Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ja die utrogestan bolletjes heb ik ook al moeten nemen voor de verse icsi poging, maar nu omdat het mislukt was en er zo weinig activiteit was in mijn natuurlijke gang van zaken dacht ik eventjes dat zelfs die bolletjes niet zouden helpen. We zullen er maar op vertrouwen inderdaad!!! Wat je zegt van 3 maanden de bolletjes op te steken vind ik echt wel lang!

Intiem vraagje ivm de bolletjes: durven jullie zomaar normaal te vrijen met die bolletjes erin? Ik dierf het precies niet toen, en dat was 2 weken wachten. Maar 3 maanden niks doen vind ik toch wel héél lang hoor! Maar ja, voor het goede doel doe je alles natuurlijk he. Dat witverlies dat er steeds bijkomt geeft me telkens zo'n angst van 'oei,tis toch geen bloed dat ik voel lopen he' om het maar even smakelijk te vertellen :-)

Zaterdag inderdaad tp!! Maar vrijdagavond pas nieuws of het ontdooien gelukt is, slik. En nog erger: op zaterdag zelf moet ik een verhuis doen! Mijn vader zou komen meehelpen, maar die zal ik maar afzeggen want hij weet niet dat ik met de MMM bezig ben en welke uitleg moet ik geven, dat ik geen fysieke arbeid mag doen terwijl het mijn eigen verhuis is (naar mijn vriend) :-) Het wordt dus een héél spannend weekend!

Eus, als je het wil vertellen op je werk: ik heb het zo nonchalant mogelijk gedaan zodat er niet te zwaar aan getild kan worden op werkvlak. Ik had er zelf ook wel schrik van want mijn baas had me ooit verteld een boon te hebben voor mij. Dus dacht ik aan jaloezie en ontslagen te worden. Maar hij was heel blij voor me en vond daarmee ook wel de boodschap duidelijk om zelf niet te hoeven hopen :-))))

Naomi: wat erg! even frustrerend hoor, hopelijk snel weer het juiste moment tegoemoetkomen.

groetjes

Ellen

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Ellen,

Ik weet niet of jij ze ook 3 maanden moet gebruiken hoor. Dat moest mijn buurvrouw. Maar goed, stel dat het wel zo is. Ik zou ook geen 3 maanden kunnen wachten en mijn man al helemaal niet! Als je ze goed diep genoeg inbrengt dan merk je er niet zoveel van. Zeker niet als ze er al een tijdje inzitten. Ik heb begrepen dat je na het inbrengen een uur moet wachten met zwemmen of in bad gaan. Zoveel tijd hebben ze nodig om hun werk te doen. Dan ga je daarna toch lekker in bad zitten dan vind je er tijdens het vrijen niet veel van terug.

Wij waren op vakantie toen ik ze moest nemen en heb veel gezwommen, en ik had dus weinig last van "troep". Hebben ons dus ook niet laten weerhouden.

Ik zie in je handtekening dat je nu menopur gebruikt? Gebruik je dat om de eisprong op te wekken?

Ik ga na deze tp besluiten of ik het een aantal collega's ga vertellen. Mijn baas in ieder geval wel. Dit keer hoef ik alleen weinig geheim te houden. Werk volgende week maar 1 dag op kantoor. De andere 2 onderweg en daarna ga ik op vakantie en dan testen.

Hoe laat moet jij zaterdag? Ik om half elf.

Geplaatst

Hey Eus!

Super! Dezelfde dag, en ook van 2 cryo's! Wij gaan er samen voor meid! Ik heb menopur moeten zetten omdat mijn natuurlijke cyclus niet meewilde. Eerst met 1 dosis, en toen met dubbele want er gebeurde nog steeds te weinig. Maar maandag na bloedtest bleek alles toch goed te verlopen en mocht ik dezelfde avond de pregnyl spuit zetten. Vanavond weten we dus of het ontdooien gelukt is en we mogen gaan. Wij gaan naar Leuven voor de tp, tussen 11 en 12 er zijn. Ik ben er steeds vrij kalm onder geweest maar nu moet ik toegeven dat de zenuwen weer beginnen.

En jij?

Bedankt voor de tip ivm de bolletjes. Ik durf na het opsteken amper bewegen want ze zouden maar eens kunnen eruit vallen :-)

Geplaatst

Hoi Ellen,

Wat verschrikkelijk spannend zeg! Nou wij gaan er samen echt voor hoor! Het is fijn om iemand te treffen die gewoon hetzelfde meemaakt en gaat meemaken.

Ik moet zeggen dat ik er zelf niet zozeer zenuwachtig voor ben maar wel heel opgetogen. Het is toch een soort van feestje morgen......... Wij hebben morgenavond ook nog een

sjiek diner dus ik trek dan ook mijn mooiste jurk aan. Een sexy mama in de dop! Hoe heb je het nu gedaan met je verhuizing morgen? Je vader een smoesje verteld? Toen ik de punctie had had ik eigenlijk ook een afspraak met mijn vader. Ik heb echt een domme smoes bedacht van in de rug geschoten. Hij trapte er zonder blikken of blozen in. Zo schattig, maar ik voelde me ook wel een beetje schuldig. Maar goed, misschien een idee voor jou want in de komende 2 weken veel tillen is natuurlijk geen goed idee. Rugpijn kan best lang duren :happy:.

Weet je waar ik wel zenuwachtig voor ben. Dat ontdooien. Ik moet zaterdagochtend bellen voordat we vertrekken of het gelukt is. Ik snap niet dat dat vanavond niet kan maar blijkbaar ontdooien ze in Dusseldorf wat later. Zenuwslopend.

Nou veel succes morgen. Laat je me weten hoe het was?

Geplaatst

Hoi Eus,

Superfijn zeg zo'n chique diner! Bij mij wel wat anders hoor! Tussen dozen en het stof zitten en zoveel mogelijk klaarmaken zodat ik zo weinig mogelijk moet doen morgen. Echt feest vind ik het niet, eerder spannend en beetje angstig want je kunt alleen maar ondergaan en niks meer doen buiten foliumzuur blijven nemen en zo gezond mogelijk leven.

Ik heb aan m'n vader verteld dat hij niet hoeft te komen want ik heb genoeg volk. Daar zijn we dus al vanaf hehe. En morgen trek ik een pols spalk aan dat ik ooit nodig heb gehad omdat ik gevallen was tijdens de badminton. Nu heb ik dat dus weer gedaan ga ik zeggen! :-) Want niet enkel mijn vader is niet op de hoogte met wat ik bezig ben.

Da's inderdaad gek dat ze het pas de dag zelf zeggen of de cryo's ontdooid zijn! Zo ben je natuurlijk wel het zekerst dat de deling blijft doorlopen. Maar toch ook wel spannend voor jou!

Bij mij is het ook de eerste keer dat ik een cryo tp heb. Benieuwd welke dag ze bij jou geven als testdag.

We houden elkaar op de hoogte!

Geplaatst

Ohw wat een spannende tijden voor jullie!

succes! Voor wat betreft de vraag wat te doen nar TP;

ik heb zoveel mogelijk gewoon benadert en dus gewoon gewerkt

en de dingen gedaan die ik normaal ook deed. wel is het natuurlijk afhankelijk van je werk.

Tillen is uit den boze. Maar werken gaf mij goede afleiding. Ik weet wel dat ik makkelijk praten heb

want had beide keren ook ongelofelijk geluk dus heb niet met teleurstellingen van doen gehad.

Denk wel dat als ik die had gehad, ik meer rust zou nemen na een TP , gewoon het zekere voor het onzeker nemen,

omdat dat mezelf dan meer rustig zou maken. Maar voor een ieder werkt zoiets mentaal en emotioneel ook anders natuurlijk.

Veel succes allemaal ik duim mee!

groetjes Soesa

Geplaatst

Hoi,

Soesa, bedankt voor de tips, en belangrijk inderdaad want ik ga vandaag verhuizen. Gisteren zoveel mogelijk nog gedaan want vanaf nu mag ik niks meer doen. Zal maar een goed excuus verzinnen ofwel gewoon zeggen. Behalve mijn schoonzus, weet de rest die er zal zijn het toch al min of meer.

Soesa, is tillen uit den boze geduren de ww, of alleen maar net na de TP?

TP is goed gegaan! wel maar eentje ipv twee, maar een vechtertje want terug achtcellig ondanks de ontdooiing. Nu dus hopen dat het wil blijven zitten! 11 november testen. Eus, hoe is het met jou gegaan?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi Ellen,

Nou bij zitten ze er ook in. Een toppertje en een van middelmatige kwaliteit. Allebei 4 cellig. In Dusseldorft vriezen ze ze meteen in zodra de eerste deling heeft plaatsgevonden. Dus zijn ze wat minder ver als die van jou maar ook na het ontdooien nog een keer gedeeld! Ik mag ook pas zaterdag de 13e testen. Jeetje, toch wel spannend.

In tegenstelling tot de vorige keer zaten ze er nu binnen 5 minuten in. Dat was wel fijn.

Ik voel me goed maar een beetje opgeblazen, zal wel een beetje van de spannning komen denk ik. Vandaag nog een beetje rustig aan en morgen weer aan het werk. Probeer niet te tillen maar met een dochter van 2,5 is dat soms moeilijk. Vorige keer kreeg ik daar echt buikpijn van, nu niet. Dat voelt wel prettig.

Hoe gaat het met jou?

Heej Soesa, dank je voor je medeleven en de tips. Ik ga hetzelfde doen denk ik.

Geplaatst

Ik mag over een paar weken ook voor onze eerste cryo-terugplaatsing gaan!! Dit weekend ongesteld geworden. Morgen bellen voor de echo-afspraak op dag 11,12 of 13. Wanneer is gemiddeld dat je dan de terugplaatsing hebt?? Ik hoop namelijk heel erg dat het niet op vrijdag 12 november gaat zijn. Dan hebben we namelijk de eerste VIA bijeenkomst voor de adoptie. En die is verplicht............

Geplaatst

hoi wannabemom,

bij mij was het zo dat ik op dag 12 een echo kreeg. Ze keken of er al een eiblaasje was ontwikkeld en hoe het baarmoederslijmvlies eruitzag. De ochtend daarna moest ik starten met ovulatietesten en op dag 14 had ik s'ochtends een smiley:icon_smile: wat betekent dat het ei gaat springen (ik heb van die ovulatietesten van clearbleu. Wel prijzig maar erg duidelijk, ze geven een smiley als je tegen je eisprong aanzit). Bij een positieve test moest ik direct bellen voor een afspraak voor de TP. Op dag 17 zijn 2 embryootjes teruggeplaats.

Op basis hiervan kun je misschien uitrekenen wat het voor jou betekent. Ik heb echter geen hormonen of wat ook gekregen. Als je die wel vantevoren krijgt dan schijnen ze het een beetje te plannen.

Ik zat een paar weken geleden met dezelfde vraag als jij. Ik werd er gek van dat ik niets kon plannen en het je leven dan gaat beheersen. Maar goed, uiteindelijk liep het allemaal veel sneller en makkelijker dan ik dacht. En nu zitten ze erin!:happydance:. En hier op het forum heb ik ook veel informatie gekregen wat me hielp.

Nu maar hopen dat ze blijven plakken, want dat blijft altijd spannend. Zeker als je net als jij een aantal miskramen hebt gehad. Volgende week wordt ik 40 ( me niet aan te zien :laugh:) maar dat helpt natuurlijk niet mee. Heb er wel een beter gevoel bij dan tijdens de IVF poging. Het voelt allemaal wat normaler en natuurlijker, zo zonder hormonen.

Nou duimen maar.

Geplaatst

Succes he Eus!!!

Jij hebt er 2 gekregen, gelukzak :-) Je kan niet weten hoe makkelijk het me nu afgaat in mijn 'natuurlijke' (zit vol hormonen maar ja), tegenover de tp na de punctie. Toen had ik een overstimulatie en had ik meer dan een week platte rust nodig. Nu kan ik gewoon stappen, naar buiten gaan, lekker slapen en normaal wezen zoals iedereen. Nu kan ik ook echt voelen wat er gebeurt in mijn buik, zonder dat die overstimulatie zo in de weg zit. Ik heb geen pijn! tof he.

Wannabemom, jij ook succes met de cryo tp! Je lichaam is de baas in dit geval, dus je zal je eigen cyclus moeten afwachten, tenzij zoals Eus het zegt er met hormonen gestimuleerd wordt (ik heb dat gehad), dan wordt er gekeken per 2 dagen ongeveer hoe je bloedwaarden en bms per echo eraan toe is. Ik kreeg een pregnyl spuit vanaf de bloedwaarden goed waren en dan 5 dagen later de tp. Een echte cyclus heb ik niet gehad, want er gebeurde gewoon niks. :-) Hopelijk zal mijn lichaam het binnen enkele dagen toch begrepen hebben dat er een ukkie ligt te wachten om in te nestelen!!!

liefs

Geplaatst

Woensdag 10 november heb ik mijn uitgangsecho!!! Dan zit ik op dag 12 van mijn cyclus. Ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Bij mij zal het in de natuurlijke cyclus

gaan.. Het blijft toch wel spannend.

Vind het toch wel erg fijn om weer iets te hebben om naar uit te kijken. Zo'n rustmaand duurt mij veel te lang!

Dit weekend is bij ons in de vriendengroep de eerste baby geboren. Iedereen is natuurlijk erg enthousiast en er wordt al druk overlegd over het cadeau, er is een ooievaar gemaakt en volgend weekend willen ze dan allemaal even op kraamvisite gaan. Mijn man zegt dat ik me er nu niet voor moet afsluiten, maar ik vind het nu echt veel te vroeg om er al enthousiast over te kunnen zijn... Ik bedoel; momenteel is er weer zoveel gaande; eerst weer even positief getest, toen die buikpijn weer en de stress van niet ongesteld worden, voor de 1e keer cryoos krijgen en dan ook nog eens volgende week starten met de adoptiecursus.

Geplaatst

Wannabemom: ik heb dat ook. Er kan zo weinig extra bij in mijn hoofd, dat je liever met omgaat met diegenen die er ook mee bezig zijn of ervan af weten. Er is een tijdje geweest dat ik babyzaken echt vermeed, omdat mijn vriend toen geen kinderen wilde. Het deed teveel pijn. Maar nu het wel 'mogelijk' is, sta ik er meer voor open. Welke adoptie ga je doen? Ik wilde dat ook best wel, een tijdje geleden. Eentje uit China. Maar dat is in onze omstandigheden onmogelijk om een goedkeuring uit het land los te peuteren. Ben nochtans al in mijn derde jaar avondles Mandarijns :laugh:

Eus: wil je je niet op het wachtbankje van november zetten? Het is er gezellig hoor, en zo kan ik je ook nog een beetje extra toejuichen :) :clap2:

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ben nieuw hier, had eerder geen cryo's.

Even wat vraagjes.

Is er bij jullie ook een wachtlijst voor een cryo terugplaatsing.

ik moet wachten tot februari.

En gebruiken jullie die bolletjes na een cryo terugplaatsing.

Mijn gynacoloog vind het niet nodig omdat het terugplaatsen in je eigen cyclus gebeurt en je dus zelf het baarmoederslijmvlies goed houd.

ik hoor van jullie.

Ohja en laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen als ze beide goed ontdooien.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Wannabemom,

Je krijgt de echo en dan kijken ze naar je dominantie follikel.

Die moet groter dan 16mm zijn om een eisprong te krijgen.

Ook het Bms moet groter zijn dan 7mm voor een tp.

Als je follikel niet groot genoeg is kun je nog een keer terug komen voor een echo.

Toen bij mij de follikel groot genoeg was kreeg ik van de ass. de Pregnyl mee om die avond te zetten.

Zo weten ze precies de dag van de eisprong.

De gyn belt naar het lab in Genk en geeft de dag van de eisprong door.

Dit wordt dag 0 genoemd.

Als het embryo op dag 2 is ingevroren krijg je deze op dag 3 terug. Hij/zij moet zich eerst bewijzen dat het een goed embryo is.

Ik heb gisteren van de ass. ovulatietesten meegekregen.

Mijn follikel was 13 mm en bms 8,8mm. Ik mag woensdag terug voor nog een echo.

Esther,

Wij laten ze beide terug plaatsen.

Bij ons is er geen wachtlijst.

Ik hoef ook geen medicatie te gebruiken na de tp.

De vorige keer heb ik zelf om Pregnyl gevraagd ter ondersteuning, maar dat wil ik zelf niet meer.

Hierdoor werd ik later ongesteld en kreeg ik elke dag dat ik niet ongesteld werd ietsie pietsie meer hoop.

Succes!

Geplaatst

@Esther, In het LUMC is nu geen wachtlijst voor een TP van een Cryo. Half oktober heb ik een TP gehad, maar was helaas negatief, en gelukkig mag ik gelijk door, 8 november weer de 1e echo.

Ik gebruik ook geen bolletjes. Ook deze maand laten we er weer 2 terugplaatsen.

Succes.

Geplaatst

Ik ben uit België, dus ben ik wellicht weinig referentie. Maar een wachttijd heb ik nooit gekend. Bolletjes neem ik wel, omdat mijn lichaam ondersteund moest worden met hormonen. Daar horen de bolletjes dus ook bij.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat spannend allemaal die uitgangsecho's en wachten op de datum van tp.

Nu ik op mijn 2 teruggeplaatste cryo's lekker zit te broeden moet ik zeggen dat ik het een verademing vind dat ik geen hormonen hoef te gebruiken. Het voelt gewoon allemaal heel normaal aan. De vorige keer begon ik heel nuchter aan de wachtweken. Was de eerste keer dus ik kon me niets bij de stress van de wachtweken voorstellen ook al zei iedereen dat die laatste paar dagen echt heel erg waren. Nou zo erg waren ze niet maar ik heb het wel onderschat. Door al die hormonen die van alles doen in je lijf kun je er gewoon niet aan ontkomen.

Alles voel je. Ik raakte helemaal opgeblazen. Enorme borsten en zwaar gevoel in de onderbuik. Zo wordt je er de hele dag mee geconfronteerd en kan je er niet aan ontsnappen.

Nu is het heel anders. Het lijf voelt normaal aan dus denk ik er niet de hele dag aan. Ik kan me omdraaien in bed zonder dat ik mijn borsten moet vasthouden:happy8:. Ik zou voor iedereen willen dat je zo zwanger kan worden zonder al die zooi. Maar goed om die eieren te leggen heb je het nu eenmaal nodig.

Wat ik nu heb geschreven zijn gewoon even wat gedachtes en slaan totaal niet op de vorige berichten maar ik moest het even kwijt en wil graag weten hoe jullie deze manier van terugplaatsen ervaren.

Ellen ik zal mij ook aanmelden op het wachtbankje november.:clap2:

Liefs eus

Geplaatst

@wish;

bedankt voor het reageren!!

Dus op dag 12: eerste echo-meting. Als de follikel dan groot genoeg is dan krijg je dan dus al de pregnyl?? En dan zou dus 2 dagen later de eisprong zijn?? Dus op dag 14.

Mijn embrryootjes zijn op dag 3 ingevroren.

En dan is de dag van de eisprong dag 0? Nou ja, ik zal in ieder geval maar eens afwachten wat ze volgende week woensdag zeggen.

De adoptie weten we nog niet zo goed uit welk land. Ligt er ook maar net aan welke wachtlijsten dan open zijn. En natuurlijk of ik dan wel of niet zwanger ben. Want dan moet je namelijk verplicht de adoptie uitstellen. In ieder geval vinden we het wel een fijn idee om het wel "achter de hand" te hebben.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer even:

Tillen wordt afgeraden na TP ( zwaar tillen boven 5 kilo, dus je aardappelen kunnen nog wel hoor:) en verder zoveel als mogelijk "gewoon doen".

Maar ja, dat is makkelijker gezegd als gedaan!

Bij de stimulatie en verse tp voelde ik me mentaal wel anders moet ik zeggen,

hormonen doen veel met je. Bij de cryo TP overviel de zwangerschap me bijna;

huh, echt? weer zwanger?? Het ging zo makkelijk en voelde ook zo anders.

(Hoewel ....eenmaal zwanger en 4 maanden beroerd geweest:-)

Lichamelijk dus heel anders weer. Heb overigens geen enkele medicatie gebruikt deze keer, ook geen bolletjes. Gekscherend zeggen we wel eens, we hebben een ritje Zwolle gedaan met zijn 2tjes en na 2 euro parkeergeld ging de slagboom voor 3 open! Bij ons is 1 embryo teruggeplaatst, maar als we een rietje met twee ontdooit hadden gehad, hadden we er 2 gedaan, want het is maar de vraag of ze het allebei zullen redden. In dat opzicht zouden we het lot het laten bepalen. Ik leef enorm met jullie mee en gun een ieder dit mee te maken!

succes allemaal, toitoitoi!

gr Soesa

Geplaatst

Nou Soesa,

Dat heb ik toch alleszins helemaal niet hoor: zomaar zwanger zonder er even bij stil te staan. Elke seconde lijkt een minuut, en elke buikkramp lijkt een aankomende menstruatie. Wel leuk om te horen dat jij lekker zwanger bent geworden!

Ik vraag me toch af of nog iemand dit kent om enkele dagen sinds de tp buikpijn te hebben, die best heftig was, en die nu veel lichter is geworden. Maar het is er nog wel hoor. Is dat goed of slecht nieuws?? De onzekerheid is enorm!!

wannabemom, ik weet ook niet goed op de hoeveelste wachtdag ik zit hoor. Mijn cryo was achtcellig teruggeplaatst, maar wat is dat dan he? De dag van de tp is dag 0? of dag 3 al?

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Dag van tp is dag 0.

Soesa,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wannabemom,

Succes woensdag!

Wij mogen vanmiddag naar Genk om onze cryo op te halen!

Geplaatst

Hoi dames,

Ellen, ik was wel overvallen door de zwangerschap, maar die steken had ik wel hoor.

Ik dacht dat ik ongesteld moest worden en wist ook wel dat het een innesteling kon zijn.

En werd blijj verrast dat het een zwangerschap werd! Je kan adhv steken en buikpijn kan

je dus niets afleiden, maar hoef je ook niets uit te sluiten en blijft spannend tot laatste moment.

wish ben benieuwd hoe het met jullie is en dadelijk gaat!

S6!

Gr Soesa

Geplaatst

Hoi lady's,

De tp is goed verlopen, heb 1 cryo terug geplaatst gekregen. De andere was helaas niet goed ontdooid.

De cryo was op de ochtend van de tp 3 dagen 'jong' en 6-cellig.

De laborant gaf aan dat hij/zij goed aan het door delen was gegaan.

Soesa,

Wij zijn ook zo benieuwd of dat het nu wel zal lukken.

Zo niet gaan we door, met heel veel hoop en goede moed!!!!

Zolang de gyn aan geeft dat de aanhouder zal winnen en dat wij dit ooit zullen zijn.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden