Limburg geweest en dat is zo prachtig mooi met al die herfstkleuren. Het is net of je in het buitenland bent met zo'n omgeving.

Ben nu wel heel moe en echt uitrusten doe je niet maar gelukkig heb ik morgen nog een dahje vrij om bij te komen :happy7:

Stiertje, ik ben blij dat je de teleurstelling een plekje hebt kunnen geven.

Jessica jammer dat je neefje niet door is.

Hopenlijk ben je helemaaal schoon en kan je dit jaar nog een poging doen.

Dough twee eitjes!!! Joehoe dus twee kansen! Wat fijn zeg! Succes morgen met de punctie. Ik zal aan je denken.

Sissy, heb je een fijn weekend gehad? Wel een speciaal weekend heb je gehad lijkt mij!

Wat een leuke verrassing van je man om er een weekendje van te maken. Heeft je vast goed gedaan.

Karin succes met de laatste wachtloodjes. Spannend weer!

Liefs Ansje

Geplaatst

Dag dames,

Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad Ansje. Het was ook mooi weer, dan is de herfst prachtig.

Stiertje, wat vervelend dat je nog pijn hebt. Ik heb eigenlijks alleen die dag zelf nog wat gevoeld. Hoop dat het snel weggaat.

Jessica, volgens mij heb jij heerlijke dagen gehad zo te horen. fijn dat je lekker aan het genieten bent. Misschien zijn alle hormonen nu ook wel helemaal weg dat je je wat beter voelt?

Dough, morgen punctie. Heel veel sterkte, de laatste x eigen cyclus! Hoop dat het te doen is en we horen het resultaat wel!

Sissy, hoe was het gisteren bij de doopdienst. Kan me voorstellen dat het heel bijzonder is. Was het emotioneel ook nog heftig?

Hier alles goed, maar de tijd is lang niet zo traag voorbij gegaan! Nog een paar nachtjes.....

Geplaatst

Ansje, fijn dat jullie er lekker tussen uit zijn geweest. Afleiding en leuke dingen doen is toch het prettigst rond de MMM, werk en andere dingen.

Karin, nog een paar nachtjes! Wacht je netjes tot de testdatum? Nog niks in de onderbroek gespot?

Stiertje, lukt jullie 2e ICSIbehandeling nog voor de decemberstop?

Dank jullie voor het meeleven, meiden!

Hier vanmorgen een succesvol UMCGbezoek. Maar liefst 2 eitjes geoogst dit keer en gelukkig ook het zaad goedgekeurd. Punctie van twee eitjes viel heel erg mee, alleen nadien wat zeurpijn. Nu ook. Ga maar es rustig aan doen vandaag. Ben zoooo moe van de spanning elke keer. Ik ga zo mijn bedje maar es in. Vriendin komt eten brengen voor vanavond. Zo lief!

Geplaatst

Wauw Dough!

Dat klinkt goed zeg, twee stuks. Gebeurd dat vaak bij een EC behandeling? Doe maar lekker rustig aan en beetje genieten van de goede oogst!

Nee, ik heb nog niets in de broek, elk wc bezoekje wordt wel een ritueel om te kijken of ik een spoor kan vinden! ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Heb wel wat vage zeurtjes en zere (.)(.) maar omdat het de eerste keer is heb ik geen idee of dit door de hormonen komt, of omdat ik toch ongesteld moet worden. Ga pas donderdag na het werk een familiedoos testen ophalen. Waarschijnlijk vrijdagochtend vroeg uit bed om test samen met manlief te doen, ben vrijdag vrij dus kan dan of weer lekker in bed of hyperdepieper gaan rondstuiteren. We zullen zien, ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst

Dough, 2 stuks:woohoo:wat geweldig! Wanneer heb je de terugplaatsing? donderdag toch?

Karin..owowow wat spannend..tis al bijna vrijdag..haha!

liefs stiertje

Geplaatst

Dough, goede score zeg! Twéé eicellen uit de eigen cyclus dus dubbele kansen! Als er twee mooie embryo's ontstaan kunnen ze de beste terugplaatsen:clap2:

Karin nog een paar daagjes, spannend! Ik duim wel voor je hoor!

liefs

Geplaatst

Ansje wat fijn dat je zo'n mooi weekend hebt gehad even lekker van niks .

karin spannend zeg nog een paar nachtjes zal voor je duimen.

dough super zeg dat je twee eitjes hebt spannend zal ook hard voor jou duimen.

stiertje wel lekker dat je nog een x mag dit jaar.

Ik hoop dat ik ook schoon ben en anders lekker genieten van de feestdagen en mijn verjaardag.

Ja zo jammer dat mijn neefje niet door is hij is ook best sneu maar goed er licht vast een mooie toekomst voor hem en geen jan smid dat vind die zo erg hij wil ook geen Nederlandstalig haha maar zou wel leuk zijn.

Ben vandaag weer aan het werk geweest was ook wel weer lekker hoef van de week nog maar 1 x is ook wel lekker.

Nou meiden een heel fijne avond liefs jessica

Geplaatst

Dough, wat goed zeg, twee eitjes. Dan moet er toch wel een mooi embryo kunnen ontstaan. Ga voor je duimen dat je morgen een TP hebt van een topper!

Karin: houd je het nog een beetje vol? Spannend he, zeker die laatste dagen zijn echt killing. Hoop zo dat je positief nieuws voor ons hebt vrijdag.

Ansje: fijn dat je een lekker weekend hebt gehad. Weet jij eigenlijk al zeker dat je niet in december nog een poging kan doen? Bij mij zeiden ze dat het nog mogelijk is als ik nog voor 1 december ongesteld word. Twijfel nog steeds een beetje wat ik wil doen. Mijn gevoel zegt me vaak dat ik lekker rust wil hebben in december, maar ja, dat andere stemmetje zegt toch ook soms dat ik toch wil proberen. Vind het gewoon af en toe heel lastig dat er nu niets gebeurd.

Jessica: jammer zeg dat je neefje niet door is. Maar hij gaat er vast wel komen, als hij nu al zo goed is terwijl hij nog heel jong is. Hoop voor je dat je nog een poging kan doen dit jaar en anders moet 2011 maar ons jaar worden!

Ik heb een heel leuk weekend gehad. Lekker nachtje in een hotel geweest en zondag hele mooie doopdienst gehad. Was af en toe best wel emotioneel, ook voor de ouders van mijn petekindje. Hun eerste kindje is namelijk met 21 weken geboren en daarna heeft ze nog 3 miskramen gehad voordat ze nu een gezond kindje hebben. Dus de emoties waren behoorlijk aanwezig, maar dat was ook goed. Dat mocht er ook zijn. En mijn petekindje gedroeg zich voorbeeldig! Tijdens het dopen gaf hij geen kik, hij vond het allemaal wel prima.

Ik ga maar eens aan het werk,

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy, ik zou dan misschien nog een poging kunnen doen, maar als ik weer zo'n lange cyclus heb redt ik het misschien net niet en ik heb geen zin in stress daarover dus ik denk dat ik maar gewoon tot volgend jaar wacht. Het lijkt mij wel fijn om gewoon gezellig de feestdagen te kunnen vieren met een hapje en drankje erbij.

Maar het is heel persoonlijk hoor.Ik zou als ik jou was wel naar je gevoel luisteren. De decembermaand is zo weer voorbij door alle drukte en voor je het weet kun je al weer van start. Soms is een maand rust wel even goed voor lichaam én geest.

Ik zit deze maand wel weer goed met mijn cyclus. Ik kan altijd aan(sorry voor de details) mijn vruchtbare slijm merken wanneer ik in de vruchtbare periode zit en dat had ik zo rond de 15e/16e dag. Keurig volgens schema dus.

Toch vind ik het raar hoor, de ene maand komt het maar niet op gang en de andere maand ben ik keurig op tijd vreemd....:hmz:

Dough spannend ik hoop op een bevruchting of liever twee!!

Karin de duimpjes draaien hoor!

Liefs

Geplaatst

Ansje: dank je voor je verhaal. Ik zie er idd ook een beetje tegenop dat het misschien stressen wordt als mijn cyclus langer duurt. Dat was vorige maand ook zo. Ach, ik heb nog even om na te denken en vooral naar mijn gevoel te luisteren.

Dough: ik duim voor je dat er twee hele mooie embryo's ontstaan, zodat ze de beste kunnen terugplaatsen bij je vandaag!

Karin: spannend, nog 1 nachtje slapen, blijf aan je denken.

liefs,

sissy

Geplaatst

We gaan zometeen ons topembrootje ophalen! Die ander is uiteen gevallen.

Had niet gerekend op twee embryootjes, hoor. Al lang blij dat we 1 embryo hebben!

Liefs, Dough

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Dough, heel veel succes straks! Fijn dat er een topembryo is.

Zit op m'n werk en had net wat bloedverlies! Heb ook echt ongesteldheidskrampen dus denk dat het niet gelukt is. Heb al wel een week van die krampen maar volgens mij nu echt weer ouderwets. Ik laat laat vanmiddag nog wel even wat horen.

Geplaatst

Dough: wat fijn dat je een topembryo geplaatst hebt gekregen! En dat ie nu maar mooi 8 1/2 maand bij je mag blijven zitten. Ik duim voor je!

Karin:nee, wat naar. Hoop dat het bloedverlies niet doorzet en dat het vals alarm is. Maar kan me voorstellen dat je nu wel heel erg in spanning zit. Duim echt voor je dat het goedkomt en je ons positief nieuws kan melden!

liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden