Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rain, ik heb een heleboel in maat 50/56. Ik ga er nl. Al een beetje vanuit dat ze wat kleiner dan gemiddeld geboren zullen worden, dus dat maatje wat langer zullen dragen. En ze zijn natuurlijk met z'n tweetjes. Maar heb ook zoiets van; allebei een keertje spugen op een dag en dat zijn alweer 4 setjes!

Je hoort weleens dat een pasgeboren baby al heel gauw te groot is voor dat maatje en dan is het natuurlijk zonde.

Mijn moeder zei ook telkens, je moet niet zoveel kopen, want je krijgt ook nog een hoop. Maar ik heb gewoon 'genoeg' in dat maatje en ik vraag qua kadootjes gewoon om de grotere maatjes.

Wat ook nog meespeelt is dat als ze geboren worden, het nog winter is en in de winkel krijgen ze dan al geen winterkleding meer binnen. Jasjes ofzo krijgen ze nu al bijna niet meer binnen!

Je kan natuurlijk ook afwachten hoe groot je kleintje is bij de geboorte. Valt het mee dan kan je altijd nog wat aanschaffen, toch?

En gewoon vragen om bepaalde maatjes. Denk dat mensen toch ook wel zullen vragen wat je nog nodig hebt...

En ik denk dat ik het wat wassen betreft ook zo zal doen. Zou idd wel makkelijk zijn als we gewoon alles tegelijk kunnen wassen.

Volgens mij is het zelfs zo dat je eigenlijk je eigen kleding e.d. Dan ook zo moet wassen, omdat ze er anders alsnog last van kunnen hebben als ze bijv.bij je op schoot zitten.

Sas, ben blij wat van je te 'horen'. Gelukkig gaat het dus wel.

Hoe was de 3D?

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pleun,wat onzettend leuk om die foto's te zien! Vooral de 3d echo is echt mooi.

Volgende week maandag mogen wij voor de 3d echo,ik ben zo benieuwd. Je kunt toch al het gezichtje duidelijk zien.

Sandie,ik heb alle kleertjes al gewassen. Ik heb zo veel rompertjes/kleertjes gekregen van mijn zus in maat 50/56.

Jeetje,heb straks zoveel te kiezen! Haha.

Kleertjes zijn gewassen met heel iets wasverzachter. Maar dan echt ieniemienie weinig,en wasmiddel natuurlijk.(wel allergie vrij,of hoe noem je dat?)

Dus bij mij straks geen kleertjes bij het kraambezoek (hoop ik).

Geplaatst

Zo weer even een update na een ochtend AMC (zucht)...

Ze gaan voorlopig niks doen en mag gewoon mijn zwangerschap uitdragen. Wel moet ik daar bevallen en zal onze zoon na de geboorte anti-biotica krijgen en een catheter om te zien hoeveel hij plast. Daarna wordt er beoordeeld of er operatie noodzakelijk is. Ik zal daar in ieder geval met zoon een paar dagen verblijven ter observatie.

Half december een gesprek met kinderarts, uroloog en nefroloog. Klinkt wel heel duur he?

Ook dan gaan ze wederom een echo maken om de stand van zaken dan te bepalen. Nu zaghet er verder goed uit, voldoende vruchtwater en een zeer beweeglijk kind. Het gaat allemaal goedkomen alleen met een ietwat andere start dan dat we gedacht en zeker gehoopt hadden.

Morgen gewoon controle bij de vlos. Ik ben er maar druk mee :)

Bij jullie allemaal alles goed?

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

xxx (sas): 3 februari
2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011
:bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 :bcbbboy2:

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Lindada: 10 december groeiecho

Lindada: 14 december gesprek AMC

Lindada: 7 januari groeiecho

Geplaatst

Hoi allemaal,

Linda hmmm gelukkig dus geen acute zorgen. Tis dus afwachten tot na de geboorte. Hoe voel je je er inmiddels onder? Hopelijk kunnen ze in december bij de volgende gesprekken dan meer zekerheid geven en hopelijk goede vooruitzichten!

Sas gelukkig is alles goed met jou. Hoe was de 3d echo?

IK ben vanmiddag voor de 2e ctg geweest. Nu moet ik volgende week alweer terugkomen voor de 3e ctg! Ik vroeg waarom en de assistente zei dat de hartslag iets aan de hoge kant was en toen liep ze al weg. Hmmm het lijkt niet erg zorgwekkend....maar ik heb toch al zitten googelen naar 'verhoogde hartslag foetus' enzo (heel slecht ja!). Op het apparaat lag hij meestal rond de 160, ik dacht dat dat normaal was....? Dus nu hopen dat ze gewoon voorzichtig zijn en geen risico willen nemen....alles gaat zo goed tot nu toe, moet wel zo blijven!

Geplaatst

Linda, gelukkig dat het allemaal goed gaat komen! Je bent er inderdaad maar druk mee, maar het is nou eenmaal niet anders, toch?!

En de start zal inderdaad anders zijn, maar het belangrijkste is natuurlijk dat het goed gaat komen.

Rustig aan hoor!

Rain, volgende week alweer de 3e! Ik zou eigenlijk niet weten wat normaal is. Ik weet heb er eigenlijk niet meer om gevraagd. Ik weet dat ze een aantal maanden geleden zelfs rond de 170 zaten, dus dan lijkt 160 mij wel normaal. Maar weet je, gewoon vragen als je ergens over twijfelt hoor. Het is allemaal al spannend genoeg en als zij dan ook nog zo vaag doen....

Hier gaat het op zich wel goed. Ben wel ontzettend dik aan het worden. Mijn buik dan hoor, want voor de rest val ik wel mee. Maar ik heb al zo'n joekel van een buik. Ik groei echt heel hard, soms zo'n 1 a 2 cm per week! Hoe zit dat eigenlijk bij jullie? En hij zit ook heel hoog, dus ik heb het af en toe flink benauwd. En dan gaat er eentje ook nog vaak helemaal met haar kont omhoog duwen en dan zit ze gewoon boven mijn ribben. Maar goed, het hoort er allemaal bij, dus mij hoor je er niet echt over klagen hoor. Af en toe is het gewoon vervelend, maar ik kan er toch niks aan veranderen.

Ik heb ook eigenlijk sinds de laatste week dat ik soms niet meer weet hoe ik moet zitten of liggen, gewoon omdat het ongemakkelijk wordt. Die buik zit dan in de weg en mijn rug doet dan zeer. Maar goed, het is niet anders!

Ik ben maandag begonnen met de cursus Zwanger en Fit. Het is van 19:30 tot 20:45 uur. En we begonnen met pas met wat oefeningen om 20:25!! Ze was de hele tijd aan het kletsen haha... Ik ben benieuwd hoe het volgende week zal gaan.

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

xxx (sas): 3 februari
2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 :bcbbboy2:

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Lindada: 10 december groeiecho

Lindada: 14 december gesprek AMC

Lindada: 7 januari groeiecho

Sandie: 8 december echo+controle

Geplaatst

He dames,

korte update.

Vandaag aangekomen in het 3e trimester! Jee, wat gaat het hard he? Helaas de afgelopen weken erg verkouden geweest, waardoor ik me erg krakkemikkig voel. Het begint eindelijk wat beter te worden, maar zo lang ben ik nog nooit verkouden geweest. En door al dat gehoest doen mijn ribben onwijs pijn. Dus dat voel ik nu bij elke ademhaling en beweging, erg hinderlijk. Vannacht voor het eerst weer wat beter geslapen, dus ik voel me gelijk weer wat meer mens. Hopelijk gaat het vanaf nu echt beter, dan kan ik zaterdag gezellig mijn 35e verjaardag vieren. Heb 's middags een feestje thuis. Ik vond het weer tijd voor een keer echt vieren. Mijn 30e had ik ook wat groter gevierd. En nu alweer 35, en zwanger, een langverwachte droom toch nog uitgekomen, dat vond ik reden voor feest! Wordt vast heel gezellig.

Meisje groeit volgens mij goed, buik wordt echt dikker en strakker. Voel veel beweging, vooral zodra ik ga liggen. Je kan ook het nu ook goed zien, mijn hele buik gaat op en neer! Vanmiddag weer even langs de verloskundige.

Volgende week echo om het hartje weer eens goed te bekijken. Ik moet zeggen dat na de euforie van de goede uitslag van de vruchtwaterpunctie toch ook wel de zorgen en teleurstelling hebben toegeslagen. Hele kraamtijd in het ziekenhuis en een grote hartoperatie voor ons kleine meisje zijn echt niet niks, dat begin ik wel te beseffen. Vooral door al dat thuis ziek zijn heb ik daar ook veel verdriet om gehad. Was waarschijnlijk ook wel even nodig, om dat goed te realiseren.

Kamertje zijn we nog steeds niet echt in verder gegaan, maar er hoeft niet veel meer te gebeuren. Gordijnen en nog wat aan de muur.

Het wassen van lakentjes en kleertjes, geen idee hoe dat moet. Wij hadden alles wat we nieuw hadden gekocht gewoon met de was mee gedaan. Toen zei mijn buurvrouw; nee joh, dat moet met neutral! Ik was verbaasd. Ik denk dat mijn hele generatie is groot geworden met gewoon wasmiddel, mijn ouders hebben dat nooit gebruikt. Maar daar hebben we nog alle tijd voor. Waarschijnlijk gaat alles nog wel 2 keer in de was als de nesteldrang eenmaal heeft toegeslagen. Hebben jullie dat trouwens al? Ik hoor dat veel, maar ik heb er echt nog niks van gemerkt. Komt misschien ook omdat ik ziek was. Ik heb de afgelopen weken echt helemaal niks gedaan in het huishouden! Komt vast vanzelf wel :)

Nou, de update is toch wat langer geworden! Dames, ik lees hier dagelijks. Goed om weer wat van Sas te horen ook! Hoe was de echo?

Linda, voor jou heeft het ook een andere wending gekregen, ik leef met je mee, het komt vast allemaal goed!

Rain, zo'n zwangerschap is toch best spannend. Jammer dat niet iedereen snapt dat je je toch zorgen maakt als je elke keer terug moet komen om naar de hartslag te luisteren. Ik zou het inderdaad goed navragen.

Pleun, nog lekker aan het nagenieten van je echo?

Iedereen veel plezier met de kleintjes in onze buiken!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hai meiden,

Jammer als je wilt reageren dat je de vorige berichten niet meer kan zien, kan het op dit moment niet allemaal onthouden.

Ja vandaag alweer 30 weken, De pretecho was echt hartstikke mooi om te zien ik heb nu wel een beeld bij het meisje wat in mijn buik zit.

Wij hebben de kamer al zo goed als af heb ook bijna alles gewassen en met gewoon wasmiddel wat wij zelf ook gebruiken.

Als de kraamhulp weg is was je het toch ook gewoon met je eigen wasmiddel.

Morgen krijg ik de intake van de kraamzorg, ben wel benieuwd wat er allemaal besproken wordt.

Wij hebben een stoffen boxspring heeft iemand van jullie die ook??

Hoe gaan jullie die beschermen tegen het vruchtwater.

Anne, ik snap je bezorgdheid en hoop dat alles goed komt.

Rain, ik zou het ff navragen wat een goede hartslag is ik zou het zo niet weten.

Sandie, ik kan ook al een hele tijd niet meer in 1 houding blijven zitten, volgens mij hoort dat er allemaal bij.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Sas

Geplaatst

Hoi meiden,

Lan geleden dat ik iets van me heb laten horen! We hebben het erg druk gehad! Onze nieuwe slpaakamer is klaar! We zijn naar boven 'verhuisd'. De oude slaapkamer gestript, wandje gezet, gestucd, geschilderd en een nieuwe vloer erin! En nu is hij klaar, het is erg mooi geworden! Maandag komen ze de babykamer enzo brengen!

Nu alleen nog oiets voor de ramen en lampen kopen, de muurstickers plakken, alles wassen en inrichten!

Het leukste kan dus beginnen!

Ik ga gewoon wassen met het wasmiddel waar ik onze kleding ook mee was!

Ik heb bijna alle kleertjes in maat 56, een paar di getjes maat 50, en een paar dingetjes maat 62!

Dat is voorlopig denk ik genoeg! Ik vond wat op het kijste stond ook erg weinig, een paar keer spugen en hij is door zijn voorraad heen! En om een wasmachine te draaien voor een paar shirtjes en broekjes, dat vind ik zonde!

Verder willen wij een kraamfeest geven, en dat wil ik pas eind maart doen, dus ik heb toch kleding nodig in het begin, en ik wil ook een kadotip op de kaart zetten!

Zijn jullie al met de kaartjes bezig geweest? Ik vind sommige prijze echt zo belachelijk. Ik heb nu alleen nog maar op internet gekeken, misschien toch maar naar een drukker!

De 3D-echo was heel leuk! We hebben al gezien dat hij de mond van mijn man heeft! Hij is ook heel lenig, en had steeds zijn voeten vast!

Linda, dat was schrikken, ik hoop dat jullie een beetje van de schrik bent bekomen, en dat je toch nog een beetje kan genieten. Deze start hadden jullie vast niet voor ogen straks, maar je bent gelukkig wel gelijhk in goede handen! Goed dat ze het nu al ontdekt hebben!

Rain, waarom moet je zo vaak zo'n filmpje? Omdat jullie kindje wat klein zou zijn? De hartslag van die van ons ligt meestal op 150!

Pleun, wat leuk een jongen! Nu wordt het allemaal wat concreter? Al leuke jongens kleding gekocht? Ik kan niet meer stoppen met kopen!!!! Hij heeft al een flinke verzameling, inclusief 3 paar schoenen!

Liefs Alice

Geplaatst

edenal misschien een tip op www.eigenhipdesign.nl kun je je eigen kaart maken helemaal leuk hebben wij ook enige kleine nadeel is al de kleine geboren is moet je de tijd gewicht en cm even aanpassen op het kaartje en dan op versturen drukken maar hun versturen ze ook gelijk das dan wel weer lekker en de prijs stelt ook niets voor en en en je hebt een kaartje wat niemand anders heeft

Geplaatst

Hey Sharon, wij doen ook ons kaartje via hipdesign, leuke website hè!

Ik vind de kaartjes ook erg betaalbaar daar.

Mijn verlof is overigens begonnen, toch wel een beetje een gek idee: 16 weken niet werken.

We worden over een paar weken papa en mama!

Geplaatst

Anne, ik kan me heel goed voorstellen dat je even erg verdrietig bent geweest hoor. Natuurlijk had je je dit niet zo voorgesteld. Het is volgens mij alleen maar goed om het er af en toe gewoon uit te gooien. Het is ook niet niks. Ik hoop wel dat je vooral de positieve dingen kan blijven zien. En heerlijk kan genieten van de kleertjes wassen enzo...

Hoe was je feestje trouwens? Nog gefeliciteerd!

Alice; jullie zijn druk bezig geweest lees ik zo. Leuk hè al die veranderingen! Ik ben na de kinderkamer, ook maar de huiskamer maar aan het veranderen (lees; ik geef opdrachten en mijn man voert ze uit haha). Lekker een nieuwe bank en kast en kleed enz. Zou dit toch ook nesteldrang zijn haha....

Hebben jullie daar al last van of valt het nog mee. Ik heb nog niet heel erg dat alles schoon, schoon, schoon moet zijn. Maar ik wil wel van alles anders en nieuw enzo. Erg leuk hoor in deze dure periode haha..

Gister hebben we sinterklaas met mijn schoonfamilie gevierd en hebben zulke leuke kadootjes voor de kinderen gekregen.

Heerlijk ook dat o.a. deze periode zoveel meer betekenis gaat krijgen. Het magische van vroeger komt straks helemaal terug met de meiden. Samen kerstboom versieren, paaseieren zoeken, sinterklaasintocht kijken... kan niet wachten!!!

Geplaatst

Ik heb trouwens ook nog ff gekeken op hipdesign.nl, maar ik vind ze best prijzig.

Wij hebben ook al veel rondgekeken op internet, maar zijn op een gegeven moment langs de drukker geweest waar we ook onze trouwkaarten hebben laten maken.

En de prijzen daar vielen mij juist mee. We hebben datzelfde kaartje ook nog op internet opgezocht en daar was 'ie net zo duur als bij de drukker.

We hadden leuke kaartjes gezien van Regalb Ribambelle en deze kaartjes zijn rond de 1,50 (afhankelijk van hoeveel je er wilt) en als ik op hipdesign kijk, dan liggen de prijzen boven de 2,50 per kaartje!

Geplaatst

Hipdesign heeft inderdaad een ruime en mooie keus aan kaarten. Het is ook zo moeilijk!

Wij hebben een mooi kaartje gevonden via internet,en zijn er helemaal over uit...dát wordt 'm!

Hier bij de drukker kwamen we niet uit,en de keus vond ik ook maar minimaal.

Geplaatst
Ik heb trouwens ook nog ff gekeken op hipdesign.nl, maar ik vind ze best prijzig.

Wij hebben ook al veel rondgekeken op internet, maar zijn op een gegeven moment langs de drukker geweest waar we ook onze trouwkaarten hebben laten maken.

En de prijzen daar vielen mij juist mee. We hebben datzelfde kaartje ook nog op internet opgezocht en daar was 'ie net zo duur als bij de drukker.

We hadden leuke kaartjes gezien van Regalb Ribambelle en deze kaartjes zijn rond de 1,50 (afhankelijk van hoeveel je er wilt) en als ik op hipdesign kijk, dan liggen de prijzen boven de 2,50 per kaartje!

dan heb je misschien niet goed gekeken je moet bij zelf kaart maken kijken he wij betalen geloof ik 2,25 per kaartje en daar worden ze gelijk voor gestuurd door hun ik vind dat niet duur postzegel is ook 44 ct dus eigenlijk betaal je 1,80 je hebt alleen eenmalig 7,50 administratie kosten dan hebben wij wel meer dan 50 kaartjes als je onder de 50 zit ben je iets meer kwijt geloof ik succes met uitzoeken

ooh paula lekker jo met verlof ik nog 6 weken heb toestemming om 10 weken aan mijn verlof te plakken dus ik heb van 15 januari tot 18 juli vakantie hoe lekker is dat haha ik wil heel graag borstvoeding geven dus dat komt goed uit gister een borstkolf besteld kan ze er lekker lang van genieten

Geplaatst

Misschien heb ik dan idd nietgoed gekeken. Ik had eigenlijk alleen bij de tweelingkaartjes gekeken...

Die prijs valt dan ook wel mee, want volgens komen er bij die prijs vd drukker ook nogdrukkosten bij EN postzegels!

Ik ga toch nog maar eens kijken :-)

Geplaatst

Leuk om te zien en te lezen dat iedereen weer actief is in de babykamers en op het forum! Wij hebben inmiddels ook een kaartje uitgezocht via internet (geboortedorp.com).

Proefdrukje al binnen, en we zijn het sinds een week ook eens over de naam. Lekker concreet allemaal, ik kan niet wachten.

Wij proberen alle negativiteit lekker naar achteren te schuiven, daar zijn we heel goed in hoor! We hebben de afgelopen jaren genoeg gehad dus we zijn er een kei in :)

En ja, Anne, wij hadden het idd anders bedacht maar daar hoef ik jullie niets over te vertellen toch? Ook jullie start zal anders zijn en ik denk veel zwaarder. Op welk ziekenhuis zijn jullie aangewezen? Wij gaan naar het AMC in Amsterdam. Daar hebben we een heel goed gevoel bij. Daar is onze zoon tot stand gekomen en daar hebben ze zijn vader gezond gemaakt dus vol vertrouwen!!!

Mijn mams heeft vandaag de gordijnen afgemaakt, daarna met mijn broertje een badje gekocht bij Babydump. Oooh, wat ziet het er boven schattig uit. Ik " moet" ook steeds naar die prachtige kleertjes kijken:) Herkenbaar???

Geplaatst
Misschien heb ik dan idd nietgoed gekeken. Ik had eigenlijk alleen bij de tweelingkaartjes gekeken...

Die prijs valt dan ook wel mee, want volgens komen er bij die prijs vd drukker ook nogdrukkosten bij EN postzegels!

Ik ga toch nog maar eens kijken :-)

Wrs idd toch niet helemaal goed gekeken denk ik idd...

Als je meer dan 50 kaartjes besteld dan is een zelf ontworpen kaartje met envelop 1,55 (met adres er al op 1,80).

Ik zie wel dat de prijzen van de "standaard" kaarten bij hun weer anders zijn...

Geplaatst
Wrs idd toch niet helemaal goed gekeken denk ik idd...

Als je meer dan 50 kaartjes besteld dan is een zelf ontworpen kaartje met envelop 1,55 (met adres er al op 1,80).

Ik zie wel dat de prijzen van de "standaard" kaarten bij hun weer anders zijn...

ik heb even gekeken wij zijn 2,24 kwijt en dat is incl door hun verzondenen een eigen gemaakte kaart

Geplaatst

Wat is het toch weer leuk om te zien dat iedereen nu met de geboortekaartjes aan de slag gaat! Hier in Duitsland sturen ze geen geboortekaartjes, ze sturen een bedankkaartje na de kraamtijd voor de cadeautjes. Maar ik wil het op de Nederlandse manier doen, er zal een geboortekaartje komen!! Op internet zijn ze wel te vinden maar behoorlijk prijzig. (op duitse sites) dus wij gaan uitwijken naar Nederland. Met de Sinterklaasdagen gaan we in Nederland naar de drukker op boeken te halen, heb er nu al zin in! Mijn ouders laten de kaartjes dan drukken zodra het kindje is geboren en nemen ze dan mee naar Duitsland. Helaas zal er dus wel een beetje vertraging in komen maarja.

Linda, heel herkenbaar dat je telkens naar die schattige kleertjes moet kijken! Ik trek ook telkens de la van de commode open om setjes weer anders te sorteren of neer te leggen haha. Hebben jullie het 'eerste pakje' van jullie kindje al vastgesteld? Bij ons wordt dat een cremekleurig pakje van de Prenatal met een vogeltje erop, misschien dat jullie het wel kennen. Pure staat erop, met bijpassend mutsje.

Alice wat leuk dat jullie babykamer af is! Vandaag komt dus de rest van de meubeltjes! lekker inrichten, geniet ervan vandaag! Het is nog steeds onduidelijk waarom er bij mij zo vaak een CTG wordt gemaakt! Ik hoorde van een vriendin dat dat in NL helemaal niet wordt gedaan, bij de controle wordt gewoon even naar het hartje geluisterd! Wist ik niet eens. Hier kom je dus na elke normale controle ongeveer 45 minuten aan een ctg apparaat te liggen. Maar dat is dus normaal om de paar weken. Aankomende woensdag moet ik dus weer terug en als ze dan nog zo vaag doen wil ik de arts spreken!! (assistente doet ctg altijd)

Anne nog gefeliciteerd met je verjaardag! Veel baby-cadeautjes gehad??? Altijd leuk he! Veel succes deze week met de echo, ik hoop zo dat alles goed gaat uitpakken als jullie kleine meisje er is! Bij mij heeft de nesteldrang ook nog niet toegeslagen, ik wacht er al de hele tijd op haha! Ik zou wel iets meer mogen doen in het huishouden, moet mezelf er echt toe zetten!

Sandie hoe is het met jou? Hou je het nog vol? Lijkt me echt geen eitje met een tweeling in je buik! Denken ze dat je iets eerder gaat bevallen? Dat is toch meestal het geval bij een tweeling, rond de 37 weken ofzo he? (heb er niet echt verstand van hoor) wanneer halen ze die ring er eigenlijk uit?

Ik heb de laatste week veel last van buikpijn 's nachts! Rond een uur of 2, 3 wordt ik steevast wakker en dan auwauw!! Als ik op mijn linkerzij lig doet de linkerkant van mijn buik echt pijn en andersom. Ik denk dat de baby daar dan ligt en die banden dan pijn gaan doen ofzo? Als ik dan opsta, en een rondje loop of 10 minuten rechtop zit gaat het weer weg. Maarja, op den duur moet ik toch weer mijn bed in en na een paar uurtjes is het dan weer hetzelfde! Kussentje onder mijn buik helpt wel ietsje maar niet veel. Herkenbaar?

Dit weekend hebben we op internet een 2e hands box gevonden. Gisteren meteen opgehaald (gelukkig heel nette mensen) en nu staat hij al in de woonkamer! Beetje vroeg maar we hebben zo weinig plaats hier!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

wij hebben zelf een kaartje bedacht en een vriend van ons heeft een drukkerij in landgraaf en die gaat ze voor ons gratis maken lief he

ik heb me vandaag gewogen en ik ben ongeveer 9 kilo aangekomen op 28 weken zwanger

is dat normaal?

Geplaatst

Linda,o zo herkenbaar! Hier is het kamertje "bijna" af...ik moet echt elke dag even spieken.

En dan al die kleine schattige kleertjes. Dus ja..héél herkenbaar linda haha.

Rain,wat vervelend dat je zo'n last heb van buikpijn,en vooral ook als het je nachtrust belemmerd.

Toch misschien even aangeven bij de VK?

Leuk is dat hé zo'n box in de woonkamer. Het is allemaal zo anders! Hier hebben we de box ook al staan.

Anne,nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad,maar dat kan haast niet missen met zulke

leuke kadootjes.

Nesteldrang heb ik nog niet echt,maar wel inderdaad last van "alles nieuw willen".. Heb ook al t één en ander hier nieuw veranderd haha.

Vanmorgen onze pretecho gehad. Oh wat is dat toch zo bijzonder!

Alles staat op dvd,en dan die foto's.

Heb nu echt een "beeld" van ons kindje.

Geplaatst

Pammie, gaaf hè die pretecho. Idd heel bijzonder. Geniet er lekker van. En natuurlijk ook van al die kleertjes en de box enzo.

Pleun, Wat lief dat ie de kaartjes gratis wil doen. Is altijd meegenomen, toch?!

Ik heb me vandaag gewogen en ben met 27 weken, 12 kilo aangekomen. Wel met een tweeling. Denk dat 9 kilo voor een eenling netjes is toch?

Is het vnl je buik of toch wel overal? Ik begin het nu ook wel echt in mijn gezicht te zien hoor. Ik zag laatst een foto van 14 weken en dan zie je echt wel verschil hihi...

Rain, ach wat vertraging op je kaartjes is toch niet erg. Je naaste mensen weten het toch al eerder, toch?

Wij kregen vd week een berichtje van een vriend van ons dat ie om ons adres vroeg, omdat hij er anders thuis niet meer in mocht. Want zijn kleintjes zijn 3 maanden geleden geboren en hij heeft nog de adressen en kaartjes niet geregeld haha!

Ik heb toevallig vandaag wat setjes uitgezocht voor het ziekenhuis. Ik neem ook meerdere setjes mee, want de kansis gewoon heel erg aanwezig dat we ze niet meteen naar huis mee krijgen. Tweelingen worden idd gemiddeld eerder geboren en ze verwchten dat bij mij ook zeker wel. En mochten ze nog redelijk op tijd komen, dan verwachten ze wel dat ze wat kleiner dan gemiddeld zullen zijn. Maar goed, dat is nog even afwchten. Bij de laatste controle liepen ze wat voor, dus dat is mooi.

Ik moet wel zeggen dat het zwaar begint te worden hoor. En de ene dag is het wat heftiger dan de andere. Ik had toevallig gister een keer een baaldag. Alles deed zeer en ik wist het gewoon even niet meer. Merk ook dat ik sinds gister een stuk emotioneler ben dan ik eigenlijk geweestben de afgelopen maanden! Maar ach, het hoort er allemaal bij toch?

Die ring halen ze er in principe met 36 weken uit, tenzij ik natuurlijk al eerder ah bevallen ben.

Ik zei vh weekend tegen mijn schoonzusje dat het bij een tweeling regelmatig voorkomt dat ze met bijv. 30 weken al geboren worden. En toen dacht; maar dat is al over 3 weken!! Jeetje, dan komt het opeens dichtbij zeg!

Vervelemd trouwens je buikpijn. Ik ken het niet zo erg hoor. Rustig aan maar! En geniet lekker van je box :-)

Die van ons zetten we volgende week neer. We vieren eerst zondag mijn moeder dr verjaardag hier en dan kan ie staan hoor!

Nou meiden, weer een nieuwe week! Geniet ervan en sterkte!

Geplaatst

ik wilde mijn box pas na 6 januari op zetten op de plek waar eerst een kerstboom komt te staan maar als ik jullie zo lees vraag ik me af of het zolang wel kan wachten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden