Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nou pleun ik dacht precies hetzelfde als de kerstboom weg is zetten we de box erneer die ligt boven hakf nog in de doos ik vind het persoonlijk er vroeg om nu al in de kamer te zetten maar dat is ieder voor zich kan niet wachten om de kerstboom te zetten vind dat zo gezellig

pammie wat een geweldige foto van jullie kleintje op hyves zo duidelijk ook en volgens mij een jongen ;) ik vind het best prijzig en ik ben bang dat we die dvd nooit meer uit de kast halen wat waren jullie kwijt als ik vragen mag ik heb een aanvullende kledingset voor de bugaboo in off white gekocht geef ik me man voor sinterklaas maar is wel eigen belang natuurlijk haha hij weet nooit niets voor mij dus is dat gelijk klaar doen de dames hier nog aan pakjesavond leuk kado ipv de echo maar die van jullie is wel echt heel mooi duidelijk

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor de 3d waren we 70 euro kwijt, maar dat was omdat we daar ook voor de geslachtsbepaling waren. Anders kost het 90 euro.

We hebben een dvd van een half uur gehad, een dvd met foto's en ze heeft er nog een aantal uitgeprint, ook voor onze moeders die mee waren.

Het is een hoop geld, maar ik ben wel erg blij dat we het hebben gedaan. Het was zo mooi. En ik denk wel dat ik 'm vaker zal terugkijken, ook samen met de meiden.

Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk!

Geplaatst

wij hebben onze 3d film al zoooooooo vaak terug gekeken en we hebben m pas 3 weken

en omdat we hem op youtube hebben staan heeft de helefamilie m ook al vaak bekeken

ook leuk voor familie die wat verder weg woond ,

vorig weekeind had arjan zn neef een feestje maar die woont in duitsland en die heeft het filmpje aan het hele bezoek laten zien terwijl wij er niet eens waren hahaha

hij vond het zo geweldig dat dit tegenwoordig kan (hij heeft zelf geen kinderen en is heeeeel fier op de onze )

ik vind het dus echt een aanrader ,een mooi sinterklaas kado , maar dat is ieder voor zich he

Geplaatst

bij ons in nijmegen kan het dus niet onder de 120 euro wat raar dat dat prijsverschil zo hoog is maarja kijk je het ook nog als hij/zij er straks uit is en ik zal wel weer zo'n dvd krijgen waar onze kleine eigenwijse dame zich niet helemaal goed laat zien haha ach ja

wat een rot weer he bah dit weer is alleen geweldig als je kinderen hebt met een leeftijd vanaf 3a4 gezellig met een sleetje rijden ooh lijkt me zo leuk om dat over een paar jaar te doen gezellig sneeuwpoppen maken en daarna lekker binnen met warme chocomel en een leuke film ooh die droom komt eindelijk uit om dat over een paar jaar met mijn eigen dochter in mijn geval te doen

ben ik de enige met deze fatasien ????? fijne koude dag gewenst allemaal

Geplaatst

Nee hoor Sharon, bij mij is mijn fantasie ook al op hol geslagen hoor. Heerlijk vooruitzicht!!

Sowieso al die feestdagen, kerstboom versieren, sinterklaasavond, paaseieren zoeken, wintersport, alles krijgt zoveel meer betekenis, geweldig!!

Tot nu toe waren we altijd bezig met andere kindjes ( ook leuk natuurlijk), maar straks lekker met die van onszelf. Ik kan er zoooo blij van worden!!

Voor mezelf vind ik de sneeuw ook onwijs leuk, vind het alleen wel eng om de hond nu uit te laten. Hij vindt de sneeuw ook zo leuk, dat ie me bijna omver trekt!

En ik ben nu ook helemaal niet lekker, misschien dat daarom alles zo'n pijn doet, heb gewoon griep. Bleh.... Maar gelukkig dat ik de deur niet perse uit hoef!!

Geplaatst

Hoi dames,

Leuk dat iedereen zo bezig is met kamertje en kaartjes. Wij laten rond de 34 een buikfoto maken, mijn buurvrouw is fotograaf en wil dit voor ons doen, ook nog bij wijze van verjaardagskadootje. Lijkt me heel leuk om daarvan een geboortekaartje te maken.

@ Sandie: ik ben zeker ook positief, ondankt dat het niet loopt zoals gepland. Vooral als ik haar voel en zie bewegen, kan ik echt van genieten. Gek idee, als bedenkt dat je je kindjes over 3 weken al in je armen kunt hebben. Is wel vroeg hoor, ik hoop dat ze nog een paar weekjes lekker warm in je buik blijven zitten!

@ Linda: wij bevallen in het VU in Amsterdam. Daar zit een goeie neonatologie, waar onze dochter zal moeten liggen de eerste periode. Voor de operatie wordt ze naar Leiden overgebracht. AMC is volgens mij ook prima! Heel herkenbaar trouwens hoor, kleertjes kijken. Zo leuk als je ze gewassen hebt en ze hangen aan de waslijn:)

@ Rain: Huishouden zal ook steeds lastiger worden. De mannen moeten er ook maar een beetje aan wennen. Straks zijn wij nachten lang in de weer (en overdag) met borstvoeding enzo, dan zal er ook weinig van huishouden terecht komen. Vervelend dat je buik zeer doet 's nachts. Ik lig met een voedingskussen tussen mijn knieen die ook mijn buik wat ondersteunt.

Verder ben ik nog steeds erg krakkemikkig. De verkoudheid en het hoesten zijn eindelijk minder, wel heb ik sinds afgelopen vrijdag echt veel meer pijn in mijn ribben, die zijn nu echt gekneusd. Vrijdagochtend ging ik naar zwangerschaps pilates, dat was toch niet slim denk ik. In de loop van de dag steeds meer pijn. De voorbereiding voor mijn feestje gedeeltelijk kunnen doen. Toen echt pijnscheuten, ik kon me nauwelijks bewegen. Mijn man moest me echt in bed helpen. Zaterdag ochtend de huisartsenpost gebeld. Die zei dat ik er weinig aan kon doen. Ik mag 3-4 gram paracetamol per dag slikken. Morfine-achtige pijnstilling kan niet door de zwangerschap. Dus zo kom ik nu de dag door. Paar uurtjes per dag met de tram naar mijn werk, en verder rustig aan doen. Het kan wel even duren als ik dit zo op internet bekijk, 4-6 weken. Maar ik neem aan dat de heftigste pijn toch wel snel afneemt en het verder steeds minder wordt....hoop ik tenminste.

Morgen echo om hartje te bekijken, ben benieuwd hoe ons meisje is gegroeid en of haar hartje het goed doet!

Meiden, allemaal veel plezier met de voorbereidingen!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne,ai,ribben gekneusd?

Is dat gekomen door het vele hoesten? Heel vervelend zeg,hopelijk knap je snel op.

Ik vind de sneeuw helemaal niks. Het is leuk voor het aanzicht,maar ik ben zo bang om te vallen!

Je zal maar verkeerd terrecht komen.

Sharon,ja super hé. Wij hebben 5 kleurenfoto's en 3 zwart-wit foto's, en een dvd van een half uur voor 85 euro. Wouden eerst geen dvd doen,maar op het laatst

toch overstag gegaan.

Het is zo leuk om te laten zien aan je familie. M'n zus vond het helemaal geweldig,en zaterdagavond gaan we de dvd met m'n ouders kijken.

Gisteren heb ik de dvd even teruggezien,en toch zag ik weer momenten die me tijdens de pretecho helemaal aan me voorbij zijn gegaan,en dat zal ik iedere keer weer hebben denk ik.

Ik was tijdens de pretecho zo gefocused op ons kleine wonder,dat ik bijna niet had gehoord wat de echoscopiste allemaal vertelde hihi.

Wat betreft die fantasien...jaaaa dat hebben wij ook. Praten veel over "straks als de kleine een jaar of twee/drie is". Hihi.

Geplaatst

Goedemorgen!

Anne hoe was de echo gisteren? Is er eigenlijk al een soort van 'plan' voor na de geboorte wat jullie dan allemaal kunnen verwachten of valt daar vantevoren weinig over te zeggen? Hopelijk gaat de pijn aan je ribben gauw weg zeg! Lijkt me echt een kwelling. Gaat dat wel met je werk? Is thuisblijven niet beter? Lijkt me behoorlijk pittig...let goed op jezelf he meis!

Sharon jaaa dit weer is leuk met kinderen, daar denk ik ook vaak aan! Ik zit nu ook veel binnen hoewel ik het wel leuk vind om samen met mijn man een sneeuwwandeling te maken, dat doen we nog wel eens.

Sandie hopelijk gaat het met jou ook weer gauw beter! Een tweeling in je buik en dan de griep! Beterschap!

Ik had gisteren weer een CTG. Na de CTG moest ik bij de arts komen dus ik schrok best wel even!! Ik had blijkbaar lichte weeenactiviteit! Raar dat je daar niks van voelt! In elk geval heeft ze me onderzocht. Baarmoedermond zat nog netjes dicht en het vruchtwatergehalte was ook nog goed. Verder heeft ze nopg even een echo gemaakt en heb ik een mooie foto meegekregen! Dat was dan wel weer leuk. Tot slot is er nog bloed afgenomen om te kijken of er ergens een infectie zit die de weeen kan veroorzaken. Gelukkig is het minimaal hoor, maar vanaf nu krijg ik elke week een CTG. De hartslag was ook nog steeds wat hoog.

Gisteravond dan mijn eerste zwangerschapscursus gehad! Die wordt hier gedaan door onafhankelijke verloskundigen die ook in het ziekenhuis bij de bevallingen zijn. Veel gepraat en informatie gekregen en ontspanningsoefeningen gedaan. Hoewel ik me slecht kon ontspannen, vanalles ging door mijn hoofd, behalve dat ik mezelf moest ontspannen! Nouja, was ook de 1e keer. Ik ben tot nu toe echt tevreden over de zwangerschapscontrole hier in Duitsland. De VK had daar een andere mening over. Doordat er meteen overal wordt ingegrepen en alles wordt onderzocht kan een vrouw niet meer ontspannen zwanger zijn zei ze. Tja, dat is de andere kant, zit ook wel wat in!

Ze zei dat ik vanwege de hoge hartslag van het kindje eens moet letten op mijn vochtinname. Het kindje haalt zijn zuurstof uit mijn bloed en als dat dik is moet het hart van het kind harder werken om de resten zuurstof eruit te halen. Als je veel drinkt is je bloed mooi dun, stroomt het beter en je kindje heeft het makkelijker. Vond ik wel een goede tip, dit wist ik niet! Ik drink inderdaad niet zoveel, 5 a 6 glazen per dag.

Verder liet ze ons een (echt klein!) pingpongballetje zien en vertelde dat de maag van het kindje ongeveer zo klein is bij de geboorte. Veel vrouwen zetten zichzelf onder druk dat ze meteen na de geboorte veel melk moeten produceren maar dat is nergens voor nodig. Dat maagje is nog piepklein en het komt vanzelf op gang, de eerste dagen hebben ze nog helemaal niet zoveel nodig.

En dan nog iets nuttigs wat ik met jullie wilde delen: het vruchtwater ververst zich elke 3-4 dagen (!) Soms heb je het gevoel dat je een ballon hebt ingeslikt en meerdere uren achter elkaar zo'n onaangenaam gevoel in je buik! Zo'n bleh-gevoel en je buik is dan ook hard. Dit gevoel wordt veroorzaakt door een nieuwe hoeveelheid vruchtwater die erbij komt en hier moet je baarmoeder zich op aanpassen. Ik heb dat gevoel regelmatig en vroeg me altijd af wat dat was! Dacht dat het kindje dan groeide ofzo.

Nouja, dat zijn een paar nuttige dingetjes die ik met jullie wilde delen! haha tis een heel verhaal geworden.

Wat doen jullie trouwens allemaal met de Sinterklaasdagen? Wij gaan naar Nederland dit weekend. Iedereen alvast een fijne Sinterklaas gewenst!

Geplaatst

Hoi Rain,

de echo gisteren was prima! Ons meisje is goed gegroeid en het hartje houdt zich goed. Ze kijken specifiek naar de klep in de truncus, of die niet gaat lekken, want dat kan gebeuren bij deze aandoening. Als dat zo is, moet ze misschien eerder geboren worden zodat er sneller actie kan worden ondernomen. Maar dat is niet aan de orde gelukkig.

Na de geboorte moet ze goed gemonitord worden op de neonatologie. Zolang ze goed aansterkt hoeft er nog niks te gebeuren. Na zo'n 10-14 dagen zal ze wel geopereerd worden in Leiden. Maar vlak na de geboorte kunnen ze niet voorspellen hoe het hartje reageert op de veranderde bloeddrukken en of ze dan benauwd zal worden, of blauw of heel moe en slap. Feit blijft dat er te weinig zuurstof haar lichaam in wordt gepompt. Dus die eerste periode is best heel spannend.

We denken er wel over na om bij weeen maar meteen naar Leiden te gaan en daar te bevallen. Dan hoeft ze niet meer met de ambulance vervoerd te worden als het slechter gaat, maar is ze meteen op de goeie plek. Volgende week bij de gyn maar even bespreken. Ik wil daar sowieso al een keer langs om een kinder hartchirurg te spreken over hoe en wat.

Die ribben zijn inderdaad heel vervelend, erg vermoeiend. Ik ga een paar uurtje per dag naar mijn werk, met de tram. Dan doe ik overdag tenminste iets. En op mijn werk doe ik nu vooral werk achter de computer. Ik werk nu mijn collega in om het rooster van het team te maken, dat gaat zij van me overnemen. En dan van de week een sollicitatiegesprek gedaan met een collega die mijn functie voor een half jaar gaat overnemen. Dat soort dingen leiden ook af. Maar ik moet inderdaad niet meer doen op een dag, daar let ik nou wel goed op!

Wat een verhaal rain, steeds CTG's en dan weeen gemeten. Lijkt me lastig om je vervolgens lekker te ontspannen bij die oefeningen! Klinkt allemaal wel interessant, leuk om alvast wat tips te lezen. Ik ben benieuwd of het helpt om meer te drinken, wel het proberen waard. Voor jezelf ook goed om goed te drinken. En wat je zegt, dat vruchtwater dat zich steeds ververst is ook een hoop vocht, dat moet jij ook aanleveren. Ik drink elke dag veel thee (wel kruidenthee), probeer er goed op te letten.

Met sinterklaas laten wij onszelf eens lekker verwennen. We gaan een dagje naar de sauna. Ik krijg dan een zwangerschapsmassage, kan niet wachten! En voor mijn man ook een massage en verder lekker dobberen in een warm kruidenbad ofzo, hmmm.

Iedereen fijne sinterklaas! Er worden vast een hoop rompertjes en sokjes en mutsjes uitgepakt :)

Liefs,

Anne

Geplaatst

Rain,weeenactiviteit? Jeetje natuurlijk schrik je daarvan!

Gelukkig is alles wel goed,dat is het voornaamste!

Wat bizar dat je het verversen van het vruchtwater zo sterk voelt. Ik zal er eens op gaan letten.

Anne,wat fijn dat jullie meisje goed is gegroeid,en rustig aan doen hé.

Je bent bijna 30 weken zwanger zie ik. Dan hoef je er nog maar 10...

Heeft iemand hier ook het rhesusfactor?

Gisteren moest ik op controle voor de vk,en omdat ik bloedgroep O-neg heb,maak ik niet automatisch anitstoffen aan na de bevalling.

Meestal komt er een beetje bloed van de baby tijdens de bevalling bij de moeder. Automatisch maakt de moeder dan de antistoffen aan,maar als

je het rhesusfactor hebt,dus niet.

Met 29 weken moet ik bloedprikken,met 30 weken krijg ik daarvoor een spuit in het been,en diezelfde spuit krijg ik ook gelijk na de bevalling. Dit zorgt

er tevens voor dat een volgende zwangerschap ook goed verloopt.

Geplaatst

Hee Anne; voor jullie ook een spannende tijd na de geboorte dus en maar even afwachten waar je gaat bevallen. Ik ben heel benieuwd of ze me gaan inleiden omdat ik in het AMC MOET bevallen. Heb een heel lijstje met vragen gemaakt om de 14e te kunnen stellen. Toch wel weer spannend. Ik vind het ineens zooo snel gaan. Morgen alweer 31 weken. Stel je voor dat ze me met 38 weken inleiden dan is het nog maar 7 weken! Ik kan ook niet wachten om ons ventje in het echt te zien...

Rain; wat zal je geschrokken zijn en wat lijkt me het een gek gevoel dat je er niks van hebt gemerkt!!!

Ik ga lekker slapen, tot de volgende keer!

Geplaatst

Hai,

Anne, kan me voorstellen dat je in leiden wilt bevallen dan ben je daar iig op de juiste plaats.

Pammie, ik heb A- negatief en heb woensdag de injectie gehad tegen de antistoffen, de uitslag van het bloed krijg ik nog.

Ik zit al wel in de ziektewet maar werk nog een paar uurtjes in de week, maar nog 2 weken en dan ben ik met zwangerschapsverlof.

Wat zijn al die weken toch snel gegaan.

Sas

Geplaatst

Rain en Sas,wauw wat gaat dat snel. Jullie zijn alweer 31 weken zwanger. Dan komt het allemaal wel heel dichtbij hoor!

En Sas,jij ook al het rhesusfactor,toen de VK me dit uitlegde woensdag dacht ik "huh watte??".

Maar ik lees al dat meerdere meiden het ook hebben.

Nou,hier stevige kiespijn! Vanochtend bij de tandarts geweest,en die kon me vertellen dat er een fikse ontsteking zit. Niet prettig. Hij heeft me verdoofd,en de kies iets opengesneden om de druk weg te halen.

Bij thuiskomst raakte ik helemaal in paniek...aangegeven dat ik 6 maanden zwanger ben,en tóch een verdoving? Help!

Huisarts later gebeld,en die kon me zeggen dat het wel mocht,zelfs tanden/kiezen trekken mocht. A.s. Woensdag heb ik namelijk een afspraak staan om die kies te laten trekken,die "moest" eruit!

Waterstofperoxyde meegekregen om te spoelen (wel met half lauw water),en gelukkkig gaat het nu iets beter. Alleen die ontsteking baart me een beetje zorgen,alhoewel de pijn langzaam wegtrekt,en ik er maar vanuit ga dat dat een goed teken is.

Rian,wij vieren Sinterklaas zondagmiddag samen met mijn ouders,broer en schoonzus,en mijn zus en zwager met kids. We hebben onderling met de volwassen lootjes getrokken,en voor de kids natuurlijk lopen shoppen.

Helemaal geweldig natuurlijk. Voorheen vond ik dat altijd wel moeilijke momenten,maar nu krijgen we inderdaad de mooiste decembermaand ooit,en daar kan geen cadeau aan tippen!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Heeft iedereen een leuke Sinterklaas gehad? Wij (en de meiden) zijn goed verwend hoor.

Hebben jullie de sneeuw een beetje overleefd? Ik vind het wel zonde hoor dat het nu weer bijna weg is, al is het totaal niet praktisch met zo'n dikke buik.

Maar als ik lekker binnen zit en ik zie mijn tuin helemaal wit worden, vind ik dat zo gezellig. Lekker met een kop warme chocomelk (met slagroom hihi) erbij!

Van de week maar de kerstboom halen en op naar de kerst!!

Vandaag alweer 28 weken. Wat gaat het snel zeg. Woensdag weer een echo en controle, ik ben benieuwd hoe de meiden gegroeid zijn.

Hoe voelt iedereen zich? Hebben jullie ook al steeds meer klachten? Ik weet soms echt niet meer hoe ik moet zitten hoor. Maar goed, ik geniet verder wel heerlijk van al dat gerommel in mijn buik.

Nou meiden, succes en geniet lekker van jullie buikjes!

Geplaatst

Hoihoi,

Wij zijn weer terug van een paar daagjes Nederland waar we de Sinterklaasdagen hebben doorgebracht. Mijn man:'leuk, maar wanneer gaan we nou naar de optocht kijken??' Hmmm schat, die INtocht is allang voorbij, Sinterklaas is al 3 weken in Nederland! Hmmm dat vond hij maar raar haha. Duitsers snappen niets van dat hele 'stoomboot-uit-Spanje-concept! We hebben een wipstoeltje, een boxkleed en een muziekknuffeltje gehad. Leukleuk!

De rit naar Nederland (4 uur) was niet zo heel leuk. Ze lag telkens met haar achterste tegen mijn ribben te duwen (denk ik? of voetjes??) en soms ging ze door mijn hele buik en dan moesten we WEER stoppen om naar de wc te gaan! En van lang in de auto zitten krijg ik nu toch echt rugpijn! Over een paar maandjes gaat ze mee in de maxi cosi! :-)

Oh Pammie morgen dus je kies laten trekken! Alvast heeeeel veel sterkte! Ik geloof inderdaad dat een verdoving in dit stadium geen kwaad meer kan hoor. En je mag naderhand gewoon paracetamol nemen he! Niet lijden als het niet nodig is hoor! Neem gewoon een pijnstiller, dat mag, en als het met jou goed gaat gaat het met het kindje ook goed! Sterkte! Oh ik heb trouwens met 28 weken ook die injectie gehad, ik ben a-negatief. De spuit heeft ook helemaal geen napijn of spierpijn bij mij gegeven. Het zetten voel je even branden maar is niet zo erg.

Anne hoe was jullie sauna-dagje? Wat hield die zwangerschapsmassage in? Hopelijk heb je een lekker ontspannen dagje gehad!

Hier verder alles goed. Woensdag weer de wekelijkse CTG en dan ben ik heel benieuwd of er nog steeds weeenactiviteit is of dat het een momentopname was.

Groetjes!

Geplaatst

Sandie; Ik geniet helemaal niet van de sneeuw. Whaha. Já alleen als ik er heel eventjes door heen loop,dan is de wereld zo mooi en zo wonderlijk wit! Maar voor de rest geeft het zo'n vieze prut,wordt het spekglad (delen waar dus voor geen moer gestrooid wordt),en ik dus loop te strompelen naar de auto. Zelfs met sneeuwlaarzen aan...;-)

Vervelend is dat hé dat je soms niet meer weet hoe je moet zitten.

Heb ik ook last van. Als ik té lang op een stoel zit,dan krijg ik veel pijn in mijn stuitje,en als ik eventjes op een stoel zit dan krijg ik lage rugpijn.

Begint nu ook smorgens in bed al,zodra ik wakker wordt,heb ik lage rugpijn,maar als ik opsta,is het weer meteen over gelukkig.

Rain,wat een heerlijke humor van je man. Ik moet er wel om lachen. Sinterkaas IN tocht?? Haha. Geweldig.

Maar inderdaad wat een ellende om zo lang in de auto te zitten.

Ik heb er al moeite mee om een half uur in de auto te zitten; Na een kwartier krijg ik al het gevoel "Ik wil mijn benen strekken!!!!!!".

Nou,mijn kies heb ik nog! (je hebt er al zo weinig)....Ik zou t laten trekken,vanmorgen bij de tandarts bleek het toch anders. Hé? Ik snaptte er niks meer van. Conclusie; Een kleine zenuwbehandeling gehad,en ik ben van alle ellende af!

Geplaatst

@ Pammie: ik had al zo'n voorgevoel dat je je kies zou kunnen behouden!

Et voila! Hahaha, nou gelukkig maar! Fijn dat je van de ellende af bent nu!

Geplaatst
@ Pammie: ik had al zo'n voorgevoel dat je je kies zou kunnen behouden! Et voila! Hahaha, nou gelukkig maar! Fijn dat je van de ellende af bent nu!

Dat kan ook niet anders als ervaren doktersassistente ;-) Haha.

Geplaatst

Heee meiden,

Wat gaat het snel he?? Komende vrijdag al 32 weken!! Houden jullie het werken een beetje vol??? Hier gaat het eigenlijk prima.

Gisteren zijn we naar een info-avond over bevallen in het AMC geweest. Best wel weer wat nuttige info gekregen. Vrijdag weer een groeiecho en naar de vlos. Nu iedere 2 weken!!!

Geplaatst
Dat kan ook niet anders als ervaren doktersassistente ;-) Haha.

Oh maar ik heb echt geen enkele ervaring met tanden hoor!

Hahaha... (alleen mijn eigen tanden dan, LOL).

Geplaatst

He dames,

hier ook alles goed. Eindelijk voel ik me weer wat fitter. De pijn in mijn ribben wordt echt beter, heb geen paracetamol meer nodig, slaap ook beter.

Gisteren naar de gyn geweest voor controle. Meisje doet het goed, mooi gegroeid, hartje gehoord. Vorige week natuurlijk ook echo gehad, dus dat wist ik al. Maar ook weer even met gyn gesproken over hoe en wat en waar bevallen. Ze zegt dat het niet nodig is in Leiden te bevallen. Ze hebben daar ook de capaciteit niet. Kindjes die acuut na de geboorte geopereerd moeten worden zijn wel met de geboorte al in Leiden. Voor ons kindje is er niet zo'n haast bij. Op zich wel prettig dat het allemaal wat dichter bij huis blijft, het begin. Ik zag me al weken in het Ronald Mc Donald huis logeren, zielig in mijn eentje met een kolfapparaat. Dat hoeft dus niet. En ik ken het Vu en de mensen daar inmiddels een beetje, dat ik ook wel prettig.

Over 4 weken weer echo + controle. Ze wil me eigenlijk vaker zien om bloeddruk tussendoor ook te meten. Ik werk in het ziekenhuis, dus ze vond het ook prima als ik het zelf af en toe opmeet. En dan bellen als die omhoog gaat.

Werken doe ik nog maar half. Sta ziekgemeld, maar kom 3x per week een halve dag. Dat is wel prima voor de laatste 3 weken. 1 januari laatste werkdag!!! Wat gaat het snel he? Toch binnenkort maar eens het kamertjes helemaal afmaken en mijn kledingkast uitruimen. 3 kwart hebt ik natuurlijk niet meer aan en ga ik volgende zomer ook niet aankunnen, dus het wordt tijd voor ruimte in de kast.

Nou dames, vinden jullie het ook spannend worden? Binnen 10 weken zijn de meeste kindjes waarschijnlijk al geboren!! Spannend!!!!!!!!

Liefs,

Anne

Geplaatst
Oh maar ik heb echt geen enkele ervaring met tanden hoor!

Hahaha... (alleen mijn eigen tanden dan, LOL).

Altijd nóg meer ervaring als mij. Hahaha.

Anne,wat goed dat jullie meisje zo goed groeit! En jaaa,het gaat allemaal zo snel. Heb jij 1 januari je laatste werkdag? Je zal ook wel 6 weken van te voren gaan toch? Ik in iedergeval wel,ik heb een staand beroep,en trek het echt niet om 4 weken van te voren met verlof te gaan hoor.

Mijn verlof gaat 19 januari in.

Ik heb ook bloedgroep O negatief,en krijg 22 december (afspraak VK) de injectie spuit.

Geplaatst

Ja jeetje binnen10 weken zullen we idd wel allemaal (weer) moeder zijn. Gek idee hoor.

Af en toe word ik er ook best een beetje zenuwachtig van hoor hihi...

We hebben vandaag de box neergezet en kerstboom opgetuigd. De huiskamer hadden we, mijn man eigenlijk, vh weekend eigenlijk al veranderd.

De muren zijn geverfd en we hebben nieuwe meubels, Helemaal gezelig zo! ben er bijna klaar voor hihi...

Gister hadden we weer een echo en controle. Schijnt het dat we grote meiden hebben! Nou dat had ikecht nooit gedacht. Ze hebben adhv het opmeten vh hoofdje, buikje en bovenbeentje, ook het gewicht geschat. En ze zijn beiden rond de 1340 gram! Als ik naar de schemaatjes kijk die bij 28 weken horen, horen ze zo rond de 1000 gram te wegen! Nou ik vind dat best een verschil hoor!

Op zich vind ik het alleen maar prettig Als ze wat voor lopen, want de achterstand kunnen ze juist in de laatste weken krijgen. En mochten ze toch veel te vroeg gaan komen, dan hebben ze iig wat extra gewicht mee. Maar als het maar wel een beetje normaal is. Ik vind het nl. best veel. Volgens mij zijn ze pas met 30/31 weken rond dat gewicht , volgens de schemaatjes dan!

Anne, wat lekker dat je in principe gewoon in het VU kan bevallen. Is idd wel lekker dat je daar al bekend bekend bent.

Pammie, fijn dat je je kies mag houden :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden