Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow Cherry-ann, wat een geweldig nieuws voor jullie!!!!!

Jessica wat een mooie banner.

Voor de rest fijn dat jullie het allemaal leuk hebben gehad bij kleine Dough.

Liefs Janis

Geplaatst

@cherry-ann: super dat het hartje klopt! En nu genieten he.

@Dough: ja ik had mazzel dat Doughtje lekker rustig bij me wilde zitten. Maar Ansje kreeg de mooie lachjes toegeworpen dat is dan weer een beetje flauw. Haha nee hoor grapje.

Euh ja ho het voor mij was? 1 Momentje vond ik het wel een beetje confronterend toen ik naar alle buiken keek en me besefte dat ik de enige niet zwangere was. Ja jij natuurlijk ook niet meer maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Maar met zoveel baby energie om me heen gisteren moet ons eskimootje wel zijn ingestraald.

Zal Sissy inmiddels zijn aangekomen? Ik hoorde op radio noord dat alle vluchten naar Portugal waren vertraagd vanaf Eelde vanwege noodweer. Hopenlijk geldt dat niet voor het gebied waar hun naartoe zijn.

@Minoes: gefeliciteerd met jullie 9 jaar bij elkaar zijn!!! Het allermooiste cadeau heb je al gekregen gisteren, toch? Heb je vannacht een beetje kunnen slapen?

@Karin: nee de was droogt niet best meer buiten he. Maar het is wel allemaal heerlijk fris dan. Dus ook meteen alles maar gestreken. Leuk klusje toch? Ik vind strijken sowieso al geen ramp en helemaal niet met al dat kleine prut.

Ik zal mijn adres ook even mailen.

Geplaatst

Ja linda ik vond het ook wel moeilijk voor jou een hele dikke knuffel en geduim voor jou

Ja ik heb super geslapen ik leef echt op een wolk dat had ik de vorige x niet.

16 nov heb ik de echo ach voor je het weet zijn we daar al weer.

Ja ik ga bij karin als eerste in de rij staan haha.

dankje janis

Dough wat een mooi zoon wou ik nog even zeggen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Cherry Ann geweldig meid, gefeliciteerd! Nu lekker genieten.

Jessica dapper hoor je hebt al een mooie ticker! Leuk hoor. Ik vind dit ook de leukste omdat je elke week het kindje ziet veranderen en je weet hoe ie er ongeveer uitziet.

Linda haha ja Doughtjes lachjes waren voor mij. Maar ik ben dan ook heeel leuk en kinderen voelen dat aan haha, grapje hoor.:laugh:

Ik kan me best voorstellen dat gisteren een beetje confronterend voor je was. Al die dikke buiken om je heen...we duimen enorm voor je dat je ook zwanger bent!

Karin ik zal mijn adres ook nog even pb-en. Jammer dat je was niet goed kon drogen buiten, het ruikt altijd wel heerlijk fris als je was hebt buiten gehangen.

Liefs

Geplaatst

Gefeliciteerd, Cherry-Ann, met jullie knipperlichtbaby!! Man, man, man, wat spannend moet het voor jullie zijn deze eerste weken! Heerlijk dat het tot nu toe goed is! Ik duim nog een paar weekjes door!

Wat enorm fijn dat het nu zo goed voelt, Minoes, de zwangerschap. Dat geeft heel veel vertrouwen. Ik had bij Doughie ook steeds een goed gevoel (hoewel ik de echo's berespannend vond en pas toen ik hem dagelijks voelde bewegen écht helemaal rustig werd).

Ik duim ook flink voor jou, Linda! Dat je bij Karin ook maar met een mooi gevulde buik mag zitten!

Wat lief, alle complimentjes over ons mooie jongetje. Dat heeft het UMCG toch maar mooi voor ons gemixt en gematcht!

Geplaatst

Sissy, wat leuk. 2 meiden!!!! Een geweldig vooruitzicht.

Jessica, wat GEWELDIG! Wat een super mooie dag. Geniet ervan!

Word helemaal blij van al dat goede nieuws hier. Heb gewoon al zin in mn nieuwe ronde. Maar eerst verhuizen!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw (helaas)

Wij zijn al 3 jaar bezig om zwanger te worden en het wachten is echt slopend :-(

1 jaar moesten we op eigen kracht proberen terwijl manlief zijn zaad heel slecht was..na een jaar 3x iui gehad maar ook niet gelukt. het zaad is veel te slecht na bewerking 0,6 mln.

Nu hebben we 23 november een intake in het umcg voor ivf/icsi.

Ik denk dat we in eigen cyclus krijgen omdat ik een stollingsstoornis heb.

hoe lang gaat het na de intake nog duren voordat we kunnen starten? en ik zie zo op tegen het hele proces maar aan de andere kant ook zo'n zin in omdat we zooo graag een kindje willen.

Ook de Punctie ben ik nu al angstig voor, hoe ervaren jullie dit in eigen cyclus??

leuk dat er een forum is, ik ga zeker de komende tijd jullie volgen. En wat super dat er al zoveel zwanger zijn :-) dat geeft me weer wat hoop!!

Geplaatst

Hoi Cindy,

Welkom hier. Het was inderdaad leuker geweest om elkaar op een fijnere manier te leren kennen maar helaas.

Ik heb geen idee of er op het moment een wachtlijst is in het UMCG. Toen wij begonnen aan de eigen cyclus, alweer 3 jaar geleden, was er een wachtlijst van een half jaar.

Om in aanmerking te komen voor eigen cyclus moet je in ieder geval onder de 35 jaar zijn en een eigen regelmatige cyclus.

Ik vond zowel de eigen cyclus puncties als de grote punctie's goed te doen. De wachtweken ervaar ik als het ergste.

En ja het wordt hier inmiddels een ware babyboom. Alle meiden zijn tot nu toe zwanger geraakt. Hopenlijk volg ik aanstaande maandag want dan mag ik testen na een cryo poging.

Geplaatst

Hey cindy

Welkom ja het is niet leuk zo elkaar te moeten leren kennen.

Alles is goed te doen alleen de wachten weken net als linda als het ergste.

We zijn van alle tp zwanger geraakt en mijn man zijn zaad is ook slecht dus alles kan.

Ik kon vrij vlot beginnen met de behandeling nog geen 2 maanden dus ik wens je heel veel succes.

Morgen 5 week zwanger ooo en ik voel me zo grappig dan weer goed en dan onzeker haha hoezo hormonen haha.

Ik begin ook last van mijn stoelgang te krijgen ik moet altijd best vaak en nu heb ik last van mijn buik van en winderig heid haha

Hoest met de rest?

Linda duim duim duim nog even succes.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hier gaat alles goed hoor. Ben alleen net behoorlijk gevallen. Ik struikelde over het laatste treetje van de trap en vloog zo de overloop op. Heb mijn benen enorm bezeerd. Ze zijn al dik en aardig blauw aan het worden.

Af en toe heb ik wat endo pijn en dan die val van net..... ik heb de hoop opgegeven.

Krijg ik net op een verjaardag nog even een lullig verhaal te horen van mijn schoonmoeder. Kennissen van ons hebben 2 jaar geleden een kindje weg laten halen met 20 weken omdat hij , net als de moeder, ernstige afwijkingen zou hebben. Ik vond het verschrikkelijk voor hun. Toen hebben ze embryo selectie gedaan en was ze meteen weer zwanger en hebben nu een gezond zoontje. Maar nu vertelde de vader dus gisteren aan mijn schoonmoeder dat het

kindje het syndroom van down had en hij dat niet wou.

Geplaatst

Oeps te vroeg gedrukt....

Zij wou het wel en na gesprekken in het ziekenhuis wou zij het houden. Ze hebben er ruzie om gekregen en uiteindelijk hebben ze de zwangerschap toch af laten breken.

Ik werd net woest toen ik dat hoorde. Ik snap trouwens ook niet dat mijn schoonmoeder me dit nu ging vertellen hoor maargoed.

Pffff we moeten ook nog op kraambezoek maar dat kan ik nu even helemaal niet meer opbrengen bij hun.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

Geplaatst

Linda meid jeetje wat een verhaal zeg doe je een beetje rustig aan!!.

Vast is vast meid en we geven de moed niet op je krijgt 31 ste gewoon een vette positieve test.

En die mensen die dat kindje weg hen zijn niet goed bij maf keesen.

Nee dit kan je er niet bij hebben.

Ik heb volgens mij last van mijn darmen doet best pijn en maak me dan weer zorgen.

Vervelend maar ik heb wel goed gevoel maar dit maakt me onzeker pfff hoezo last van hormonen op en neer.

Linda dikke knuf

Geplaatst

Cindy, welkom hier. Je kan hier alles van je afschrijven en je vragen stellen, want er zal best een hoop op je afkomen...

Toen ik met de eigen cyclus behandelingen begon was er geen wachtlijst en kon ik enkele weken na de intake al beginnen. Nog wel eerst een bijeenkomst gehad om spuit instructies te krijgen en informatie over de eigen cyclus behandeling. Als je die bijeenkomst hebt gehad kan je al vrij snel beginnen.

Misschien een gekke vraag hoor maar wat houdt een stollingsstoornis precies in? Heeft dat met je bloed te maken?

Linda wat naar nou, meid geef de hoop nog niet op (makkelijk gezegd ik weet het). Als het embryo zich genesteld heeft laat hij niet zomaar los. Ik las dat je ook al wat last hebt van endo pijn, wat kl*te. Ik blijf toch voor je duimen hoor want ik gun het je zo!

Wat een vervelend verhaal wat je schoonmoeder vertelde, dat kan je er nu niet bij hebben. Het was fijn geweest als ze zich iets meer inleefde in jullie situatie of weet ze niet dat jullie met een cryo poging bezig waren?

Hoe gaat Denny met de situatie om? Kan hij niet eens met je schoonmoeder praten en haar uitleggen hoe moeilijk dit voor jullie is? Misschien dat ze dan met iets meer tact dingen kan zeggen of gewoon helemaal niet.

Sterkte meis en een dikke knuffel!

Minoes, Maak je maar geen zorgen over je darmen hoor. Ik had precies hetzelfde, in het begin had ik erg veel last van rommelende darmen en de hormonen zorgen ervoor dat je stoelgang trager wordt. Daar kun je ook last van hebben, zeker als je normaal vaker naar de wc gaat. Je baarmoeder gaat ook groeien nu en daardoor moeten je darmen ook wat plaatsmaken en dat voel je.

Maar begrijp je zorgen wel hoor, maar als je gevoel goed zit, zit het vaak ook goed!

Tinkerbell succes met de verhuizing!

Ik heb me ziekgemeld voor twee dagen. Ik merk dat mijn lichaam wat aan het 'opraken' is. Het werken valt me behoorlijk zwaar. Ik ben zo'n type die altijd maar door en door wil gaan maar nu even niet. Nu luister ik naar mijn lichaam. Ik moet tenslotte ook aan mijn kleine man denken.

Volgende week maar drie daagjes werken en dan een week vakantie.

Na mijn vakantie kijk ik wel weer hoe het werken gaat en gaat het niet, dan ga ik wel halve dagen werken. Het is niet anders.

Liefs Ansje

Geplaatst

Welkom Cindy, fijn dat je het forum gevonden hebt. Mensen om met je mee te leven en vragen te beantwoorden. Schrijf het allemaal maar neer waar je over na denkt en waar je tegen op ziet. Dat is logisch, het is een heftig traject waar je in stapt. Maar leven zonder kinderen is ook slopend, dus je hebt voor je gevoel geen keuze en dan ga je het ziekenhuistraject maar in....

Hier vond ik het lichamelijke aspect van de behandelingen (ik heb 6 x eigen cyclus gedaan, de 6e keer was het raak) minder heftig dan de spanning, onzekerheden en teleurstellingen die je te verwerken krijgt tot het is gelukt. Als het al lukt.... want dat is het allerakeligste: je weet niet of het zal lukken.

Linda, meid, wat een nare val! Scheenbenen helemaal beurs en blauw? Bah! Daar kan je ukkepuk wel tegen, hoor. Ik ben vorig winter keihard op mijn kont gegaan toen het glad was.... Als ie eenmaal ingenesteld is, dan is het klaar.

Die endopijn maakt je dus ook onzeker. Naar is dat. Wij duimen flink door nu jij het vertrouwen even kwijt bent. Dikke knuffel!

Wat een naar verhaal van je schoonmoeder. Niet iets dat ze jou zou moeten vertellen. Of eerst even vragen: wil je horen over die en die die zwanger is en waar iets mee is? Ik kan me ook niet voorstellen dat je een kindje met Down weg zou laten halen, en zeker niet na zo'n traject. Poeh, als je er verschillend over denkt als partners, kan je relatie er kapot aan gaan!

Minoes, wat verschrikkelijk spannend, he, die eerste weken. Vertrouw je positieve gevoel er over (maar logisch dat je af en toe de bibbers krijgt!)

Ansje, goed dat je hebt ziek gemeld, goed passen op je lijf en je mannetje. We zeiden het al toen je hier was: je hebt fysiek een zwaar beroep. Tillen en zwanger zijn gaan eigenlijk niet samen. Misschien kun je een poosje andere werkzaamheden doen, administratief of zo?

Hier alles oke, gisteren voor het eerst gaan babyzwemmen met cadoughtje. Ik vond het heel spannend, hij is nog zo klein! Maar toen kwam ik daar: waren alle baby'tjes zo klein! Haha! Hij heeft het heel goed gedaan, kon alle indrukken goed aan. Hij sloeg door het zwemmen een slaapje over en het was aan het einde van de les toe aan een fles (volgens de klok), maar de vermoeidheid won het van de honger: in de kleedkamer viel ie op het aankleedkussen al in slaap. Schattig!

' s Middags bracht ik hem naar mijn vriendin. Die past elke woensdag straks op. Dit was oefenmiddag. Volgende week woensdag begin ik te werken en gaat ie de hele dag. Ik heb lekker gewandeld in het bos met mijn collega en ' s avonds heb ik met een ander groepje collega's samen gegeten. Mijn man haalde Doughie weer op bij onze vrienden en bleef daar wat langer plakken. Toen ik thuis kwam om 21.30 lag de baby al te slapen en vanmorgen werd ie pas om 8.15 wakker. Heerlijk!

Geplaatst

@Ansje: hele verstandige keus om je even een paar dagen ziek te melden! Je moet echt naar je lichaam luisteren. Heerlijk vooruizicht ook dat je bijna vakantie hebt.

@Minoes: dat met je darmen schijnt inderdaad een veelvoorkomend kwaaltje te zijn. Dus maak je niet druk! Maar ik kan me natuurlijk heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt nu hoor.

Hoe is het met de misselijkheid?

Met mijn benen gaat het beter gelukkig. Gisteravond nog lang last gehad en ik verwachtte vanmorgen ook hele blauwe benen. Maar het valt reuze mee haha. Het is wel dik onder beide knien maar dat komt dus ook wel weer goed. Was meer even de schrik en alles bij elkaar denk ik.

@Ansje: Denny ergert zich ook aan die opmerkingen. We hebben het ze al vaker gezegt dat wij ons storen aan zulke opmerkingen maar dan bedoelen ze het niet zo. Ze denken gewoon echt niet na voordat ze iets zeggen. Mijn schoonzus maakt ook regelmatig opmerkingen van ' ik lijk wel zwanger' of een ballon onder haar trui doen met een verjaardag. We hebben sinds een jaar nog maar weer contact omdat ik een keer helemaal geflipt ben tegen haar met door haar opmerkingen. Toen ging ze de hele middag op Julian zijn verjaardag tegen mijn zus zeggen die hoog zwanger was ' geef dat kind maar aan mij dan maken jullie maar weer een nieuwe' echt constant zulke opmerkingen. Ik had dus al vaker aangegeven dat zulke opmerkingen voor ons niet leuk zijn. Maar ze bleef maar doorgaan en toen knapte er dus iets in mij.

Het zijn verder goede mensen hoor , mijn schoonfamilie, maar ze zijn gewoon tactloos.

Geplaatst

Hey ansje.

Wat goed dat je aan je zelf denkt.

Als het niet wil dan houd en het op!!

Ja heel vervelend heb ook heel slecht geslapen vannacht word volgens mij ziek.

Ja ik heb normaal last van spastische darm en nu niet en mijn buik doet dan best pijn en dat maakt me onzeker.

Maar ik ben blij dat jij dat ook hebt gehad.

Hoest met de rest? Dikke knuf

Liefs jessi

Geplaatst

@Dough: we schreven tegelijk zie ik...

Dus lekker wezen baby zwemmen. Leuk is dat he! En die kleintjes worden er ook zo ontspannen van. Tenminste de meeste...

Ik heb het met Julian ook gedaan en daarna ook peuterzwemmen. Vond ik altijd heerlijk zo'n relax momentje met zijn tweetjes.

En al wezen oefenen voor volgende week dus. Het ging allemaal goed dus bij de oppas vriendin? Kon je het een beetje loslaten toen je met je collega's weg was?

Geplaatst

Dough wat fijn lekker gezwommen super lijkt me dat.

En lekker even tijd voor je zelf gehad en wat heerlijk dat die zolang heeft geslapen.

Linda oo gelukkig valt het mee maar kan je wel lopen met dikke knieen?

Het word wel tijd voor slip sloffen ;)

Ja mijn schoon fam denken ookl niet na niet echt slim.

Nou ik blijf heeeeeeel hart duimen.

Oja en misselijk verschrikkelijk ik blijf maar kokhalsen haha inbegin was 2 x en dan kwam het nou zo net wel 5 x en kwam nog niet toen heb ik even water gedronken haha en toen hield het niet op haha heb ik weer.

Och oooook al moet ik dit 9 maanden doen dan doen we dat haha alles voor goede doel.

Wel fijn dat jullie antwoord geven op mijn vraag ik werd daar echt onzeker van maar nu ik weet dat het hoord gaan wel lekker verder haha.

Met positieve moed en op mijn wolk ;)

Liefs Jessica

Geplaatst

Ja, Linda, Minoes en ik waren tegelijk aan het schrijven, haha.

Als ik eerlijk ben, klinkt jouw schoonfamilie gewoon niet als al te slimme mensen, Linda.... Zich moeilijk in kunnen leven, alles er maar uit flappen. Klinkt niet bijster intelligent. O,jee, wat zeg ik nou weer. Kunnen ze dus niet zoveel aan doen, maar wel om je kapot aan te ergeren! Grrrrrr!!

Minoes, mijn darmen rommelden ook enorm aan het begin, door de hormonen is dat en omdat de baarmoeder groeit, moeten de darmen een ander plekje innemen in de buik. Ik zeg: een goed teken!

Het voelt wel goed dat we de opvang zo geregeld hebben, bij mijn vriendin en een dag naar mijn schoonouders (daar gaat ie maandag oefenen). Ik denk natuurlijk wel de hele dag steeds even aan de baby, hoe het met hem zal zijn. Ik hoop dan dat ie zich prettig voelt en niet te veel hoeft te huilen. Ik wil dan overdag de hele dag niet weten hoe het gaat, pas 's avonds als ik weer thuis ben. Als ik halverwege de dag zou horen dat ie veel huilt, dan wil ik naar hem toe. Weet ik het niet, dan is het prima.

Uiteraard heeft ie helemaal niet veel gehuild. Ja tussen half 6 en 7, dat doet ie vaker. Maar toen was mijn man al bij onze vrienden, kon hij het opvangen. Dus dat was ook prima.

Geplaatst

hallo meiden

pfff wat een verhalen hier Linda van de vrienden ik heb altijd gezecht als mij kindje down syndroom zou ik het nog houden ik heb er dan 7 jaar voor moeten vechten dan is dit kindje wel heel erg welkom maar denk ook dat ik een broer die lichamelijk en verstandelijke gehandicapt is dus ja

hier gaat het wel vanacht hele tijd waker gelegen met een beroed gevoel dit is de 2keer al en naar veel wc voor stoel gang ja dat weet ik neit of dat er bij hoord aangezien ik een gluterallergie heb

vande week bij me zus geweest was wel gezellig de oudste dochter (8jaar) vraag steeds tante waneer krijg ik nou een neefje nichtje tja wat moet je dan zeggen dus gezecht dat we ff moeten wachten en dat niet alles snel kan gaan nou daar had ze vreden mee maar ze zij het moet wel een neefje worden hoor want ze had al 2 nichtjes hih tog wel schatig hih

ik ben wel in iedere geval iets veder dan de vorige keer want moet nu ongeveer ongi worden dus laat die maar lekker weg brengen me man en ik hadden het van de week over de baby kamer ik zo ja maar dat moet nog gedaan worden enz hij zij weetje jij komt die kamer niet in tot dat die af is ik wil die kamer helemaal doen ooo ik ben benieuwt hih hij zij zorg jij maar voor de kleertjes hih is hij niet lief hihi

vandaag zou me huisarts me bellen hoe het er mee ga normaal ga ik 1 keer in de maand naar haar toe van wegen me depresie maar nu beld ze me een keertje hihi

gr sopje

Geplaatst

Ja dough moet goed teken zijn ;)jij hebt een pracht van een zoon dus is gewoon een goed teken.

Wat grappig dat we tegelijk schreven.

Ja dough ben het helemaal met je eens mensen denken niet na pfff.

Sopje nou op naar een posi test.

Wat een lieve man heb jij lekker zo houden.

Liefs Jessica voor de 4 de x ofzo haha

Geplaatst

Sopje: Hmm die kwaaltjes klinken wel positief. Wanneer mocht jij ook al weer testen?

En ja een kindje met down syndroom zal hier ook welkom zijn hoor. Wij zijn ook niet in de positie om dingen te willen, toch?

Tuurlijk als je kon kiezen koos iedereen voor een gezond kind. Ik had ook liever een makkelijk kind gehad en geen zoon met ADHD en een ticstoornis. Maar het is nou eenmaal zo en voor ons is hij perfect. En tuurlijk soms zijn er zulke grote afwijkingen en problemen bij kinderen dat ik me kan voorstellen dat iemand besluit om de zwangerschap af te breken maar waar ligt de grens.....

Dat vind ik hetzelfde als mensen die een voorkeur voor een geslacht hebben. Zo zegt mijn schoonzus vorige week 'nou moet dit een meisje worden dan is het mooi in evenwicht' dan denk ik 'man waar slaat dat nou op' alsof wij ons daar druk om maken.

@dough: fijn dat het zo goed is gegaan bij de vrienden. Ik begrijp je precies dat je tussen door geen update wil van hoe het gaat dat had ik ook altijd.

Klopt het is denk ik ook eerder dommigheid van die mensen dan opzet hoor. Ik ben zelf ook een flapuit maar kwets daarbij een ander over het algemeen niet. Het komt weleens voor dat ik dan later denk van 'o jee dat heb ik toch echt verkeerd gezegt' en dan kom ik daar later even op terug met die persoon.

Helaas denkt niet iedereen op dezelfde manier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden