Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sky, dan klinkt het al een stuk positiever... spannend joh!

Daniella, las dat 't bij jou niet gelukt is, wat enorm kl*te :(. Heel veel sterkte.

Sonja, wordt elke keer blij als ik jouw banner zie ;-).

Luna, super! Gefeliciteerd!

Sylvie, wanneer begin jij weer?

Hier pas op wachtdag 2 en nu al aan het zenuwen... wat duren 2 weken dan enorm lang, haha.

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Neee feliciteer me nog maar niet... ik heb er nog geen gerust gevoel over. Voel vandaag eigenlijk niks (behalve gevoelige boobs) en de test (van CB met de + deze keer) was echt super super vaag, je ziet het bijna niet. En wat ik gelezen heb over vage testen, gaat dat bijna allemaal fout. Dus flinke slag om de arm hier...

Sylvie: heel veel succes met je 3e poging!!

Geplaatst

Hallo dames,

t Heeft even geduurd, maar daar was ik weer.

Wel veel gebeurd in de tussentijd.

@Luna, wat ontzettend spannend!

@ Daniella, wat bijzonder 3 stuks!

@ Soesa, super dat jullie zoveel geluk hebben gehad!

@ Miepie ook weer super spannend!

Wij gaan bijna gelijk op, ik heb morgen de terugplaatsing (als de ontdooiing goed gaat).

Vind het ook weer zo spannend, maar ben nu alweer bang voor een teleurstelling...

Even een ander vraagje; stellen jullie veel mensen op de hoogte van hoever jullie zijn?

En hoeveel steun krijgen jullie uit je omgeving?

Groetjes,

Isa

Geplaatst

@Luna: Wat ontzettend spannend meid. Ik begrijp dat je er nog heel voorzichtig mee bent. Hoop dat hij op je testdatum een duidelijke streep laat zien.

Heel veel succes nog deze laatste dagen.

@Miepie: Ja, wat killing he die wachtweken. En de laatste week is altijd het ergste.

Ik wens je heel veel succes en op naar een positieve test.

@Isa: Wat spannend weer meid. Ik hoop dat morgen alles goed gaat en dat je embryootje lekker bij je blijft de komende maanden.

Heel veel succes.

Wat betreft of er mensen op de hoogte zijn............ in onze situatie alleen mijn ouders en mijn zus. Maar nu zeggen we de volgende keer waarschijnlijk niets, want je hebt er toch wel meer stress van als er meerdere mensen het weten. Ze blijven natuurlijk vragen hoe het gaat etc. Is natuurlijk heel lief van ze en ze leven met je mee, maar toch misschien beter om het lekker voor ons te houden de volgende keer.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

He meiden, wat lief dat jullie allemaal zo met elkaar meeleven!

@Miepie: wachtdag 3 aangebroken! Ja dat wachten is echt vreselijk, en steeds maar je lijf "checken". Voel ik al wat??? Gek word ik daar altijd van!

@Isa: Ik hoop met je mee dat de cryo's goed zullen ontdooien. Spannend weer!! Het heeft 2 kanten he, je wilt het zo graag maar daarentegen oh zo bang voor de teleurstelling. Ik zie dat jij ook een miskraam hebt gehad, erg verdrietig.

Wij houden niemand op de hoogte, sterker nog, mijn familie weet niet eens dat wij hiermee bezig zijn. Alleen mijn schoonouders weten wanneer we naar het ziekenhuis moeten omdat we dan oppas nodig hebben.

Nou ik spreek jullie later weer!

Geplaatst

Daniella, it sucks! Sterkte meid. Ik hoop dat het een beetje met je gaat.

Sylvie, spannend weer. Zie je er tegen op?

Luna, spannend joh, maar een streep is een streep. Gefeliciteerd.

Isa, nu weet niemand het bij ons, maar die pogingen daarvoor wel.

Kreeg vandaag brief binnen ivm start adoptiecursussen begin volgend jaar. Zat een acceptgiro bij van 900 euro. Schrok me te pletter eerlijk gezegd. Denk ook niet dat wij hiermee doorgaan. Eerst jaren in de mm en dan nog in een adoptieprocedure + duizenden euro's lichter. Nee, zie ik op dit moment niet zo zitten.

Geplaatst

Hoi Nika,

zit een beetje zenuwachtig op en neer te wippen omdat mijn ongi echt dichtbij komt.

Als de eerste spuit erin zit zal dat wel rustiger worden.

Dat is nogal een bedrag en ook nog maar het begin, wij hadden ook al snel besloten dat we niet gingen adopteren.

Hoe gaat het verder met je?

Geplaatst

Sylvie, spannend, weer bijna starten!

Nika, wij hebben de cursus vorig jaar gedaan. Voor ons was het al snel duidelijk dat als het niet lukt met ICSI, we willen adopteren. Het is een meerjaren traject, mij geeft het veel rust dat de eerste stap daarin al gezet is. Cursus dus al wel gedaan (idd 900e), nu verder even in de ijskast. Tot je daadwerkelijk gaat adopteren zijn er verder niet of nauwelijks kosten. Niet dat je 't moet doen (juist niet als het niet goed voelt), maar wel dat je weet dat dit voorlopig alle kosten zijn...

Luna, spannend, maar een streepje krijg je niet zomaar. Op naar een positieve zhtest overmorgen!

Isa, bij ons weten veel mensen van de mmm, maar alleen wij en mijn beste vriendin weten precies wanneer er wat gebeurt. Vorige poging helemaal stil gehouden, maar vind het toch prettiger als mensen om me heen weten dat we bezig zijn, scheelt een hoop irritatie als ik er niet helemaal bij ben met mijn hoofd en fijn om gewoon verdrietig te kunnen zijn als het niet gelukt is.

Op mijn werk weten directe collega's en de schooleiding ervan; deze week ook daarom kortere dagen kunnen werken.

Spannend morgen, ik duim voor jullie!

NS, hoe is het met jou?

Geplaatst

@Sylvie, spannend hoor. Moest je trouwens helemaal niet aan de Primolut?

Hier gaat het verder redelijk. Al mijn tranen heb ik er al uitgehuild afgelopen weekend. Zag net wat bruinverlies, dus morgen ga ik maar naar Belgie bellen.

@Miepie80, ik weet niet wat ik wil. Op dit moment zegt mijn gevoel meer nee dan ja, maar goed, misschien dat ik er anders naar kijk als ik echt uitbehandeld ben. Ik weet het niet. Heb niet zo'n zin om ook nog eens de hele adoptiemolen in te gaan eerlijk gezegd. Ik wilde sowieso nooit adopteren, maar een tijdje terug ging ik er toch anders naar kijken. Dat is nu wel weer een beetje gezakt.

Geplaatst

Maar is het dan definitief niet gelukt Nika, bruinverlies hoeft niet veel te zeggen.

Nee geen Primolut. Al mijn pogingen alleen Deca/Menopur of Puregon/Pregnyl en de beruchte bollen.

Geplaatst

@Sylvie, nou denk niet dat het gelukt is hoor. Ben zo beroerd geweest. Ga morgen voor de zekerheid nog wel testen en daarna Belgie bellen.

Das wel fijn dat je geen Primolut hoeft. Scheelt toch weer, want het duurt al zo lang. Ik moet waarschijnlijk eerst aan de pil!

Geplaatst

Nou ik blijf toch nog even duimen voor je en zal een kaasrje aansteken in jou naam.

Baadt het niet dan schaadt het niet. Succes met testen morgen.

Geplaatst

hej meiden,

Ik ben er weer hoor! had gister een vrijgezellefeest:occasion14: maar voor mij een drank natuurlijk! hihi.. Lekker gegourmett zat ik een potje misselijk te wezen.. bah. daarna bowlen! om 12uur thuis en nog tot half 3 wakker gelegen van de misselijkheid. dus ben ik maar even onder de douche gestapt. daarna toch nog 3,5 uur kunnen slapen want het wekkertje ging alweer vroeg :rolleyes2:

en heb een hele slimme vent:a4628ea63ee3976fca4hij heeft al me testen verstopt dus kan niet kijken of de test mijn gevoel gaat bevestigen..

En ik heb al vanaf 3 dagen na de tp steken in me liezen en die zijn er nu nog steeds.

Geplaatst

das weer balen had is 3 dagen geleden testen besteld dacht ik kan ik mooi testen vandaag. komen ze morgen pas binnen.. pff krijgt me mannetje toch zijn zin:tongueP: dus morgen ochtend gaan we proberen te testen. zoiezo mag ik maandag bloedprikken!

Geplaatst

Hallo dames.

Ik heb even 3 vraagjes...

1e:

Wat is het verschil tussen een cryo en een embryo?

Noem je een ondooide embryo een cryo???

Ik zit nu in mijn 3e poging (2x IVF en 1X ICSI) en heb 14 aug. voor het eerst een terugplaatsing gehad!

Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden dus is deze poging helaas mislukt.

"Gelukkig" zijn er nog 5 embryo's ingevroren dus op naar een 2e terugplaatsing en maar weer duimen!

2e:

Hoe gaat een terugplaatsing in je eigen cyclus ongeveer te werk?

Ik lees dat je weer pregnyl moet spuiten.:cry2:

Ben ik niet zo heel blij mee.:help:

3e:

Ik heb sowieso een fobie voor naalden en die pregyl deed bij mij zo'n ontzettende pijn.

Zowel het prikken als de vloeistof erin spuiten.

Elke keer als ik die moet prikken, sta ik te huilen van angst en van pijn en moet mijn vriend het van mij overnemen, wat ik eigenlijk nog enger vind!

Heeft er misschien iemand tips???

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt!

Groetjes SnoesPoes

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou hier goed nieuws, de test was :positief: en al duidelijker dan afgelopen donderdag (weer een Clearblue met het +je) nog wel een dun lijntje maar wel heel duidelijk te zien.

Ik ben dus ZWANGER!! :grin:

Tuurlijk ben ik hartstikke blij maar ik ben er nog steeds niet gerust op. Want waarom nemen de klachten wat af? En had ik nu niet een knalpositieve test moeten hebben ipv een dun, goed zichtbaar lijntje?

Nu ik dit schrijf voel ik wel duidelijk mijn onderbuik hoor, een soort drukkend zwaar gevoel en af en toe of er wat aan het werk is. Alleen mijn boobs zijn veel minder gevoelig en alles smaakt en ruikt nog goed. Dat had ik bij de 1e 2 zwangerschappen echt niet, toen rook alles al een paar dagen voor de nod vies. Maar ja, je leest wel meer dat iedere zwangerschap totaal anders kan zijn dan de vorige, dus daar hou ik me maar aan vast.

Maar toch, vorige keer in februari ging het 3 dagen na de officiele testdag al mis dus je houdt er toch rekening mee dat het mis kan gaan, onbezorgd ben ik niet meer sinds de 2 miskramen.

Maandag het ziekenhuis bellen en ik ga NIET meer testen, want daar werd ik gek van vorige keer!

Ik was een beetje in de war, ik heb geen 3 maar 2 miskramen gehad. Ik had deze zwangerschap ook meegeteld omdat ik eigenlijk dacht dat het fout zou gaan. Vandaar mijn verwarring.

Geplaatst

luna gefeliciteerd!!

ik heb niet getest vanmorgen me temp was gisteravond al vreselijk laag 36,4 en vanmorgen 36.6 durf niet meer te testen.. wacht het wel even af als me temp wel hoger word gooi ik er toch nog een testje tegen aan.

xx sky

Geplaatst

Luna gefeliciteerd, het is allemaal nog pril maar het begin is goed. Ik hoop dat het deze keer wel goed gaat en dat jullie meer verdriet gespaard gaat worden.

Sky veel succes.

Geplaatst

Hoi SnoesPoes,

een cryo is idd een ingevroren embryo. Fijn dat je nog 5 cryo's hebt alleen de beste kwaliteit wordt ingevroren.

Ieder zkh of kliniek heeft een eigen protocol als het gaat om tp, ligt ook aan je medische achtergrond. Als je verder geen problemen hebt met je eisprong kan het zijn dat je Pregnyl moet spuiten. Wij konden het ook met een ovulatietest doen maar hebben gekozen voor Pregnyl. Wat precies de procedure is moet je navragen aan je arts.

Wat betreft het spuiten, is niet prettig, ikzelf heb er gelukkig niet zo veel moeite mee. De Pregnyl kan branden als je het naar binnen spuit. De mentale kant speelt natuurlijk ook mee, als je een fobie hebt ben je al ontzettend gespannen als je weet dat je moet spuiten. Hoe slapper je lichaam hoe beter het gaat.

Probeer afleiding te zoeken als je vriend gaat spuiten fixeer je niet op de spuit maar op tv een boek of een huisdier, heb je katten. Ik gok even als ik je naam zie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat de cryo's geluk gaan brengen.

Succes!

Geplaatst

Oeh Sky dat zijn echt van die dingen waardoor je er niet gerust op bent. Ik heb ook heel vaak getempt, dat heb ik deze keer niet gedaan. Zo geen zin meer in. Maar geen bloed geeft moed, je weet het nooit. Ik duim voor je!

Meiden, bedankt voor jullie felicitaties, het is heel onwerkelijk allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden