Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stress zal idd een grote factor spelen, het is nu ook aangetoond bij vrouwen dat stress de kans op een zw kan verminderen. Bij ons hetzelfde verhaal, kans op spontaan blijft klein, ik zeg altijd we hebben meer kans om de staatsloterij te winnen dan spontaan zw worden.

Verder blijf ik ook van mening dat echt alle puzzelstukjes op zijn plek moeten vallen voor een zw. Ook al heb je top embryo's als de rest van het plaatje niet klopt werkt het niet. Ik heb dit ook ooit met onze arts besproken. Wij zijn zw geworden van een iui met nog net geen miljoen goede zaadcellen, volgens het zkh was dit statistisch gezien onmogelijk.

Mijn man rookt, ik hou van een borrel ben helaas "tijdelijk" te dik maar ik kan niets doen om nu onze kansen te verhogen op een zw. Je kan helaas niet alles onder controle houden vooral niet wat er in je baarmoeder afspeelt.

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dit vergeet ik er is iemand hier op het forum die is zw geworden van een onrijpe eicel en een matig kwalitatief zaadje, de rest van de puzzel klopte die maand en dan lukt het wel. Ze had geloof ik ook maar 1 eicel dus er was geen keuze.

Dit staat bij iemand in de handtekening, weet helaas niet mee wie.

Geplaatst

Haha, dat van de staatsloterij zeg ik ook altijd (helaas nog steeds mensen om ons heen die weten dat het bij ons gewoon echt niet kan, spontaan zwanger worden, en dan toch nog roepen als je op vakantie gaat "oh, wat lekker, misschien dat je als je ontspant de volgende ICSI helemaal niet nodig zal zijn" :S... zucht).

Er speelt zo enorm veel mee en de kwaliteit zegt inderdaad weinig. Ik ben van topkwaliteit 2x wel zwanger geweest (maar MK) en 2x niet. Geen pijl op te trekken en helaas heb je er weinig invloed op......

Nika, hoe is het bij jou gegaan?

Geplaatst

Hallo dames,

Kan ik me hier ook aansluiten?

Wij hebben in mei onze eerste ICSI poging gehad, poging is gelukt, maar helaas geeindigd in een miskraam.

We hebben nu nog 1 cryo en de 22e gaan we naar het ZH voor een echo.

Omdat het onze eerste cryo poging is, heb ik geen idee wat ik er van kan verwachten.

Op de 1e dag van mijn menstruatie ben ik gestart met Progynova.

Klopt het dan dat de "poging" net zolang duurt als een normale cyclus?

Hoe lang zijn de wachtdagen eigenlijk na een TP?

Als ik het zo lees hebben jullie er (jammer genoeg) al ervaring mee en kunnen jullie me misschien wat antwoorden geven.

Groetjes,

Isa

Geplaatst

@Isa, welkom. Volgens mij is met Progynova vergelijkbaar met je gewone cyclus, je slikt er alleen Progynova bij. Wachtdagen zijn korter. In mijn geval een dag of 10.

Tp gehad. Alles zag er perfect uit, maar goed dat zegt gewoon geen f*ck. De puzzelstukjes moeten kloppen. Snap gewoon niet dat het bij sommige wel snel gaat en bij ons niet. Ik ken maar 1 iemand in mm, mijn schoonzus en die was bij 1x IUI direct zwanger. De rest van vriendinnen, en ook de 'oudjes' van 35+ waren binnen no time zwanger. Waarom wij dan toch niet? Gek wordt ik ervan. Hoop zo dat dit lukt.

Onze arts schrok toen we zeiden dat mijn vriend rookt en iedere dag dronk. Zij vertelde dat het wel heel slecht is. Hij is toen ook gestopt met roken, en drinken doet hij nog wel, maar niet meer iedere dag. En dus de vitamines erbij. Ik vond trouwens ook dat hij z'n steentje mocht bijdragen. Ik me suf prikken en hij 'gewoon' doorleven. Dat vond ik echt niet kunnen.

Geplaatst

Nika fijn dat de tp gelukt is en ja nu weer wachten of het gaat lukken.

Slopend. Ze zitten nu bij je, het is wel fijn dat dit al gelukt is. Zou zonde zijn als de ontdooing niet goed was gegaan.

Ik wens je heel veel succes en probeer niet te stressen.

Geplaatst

Nika, je hebt natuurlijk helemaal gelijk, het is gewoon slecht. Maar ik bedoelde meer dat ondanks dat het wel verschil maakt bij Miepman, zijn zaad ook door stoppen met roken/drinken nooit superzaad (of zelfs maar goed genoeg voor een spontane zwsch) zal worden. Roken doen we trouwens al tijden niet meer, drinken eigenlijk alleen in het weekend een paar glazen (en ik rond een poging helemaal niet, voel ik me prettiger bij dan....)

Fijn dat de TP goed ging. Is in elk geval zeg maar de rand van de puzzel die al ligt ;).

Isa, welkom hier. Balen dat de eerste poging in een MK geëindigd is (weet helaas hoe het is). Bij mij was de poging met progynova/utrogestan de eerste keer ietsje langer dan een normale cyclus; op dag 21 toen TP gehad (zelf op dag 30 positief getest, in het ziekenhuis mocht ik pas 15 dagen na TP komen voor een bloedtest).

De tweede cryopoging moest ik zelfs een week langer progynova slikken omdat bij de controle op dag 14 het bmslijmvlies nog net niet dik genoeg was (toen 7mm, moest meer dan 8 zijn). TP toen uiteindelijk pas op dag 27 gehad en weer na 15 dagen bloedtest.

Nu in mijn eigen cyclus heb ik op dag 11 al een eitje wat op springen staat, straks op dag 16 de TP en dan weer 15 dagen later bloedprikken (maar test zelf iets eerder denk ik al ;)). Volgens mij wisselt het erg per ziekenhuis hoe lang je moet wachten voor je mag komen testen of zelf mag testen, in het AMC houden ze een redelijk lange wachtperiode aan vind ik (bij vers zelfs 18 dagen na TP).

Geplaatst

ik ben trotse bezitster van een blastocyste

van een super kwaliteit! nu hopen dat ie ook

wil blijven plakken. In mijn banner staat een foto!

Ow nog even over het verhaal hierboven in het vu houden ze 12 a 13 dagen na de tp aan

xxx sky

Geplaatst

Hoi Sky

Geweldig, een blastocyste van superkwaliteit teruggeplaatst.

Ik hoop dat hij de komende 9 maanden lekker bij je blijft.

Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Spannend Norwegian. Ik hoop dat ie lekker blijft plakken.

Daniella, zie dat jij er 3 hebt teruggeplaatst gekregen. Wist niet dat dat kon. Welk zh zit je?

@Sylvie, we wachten rustig af. Ben niet aan het stressen. Kan er zelf toch niets meer aan doen.

@Miepie, weet je, je hebt mensen die leven als beesten en die krijgen nog kinderen en wij doen zo ons best en dan nog lukt het niet. Is toch gek he. Dan denk je, hoe kunnen sommige bijv. zo ongezond leven, maar hun zaad is wel goed? Of vrouwen die ongezond leven, en waarbij de embryo wel blijft plakken.

Geplaatst

Sky, super zeg, nou rustig verder broeden... op naar een positieve test over 12/13 dagen!

Ik ben blij dat ik toch nog even gemaild heb naar het AMC; voor mijn gevoel klopte maandag TP niet als ik gisteren pregnyl heb gehad. Vanmorgen dus toch maar gemaild met de vraag of er door een arts nog even naar gekeken kon worden en werd vanmiddag door de arts die gisteren de echo deed gebeld met 1000x excuses, ze had een telfout gemaakt! TP moest inderdaad niet maandag, maar dinsdag zijn en ze had ons al verplaatst. Dussss... TP DINSDAG om 14.40.

Geplaatst

Hoi Nika

Ik ben onder behandeling in Spanje, omdat wij hier wonen.

Hier is volgens de wet maximaal 3 embryootjes terugplaatsen per keer, vandaar.

(als je dat zelf wilt natuurlijk)

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Nou ja Miepie, dat is toch ook wat. Zo zie je maar hoe alert je zelf ook moet zijn. Pfff, goed van je!

Owww Danielle, vandaar. Dacht al, zijn toch geen zh in Nederland die dat doen. Succes meid!

Geplaatst

Nou meiden, misschien ben ik wat voorbarig, maar ik heb er weer een hard hoofd in. Heb weer gierende koppijn en ook buikpijn, en het is pas 2 dagen na de tp, maar wel ongeveer 1 week na de eisprong. Heb er nu al geen geloof meer in :'-(.

Geplaatst

Nou Sylvie, ik weet het niet meer hoor. Zit weer jankend op de bank, en ik voel me hondsberoerd. Het is toch niet normaal om me 2 dagen na de tp al zo beroerd te voelen? Dan is er dus helemaal niets gebeurd. Ze plaatsen 'm en baf, hij is praktisch gelijk weer weg eigenlijk. Heb echt geen hoop meer, en dat ik me zo ziek voel helpt ook niet mee.

Geplaatst

Hoi Nika

Vervelend meid, dat je je zo beroerd voelt.

Kan je niet even het ziekenhuis bellen om te vragen?

Als je zo erge pijn hebt is natuurlijk ook niet goed na 2 dagen TP.

Zou ik echt even doen als ik jou was hoor.

Blijf er niet mee rondlopen.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Je voelt je beroerd zoals je je voelt als je ongi moet worden of andere klachten?

Het zou wel heel snel zijn als je idd nu al voelt dat het niet goed zit.

Ik kreeg op vrijdag klachten van krampen en werd zondag ongi terwijl de cryo pas op maandag was tp. Had dit vanmorgen ook nog overlegd met de arts en ze zij dat dit misschien komt omdat ik ontregeld was van de laatste ivf. Morula toen ze hem invroren dus de kwaliteit van perfect ook de 2 verse die ze hadden tp.

Dat innestelen is echt het grootste probleem en ze weten niet wat ze kunnen doen om dit beter te laten slagen.

Ik kan je vanuit hier alleen maar heel veel sterkte toewensen en hopen dat het toch de goede kant uitgaat.

Een hele dikke knuffel van mij Nika.

Geplaatst

Bedankt voor jullie berichten meiden.

@Daniella, ik had het vorige keer ook. Arts haalde toen haar schouders op en was een gevalletje van tja pech. Gewoon geen innesteling.

Hoe is het met jou verder. Bijna testen?

@Sylvie, Ongi klachten. Ik heb dat altijd een week na mijn eisprong/een week voor mijn menstruatie, en dat is dus vandaag.

Innestelen is hier kennelijk ook een probleem. In Belgie doen ze assisted hatching, dat zou kunnen helpen al is dat niet bewezen.

Geplaatst

Wij hebben vanmorgen dus ons gesprek gehad voor de 3de ivf. Als dit niet lukt en we gaan door willen ook naar het buitenland en ass. hatching proberen.

Jij en ik kunnen zw worden. Als je niet in de mmm zit heb 12 kansen per jaar om zw te worden. Wij en vele met ons hebben met 3 kansen in ons hele leven. Als je ivf doet en als het financieel niet haalbaar is om door te gaan.

Ik blijf erbij de puzzelstukjes moeten samen vallen en helaas heb je de ene maand meer kans dan de andere. Een helpende hand zoals in Belgie neem ik dan ook graag aan ongeacht dat het nog niet bewezen is. Er is een kans voor ons en die moeten we proberen te benutten zoalng we ons daar goed bij voelen.

Geplaatst

Hoe ging het gesprek Sylvie. Gaan ze nu een andere strategie volgen? En wat zegt het zh over jullie?

Tja, het is ook oneerlijk allemaal. Wat is nou 3x een behandeling? Moet wel zeggen dat het me aardig begint tegen te staan. Want wanneer vallen de puzzelstukjes wel samen? Misschien volgende keer, maar misschien ook nooit! Pfff, ben het helemaal zat!

Ik kan ook gewoon niet meer positief zijn eerlijk gezegd. Hoe moet dat nu nog?

Geplaatst

Hoi Nika

Ik hoop voor je dat je het mis hebt, maar jij kent je eigen lichaam als geen ander natuurlijk. Lijkt me zo ontzettend snel 2 dagen na de TP.

Ik blijf iig voor je duimen.

Het is idd een zware weg die wij moeten bewandelen. Het is allemaal zo oneerlijk.

Met mij gaat het goed, alhoewel mijn lichaam ook verschillende klachten afgeeft waar je weer heel erg onzeker van wordt.

En zoals je zegt is het heel moeilijk om positief te blijven.

Ik merk aan mezelf dat ik onbewust weer rekening houd met weer een teleurstelling volgende week. Er zit helaas niets anders op dan te wachten tot de bloedtest a.s. woensdag.

Heel veel sterkte en succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Nika we beginnen met 75E Purgeon ipv 200E zoals de vorige keer. Langzaam opbouwen om overstimulatie tegen te gaan. IUI stonden ze ook open voor maar eerst deze ivf. Onze embryo's zijn perfect dus ja waarom het niet innesteld weten ze niet.

Je gevoel is echt heel herkenbaar, toch heeft de pauze ons goed gedaan, ik zie er wel tegenop al die hormonen maar ik ben mijn depri gevoel kwijt omdat ik toch weer even hormoon vrij geleefd hebt.

Is het een idee om eens met iemand te praten? Dat hebben wij ook gedaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden