Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sas bij mij weten ze niet wat het is! Het is mogelijk dat de baby gewoon in de navelstreng heeft geknepen toen de hartslag zo kelderde maar om geen risico te lopen hebben ze me toen daar gehouden......en het kan goed zijn dat het allemaal goed is als ze eruit komt! je gaat je toch zorgen maken dat ze iets aan haar hart heeft maar het hoeft niks te betekenen zegt de arts......op de echo ziet het hartje er gewoon goed uit.

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Beetje late reactie maar alsnog: gelukkig nieuwjaar!!! Maar ik denk dat dat wel goed zal komen.

Het was idd een gek idee hoor om 12 uur, dat je weet dat we dit jaar moeder gaan worden. Zo bijzonder.

Ik ben al zo ontzettend blij dat we 2011 gehaald hebben. Als ze nu komen zijn ze natuurlijk nog wel veel te vroeg, maar het is niet meer zo heeeel erg.

Rain;als ik via onze iPad een berichtje stuur, dan komen mijn ticker en handtekening er niet te staan. Ik weet niet hoe dat kan.

Ik zie dan ook jullie tickers niet. Zal wel aan de iPad liggen.

Maar zoals je waarschijnlijk nu hieronder kan zien staan; ik ben morgen alweer 32 weken!! Wat gaat het hard hè.

Die ring halen ze er in principe met 36 weken uit, tenzij ik al eerder moet bevallen.

Hebben jullie al een beetje een voorgevoel wanneer het gaat gebeuren? Ik heb zelf het idee dat ik rond de 12e-13e moet bevallen.

Ik heb echt geen idee en ik zal er ook wel hartstikke naast zitten. Ik dacht nl. ook dat ik 2 jongens zou krijgen haha...

Zijn ze bij jullie ook al ingedaald? Ik heb het idee dat het bij mij nu ook al aan het gebeuren is. Ik heb nl het idee dat ze heeeel laag zitten, alsof ze er zowat al uitkomen. En boven is mijn buik niet meer zo heel hoog en hard. Alsof ze daar ook echt meer ruimte hebben, want die voetjes gaan me daar nu tekeer hihi.... Ik zie ze echt van de ene kant naar de andere kant schuiven.

Rain+ Sas; wat spannend met de hartjes zeg. Hopen dat het niks is hoor en dat ze misschien idd net in de navelstreng hebben geknepen o.i.d.

Anne; wat lekker dat je verlof in is gegaan, lekker gaan genieten hoor!!!

Geplaatst

goede morgen dames

effe een vraagje

zijn jullie ook vaak zo onogelijk vroeg wakker

ik ben vaak al voor 5 uur wakker kan dan niet meer in slaaap komen en op 12 uur stort ik dan weer helemaal in

Geplaatst

he Pleun, jij ook wakker dus!

Ik ben vaak 's nachts wat langer wakker en dan val ik voor een paar uurtjes weer in slaap tot een uur of 8, half 9. Nu was ik blijkbaar zo moe (gisteren op pad geweest voor de kinderkamer naar loods 5 en de praxis) dat ik nu pas om 5 uur wakker werd. Nog even wakker gelegen en toen dacht ik een kwartiertje geleden, ik ga er dan maar uit, thee drinken en een liga eten.

Dus heel herkenbaar!

Geplaatst

Sandie,ik ben morgen 32 weken zwanger,maar ik heb nog helemaal geen idee dat de beeb ingedaald is. Heb het gevoel dat de beeb nog heel hoog ligt!

2 weken geleden bij de VK twijfelde ze over de ligging.

Nu heb ik morgen weer een controle bij de VK,dus ben heel benieuwd of de ligging is veranderd.

De beeb heeft nog wel even de tijd,maar het is toch wel prettig als de beeb met 34 weken al in de juiste ligging ligt.

Net heeft intake kraamzorg afgebeld. Helaas door een overlijden kon het niet doorgaan,dus heb ik nu een andere afspraak.

Pleun,ik ben ook vaak vroeg wakker. Altijd één keer eruit om te plassen,en daarna wordt de beeb zo druk,dat ik moeilijk in slaap kan komen,wat er tot leidt dat ik s'morgens pas rond 7 uur weer in slaap val,maarja dan gaat ook de wekker weer af.

Blij dat ik over 2 weken met verlof kan gaan!

Geplaatst

Heee leuk dat er weer een beetje actie in ons forumpje zit. Ik ben nu ruim 35 weken en ben vandaag aan de laatste werkdagen begonnen. Poeh, dat viel tegen zeg. Ben erg moe en had last van een harde buik vanmiddag. Gelukkig zakt het nu ietsie af. Nog t/m donderdag werken en dan verlof en alweer 36 weken.

Bij mij is de baby sinds 3 weken ingedaald en dat is goed te voelen hoor. Ik heb het gevoel dat ik met een ei tussen mijn benen loop en nog veeeel vaker naar het toilet moet om te plassen. Komende vrijdag heb ik met 36 weken nog een groeiecho. Ben erg benieuwd hoe groot ie dan is.

Op een paar kleine dingetjes na, heb ik alles in huis en mag onze zoon zich wat mij betreft gaan aandienen maar dat zal vast nog even duren, spannend!!!

Geplaatst

hey dames

ik heb vanmiddag controle en gesprek gehad en nu vertelde ze dat als mij vliezen in 1 keer breken dus dat het goed vloeit dat ik op de grond moet gaan liggen waar ik ook ben en naar hun moet bellen en hun zeggen dan wat ik moet doen dit omdat het kindje mits het niet ingedaald is de navelstreng in de knoop kan en om der nek kan ik heb dit nog nooit eerder gehoord iemand hier zie mezelf al liggen in de supermarkt haha

Geplaatst

ja is ons ook verteld

het was omdat je navelstreng dan mee naar buiten stroomt en je kleintje dan stikt door de zwaarte kracht

als het kindjes wel is ingedaald dan kan dat niet gebeuren dan hoef je niet te gaan liggen maar zolang je niet het bericht hebt dat het volledig is ingedaald meteen gaan liggen en een ambulance laten komen

Geplaatst
ja is ons ook verteld

het was omdat je navelstreng dan mee naar buiten stroomt en je kleintje dan stikt door de zwaarte kracht

als het kindjes wel is ingedaald dan kan dat niet gebeuren dan hoef je niet te gaan liggen maar zolang je niet het bericht hebt dat het volledig is ingedaald meteen gaan liggen en een ambulance laten komen

Dit had ik ook nog niet eerder gehoord! Wel handig dat ik het nu weet.

Geplaatst

Hai,

Linda> Is hij al helemaal ingedaald dat is mooi op tijd toch.

Je bent bijna met verlof en dan lekker genieten.

Sharon> Hier heb ik van gehoord, is maar goed dat we het weten, ik zie ons al in de supermarkt liggen haha.

Vanmiddag echo gehad bij de gyn en nu was alles goed.

Geen onregelmatige hartslag te horen dus we zijn superblij, mag ook weer terug naar mijn eigen vk.

Sas

Geplaatst

Sas wat fijn dat de controle helemaal goed was. En nu weer terug naar je eigen VK,super!

Vandaag weer op controle geweest,en jáwel..de beeb ligt mooi met z'n hoofdje naar beneden. De vorige keer twijfelden ze hierover,maar nu ligt alles mooi op schema!

Geplaatst

Ik heb vrijdag nog een groeiecho met 36 weken zwangerschap. Ik ben benieuwd of ze nu opnieuw een gokje wagen hoe groot en zwaar ie nu is, spannend!

Geplaatst

Oh spannend he allemaal dames? De laatste weken gaan in!

Ik ben met verlof, dinsdag de eerste keer bij zwangerschapscursus geweest (erg leuk, bij Carita Salome) en vandaag weer echo gehad. Het hartje houdt zich naar omstandigheden goed, daar hebben ze natuurlijk uitgebreid naar gekeken. Verder schatten ze haar gewicht nu bijna 2 kg en ligt ze met haar hoofdje naar beneden, al gedeeltelijk ingedaald. Ben dus helemaal blij en vind het tegelijkertijd ook wel dichtbij komen ineens!

Fijn Sas, dat het hartritme weer normaal is!

Pammie, ook al hoofdje naar beneden, wat goed!

Linda morgen laatste dagje werken, en dan heerlijk verlof. Dat gaat al hard, jij bent al bijna 36 weken! Knap dat je het zolang hebt volgehouden op je werk.

Voelt verder iedereen zich goed?

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag weer op controle geweest en echo gehad. Met de meiden gaat alles goed. Ze groeien nog steeds goed.

Mijn vruchtwater was wel minder, maar dat schijnt niet zo gek te zijn. Er is gewoon steeds minder ruimte. Nog niet echt iets om ons zorgen over te maken.

Ze liggen nu wel allebei met hun hoofdjes naar beneden, maar ze zijn nog niet echt ingedaald. Al heb ik wel het gevoel dat ze er al half uit hangen hihi. Lijkt soms wel een kokosnoot tussen mijn benen. Ze schatten me wel op zo'n 36 weken, dus in principe voor mij ook nog maar zo'n 4 weekjes. Spannend!!

Verder hebben ze mijn bloed en urine getest omdat ze een beetje bang zijn voor zwangerschapsvergiftiging. Mijn bloeddruk is niet zo hoog. Is nu 115/85, maar ik kom van 90/55. En ik heb een beetje klachten, maar niet zo heel erg, zoals hoofdpijn, vocht vasthouden, pijn onderbuik. Ik krijg morgen de uitslag, dus ik ben benieuwd. En ook, als ik het wel heb, wat gaan we er dan aan doen...

Anne:wat fijn dat het allemaal goed gaat en je lekker met verlof bent. Maar wat komt het dan idd dichtbij hè. Spannend hoor.

Geplaatst

hier nog een duijvisnootje

heb het OKE stempeltje gehad

kleine doet het prima ,heb nogsteeds 1 cm ontsluiting en mijn bmm is nog het zelfde

kleine is al ingedaald en al vast

bloeddruk is 120/80 dus gewoon goed

geen blaas of urineweg ontsteking

en ruim voldoende vruchtwater

dus ik mag weer terug naar de vlos ipv ziekenhuis

jeeeeeeeey

Geplaatst

Hoi meiden!

Jaaaa het aftellen is nu echt begonnen, leuk hoor! Hoewel het bij mij niet meer echt genieten is, want de CTG's blijven redelijk slecht. Soms is de hartslag te laag, op andere momenten slaat hij weer door naar 170, 175 en hij moet eigenlijk onder de 160 blijven. Vanochtend moest ik naar het ziekenhuis voor een CTG omdat de praktijk van de gyn dicht is vanwege Driekoningen (hier een feestdag). Gleed ik vlak voor ik de auto instapte uit over een ijsplak! Gelukkig viel ik op mijn heup/zij en niet om mijn buik. Handen wat geschaafd, verder niks aan de hand. Ik mezelf weer omgekleed omdat mijn broek nat was geworden. Dus ik kwam iets te laat in het ziekenhuis aan en vertelde de reden.

Kwam er tijdens de CTG een arts binnen die doodleuk vertelde dat zwangere vrouwen na een val 24 uur ter observatie moeten blijven!! Vanwege de kans op placentabloedingen. Ze hebben voor de zekerheid nog een echo gemaakt en alles was prima in orde. Als ik wilde kon ik een formulier tekenen dat ik afzag van opname op eigen risico. Moeilijke beslissing maar ik heb toch ondertekend. Heb dat formulier maar niet te goed doorlgelezen, stonden allemaal enge dingen op!! Tja dat ziekenhuis wil zich dus indekken.....maar ik zag het echt niet zitten om weer in het ziekenhuis te belanden! En aangezien de echo gewoon goed was.....heb wel een beetje een slecht geweten nu maar morgen moet ik alweer terug voor controle.

Wat een gedoe zeg.....zou dat in Nederland nou ook zo zijn, dat overdreven gedoe???

Sandie hoe waren de uitslagen? Hopelijk gewoon alles goed!

Linda wat lekker, vandaag de laatste werkdag! heb je nog iets speciaals voor je collegas gedaan?

Pammie toch een geruststelling als het kindje met het hoofdje goed ligt he!!

Pleun is dat niet erg dat je 1 cm ontsluiting hebt? Omdat je pas 33 weken bent? of houden ze dat extra in de gaten?

Ik ga deze week eindelijk eens de babykleertjes wassen, nog steeds niet gedaan! Verder is alles wel klaar hier, ik zou nog 1 dekentje bij moeten heben en we hebben nog geen luieremmer. Kan niet goed beslissen of ik zo'n twisterding wil (dure cassetes...) of gewoon een emmer met een deksel.....wat hebben jullie aangeschaft?

Geplaatst

Jeetje Rain, doe je voorzichtig?!! Niet zo gek doen hoor, met vallen....

Ik weet niet wat het beleid is hier in Nederland bij een val. Het is misschien wat overdreven, maar aan de andere kant is het ook wel weer goed dat ze voorzichtig zijn. Hier in NL wordt je soms juist veel te makkelijk weggestuurd.

Vervelend trouwens dat de hartslag nog steeds niet helemaal lekker loopt. Maar wel goed dat het in de gaten gehouden wordt. Probeer evengoed nog wel een beetje te genieten hoor, ookal maak je je zorgen.

Mijn uitslagen waren goed! Gelukkig. Al had ik dat niet helemaal verwacht hoor. Want ik voel me gewoon ook niet goed. Maar ja, het zijn natuurlijk de laatste loodjes en ik ben ook een beetje verkouden enzo, dus misschien heeft het daar allemaal wel mee te maken. Ben allang blij dat het allemaal goed gaat.

Wij hebben wel zo'n echte luieremmer aangeschaft/gekregen. Die cassettes zijn inderdaad wel prijzig, maar het lijkt me handig. Ook qua geurtjes enzo. Maar ik denk dat een gewone emmer met deksel net zo goed zal werken hoor.

Geplaatst

@Sandie,

Fijn dat alles toch goed was vandaag. Ik ben ook weer voor een week goedgekeurd! Volgende week vrijdag mag ik weer. Maar ik voel me nog steeds goed hoor.

Vandaag was mijn 1e verlofdag, ben maar meteen gaan winkelen :) Wat laatste kleine spulletjes aangeschaft, zo ontzettend leuk.

Dit weekend ga ik mijn ziekenhuiskoffertje klaar zetten voor als.......het gaat nu toch best snel he?

Geplaatst

Hai,

Sandie, fijn dat alles weer goed was!!

Linda, ook lekker jou verlof is begonnen.

Bij ons staat de zh tas al klaar haha.

Vanaf donderdag mag ik thuis bevallen als dat goed gaat.

Bij een vriendin van mij is afgelopen week de kleine gehaald met 31 weken het ging niet goed met de moeder, ze bleek een bloeding in haar buik te hebben.

Met de kleine gaat het nu redelijk maar je maakt je toch vreselijk zorgen.

Sas

Geplaatst

Hé meiden,

Even een vraagje; hoe vaak moeten jullie nu op controle komen?

Tegen mij werd gezegd dat ik vanaf 30/32 weken vaker op controle moest komen (ging altijd om de 2 weken en om de afspraak kreeg ik een echo, dus om de 4 weken), omdat ik een tweeling heb.

Nou vroeg ik van de week, dus bij 32 weken, of ik nu niet vaker op controle moet komen. Ja, zei hij, volgende week weer. Maar omdat ze zich dus zorgen maakten over zwangerschapsvergiftiging zou hij me toch de volgende dag bellen en me misschien eerder laten komen. Dus heeft hij de afspraken weer over 2 weken gezet en over 4 weken weer een echo. Gelukkig was er niks met die zw.sch.vergiftiging, maar dat werd alleen even doorgegeven door een assistente. Terwijl mijn afspraken nu wel pas op 34 weken en op 36 weken zijn. Juist nu mijn bloeddruk zo is gestegen en ook mijn vruchtwater al een stuk minder is geworden, zouden ze me toch meer in de gaten moeten houden? Of zou dat niet zoveel uitmaken.

Ik vond die arts ook best afwezig hoor, hij zei zelf ook; ja sorry hoor, heb net 4 weken nachtdienst gehad, dus moet weer even wennen aan de poli. Ik zei nog: nou, we denken wel met u mee hoor. Maar ja, nu voel ik me er toch niet prettig bij dat ik pas over ruim 1,5 week weer op controle ga.

Geplaatst

Sas, jeetje dat is ook schrikken van je vriendin zeg. Hopen maar dat alles verder goed gaat.

En lekker idee dat je bijna thuis mag bevallen, toch?

Ja Linda, het gaat inderdaad hartstikke snel. Zeker als je verlof is begonnen je je koffertje klaar hebt. Dan komt het zo dichtbij.

Ik moet zeggen dat ik mijn koffertje al lang heb klaar staan hoor. Maar ja dat is met een tweeling natuurlijk ff wat anders.

Ik heb nu wel alle kleertjes en dekentjes enzo gewassen en gestreken. Dus ik ben er nu helemaal klaar voor hoor!

Geplaatst

Dames bij wie het verlof al begonnen is,geniet ervan! Ik ben ook aan het aftellen.Volgende week nog 4 dagen werken,en dan is het voor mij ook zover.

En inderdaad Linda,dan gaat het echt heel snel allemaal. Ik zie dat je 36 weken zwanger bent. Gaat je bed met 37 weken op klossen?

Ook wil ik met ongeveer 36 weken het ziekenhuistasje in orde hebben. Ik merk dat het nu wel dichtbij gaat komen,en dat ik toch wel sterk de neiging heb om alles zo goed mogelijk voor elkaar te hebben. En dan die twijfel van heb ik dit wel of dat wel ;-)

Rain,niet meer doen hoor vallen. Ik wist helemaal niet dat het een vaste procedure is dat je ter observatie moet blijven na een val. Heftig hoor.

Sas,schrikken van je vriendin. Zo zie je maar dat niks zeker is,en dat je echt moet genieten! Een kennisje van mij is vorige week gevallen met die gladheid. Nu blijkt dus dat het vruchtwater is geknapt. (wist ook niet dat dat kon!). Ze is nu 28 weken zwanger,en eind januari worden haar kindjes gehaald,want ze is ook nog zwanger van een tweeling.

Een hele goede vriendin van mij is spontaan zwanger geworden na 3 mislukte ivf pogingen. Hoe bijzonder is dat! Hopelijk blijft alles goed gaan. Dat was toch wel een top nieuwtje voor mij deze week.

Sandie,kun je niet nog eens bellen over die controle's. Ik vind het ook maar vreemd,en al helemaal hoe je arts erop reageerd. Hallo.....

Bij ons is ook de standaard procedure nu ; Om de 2 weken controle. Maar goed,nu in jou situatie zou ik het hier niet bij laten zitten!

Over de luieremmers,ik heb ook een gewone luieremmer aangeschaft.

Geplaatst

Hi meiden,

Nou ik lig aan in het ziekenhuis aan de weeenremmers.

Ik had eergiser al in de auto dat elk hobbeltje pijn deed in mijn buik. Dacht dat mijn meiden gewoon op mijn blaas aan het springen waren, maar waren gewoon harde buiken.'s Avonds voelde ik me gewoon niet helemaal lekker en zei nog tegen mijn moeder: nou volgens mij duurt het niet lang meer hoor, ik denk dat ze deze week wel gaan komen.

Gisterochtend had ik zoveel harde buiken, echt een aantal keer per uur, soms om de 4 minuten, soms om de 7 minuten, maar wel heel vaak. Ze deden alleen geen pijn. Ze straalden wel uit naar mijn rug en naar mijn benen. Dus toch maar het ziekenhuis gebeld en ik moest langskomen.

Daar ben ik aan het ctg gelegd en toen konden we ook heel duidelijk flinke harde buiken/voorweeen zien. Niet echt pijnlijk, al waren ze wel een stuk heftiger dan daarvoor.

Ik heb nu corticosteroiden gekregen om de longen goed te laten rijpen. Straks krijg ik er weer eentje. Na 24 uur gaan ze de weeenremmers eraf halen en kijken wat er gebeurd. Of het blijft rustig of ik ga bevallen. Als iig die spuiten hun werk maar hebben kunnen doen, dan is het niet zo heel erg meer als ze komen. Maar jeetje, dan komt het opeens dichtbij!!!

Ik zei net al tegen mijn man; misschien ga ik het ziekenhuis wel verlaten als mama oehhhhh!!!

Ik ben gelijk maar weer het bevallingsboek aan het lezen, want misschien moet ik morgen wel aan de bak! Zo spannend....

Nou meiden, ik houd jullie op de hoogte!!!

Geplaatst

Sandie wat ongelooflijk spannend.Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt over 24 uurtjes. Misschien ga je inderdaad bevallen,je kindjes zijn levensvatbaar! Dat is het belangrijkste.

Heel veel sterkte meid,en ook heel veel succes voor de evt aankomende bevalling. Toi toi toi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden