Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Wens,

Wat een ontzettend rot nieuws!!! Ik kan me voorstellen dat dat enorm hard aankomt. Net alsof alle kans je zowat ontnomen wordt. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, en vertrouwen in de toekomst!

En een kans is pas voorbij als ie geweest is...

Lfs SNoeske

• Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Wens,

Wat moet het hard aangekomen zijn. Het laatste strohalmpje dat de kans op een kindje van jullie samen kan geven wordt nu ook gedeeltelijk afgebroken.

Dit doet pijn en moet je inderdaad weer goed verwerken.

Ik hoop voor jullie dat de volgende poging toch nog iets goeds voor jullie in petto heeft. Je geeft de moed in ieder geval nog niet op en dat ik goed om te horen...

Heel veel sterkte en succes!!!!

Geplaatst

Hoi Wens

Wat een rot nieuws dat jullie te horen hebben gekregen.

Geef nog niet op en ik hoop dat de verhoging naar 450ie je zal helpen.

Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

• 2 weken later...
Geplaatst

Thanx meiden, dat jullie allemaal zo meeleven. Ik wens jullie ook allemaal veel sterkte met alles.

En de meiden waarbij het uiteindelijk gelukt is, het is jullie gegund hoor! Geniet ervan. Ik gebruik jullie als voorbeeld dat er hoop is dat het kan lukken.

Liefs, Wens

Geplaatst

Vandaag starten met de deca.

Aangezien ik de vorige poging een paar weken heb moeten prikken, stelt het prikken nu niet zoveel voor. En inmiddels heb ik door de hormonen van de vorige poging voldoende buikvet gekregen om de spuit in te zettten (haha).

Mijn gyn gaf aan dat ik na vandaag waarschijnlijk over ongeveer 10 dagen ongesteld wordt. Even afwachten dus.

Op de 1e dag van m'n menstruatie mag ik bellen om te starten met de volgende poging. Dan krijg ik op dag 3 een uitgangsecho.

Ik ben overigens wel erg benieuwd of bij de echo blijkt of de poging door kan gaan, zal afhangen of de aanwezige cystes niet te groot worden.

Kortom, geduld, geduld.. pfff..

• 1 maand later...
Geplaatst

Het is al weer een aantal weken geleden dat ik op 't forum ben geweest. Prive & werk erg druk de laatste tijd, en daarbij heb ik geprobeerd wat afstand te nemen van het IVF-gebeuren. Ik vind het momenteel vaak moeilijk hoe ik er in moet staan. Momenten van hoop worden afgewisseld met momenten van gevoel dat we naar afsluiting moeten toegroeien omdat volgens onze gyn. de kans zeer klein is dat er bij ons ooit een kindje komt. Ik weet nog niet echt hoe ik hier mee om moet gaan, en ben er daarom meestal maar liever helemaal niet mee bezig...

Maar ondertussen zijn we wel bezig met onze 2e IVF.

Vandaag punctie gehad.

7 follikels aangeprint, maar later bleek helaas dat er maar 4 eicellen in zaten. Valt toch weer tegen! IVF1 waren 3 eicellen, dus 4 is nu niet veel beter (terwijl ik nu de hoogst toegestane dosis hormonen heb gebruikt (450IE!). Vorige poging was er van de 3 eicellen helaas maar 1 bevrucht. Hopelijk zijn 't er nu toch meer!

Maar ja, nu maar even denken aan kwaliteit ipv kwantiteit....

Hopelijk vinden er nu een aantal bevruchtingen plaats en krijgen we woensdag a.s. een mooie terugplaatsing!

Ik vind het wel heel spannend!! Mijn gyn heeft na IVF1 nml. aangegeven dat indien er deze poging niet meerdere eicellen goed bevrucht worden het geen zin heeft een 3e IVF-poging te doen. Dus wellicht was dit wel onze laatste IVFpoging.... Maar ja, nog maar even niet aan denken, hopelijk op naar een aantal mooie bevruchting en een super positief resultaat!

Vanaf nu begint het slopende wachten weer....:waiting:

Geplaatst

Hoi Wens,

Kan me goed voorstellen dat je nog niet wil denken dat dit evt. de laatste poging zal zijn.

Het slopende wachten is nu inderaad weer begonnen.

Wat hoop ik met je mee dat er deze keer een optimale bevruchting plaats zal vinden en hierna een tp van één of meerdere toppers!

Echt ontzettend veel succes gewenst!

Geplaatst

Lieve Wens,

ik lees je verhaal met veel herkenning,heb namelijk ook endometriose. Wat een kl*te ziekte is het toch.. En wat een rotnieuws heb je gehoord over de schade die de endo aangericht heeft. Mag ik vragen bij welke ziekenhuis je loopt? Ik loop nu in het VU, daar hebben ze ook een endometriose poli en daar kijken ze toch naar de endo en ivf/icsi. Ik heb voor mn 3e behandling die ik binnenkort krijg toch weer een cyste moeten laten verwijderen omdat hij precies in het midden van de eierstok zat waardoor ze anders niet bij de eicellen konden komen. Ik heb in totaal ook een jaar aan de lucrin gezeten om zo de endo zoveel mogelijk stil te leggen. Op deze manier kon ik het beste mn 3e ivf poging beginnen.

Ik snap dat je wat teleurgesteld bent over de 4 eitjes die ze gevonden hebben, maar je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig, en ik hoop erg voor je dat je van deze poging zwanger wordt! Ik duim voor je!!

xxx Luna

Geplaatst

Lieve meiden, Thanx voor jullie reacties.

Luna, ik loop in Maasstad Zuider. Het lastige van de endometriose bij mij is dat als ik langere tijd Lucrin gebruik mijn eierstokken als het ware 'in slaap' vallen en helemaal geen eicellen meer aanmaken. Daarbij zijn alle eicellen van slechte kwaliteit. Mijn arts vermoedt dat er al veel littekenweefsel op mijn eierstokken zit, en daar is helaas niets aan te doen.

Maar zoals je al zei, op dit moment 4 eicellen dus 4x kans op bevruchting. Ik heb op dit moment absoluut nog hoop hoor! Maar ik besef me ook dat niemand me kan garanderen dat het uiteindelijk zal gaan lukken. Daarom probeer ik met de dag te leven.

Maar lieve meiden, bij julllie zit het tot nu toe ook niet mee helaas! Ik hoop echt dat voor jullie het ook mag lukken!!

Heel veel succes en sterkte gewenst.

Liefs, wens

Geplaatst
Lieve meiden, Thanx voor jullie reacties.

Luna, ik loop in Maasstad Zuider. Het lastige van de endometriose bij mij is dat als ik langere tijd Lucrin gebruik mijn eierstokken als het ware 'in slaap' vallen en helemaal geen eicellen meer aanmaken. Daarbij zijn alle eicellen van slechte kwaliteit. Mijn arts vermoedt dat er al veel littekenweefsel op mijn eierstokken zit, en daar is helaas niets aan te doen.

Maar zoals je al zei, op dit moment 4 eicellen dus 4x kans op bevruchting. Ik heb op dit moment absoluut nog hoop hoor! Maar ik besef me ook dat niemand me kan garanderen dat het uiteindelijk zal gaan lukken. Daarom probeer ik met de dag te leven.

Maar lieve meiden, bij julllie zit het tot nu toe ook niet mee helaas! Ik hoop echt dat voor jullie het ook mag lukken!!

Heel veel succes en sterkte gewenst.

Liefs, wens

Pff kunnen je eierstokken ook in slaap vallen? Een ding heb ik wel geleerd de afgelopen jaren, dat endometriose zoveel gezichten heeft en dat de ene behandeling niet bij de andere hoeft te werken. Nou meid, ik zoals ik al zei duim ik voor je!

Liefs Luna

Geplaatst

'in slaap vallen' is niet echt de juiste benaming die ik gebruikte. Het is meer dat als ik lang onderdrukt wordt door lucrin, dan reageren mijn eierstokken daarna (bijna) niet op hormonen. Maar als ik geen lucrin gebruik dan is de endometriose weer te actief wat natuurlijk ook weer slecht is. Kortom, volgens mij weten de artsen ook niet precies van hoe of wat te doen. Soms heb ik het idee dat ze maar wat proberen.

Maar ja, als er geen ivf was geweest, dan hadden we onze wens al lang geleden op moeten geven, dus ik vertrouw maar op de kennis/ ervaring van de artsen.

Endometriose is echt een rotaandoening, ook voor de artsen is het heel lastig dat endometriose bij iedereen anders is.

Luna, Hebben ze bij jou aangegeven of er een goede kans is dat IVF voor jullie lukt?

Geplaatst
'in slaap vallen' is niet echt de juiste benaming die ik gebruikte. Het is meer dat als ik lang onderdrukt wordt door lucrin, dan reageren mijn eierstokken daarna (bijna) niet op hormonen. Maar als ik geen lucrin gebruik dan is de endometriose weer te actief wat natuurlijk ook weer slecht is. Kortom, volgens mij weten de artsen ook niet precies van hoe of wat te doen. Soms heb ik het idee dat ze maar wat proberen.

Maar ja, als er geen ivf was geweest, dan hadden we onze wens al lang geleden op moeten geven, dus ik vertrouw maar op de kennis/ ervaring van de artsen.

Endometriose is echt een rotaandoening, ook voor de artsen is het heel lastig dat endometriose bij iedereen anders is.

Luna, Hebben ze bij jou aangegeven of er een goede kans is dat IVF voor jullie lukt?

Ze denken dat ik wel een kans maak ja, ondanks de vele operatie's aan mn enigste eierstok ( 4 operaties in totaal) heb ik nog redelijk veel eierstokweefsel, en dat vinden ze erg hoopvol. En ondanks ik nu 1 jaar aan de lucrin zit, groeien er een hoop eicellen, bij de laatste echo telde ze er 20, nu maar hopen dat er genoeg gaan groeien voor een punctie. Ik ben hier erg blij mee, maar ik moet zeggen dat jou verhaal mij ook wel angstig maakt. Stel je voor dat mn eierstokken nu ook bijna niet meer te stimuleren zijn, pff, al die onzekerheden is zo slopend. Vooral omdat bij mn 2e ivf de bevruchting ook niet zo best ging willen ze nu icsi doen, en daar ben ik erg blij mee. Tja verder is het allemaal afwachten, wat jij ook al schreef je neemt alles met de dag.

Precies 1 jaar geleden werd mn 3e ivf gestopt vanwege een cyste, en na 3mnd lucrin wisten ze niet meer zo goed wat ze met me aan moesten en stuurden me door naar het VU. Er werd toen wel gezegd dat ik rekening moest houden dat ze misschien neits meer voor me konden doen aangezien ik al wat operaties gehad had en dat het te riskant was om weer te opereren omdat ik anders mn eierstok kon kwijt raken. Nu een jaar later is het allemaal meegevallen, maar ja ben nog niet zwanger dus...maar zit nog wel in de race. Dus ik zeg maar altijd hoop doet leven.

Hoe was je punctie verlopen? welke antibiotica slik je?

xxx

Geplaatst

wilde nog even zeggen dat ik hoop dat ik niet "negatief"over kom omdat ik in mn stukje schreef dat ik angstig wordt van je verhaal, sorry daarvoor! Ik heb een keer iets geschreven voor iemand bij een andere forum (stichtingendometriose) en toen kwam het verkeerd over terwijl dat niet zo bedoel was, heb er een beetje een trauma aan over gehouden.

duik mn bed in...morgen vroeg op!

xxx

Geplaatst

Lieve Luna,

Je komt niet negatief over hoor. We hopen allemaal, maar willen ook reeel blijven. Feit is dat met ernstige endometriose je kansen sterk verminderd zijn en de meeste artsen er geen raad mee weten en 't vaak al gauw op geven.

Het is altijd moeilijk een balans te vinden tussen positief te zijn en te hopen en uiteindelijk reeel en realistisch te blijven. Feit is wel dat als er geen ivf was, we allemaal onze wens al op hadden moeten geven.

Het fijne aan dit forum is dat je altijd je gedachten kunt uitten.

Liefs, Wens

Geplaatst

Hé meiden,

Wat lief dat jullie aan me denken! Ik ben momenteel helemaal happy, want ik heb vandaag een terugplaatsing gehad van 1 emmy!

Wel loopt net als de vorige keer de celdeling achter, maar ik denk maar zo: als er geen kans is zouden ze geen terugplaatsing doen, dus ik heb goede hoop.

Ben wel benieuwd of ik kan wachten met testen tot de testdatum? Moet zeggen dat ik vorige keer al voor de testdatum ongesteld was, dus dat was (helaas) snel duidelijkheid.

@Wish: Hopelijk heb je 4 oktober een terugplaatsing van 2 prachtige eskimootjes! Ik duim voor je! Spannend hé!

@Luna: Ben je inmiddels aan je 3e poging begonnen, of nog niet? In ieder geval alvast veel succes!!

Ik wens alle forummeiden een wondertje toe!!!

Liefs, Wens

Geplaatst

Hoi Wens,

Wat geweldig, een tp gekregen van 1 topper!!!

Ps, pas je handtekening maar snel aan. Je hebt een terugplaatsing gehad, joepie!!

Succes, en ik hoop je aankomende maandag te komen vergezellen met wachten.

Geplaatst

Hey Wens!!

Joehoe!! een terugplaatsing! Wat fijn zeg, op naar een zwangerschap en een mooie baby over 9mnd!!

Ik ben ook begonnen met mn 3e poging en het gaat allemaal wat sneller dan verwacht, heb zaterdag mn punctie als het goed is. (wordt vanmiddag over teruggebeld) Dus spannend allemaal...

Wish, jij ook vast succes met je tp maandag, hopelijk gaat het ontdooien goed en krijg je 2 mooie cryos in je buik!

xxx Luna

Geplaatst

Luna,

Ben zo benieuwd of je zaterdag punctie hebt!? Ik hoop echt voor je! En daarna hopelijk een super bevruchting en een mooie terugplaatsing.

Ik hoop echt dat je straks ook op het wachtbankje kan plaatsnemen. Blijft super spannend!

Alvast sterkte met de punctie. Heel veel succes!

Liefs, Wens

Geplaatst

Wish,

Nog een spannend weekend voor de boeg voor je, hopelijk maandag een prachtige terugplaatsing!!

Ik duim voor je!!!

Liefs wens

Geplaatst

Hi Wish en Wens,

ik gister een reactie gepost, maar er ging kennelijk wat mis want toen ik vandaag keek zag ik niets!?!?

Wou even laten weten dat ik inderdaad een punctie had zaterdag en dat ik vandaag een TP heb gehad van 2 emmy's!! Ik zet menzelf niet op het Wachtbankje, heb de vorige 2x wel gedaan maar heb er nu niet zo'n behoefte aan.

Wens, hoe voel je je? De beruchte ww zijn slopend he! Ik duim voor je!

Wish ik las dat je 2 cryo's teruggeplaatst heb gekregen (geloof ik), spannend hoor!!

Ik hoop echt dat we allemaal zwanger worden!! liefsss Luna

Geplaatst

Luna,

Wat super dat je een tp hebt gehad van 2 mooie embryo's!

Nu zitten we met z'n alle in de idd beruchte ww en helaas blijven de weken slopend en erg langzaam voorbij gaan!!!

Heel veel toi, toi, toi!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden