Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@pien: ohhh wat vreselijk naar! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel door kan naar een volgende tp!

@all: de aller beste wensen voor 2011 dat het maar een positief jaar mag worden :-)

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn test op 31 dec was negatief van een verse tp. Ik heb er nog 8 id vriezer. Nu schijnt er een wachtlijst te zijn en kan ik pas in april weer voor een tp van een cryo als ze goed ontdooien. Volgens mij kan ik lichamelijk al in februari de nieuwe tp krijgen. (nu de heftige menstruatie, dan een keer natuurlijk menstrueren en dan de eisprong in feb). Weet iemand iets van wachtlijsten of wanneer je de tp hebt in je iegen cyclus? Gebruikt iedereen dan ook pregnyl en die bollen? Kan je bv elke maand een tp krijgen? Bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst
Mijn test op 31 dec was negatief van een verse tp. Ik heb er nog 8 id vriezer. Nu schijnt er een wachtlijst te zijn en kan ik pas in april weer voor een tp van een cryo als ze goed ontdooien. Volgens mij kan ik lichamelijk al in februari de nieuwe tp krijgen. (nu de heftige menstruatie, dan een keer natuurlijk menstrueren en dan de eisprong in feb). Weet iemand iets van wachtlijsten of wanneer je de tp hebt in je iegen cyclus? Gebruikt iedereen dan ook pregnyl en die bollen? Kan je bv elke maand een tp krijgen? Bedankt voor jullie reacties!

Wat erg dat je nu zo lang moet wachten!! Volgens mij kan je elke maand een TP krijgen mits je geen vmk gehad hebt dan advieseren ze in het VU een maand over teslaan. Ik heb pregnyl en de bollen gebruikt bij mijn cryo.

Geplaatst

Hee hallo, was ik weer eens.De ergste teleurstelling heeft weer een plekje gekregen... Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en als alles goed gaat in februari tp van onze laatste cryo. Vind het wel even fijn zo'n pauze, hebben we weer even de tijd om ons op te laden.

Louise, wat balen ook een negatieve test. Kan me voorstellen dat je baalt nu tot april te moeten wachten. Denk dat het per ziekenhuis verschilt, sprak vanmorgen iemand en die kon gelijk door. Bij ons ziekenhuis kunnen er maar een x aantal per maand ontdooid worden en veilig terug geplaatst. Wens jou in ieder geval ook veel succes! Gelukkig mooie voorbeelden hier van cryo tp waarbij het wel goed gaat!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou me hier ook graag willen aanmelden.

As vrijdag heb ik de 1e echo.

We hebben 1 cryo in de vriezer en dit is dan ook onze laatste

kans.

We gaan namelijk stoppen hierna, maar vind het wel moeilijk.

Ik heb eigenlijk niet heel veel hoop, maar goed ik ben eerder zwanger

geraakt en bevallen van een cryo, dus het kan wel.

Maar soms heb je een gevoel......

Voor iedereen hier veel succes en sterkte!

Vanavond lees ik alles even op mijn gemak door!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Spannend Hermien, wens je heel veel succes. Ook wij hebben besloten dat het na de laatste cryo klaar is maar merk nu het dichterbij kom dat ik toch weer begin te twijfelen... Wel goed om te horen dat ook jij al een keer zwanger bent geworden na een cryo tp!

Geplaatst

Pien,

Dank je!

Ik las net dat jullie poging in december helaas niet gelukt was, sterkte!

En ja die twijfel ken ik ook, maar ja waar trek je een grens...als je het van te

voren maar zou weten.

Maar goed we gaan er voor en ik lees toch wel veel positieve berichten hier.

Hebben jullie de tp trouwens in een natuurlijke cyclus?

Voor alle zwangere dames:

Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Ja, dat is een lastige die grens... Het enige wat ik wel voel is dat die grens in zicht komt. Ik ben nu 40 en het houd natuurlijk ergens een keertje op. We hebben nu twee pogingen gehad (waarvan straks in februari laatste cryo). Zelf zou ik, mocht die niet lukken ook nog graag een derde poging willen doen. Mijn man denkt er alleen anders over en het is toch iets waar je ook samen voor moet gaan. Ik ben zo bang dat ik het me anders over een paar jaar ga verwijten, hadden we maar...

Wij hebben tp in natuurlijke cyclus. Ik moet alleen een keer pregnyl spuiten om de eisprong te bepalen. Wat dat betreft zijn die cryo terugplaatsingen een stuk relaxter hoor!

Geplaatst

Hoi pien,

Ja, terugplaatsingen van een cryo, dat stelt niets voor vergeleken bij een behandeling.

En ook ik moet een keer pregnyl spuiten, maarja eerst maar eens wachten of het

ontdooien goed gaat.

Ik ben gisteren voor de 1e echo naar het zh geweest en maandag moet ik weer

dus afwachten....

Ik snap jullie 'probleem', wij hebben hetzelfde.

Zelf zat ik er ook aan te denken om misschien nog een 4e poging te proberen,maar

ook mijn man vind het wel genoeg zo.

En net wat jij beschrijft, het is wel iets wat je samen moet beslissen.

En wij hebben voordat we zijn gestart ook afgesproken dat het na 3x wel

goed is geweest, maarja......

Nu toch het eind in zicht komt dan begin je soms toch weer te twijfelen.

Maar we gaan nog even de hoop op onze cryo niet opgeven en dat geldt

natuurlijk ook voor jullie!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Spannend Hermien, hoe groot was het follikel nu? En je bms? Speelt bij jou ook je leeftijd mee of meer het gevoel van; ergens is er een grens?

Ik zie nu dat je al een keer succesvol zwanger bent geweest van een cryo, fijn! Zelf heb ik het gelukkig allemaal ook een keer mee mogen maken; zwanger worden (natuurlijke manier) en bevallen, is ondertussen al een heerlijke puber van 15. Dat was helaas niet met mijn huidige partner, en ik zou het hem ook zo gunnen om dit wonder mee te mogen maken (naast dat het me natuurlijk ook geweldig lijkt om een kindje van ons samen te krijgen).

Maar zoals ik al zei, begint m'n leeftijd nu ook zwaarder te wegen. Gisteren was ik op een site waarop je je kansen kunt berekenen (op een succesvolle ivf behadeling) en dan zijn die voor mij nog maar erg laag, schrok er wel (weer) van. Toch voel ik ook hetzelfde wat jij aangeeft; we gaan de moed nog niet opgeven! Alle hoop op onze laatse cryo, wie weet wat voor verrassing deze brengt?!

Wens jou in ieder geval ook heel veel succes!

Geplaatst

Hey meiden,

Ook ik mag weer voor een cryo in een natuurlijke cyclus. Het zijn de laatste 2 van mijn 1e poging. Ik heb afgelopen vrijdag de 1e echo gehad, BMS was 8 mm en de follikel 11 mm. Gaat dus de goede kant op. We gaat gelijk op Hermien ;-)

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou ik heb deze poging vanmorgen maar geannuleerd.

Ik heb donderdagnacht en gisteravond een pijnlijke aanval gehad en

waarschijnlijk heb ik galstenen.

En nu heb ik toch maar besloten om deze laatste poging uit te stellen, want

stel dat ik onder het mes moet......

Morgen moet ik voor een echo( voor de galstenen) naar het zh en dan weet

ik waarschijnlijk meer, dus helaas deze maand gaat voorbij.

Guusje,

Jou wens ik natuurlijk heel veel succes met je cryo tp!

Moet je morgen weer voor de volgende echo?

groetjes Hermien

Geplaatst

Jeetje Hermien, wat enorm vervelend zeg! Heb je vaker last van galstenen?

Ik mag dinsdag weer voor de 2e echo.

Sterkte

Geplaatst

Hoi Hermien, ben nu eigenlijk pas dit topic gaan lezen omdat ik voor het eerst cryo's heb... Wat vervelend van die galstenen, ik heb in oktober 2009 mijn galblaas laten verwijderen, omdat ik ze ook had. Dacht al jaren dat ik een prikkelbare darm had, door zeer pijnlijke aanvallen, met name na vet eten maar nee hoor... Nu ben ik erg blij, want nergens meer last van! Maar het heeft ons ook weer een paar maanden gekost.

Veel sterkte met de echo morgen! Ze zien het inderdaad meteen dus morgen weet je het...

Caroline

ps Ik hoef trouwens geen pregnyl en geen bollen, omdat het in natuurlijke cyclus is en je dan zelf voldoende hormonen aanmaakt? maar als ik jullie verhalen zie, twijfel ik een beetje...

Geplaatst

Caroline,

Zoals ik nog weet van de vorige 2 x moest ik alleen eenmalig pregnyl spuiten

en bolletjes heb ik ook nooit gebruikt.

De vorige 2x moest ik ook clomid gebruiken de eerste paar dagen van de

menstruatie,was volgens mij voor het tegengaan van een vroegtijdige eisprong.

Nu gebruiken ze dit helemaal niet meer omdat dit waarschijnlijk niet goed zou

zijn voor het baarmoederslijmvlies, dus zo zie je maar weer, kan allemaal weer veranderen.

En elk zh heeft weer andere methodes voor de tp, maar ze zullen vast wel weten

wat ze doen.

Ben jij nu ook al weer bezig met echo's?

Ik zie dat jij ook al heel wat behandelingen hebt gehad, ik hoop dat je dit keer

met de cryo's eindelijk het geluk mag vinden.

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hoi, nee ik hoef ook geen echo's. Toen ik belde om door te geven dat de poging weer niet gelukt was, kreeg ik eerst te horen: maak maar een afspraak voor een echo op dag 12 (volgende cyclus). Toen ik begon over zelf ovulatietesten toen zei ze: dat mag ook. ik twijfel nog een beetje, ben een beetje bang dat ik mijn eisprong mis maar ik heb nog een paar weken om erover na te denken. Het voordeel is dat het dan wel helemaal natuurlijk is, lijkt me heerlijk een keer zonder hormonen...

Geplaatst

Ja dat begrijp ik, maar dit is maar 1 spuit wat ik gebruik en dat is volgens

mij om precies te kunnen bepalen wanneer je de eisprong hebt zodat ze

weten wanneer ze de embryo's kunnen ontdooien en tp.

Voor de rest gebruik ik ook niets, maargoed het zal best kunnen.

Anders zou je voor de zekerheid nog even kunnen navragen, zodat je twijfel

een beetje wordt weggenomen.

Succes!!

Hermien

Geplaatst

Breek hier in:

Ik heb bij een cryo tp op cd11 of 12 een echo om te kijken naar het bms en dominante follikel.

Vanuit deze echo wordt er een vervolg afspraak gemaakt wanneer ik weer voor een echo moet komen.

Ondertussen gebruik ik ook ovulatietesten. Dit is niet noodzakelijk, maar wil ik zelf en de gyn geeft ze daarom ook graag aan mij mee.

Als de dominante follikel groot genoeg is en het bms ook dik genoeg is moet ik eenmalig Pregnyl spuiten.

Dit is inderdaad om het exacte moment van de eisprong te bepalen en de cryo('s) te kunnen ontdooien en tp te bepalen.

Eisprong is dag 0.

Succes!!!!

Geplaatst

Pregnyl wordt idd alleen maar gebruikt om de eisprong dan precies te plannen.

In Gent is het bellen wanneer je een positieve ovu test hebt, daar tellen ze 48 uu bij op en dan krijg je de tp op de dag hoe oud de embryo was bij invriezen. Dus bij posi ovu test en emmy bij 3 dagen ingevroren op dag 5 de tp.

Geplaatst

Hoi,

In het LUMC zijn ze heel naukeurig met bepalen van eisprong. Ik moet altijd op CD 13 komen voor een echo. Vanaf CD 11 begin ik 3x per dag met urine opvangen. Bij de 1e echo, word BSM gemeten, follikel gemeten, bloedafname en urine word nagekeken of eisprong er aan zit te komen. Nu afgelopen vrijdag had ik mijn 1e echo, maar eisprong was nog niet is zicht, nu moet ik tot dinsdag weer 3x per dag urine opvangen (koelkast vol met potjes....) Dinsdag heb ik weer een echo, bloed prikken en potjes weer inleveren. S'middags hoor ik of ik Pregnyl oet spuiten om de eisprong op te wekken, ja of nee. Bij mijn 1e cryo TP was Pregnyl niet nodig, de laatste 2x wel Pregnyl moeten spuiten. We wachten het nu dinsdag maar weer af ....

Zo zie je maar dat ieder ZKH het weer anders doet. En volgens mij is het LUMC het enige ZKH die het zo doet met de urine!

Geplaatst

Guusje,

ik had je willen vragen hoe het dinsdag was gegaan, maar nu zie ik

in je onderschrift dat je vandaag de tp hebt gehad, tenminste als ze

goed ontdooit zijn natuurlijk.

Nu is mijn vraag: En, hoe gaat het?????

Alles goed gegaan?

Elinorac,

Ja, cryo's kunnen ook hele mooie wonderen geven, dus we gaan ervoor he'!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hey Hermien,

Het gaat goed hier, al moet ik zeggen dat de TP dit keer moeizaam ging. HEt was zeer gevoelig en het lukte maar niet. Maar na veel wroeten is het toch nog gelukt. Ik hoop ze de komende 9 maanden bij me te houden.

En hoe is het met jou? Nog last van galstenen?

Groetjes Guusje

Geplaatst

Ze zijn dus alle 2 goed ontdooit en terug geplaatst?

Jammer dat het zo moeizaam ging, maar je hebt ze nu lekker

warm bij je en nu maar heerlijk 9 maanden volhouden zo!

Spannend hoor, ik wens je veel succes met wachten!

Met mij gaat het redelijk goed en ik hoop dan ook weer gauw

te gaan starten in febr met onze laatste cryo!

Groetjes Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden