Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

super weer een eskimootje in je buik om op te broeden!!! Succes met wachten.

Vandaag ook een echo gehad: en ik had een follikel van 20 mm. Dus vanavond de pregnyl en dan maandag of dinsdag de terugplaatsing. Kijk er al enorm naar uit!

Geplaatst

Hier ben ik ook weer een keer.

Helaas is alle zelf klussen niet gelukt en hebben we voor 22-11 de eerste echo gepland staan en gaat onze cryo-tp van start.

Ik moet wel zeggen dat ik best een beetje gespannen ben hoor :(

zo bang voor dat het niet lukt en hoe gebroken je ervan zal zijn.......

Wij mogen gelukkig wel de utrogestan bolletjes gaan begruiken. Ik heb toch het idee dat hierdoor Megan wel is blijven zitten.

We hebben 5 cryo pogingen maar ik hoop toch echt dat ik ze niet allemaal nodig ga hebben.

Als we nog cryo-tjes over houden dan gaan we overwegen om ze te doneren. Dus ook voor een anders zou het geweldig zijn als het in een keer lukt :)

Tja ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten en hoe het allemaal in z'n werk gaat.

Ik heb wel zo'n folder gekregen maar daar heb je iegenlijk niet zo veel aan.......

Ik hoop dat het snel de 22ste is en dan kan ik alles gaan vragen :D

Geplaatst

@wish: Ik krijg op dag 9 de eerste echo en als mijn eitjes groot genoeg zijn dan moet ik pregnyl spuiten en dan 6dgn daarna krijg ik de TP. Maar wat is groot genoeg voor de eitjes? 20mm? Of is dat bij dit al eerder of juist later.

Ik heb een hele regelmatige cyclus en ik verwacht echt dat mn eisprong op dag 13/14 is. De afgelopen cyclusen heb ik dit bijgehouden met ovu testjes en voor de zekerheid na getest met de CB en ik had elke keer op dag 11&12 een :) op de test.

Het is meer ook dat ik het onzekere een beetje spannend vind.........

Zijn er meer hier die toch ook de bolletjes krijgen?

Zo voor nu ff genoeg vragen gesteld:happy:

Geplaatst

Sloppyslayer,

Je follikel moet minimaal 16mm zijn om het eitje te kunnen laten springen.

Ik krijg de ene keer bij 16mm de Pregnyl en de laatste keer was de follikel 18mm toen ik de Pregnyl moest spuiten. (ligt ook aan de dag dat je de afspraak bij de gyn hebt)

Het bms (baarmoederslijmvlies) moet minimaal 7 á 8 mm zijn voor een tp.

Ik gebruik ook elke keer voor een cryo tp ovulatietesten, om er zeker van te zijn dat ik niet te laat ben.

Ik kan altijd de afspraak bij de gyn verzetten als mijn ovulatietest positief is en ik bijv. 1 of 2 dagen later pas een afspraak heb.

Ik heb nooit bolletjes gebruikt na een cryo tp. Sommige meiden gebruiken deze wel.

Vorige keer heb ik ter ondersteuning Pregnyl gevraagd om na de tp te spuiten, helaas zonder effect.

Nu gebruik ik helemaal geen medicatie, volgens de gyn moet het toch echt een keer gaan lukken......

Geplaatst

@wish: Bedankt voor je reactie :-)

Dit is heel duidelijk..........ik denk dan zelfs dat het misschien allemaal wel wat sneller zou kunnen gaan als in mijn normale cyclus. We gaan het beleven.

Ik zelf het gevraagt voor de bollen omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat het bij ons niet aan de bevruchting licht maar aan de innesteling.

Bij Megan hadden we ook een hele late innestelling, dat konden we zien toen we met 5wkn een echo kregen en het vruchtzakje nog niet groot genoeg was voor die termijn.

Ik vind het echt zo leuk en spannend en eng tegelijk......hadden jullie dat ook?

De verwachting licht ook wel redelijk hoog omdat ze ons verteld hebben dat de ingevroren emmy's van de zelfde kwaliteit waren als van Megan en ze de kansen net zo goed inschatten als bij een "verse" IVF. En het was bij ons in 1keer raak. Hoe groot is die kans, punt een dat het in een keer raak is en dat en dan nog een keer gebeurt.........lijkt mij niet zo groot.....

We hebben het al wel gehad over eventueel een 2de IVF te starten als het niet lukt en dat gaan we zeker wel doen :) Dat neemt wel wat druk weg, maar goed het verdriet als het mislukt zal er niet veel kleiner van zijn.

Geplaatst

Elke poging komen er emoties bij mij los.

Het door willen gaan en geen pauze houden past goed in mijn straatje.

Als ik na een verse tp een pauzemaand moet houden om hierna een cryo tp te krijgen, loop ik mezelf in de weg.

Ik wil zo graag bezig zijn met een poging, omdat dit de enigste manier is om onze wens uit te kunnen laten komen.

Echter valt elke mislukte poging me steeds zwaarder......

Geplaatst

Dat geloof ik direct dat het elke mislukte poging zwaarder valt.

Wij hadden de hoop opgegeven en waren zo blij dat we eindelijk bij IVF uitgekomen waren. Dit betekende voor ons het laatste traject, als het nu niet zou lukken waren we eindelijk klaar!

Bij ons was het raak en toch nog elke dag kan ik het haast niet geloven dat Megan echt van ons is en dat het geen droom is waar ik van wakker moet worden ;)

Ik hoop dat het bij jullie deze maand raak is hoor!! ik ga heel hard voor je duimen :gekruiste vingers 2

Geplaatst

Wij mogen morgen naar Genk voor onze terugplaatsing!!

Ze hebben wel alle 4 de embryoos moeten ontdooien om 2 embryoos te hebben voor terug te plaatsen. Dus na deze cryoos is het weer verder naar IVF/ICSI 2.

We hebben gelukkig morgen allebei de hele dag vrij. Lekker even rustig aan doen dus.

Geplaatst

Super Wannabemom! Ik wens je héél veel succes in de ww die er nu aankomen. Wat mooi dat je toch nog 2 embryo's hebt kunnen laten plaatsen. Hou ze nu maar lekker warm.

liefs,

E.

Geplaatst

Wannabemom,

Heel veel succes!

Super dat je er 2 terug kan laten plaatsen.

De vorige keer hebben ze er van ons ook 4 moeten ontdooien om er 2 over te kunnen houden.

Dus ik weet hoe jij je nu kan voelen.

Geplaatst

Dag dames,

Ik kom maar weer eens op dit forum babbelen.

Was een tijdje weg geweest maar heb wel weer behoefte aan gezelligheid en ondersteuning!

Vooral van meiden die in het zelfde pakket zitten als ik.

Ik krijg als mijn 2 cyro's goed ontdooien a.s. vrijdag de terug plaatsing.

Spannend!

Ik wil iedereen veel succes wensen en hou de moed erin!!

Geplaatst

Lijntje,

Je komt mij 'helaas' nog bekend voor.

Volgens mij hebben wij in april op het zelfde wachtbankje gezeten.

Heel veel succes!

Hoop dat de cryo's goed zullen ontdooien.

Geplaatst

hallo allemaal,

Ik benerg lang afwezig geweest hier ,tijdje problemen gehad met inloggen en ondertussen ook weer een volledige behandeling achter de rug.

Het zou onze aller laatste poging zijn en in goed overleg 3 emmy's terug geplaatst , spannend . Na ruim 2 weken geduld getest en positief :::alleen helaas van zeer korte duur , voor de eerste echo ging het al mis.

Zoals het er naar uitzag was er niets meer over om " in te vriezen" dus wij waren super blij dat we een brief kregen dat er toch nog 1 embryo ingevroren was. Maar ja dan nog ontdooien .... eerst 2maanden over moeten slaan 1 door vakantie en 1 door slechte lh test grrrrrr.

En nu deze maand lijkt alles goed te gaan pos. lh test , ontdooie is ook nog gelukt met mooie deling daarna zag er echt super mooi uit !!! dus afgelopen maandag tp gehad.

Eigenlijk ben ik erlijk gezegd nog steeds een beetje verbaasd dat er überhaupt een tp is geweest dufde er niet op te hopen.

Nu dus weer de 2 vreselijke wachtweken en ik dacht ga toch weer eens kijken hoe het bij jullie op het forum is , maar heb nog een hoop bij te lezen zag ik al .

voor nu allemaal liefs en heeel veel suc6

ANNE

Geplaatst

Hoi Anne,

Dan wil ik je zeggen: Welkom terug!

Wat erg dat het voor de eerste echo mis is gegaan!

Waar ben je onder behandeling?

Nu wil ik je heel veel succes toewensen om deze wachtweken te doorstaan.

Het moet, we hebben helaas geen keus hierin.

Succces!!!

Geplaatst

Ha Wish,

Dank je , ja we weten helaas allemaal dat als je eenmaal dit traject in stapt er elke keer weer het vreselijke wachten aan vast zit.

Wij zijn inmiddels vanaf 2006 al bezig en of je wil of niet het beheerst je leven behoorlijk. We zijn inmiddels 10 volledige behandelingen verder en eerlijk gezegd weet ik niet eens meer hoeveel tp er geweest zijn maar ik denk een stuk of 30 .Ben het dan ook nu een beetje zat aan het worden maar terwijl ik dat schrijf voelt dat nogal ondankbaar. Wij zijn in 2008 wel dolgelukkige ouders geworden van ons kleine prinsesje dus durf eigenlijk niet eens te mopperen, maar vanaf begin 2009 weer begonnen in de hoop een klein broertje of zusje te mogen ontvangen.

Besef me ook heel goed dat hier op het forum helaas genoeg mensen zijn die zelfs het geluk avn 1 kindje niet mogen ervaren.

Blijf het ook altijd zo oneerlijk vinden dat er voor zoveel kinderen in mijn ogen niet goed gezorgd wordt en er zoveel stellen zijn die met alle mogelijke liefde en moeite pogingen doen om een kindje te mogen krijgen .....maar ja is eigenlijk een ander onderwerp ik dwaal heerlijk af ha ha

ons prinsesje was destijds ook echt de allerlaatste cryo van de laatste poging die vergoed werd dus wie weet hebben we nog 1 x het geluk met dit echt alerlaatste cryo tje......let's hope.

Wanneer mag jij testen wish ? jij hebt 8 nov toch tp gehad ? of moet je bloed laten prikken ?

Lijntje heel veel suc6 hoop dat het goed gaat vrijdag en dat je je tp krijgt duim voor je.

En alle anderen natuurlijk ook heel veel suc6 maar ben nog niet bij met lezen ha ha dus weet nog niet alles .

liefs Anne

Geplaatst

O ja je vroeg waar ik onder behandeling ben de eerste 3 icsi 's heb ik in het rode kruis in den haag gehad werken samen met LUMC. Daar was ik echt niet tevreden oa over de begeleiding .

we hadden ons er al bij neergelegd dat het niet ging lukken tot onze huisarts zei warom ga je niet voor second opinion naar diac in voorburg. dus gedaan, hoe ze het dar voor elkaar hebben gekregen weet ik niet maar we hebben het geluk gehad dat we daar weer opnieuw mochten beginnen met behandeling terwijl we er al 3 hadden gehad ?? heb nooit durven vragen hoe dit kan ha ha voor hetzelfde geld is het een foutje en krijgen we terug werkende kracht dikke vette rekeningen vanaf 2007 ha ha dus sssssttttttt.

Maar diac zijn wij erg blij mee ook de keren dat het niet gelukt is .......

Geplaatst

Nou, meiden

Fijn dat jullie zo met me mee denken! Ik moet helaas vertellen dat we geen terug plaatsing konden krijgen.... de cellen deelden zich niet goed door.

We waren op weg naar de kliniek toen de dokter ons belde. Dus al die hormonen en hoop voor niets...

Best wel weer even balen, je komt van een koude kermis thuis. Nu weer wachten op de gewone cyclus en dan misschien na de kerst voor onze laatste 2 cyro's gaan? Ik weet het nog niet ben nu alleen maar weer teleurgesteld en moet even weer alles op een rijtje krijgen.

Ik weet dat jullie dat wel kunnen begrijpen.

Anne, heel spannend! Succes met de wacht dagen.

En Wish ook veel succes...zit jij ook niet in je wacht tijd?

En alle andere meden....heel veel succes ik hoop dat de mama wens uit mag komen!!

liefs van lijntje

Geplaatst

Anne,

Je berichtje doet me goed! Het geeft me weer een extra boost om door te blijven gaan.

Dank je wel hiervoor!

Helaas is de cryo tp niet gelukt.

Wij gaan begin dec. hopelijk weer verder met een nieuwe poging.

Laat heel het circus maar weer komen, wij zijn er klaar voor, echt waar!!!!

Jij heel veel succes verder om een brusje voor jullie dochter te mogen verwelkomen!

Lijntje,

Wat shit dat jullie geen tp hebben gehad!

Natuurlijk begrijpen wij dat jullie dit eerst moeten gaan verwerken.

STERKTE!

Geplaatst

Hoi dames,

ik lees weer even mee, spannende tijden voor jullie!

@ sloppyslayer, het is enorm spannend heh, maar iedere kans is er 1.

Ik wens jullie super veel succes en laat het zo veel als het kan op je afkomen.

succes maandag, gr soesa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden