Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Janis gelukkig was alles goed bij de tandarts

Nog even en je meisje is er je kan niet wachten zeker

succes met de laatste loodjes

Tinkerbel er is geen pijl op te trekken de ene heeft el klachten maar ja komt dat van de pregnyl wie weet je hoefd echt niks te voelen ik hoop zo dat je posi test in handen hebt

Ik had de laatste week halve wege dat ik misselijk werd en dat is net week weg haha

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mon, je vroeg ook nog of ik iets slikt tarwekiemolie etc. Nee, ik drink wel elke dag en glas granaatappelsap en neem een vitamine B voedingssuplement waar ook foliumzuur inzit. Verder slik ik magnesium maar dat deed ik altijd al.

De vorige keer heb ik tijdens de wachtweken dagelijks een kinderasperine geslikt (kan geen kwaad en zou de innesteling bevorderen omdat de doorbloeding van de baarmoeder beter zou zijn) maar enfin je kent het eindresultaat ;-) dus dat doe ik deze keer niet.

Geplaatst

Tarwekiemolie, dat gebruikte ik al voor de behandeling. Ik gebruik het nu nog. Het schijnt dat tarwekiemolie ook goed voor de innesteling, en doorbloeding van de baarmoeder is. Maar of het allemaal geholpen heeft weet ik niet, voelde bij mij wel goed.

tinkerbel, er is echt geen peil op te trekken van wat je wel en niet voelt, probeer er niet te veel bij na te denken, en niet te veel te voelen. Ik had bij de laatste behandeling de instelling wat van we zien wel waar het schip strand. En dat heeft schijnbaar ook geholpen haha. Iig erg veel succes de laatste wachtweek.

Liefs Janis

Geplaatst

de pregnyl haal ik altijd al eerder uit de koelkast, het is meer het moment van spuiten dan erna dat valt wel mee, maar klaag niet hoor heb het er graag voor over.

ik heb deze poging idd een beetje van ik zie het wel, na 2 mislukte pogingen wordt ik er een beetje makkelijker in en soms ook wat minder vertrouwen.

vind het ook moeilijk om bij elk gevoel te denken oh wat zou dat zijn?

maar heb sinds vandaag geen trek meer in koffie, dat smaakt me vandaag helemaal niet terwijl ik normaal de hele dag wel koffie kan drinken en mijn borsten zijn weer erg gevoelig, maar wil er zo weinig mogelijk bij proberen stil te staan, wie weet smaakt de koffie morgen wel weer.

ik zal toch nog eens gaan kijken naar tarwekiem olie kan in ellk geval geen kwaad, morgen weer de 2de pregnyl erin.

jessica fijne week lekker genieten

janis: jij ook lekker uitrusten, wel vervelend dat je niet lekker kan zitten en slapen, maar neem aan dat je dat maar voor lief neemt na dit alles.

ansje: geniet je nog lekker van je verlof lekker aan het bijkomen of juist druk bezig?

granaatappelsap heb ik de vorige keer ook gedaan, maar las later ergens dat het ook een negatieve werking kan hebben, dus dat doe ik nu maar niet meer.

Geplaatst

Ik dronk helemaal geen koffie na tp en ook geen energie drankjes

En het is net wat janis zegt geen pijl op te trekken

Wel jammer haha kon je maar naar binnen kijken

Liefs

ben nog niet weg hoor de 13 feb pas haha helaas

Geplaatst

oh ha ha foutje dacht dat je a.s maandag een weekje weg ging, nou dan maar een fijne week gwenst ;)

ik heb nagevraagd over het koffie drinken daar gingen ook wat verschillende meningen over rond, maar het schijnt helemaal niet erg te zijn, maar drink niet meer dan 3 bakjes per dag.

maar ja ok niet teveel lezen want dan wordt je echt helemaal gek, d een zegt dit de ander dat......doe maar gewoon waar ik mijzelf het beste bij voel.

Geplaatst

mon je moet ook doen wat het beste voor je is anders heb je geen leven meer

Ik drink nu ook nog wel eens enegrie drankje omdat ik door de zwangerschap geen koffie lust maar daar mag je ook 4 bakken van hebben

Dus 1 x in de week een x drankje ook niet

Haha was het maar waar dat we nu weg gingen kan niet wachten

Liefs

Geplaatst

jessica dus jij dronk voor je zwanger was wel koffie?? ik ben er normaal gesproken dol op, maar ook vandaag smaakte het me niet, ik weet nog dat mijn collega's beide ook geen koffie en thee dronken.

ik hoop zo dat het een goed teken is, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat al zo vroeg begint met deze symptomen, meestal is dat pas na een paar weken?

nou ja we zien wel waar het schip strand en de 2de week is altijd een stuk erger dan de eerste.

Janis hoe is ie?

tinkerbell: met jou ook alles oke kun je het wachten nog aan?? nog geen test neigingen;)

trouwens ik vroeg me af waarom je in de wachtweken van de pregnyl zwangerschap symptomen kan hebben en dat ik daar geen last van heb bij de spuit die ik voor de punctie moet doen, dat is toch hetzelfde, alleen een andere eenheid? iemand enig idee

met de rest ook alles oke?

Geplaatst

Mon ik dronk voor ik zwanger was gewoon koffie en voor ik wist dat ik zwanger was walgde ik van koffie en nog haha ik hoop dat het bij jou ook een goed teken is

Pregnyl word gemaakt van urine van zwanger vrouwen en na de tp spuit je meer vandaar de symptonen

Tinkerbel wat ben je stil nog even dames

Liefs

Geplaatst

@janis: fijn dat het mee viel bij de tandarts! wel vervelend dat je zo slecht slaapt. Probeer je overdag wat bij te slapen?

Het zou een goed teken kunnen zijn dat je geen zin meer hebt in koffie maar de hormonen doen.zoveel met je lichaam dat het ook daar door kan komen. Dat is nou juist het frustrerende van die ellendige wachtweken.

Ik heb alle tp's heel rustig aan gedaan, extra vitamientjes geslikt, alleen caf vrije koffie etc etc. En het is geen een tp gelukt dus ik denk niet dat het iets toe voegt.

Geplaatst

oja en ik ben natuurlijk ook vreselijk benieuwd hoe het met stiertje en haar meiden gaat. Ik hoop maar dat geen bericht goed bericht is? Normaal mag je de 5e dag van de keizersnee naar huis dus dan zou ze vandaag naar huis mogen. Hopenlijk laat ze snel iets van zich horen.

Geplaatst

Linda ik heb op fb berichtjes gelezen die op stiertje gereageerd hebben dat alles goed was gegaan

Maar duurd wel erg lang zo pff als alles erna ook maar goed is gegaan

Liefs

Geplaatst

Halllo dames,

Mon, dat van die koffie, ik heb geen idee. Ik drink nooit koffie maar wel gewoon thee. Overdag gewone thee en s avonds groene.

Volgens mij zijn het allemaal fabels. En kan het echt geen kwaad. Als je een beetje googled dan kun je beter 9 maanden plat gaan liggen met water en brood ;-)) haha.

Maar dat je er gewoon niet meer tegen kunt en er zelfs van walgt...tsja dat kan natuurlijk stiekem een eerste 'zwanger' signaal zijn! Maar ja, ook die stomme Pregnyl kan van alles doen.

Ik had de vorige keer echt allemaal vreemde kwalen. We moeten dus toch echt gewoon heel hard duimen en afwachten! Het gaat vast goed komen....ik heb er vertrouwen in. Kunnen we hier mooi 9 maanden zwangerschapsverhalen uitwisselen ;-)) zet m op!

Alle andere meiden, bedankt voor jullie support!!!

Enneh Stiertje, ik zou dolgraag van je horen hoe het gaat.

Geplaatst

Tinkerbel 9 maanden op bed??? Haha moet er niet aan denken ik ben ook meer een thee drinker vooral s'avond anders kan ik niet slapen haha

Ik duim met jullie mee heel hard zou echt tof zijn als jullie beide zwanger zijn dan volgen jullie wanneer mogen jullie testen de eerste zondag en de andere dinsdag ?

Koud hè brrrr lekker warm bij de kachel

Liefs

Geplaatst

Ja verschrikkelijk koud, brrrrr. Ik mag op donderdag 9 februari testen.

Dus dat duurrt nog even. Morgen is de emmy een week aan boord.

Vandaag de 2e Pregnyl gezet. Ik heb verder nergens last van, ook geen bijwerkingen van de Pregnyl. Maar

ik zit dus ook nog maar op dag 6.

Geplaatst

Mon en Tinkerbell, de eerste wachtweek zit er voor jullie (bijna) op. Tja die pregnyl kan van alles met je lichaam doen en je het gevoel geven dat je zwanger bent, maar probeer niet te veel hoop te halen uit klachten die je hebt want het zegt helaas allemaal niks. Ik dacht zo'n beetje bij elke tp, dat het misschien wel eens raak kon zijn en dan was de teleurstelling zo groot als het niet zo bleek te zijn. Maar ik snap jullie heel goed hoor...nog even doorbikkelen de tweede week.

Sissy bedankt voor je mooie kaart!

Stiertje, je mag waarschijnlijk vandaag naar huis, we hopen snel te horen hoe het met jou en je meisjes gaat!

Jessica nog even geduld voor je naar centerparks mag, ik dacht ook dat je al bijna ging.

Janis fijn dat alles goed was bij de tandarts.

Liefs Ansje

Geplaatst

Minoes, pfff wat een moeilijke vraag!

Ik had over dit hele traject een heel goed gevoel, voor het eerst zat alles mee:

- cyclus was weer helemaal regelmatig

- kon meteen beginnen met spuiten na echo 1

- de follikel groeide precies op schema en was volgens de Gyn gewledig mooi rond en groot

- mijn baarmoederslijmvlies was lekker dik

- er waren een paar miljoen goede zaadcellen

- en het was een topembryo

Nou ja, aan de omstandigheden kon het niet liggen en ik heb er tot nu toe echt een super goed gevoel over. Heel raar maar vanaf de eerste echo had ik het gevoel dat het deze maand goed ging komen en tot nu toe

gaat het ook allemaal zoals het zou moeten. Maar ja, dan begint toch dat gevoel te knagen...zou ik niet iets moeten voelen nu? Kan ik de innesteling niet voelen? De vorige keer had ik zere borsten en andere klachten, nu voel ik niks...klopt dat wel....

Nou ja van alles wat me dus uit die positieve mood wil brengen. En toch blijf ik erbij dat ik deze maand een heel goed gevoel heb! Mijn man trouwens ook....

Geplaatst

tinkerbell: nee het is ook nooit goed he, aan de ene kant wil je zo graag klachten en dingen voelen en aan de andere kant denk je dan dat het van de pregnyl komt, en die kans is natuurlijk groot.

en ja ha ha 9 maanden op bed liggen, knap diegene die dat zou kunnen ja, maar idd als je leest wat allemaal niet goed is dan is dat wel het beste wat je kan doen.

Maar fijn dat jij er zo'n goed gevoel over hebt, dat heb ik zelf namelijk een stuk minder dan de vorige keren, dit is nu voor mij de 3de tp en ik heb af en toe echt zoiets van, waarom zou het nu wel lukken en de vorige keer niet??? maar dat gevoel probeer ik ook weer weg te drukken hoor, maar het gevoel is iets minder positief dan de vorige keren.

Nou ja nog een dikke week en dan weten we het.....pfff hoop dat die voorbij vliegt.

jessica: ik mag woensdag 8 februari testen 1 dag voor tinkerbell, we gaan dus echt gelijk op!!!!

ansje: ja de eerste wachtweek is om, maar die gaat tot nu toe elke keer het snelst, de 2de is een stuk zwaarder

die pregnyl is wat dat betreft echt vreselijk ja het kan je lichaam zo voor de gek houden bah en het gekke is dat ik tot nu toe alle 3 keren andere klachten heb

de 1ste tp alleen last van mijn ()()

2de eigenlijk weinig tot niet

en nu geen trek in koffie zelfs geen thee, gevoelige ()() en mijn humeur wordt er niet veel beter op ha ha arme man van me.

nou ik hoop dat het gauw 8 februari is

Ik hoop zo dat wij de weken afsluiten met een mooi resultaat en dan lekker kunnen klagen over de zwangerschap kwaaltjes.

en dat ik dan ook niet meer naar kamer 9 hoef, daar ben ik nu wel klaar mee!!!!

Geplaatst

Tinkerbell, wat goed dat je zo positief bent!

Mon, Je hebt gelijk de tweede wachtweek is vele malen zwaarder dan de eerste. Je bent dan echt gespitst op elk pijntje, krampje en verandering in je lichaam en dan maar denken zou het? Om gek van te worden. Ik zat zelf weet ik nog wel hele avonden op internet te kijken wat de eerste zwangerschapssymptomen waren en als ik hetzelfde had haalde ik daar weer hoop uit, om vervolgens weer keihard naar beneden te lazeren als bleek dat ik toch weer ongesteld was geworden. Het is gewoon ontzettend zwaar en je kan bijna met niks anders bezig zijn. Veel afleiding zoeken hielp voor mij nog het beste.

Ik hoop dat jullie allebei de wachtweken af mogen sluiten met een positieve test, ik duim voor jullie!

Linda met mij is alles goed, ben druk aan de schoonmaak steeds. Wel op mijn gemakje hoor, maar ik heb een aantal dingen die ik graag af wil hebben voor de kleine komt, pas dan heb ik rust. We hebben sinds gisteren de box in de kamer staan en nu komt het wel heel dichtbij allemaal.

Hoe gaat het met jou? Hoe is je gevoel over jouw komende behandeling en de cryo die je binnenkort teruggeplaatst krijgt? Ik hoop ook voor jou dat jouw wens ook uit mag komen, je hebt het verdiend, na al die jaren van teleurstellingen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, ik herken dat wel: uren kijken op internet naar eerste zwangerschapsverschijnselen....

Toen het bij jou raak was had je het toen verwacht en voelde je je ook anders dan de andere keren? Of was het een complete verrassing?

Eigenlijk raar dat het zo werkt, voordat ik in de medische molen zat was ik er helemaal niet mee bezig en was het elke maand gewoon weer een verrassing...

Lekker schoonmaken! En heerlijk om zo nu en dan even naar die box te kijken en te bedenken dat daar straks toch echt je eigen kindje in ligt.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3474[/ATTACH]lieve dames,

hier zijn ze dan...G_iada en S_ofia.

G. ligt nog in het ziekenhuis omdat ze niet goed drinkt en S en ik zijn zondag thuisgekomen. We hebben veel meegemaakt maar kan het nu niet opbrengen om te vertellen...eerst aansterken en hopen dat ons meisje snel naar huis mag.

ik denk aan jullie allen en leef met jullie mee.

ps sissy, ik ben je tegengekomen op de gang vrijdag...de zuster duwde me in de rolstoel met S. voor mij in haar verrijbare wiegje en zo gingen we op bezoek bij G. op de zuigelingenafdeling..had te laat door maar herkende je gezicht

liefs stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden