Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 3 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Nassira: ?

Sharon: 28 februari 2011

Echo:

Anne: maandag 12 juli

Sharon: 14 juli

Alice: maandag 19 juli

XXX; dinsdag 20 juli.

Lindada: dinsdag 3 augustus (combinatietest)

ff aangepast.

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echo:

Pleun:donderdag 15 juli (3e echo)

XXX; dinsdag 20 juli.

anne succes vandaag

Geplaatst

Echo:

XXX; dinsdag 20 juli.

Meisje81: vrijdag 30 juli (combinatietest)

Vanochtend nog een echo gehad en die twee waren goed aan het spartelen. Er zit nu alles op en aan echt zo raar. Verder alles goed die buik groeit heel hard!!!

Gr Es

Geplaatst

Echo:

XXX; dinsdag 20 juli.

Anne: maandag 2 augustus (nekplooimeting)

Geplaatst

He meiden,

vandaag 2e echo gehad, nu is er echt al een mini-mensje te zien. Hoofdje, armpjes, echt heel gaaf. 'Het' is nu 1,9 cm.

Over 3 weken nekplooimeting en volgende week bloed prikken. Vanaf dan niet meer naar het ziekenhuis, maar naar een verloskundige. Die moet ik maar eens gaan zoeken.

Succes allemaal met wachten (ik blijf het nog spannend en onwerkelijk vinden, nu op de wachtbank voor de 12 weken-echo!). Maar ook proberen te genieten!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne

Het blijft idd spannend..... Maar de kans dat het mis gaat wordt steeds kleiner, en de kans dat het goed gaat steeds groter! Dus toch maar lekker genieten!

Fijn dat je naar een verloskundige mag! Nu nog ff spannend naar de nekplooimeting!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi allen,

Tja, die onzekerheid he? Ik was vorige week maandag voor de controle en toen gaf ze aan dat de kans op een miskraam nu nog zeer onwaarschijnlijk is. Alles zat er op en eraan en het bewoog. Maar toch he???? Ik ben nu bijna 11 weken en die onzekerheid blijft.

Nu zie ik weer op tegen die combinatietest ( als het maar oke is.....). En zo blijven we denk ik onzeker, helaas!

Gelukkig zijn bij mij de klachten van OHSS bijna weg, maar dat mag ook wel na zeker 7 weken!!! Verder heb ik het gevoel dat mijn energie weer terugkomt en ik slaap weer 's nachts, jippie!!!! Morgen lekker voor 3 weken op vakantie en heb er heel veel zin in. Wel jammer dat ik nu 3 weken geen controles heb :)

Fijn te horen dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Liefs,

Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!

Ook ik ben uitgerekend in februari 2011, de 28e, van een tweeling!!

Heb gister de 3e echo (ivm met ohss al eerder 2 echo's gekregen) gehad en alles zag er goed uit. De hartjes klopten mooi, zo geweldig om te zien. Nu durf ik me ook aan te melden op dit topic!

2 Augustus hebben we weer een echo en als alles dan goed is, mag ik naar een ziekenhuis hier in de buurt.

Even een vraagje; gaan jullie voor een nekplooimeting? Ook degenen die zwanger zijn van een tweeling? Wij hebben gister die vraag gehad en zelf hebben we zoiets van; ja, wat als er nou eentje een verhoogde kans heeft?? Sowieso zou ik het moeilijk vinden wat te beslissen als de kans aanwezig is.

Meiden, geniet lekker van jullie zwangerschap (hoop zonder al te veel kwaaltjes!)

xx

Geplaatst

Sandy: 28 februari 2011

Echo:

XXX; dinsdag 20 juli.

Sandy: maandag 2 augustus (4e echo)

Heb mezelf er ook maar bij gezet :-)

Geplaatst

Hai,

Sandie, gefeliciteerd!!!!

Wij doen geen combinatietest, maar ik zie in het lijstje een aantal die het wel doen.

Sas

Geplaatst

Sandie,

Ik ben ook zwanger van een tweeling. Wij gaan de combinatietest wel doen. Gewoon om een kansberekening te hebben voor de zekerheid. Daarnaast is het een uitgebreide medische echo en dat is ook wel fijn.

Hoe voel jij je verder?

Gr Es

Geplaatst

Hoi Es,

Wat leuk, ook zwanger van een tweeling!!

Ik voelde me op zich wel redelijk. Heb wel de eerste 2 weken ontzettend last gehad van de overstimulatie. En daarna was ik alleen ontzettend moe en af en toe een klein beetje misselijk. Maar sinds gister ben ik echt zo misselijk. Als ik niks eet, dan komt het en dan heb ik ook echt geen trek meer om te eten. Ik heb nog niet veel gespuugd maar de afgelopen 2 dagen begin ik ook dat te doen. Best vervelend :-).

Ik heb echt geen puf voor iets. Als ik ook maar iets (stofzuigen, opruimen, hond uitlaten) doe, dan ben ik helemaal gesloopt!

Hoe voel jij je?? Ook lekker last van de zwangerschapskwaaltjes?!!

Ik twijfel nog heel erg of ik het wil laten testen. Misschien wel omdat je een extra uitgebreid onderzoek krijgt, maar ik denk dat ik toch weinig met de info zal doen. Zeker omdat het er twee zijn. Wat doe je als er bij eentje een verhoogde kans is?

De combinatietest, is dat de nekplooimeting in combi met bloedonderzoek?

x

Geplaatst

nou dames morgenvroeg heb ik de echo ben benieuwd of het nou het februari of het maart topic gaat worden hihi jullie horen het morgen ben zo benieuwd of het er 1 of 2 zijn echt verschrikkelijk zo maar eens lekker douchen en op tijd naar bed ik ga wel iets eten van te voren slaap ik beter hihi slaap lekker

Geplaatst

hee effe een vraagje ?

vanaf welke periode staat het niet raar als je een buikband draagt

kan dat met 9 weken al?

os staat dat erg knullig

Geplaatst
hee effe een vraagje ?

vanaf welke periode staat het niet raar als je een buikband draagt

kan dat met 9 weken al?

os staat dat erg knullig

he pleun ik vind dat wel erg vroeg denk rond de 14 15 weken bij 9 weken is het ook nog niet het kindje dat je ziet maar je darmen die opgeschoven zijn maar ieder voor zich als jij je er lekker bij voelt draag je toch een buikband zie je al iets bij jou dan?? ooh ik ga naar bed des de eerder is het morgen

Geplaatst

ik heb best al wel een buik ja

en dat is wel raar

ik heb gister mijn eerste positiekleding gekocht

wat wijdere tops en wat positiebroeken en legings zodat ik voorlopg met een dichte broek naar t werk kan

ik liep nou steeds met mn knoop en of rits open onder een lang shirt

Geplaatst

Sandie,

Ik voel me redelijk goed. Ben alleen echt dood en dood moe heel de dag door. DAt is wel vervelend voor het werk want dat gaat wel gewoon door. Misselijk heb ik nu wel redelijk onder controle als ik op tijd wat eet gaat dat goed gelukkig. Ik heb al wel een dikke buik maar dat zijn natuurlijk ook mijn darmen die niet lekker meewerken.

De combi test is met bloed en nekplooi. Iedereen moet voor zich weten of dat ie het wil doen. Wij hebben daar ook zelf een keuze in gemaakt.

Gr Es

Geplaatst

:wav:we hebben het hartje zien en horen kloppen helemaal geweldig het is er 1 toch wel blij 2 is ook leuk natuurlijk maar 1 is toch net iets makkelijker ooh dat geluid van het hartje whow heb jij het hartje niet gehoord paula met de 7 weken??? we hoeven niet meer naar het radboud we hebben 26 juli de 2e echo in het cwz als alles goed is mogen we naar een verloskundige ooh we zijn zo blij :blob3: we zijn trouwens 7 weken en 1 dag

dus dat gaat toch het maart topic worden al zou ik waarschijnlijk februari wel bevallen

Geplaatst

Hai,

Pleun, je hebt al positiekleding gekocht wel gaaf om wat te kopen he.

Ik wacht nog ff ik pas 1 broek nog wel maar met de bovenste knoop open.

Heb je al een leuke buikband gekocht.

Sas

Geplaatst

ja wel leuk maar ook bittere noodzaak

ik kon niet van mn plaats af op het werk want ik kon allen nog broekken aan met alles open maar dan blijft hij toch niet echt goed hangen en liep ik steeds te hijsen

pff da werkt ook niet prettig

en nee nog geen buikband gekocht kan nog niet echt kiezen wat ik wil

Geplaatst

@ Sharon:

En wanneer zou je uitgerekend zijn dan?

En ja ook wij hadden toen het hartje gehoord!

Geplaatst

Hallo dames. Ik ga gezellig met jullie meeschrijven.

19 juli heb ik de eerste echo! Spannend.

Voor iedereen van harte met jullie zwangerschap.

Lees hier dat sommigen in verwachting zijn van een tweeling. Leuk leuk.

Herkent iemand hier de extreme hoofdpijnen? Heb er vooral einde van de middag/'savonds veel last van.

Geplaatst

Echo:

Pammie: maandag 19 juli

XXX; dinsdag 20 juli.

Geplaatst

Sharon: 1 maart 2011

Echo:

Sharon: 14 juli 2e 26 juli

Pammie: maandag 19 juli

XXX; dinsdag 20 juli.

@ pammie jij bent ook 1 maart uitgerekend

Geplaatst

Hoi Meiden

Gezeliig weer een beetje activiteit hier! Een aantal gaan voor de combinatietest zag ik! Ik ga gelijk naar de prenatale diagnostiek, ik weet niet of ze daar een kansberekening maken, zal het maandag wel horen! Ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, maar wij willen graag alles weten, we willen weten of ons kindje helemaal gezond is! Ik weet niet wat we doen als het niet zo blijkt te zijn, maar dat zien we dan wel weer. Voor nu willen we het gewoon weten!

Willen jullie trouwens het geslacht weten? Ik weet het nog niet, mijn man wil het weten. Daar moeten we het nog samen over eens worden!

Hoe gaat het verder met jullie? Neem te de vermoeidheid al wat af? Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die al aan het groeien is! Mijn collega's vinden dat ik wel heel hard groei! haha.

Dus Pleun, ik kan zeker al een buikband aan! Heb hele leuke gezien, waar je teksten op kan laten zetten.... echt tof! Denk alleen dat ze beter tot hun recht komen, als mijn buik iets groter is!

Meiden lekker genieten nu.... voor degenen die op vakantie gaan, fijne vakantie!

Liefs Alice

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden