Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hoop dat deze link het nog doet is geldig tot 30 november. In ieder geval kleinste luiers gratis. Een tip vul geen adres in ze vragen het meestal ook niet en zo kan je meerdere keren een pakje halen en anders vriendinnen of familie vragen of ze het voor je willen halen. Met 1 zo'n pakje (27 stuks) doe je maar een dag of 3.

http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/content/babymama/BabymamabonnenDEFNW.pdf

Succes ermee!

Groetjes Karin

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rain; Jammer dat yoga e.d. niet bij jullie in Duitsland aangeboden wordt, maar misschien is deze cursus ook erg leuk.

Ik weet niet of ze hier in NL standaard controleren op suiker, maar dat zal best wel hoor.

Ik heb gelukkig weinig last meer van die ring. Mijn buik is idd al flink!! Maar zit nog niet echt in de weg met slapen hoor. Ik heb altijd veel op mijn zij geslapen en dat doe ik nog steeds. Dus het valt mee.

Karin: bedankt voor de link, ik zal eens kijken of 'ie het nog doet!!

Geplaatst

Hoi meiden

Hoe gaat het met jullie geheugen? Ik begin echt last te krijgen van zwangerschapsdementie.... Net jullie berichten gelezen, en ben nu alweer de helft vergeten. Neem me niet kwalijk als niet alles beantwoord.

We zijn naar Sunparks in Belgie geweest, was een kado voor mijn ouders, mijn moeder werd 60.

Zal eens bij de kruidvat gaan neuzen, bedankt voor de tip! Bij de Wibra hebben ze ook leuke dingen voor weinig geld trouwens!

Mijn schoonzus zei trouwens dat pampers ook al zijn ze in de aanbieding nog altijd duurder zijn dan eigenmerk pampers. Ik wil dan ook die gaan halen.

Maandag weer controle, ben benieuwd of de kleine goed gegroeid, is, en hoop dat ze wel een echo maken. 11-11 de pretecho, ben zo benieuwd of je zijn gezichtje goed kan zien! Vind trouwens dat mijn buik ontzettend aan het groeien is op dit moment!

Meiden lekker genieten van jullie buikjes!

Liefs Alice

Geplaatst

Heee meiden,

Ik heb me na een week heerlijke vakantie weer even bijgelezen. Fijn te lezen dat het goed gaat met iedereen!

Ook met mij gaat alles goed. Ik groei aardig op het moment, misschien heeft de spaanse zon positieve invloed gehad.

Komende vrijdag heb ik weer controle en ben ik alweer 27 weken. Het gaat best snel he?

Geplaatst

Hee Pleun,

Ja, ik ga ook. Maar waarschijnlijk pas zaterdag. Heb je gezien dat je overal kortingsbonnen kunt krijgen? Zeker als je een avond gaat. Kreeg net een mail voor de 2e persoon gratis. Wel de moeite waard. Ga je voor iets speciaals of gewoon lekker neuzen?

Geplaatst

ik ga in 1e instandsie lekker neuzen maar ik wil extra info over draagdoeken en over een nieuwe kolfmachine omdat ik toch graag bv wil geven maar ook papa een kans op voeden wil geven dus een kolf lijkt mij dan erg fijn

en die bonnen zie je idd overal staan

ik ga op donderdag omdat ik hoop dat mijn schoonvader in het weekeind de verwarmingsombouw voor de babykamer komt maken

Geplaatst

ik ga zondag met 2 vriendinnen pleun ik heb ook zo'n draagdoek van draagdoek.nl heel makkelijk om te doen en zien er heel leuk uit misschien dat ze daar ook wel staan

Geplaatst
Heb je gezien dat je overal kortingsbonnen kunt krijgen? Zeker als je een avond gaat. Kreeg net een mail voor de 2e persoon gratis. Wel de moeite waard.

Ik heb de kortingsbonnen nog niet gezien!

Kan je mij vertellen hoe ik er aan kom?

Geplaatst
gewoon naar de site gaan www.jongegezinnenbeurs.nl en daar staat dat op bij betaling en dan naar onder scrollen ga je ook zondag

Hoi Sharon,

Ik kan niet vinden wat je bedoelt.

Ik weet wel dat je via de website met 5 euro korting kan bestellen.

Maar ik vroeg het omdat Lindada zei dat je overal kortingsbonnen kan krijgen.

Geplaatst

Wij gaan trouwens vrijdag of zaterdag, ligt een beetje aan of een vriendin vrij kan krijgen.

Helaas niet op zondag dus!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sinds twee weken heb ik vooral 's avonds erg veel last van mijn rug (spieren). Tenminste, ik denk dat het mijn rugspieren zijn. Nu kreeg ik ooit van een vriendin een buikband van het merk Anita. Hebben jullie ervaring met het dragen van die band? Ik heb m vandaag om gedaan en het voelt wel lekker maar ik vind het zoooo onpraktisch. Ik moet vaak naar de wc, en dan...

- broek naar beneden

- hemdje omhoog

- buikband helemaal af ( zit best strak dus gedoe)

- dan nog onderbroek

en ja daarna alles weer in omgekeerde volgorde aan. Doe ik het gewoon niet handig? Of zijn er andere tips???

Geplaatst

Linda; vervelend dat je zo'n pijn in je rug hebt zeg. Misschien dat die band idd wat kan helpen.

Ik gebruik 'm ook regelmatig, zeker als ik wat langer moet lopen, als ik bijv. ga shoppen.

Ik vind 'm niet echt onhandig hoor. Ik draag 'm op mijn blote lijf en heb dan idd een hemdje er overheen, maar daar heb ik niet echt last van.

En mijn onderbroekjes zitten er net weer een beetje onder. Ik kan die band gewoon laten zitten als ik moet plassen.

Dus of ik draag/gebruik 'm niet goed of jij misschien :-))

Sterkte iig met je rugpijn, hoop dat het gauw minder wordt.

Geplaatst

ooh ja zo'n band heb ik ook nog liggen gekregen van een vriendin maar mijn verloskundige zegt ook tis een beetje dubbel de ene zegt dat ze goed zijn voor ondersteuning en de ander zegt ze maken je spieren en banden slap want die ga je steun geven dus tja heb hem nog niet omgehad maar ga zondag naar de jonge gezinnenbeurs misschien toch wel ff omdoen voor iets ondersteuning tis dat jullie het erover hebben was alweer vergeten dat ik die dingen in de kast heb liggen ik lees trouwens dat veel dames last hebben van rugklachten iedereen die naar de jonge gezinnenbeurs gaat veel plezier

Geplaatst

Hoi dames,

ik heb sinds een paar weken last van mijn schaambeen, vooral 's nachts. Ik weet gewoon niet hoe ik me moet omdraaien! Ik heb ook de tip gekregen een buikband om te doen. Dat kan geen kwaad, zolang je hem niet continu draagt. Dus alleen ter ondersteuning als je last hebt.

Verder alles goed hier. Meisje groeit goed. Ik voel en zie haar regelmatig schoppen. Heel grappig als een kant van je buik hoger ligt dan de andere kant, en even later andersom :)

Gisteren bij de gyn geweest, gewone controle. En nog wat vragen over de hartafwijking en wat uitleg, was wel weer even een confrontatie.

Over 4 weken echo om weer naar het hartje te kijken, dan checken ze of de hartklep nog goed functioneert en niet is gaan lekken. Ben benieuwd, toch wel spannend. Mijn grootste angst is nu dat ik veel te vroeg beval, daar kan een 'gewoon' kindje vaak tegen, maar dat zal bij onze dochter niet opgaan. In ieder geval zal ze niet te veel overtijd geboren geworden. Als ze er met 40 weken nog niet is, word ik in de 41e week ingeleid.

Liefs,

Anne

Geplaatst

annetje ik heb dat dus ook met mn schaambeen snachts

heb jij een gewoon matras of een waterbed?

als je een gewoon matras hebt zou je kunnen proberen "om als je snachts wakker wordt omdat je pijn hebt bij het omdraaien om je heup "af te zetten vanaf de buitenkant en hak van je voet niet de binnenkant gebruiken want dan zety je nog meer kracht op de pezen aan je schaambeen is mij door de bekkenfisio verteld

dit is een gevalletje bekken instabiliteit

Geplaatst

Hoihoi!

Hier nog eentje die zich meldt voor het rugpijn clubje! Bij mij is het deze week ook best erg geworden. Ik heb het vooral als ik zit en dan aan de rechterkant, boven mijn nieren dus vrij hoog. Op de bank zitten en lekker televisie kijken gaat alleen nog met wel 4 kussentjes in mijn rug en soms nog een kruik ertegenaan!

Ik geloof dat het kindje in deze weken ook erg hard groeit, daar zal het wel mee te maken hebben.

Ik heb wel een buikband, besteld van internet maar dat is gewoon zo'n decoratieve buikband, dus niet ter ondersteuning.....hopelijk helpt het wat bij jullie! Ik heb trouwens ook het gevoel alsof mijn ribben wat uitzetten, onder mijn borst doet het vaak zeer.

Linda helpt een kruik bij jou ook niet, al is het dan maar tijdelijke verlichting?

Anne leuk he, als je het kindje ook van buiten ziet schoppen! Ik snap je angst voor een vroeggeboorte goed. Moet je nou niet vaker op controle ipv eens per maand?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Mijn gyn. heeft me verteld dat het niet erg is om zo'n band te dragen als je het nodig hebt. Je buikspieren kunnen toch al bijna niet meer hun normale werk doen, dus kunnen ze ook niet verslappen met zo'n band. Maar goed, zo horen we natuurlijk wel vaker verschillende verhalen :-)

Volgens mij kan het weinig kwaad als je 'm draagt als je wat langer weg bent. Volgens mij zou het juist meer kwaad doen als je niet zo'n band gebruikt, toch?!

Vervelend al die rugklachten hè. Ik moet zeggen dat het bij mij met fases is. Inderdaad rechts boven mijn bil of in het midden van mijn rug.

Zitten op de bank gaat ook alleen nog maar met tig kussentjes en dan nog weet ik het soms niet meer haha...

Ik merk wel dat alles nu zwaarder aan het worden is hoor, het lopen, het slapen. Van traplopen ben ik helemaal gesloopt. En het is natuurlijk ook wel logisch. Hang maar eens 9 kilo om je nek en ga dan traplopen, is meteen een hele fitness-workout haha..

Ik groei ook heel hard nu hoor. Volgens de lijstjes zijn ze nu ongeveer 30cm en dan maal 2, ja dan is het alleen maar goed dat ik zoveel groei, toch?!

Anne, ik snap je angst voor vroeggeboorte hoor, die angst ken ik ook wel met een tweeling. Tegen mij zeggen ze continue; het enige dat ik zelf kan doen om vroeggeboorte tegen te gaan, is mijn rust nemen!! Goed naar mijn lichaam luisteren en niet teveel meer doen. 's Middags lekker 2, 3 uurtjes met de benen omhoog op de bank enzo min mogelijk stress. Ik hoop dat je lekker je rust kan pakken.

Morgen hebben we de 3D/4D pretecho. Ben zo benieuwd!!!

Succes meiden, met alle kwaaltjes en geniet lekker van al het gerommel in jullie buikjes!!

Geplaatst

Hoi Pleun, Rain en Sandy,

Ik doe het ook echt wat rustiger aan nu. Ik werk in de zorg, 28 uur per week. Nu sta ik niet meer aan het bed en ik begin een uurtje later. En als ik 's middags moe ben ga ik wat eerder weg, dat is geen probleem.

Ik ga inderdaad wat vaker op controle. Over 4 weken maken ze een hartecho van ons meisje om de klep te controleren, de week erna nog voor gewone controle bij de gyn. Tussendoor heb ik nu ook bij de verloskundige afgesproken, maar dat wordt over 3 weken wat mij betreft de laatste keer. Ik vind het een beetje veel worden, al die afspraken bij verschillende mensen, lijkt me niet nodig.

Pleun, denk je dat dit al bekkeninstabiliteit is? Ik ga vandaag even langs de fysio om toch ook wat advies te krijgen. Het is echt alleen 's nachts met draaien en als ik 's avonds moe op de bank zit/lig. Het best kan ik alleen maar rechtop op een gewonde stoel zitten. Maar verder fiets ik nog veel, lopen gaat wel, maar echt een stuk langzamer, dan voel ik het ook wel.

Straks lekker naar zwangerschapspilates, dat is wel fijn.

Hoop maar dat onze rug-/bekkenklachten binnenkort ook over gaan, en anders is het maar niet anders toch? Nog 3 maandjes uitzitten en dan genieten van onze beebjes!

Succes allemaal en rustig aan!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Meiden

Hoe gaat het met jullie? Ik vind het heel typisch dat we allemaal ongeveer dezelfde klachten hebben. Ik vind dat wel een bevestiging dat bij iedere fase van de zwangerschap andere kwaaltjes horen.

Ik heb gelukkig geen last van mijn rug, maar ik begin ook mijn bekken te voelen. Alleen als ik gelegen op gezeten heb. Het straalt een beetje uit naar mijn liezen. Mijn gynaecoloog zegt dat het de verweking is van je bekken, en niet gelijk hoeft te betekenen dat het bekkeninstabiliteit is. Ze gaf me wel de tip om niet meer te veel opzij te stappen, maar eerst te draaien en dan naar voren.

Misschien hebben jullie er ook wat aan.

Ik ben donderdag naar de jonge gezinnen beurs geweest, ik vond het een leuke beurs, maar toch wel meer voor al mensen met kinderen. Ik denk dat de 9 maanden beurs leuker is voor zwangeren. Wel een leuke dag gehad hoor, daar niet van!

Afgelopen maandag weer controle gehad, en alles gaat voorspoedig. Precies volgens het boekje. Dan gaat er in ieder geval nog iets volgens het boekje haha!

Sandie, hoe was je 3-4D echo? Wij gaan volgende week, ben zo benieuwd!

Meiden lekker rustig aan, en genieten van jullie buikkies, we gaan met z'n allen het laatste trimester in!

Liefs Alice

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011 :bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011 ?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011 :bcbbboy2:

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 ??????????

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Alice: 11 nov (pretecho)

Lindada: 5 november Vlos,11 november pretecho

Sandie: 5 november pretecho, 9 november echo + gyn

Karin: 15 november en 7 december controles gyn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden