Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou dames ik heb het ziekenhuis geblelt zo van ik kreeg van de eerste zwangerschap al een echo met 6 week en 4 dagen en nu bijna 8 dat ik dat best lang vond nou mag ik over kleine twee week al komen zo blij.

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik mag volgende week donderdag testen o nu is het best spannent hoor nog maar een weekje ben ik tot nu toe de laaste die in de wacht week zit sluit ik dit jaar dan de polonaise zo als jullie dat zeggen hihi

nou ga maar wat in huis doen ons mam komt morgen een dagje opbezoek dus ff de boel aan de kante hihih

gr sopje

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat een gezellige drukte hier hahha.

Jessica fijn dat je iets eerder de echo mag. Het is allemaal al spannend genoeg en als je dan ook nog zo lang moet wachten... de tijd van positieve test naar eerste goede echo is minstens zo spannend als de wachtweken.

Sopje, bloed kan innestelingsbloed zijn. Maar sommige meiden worden ook al een week na tp ongesteld dus het kan nog alle kanten op.

Zolang het niet te veel bloed is wat je verliest heb ik nog wel hoop voor je. Verlies je veel bloed dan?

Linda hoe gaat het nu? Vervelend he dat er mensen zijn die niet nadenken voor ze wat zeggen. Ik moet zeggen dat ik jouw schoonzus wel érg ver vond gaan en terecht dat je uit je vel sprong. Wat denkt ze wel? Als mensen eens wisten hoeveel pijn ze daarmee een ander doen! En dan die mensen die perse een jongen of een meid willen. Dat heb je niet te kiezen. Je moet dankbaar zijn met wat je krijgt. Ik heb ook wel eens mensen gehoord die echt aan het plannen waren van nu moeten we zwanger worden want een maand later komt het niet zo goed uit want dan hebben we het al zo druk. En het stomme is, het lukt ze vaak nog ook. Zou je ze niet?

Helaas zullen ze altijd wel blijven en is het aan ons om er boven te staan maar makkelijk is het niet.

Mijn mannetje is vandaag jarig. 35 jaar alweer, wat een ouwe sok he? haha Ik heb namens ons kleintje ook een kadootje voor hem gekocht. Morgen het huis vol. Druk maar wel gezellig. Moeders en schoonmoeders koken allebei een pan soep voor de visite dus dat scheelt alweer voor mij.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hallo

Sopje het kan van alles zij maar zolang je niet heel veel bloed is er nog hoop.

Succes meid dat alles goed mag komen!!

Ansje van harte met je mannetje 35 hahaha ouwe mijn man word ook 35 lopen ze eerder met rolator dan wij haha;)

Ik wens jullie een fijne dag.

Geplaatst

@sopje: wie weet een innestelinsbloeding?

@ansje: gefeliciteerd met je mannetje! Een gezellige dag gewenst voor morgen. En 35 valt nog mee toch? Die van mij wordt over 3 maanden al 37 dat is al helemaal bijna 40 pffff.

Tsja sommige mensen lukt het inderdaad volgens hun eigen planning. In onze vrienden en familie kring zien we het ook veel. Nou ja fijn voor hun natuurlijk voor ons wat minder.

Geplaatst

hoi hoi

nee ik verlies niet veel bruinbloed en meot zeggen nogmaal krijg ik 2de dag erge buikkrampen maar dat heb ik nog niet ik hoop dat het de innestelings bloed is kan dat dan nog 8 dagen naar de tp mijn fam heeft nog hoop ik weet het ff niet normaal word ik 3 dagen voor de test ong

Geplaatst

Minoes, wat fijn dat je eerder mag komen voor een echo!

Sopje, wat vervelend dat bruine bloedverlies. Had ik ook altijd. Daar word je zo onzeker van! Hoe is het nu in de onderbroek?

Ansje, hadden jullie een gezellige verjaardag met al het bezoek?

Sissy, Karin, Tinkerbell, hoe gaat het er mee?

Geplaatst

Linda nog 1 dag spannend zal ben nog steeds aan het duimen.

Wat zegt je gevoel?

Ja dough heerlijk eerder een echo kan niet wachten.

Ansje beetje goed door de verjaardag gekomen ;)

En hoegaat het met de andere het is hier zo rustig.

Iedereen fijne zondag

Geplaatst

2Minoes: super dat je eerder mag komen voor de echo!!! Ik mocht met Julian trouwens met 5 ½ week al voor de eeste echo komen. Maar toen was er amper wat te zien. Wij hadden toen een l*l van een arts trouwens die we 1 keer eerder hadden gehad en meteen niet mochten. En ja hoor deed hij dus die echo. Het eerste wat hij vroeg was hoe ver we in de cyclus zaten? Hallo !!!! Wij zijn zwanger hoor heb je het dossier wel gelezen????

Toen ging hij dus kijken en dat moest uiteraard inwendig. Nee zei Denny dat wil ik niet dat lijkt me niet goed straks maak je het kapot.... haha onzin natuurlijk maar was wel lief bedoeld.

Toen ging hij dus kijken en zei hij heel bot: ' ja ik zie wel een zwangerschapsreactie maar meer ook niet'. Een week later moest ik maar weer komen. Belachelijk eigenlijk dat het zo ging want ze weten toch dat je pas met 6 weken een hartje kunt zien. We hoefden toen maar een dag of 5 te wachten gelukkig en godzijdank klopte er een prachtig hartje.

Was best grappig want mijn schoonvader lag toen in het ziekenhuis en ging met ons mee naar beneden toen. Ik dacht meteen 'ik hoef die man niet mee naar binnen hoor'. Maar dat deed hij ook niet hoor. Omdat wij toen dus IUI hadden gedaan en er 5 follikels waren was er een kans op een meerling natuurlijk. Hiervoor hebben we trouwens ook een verklaring moeten tekenen dat het wel mocht doorgaan maar de risico's voor ons waren.

Mijn schoonvader had toen op de afdeling waar hij lag gezegt dat er vast en zeker een drieling zou komen. Dus toen wij weer boven kwamen na de echo vroeger mensen die bij hem op de kamer lagen hoe het was gegaan en zelfs de verpleging kwam navraag doen. Geweldig toch!!!

Tsja morgen mag ik dus testen. Ik heb geen idee wat ik ervan moet denken. De kans met een cryo is al klein natuurlijk. En waarom zou het na zoveel tp's nu wel ineens lukken? En die endo pijn die ik de hele week al heb is niet gunstig natuurlijk. Maar he waarom eigenlijk niet? Mag ik ook een keer geluk hebben? ( Hebben we natuurlijk al gehad met Julian maar aub nog 1 keertje???/ Daarna zal ik nooit meer zeuren).

Ik heb de laatste paar dagen steken in mijn liezen en een wat zeurderig gevoel. Maar voor hetzelfde geld komt het door de prognova want dat heb ik nog nooit eerder gebruikt natuurlijk. En dat kan ook voor de endo pijn zorgen want dat heb ik eigenlijk voor de tp ook wel gehad toen ik daar al mee bezig was.

Dus het kan alle kanten op....

Ik zou vanmorgen gaan testen maar we hebben het toch maar niet gedaan. Morgen heb ik vrij genomen en ga dan als Julian naar school is en Denny aan het werk testen. Ik wil het gewoon alleen doen en dan ook alleen zijn als hij weer negatief is.

Deze weken zijn trouwens voorbij gevlogen vind ik. Ik heb ook geprobeerd er zo min mogelijk aan te denken. Bijna niemand weet nu ook dat we een tp hebben gehad en dat is ook wel fijn. Maar ik heb al wel een paar keer moeten liegen toen mensen me er naar vroeger.

Nou ik zal jullie niet langer lastig vallen met mijn geneuzel. De heren zijn naar voetbal en ik ga zo gevulde speculaas maken en alvast hachee vlees snijden want dat wil ik vanmiddag maken. Dus ik ben lekker in de keuken bezig de rest van de dag.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Ik verlies geen bruinbloed of bruinafacheiding en het gevoel dat ik ongi moet is er ook niet heb nergens meer last van allen dus donderdag en vrijdag die afscheiding er lig ook niks in de wc stolsols dus heb nog hoop donderdag test

Geplaatst

Linda ja lekker is dat sommige artsen pfff haha wij zijn 6 week en 6 dagen zwanger vorige x bij 6 week en 4 dagen en toen klopte het hartje ook.

Ik heb dat ook met iui gehad kans op 4 ling toevallig moest ook van alles tekenen.

Ik gun je de ene kans ook zou zo leuk zijn je moet gewoon zwanger zijn.

Succes meid ik blij draaien;)

Liefs

Geplaatst

Dag dames,

Spannend Linda, morgen testen. Fijn dat de weken zo snel zijn gegaan en kan me voorstellen dat het ook wel relaxed is dat niet iedereen het weet, kunnen die je ook niet zenuwachtig maken. Behalve wij natuurlijk!!! Ik heb goede hoop, stuur alle positieve straaltjes naar jou toe.

Sopje, bij jou goede voortekenen, ik had de laatste keer ook rond 10 dagen wat bruinverlies. Laatste daagjes, spannend hoor.

Ansje, heb je een leuke verjaardag gehad? Heb je flink wat hulp gehad? Ik wordt binnenkort 30, weet ook nog niet hoe ik het moet gaan vieren. Goed dat je wat op de rem hebt getrapt met het werk.

Minoes, fijn dat de echo wat naar voren kan. Voel je je nog goed?

Afgelopen vrijdag nog op controle geweest, zag er goed uit. Volgende keer gaan we he over de bevalling hebben. Ik ga op voor de laatste twee weekjes werken! Heeeeerlijk. Fijne avond allemaal nog, hoop dat we de week morgen goed beginnen met goed nieuws van Linda!

Geplaatst

Hey Karin.

Ja voel me goed alleen misselijk en ik merk dat ik meer moe word.

Oja ook nog je verjaardag als je hoog zwanger bent je zal vast wel hulp krijgen!!

Leuk nog even karin en dan heb je de kleine in je armen.

Ja ik stuur ook alle positieve energie naar linda ik heb ook een goed gevoel

bij.

Geplaatst

Linda, spannend nog één dagje wachten. Wel knap dat je nog niet getest hebt. Die steken in de liezen kunnen een positief teken zijn hoor! Ik had het ook voor de testdatum. Nou ik hoop morgen op een positieve test! Sterkte nog even het laatste nachtje en morgen sluit je aan in de polonaise!

Karin wat een heerlijk vooruitzicht, nog maar twee weekjes werken. En dan heerlijk genieten van je verlof en doen waar je zin in hebt en lekker uitrusten voor de bevalling.

Dough, verjaardagsfeestje van man was leuk! Er werd me veel uit handen genomen dus hoefde niet veel zelf te doen. Iedereen is 's middags geweest en zo hadden we gisteravond lekker voor onszelf. Was ook best wel moe dus kwam mooi uit zo.

Onze kleine is nog meer verwend dan manlief haha, allemaal leuke kleertjes en slabbetjes en een paar mooie rompers gekregen. Zijn kast hangt inmiddels aardig vol nu haha.

Sopje klinkt wel hoopvol moet ik zeggen, zeker nu het bloedverlies gestopt is. Op naar een positieve test donderdag!

Jessica je kwaaltjes nemen wat toe las ik. Goed zo! hihi alleen maar een goed teken!

Ik ga morgen weer aan het werk. Gelukkig hoef ik alleen maar 's middags te werken. Vanaf donderdag heb ik al vakantie. Dus dit weekje is wel vol te houden zo.

Na mijn vakantie zie ik wel weer verder. Ik wil wel proberen om tot januari door te werken zodat ik na de bevalling langer verlof heb. Desnoods maar met halve dagen werken en gedeeltelijk in ziektewet. Ik neem jullie goede raad dus aan hoor meiden, jullie hebben gelijk, het is zonde om vakantiedagen op te nemen om maar in december met verlof te kunnen.

Sissy ik hoop dat je lekker aan het genieten bent van je vakantie met hubbie.

Liefs Ansje

Geplaatst

Linda neeeee, wat kl*te. Ik had zo gehoopt dat het voor jou nu ook raak mocht zijn...

Dikke troostknuffel en ik hoop dat je vandaag een beetje door kunt komen. Sterkte meis!

Geplaatst

Oooooo Linda potverdorie ik had het je zo gegund net als de rest van de meiden.

Ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet.

Ik wens jullie heel veel sterkte.

Dikke knuffel

Geplaatst

Linda, nee das jammer! (scheld nu hele rare dingen). Had het jullie zo gegund! Heb er geen woorden voor.

Een hele dikke knuffel.

Liefs Janis

Geplaatst

Tsja het is ook weer een enorme domper aar gek genoeg zijn we er niet kapot van. Tuurlijk hebben de traantjes vanmorgen wel gevloeid maar we hadden onszelf al enizins in bescherming genomen door te denken 'dit kan niks worden'. Als je dan duidelijk ziet staan 'niet zwanger' komt het wel even hard aan maarja het is niet anders. We staan machteloos.

Ik heb het even laten bezinken en ben toen boven de inbouw kast gaan opruimen. Dat wilde ik al een tijd doen maar omdat ik liever niet te zwaar ging tillen in de ww kon ik me er nu lekker uitleven. Daarna lekker alle ramen gewassen. En ja toen moest ik toch het UMCG bellen om de uitslag door te geven. Ik kreeg een hele lieve vrouw aan de telefoon en toen kreeg ik het bijna even weer te kwaad.

Zo net heb ik het spreek uur gebeld omdat de endo pijn vandaag al erger wordt. En omdat ik tijdens deze poging ook bloedverlies had zit het me allemaal niet lekker.

Als het goed is wordt ik over 2 a 3 dagen weer ongesteld. En dan zou ik meteen weer kunnen beginnen met de medicatie voor de nieuwe cryo poging. Zo niet dan wordt ht januari ivm de verbouwing. Maar als de endometriose de kop heeft opgestoken heeft het naar mijn idee geen zin om een tp te gaan doen. De verpleegkundige gaf me gelijk en gaat overleggen en dan wordt ik morgen door de arts terug gebeld.

Ik heb net een lekker flesje wijn voor mezelf gehaald en filet americain en dan ga ik vanavond lekker zielig zitten wezen en dan morgen weer vol goede moed verder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden