Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rain, gefeliciteerd met je prachtige dochter, wat een fantastisch gevoel moet dat geven. Het is gelukt!!!!

Hier nog steeds rustig. Ruim 38 weken en nog geen gevoel dat het eraan komt ofzo. Volgens de verloskundige ligt ie wel al helemaal beneden en goed vast ih bekken. Maar dat zegt helemaal niks over wanneer de bevalling zich gaat aankondigen hoor.

Ik ben totaal 7 kilo aangekomen maar heb echt wel een mega-buik hoor. Maar ik had ook al een zwaar startgewicht en dat telt zeker ook mee. Ik zie helemaal niet tegen de bevalling op, zei gisteren zelfs dat ik er zin in heb :) Ik kan niet wachten. 's ochtends baal ik er van dat er wederom 's nachts niks is gebuerd, hahaha!

Wij stellen ons ook in op een pittige baby, gezien het feit dat er iets mis is met zijn blaasje/niertjes en ook wij starten de eerste dagen in het ziekenhuis. Niet zo lang en zwaar als bij Annetje maar toch....niet meteen lekker naar huis.

Mijn koffertje inclusief mini-laptop staat al klaar dus laat nu maar komen toch. Een ding weet ik in ieder geval zeker, binnen nu en 3 1/2 week is het klusje geklaard!!!

Liefs Linda

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier ook lichte paniek voor bevalling (ben normaal gezien een uber watje en wil nu thuis bevallen zonder pijn meds)

zelfs nog een beetje meer paniek over het ouderschap,(ben bang dat puck over 20 jaar zegt mam jij snapte er helemaal niets van)

15,2 kilo aangekomen

veel striae ookal smeer ik als een dolle

hoofdje hier ook al ingedaald

en ondanks alle stress kan ik niet wachten tot volgende week maandag dan mag hij gewoon thuis komen en wat mij betreft komt hij dus ook volgende week maandag

Geplaatst

Rain wat een schatje!!! Geniet er maar lekker van hoor. En idd als het uiteindelijk niet lukt met de borstvoeding; je hebt je best gedaan hoor!!!

Ook ik had een flink verhaal geschreven, maar ook die is weg. Erg vreemd.

Maar hier gaat het goed. De harde buiken zijn rustig, mijn meiden zitten waarschijnlijk nog wel lekker bij mama :-)

Ik dacht 2 weken geleden echt; nou jongens, nu gaat het gebeuren, nu komen ze er aan! Nou, mooi niet haha....

Ik heb nu ook echt geen idee wanneer ze gaan komen. Ondanks dat ik natuurlijk hartstikke blij ben voor elke dag dat ze langer in mijn buik zitten, toch ben ik stiekem ook elke ochtend een klein beetje teleurgesteld dat ze er nog niet zijn. Ik ben zo nieuwsgierig.

Al heb ik idd (en zeker 2 weken geleden) ook af en toe wat van die paniek aanvallen over de bevalling. Ik laat het maar allemaal op me afkomen en heb er ook echt 'zin' in. Maar ik vind het toch ook wel spannend hoor. Hoe zal het gaan, hoeveel pijn doet het, hoe lang zal ik er over doen, krijg ik toch een keizersnede.... Spannend!!!

Verder kan en mag ik niet veel van het ziekenhuis, dus doe ik dat ook maar niet. Gelukkig is mijn man nu ook vrij en kan hij goed voor me zorgen. Maar het is wel vervelend in combi met de nesteldrang hoor. Ik wil zoveel, maar ik mag zo weinig!!!

Striae heb ik sinds 2 weken. Zonde, maar goed, ik weet waardoor het komt toch? Het jeukt wel enorm en het doet ook echt wel zeer. Ik heb de hele zwangerschap met mama buikbalsem van Zwitsel gesmeerd en dat doe ik nog steeds. Maar ik smeer nu Calendulan Emulsie voor tegen de jeuk en de pijn v/d littekens. En dat werkt op zich wel. 's Nachts lig ik wel eens met een koud, nat washandje op mijn buik, omdat ik er echt gek van kan worden. Maar goed, nog ff volhouden!!

Ik ben nu trouwens 17,5 kilo aangekomen.

Nou meiden, spannend hè.... het komt allemaal zo dichtbij!

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik begin het nu wel echt een beetje zat te worden. Misschien wel logisch als ik mezelf al weken in huis moet vermaken en niks kan.

Maar ik geloof het wel als mensen zeggen dat ik er nu nog even van moet genieten dat ik niks hoef te doen en moet genieten van mijn dikke buik, want heel binnenkort is dat over. Dus ik geniet er nog maar even van :-)) Het kan over een uurtje anders zijn hihi....

Geplaatst

Hi dames,voor jullie wordt het allemaal steeds spannender hé. Ik ben offiiceel pas uitgerekend op 1 maart,maar sommige echo's gaven eind februari aan. (en tja,nu is de maand februari niet lang ;-)

Morgen 35 weken zwanger.

Sandie,ik kan me voorstellen dat het niks doen je wel begint op te breken. Maar het zal wel zwaar zijn met 2 kleintjes in je buik. Striemen heb ik ook,terwijl ik al vanaf het begin ook aan het smeren ben met mama buikbalsem Zwitsal,maar helemaal voorkomen kun je helaas niet. Het jeukt niet bij mij.

Pleun,bij jou is de beeb al helemaal ingedaald. Goed teken toch. Spannend allemaal.

Ik ben zo benieuwd wie er als 2e gaat bevallen.

Verder gaat het hier goed; Ik voel me echt prima. Van het verlof geniet ik ook,en eigenlijk doe ik nog best veel. Ik moet echt mezelf toe dwingen s'middags even te gaan rusten,anders ga ik maar zo door. En dat is niet de bedoeling! Ik ben nu totaal 12 kilo aangekomen. Heb me gisteren maar eens even weer gewogen,want dat moet ik over 2 weekjes bij de VK ook weer. (in het begin,en met 36 weken wordt er gewogen bij onze VK).

Ik kan helemaal genieten van het kleine schoppertje. De beeb is echt zo druk,soms denk ik weleens; Slaap je weleens? Tuurlijk is dat zo,maar dat idee heb je soms niet haha.

Dames,geniet allemaal nog! (en vooral nog even van jullie rust)

Geplaatst

He Dames,

Schaam Schaam laat niet zo vaak wat van me horen maar heb het nog druk met van alles en nog wat.

Gefeliciteerd rain met je dochter en voor de rest succes met het wachten en de bevalling.

Aangezien het bij ons een geplande keizersnee word wist ik al een tijdje de datum. We zouden gaan bevallen op 1 februari, totdat ik anderhalve week geleden op controle was en de baby ligt dus behoorlijk voor op groei word geschat op zo'n 8,5 a 9 pond. Dus zei de gyn dat het eerder moest. Hij stelde voor 25 januari maar dan is mijn schoonmoeder jarig dus dat wilde ik niet. Nu word het komende woensdag 26 januari. Dus als ik zo lees ben ik misschien wel de 2de die gaat bevallen. Zal als ik weer uit het ziekenhuis ben melden wat het geworden is, want dat is nog steeds een verrassing. Mijn meiden Renske en Mirthe zijn ook erg nieuwsgierig of ze een broertje of zusje krijgen.

Tot schrijfs allemaal en nogmaals succes

Groetjes Karin

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011 :bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011 ?????? blijft verrassing tot het geboren is

Rammetje 74: 6 februari 2011 ?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011 :bcbbboy2:

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 :bcbbboy2:

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

-----------------------------------------------------------------------------

Geboren

Rain28: 14 januari 2011 :bcbbgirl2: Sophie

Geplaatst

Hai,

FF een kort berichtje van mij,

Ik ben afgelopen maandag ( 24-01-2011) bevallen van een hele mooie dochter L--ise.

Het verhaal volgt nog.

Sas

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

Lindada (Linda): 4 februari 2011
:bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Rammetje 74: 6 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011
:bcbbboy2:

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 :bcbbboy2:

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

-----------------------------------------------------------------------------

Geboren

Rain28: 14 januari 2011 :bcbbgirl2: Sophie

xxx (sas): 24 januari 2011
:bcbbgirl2:
L--ise

Geplaatst

Hoi Meiden

Sas, gefeliciteerd met jullie dochter! Ik hoop dat het goed is gegaan! Ik ben benieuwd naar je uitgebreide verhaal!

Vandaag Karin ook bevallen..... die is dus nummer 3! En wie wordt nummer 4?

Vandaag zijn goede vrienden van ons bevallen van een dochter! Wat een lief klein mooi meisje! Ik was nog niet echt ongeduldig, maar nu ik haar heb gezien kan ik ook niet wachten!

Een kleine update van mij..... Baby ligt goed, en is volledig ingedaald. 21 kilo aangekomen (oeps, hoop dat ik niet verder groei) maar gelukkig geen striae! Wel worstjes aan mijn vingers, en geen enkels meer. mijn voeten zien eruit als opgeblazen handschoenen. Dus denk dat ik ook veel gewicht aan vocht bij me draag!

Meiden, veel succes met de laatste loodjes, geniet nog even van de dikke buik, en heel veel succes met de bevalling!

Liefs Alice

Geplaatst

Gefeliciteerd Karin en Sas, weer twee mooie kindjes erbij, wat een wonder toch!

Pfff, ik wil me alweer aanmelden als nummer 4 maar ik mag helemaal niet klagen als ik nu het verhaal van Alice lees. Ik heb nergens last van en doe nog alles! Geen vocht en maar 6 kilo erbij en alleen maar vreselijk nieuwsgierig!!!

Dus niet eerlijk van mij:) Jij mag eerst hoor Alice!

Geplaatst

Karin,

gefeliciteerd! Ben benieuwd naar het verhaal, maar ga eerst maar lekker genieten!!

Tja wie zal de volgende zijn. Ik denk dat ik nog wel 3 weken volmaak. Merk wel dat ik minder eetlust heb en af en toe wat misselijk ben. Verder is mijn schaambeen het enige lastige, omdraaien in bed is pijnlijk en ik doe denk ik toch teveel met mijn buik, elke keer een harde buik als ik draai.

Hoop alleen niet dat ik ingeleid hoef te worden, ben wel bang voor een weeenstorm!

Meiden succes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Sas en Karin: gefeliciteerd!!! Geniet van jullie wondertjes!! Hoop dat alles ook goed met jullie gaat.

Ik hoop eerlijk gezegd zo dat ik de volgende ben. Ik ben het echt zo zat aan het worden. Ik kan niks meer en alles doet me zeer. Ik slaap ook voor geen meter. Ik heb al dagen hoofdpijn, mijn huid doet onwijs zeer van het scheuren, sinds gister doet mijn onderrug/bil erg pijn. Het lijkt wel alsof mijn rug/bekken even uit z'n voegen is. Ik hou opeens ook best veel vocht vast, maar dan vooral aan 1 kant (?!). Links heb ik het een beetje, maar mijn rechter been/enkel is gewoon 2x zo dik als mijn linker. Zo stom.

Vandaag weer controle gehad en zover ze kunnen zien doen de meiden het goed. Eentje heeft zich gewoon weer omgedraaid en ligt nu weer met haar hoofdje naar boven!!

Ik heb gelukkig 2 inslaaptabletjes gekregen, zodat ik even 2 goede nachten kan maken en weer even bij kan tanken.

Volgende week donderdag krijgen we weer een echo om te kijken of ze goed groeien. En dinsdag wordt het pessarium eruit gehaald.

Ik ben benieuwd of dat het allemaal een beetje verspoedigd.

Sorry dat ik even aan het klagen ben hoor. Maar ik ben gewoon eventjes ontzettend moe. Al ben ik natuurlijk blij en dankbaar dat ze al zo lang zijn blijven zitten, dat blijf ik mezelf maar voorhouden. Maar van mij mogen ze komen!!!

Dus ik hoop dat ik de volgende ben, maar volgens mij blijven ze gewoon nog 2 weken zitten hoor :-)

Succes nog even!!! xx

Geplaatst

je hoefd je niet schuldig te voelen hoor

ik zit ook maar te hopen dat de kleine zich zsm meld omdat ik er ook genoeg van heb

ik slaap ook amper,heb constand pijn aan mijn schaambeen en mijn hele onderkant is beurs

en ik ben echt net een zeekoe op het drogen kan geen kant op dus ik wil ook graag dat hij zn neus laat zien

maandag ben ik 37 weken en dan mag ik dus gewoon thuis bevallen als hij zich meld

dus vanaf maandag ga ik wandelen , annanas eten, over drempels rijden , op de wasmachine zitten , brute orgasmes vragen , enz ... om te kijken of we iets kunnen opwekken :)

Geplaatst

Haha Pleun, je hebt me wel weer een beetje opgevrolijkt hoor. Niet omdat jij je ook zo voelt hoor, want dat gun ik je natuurlijk helemaal niet.

Maar wel met je 'op de wasmachine zitten' en je 'brute orgasmes' enz. Haha... ik hoop dat het een beetje wil helpen en dat je lekker thuis mag bevallen.

Sterkte met je laatste loodjes en alvast veel plezier met je orgasmes :-)

Geplaatst

sas en karin Gefeliciteerd meiden!!!!!!!!

hopelijk is alles goed gegaan, ben bnieuwd naar jullie verhalen!!

sandie kan me helemaal indenken dat jij er genoeg van hebt, je mag trots op jezelf zijn hoor!! ik vind het een hele prestatie met een tweeling. wel fijn dat je gweoon lekker thuis kunt zijn,

pleun ik moest ook lachen om jou!! zie je daar met je ananas in de hand al op de wasmaschine zitten!

ik schrijf dit bericht in het holst van de nacht...tijdens het kolven....ik begin langzaam te twijfelen hoelang ik deze combi van aanleggen, bijvoeden en kolven nog volhoudt....elke keer anderhalf uur bezig. morgen eens bespreken hoe verder....ik wil zo graag bv geven maar ze krijgt niet genoeg voeding binnen!

nou meiden zet hem op met de laatste loodjes en geniet van de laatste schopjes!! ineens is het dan zover...

Geplaatst

ooooh, ben vandaag al 39 weken. Ik moet straks naar de verloskundige. Toch maar eens vragen wat het plan wordt komende week. Ze hebben toen tegen ons gezegd, door het probleem met de niertjes en de grootte, dat ze me niet 42 weken zouden laten lopen. Maar ja, tussen 39 weken en 42 weken zit natuurlijk een groot verschil. Afwachten dus maar.......:)

Geplaatst

Sandie,ik vind het een hele prestatie dat je meisjes zo lang blijven zitten. En vooral voor een tweeling. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het echt zat bent!

Je wordt natuurlijk ook steeds nieuwsgieriger. (en dat geldt voor ons allemaal) ;-)

Linda,succes bij de gyn! Jeetje joh,je bent alweer 39 weken. Het kan elk moment gebeuren!

Pleun,best een leuke combi hoor; Eerst even lekker scheuren over die drempels,dan een lange wandeling maken,waar je vervolgens even fijn kunt uitrusten op de wasmachine,en je kunt laten trakteren op een ananas. En dan ohja...De orgasmes nog..;-)

Geplaatst

hier niet ,heb hier een baal dag ,veel pijn aan mn schaambeen en weinig geslapen de afgelopen dagen met gevolg mijn 1e echte meltdown met flinke huilbui.

morgen pootjes voor onder het bed halen en dan hoop ik maar dat puck zich heeeeeeeeeel snel laat zien want dit hou ik geen 5 weken meer vol pffffff

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden