Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Riemke,

Het maakt volgens mij inderdaad niet zoveel uit! Ik heb met een cryo TP altijd 10.000 eenheden pregnyl gespoten, maar ik weet van genoeg meiden hier dat ze slechts 5000 eenheden met een cryo TP hoeven te spuiten.

Gr. Pien

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb nu 2 keer een cryo terug laten plaatsen.

Maar wat is nu eigenlijk de rede van de Pregnyl?

Dit is voor de eisprong toch.

Krijgen diegene die Pregnyl moeten spuiten geen goede eisprong of waarvoor is dan de Pregnyl?

Geplaatst

Dit las ik op internet:

Om het moment van ontdooien van uw embryo precies gelijk te trekken met uw cyclus is het belangrijk de eisprong exact te bepalen.

Dit kan door het hormoon Pregnyl® te spuiten.

Pregnyl® zorgt voor het uitrijpen van het baarmoederslijmvlies en veroorzaakt een eisprong.

Veertig uur na de Pregnyl® injectie krijgt u een eisprong.

Geplaatst
Hoi meiden,

Ik heb in april een IVF behandeling gehad, en die is helaas niet gelukt. We waren wel heel verrast toen we hoorde dat er 2 embryootjes goed genoeg waren om in te vriezen!!

Nu is het eindelijk zover, CD 12, en vanmorgen de eerste echo gehad. Het eitje is nu 14 mm. Woensdag heb ik weer een afspraak. Nu kreeg ik van de gyn een recept mee voor de pregnyl. Daarop stond 1x5000 eh. Ik moest tijdens de IVF behandeling 10.000 eh spuiten. Dus ik vroeg de gyn, waarom nu 1x5000... Hij pakte het briefje, maakte van de 1 een 2 en zei, is ook goed hoor. 5000 of 10.000 eh, dat maakt niet zoveel uit...?!?? We stonden ondertussen al in de wachtkamer, dus heb ik niet verder gevraagd, maar was wel erg verbaasd. Ik wil het graag zo goed mogelijk doen, m'n lichaam de grootste kans geven om het te laten lukken, maar twijfel nu erg of ik nu 5000 of 10.000 eh moet spuiten. Wat is jullie ervaring?

Groetjes Smurfin (Riemke)

Ik las dit stukje Riemke:

Let op: in tegenstelling tot de IVF - ICSI behandeling is één poeder Pregnyl® met één vloeistof voldoende. Dit komt doordat u geen andere hormonen heeft gebruikt.

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben weer heel wat wijzer geworden. Ik begreep nml ook al niet helemaal waarom het nou precies moest. Dus 5000 of 10.000 wordt eigenlijk door elkaar gebruikt lees ik.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet durf te zeggen wat ik nu moet doen. Maar ik zal er anders woensdag nog even naar vragen als ik voor controle moet. Mijn gevoel zegt 10.000, omdat ik dat de vorige keer ook gedaan heb...

Dank!

Geplaatst

Na een positieve ovulatietest zal de eisprong na 24 tot 36 later plaats vinden.

De dag van de positieve test had ik een Fm en bms meting.

De gyn zag een mooi grote follikel en dik bms.

Hij belde meteen na de echo (ik zat nog binnen) naar het lab in Genk.

Na overleg heb ik de datum van tp meegekregen.

Geplaatst

Hoi Wish

fijn te horen dat er toch wel aardig wat cryo's goed ontdooien, en ik zal voor je duimen, wanneer mag je testen?

groetjes

vonjo

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb de eerste cryo TP gehad nu afgelopen vrijdag. wij hadden er drie in de vriezer liggen. Er zijn er twee ontdooit en ene heeft de ontdooing biet overleefd de ander wel.

Ik zit nu weer in die wacht weken.

Wish:

Ik weet er alles van van die hoop. wij zijn nu 8 en half jaar ermee bezig om zwanger te raken dus ik heb al heel wat achter de rug. Toch probeer ik maar iedere keer positief te blijven. Ten minste ik doe mijn best.

Doe je dat niet dan lukt het misschien wel helemaal niet. Deze 14 dagen geniet ik ook wel want je er is toch iets terug gezet wat bevrucht is. na die 14 dagen kijk ik verder of ik door kan gaan met genieten of dat het stopt.

Wij hebben al veel ellende achter de rug dus als het mis gaat dan kan ik ook niet meer verdrientig zijn maar wel telleurgesteld.

veel succes allemaal.

Groetjes Ursula

Geplaatst

Ursela,

Poeh, al 8 jaar bezig. Petje af hoor voor jullie doorzettingsvermogen!

Ik herken wat je schrijft over hoop houden en dat je na de tp blij kan zijn dat je een embryo bij je draagt. Daar geniet ik ook van!

Hoeveel pogingen heb je nu gehad, allemaal ivf/icsi of ook andere pogingen?

Heel veel succes!!!

Geplaatst

Hoi Wish,

wij zijn nu nog steeds met de eerste icsi bezig.

We hebben al een heel traject iui achter de rug en een hoop onderzoeken en ook van het kastje naar de muur gestuurd.

van die 8 jaar hebben we 1 a 2 jaar rust genomen voordat we zijn gaan starten met de icsi.

Heb nu mijn eerste cryo tp gehad vorige week vrijdag. Ik he al de hele week gekleurde afscheiding met een beetje bloed.

Dus ik weet niet wat het gaat wroden??

We hopen maar weer.

Groetjes Ursula

Geplaatst

ik heb deze maand ook mijn eerste tp van een cryo in mijn eigen cyclus.

Ik moet helemaal geen medicijnen gebruiken. Vandaag pos ovulatietest en dan volgende week terugplaatsing zonder pregnyl etc.

Wie heeft hier ervaring mee en het liefst met positief resultaat?

Ik ben zo bang dat het net niet op het goede moment wordt teruggeplaatst, omdat ik lees dat bijna iedereen pregnyl spuit om het juiste moment te bepalen.

Ik ben overigens wel zeer regelmatig ongesteld, iedereen maand 28/29 dagen cyclus.

groetjes sassie

Geplaatst

Hoi Ursela,

Wanneer heb je je eisprong gehad?

Wat ontzettend spannend zeg.

Al één week lang na de tp gekleurde afscheiding en bloed?

Innestelingsbloed, kan dit zo lang duren?

Ik weet het ook niet, sorry!

Succes!

Geplaatst

Hoi Sassie,

Begrijp dat je zo veel mogelijk (of alleen maar) positieve berichten wil horen.

Helaas kan ik je daar dan niet bij helpen.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Sassie,

Ik zit ook te wachten tot ik een positieve uitslag van een ovulatie test heb en dan bellen en krijg ook geen hormonen. Heb al eerder zo gedaan, helaas dus ook nog zonder resultaat. Als je heel erg twijfelt of ze wel in de goede dag terug plaatsen, vraag dan iig hoe ze dat bepalen. Ik weet dat ze bij mij op dag 5 terug plaatsen, omdat het dan helemaal synchroom loopt met tijdstip van invriezen/ontdooien. Je kunt ook om een extra echo vragen, krijg ik nu ook op de dag van een positieve test, even kijken hoe alles erbij ligt! Ik hoop morgen positief te testen, dus erg spannend allemaal!

Denk dat als je zo regelmatig een eisprong hebt je geen pregnyl nodig hebt!

groeten

Succes

Geplaatst

Ik vind het maar stressen met die ovulatietesten. Vanmiddag echo gehad, follikel 19 mm. Ovulatietest nog negatief. Maar vond mijn urine wat licht, toch wat veel gedronken misschien. Ben zo bang dat ik de LH piek mis en dat ik dan moet stoppen. En ik wil zo graag verder. Wordt er echt een beetje zenuwachtig van haha. Hoop dat hij morgenochtend gewoon positief is, dan kan ik het lab bellen.

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

Ik had maandag een positieve ovulatietest en ik krijg zaterdag mijn terugplaatsing. Ik heb gevraagd of ik geen echo moest krijgen of pregnyl. Maar dat is volgens hen niet nodig omdat ik gewoon een eigen eisprong heb en ze er vanuit gaan dat het bms goed is.

eigenlijk moet het "natuurlijk" gewoon goed zijn, liever zonder medicijnen etc. Ik wacht het rustig af, het resultaat zullen jullie nog wel horen.

groetjes sas

Geplaatst

Ik heb vandaag info gehad over onze cryo terugplaatsing. In Voorburg doen ze het ook zonder medicijnen. Je krijgt een echo rond dag 10/12 (afhankelijk van de lengte van je cyclus) en daarna werk je met ovulatietesten. Bij een positieve test bel je het lab. Dat moet wel binnen een bepaald aantal dagen zijn, als je niet op de verwachte dag een positieve test hebt moet je bellen voor een extra echo.

De arts zei zelf nog dat veel vrouwen het gek en eng vinden zo zonder iets, omdat je met ivf natuurlijk gewend bent aan allerlei toeters en bellen. Maar ik hoefde me volgens haar echt geen zorgen te maken. Dus dat proberen we dan maar :-)

Succes allemaal... en bij twijfel gewoon het ziekenhuis bellen om een extra echo!

Henne

Geplaatst

Fijn dat je test positief was! Nu duimen dat ze goed ontdooien. Lijkt me zenuwslopend om dat af te wachten.

Wij beginnen 'ergens deze maand'. Ik hou het verder even voor mezelf dit keer, zelfs hier. Niemand weet er iets van behalve mijn teamcoordinator. Zo zonder hormonen kan ik het eindelijk eens voor mezelf houden. Bijgeloof misschien, maar wie weet helpt het ;-)

Geplaatst

Wij ook hoor!! Niemand weet het behalve mijn moeder, forumvriendin en mijn werk. Ja en hier dan, maar zet het niet in mijn handtekening en ga ook niet op het bankje. En misschien doen we dat de 4e poging ook wel!! Vind het wel lekker rustig zo. Succes Henne, hoop dat het jullie nou ook eens gegund is!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden