Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Tess,

wij hebben 20 aug. een evaluatie en in principe wil ik bij mijn volgende ongi starten met ivf/icsi. Ik wil ook de optie bespreken dat we nog een keer iui gaan proberen. Toch minder heftig dan ivf en de telling van mijn man gaat wat vooruit.

Ik ben benieuwd wat onze arts gaat zeggen.

Geplaatst

Ik heb al een briefje thuisliggen met vragen. Ik word altijd zo hyper als ik daar zit dat ik de helft vergeet. Ik heb nog steeds geen zin om op te starten ik hoop dat dit na vrijdag veranderd omdat ik dan meer weet waar ik aan toe ben.

Geplaatst

Hoi meiden, ik schuif hier ook aan als het goed is. Ik heb als alles goed gaat deze maand voor de 3e keer een cryoTP, dit keer zonder medicijnen (Antarctica-Trial). Vorige twee keer progynova en utrogestan gebruikt, dit keer hoef ik alleen pregnyl te prikken.

Sylvie, ik hoop dat het ziekenhuis akkoord wil gaan met IUI... succes vrijdag!

Tess, fijn dat jullie nu echt begonnen zijn! Last van de progynova?

NS, blijf jou tegenkomen he ;-). Fijn dat je nu ook geen utrogestan hoeft, ben ik ook zó blij om, werd er echt heel beroerd van.

Nika, ik vraag me hetzelfde af. Mijn cyclus is meestal 25-26 dagen, soms ineens maar 23 of 29 ofzo. En nu op dag 9 voel ik mijn eitje al groeien, hoef pas woensdag voor een echo. Ik ben dus maar begonnen met ovu-tests om zeker te zijn dat mijn ei niet te vroeg springt. In het ziekenhuis hebben ze bij mij bij een eerdere TP (waar ik naar mijn idee een dag te vroeg met utrogestan moest beginnen) gezegd dat het niet heel veel uitmaakt, maar voor mijn gevoel klopt het niet als je eisprong langer geleden is dan dat het embryootje oud is.... Wat zeggen ze bij jou in het zh? En wanneer kan je bellen, morgen? Spannend...

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Ik zou mij graag bij jullie willen aansluiten. Heb vaken in deze topics gezeten, maar ken volgens mij niemand uit deze groep.

Ik zit in mijn 2e ivf en heb een tp in september van 2 cryo's. Zoals elke tp-ing, kijk ik hier echt naar uit. Ervaar het ook als iets magisch!

Verder vind ik het leuk om anderen te volgen die in het zelfde schuitje zitten! Dus ik houd jullie in de gaten!!! haha!

Fijne dag allemaal!

Kaykay

Geplaatst

Ik heb geen last van de Progynova, eigenlijk heb ik helemaal nergens last van. Alleen dat ik in de 2e wachtweek wel heel ongeduldig word. Ik heb volgende week maandag mn eerste echo weer. Vorige keer kon er meteen een afspraak voor een tp gemaakt worden, hier hoop ik nu natuurlijk ook weer op. Dan zou het allemaal wel eens heel snel kunnen gaan.

@Kaykay, volgens mij ben ik je wel eens tegen gekomen... Welkom!

@Miepie80, wanneer heb jij ongeveer je TP?

@Sylvie, handig idd om een briefje te maken met vragen. Kun je niets vergeten... Maar je ziet het niet zo zitten?

Tess

Geplaatst

Nee Tess ik zie het idd nog niet zitten.

Heb 2x veel last gehad van de hormonen ook tegen overstimulatie aan.

1 Pregnyl spuit gezet tijdens de cryo tp en ik stond al op mijn kop.

Mijn "oude" lijf kan er niet meer tegen, hahah. Komt vanzelf wel weer.

Geplaatst

He jakkus, dat is vervelend.

Maar gelukkig heb je zelf in de hand wanneer je weer start.

Ik hoor wel vaker dat stellen even pauze nemen.

En ik vind dat alleen maar getuigen van moed en zelfkennis, je weet dan dat je ff de tijd moet nemen zodat je er vervolgens weer met frisse moed tegenaan kunt.

Succes!

Tess

Geplaatst

@Kaykay en Miepie, welkom!

@Miepie, ik heb geen idee wanneer ik de eisprong heb gehad. Ik denk zaterdag. Heb het zh niet meer gebeld omdat ik zo'n buikpijn bleef houden, en het zou toch niet uitmaken. Dag eerder was namelijk geen plaats. Heb nog mazzel gehad dat ik deze maand mag meedoen (al het allemaal doorgaat natuurlijk).

@Sylvie, zou fijn zijn als je IUI kon krijgen. Ik hoop het voor je. Slikt je man nog extra vitamines om de zaadkwaliteit te verbeteren?

@Norwegien, hoe is het met jou?

@Tess, hoop voor je dat je maandag meer weet.

Ik moet morgen bellen. Ben er helemaal niet zo mee bezig geweest afgelopen dagen, want erg druk, maar nu komt het toch wel dichtbij. Dit is echt onze laatste x in Nederland en ook de laatste vergoede poging. Pffff, hoop toch dat het gaat lukken.

Geplaatst

Hoi Nika,

dat staat ook mijn lijst om te vragen of hij mijn zw vitaminen kan slikken. Ik gebruik puur mamma van VSM.

Succes morgen met bellen.

Geplaatst

hej meiden,

met mij gaat het goed hoor! beetje zwsymthomen gehad van de pregnyl.

Maar is nu gelukkig al wat minder. Of begin er aan te wennen hahaha.

morgen gaan er 2 cryo's uit de vriezen dus kan het duimen draaien beginnen! zo spannend!

xx sky

Geplaatst

Sky, spannend! Dus als ze goed ontdooien worden er twee bij jou teruggeplaatst?

Heb je dat al eerder gehad?

Succes morgen, en ook genieten als ze daadwerkelijk worden terug geplaatst!!!

Ik wil nog even weten, want dat ben ik vergeten, op de hoeveelste dag is de tp van een cryo (ik weet dat het afhangt van de cyclus, maar laten we uitgaan van een van 28 dagen)

Slaap lekker meiden!

Kaykay

Geplaatst

nou wanneer je precies een tp is ligt helemaal hoe je cyclus loopt en hoe ze de cryo behandeling doen. maar bij mij moest mijn eitje 17mm / 18mm zijn dan moest ik pregnyl zetten en op de 6de a 7de dag de tp de dag ervoor word hij ontdooit morgen dus.

maar bij mij duurde het veel te lang me eitjes wilde niet groeien dus heb ik met puregon bij moeten spuiten en zat al op dag 38 ofzo toen ik de pregnyl kreeg.

en helaas krijgen we maar 1 cryo terug dus hoop ik dat 1 van de 2 het niet overleefd anders word er een goed cryotje weggegooit. ze zijn namelijk per 2 ingevroren. maar als ze aan ons de keus zouden geven zouden we er 2 terug willen plaatsen om gewoon de kans wat te vergroten.

xx sky

Geplaatst

NS, heel veel succes vandaag! Wat raar dat ze er maar 1 doen en wel per 2 invriezen... blijf ik me over verbazen.

Bij mij is het juist andersom; enkel ingevroren, maar ziekenhuis heeft het beleid bij cryo's per 2 terug te plaatsen (tenzij er maar 1 is of er andere redenen zijn er maar 1 te doen). Bij een verse poging is het in poging 1 en 2 wel maar 1 emmie wat wordt teruggeplaatst.

Tess, ik hoor vandaag meer, moet zo in het zh zijn voor mijn FM (ei staat al in de startblokken; voel 'm, vruchtbaar slijm en heel lage temp, nog wel - ovutest. Ga er een beetje van uit dat ik vandaag of morgen pregnyl moet zetten en dus volgende week wo of do de TP heb.)

Geplaatst

Inderdaad zonde als er een wordt weggegooid. Waarom worden ze dan niet apart gezet als ze vooraf weten dat ze er maar 1 tp. Bij mij zouden er 2 worden tp, niet dat ik ze heb momenteel. Ik las laatst op het forum iemand die 13 cryo's had 3 rietjes met 3 cryo's en 1 rietje met 4. Daar zou ik niet mee akkoord gaan om dit zo in te vriezen.

Geplaatst

Dat invriezen, bij ons doen ze dat ook per 2 terwijl ik maar 1 terugplaatsing krijg. Dit is puur vanwege de kosten, omdat invriezen duur is, en dus per stuk invriezen helemaal. Overigens verschilt het wel per zh. Sommige zh doen het wel.

@Sylvie, mijn vriend z'n telling was niet slecht, maar ook niet megagoed ofzo. Hij slikte sowieso al multivitamines, en nu zink erbij en foliumzuur (ja ook voor mannen goed). Hij is ook gestopt met roken, en drinkt alleen af en toe nog.

@NS, weet je al wat meer?

Ik heb vanmiddag tp. Hoop zo dat het lukt.

Geplaatst

Nika/Sylvie, bij Miepman maakte vitamines (+zink/folium), niet in bad, niet roken en drinken en laptop niet op schoot (met alles 3 maanden van te voren begonnen) enorm uit. Hij heeft nog steeds enorm slecht zaad, maar ipv

Toch raar hoor, dat het per ziekenhuis zo scheelt hoe ze invriezen en vanaf welke kwaliteit. Kom er net achter dat het invriezen zelfs in 1 ziekenhuis blijkbaar per keer weer anders is; onze laatste lichting is al op de dag van de TP ingevroren ipv een dag erna. Eitje stond ook op springen (20mm al), dus straks pregnyl erin jassen en dan maandag al de TP, hopelijk ontdooien er in elk geval 2 vd 6 goed.

Geplaatst

Wat enorm spannend NS. Je hebt het vast wel eerder geschreven, maar heb het even gemist; heb je er 2 in de vriezer, of nog meer? Stond me iets van bij dat je er meerdere had... Ik ben in elk geval hard voor je aan het duimen!

Geplaatst

Nika heel veel succes vanmiddag met de tp, ik hoop ook dat het nu lukt.

Miep dat is een mooie verbetering, mijn man rookt, hij is een tijdje gestopt en toen was de telling barslecht??? Onze vorige arts, dr Alberda, de ivf man van Nederland zei dat het niets uitmaakte of mijn man wel of niet zou stoppen met roken voor de telling. Het zou altijd slecht blijven.

Wat is wijsheid.

Spannend Sky morgen bellen, ik vond het zenuwslopend.Succes met wachten.

Geplaatst

Sylvie, ik geloof er ook niet in dat de enorm slechte kwaliteit van mijn man erg aan het roken lag. Wel is door de combi van alles wat hij heeft gedaan de hoeveelheid erg gestegen, dus hadden ze meer keuze bij de ICSI ;). Maar het zal altijd alleen met ICSI kans van slagen hebben, blijft veel en veel te slecht om zelfs maar stiekem te hopen op een spontane zwangerschap. Dus hoeveel hij er nou uiteindelijk mee opgeschoten is door 3 maanden zó strak aan regeltjes te houden.....Volgens mij heeft stress een grotere invloed dan roken bij hem.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden