Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ansje: gadsiedarrie zeg dus toch zwangerschapssuiker. Bah wat een domper zeg. Hopenlijk werkt het dieet voldoende zodat je niet ook nog insuline moet spuiten.

@Puckie: welkom hier. Dus ook al 5 ec pogingen achter de rug zonder het o zo gewenste resultaat.

Zoals je aan mijn onderschrift kunt zien heb ik ook al het eea achter de rug.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ansje: ook nog even hier reageren op je berichtje. Jeetje meid, dat is wel even flink balen zeg dat je toch zwangerschapsdiabetes hebt. En nu dus onder controle van de gyn ipv de vk. Hoop in ieder geval dat een dieet voldoende helpt zodat de insuline niet nodig is. Laat het verdriet en het baalgevoel er gewoon maar even zijn hoor meis! Dikke knuffel voor je!

Geplaatst

Tinkerbel haha ja slaat nergens op maar goed was Zo flauw dat die zo weg ging zou ik nooit doen

Hoest met jou? Ben je er weer een beetje door

Liefs

Geplaatst

Hi Minoes,

Gaat best goed hier. Leef een beetje toe naar vrijdag, dab heb ik mijn eerste echo op dag 10. Hopen dat we door kunnen voor de vierde poging.

Omdat poging 1 en 2 al voor de TP zijn mislukt ben ik ook wel een beetje angstig natuurlijk. Maar ik ga van het goede uit en hoop heel hard op een TP voor de kerst!

Kan ik mooi tijdens mijn vrije 2 weken 'broeden' haha.

Mon, hoe is t met jou?

Geplaatst

Hoi meiden,

We komen net uit het ziekenhuis waar we een afspraak met de gynaecoloog hadden. We hebben een echo gehad en alles was goed met de kleine.

Hij loopt wel wat voor op gewicht zoals ook te verwachten viel. Hij is nu 1400 gram en normaal rond de 28 weken is iets meer dan 1200 gram.

Alles zag er verder wel goed uit gelukkig.

Over twee weken moet ik weer heen en we hebben nu ook een afspraak staan voor een infogesprek hoe het er aan toe gaat op de verloskamers. We gaan nu dus ook bevallen in het UMCG.

Verder neemt de diabeteverpleegkundige nog contact op met ons en ook de diëtiste.

Al met al nog weer een heel traject dus waar we in komen, maar ik wordt nu goed in de gaten gehouden en dat geeft wel rust.

Puckie welkom hier!

Tinkerbell, ik hoop dat je nog een tp kan krijgen voor de kerst.

Jessica veel plezier morgen bij de echo!

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje wel fijn dat ze je goed in de gaten houden.

Ben je de klap al een beetje boven.

Gaat het na de zwangerschap ook weer over?

Liefs Jessica

Geplaatst

@Ansje: ben je een beetje over de grootste schrik heen? Wel fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden. Zwangerschaps suiker gaat wel over toch na de bevalling? Wat zijn eigenlijk de risico's voor jou en de baby hierdoor? Hopen dat de dietiste snel contact met je opneemt.

@Minoes: veel plezier morgen!

Geplaatst

Ansje: vervelend dat er nu weer een heel traject wordt gestart waar jullie in belanden, maar wel heel goed dat jij en jullie ventje goed in de gaten worden gehouden. Dus nu ook in het UMCG bevallen, net als Stiertje en ik. Wij hebben vorige week zo'n infogesprek gehad met een verpleegkundige van de afdeling Verloskunde. En eind januari hebben we nog een informatieavond en rondleiding waarbij we de verloskamers kunnen zien. Dat zal jij dan ook nog krijgen. Hoop dat de diëtiste snel contact met je opneemt zodat je weet wat nu de volgende stappen zijn. Weet je hoe lang je met een dieet moet proberen om je suiker onder controle te krijgen? Of moet je al snel met insuline gaan beginnen? Dikke knuffel!

Minoes: veel plezier bij de echo vandaag!

Geplaatst

Tinkerbell, spannende dag vrijdag..kijken of er alweer iets moois groeit, ben benieuwd of het nog gaat lukken dit jaar.

Ansje vervelend dat je nu weer een traject in moet maar het is inderdaad fijn als je goed gecontroleerd wordt in het ziekenhuis dat geeft echt veel rust. Super dat het goed gaat met je mannetje, en nu krijg je dus wel vaker een echo..elk nadeel heb z'n voor deel haha.

Minoes, veel plezier bij het kijken naar je ukkie vandaag!!

Sissy we hebben maandag de rondleiding gehad en het stelde echt niks voor, ik in mijn rolstoel de moeite gedaan om heen te gaan en heb spijt dat ik gegaan ben. Het begon pas om 20:00 en dat is voor veel zwangeren al echt laat op de avond haha..dus je zag echt allemaal vermoeide gezichtjes en rode wangetjes. De verpleegkundige had het helemaal niet goed voorbereid en zei alsmaar.." euhhh..tja ...wat kan ik jullie nog meer vertellen" en ze was heel langdradig..pfff. Verder wist iedereen eigenlijk alles wel wat ze vertelde.. ook konden we geen verloskamer of kraamkamer zien want die waren allemaal bezet..en daar kon zij natuurlijk niks aan doen maar we hebben wel alle gangen rondgelopen en niemand wist meer waar we precies waren. Verder werd er niets uitgelegd over keizersnedes of tweelingen (was trouwens de enige met een tweeling van de 15 stellen, de rest had allemaal een andere medische indicatie).

Dus jij mag pas eind januari? dan ben je toch al een week of 34? da's wel laat vind ik maar ja mocht je eerder bevallne..je hebt niks gemist haha.

Gisteren weer op controle geweest bij de gyn en een groeiecho gehad en de dames zijn mooi gegroeid, de en is 1684 gram en de ander 1770 ze zitten op het gemiddelde. Verder is de onderste met haar beentjes naar beneden gaan liggen en ligt nu dus in stuit..:dry:..ipv dat ze nu met haar koppie naar beneden gaat... Dus nu ligt er 1 in stuit en 1 dwars over..als dit zo blijft wordt het een keizersnee en daarom moet ik al bij de anesthesist komen volgende week ter voorbereiding als ze eerder komen dan is dan in ieder geval gedaan.

Mon hoe gaat het...hou je het nog een beetje vol?

Linda alles goed met jou? ga je nog iets leuks doen met de kerstdagen met je gezinntje?

Dough en Karin hoop dat alles goed gaat met jullie en de mannetjes.

liefs stiertje

Geplaatst

Hallo dames,

Ook ik zou graag willen mee praten .. willen mee beleven .. en willen mee lezen op dit forum als dat mag???

Ik zal mij bij deze even voorstellen ..

Ben Mariska .. meeste noemen me Maris en ben 32 jr..

Ook ik(wij) zijn bezig met ICSI in eigen cyclus..

Dit na aanleiding van mijn manneke zijn zwemmers!

Waardoor we niet in aanmerking kwamen voor IUI!

Dit is voor ons de 1e poging van de 6 x

Afgelopen zaterdag 10 dec hebben we de 1e terugplaatsing gehad van een 4 cellig embryootje in het UMCG!

Momenteel zit ik dus in de wachtweken!

En nog in de fase van het pregnyl zetten op dag 8 en dag 11..

Liefs Maris

Geplaatst

Hey maris

Welkom bij ons gezellige clubje

Wat spannend in de wachtweken heel veel succes en op naar een posi test

Dames lief dat jullie aan me denken ben benieuwd naar het hartje

Stiertje lekker belangrijk dus de info avond not!!!

Haha heb jij weer.

Tot vanmiddag half 3 Umcg gesprek en 3 uur Vk

Liefs knuf Jessica

Geplaatst

Hi Maris, welkom! Spannend zeg, die wachtweken vond ik slopend. Maar ik ben dan ook een nogal ongeduldig control freakerig type ;-)

Duimen voor een goede afloop, meteen de eerste keer raak zou natuurlijk fantastisch zijn!

Ansje, hoop dat het allemaal wat meevalt. Zoals ik al eerder schreef collega van me had ook zwangerschapsdiabetes en het kindje is super gezond geboren. Die controles zijn heel goed en nuttig. Wel jammer natuurlijk want je wil graag een onbezorgde zwangerschap, maar het is voor het goede doel!

Minoes, zometeen op naar de VK. Heel veel plezier en geniet ervan!

Stiertje, nu al 2 eigenwijze meiden! Dat gaat nog wat worden als ze straks 12 zijn....hopelijk bedenken ze zich op het laatste moment en draaien ze nog.

Ik ga rustig op naar vrijdag.....laat de follikel van de maand maar lekker groeien!!!

Geplaatst

Minoes: wat fijn dat alles goed was en dat je het hartje hebt gehoord! Ben echt heel blij voor je meid! Lekker van dit gevoel genieten.

Maris: welkom hier bij ons clubje, gezellig dat er de laatste tijd weer een paar nieuwe dames zich aansluiten. Spannend, dat je in de wachtweken zit. Vond ik zelf altijd de meest lastige tijd van de poging om door te komen. Die 2 weken leken wel om te kruipen. Heel veel succes met wachten en ik duim voor een positieve test straks.

Stiertje: oh, dat is dan zeker jammer als zo'n rondleiding tegenvalt. Vind van 8 tot 10 ook echt best laat, dan lig ik vaak al op de bank of in bed. De avonden zijn nou niet echt de momenten voor mij met de meeste energie haha. Dan weet ik in elk geval dat ik er niets van hoef te verwachten en dat mocht ik de avond niet meer kunnen meemaken, ik niets mis... Super dat je meiden weer zo mooi gegroeid zijn en dat ze op schema liggen. Wel balen dat ze niet goed liggen en dat de onderste in stuit ligt. Hoop dat ze nog gaat draaien en netjes met haar hoofdje naar beneden gaat liggen. Wel alvast een gesprek met de anesthesist dus voor het geval je toch wel een geplande ks krijgt. Weet je ook al wanneer ze zo'n ks inplannen? Met 38 weken?

Mon: lukt het wachten nog wat? Of heb je lekker wat afleiding?

Hoe is het met de andere meiden? Karin en Dough: en met jullie en jullie ventjes?

Geplaatst

Minoes, fijn dat je weer een mooie echo had meid!! lekker genieten, hoe gaat het nu met de misselijkheid?

Sissy, rond week 34 wordt de beslissing genomen en ingepland en dan worden ze rond de 38e week gehaald. dus ze hebben nog ruim 2 weekjes om te draaien...

Maris welkom, en succes natuurlijk. Spannend nog 1,5 week en dan testen?

liefs stiertje

Geplaatst

hey dames

Dank jullie wel

Btw moesten jullie van te voren ook beslissen over welke pijnbestrijding????

Stiertje ja nog misselijk krijg morgen mijn medicijnen kan haast niet avond eten en ik raak daar door uitgeput

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica gelukkig dat de echo goed was! Wat heerlijk he om te zien dat alles goed is en je het hartje mooi zag kloppen.

Sissy, ik zal het dieet zo lang als ik zwanger ben moeten volgen. Gelukkig kan ik morgen al terecht voor een afspraak bij de diëtiste en ook nog bij de diabetesverpleegkundige. Mooi heb ik dat maar in één keer gehad. Ik ben benieuwd. Als het dieet voldoende helpt hoef ik geen insuline te spuiten maar als het glucosegehalte te hoog blijft moet ik wel spuiten en zal ik ook ingeleid gaan worden met 38 weken.

Volgende week hebben we nog een infogesprek over hoe de verloskunde er uit ziet in het UMCG.

Al met al weer een hoop afspraken dus, maar alles voor de gezondheid van onze kleine.

Stiertje jammer dat je niet zoveel aan de info avond had. Ga je daarvoor heen....

Jammer dat de dames nog niet in de juiste positie willen liggen. Kan dat nog bijdraaien? Het lijkt me dat met twee kindjes in je buik het draaien ook lastiger voor ze is. Maar wie weet kan het...je weet maar nooit. Heb jij voorkeur voor hoe je het liefst bevallen wilt?

Maris welkom bij ons kletsclubje. Je kunt hier veel info en steun vinden. Spannend dat je nu in de wachtweken zit. Wanneer mag je een test doen?

Liefs Ansje

Geplaatst

hoi meiden een paar drukke dagen gehad, maar dat was wel even lekker.

minoes: wat heerlijk dat je het hartje hebt gehoord....kan me voorstellen dat het emotioneel was.

maris: welkom hier, ik zit ook in de laatste wachtweek, ik mag 19 dec testen, maar moet vrijdag eigenlijk ongesteld worden, dus een paar spannende dagen te gaan,dit is onze 2de poging.

tinkerbell: wat zou het mooi zijn als je nog een tp zou krijgen voor de kerst, zal voor je duimen vrijdag. zet m op

hier allesnog oke, ben benieuwd hoe het er binnenin aan toe gaat, het kan alle kanten nog op, soms een gevoel dat ik wel ongi wordt en soms ook niet, vreselijk deze laatste dagen en de bezoekjes aan de wc, ik wou dat het gauw maandag is of in elk geval dat ik weet waar ik aan toe ben, meestal weet ik precies wanneer ik ongesteld moet worden kan het aan allerlei dingen merken, dus ik ben benieuwd vrijdag???

nou ja en anders even een maandje rust even wat anders dan ziekenhuizen bezoekjes, kan dan toch niet eerder dan half januarie.

Geplaatst

Mon wat fijn dat je het druk hebt gaat de tijd ook sneller;)

Ik hoop zo dat je voor de kerst een posi test hebt ik duim voor je

En maris voor jou natuurlijk ook.

Succes morgen tinkerbel toi toi toi

Ansje wat een gedoe meid dikke knuffel en we zijn er voor je

Hier een gelukkige vrouw wel raar gevoel dat de hele wereld het mag weten zolang bezig en onze droom gaat nu uit komen

Liefs Jessica

Geplaatst

Hee meiden, sorry voor zo lang niet reageren. Hier is alles oké. Bijzondere maanden en heerlijk al die gezelligheid samen met ons kleine mannetje mee te maken! Combi 'werken-bij de baby zijn' bevalt nog steeds erg goed. Wel is het een beetje druk, kom daardoor niet altijd toe aan hier typen.

Stiertje, 2 meisejes die niet weten wat 'hoofd naar beneden houden' is, haha. Dan wordt t een keizersnee idd....

Minoes, iedereen mag het nu weten! Wat geweldig! Hoe lang ben je nu precies zwanger?

Over pijnbestrijding: het is wel goed je te verdiepen in de verschillende types pijnbestrijding. Over het algemeen wordt er op het moment zelf pas gekozen of en welke pijnbestrijding je krijgt. Is ook afhankelijk van het moment en de situatie. Het UMCG en Martini hanteren wel verschillende soorten pijnbestrijding. Als je 1 specifieke wilt is het niet zo dat dat overal is. Ruggeprik is wel in beide ziekenhuizen beschikbaar.

Ansje, wat balen dat je zwangerschapsdiabetes hebt nu! En nu dus op dieet. Knap van je, hoor! Je zult wel moeten natuurlijk, maar leuk is anders. Ik lees graag wat het dieet inhoudt, ben ik wel benieuwd naar.

Maris, welkom hier en succes met de wachtweken! Op naar een mooie positieve test!

Tinkerbel, jij weer toe aan een nieuwe poging. Zet hem op follikel, goed groeien!

Puckie, jullie verhaal lijkt op het onze. Ook gelijk ICSI, iets anders kon niet. Was snel duidelijk. 5 eigen cyclus pogingen gehad, toen een pauze en daarna zwanger van poging 6! Hoop op hetzelfde mooie uitkomst voor jullie als de cystes straks weg zijn. IK duim voor je!

Mon, voor jou zijn dit spannende dagen. Hopelijk blijft t droog in de onderbroek en straks positief testen!

Linda, hoe is het met jou?

En met jou Sissy?

Karin, superlief geboortekaartje! Ik had het ook al op Hyves gezegd, maar hier nogmaals: mooie naam, zeg! Hoe gaat het met jullie?

Zullen we weer op een zondag afspreken voor kraamvisite bij Karin in januari?

Liefs, Dough

Geplaatst

Lieve meiden,

Sorry dat ik nu ff niet reageer, maar ik heb het echt mega druk op dit moment, na komende woensdag is het rust voor mij, en ik moet dan ook rust nemen van de verloskundige anders kan je mij opvegen.

Na het weekend als het weer wat rustiger is, reageer ik uitgebreid op iedereen.

Liefs Janis

Geplaatst

@minoes: supernieuws van je echo!!

@maris: welkom hier. Spannend dat je in de wachtweken zit!

@mon: ga je morgen ook al testen?

@dough: dus lekker druk met werken en de kleine man.

@stiertje: tsja zo'n info avond stelt niet veel voor. Hopen dat het ene meisje nog goed gaat liggen zodat je geen keizersnee hoeft.

Wat betreft de pijnbestrijding dat is nieuw denk ik? ' in mijn tijd' werd daar helemaal niet over gesproken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden