Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vianne, deal: we gaan voor een jongen en een meisje!

8 cellen is het maximale op dag 3 na de punctie (exclusief de ingevroren weken ;-) en ze hadden geen fragmentatie. Die beide elementen zijn van belang als ze de emmy's beoordelen. Normaal plaatsen ze een dag eerder terug en dan zijn ze max 4 cellig (bij een verse poging). Onze emmy's waren na het ontdooien nog net zo goed als toen ze ingevroren werden. Dat is positief geloof ik. Soms gaan er cellen verloren bij het invriezen. Al met al klinkt het goed maar ik heb al 4 toppers terug gehad en helaas is het nog steeds niet gelukt. Nieuwe ronde nieuwe kansen maar ik ben wel een beetje realistischer geworden...en met cryo's heb je ook minder kans begreep ik. 15% per cryo, bij een verse 30%. Gelukkig heb ik er 2! Dus dubbele kans. In een 'normale' cyclus is er ook maar 15% kans dus tsja zo weinig is het ook weer niet.

Hoe gaat de TP bij jullie? Bij mij is het altijd heel veel gedoe. Mijn baarmoeder ligt gekanteld en ze moeten dan met dat rietje een idiote bocht maken. Echt een enorm gepuzzel deze keer en een rotgevoel. Uiteindelijk zagen we het rietje op de echo en een wit stipje vocht met de 2 emmy's.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tinkerbell, hier ging de tp gelukkig altijd zonder problemen, maar als je een gekantelde baarmoeder hebt snap ik dat het lastiger gaat.

Vandaag je eerste dagje met emmies in buik. Moet je nu ook nog die bolletjes gebruiken?

Geplaatst

Ansje, ik hoef niks te gebruiken ook die smerige bollen niet (gelukkig ;-) dat komt omdat de TP in eigen cyclus is en ik vooraf ook geen Gonal en cetrotide heb gebruikt. Dus alles gaat puur natuur. Voor de verandering ook wel eens leuk.

Ben een paar dagen naar Limburg nog ff van de vakantie genieten. Maandag weer aan het werk!

Geplaatst

Jah, ze waren wakker! Ik kon duidelijk zien dat er nu meer grotere waren dan de vorige keer bij de eerste check. Er waren er nu meerdere van 11 t/m 16 milimeter dus de verhoogde dosis lijkt vooralsnog wel effect te hebben. Volgens de arts zag het er in ieder geval beter uit dan toen. Weet je natuurlijk nog niet hoeveel je er uiteindelijk uithaalt maar het begin is er in ieder geval. Vrijdag kijken ze weer hoe het er voorstaat.

Ik zag gisteren een mooie nieuwe suzuki alto en zei tegen mijn zoontje: kijk dat is een mooie auto voor mama, zegtie: Mama, die koop ik wel voor jouw verjaardag als je die zo mooi vindt! Hij dacht dat de inhoud van zijn spaarpot wel toereikend zou zijn.... Haha, dan weet je weer waarvoor je het doet, al die medische molenshit! Zou er zooo graag nog zo'n exemplaar bij hebben, de eerste is ook zo goed "gelukt"!

Geplaatst

@Vianne Succes morgen! Gaat het goed met je?

@Tinkerbell hoe gaat het met je? Lekker naar Limburg geweest?

@Lindamvjulian moet je voor een cryo tp ook vaak naar het huis? Regelmatig echo's? Ik heb vandaag alvast de recepten ontvangen, Progynova en Lutines. Zijn bij jullie de cryo's steeds goed ontdooid? We hebben maar 1 cryo. Hebben de cryo ook al snel teruggeplaatst na de hyperstimulatie?

Fijn weekend allemaal! :happy:

Geplaatst

Vandaag mijn laatste werkdag gehad. Pff valt me toch wel zwaar. Ben flink verwend, iedereen had een lief kaartje geschreven en ook nog bloemen en tegoedbon gekregen. En nu dus werkloos, voelt wel raar want ik heb altijd gewerkt. maar even rustig alles een plekje geven en me dan richten op de toekomst en het zelfstandig ondernemerschap.

Vianne succes morgen!

Geplaatst

@tinkerbell: Vanwaar heb je de cryo's in eigen cyclus terug geplaatst gekregen? Dus geen progynova en utrogestan.

@Ansje: Wel lief dat ze op deze manier afscheid van je hebben genomen maar wel een raar gevoel lijkt me nu. Hoe staat het er voor om voor je zelf te beginnen?

@Vianne: Fijn dat er wat gebeurd in je buik! Haha geweldig he hoe makkelijk kinderen overal over denken. Heerlijk nuchter zijn ze.

@puckie: Voor een cryo tp hoef je ongeveer maar 2 keer naar het ziekenhuis voor een echo. Ik had de eerste keer tussentijds bloedverlies en moest toen een keertje extra maar normaal gesproken niet.

Lutine's is dacht ik een andere merknaam voor de utrogestan toch? Ik moest inderdaad ook 2 keer per dag progynova slikken en dan 3 dagen voor de tp beginnen met 3 keer per dag de bolletjes.

Wij hadden alleen van de laatste hyper poging 2 cryo's. Deze zijn beide per stuk ingevroren en beide goed ontdooit. Bij mij zat er 7 maanden tussen na de hyper poging voordat de eerste cryo tp was. Dit omdat er eerst verder onderzoek naar de endometriose werd gedaan.

Geplaatst

Vianne, fijn dat ze wakker zijn. Nu maar hopen dat het er lekker veel gaan worden.

Ansje, lastige en gekke dag lijkt me. Wel fijn dat je zo verwend bent. En nu op naar de volgende uitdaging! Stoer hoor vooe jezelf beginnen.

Puckie, in welk ziekenhuis zit je? Ik zit zelf in het UMCG in het jaarverslag van de fertiliteitsafdeling kon ik vinden dat zo'n 85-95 procent van de cryo's in het UMCG goed ontdooit. Pagina 61 http://www.umcg.nl/SiteCollectionDocuments/UMCG/Afdelingen/Verloskunde%20en%20Gynaecologie/JAARVERSLAG%20OenG%202010.pdf

In andere ziekenhuizen gelden andere percentages. Ik weet dat het UMCG heel streng is met invriezen (kwaliteit vd embryo's) andere ziekenhuizen vriezen ook mindere kwaliteit in en hebben dus ook een lager succespercentage met ontdooien.

Bij mij moest er 1 cyclus tussen de hyper en de cryo zitter. Er was geen wachtlijst. Ik heb me aangemeld voor de Antarcticastudie en mocht de cryo in eigen cyclus teruggeplaatst krijgen. Dus zonder hormonen. In veel ziekenhuizen doen ze dat al. Het succespercentage is evenhoog als met hormonen. Het is alleen lastiger plannen voor het ziekenhuis.

Ben nog op vakantie. Kom dit weekend weer thuis!

Geplaatst

Vianne spannend hopelijk een boel eitjes ;)

Ansje rot gevoel hè als je geen werk hebt

Hopelijk kan je het plekje geven en straks voor je zelf beginnen

Tinkerbel dus nog lekker op vakantie geniet er van

Hier gaat wat minder ben heel ve bezig mijn verleden een plekje te geven en stappen te ondernemen om van bepaalde mensen los te komen

Heb me ook eerst in laten schrijven vor huur woning wil uit ons dorp weg vereenzaam daar

Hoest met de rest?

Liefs

Geplaatst

Linda, vergat nog te antwoorden op jouw vraag. De TP van de cryo is helemaal in eigen cyclus dus ook zonder die smerige bollen. Ik moet zeggen dat ik het een verademing vindt. Ik werd helemaal gek van die dingen 3x per dag precies op tijd. Zo kon ik die 2 weken het ook geen moment loslaten.

ik heb alleen 5000 pregnyl gehad om de eisprong goed te timen. En niet om de eicel op te vangen maar om de TP te kunnen bepalen. Mijn lichaam zou het zelf dus moet doen nu. Ik heb er wel vertrouwen in!

Minoes, klinkt heftig allemaal. Ga je samen met je man of echt alleen naar een huurhuis met je dochter? Ik hoop dat jullie het i.i.g. met zn 3-en goed hebben.

Soms is het wel goed om even helemaal opnieuw te beginnen ergens en echt even schoon schip te maken. Is er zicht op een huurhuis denk je? Hoop het voor je. Sterkte!

Geplaatst

Tinkerbel ja we gaan met ons drieën naar huurhuis

Huren nou huis van mijn vader en dat gaat niet altijd lekker het is mijn huis moet ik dan aan horen heb ik geen zin meer in wil mijn eigen plek en aan dit huis zit te veel herinneringen

Wil me gelukkig voelen en genieten vooral van onze dochter

Hoest bij jou?

Geplaatst

Minoes, gaat best goed hier. Even eruit geeft wel afleiding.

Toch blijven die wachtweken vervelend. Je voelt vanalles. Ik voel nu al vanaf de TP steekjes onderin mijn buik maar verder niets. Maar de TP was pas maandag aan het einde van de middag dus het is ook nog erg vroeg allemaal. Laten we duimen dat het nu eindelijk een keer goed af gaat lopen. Dit zijn emmy nummer 5 en 6 dus ik vind eigenlijk stiekem dat het ook echt wel eens tijd wordt nu....helaas wordt daar vast geen rekening mee gehouden ;-))

Geplaatst

@tinkerbell: Het schijnt inderdaad dat het geen verschil maakt of je het in eigen cyclus doet of niet. Maar ik dacht dat het UMCG standaard wel met medicatie deed vandaar.

Ja het zou inderdaad wel eens tijd worden na zoveel tp's. Helaas werkt het dus niet zo. Ik had ook nooit gedacht dat de wereld zo wreed zou zijn om het ons na 8 jaar op deze manier nog af te pakken. Maar toch is de wereld helaas weleens heel gemeen.

Het word in dit topic nu wel weer eens tijd voor een zwangere.

@minoes: ik kan me dan voorstellen dat je niet meer afhankelijk wil zijn van je vader. Ik zou die praatjes ook niet steeds willen. Maar hoe lang duurt het in jullie gemeente voordat je een huis hebt? Hier is ongeveer een wachtlijst van 5 jaar! Tenzij je connecties hebt.

Hier is vanmorgen de eerste lucrin injectie er in gegaan. Het is wachten op de datum voor de operatie. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben want het is een beetje lastig plannen zo. Meestal gaan we in oktober een weekendje weg maar dat gaat nu dus waarschijnlijk niet lukken. En ik bedacht me dat de 4 mijl dit jaar waarschijnlijk ook niet gaat lukken.

Geplaatst

@ Ansje, ging je nou gastouder worden? ben je in ieder geval eigen baas, dat is ook best heel lekker, niet steeds afhankelijk zijn van anderen (althans tot op zekere hoogte) geen reistijd enzo en je hebt dan neem ik aan je eigen kindje ook onder je hoede?

@Minoes, hopelijk hebben jullie snel ergens een nieuwe plek. Want als je dat steeds te horen krijgt van je vader lijkt me inderdaad vervelend. Dan kun je maar beter "los" van elkaar zijn ja. Als je moeder bent geworden staat je leven ook best wel op z'n kop en ik merk dat veel mensen dan vaak nieuwe keuzes maken en veranderingen inzetten. Het komt vast goed uiteindelijk!

@ Tinkerbell, jij bent dus bolletjes-vrij? Ik moet straks lutinus gebruiken als alles goed gaat. Wat een naam: Lutinus. Klinkt alsof ik het aan ga leggen met een ouwe groningse boer (Lutinus uut Appingedaaam ofzo). Lutinus is hetzelfde als utrogestan?

Ik had vanmorgen weer een check en er bleken zich een stuk of 8 eitjes gemeld te hebben voor actie dus aanstaande zondag hebben we punctie, whoehoooh! Spannend hoor! Vanavond pregnyl spuiten, kep een feestje dus dat moet daar dan maar even.

Groeten!

Geplaatst

Linda ik heb urgentie van maatschappelijk werk dus daar word anders van gelukkig

Hoop dat ik snel huisje heb

Ja ik snap dat je zekerheid wil

Dus geen 4 mijl jammer ja och volgend ja weer ;)

Vianne spannend zeg nog meer eitjes ik duim voor je mooie afloop ;)

Hoest met de rest

Liefs

Geplaatst

@Vianne: Zo jij gaat snel zeg! Zondag al de punctie!! Man ik was beide keren wel 4 weken aan het stimuleren en dan was de opbrengst nog mager.Succes voor zondag en geniet van je feestje met misschien nog een borreltje? Het kan nu nog als het goed is de komende 9 maanden niet meer.

Lutinus is een andere merknaam voor utrogestan. Haha ik moe wel enorm lachen om je opmerking van Lutinus uut apkedam! DAt is voor de komende weken je minaar moet je maar denken haha

Geplaatst

Vianne, ja ik wordt gastouder. Joël blijft dan ook bij mij en dat vind ik wel erg fijn. Whhaaha je hebt nu dus je eigen boer uut Appingedaaam haha boer zoekt vrouw. 8 eicellen is een mooie score! Morgen de punctie, ik wens je alvast veel sterkte!

Jessica, wat naar dat je door zo'n vervelende periode heen moet. Het moederschap kan heel wat bij je losmaken met al die hormonen. Ik hoop dat jullie snel een huurhuis vinden zodat je letterlijk en figuurlijk even wat meer afstand van je vader kunt nemen. Ik hoop dat daardoor jullie band ook weer wat beter zal worden. Is jullie relatie altijd al wat slechter geweest?

Goed dat je nu met maatschappelijk werker praat. Als het goed is kom je hier sterker uit en dat gaat je lukken, dat weet ik zeker.

Tinkerbell, fijn dat je geen bolletjes hoeft te gebruiken. Zo wordt je er ook niet de hele tijd aan herinnerd en kan je het misschien wat beter van je afzetten.

Linda je eerste werkweek zit er weer op. Viel het mee?

Hier gaat het wel weer okee. Ik begin nu langzamerhand wel wat meer de voordelen te zien van het feit dat ik eventjes geen werk heb. P en ik hebben wat klusjes die nog moeten gebeuren in huis en daar heb ik nu mooi de tijd voor. Ik wil me wel een beetje nuttig maken in deze periode. Stilzitten en niks doen is leuk voor een dagje maar daarna gaat het toch wel weer kriebelen om wat te doen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Vianne succes morgen! Zal duimen. Ik hoop dat ze alle 8 een eicel opleveren.

enneh, de groeten aan Lutines....komt mooi uit "boer zoekt vrouw" start morgenavond ook weer ;-)) haha.

Ben weer terug van vakantie, nu is het echt weer afgelopen met alle uitjes. Maandag weer aan het werk.

Goed voor de afleiding want die tweede wachtweek vind ik echt horror.

Minoes, ben het met Ansje eens: er is veel verandert ik korte tijd maar je gaat er vast heel goed uitkomen.

zet m op en pas goed op jezelf.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

zooo eindelijk even weer reageren!! Had al eerder es een heel verhaal getypt maar toen..zappp opeens alles weg en had ik de moed verloren haha.

Tinkerbel..meid ..wat een spanning..hoe voel je je? Heb je klachtjes? ja die tweede wachtweek zal vreselijk zijn dat geloof ik meteen ..idd maar proberen om zoveel mogelijk afleiding te zoeken!! Wel mooi dat er twee toppers zijn teruggeplaatst en ik hoop dat ze alletwee blijven plakken, een tweeling is echt superleuk!!

Minoes, niet zo'n leuke periode waar je momenteel door heen moet maar ik geloof aan de prachtige foto's op fb te zien dat het met je kleine meid goed gaat!

Linda leuke vakantie gehad zag ik, zag er ook wel heel mooi uit dat resort en zo te zien had de kleine man het ook prima naar zijn zin. Nu is het voor jou natuurlijk ook een zenuwslopende periode momenteel vanwege het wachten op de operatie, zie je er tegen op of denk je ..laat maar komen??!!

Ansje, lullig he dat werkeloos zijn ..ik vind het idee ook verschrikkelijk dat ik per 1 november een uitkering moet gaan ontvnagen..ben ik het type echt niet voor dus ben nu al druk aan het solliciteren. Wanneer begint je opleiding? wel lekker dat je J dan de hele dag bij je hebt!

Vianne heel veel succes vanochtend en we duimen voor een topoogst!!

Puckie jammer dat het niet zo mocht zijn..echt balen..hoe voel je je nu?

Onze dames waren gisteren bij opa en oma en daar hebben ze ook geslapen want wij waren gisteren 2 jaar getrouwd en zouden uit eten gaan..zouden...haha tegen de tijd dat we weg zouden lagen we alletwee voor pampus op de banke en hebben we chinees gehaald en een filmpie gehuurd haha ook gezellig. Als je even tot rust komt dan merk je pas hoe moe je werkelijk bent..maar ik mis ze wel hoor, ga ze straks lekker weer ophalen eerst nog ff een ontbijtje op bed!

Fijne zondag allemaal, liefs stiertje!!

Geplaatst

Hey dames

Ja ben het helemaal met jullie eens

Ja de band is nooit heel sterk geweest tussen mijn vader en mij tussen mijn moeder wel maar heb heel veel kwa karakter van mijn vader ben alleen zachter en emotioneler

Ja Ilana is een pracht meid en lachen wat ze doet

Vanacht is ze uit logeren heel moeilijk maar ze had al

X bij schoonouders geslapen en mijn mama wil natuurlijk ook ben wel even bij gekomen maar de komende maanden gaat ze niet meer weg;)

Nog twee week en dan gaan we op vakantie

Ansje nu je geen werk hebt kom je aan andere dingen toe

Fijn dat je j dan om je heen hebt

Tinkerbel je vak er al weer op balen hè

Lekker werken en dan is de week zo voor bij ik duim

Stiertje haha ja als je weg wil en de kleine zijn weg dan ben je kapot haha

Filmpje en Chinees is ook leuk;)

Liefs

Geplaatst

Stiertje, het angstzweet brak me gisteren ineens uit toen ik dacht aan het feit dat er echt een kans is dat het er 2 zijn...we willen zo graag een kindje maar je zit zo in het proces zelf dat je meestal niet verder denkt dan het ziekenhuistraject. Ik bedacht me ineens dat 2 toch wel echt heel heftig is! Maar even welkom hoor, daar wennen we wel aan. En jouw bericht stelt me gerust ;-)

Met de klachtjes valt het wel mee. Ik heb wel elke keer een wat zeurderig gevoel onderin mn buik. Voelt als heel lichte ongy kramp. Maar de vorige keren voelde ik soms ook van alles en was er helaas niks...en ik ben snel moe.

De TP is morgenmiddag een week geleden. Ik weer niet precies wanneer de eerste klachtjes wat beginnen maar het lijkt me ook nog vroeg. Ik kan vanaf donderdag ongeveer ongy worden, mag maandag testen. Dat worden wel heel spannende dagen!

Geplaatst

Tinkerbel, ik was een paar dagen na de tp al hondsberoerd (en dat heeft tot week 16 geduurd) en 1 week na de tp teste ik al positief dus jij zou het ook kunnen proberen maar alleen als je er echt achter staat en ook niet in de stress schiet als je een negatieve test hebt.

Ik heb, zoals ik al eerder schreef, vanaf dag 6 na de tp een test gedaan en die was nagatief en dag 7 positief en zo elke dag tot aan de testdatum getest en hij werd elke keer donkerder..superleuk om te zien. Maar ik ben dan ook een heel nuchter figuur en niet snel van mijn stuk te brengen.

Verder had ik natuurlijk al wel zo'n flauw vermoeden dat ze alletwee ware blijven plakken omdat mijn HCG enorm hoog was en ik mij zo beroerd voelde maar eigenlijk zegt het ook niks want er zijn ook tweelingmoeders die nul komma nul klachten hebben niet misselijk geen zere boobs!

Ik kan je wel vertellen dat een tweelingzwangerschap erg zwaar is, lichamelijk is het heel zwaar en geestelijk vooral moeilijk omdat er veel risico's aan kleven en je vaak naar het ziekenhuis moet voor controle's, ik ben eerlijk..ik heb niet van mijn zwangerschap genoten en daar heb ik het nu soms wel es moelijk mee. Maar ja als ik naar mijn dochters kijk maakt het alles weer goed!!

Wanneer mag je testen..de 9e toch? ga je dat redden of wordt het eerder...?

Geplaatst

Stiertje, ik mag de 10e testen.

Ik moet do of vrij ongy worden en wacht even af hoe het gaat deze week. Als ik echt enorm in de stress raak ga ik eerder testen. Ik denk donderdag of vrijdag. Als ik het allemaal een beetje aan kan en mijn werk lekker veel afleiding geeft dan wacht ik denk ik gewoon af.

Die zorgen tijdens de zwangerschap kan ik me zo voorstellen. Je wilt zo graag dat ze beide gezond en wel ter wereld komen!

Kan me voorstellen dat je dat jammer vind als je terug kijkt, maar het was puur bezorgdheid en vanuit een heel goede bedoeling dus dat moet je jezelf nooit kwalijk nemen!

vooralsnog ga ik me eerst maar eens zorgen maken over of ik uberhaupt eens een keer 2 strepen ga zien...of het er dan 1,2 of wie weet wel 3 zijn dat zie ik daarna wel weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden