Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rain; ja erg dubbel hè, dat je Mart haar berichtje leest en dan hier weer vrolijk zijn over je eigen zwangerschap...

Maar die angst ken ik wel hoor. Ik ben ook nog steeds niet voor 100% gerustgesteld en aan het genieten. Als de meiden eenmaal geboren zijn en ik ze hier in hun bedjes heb liggen (want oké geboren worden is 1 ding, maar als ze te vroeg komen, kan het nog best een spannende periode worden!), dan kan ik alles loslaten en echt,echt, echt blij zijn en geloven dat onze droom echt is uitgekomen. Oké, dan komen er wel weer nieuwe zorgen voor in de plaats, maar dat zijn de zorgen die elke moeder zal hebben, toch? Ik ben er ook niet de hele tijd mee bezig hoor, ik ben ook echt wel aan het genieten. Maar ergens in mijn achterhoofd ben ik toch angstig en wacht ik rustig af op het moment dat het allemaal echt goed zit.

Ik had trouwens bonnetjes gehad voor pampers; 3 halen 2 betalen. Dus ik heb ook al 6 pakken in huis. En ik had ook nog allemaal van die proefpakketjes gekregen, dus luiers heb ik voorlopig wel even in voorraad. Al zal het met 2 best hard gaan denk ik. En er was zo'n actie van billendoekjes, een doos met 6 van die pakken, dus die had ik ook al gehaald. Verzorgingsproducten ga ik v/d week halen. Zo leuk allemaal.

Ik ben trouwens net begonnen met het wassen v/d spulletjes. Ik ben toch maar voor de Ariel Sensitive gegaan en dan zonder wasverzachter. Hopen dat ze er tegen kunnen....

Ik hoop voor je dat je kleintje inmiddels gedraaid is en zo blijft liggen hoor!

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat heb ik ook hoor... ben toch wel angstig dat er iets fout gaat voor of tijdens de bevalling en dat het kindje komt te overlijden. Laatst bij ons op de praktijk (ik werk als assistente bij de huisarts) een kindje dat met 41 weken "ineens" geen hartactie meer had. Dus ben altijd heel blij het hartje te horen als ik bij de verloskundige ben. Ik heb verder alles in huis, maar af en toe bedenk ik me toch dat bepaalde dingen handig zouden zijn... hahaha... mijn kasten puilen uit. Mijn vriend of de kraamzorg hoeft voorlopig geen boodschappen te doen, hahaha...

Hoezo nesteldrang? :happy:

Geplaatst

Linda,hele fijne vakantie. En daarna lekker verlof. Heerlijk. Geniet ervan!

Sandie,hier ook nog geen last van striae. Bij iedereen zal het weer anders zijn. Misschien komt het nog.

Wat betreft die gezonde spanning en bevallen; Ik ben er eigenlijk nog niet zo mee bezig. Ik ben vandaag precies 30 weken zwanger! Wat een mijlpaal.

Natuurlijk denk je ook aan de momenten waarop het mis kan gaan,ik denk dat wij hier meer mee bezig zijn omdat we zo lang op een kindje gewacht hebben. We zijn zo snel bang om het te verliezen,ook al ben je al zo ver,en kun je in principe bevallen,maar die angst blijft wel.

Volgensmij kun je pas opgelucht ademhalen als je je kindje gezond en wel op je buik hebt liggen.

Afgelopen zondag ben ik van de trap gevallen.

Ik schrok me werkelijk helemaal kapot! Gelukkig ben ik niet op mijn buik gevallen,maar op mijn zijkant/billen. Ik voelde wat kleine steekjes,ben even gaan liggen,en een goed kwartier later voelde ik m'n beeb weer volop schoppen. Echt een opgelucht gevoel.

Ik heb nog helemaal geen luiers in huis. Maar ik snap wel dat sommigen dit al wel hebben. Ik moet nog meerdere dingetjes hebben,nog een extra kruik,een luiertas heb ik ook nog niet. Wat zwitsal artikelen en luiers. Als ik over 4 weekjes verlof heb,dan ga ik dat allemaal voor elkaar maken.

Kleertjes zijn al gewassen en gestreken,en heb ik zolang even in een opbergbox opgeborgen,en tegen die tijd leg ik het allemaal in de kasten.

3 januari intake kraamzorg!

En morgen de spuit in de been bij de VK voor de rhesusfactor. Heb gehoord dat het geen fijne spuit moet zijn,maarja we zien het wel.

Oh en Paula..je laatste loodjes beginnen echt hé. Nesteldrang enzo. Haha.

Geplaatst

hier ook nog geen striae gelukkig toevallig vandaag pampers gekocht bij de makro maar ze zijn geloof ik ook in de reclame bij de etos 4 pakken pampers voor 30 euro en bij de kruitvat 3 voor 25 maar dan is etos dus goedkoper ook zwitzal slaap zacht en haarlotion gekocht me vriendin zei je gebruikt de rest toch allemaal niet de eerste tijd die billendoekjes had ik laatst ook in de actie gekocht 12 pakken zwitzalbillendoekjes voor 18 euro dus acties in de gaten houden dames wassen ga ik straks doen in mijn verlof maar wel met gewoon ariel gelijk laten wennen die kleine ze begint nu wel echt tegen mijn ribben aan te duwen gister met de controle vertelde de verloskundige dat ze inmiddels met het hoofdje naar beneden ligt gelukkig

paula ben zo benieuwd naar jullie kleine man

en pleun wat fijn dat de verwarming het weer doet

Geplaatst

@ Pammie: niet meer doen hè?! Van de trap vallen! Ik ben met 10 weken ook van de trap gevallen (gegleden), is toch best eng. Succes met je spuit vandaag!

@ Sharon: mooi dat ze met haar koppie omlaag ligt! Ik heb alles ook gewoon met normaal wasmiddel gewassen, maar nog zonder wasverzachter. Ik heb nu wasverzachter van Neutral staan. Verder heb ik de waslotion enzo gekocht van Kruidvat en dan van de extra sensitive serie en natural serie.

http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/S2/2010-babyverzorging-home.aspx?navigationid=13980000000120&parentid=13980000000115&token=-1

Ohja, voor het geval jullie denken, waarom komt ze nou hier kletsen... hihi... het is zó rustig in het januari forum, hihi...

Geplaatst

Paula; gezellig toch dat je hier komt kletsen! Soms is het hier ook wel eens een paar dagen stil hoor, maar dan opeens komen er weer een hoop berichtjes en dat is wel zo gezellig! Het schiet bij jou echt al op hè... spannend hoor!

Sharon; wat lekker dat ze met d'r koppie naar beneden ligt. Vervelend gevoel is het wel hè, als ze helemaal tegen je ribben opzit. Ik heb dat al langer natuurlijk, maar af en toe kan het echt pijnlijk zijn.

En idd, aanbieding bij de Etos. Ik heb gister toch nog 4 pakken gehaald hihi. Ik heb er wel al een heleboel, maar we zaten een beetje zo te rekenen; +/- 6-8x een schone luier op een dag x 2= 12-16 per dag. We kunnen dus zo'n 4-5 dagen met een pak luiers doen!!! Dat gaat dan wel hard hoor. Nou dan kan ik in ieder geval 1,5 maand vooruit.

Pammie: kijk je uit!! Idd, niet meer doen hoor, gekkie! gelukkig viel het allemaal mee zeg.

Succes met je prik, hoop dat het mee valt.

Geplaatst

Hoi dames,

hier het idee dat die kleine meid al een hele tijd overdwars ligt. Al het geschop en geduw voel ik vlak boven mijn heupen of naar onderen. Met 34 weken maar eens goed kijken, dan hebben we toch ook weer een echo. Wanneer moeten ze eigenlijk in de goeie positie gaan liggen? Volgens mij heb ik nog wel even.

Striae: heb ik een paar hele kleintjes ontdekt, aan de bovenkant, boven mijn navel. Gek, want daar staat de huid het minst gespannen. Verder ziet het er nog prima uit. Nou ja, je doet er toch niks aan. Ik smeer wel elke dag met olie van Weleda, is gewoon lekker, maar striae schijn je niet te kunnen voorkomen.

Luiers hebben we helemaal nog niet. We zijn de eerste weken tot een maand toch in het ziekenhuis. Weet niet of dat al zin heeft. Wel hebben we gisteren bij de Hema een hoop basisrompertjes (luierpakjes, lange mouwen, korte mouwen, broekjes en overslagtruitjes) gekocht in de eerste 2 maten. En natuurlijk ook weer een paar hele schattige dingen. Zo leuk om dat op te vouwen en de commode in te delen!

Wassen gaan we allemaal nog doen, alle kleertjes en lakentjes enzo. Wij wassen het gewoon met ons wasmiddel mee, wasverzachter gebruiken we toch al nooit. Ik denk wel dat ik het met zo min mogelijk waspoeder doe of we gaan met het hele gezin een sensitive wasmiddel gebruiken, ben er nog niet helemaal uit.

Verder voel ik me de afgelopen dagen erg moe. Sinds gisteren beetje hoofdpijn en misselijk. Bedacht me vannacht toen ik voor de zoveelste keer wakker was dat ik gisteren geen koffie heb gedronken. Heb dat in het begin van mijn zwangerschap ook een paar keer gehad. Dat ik dacht; ik drink geen koffie meer (ook al drink ik er maar 1 per dag). Daar werd ik toen ook zo beroerd van. Gek he? Dat dat zo verslavend kan zijn. Maar ik heb dus om half 6 een koffie verkeerd voor mezelf gemaakt. Weet alleen niet of dat echt geholpen heeft. Ben vandaag nog steeds niet echt lekker, hmmmm. Bloeddruk kan ik thuis zelf meten, die is nog steeds prima. Zal wel gewoon even rustig aan moeten doen. Ben ook niet naar mijn werk gegaan vandaag.

Nou meiden, weer een heel verhaal geworden. Het wordt spannend he? De laatste loodjes beginnen eraan te komen!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne,wat vreemd dat je je beroerd kan voelen als je géén koffie overdag hebt gedronken. Dan weet je iig wel waar het aan ligt,of het is misschien een griepje? Ik ben helemaal geen koffiedrinker.

Paula,klets gezellig mee hoor.;-)

De spuit ging aardig goed. Ik voelde 'm wel even,maar ach het was ook zo voorbij.

De VK twijfelde alleen een beetje over de ligging van de beeb. Volgens haar kon ze niet helemaal wijs worden uit "of het hoofdje of de billen boven".

Als ze met 34 weken nog steeds twijfelt,krijg ik een extra liggings-echo. Want tegen die tijd moet de beeb echt wel een keer met het hoofdje beneden liggen.

Ook vandaag officieel de geboortekaarten besteld. Alleen nog even nadenken over de tekst etc,en dan krijgen we half januari een proefdrukje. Ben wel heel benieuwd!

Geplaatst

kort berichtje van mij, ik had gisteren een ctg in het universitair zienhuis en het kindje had een onregelmatige hartslag die ook soms flink kelderde. toen hebben ze besloten om me op te nemen en nu lig ik hier met kerst!!! moet in elk geval 3a4 dagen blijven ter observatie en krijg longrijpingsspuiten. als het niet veranderd moet ze worden gehaald met keizersnee. hoop zoooo dat ze tot tenm. 35 weken blijft zitten!! ik houdt jullie op de hoogte, hopelijk gaat het verder met iedereen goed!

liefs!

Geplaatst
kort berichtje van mij, ik had gisteren een ctg in het universitair zienhuis en het kindje had een onregelmatige hartslag die ook soms flink kelderde. toen hebben ze besloten om me op te nemen en nu lig ik hier met kerst!!! moet in elk geval 3a4 dagen blijven ter observatie en krijg longrijpingsspuiten. als het niet veranderd moet ze worden gehaald met keizersnee. hoop zoooo dat ze tot tenm. 35 weken blijft zitten!! ik houdt jullie op de hoogte, hopelijk gaat het verder met iedereen goed!

liefs!

Rain,wat een schrik.

Gelukkig ben je onder goede controle.

Geplaatst

Rain,

wat een schrik! En met de kerst in het ziekenhuis, wat ongezellig! Maar het belangrijkste is dat je dochter het goed maakt. Hoop dat je gewoon weer naar huis mag na het weekend en dat ze nog lekker een paar weekjes mag blijven zitten.

Waar kan dat vandaan komen, zo'n onregelmatige hartslag? Nou meid, heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Liefs,

Anne

Geplaatst

hoihoi,

ze weten niet waar het vandaan komt! maar het goede nieuws is dat de laatste ctgs weer een stuk beter waren en dat ze nog veilig zit waar ze hoort te zitten! moet in elk geval nog tot maandag blijven.strakjes komt de arts visite lopen dan ben ik benieuwd wat hij weet te vertellen. de longrijping is vanmiddag ook klaar, gisteren laatste spuit gehad.

hoe is het met jullie allemaal? allemaal een heel gezellige dag toegewenst!!

Geplaatst

Rain; jeetje, wat schrikken idd. Gelukkig was het laatste berichtje dat de ctg's een stuk beter zijn.

Wel vervelend dat je met de feestdagen nu daar ligt, maar je weet waar je het voor doet toch.

Ik hoop dat je maandag weer lekker naar huis mag en dat alles goed is met je ukkie....

Sterkte nog!!! xx

Geplaatst

Hee Rain,

Wat een verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat je een andere kerst in gedachten had!! Hopen dat je morgen naar huis mag.

Hier alles goed en rustig. Lekker aan het genieten van 2 rustige dagen met familie en lekker eten. Inmiddels ruim 34 weken. Ik ga van de week maar eens de allerlaatste dingetjes in huis halen, leuk!!

Fijne dagen allemaal en geniet nog even van de buikjes :)

Geplaatst

joehoe ik mag zometeeen naar huis, ben aan het wachten op mijn man. moet wel de rest van de week elke dag op ambulante controle in ziekenhuis. pfff ben zo blij!

Geplaatst

Jeetje Rain, wat fijn!! Jammer dat je elke dag op controle moet komen, maar ja, beter dat dan te weinig controle toch?

Lekker met Oud en Nieuw thuis en lekker dat het dus met je kleintje allemaal goed gaat!

Geplaatst

Hai

Rain, fijn dat je naar huis mag!!

Ben vanmorgen bij de vk geweest alleen het hartje was onregelmatig en dat heb ik nog nooit gehad dus ik moet morgen weer terug komen.

Hoe is het met de rest??

Sas

Geplaatst

Rain wat fijn dat je naar huis mag! Lekker in je eigen omgeving...

Sas,succes morgen!

Hier verder alles prima.

Weer bijna hersteld van de griep. 1e kerstdag hele dag op de bank gelegen en niks gegeten,en 2e kerstdag was t niet veel beter,maar toch maar de deur uitgeweest naar familie.

Het aftellen naar het verlof is begonnen. Nog maar 3 weekjes werken,en ik kijk er zo naar uit!:laugh:

Geplaatst

Ik hoop dat iedereen een goede jaarwisseling met dikke buik heeft gehad. Bijzonder idee he? In 2011 worden we gewoon moeder...

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren....

Voor iedereen een fantatstisch 2011 toegewenst!

Geplaatst

Iedereen de beste wensen voor 2011, met binnenkort allemaal een babietje in onze armen!

Joepie, mijn verlof is ingegaan! Heerlijk, nu alleen nog maar focussen op de komst van onze dochter en alles voorbereiden. Wordt nu wel echt spannend he?

Iedereen geniet nog de laatste weken van die dikke buiken!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar meiden!!

Toch een bijzonder gevoel was dat om 12 uur, dat dit jaar ons leven erg gaat veranderen! :-)

Sas je gaat mij toch niet achterna he??? Hoe was de controle gisteren?

Sandie hoeveel weken ben jij nu eigenlijk? Ik zie geen ticker....maar erg lang kan het niet meer duren bij jou, de ring zal er ook wel bijna uitgaan!

Hier is alles prima, ik merk niet meer veel van mijn ziekenhuisopname. De CTG's zijn niet denderend mooi maar niet slecht genoeg om me op te nemen in het zkh! Ik voel het kindje goed en dat is mijn leidraad dat ze het goed maakt....

Geplaatst

Happy newyear meiden!

Anne,oh wat heerlijk,je verlof is van start gegaan.Lekker genieten meid,en de laatste dingetjes doen.

Ik moet nog 2 weekjes werken.

Geplaatst

Hai,

Rain> De vk heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar hoorden ze ook een onrelmatige hartslag.

We staan voorlopig onder behandeling van de gyn, en morgen krijgen we een hartecho.

De gyn had gezegt dat het meestal komt omdat het nog niet allemaal rijp is, dus we wachten morgen maar af.

Fijn dat je de baby zo goed voeld he dat geeft tenminste vertrouwen.

Hebben ze bij jou een idee wat het is.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden