Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alice gefeliciteerd met Jason!! ben heel benieuwd naar je verhaal! Geniet van je kleine mannetje!

Karin, ook nogmaals gefeliciteerd! Raar is dat he, als je precies weet wanneer je mama gaat worden, was bij mij ook zo'n vreemd gevoel maar ook wel leuk! Hopelijk herstel je snel, ik loop nog steeds thuis in een pyamabroek, dan doet de snee geen pijn! Maar over het algemeen gaat het best snel.....

Ik ben op een 'dieet' gezet van room en boter door de verloskundige! Sophie komt niet aan, zit net ietsje boven haar geboortegwicht en vrijdag wordt ze al een maand oud! Ik kijk het nog maximaal 2 weken aan, anders denk ik dat ik toch echt ga nadenken over flesvoeding.....:-(

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden,

Wie zal de volgende zijn???

Houden jullie het allemaal nog vol met de laatste loodjes.

Hier gaat alles goed, heb 5 dagen bv gegeven maar dit wou niet erg goed dus wij zijn overgestapt naar de fles.

Wel een heel gedoe om de goede fles en speen te vinden, ze spuugde vaak de hele fles er weer uit.

Maar volgens mij hebben we nu de goede gevonden.

Het is zo genieten echt geweldig.

Sas

Geplaatst

Dames ik wil jullie laten weten dat ik het mooiste kado ter wereld heb mogen krijgen op mijn eigen verjaardag.

Op 7 feb om 17: 36 is uiteindelijk met spoedkeizersnede geboren onze zoon: Stan Bram Cindy Coppens.we zijn nog in het zkh dus details volgen nog

Groetjes pleun

Dames dit had Pleun in ons topic gepost, wilde dit jullie nieuws niet ontnemen!!

Geplaatst

Hey Pleun,

Van harte gefeliciteerd met Stan. Wat fijn dat hij er is nu lekker gaan genieten. Ik hoor wel hoe alles is gegaan.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

Liesbethb: 5 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 :bcbbboy2:

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

-----------------------------------------------------------------------------

GEBOREN!

Rain28: 14 januari 2011 :bcbbgirl2: Sophie

xxx (sas): 24 januari 2011
:bcbbgirl2:
L--ise

Rammetje74 (Karin): 26 januari 2011 :bcbbgirl2:
Leanne

Linda: 2 februari 2011
:bcbbboy2:
Job

Edenal ( Alice): 3 februari 2011
Jason

Pleun: 7 februari
Stan

Geplaatst

Tsja dames, wie zal de volgende zijn. Weet iemand iets over Meisje 81 (Es) en Liesbeth? Misschien heeft iemand iets gehoord, maar het lijkt me sterk dat je een tweeling helemaal voldraagt toch? Ben benieuwd!!

Hier wel wat vaker harde buiken, maar niet pijnlijk ofzo. Wel slaap ik slechter en zijn mijn vingers sinds een week dikker, continue een doof gevoel in een paar vingers van de ene hand en ik denk een peesontsteking aan de andere hand in mijn pols. Ik begin me dus letterlijk en figuurlijk een beetje 'onthand' te voelen. Ook snel last van mijn maag, dan weer misselijk dan weer enorm honger (midden in de nacht).

Gelukkig kan ik(en moet ik echt) overdag een uur slapen.

Ben verder nog redelijk mobiel, fiets nog naar zwangerschapscursus (gisteren de laatste les gehad) en pilates. Lopen gaat nu echt heel langzaam. Hoofdje zit echt goed ingedaald, dat voel ik wel.

Ben zo benieuwd hoe alles gaat beginnen!!! Begin inmiddels zoiets te krijgen van: kom maar op met die bevalling!

Hoe gaat het met de andere nog zwangeren onder ons? En de kersverse moeders?

Liefs,

Anne

Geplaatst

Pleun gefeliciteerd!!! Hopelijk is de spoedkeizersnee meegevallen en herstel je snel! Ben ook benieuwd naar je verhaal!

Wat leuk, de lijst met kindjes wordt steeds langer! Ben ook heel benieuwd hoe het met Sandie is! dat duurt ook niet meer lang!

Van meisje81 hebben we helaas al maanden niks meer gehoord, ik ben heel benieuwd naar haar! En naar Liesbeth ook!

Zo Anne jij bent nog met de fiets onderweg! Die problemen met je hand zijn niet echt fijn, hopelijk is dat allemaal verdwenen als het kleine meisje er is! Succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

Anne,ze zeggen wel dat je hoofdje goed voelt als het ingedaald is. Zelfs met fietsen ook!

Heb het zelf nog niet..Wel heel veel plassen. Kleine drukt behoorlijk op die blaas zeg. Soms bést pijnlijk gevoel.

Fijn hé dat je nu kan toegeven aan je moeheid. Ik lig ook zo een uur plat hoor s'middags. Heerlijk.

Er zijn wel meerdere dames die hier niet meer zo actief zijn met schrijven,en zo onderhand wel een keertje uitgerekend zijn.Jammer dat we niks meer van ze horen! Vind het zelf ook leuk dat geboortelijstje. Who's next? ;-)

Net te horen gekregen dat ons nichtje is bevallen. Moet er de hele tijd aan denken dat ik de volgende zal zijn.Brr spannend.

Geplaatst

Weer terug van de VK. Wordt nog even spannend,kindje ligt heel misschien in een stuit. Dus vanavond extra liggingsecho,en als het inderdaad in een stuit ligt,dan moet ik naar de gyn. Dus afwachten maar!

Geplaatst

Pammie, ik hoop dat je kindje vanzelf nog draait! Spannend, vanavond echo. Maar wie weet ligt ie gewoon goed toch? Ik zal voor je duimen!

Ik was gisteren bij de gyn, meisje wordt geschat op zo'n 6-7 pond. Hoofdje zit al heel diep in het bekken. Ze heeft ook even gevoeld aan mijn baarmoedermond, die zit nog potdicht! Dus blijft gewoon afwachten. Dat voelen was niet echt fijn, gelukkig zo weer voorbij. Wel nu bruine afscheiding. Had ze me al voor gewaarschuwd, maar toch een rare gewaarwording, na al die maanden niet ongesteld te zijn geweest :)!

Heeft iemand nog tips voor tintelende dikke vingers?! Ik kan nu echt alleen nog maar op mijn linkerzij liggen 's nachts en overdag voel ik het ook de hele dag. Polsbanden helpen niet (meer)...

Liefs,

Anne

Geplaatst

Pleun: gefeliciteerd met Stan!!! En wat bijzonder, op je eigen verjaardag. Geniet er lekker van. Hoop dat het met jou verder ook goed gaat.

Spannend allemaal hè meiden die nog zwanger zijn? Ik word er steeds zenuwachtiger van hoor.

Vandaag weer op controle geweest en daar werd me verteld dat ik maandag al 'overtijd' ben. Kan je nagaan, al die maanden bang geweest voor een vroeggeboorte, zelfs weeenremmers gehad en nu willen ze gewoon niet komen. Ik heb een aantal keer voor de gein gezegd; nou, straks moeten ze nog gehaald gaan worden!! En inderdaad, als ze niet spontaan gaan komen, dan word ik maandag ingeleid. Ik moet wel zaterdag weer op controle komen en evt. zondag. Dus misschien worden ze nog wel eerder gehaald, maar uiterlijk maandag!! Zo'n gek idee, dat het dan opeens 'uiterlijk maandag' zal zijn. Ik houd al weken rekening met dat ze elke nacht/dag kunnen komen, maar als je opeens een datum hoort.... Wel mooi, want dat is op Valentijnsdag, dag v/d liefde!!!

Ze zouden me misschien vandaag of morgen al in kunnen leiden, want de meiden zijn er in principe klaar voor. Maar mijn baarmoeder is nog niet rijp genoeg. En dan kunnen ze wel van alles gaan inbrengen en inspuiten enzo. Maar dan heb ik alleen maar kans dat het slopende, uitputtende toestand wordt met de kans dat het uiteindelijk toch nog een keizersnede wordt. Dus dan kunnen we maar beter de natuurlijk nog een paar daagjes geven. Nou dat trek ik dan ook nog wel hoor. Wel lief, de arts zei dat hij het echt bewonderenswaardig vindt hoe ik het zo volhoud. Nou dat vond ik wel aardig om te horen hoor.

Rain; jeetje, alweer bijna een maand!! Wat vliegt de tijd zeg. Succes met de bv!!

Anne; vervelend al die kwaaltjes hè. Maar wat knap dat je nog zoveel fiets!! Heb helaas geen tips voor je handen. Kan alleen maar zeggen; het zal nu niet zo heel lang meer duren!!!

Pammie; ik hoop voor je dat de kleine zich nog draait! Succes in ieder geval.

Nou meiden die nog zwanger zijn: succes maar weer met de laatste loodjes, ben benieuwd wie de volgende is.

Kersverse mama's: geniet lekker van jullie kleintjes!!!

Geplaatst

Anne,dat is ook best een flink meisje hé. Wel fijn dat alles goed is!

Rain,14 febr. Wauw dat zou een echt mooie datum zijn om je kindjes om de wereld te zetten. Spannend hoor!

Ben inmiddels weer terug van de extra liggingsecho. Beeb ligt niet in stuit gelukkig,maar netjes met het hoofdje naar beneden. Het wordt wel een hele flinke meneer of mevrouw Beeb. Weegt nu al 3700 gram! Goeiedag,en ik moet nog 2.5 week.

Nu wordt ik nog angstiger als ik aan de bevalling denk. We moesten er wel rekening mee houden dat de beeb een 8 ponder zou worden...

Geplaatst

Pammie, wat fijn dat de kleine gewoon goed ligt. Een hele geruststelling denk ik zo.

Ik denk ook dat je je niet gek moet laten maken qua gewicht hoor. Want eigenlijk kunnen ze dat heel moeilijk bepalen. Tegen ons werd ook gezegd dat ze eigenlijk na 36 weken geen groeiecho's meer maken, want ze kunnen nu wel de botjes gaan meten enzo, maar hoeveel vetjes ze hebben, kunnen ze niet zien. En ik lees heel vaak dat ze er erg naast zitten hoor. Echt met grote verschillen van een 7-ponder en dan 2600 gram wegen ofzo. Maar ook andersom, dat een baby gehaald moet worden omdat het niet goed zou groeien en dan gewoon een mooi gewicht hebben. Maar ze kunnen natuurlijk ook wel gelijk hebben.

Spannend hè... ik vind het ook zo spannend worden hihi... Ik houd er al weken rekening mee dat ze kunnen komen, maar nu ik weet dat ze uiterlijk maandag gaan komen, komt het opeens wel heel dichtbij hoor! Ik ben benieuwd!!!

Geplaatst

Spannend Sandie!!

Maar ze houden het wel lang vol, al bijna 38 weken zwanger van een tweeling! Nog even en je bent mama. Dat geldt natuurlijk voor ons allemaal, maar voor jou is het dus echt binnen 3 dagen.

Succes straks, hopelijk komen ze dit weekend gewoon vanzelf toch?

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne, ja spannend hè. Ik hoop inderdaad dat ze nog vanzelf gaan komen, maar ik heb er een hard hoofd in hoor!!

Het geldt inderdaad voor ons allemaal, maar als je een datum weet, komt het wel heel dichtbij. Maar de kans is groot dat je me nog voor bent hoor hihi...

En ja, gewoon bijna 38 weken met een tweeling, ben er ook ontzettend blij mee en ook best een beetje trots op mezelf hoor. Heeft al dat rustig-aan doen toch zin gehad denk ik. xx

Geplaatst

dames dank voor alle felicitaties

we zijn sinds gister weer thuis

met stan en met mij gaat het allebei super zijn alleen heel druk met leren hoe alles werkt .

ben tussen de bedrijven door echt het hele bevallings verhaal aan het uit typen voor mezelf en jullie als jullie het willen lezen

maar dit kan nog wel een paar dagen /weken duren voor ik het af heb maar ik beloof dat het komt

heb zo weinig momentjes over op een dag maar doe mn best

gr pleun

Geplaatst

oh en succes voor de dames die nog moeten

het het mooiste en het zwaarste wat je kan mee maken

maar zo'n klein kindje maakt het zooooo de moeite waard

tot gauw weer hier

Geplaatst

Hallo allemaal, even een kort berichtje van mij. Onze Job ligt nog steeds in het AMC en is gisteravond geopereerd. Gelukkig is alles goed gegaan. Wij verblijven in het Ronald Mac Donaldshuis ivm de borstvoeding. Jullie hebben nog mijn bevallingsverhaal en het verloop daarna tegoed. Dat komt later wel. We hebben sinds de geboorte op 2-2 het erg zwaar gehad! Hoop snel met Job naar huis te kunnen. Dames, zet m op!

Liefs Linda

Geplaatst

Pleun; doe maar rustig aan met je verhaal hoor. Kan me voorstellen dat je amper tijd hebt. Maar wel genieten hoor!!

Linda; ben blij dat de operatie goed is gegaan. Zal voor jullie ook wel een pittige tijd zijn zo. Doe rustig aan en ik hoop dat jullie snel naar huis kunnen.

Vandaag weer voor een ctg geweest. Zegt de assistent-gynaecoloog dat we vandaag anders wel kunnen gaan inleiden, want het ziet er toch wel goed uit, ik had al wat ontsluiting blablabla....

Dus wij helemaal zenuwachtig, want nu gaat het toch echt gebeuren. Dus ouders en schoonouders gebeld. Komt de arts langs; nou ik denk dat het een beetje voorbarig is, want je lichaam is nu aan het doen wat wij anders met het inleiden gaan doen. En dan kan je beter nog de natuur z'n gang laten gaan, want anders wordt dit allemaal maar onnodig lang en pijnlijk. Dus jullie kunnen maar beter naar huis gaan en thuis wat afleiding zoeken. En terug komen als er wat veranderd en anders morgenochtend weer voor een ctg langskomen. Dus gingen we weer, op weg naar huis haha....

Ze maken het wel spannend hoor, die meiden! Maar goed, ik houd jullie weer op de hoogte!!!

Geplaatst

Sandie,ik denk ook wel dat een VK of een Gyn het nooit helemaal precies kan uitmeten. Meestal schatten ze "ruim" in,en kunnen ze er makkelijk wel eens een paar gram naast zitten. Ze groeien nu ook niet zo heel veel meer,zo'n 20 á 30 gram per dag.

Gisteren behoorlijke steken gehad in de buik,en het is een beetje aan het rommelen daar beneden. Vind het wel spannend worden allemaal. Ik ben benieuwd wie de volgende is wie een kindje op de wereld gaat zetten!

Pleun,wat fijn dat je weer thuis bent met Stan.

Linda,hopelijk mag Job snel mee naar huis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden