Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

het is echt stil hier.....naja ikzelf heb ook niet zoveel te melden, het gaat goed en we tellen zo langzaam aan de weken af!

Mooi dat de meiden zo goed groeien Sandie! En idd, dan heb je een beetje 'buffer' voor als het op het eind wat langzamer mocht gaan! Is je buik niet gigantisch inmiddels? Gaat het nog met slapen?

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb ook echt niet veel te vertellen

alles gaat gewoon zn gangetje en ben verder druk met shoppen en regelen voor de kerst

merk wel dat ik echt overal veeeel langer doe dan normaal

ben al een week bezig met mn boom , kan niet kiezen wie welk ding als kado krijgt

keuzes keuzes keuzes pfffff

bovendien vergeet ik de halve tijd waarvoor ik naar de winkel ben gegaan en dan moet ik weer naar huis of kom met iets totaal anders thuis

daardoor schiet het ook niet op hahaha

Geplaatst

Hé meiden, het is natuurlijk alleen maar goed dat er geen bijzonderheden te melden zijn, toch?

Oh Pleun, is het echt zo erg hihi... Ja, dan ben je wel ff bezig met alles hè.

Rain, mijn buik is nu idd al gigantisch! Maandag had ik 'm gemeten en ik heb nu een omvang van 1 meter! En dat is voor sommigen helemaal niet veel hoor, maar voor mij wel!

Gelukkig gaat het slapen qua buik wel goed hoor. Moet alleen zo vaak plassen, dus heb wel van die gebroken nachten. Maar ik kan ' s ochtends lekker blijven liggen. Mijn man doet ' s ochtends de hond, dus ik ga er lekker rond 9 uur uit!

Ik moet wel zeggen dat ik 'klaar' ben voor de volgende fase. Ik kan steeds minder en ben echt mijn tijd aan het uitzitten. Hebben jullie dat ook al een beetje?

Ik klaag verder niet hoor. En ik wil natuurlijk helemaal niet dat ze nu al komen, maar van mij mogen de weken wel snel gaan!

Hoe gaat het met jullie buiken? Ook al flink aan het groeien?

Geplaatst

als ik zo door blijf gaan ben ik tegen dat ons ventje komt wel klaar met de kerstboom en mijn kerst kadotjes

gelukkig helpt arjan fijn en veel mee

Geplaatst

Haha, wel fijn dat je mannetje goed mee helpt. Ik heb ook zo geboft met die van mij.

Vandaag onverwachts naar het ziekenhuis. Voelde me niet zo lekker, had steken in mijn buik, misselijk, duizelig, tintelende handen. Dus moest voor de zekerheid langskomen. Nou daar heeft 7 man geprobeerd om een ctg te maken, maar daar waren de meiden het niet zo mee eens haha. Na ruim 1,5 uur hadden ze nog niks op papier! Ze waren veel te beweeglijk, wat natuurlijk wel een goed teken is. Verder konden ze ook niet echt wat vinden. Heb wel urine in moeten leveren en verder moet ik rustiger aan gaan doen! Nog rustiger!!! Ik doe al niet zoveel! Maar ze zeggen ook, je bent nu op het punt waarbij een eenling-zwangere met 37 weken zal zijn, dus voor je gevoel zijn het echt de laatste loodjes en dan moet ik nog een aantal weken! Dus ik ga het gewoon nog rustiger aan doen, hmmm..en ik had nog wel zoveel plannen!

Geplaatst

Sandie; Ojee. Als je over die vergelijking heel hard gaat nadenken,is het écht wel logisch. Je draagt 2 beebjes.

Wel rustig aan doen hoor! Kan me voorstellen dat je je tijd uitzit,helemaal als je niet veel meer kan,en ook niet mag. Ik werk zelf nog 4 dagen in de week van 9 tot 6. Best zwaar hoor,en dan ook nog de hele dag staan. Heb er wel aan zitten denken om misschien voor een paar uurtjes de ziektewet in te gaan.

30 weken zwangerschap komt heel dichtbij,en ik kan het nu nog meer merken aan mijn rug en heup.

En dan dat plassen,ook vervelend dat je er s'nachts zo vaak uit moet Sandie. Dan is het wel fijn als je op de bovenverdieping ook een toilet hebt ;-)

s' nachts moet ik er altijd één keer uit,en dat altijd om dezelfde tijdstip. Best bizar.

Ik moet echt overdag zo vaak plassen. Wordt er helemaal gek van. Ik voel de 'druk' echt!

Pleun,haha,jij en je keuzes. Maar ja,van de andere kant,tijd genoeg toch. (alhoewel het over 14 dgn al kerst is)

Geplaatst

Leuk om weer van iedereen de ervaringen te horen. Hier gaat alles eigenlijk prima. Ik werk ook nog fulltime en dat gaat goed. Ik merk wel dat ik 's avonds echt kapot ben maar sta 's ochtends weer fit op en dat lijkt me een goed teken. Ik heb voor mijn gevoel ook echt een megabuik ( en ja, het is er echt maar eentje). Ben inmiddels bijna 33 weken dus dat schiet lekker op! Ik werk door tot 36 weken ( als dat lukt natuurlijk). Ze houden me wel scherp in de gaten wat betreft de groei. Hij zit bovenaan de curve dus ben benieuwd hoe groot ie wordt. Gisteren hebben ze m gemeten en het gewicht geschat. Hij weegt nu zo rond de 2500 gram. Dat is eigenlijk best veel he?

Ik heb eigenlijk maar 1 echte kwaal, misschien herkennen jullie het wel. Ik word 's nachts gek van de pijn in mijn heup. Na een uur ben ik weer wakker en draai ik me weer naar mijn andere zijkant. Maar zo halverwege de nacht voelt het alsof ik helemaal beurs ben. En ( gelukkig) overdag nergens last van. Komt dit door de zwangerschap? Ga het ook maar eens aan de vlos vragen.....

Geplaatst

(15 December) infoavond en rondleiding in het Jeroen bosch ziekenhuis

oke vandaag dus infoavond, heb niet heel veel nieuws gehoord over hoe een bevalling in het werk gaat.

de puf club dame heeft ons al goed voor bereid .

ze lijken in mijn ogen wel erg makkelijk over een vacuumpomp bevalling te doen,

alsof dat niet iets ingrijpends is maar iets wat iedereen gewoon krijgt dat vond ik ook wel minder .

Het heeft mij alleen gesterkt in mijn hoop dat ik gewoon thuis in mijn eigen omgeving kan bevallen.

Mijn mening is dat de verloskamers daar donkere bedompte hokken zijn uit 1838.

Oke iemand heeft ze "opgeleukt "met een tv met dvd speler en een radio met cd speler maar daar houd het gezellige en het comfort op.

ik wil daar dus echt alleen maar heen als het echt niet anders kan want ik vond het helemaal niets daar bah...

ja alles wat noodzakelijk kan zijn is er maar het lijkt mij geen fijne omgeving om nieuw leven op de wereld te zetten

en aan de andere kant ligt puckie al goed in de juiste houding en is dus al aan t indalen .voorlopig is er geen enkele rede om aan te nemen dat ik me druk moet maken dat ik daar ga komen en hoop ik gewoon op mijn eigen huisje

daar gaan we gewoon voor

hoe denken jullie er over ?

Geplaatst
Leuk om weer van iedereen de ervaringen te horen. Hij weegt nu zo rond de 2500 gram. Dat is eigenlijk best veel he? Ik heb eigenlijk maar 1 echte kwaal, misschien herkennen jullie het wel. Ik word 's nachts gek van de pijn in mijn heup.

Ik breek even in... :p

Die pijn in mijn heup herken ik ook, bijna elke nacht heb ik er last van en als ik het voel moet ik ook echt even mijn bed uit. Een rondje lopen (lees: even naar beneden en weer terug naar boven) en dan weer mijn bedje in óf in het logeerbed gaan liggen (veel zachter matras, normaal vind ik het té zacht).

Bij onze 32 weken echo woog de kleine bijna 2300 gram, dus komt aardig overeen denk ik.

Geplaatst

Sandie wat vervelend dat je je niet goed voelt! Het lijkt mij echt zwaar om zwanger te zijn van een tweeling! Luister goed naar je lichaam hoor! Veel op de bank met een dvd of een boek.....doe echt rustig aan! Nog een paar weekjes!

Linda en Pammie, phoe jullie werken nog veel! Pammie wanneer ga jij met verlof?

Ik heb die pijn in mijn heup sinds ongeveer anderhalve week ook! Maar het is niet zo hevig, het steekt wat 's nachts, overdag heb ik nergens last van. Misschien heeft het te maken met ons bekken ofzo?? Volgens mijn vk zijn pijntjes en steken daaronder eigenlijk goed al is het niet fijn. Is een teken dat alles losser aan het worden is.

Pleun, hmmm ikzelf ben geen voorstander van thuisbevallingen. Ik wil liever zekerheid en niet eventueel op het laatste nippertje nog in het ziekenhuis landen. Maar het is wel een stuk moeilijker als de verloskamers er zo koud en kil uitzien! Ik heb daar makkelijk praten want hier in het ziekenhuis lijken het echt woonkamers, alles mooi ingericht met warme kleuren en dimlampen. Hier blijf je gemiddeld 3 dagen in het ziekenhuis na de geboorte en ik wil daar ook gebruik van maken. Waar ik wel van overtuigd ben is dat je je beter kunt ontspannen thuis ipv in een vreemde omgeving. En de vk die mijn cursus geeft blijft daar maar op hameren. Ontspannen, ontspannen, loslaten, daar gaat het allemaal om bij een bevalling. En wat ook niet onbelangrijk is, hoever woon je van het ziekenhuis? Als het een halfuur rijden is is het wat anders als dat je je in een kwartiertje, 10 minuten daar kunt zijn.

Gisteren was het hier weer CTG-dag en de hartslag van het kindje blijft te hoog. Nu wil de arts het volgende week laten nakijken in het universitair ziekenhuis. Ze blijft maar zeggen dat het niet per se iets hoeft te betekenen en dat het gewoon voor de zekerheid is. Pfff in Duitsland zijn ze wel errug voorzichtig.....maar goed ik ga dus zometeen maar eens bellen voor een afspraak.

En verder heeft ons meisje zich weer omgedraaid! ze lag zo mooi met haar hoofdje naar beneden de hele tijd! Nu ligt ze weer in stuit! Maar goed ze heeft nog even tijd om te draaien....ik hoop echt dat ze dat doet!

Geplaatst

Pammie: jeetje nog 5 lange dagen werken en dan nog staan ook! Ik vind het knap hoor. Ook goed naar je lijffie luisteren hoor en idd evt. voor een paar uur de ziektewet in. Al zou je 4 a 5 uurtjes op een dag gaan werken, scheelt toch een hoop hoor. Kan je tenminste 's middags ff rusten.

Linda; pijn in mijn heup ken ik niet. Wel vervelend zeg. Zeker als je daardoor ook veel wakker ligt.

Ik heb verder geen idee of je beebje zwaar is met 2500 graam. Het lijkt mij een mooi gewicht hoor. Ik heb wel ook ergens gelezen dat het schatten v/h gewicht best lastig is, want als ze in verhouding iets langere beentjes hebben of een ronder hoofdje, dat het gewicht ook weer kan afwijken. Maar het is goed dat ze het in de gaten blijven houden,toch?!

Pleun: klinkt niet echt gezellig om te bevallen bij jullie in het ziekenhuis. Ik hoop voor je dat het lukt om thuis te bevallen. Ik heb helemaal geen keus daarin, dus ik heb er verder ook maar niet over nagedacht. Ik ga wel nog naar zo'n info-avond, gewoon om een beetje voorbereid te zijn op wat er komen gaat. Al heb ik gister wel een beetje een indruk kunnen krijgen van een verloskamer en die zag er ook wel erg saai uit hoor. Ik vraag me ook af of dat echt de 'beval-kamer' was of dat dit gewoon een kamertje was die ze gebruiken voor wat onderzoeken ofzo. Maar goed, ik ga me er maar niet te druk over maken, want ik zal toch daarheen moeten :-)

Paula; vervelend dat je ook zo'n last hebt van je heupen. Zeker als je er echt ff uit moet. Dan ben je natuurlijk weer helemaal wakker. Val je dan wel weer snel in slaap?

Rain:ja, ik doe rustig aan hoor. Ik kan niet anders :-)

Ik hoop idd voor je dat je meisje zich weer terug omdraait. Zou wel fijn zijn hè. Maar ze heeft idd nog even de tijd.

Ik schijn me zelfs op de dag v/d geboorte nog omgedraaid te hebben, zo'n kleintje was ik. Mijn moeder kreeg 's ochtends te horen dat ik in een stuit lag, dus mijn moeder was een beetje in paniek. En 's avonds/'s nachts werd ik gewoon normaal geboren. Wel met een navelstreng om mijn nek, door het draaien. Maar het kan dus zelfs nog op het laatste moment!

Geplaatst

ik woon ongeveer 10 a 15 min. van het ziekenhuis af als we ons aan de snelheid houden

ik wil al van jongs af aan thuis bevallen ik heb gewoon echt een enorme hekel aan ziekenhuizen

en omdat dit ziekehuis per eind april een nieuwe locatie krijgt is er de afgelopen jaren nog maar weinig vernieuwd en opgefrist

dus het is wat ik zeg , de noodzakelijke dingen zijn er maar een thuis gevoel krijg je er niet

ik hoop voor jou dat je kleintje zich weer effe terug draait naar de juiste richting want dit is niet echt handig

@paula als ik zo'n nacht heb waar mn heupen pijn doen doe ik mijn bekkenband om naar bed die zorgt er voor dat alles op zn plaats blijft en dan slaap ik heerlijk weer verder

@pammie jij bikkel nog zoveel uur werken in de week

Geplaatst

Hoi dames,

er wordt weer wat meer geschreven, leuk om weer alles te lezen!

's Nachts pijnlijk herken ik. Bij mij is het mijn schaambeen, lastig met draaien. Maar over het algemeen slaap ik goed.

Ik ben nu 31 weken en heb geen idee hoe ons dochtertje in mijn buik ligt. De meeste schoppen voel ik steeds naar beneden of de onder-zijkant. Ik heb het idee dat ze meestal overdwars ligt. Er wordt in ieder geval niet naar boven geschopt. Dus helemaal goed ligt ze nog niet denk ik. Maar dat kan nog veranderen.

Verder weinig klachten, wel snel moe.

Jeetje dat sommigen van jullie nog zoveel werken, doe wel voorzichtig he? Maar het is voor iedereen weer anders. Kwestie van naar je lichaam luisteren. je merkt vanzelf wel of het niet meer gaat. Sinds ik zo grieperig was en mijn ribben had gekneusd sta ik volledig ziekgemeld, ik werk nu arbeidstherapeutisch. Ik zet geen wekker en kom 3 dagen per week ongeveer 4-5 uurtjes. Dat is voor mij nu prima. Kan ik nog wat dingen afronden en overdragen. Dan ben ik thuis wel echt moe en doe ik niks meer.

Nog 2 weken, 1 januari laatste werkdag. Lijkt me heerlijk, kan ik me eindelijk echt storten op de dingen die nog moeten, zoals wassen, kamertje echt helemaal afmaken, beginnen met zwangerschapscursus. Echt de voorbereiding dus.

Iedereen succes en plezier met de dikke buiken en de voorbereidingen. Begint wel spannend te worden he? Als ik die buik steeds groter zie worden denk ik ook, jeetje, het moet er ook nog uit, hoe zou dat zijn om te bevallen? Wordt ik toch lichtelijk zenuwachtig van. Hebben jullie dat ook? Ik probeer er maar niet teveel over na te denken, heeft toch geen zin.

Dames zet hem op!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Pleun,ik heb niet veel met thuisbevallen. Dat is gewoon voor iedereen heel persoonlijk.

Maar als ik jou verhaal zo lees,klinkt het helemaal niet gezellig! Kan me wel voorstellen dat je daar niet graag naar toe wilt.

Van het begin af aan heb ik geroepen dat ik graag naar het ziekenhuis wil. Maarja,heb ik een keus? Ja en nee.

Een kennis van ons wou absoluut NIET thuis bevallen,toen de weeen er eenmaal waren,en de VK thuis was gearriveerd,bleek dat ze al zoveel cm ontsluiting had en dus wel "moest" bevallen thuis.

Hihi,zo kan het ook nog gaan dames.

Rain,ik werk 4 dagen,geen 5. Maar nog eigenlijk best veel hoor. Opzicht hou ik het nog aardig vol,maar ik ga merken in de middagpauzes dat ik wel kan slapen. ;-). Ik kijk het nog eventjes aan. Vandaag ben ik wel eerder naar huis gegaan,en morgen doe ik dat ook. Op een gegeven moment zegt mijn lichaam stop.

19 januari is mijn laatste werkdag. Ik ga zes weken van te voren met verlof.

Wat vervelend die heupklachten s'nachts. Ik herken het (nog) niet. Maar het kan maar zo ineens komen.

Rain,weet je eigenlijk een oorzaak waarom de hartslag van jullie meisje zo hoog is iedere keer?

Anne,ja ik herken wel wat je schrijft. Telkens als mijn buik groter wordt,denk ik "ja,het moet er ook een keer uit!".

Laatst zat ik naar een pak kaas te kijken. Tenminste houdbaar tot 21 maart 2011. Ai,dan komt het wel heel dichtbij hoor!! Haha.

Geplaatst

wat een timing he

vannacht om ongeveer 2 uur hoorde we de ketel rare geluiden maken en toen we gingen kijken en dat ding gerest hadden deed hij het helemaal niet meer dus hier in huis is het nu 17 graden , we hebben geen warm water want het is een combi ketel en om alles af te toppen heeft arjan ook nog de heersende buikgriep te pakken waardoor hij al vanaf 4 uur meer op of voor de wc zit ipv in zijn warme bedje

ook ik ben al vanaf 4 uur wakker en nu dus al behoorlijk brak

ergens vandaag (wijd begrip ,ik weet het) komt er als het goed is een monteur maar ik heb net ook mijn schoon papa gebeld zodat die me effe kan helpen om alle zooi die om de ketel heen staat en veel te zwaar is voor dit zwangere geval zo te zetten dat de monteur er bij kan

is ook wel handig denk ik

dus voorlopig zitten we benede onder dekentjes met zn 2e te kleumen brrrrrrrrrrr

Geplaatst

ooh meid succes ken je niemand met zo'n klein kacheltje bij ons ging 2 weken toen met die hele koude dag ook de ketel stuk het was hier 14 graden ik ben de hele dag op visite geweest bij iedereen haha ik zei tegen mijn man we kopen wel gelijk een nieuwe ik heb geen zin dat dat nog een paar keer gebeurd deze winter en straks met de kleine al helemaal niet dus nu hebben we een nieuwe en die is top als je geen verwarming en warm water hebt zie je pas hoe goed wij het eigenlijk hebben he succes met de kou

Geplaatst

Oh Pleun wat balen!! Vooral als je zwanger bent! Ik zou direct mijn biezen pakken en vertrekken naar ergens anders! Ouders ofzo? Maarja als Arjan zo ziek is is dat ook niet echt een optie! Ik hoop dat er snel een monteur komt want dit is geen doen.....knuffel!

Geplaatst
wat een timing he

vannacht om ongeveer 2 uur hoorde we de ketel rare geluiden maken en toen we gingen kijken en dat ding gerest hadden deed hij het helemaal niet meer dus hier in huis is het nu 17 graden , we hebben geen warm water want het is een combi ketel en om alles af te toppen heeft arjan ook nog de heersende buikgriep te pakken waardoor hij al vanaf 4 uur meer op of voor de wc zit ipv in zijn warme bedje

ook ik ben al vanaf 4 uur wakker en nu dus al behoorlijk brak

ergens vandaag (wijd begrip ,ik weet het) komt er als het goed is een monteur maar ik heb net ook mijn schoon papa gebeld zodat die me effe kan helpen om alle zooi die om de ketel heen staat en veel te zwaar is voor dit zwangere geval zo te zetten dat de monteur er bij kan

is ook wel handig denk ik

dus voorlopig zitten we benede onder dekentjes met zn 2e te kleumen brrrrrrrrrrr

Pleun wat balen zeg. Brrrrr. En dan heeft je lief ook nog buikgriep! Hoop voor je dat er heel snel een monteur kan langskomen,en dat jullie er snel warmpjes bij zitten! Of inderdaad ergens op visite waar wél de kachel brand.

Geplaatst

ja gelukkig is schoonpapa net geweest en kan de monteur er straks bij en hebben we een verrijbaar gaskacheltje nu hier staan zodat we tenminste 1 ruimte warm kunnen houden

dus daar hangen we nou samen

we wachten nog steeds op de monteur pfffff

Geplaatst

Pleun wat balen zeg! Ik hoop dat inmiddels de monteur al geweest is, want dit is niks natuurlijk.

En dan ook je mannetje nog ziek...

Nou heel veel sterkte hoor!!

Geplaatst

hehe ja om 15:00 was de monteur een feit en binnen 20 min was alles opgelost

al was ik ondertussen zo moe dat zougauw hij weg was ik mn bedje ben ingegaan om wat bij te slapen

eerder durfde ik niet uit angst de bel of telefoon niet te horen

en ben nu net wakker

en het is eindelijk weer warm in huis

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik heb inmiddels heerlijk kerstvakantie. Even in de "rustmodus". Na de vakantie "moet" ik nog 4 dagen werken en dan begint mijn verlof. Eigenlijk voelt het al een beetje als verlof. Ik ga vandaag nog wel even mijn overdracht in orde maken voor het geval dat....

Inmiddels ruim 33 weken, het schiet ineens zo ontzettend op. Ben er klaar voor maar het moet nog even wachten en ik moet nog even geduld hebben. Ik heb wel het gevoel dat ie heel laag ligt. Zijn hoofd drukt volgens mij beneden ergens tegenaan. Raar en soms vervelend gevoel. Verder weinig ongemakken gelukkig. Wel een beetje last van aambeien. Dat lijtk me tijdens de bevalling trouwens geen pretje maar dat ga ik maar eens vragen aan de verloskundige. Daar mag ik me komende vrijdag weer melden. Verder roep ik maar steeds rond en gezond want wat groeit die buik enorm zeg. Ik pas eigenlijk niet een positiebroek meer goed. Alles knelt en zit niet fijn. Dus lekker in de legging en tuniekjes. En voor thuis de joggingbroek ;)

Onze laatste feestdagen met zijn 2-tjes, wat een gek idee he? Zijn jullie verder helemaal klaar? Alles in huis en babykamer op orde?

Geplaatst

@ LindaDa: bij mij ligt de kleine ook al vrij lang laag en die broeken zitten mij ook echt niet lekker! En dat koppie voel ik soms flink duwen beneden, gek hoor. Geniet van je vakantie (soort oefen-verlof, hahaha).

Geplaatst

Linda; lekker hoor dat je vakantie hebt. En eigenlijk je verlof al is begonnen. Die 4 daagjes zjjn natuurlijk ook zo voorbij. En jeetje 33 weken alweer hè, wat gaat het hard. Je buik zal idd nu wel flink aan het groeien zijn.

Ik pas ook de meeste positiekleding niet meer hoor. Zonde, want ik had nog wat leuke dingen die ik niet eens heb aangedaan. Had die speciaal bewaard voor mijn verjaardag ofzo, maar ik heb 'm nooit mogen dragen. Nou ja, misschien na de bevalling. Ik ga er toch vanuit dat ik niet meteen weer mijn gewone kleding aan kan. Rond en gezond ken ik ook wel haha.... Afgelopen week ben ik ook gewoon weer 3 cm gegroeid!! Echt niet normaal hoor.

Hoe is trouwens met de striae? Hebben jullie er last van. Ik gelukkig nog niet, maar dat verbaasd me echt als ik zie hoe mijn buik op spanning staat. En dat dan al weeeeken... Ik hoop maar dat ik het vol blijf houden zo en anders maar niet hoor. Ik weet waar ze dan van zijn toch?

Gek idee ook hè, dat dit de laatste feestdagen met z'n tweetjes zijn. Lekker nog even van genieten hoor!!!

Verder ben ik ook wel zo goed als klaar hoor. Moet wel nog de spulletjes wassen en dat neem ik me ook elke keer voor, maar er komt telkens van alles tussendoor. Alleen willen we nog van die letters op de muur doen met hun namen, maar daar wil ik eigenlijk nog eventjes mee wachten tot ze er echt zijn.

Ik moet zeggen dat ik af en toe best wel zenuwachtig begin te worden hoor. Ik ben er aan de ene kant hartstikke klaar voor (al 7 jaar eigenlijk) en van mij mogen de weken voorbij vliegen. Maar nu het allemaal zo dichtbij komt vind ik het ook wel een klein beetje eng hoor, want het gaat gewoon echt gebeuren! We worden gewoon papa en mama en we hebben straks 2 kleine meisjes thuis. Geweldig natuurlijk, maar hoe gaat dat straks. En dan de bevalling... ik laat dat echt op me af komen, ook of het een keizersnede gaat worden of vaginaal, maar toch vind ik dat opeens ook spannend worden.

Kennen jullie die (gezonde) spanning ook wel een beetje?

Geplaatst

Hoihoi!

Wat raar weer, eerst reageren op het bericht van Mart en dan in dit topic....ben er wel ontdaan van!

Ik merk nog niks van indalen ofzo. Vorige week lag het kindje nog in een stuit, morgen bij de cursus zal ik eens vragen of de vk wil voelen of ze inmiddels is gedraaid, ik heb zelf het idee van wel.

Vanochtend ben ik bij de drogist geweest om nog wat dingetjes in te slaan. Ik kreeg de tip om genoeg in huis te halen omdat je de eerste tijd niet toekomt aan boodschappen doen! Dus ik heb 4 pakken luiers gekocht, 3 pakken doekjes, flesje babyshampoo, billenzalf en en van die dingen die je in je beha doet tijdens de borstvoeding. Ik ben nog steeds een beetje angstig om al die dingen te kopen!! Het zal toch allemaal wel goed gaan he??? Je hoort toch vaak van die verhalen dat kindjes in de 38e week zijn overleden ofzo!! Echt stom, die angst van de eerste periode steekt bij mij nu weer de kop op! Terwijl er geen reden toe is...pfff niet leuk! Heeft iemand dat nog?

In januari dan de kleertjes wassen en dan ben ik ook klaar. Een vriendin van ons heeft vorige week haar kindje gekregen dmv een waterbevalling. Wat ik daarover lees spreekt mij wel aan. In het ziekenhuis hier is dat mogelijk, ik zal de vk eens om wat meer informatie vragen. Maarja je kunt geen ruggenprik bij een waterbevalling! Nouja zo'n bevalling valt toch niet te plannen.

Paula, oeh jij bent ineens gewoon al 38 weken!! Bij jou kan het nu in principe elke dag gebeuren!

Linda fijne vakantie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden