Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi

Hier alles goed heb een topweekend gehad ben naar otterlo geweest een spiritueel weekend ik weet niet of jullie er in geloven maar het was heel mooi wat ik daar kreeg pff

Veder gaat goed denk dat we in januari weet een tp doen

Gr sopje

Geplaatst

Sopje: fijn dat je zo'n goed weekend achter de rug hebt. Hopelijk geeft het veel positieve energie voor jullie voor volgende tp.

Karin: hoe is het met jou? Lekker aan het genieten van je verlof? Al aan het winkelen geslagen of toch maar rustig aan doen? Het is wel onwijs koud nu zeg, moet er echt even aan wennen.

Hoe is het met de andere dames?

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey sissy ja het is echt koud brrr.

Sopje wat fijn dat het beter met je gaat.

Ik heb morgen een bruiloft heel veel zin in.

Heb ook iets leuks gemaakt dat vertel ik nog wel.

Liefs Jessica

Geplaatst

Haha sissy iets leuks voor de bruiloft gemaakt haha.

Jullie horen het vrijdag wel straks leest ze het hier is dan beetje jammer.

Heb mijn avond eten weer niet binnen gehouden bah heb geen slokdarm meer over haha.

Nog 6 dagen en dan weer een echo joehoe.

Liefs Jessi

Geplaatst

Jessica, toch flauw hoor dat je het niet wilt vertellen haha, maar ehhh dames de bruiloft waar Jessica heen gaat is die van mij.

Een paar van jullie wisten het al....

Moet zeggen dat ik mega zenuwachtig ben en dan meer voor de gemeentehuis, het feest ben ik niet zenuwachtig voor.

Als ik foto's heb zet ik er wel een paar op hyves.

Liefs Janis

Geplaatst

Haha janis flauw he haha.

Btw volgens mij belde ik gister iemand en die was niet zenuwachtig fijne dag meid.

Ik wens jullie alle geluk van de wereld geen nee zeggen he dan hebben we geen feest haha.

Liefs Jessica

Geplaatst

Lieve Janis: super gefeliciteerd met je trouwdag! Ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad die waarschijnlijk nog niet is afgelopen nu.

We zien de foto's wel tegemoet op Hyves: leuk!

Minoes: ben heel benieuwd wat je hebt gemaakt voor Janis haha. Vervelend dat je zo vaak ook je avondeten eruit gooit, komt me herkenbaar voor. Echt een vervelend gevoel is dat en je houdt ook zo weinig energie over als je zo weinig eten binnenkrijgt. Fijn dat je over 6 dagen alweer een echo hebt!

Vandaag mijn laatste werkdag gehad. Gek hoor, om alles op te ruimen en over te dragen en te weten dat het nog ruim een half jaar duurt voordat ik weer aan het werk zal gaan. Ben gisteren maar een lijstje gaan maken van dingetjes die ik de komende tijd kan doen thuis om de tijd door te komen. Uiteraard wel allerlei rustige, kleine dingetjes zoals foto's uitzoeken, inplakken en digitale fotoboeken maken. En dan natuurlijk nog lezen en dvd's kijken haha

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy ja dat geloof ik graag dat je daar een raar gevoel bij hebt een half jaar klinkt lang maar we zijn er zo.

En goed na je lichaam luisteren is niet anders.

En je hebt nog genoeg te doen haha.

Ja 22 nov krijg ik weer een echo zo'n zin in kan niet wachten.

hoest met de andere dames?

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag voor de 3e poging echo nummer 1 gehad op cyclusdag 10.

Baarmoederslijmvlies was 8mm en een follikel van 14mm. Gaat dus de goede kant op. Ben vandaag begonnen met GonalF en Cetrocide.

Morgen een echo om te bepalen wanneer de punctie zal zijn. Volgens mij zetten ze op maandag in. Ik heb het idee dat ze dit liever niet in het weekend doen. Hoop niet dat ze daarom te lang wachten...maar dat zal wel niet. Zal morgen wel ff vragen. Heb mijn eisprong normaal meestal op dag 13 of 14 dus dat zou zondag of maandag zijn,

Spannend hoor, wie weet volgende week een TP! Hoop het zo...

Geplaatst

Janis, je gaat trouwen! Dat wist ik niet. Heel veel plezier morgen en ik hoop dat jullie een prachtige dag zullen beleven.

Minoes, jij ook veel plezier morgen! Vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Heb je dat dan de hele dag door of alleen 's ochtends?

Karin lekker aan het genieten van je verlof?

Dough hoe is het met jou?

En met jou Linda?

Sissy, lekker genieten van je verlof. Goed dat je een lijstje hebt gemaakt van wat je allemaal wilt gaan doen. gek idee lijkt me om te weten dat je een half jaar thuis bent maar je komt nu wel mooi toe aan al die dingen die normaal al gauw blijven liggen zoals foto's inplakken enz.

Tinkerbell, dat ziet er al vast goed uit dat je ei 14 mm is. Puncties plannen ze ook in het weekend hoor. Het is niet zo dat ze wachten met de punctie omdat het weekend is. Maak je daar maar geen zorgen over Je lichaam laat zich nu eenmaal niet sturen.

Met mij gaat het wel goed al was deze week wat werken betreft heel pittig. Ik heb deze week gesprek gehad met mijn leidinggevende en besloten dat ik vanaf volgende week alleen nog maar halve dagen ga werken en gedeeltelijk de ziektewet in ga. Ik trek die hele dagen niet meer en krijg steeds meer lichamelijke klachten daardoor. Ik hoop wat meer rust te krijgen als ik minder werk. Ben benieuwd.

Met mijn kleine man gaat het goed. Het schoppen voel ik steeds beter en je kan het aan de buitenkant ook steeds beter zien. Echt heel bijzonder vind ik dat om mijn buik te zien bewegen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Gatsie ben ik wat aan het typen alles weg grrr.

Nou Janis was een plaatje heel mooi.

Ik heb heb een luiertaart gemaakt met alles erop en aan gelukkig vond ze heb ook mooi.

Was tegen 24 uur thuis pfff kon mijn ogen niet meer open houden.

Tinkerbel wat super meid al 14 mm je gaat goed.

In het weekend doen ze ook punchtie's dus komt allemaal goed.

We zullen hard voor je duimen dat je volgende week tp krijgt.

Ansje wat lekker voor je lichaam dat je halve dagen gaat werken is wel goed ander ben je straks kapot.

En dat lijkt me een mooi gezicht je buik alle kanten op zien gaan.

Geniet er lekker van.

Ja s'morgens misselijk en spugen en als ik s'avonds te veel eet ook pff kan echt maar baby happjes op haha heel erg.

En verder de gewone klachten haha.

Iedereen fijn weekend.

Liefs Jessica

Geplaatst

Janis: ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad, maar dat zal vast wel. En volgens Minoes zag je er super uit, dus ben benieuwd naar de foto's!

Tinkerbel: wat goed dat er al een mooie follikel zat van 14 mm, dan kon je direct starten met de spuiten. Puncties doen ze gewoon in het weekend hoor, ze proberen dat echt niet buiten het weekend om te plannen. Je lichaam en cyclus laat zich namelijk niet plannen. Bij mij zijn zelfs 3 van de 4 puncties in het weekend geweest. Ben benieuwd hoe groot je ei morgen is en of ze dan al de punctie willen plannen voor zondag of dat je toch nog een keer moet komen voor een FM.

Ansje: verstandig dat je halve dagen gaat werken, je hebt best zwaar lichamelijk werk en je lijf geeft duidelijk aan dat het teveel is. Fijn dat je nu meer rust kan krijgen. Grappig dat je je buik nu ook steeds meer ziet bewegen. Ik zie die van mij ook nu af en toe wat bewegen, echt leuk gezicht. Geeft ook fijn gevoel he als je je kleine uk zo duidelijk voelt bewegen?

Minoes: leuk, een luiertaart, toepasselijk cadeautje haha. En dus een lange avond geweest. Hoop dat je de misselijkheid een beetje onder controle kan houden door vooral 's avonds kleine beetjes te eten. Werkte bij mij ook het beste.

Alweer weekend. Gaan jullie nog wat leuks doen? Wij gaan zondag naar mijn oma's verjaardag in Den Haag. Het lukt me nu nog wel redelijk om zo'n rit te maken dus wil er dit jaar graag nog weer heen gaan. Ik ga morgenavond al wel naar mijn ouders, die wonen halverwege, dus dan hoef ik zondag niet de hele afstand twee keer te maken. Blijven we bij mijn ouders slapen, ook gezellig!

liefs,

sissy

Geplaatst

@Janis: wat leuk dat jullie zijn getrouwd!! Gefeliciteerd. Ik ben benieuwd naar de fotot's.

@Karin: gefeliciteerd met je verjaardag! Een extra bijzondere verjaardag : en 30 geworden en je laatste verjaardag dat je geen mama bent.

@Ansje: goed besluit heb je genomen vanwege je werk. Ik heb het al vaker gezegt maar werken kan altijd nog komt wel weer.

@Minoes: al weer bijna een echo. Leuk!

@tinkerbell: dus je bent al met het spuiten begonnen. Hopenlijk volgende week de 1e tp! Ik hoop het voor je.

@Sissy: dus nu echt gestopt met werken. Geniet lekker van je rust nu.

Hier gaat het even iets minder. Zit niet helemaal lekker in mijn vel. Ben dinsdag terug gebeld over de bloedwaardes ivm de endometriose. De waardes zijn weer gestegen dus het is echt menens.

Geplaatst

Gisterochtend opnieuw voor een echo geweest. Follikel was weer 2mm gegroeid. De punctie staat voor maandagochtend half 8 gepland. Ze gaan er vanuit dat hij 2mm per dag doorgroeit dus dan is hij max 22mm maandagochtend. Spannend hoor. 2 dagen spuiten achter de rug, vanavond half 10 pregnyl en dan ben ik er klaar voor :-)

Eerst maar stap 1 en 2: hopen dat hij niet te vroeg springt en dat ze maandag ook echt een eicel vinden na de punctie.

Zie wel een beetje tegen de punctie op, de eerste keer deed het echt verschrikkelijk pijn. De tweede keer was goed te doen. Het schijnt afhankelijk te zijn van waar de follikel zit.

Hopen dat het meevalt.

Janis, gefeliciteerd!!!

Geplaatst

Tinkerbel spannend zeg ga hard voor je duimen.

Ik heb last van mijn buik kan ook niet of haast niet na de wc pff doet echt pijn kennen jullie dit?

Heb een nieuwe tel Apple ben er heel blij mee.

Hoe gaat het met de andere meiden ?

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo lieve meiden

Ik reageer morgen even uitgebreider, ben nog helemaal in de roes, en best wel moe van alles.

We hebben een prachtige dag gehad en ik heb een paar foto's op mijn hyves gezet.

Liefs Janis

Geplaatst

Linda, wat vervelend dat je even niet zo lekker in je vel zit. Die stomme endometriose ook! Dus de waarden zijn gestegen, dat is geen nieuws dat je wilt horen. Wat gaat er nu verder gebeuren nu de waardes gestegen zijn?

Janis wat een mooie foto's heb je op hyves gezet. Jullie zagen er prachtig uit en wat fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad. We lezen je verslag vandaag wel. Ben benieuwd!

Sissy veel plezier op je oma's verjaardag!

Jessica, die buikpijn kan door obstipatie komen.Ik had daar in het begin (nu nog wel eens) ook wel eens last van. En wat een opluchting als het dan toch weer gelukt is om naar de wc te gaan. Veel water drinken, vezels eten en voldoende fruit eten. Bij mij heb ik het idee dat kiwi's heel goed helpen.

Wat leuk dat je een luiertaart voor Janis hebt gemaakt. Leuk werk is dat he?

Tinkerbell succes met de punctie morgen! De pijn kan per keer verschillend zijn. Bij mij deed het de ene keer ook meer pijn dan de andere keer. Het kan ook per eierstok verschillend zijn. De ene is gevoeliger dan de andere. Succes meid en we hopen op goed nieuws morgen!

Ik ben heerlijk aan het genieten van ons vrije weekend. Ben nu druk aan het knutselen geslagen. Erg leuk om te doen en ik kan er een hoop creativiteit in kwijt.

We hebben afgelopen vrijdag de namenlijstjes naast elkaar gelegd om te vergelijken. Nou we hadden qua smaak niet verder uit elkaar kunnen liggen. Hmmmm dat wordt nog wat. Uiteindelijk hebben we toch een naam gevonden die we allebei mooi vinden. Die spreken we nu ook af en toe hard op uit om er aan te wennen. haha. Ben benieuwd of deze blijft of we toch weer een andere naam kiezen. Ikvindhetmoeilijk!

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje haha ja wat heb je dan andere smaak dan je man ik ken dat haha ik hoop dat het deze naam blijft!!

Lekker aan het knutselen wat ben je aan het maken?

Linda balen meid dat je endo zo erg is.

Wat gaan ze nu doen dan?

Sterkte meid.

Ik heb de hele nacht op de wc gezetten pfff ik hoop dat het gevoel we gaat.

Janis

Geplaatst

Dank je lieve meiden,

Ik merk nu wel dat ik nog eigenlijk totaal geen puf heb, ben een beetje uitgeblust. Ga zo ff lekker in bad en dan duik ik mijn bedje weer ff lekker in.

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden