Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De dag is pas een paar uur oud en het is nu al een rotdag. Mijn man is boos omdat ik het niet zo zie zitten qua borst voeding en ik erg twijfel of ik niet moet overstappen op een flesje. Ik zit bijna te hopen dat kolven niet wil lukken... Ik vind het zo zwaar dat Thomas zo lang drinkt en dan maar een uurtje ertussen laat... 's nachts gaat het nogsteeds hartstikke goed, maar overdag wil ik ook wel 's eten zonder dat hij huilt op de achtergrond... ik weet ook niet of het de bv is, waar ik zo mee zit. De ene keer denk ik van wel, de andere keer van niet. En aan m'n man heb ik niets, want die vind "dat ik het heel goed doe". Alsof ik daar wat aan heb...

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esk, ik snap dat je er doorheen zit. Zelfs al slaapt thomas goed snachts, het hakt er echt in als hij overdag zo vaak huilt. Ik kan ook niet genieten van eten of iets anders als ze huilt, dan ben ik maar half bij wat ik aan het doen ben. Wat voor kleur heeft thomas zijn ontlasting? De helsesøster vertelde me dat als die groenig is (en niet gelig) dat ze dat hongerpoep noemden, dat ze dan te weinig eten krijgen. Ik ben absoluut geen geleerde op dit gebied dus ik weet niet wat kan helpen. Maar wat ik zeker zou doen, als thomas bijv. rustig wordt als hij bij jou is zou ik dat gewoon doen. Misschien heeft hij last van krampjes/lucht? Ik gebruik daar duppeltjes voor, monofom (geloof ik) en dat gaf goed resultaat. Misschien kan je hem kunstvoeding uit een bekertje geven als ekstra overdag? Als hij daarna aanzienlijk rustiger en tevredener is dan weet je iig dat het aan de hoeveelheid melk ligt. Lastig he, dat ze niet kunnen zeggen wat er is? Veel succes, ik hoop dat je snel iets vind wat bij jou en thomas werkt.

Geplaatst

bedankt Ursula, voor je woorden. Z'n ontlasting is goed en vaak genoeg. Ik denk dat hij overdag gewoon wakkerder is en dus meer wil eten. Vanochtend maar 's na 2 uur meteen aangelegd en nu heeft hij 3 uur aan en stuk geslapen. Heeerlijk...

Ik ga 't gewoon nog 's aankijken. Nu ligt hij trouwens lekker bij me te drinken en volgens mij een volle luier te produceren... doen die van jullie dat ook? Geef je 5 minuten geleden een schone luier en dan poept hij 'm meteen vol :-):icon_biggrin:

Geplaatst

hoi esk

waarom is je man boos?

anders gaat hij lekker de hele dag met thomas aan de borst zitten! je moet je er zelf prettig bij voelen hoor en je man moet gewoon achter je staan

Geplaatst

Hij staat ook wel achter me, het is alleen dat ik er zelf nog niet uit ben. Het ene moment wil ik stoppen, het andere niet.

Ik heb zo het gevoel dat het "makkkelijker" is met 'n flesje, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn... misschien verwacht ik ook wel te veel ritme voor zo'n kleintje. Het is meer dat ik niet de dag handig kan indelen en ik daar dus moeilijk overheen kan stappen. Ze zeggen dat je het 6 weken moet geven en Thomas is naturlijk nog geen 3 week. Manlief wil dat ik het zeker weet voordat ik iets doe.

Geplaatst

Hoi!

Esk, hoe is het gegaan met thomas de afgelopen dagen? Heb je een beslissing genomen tav borst/kunstvoeding? Iets anders geprobeerd? Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Hier gaat het prima, merk wel dat de kortere doorbroken nachten er in beginnen te hakken. Mijn geheugen is echt niet meer wat het geweest is en ook ben ik snel kribbig. Gisteravond had ze tijdens het voeden opeens zo'n last van krampjes, ik had haar nog nooit zo hard horen krijsen. het was enorm zielig om te zien. Oei, wat vond ik dat moeilijk, dat ik niets kon doen om te helpen. En net toen ik een huilbui (bij mezelf) voelde opkomen was het voorbij, in 1 klap, plots. haar oogjes vielen dicht en merel sliep. Zonder te eten. Ze lacht regelmatig nu, vanochtend was ze zo'n lief tevreden meisje, dat me al lachend lag aan te kijken. Smelt. Mijn hart is al te klein om al die liefde voor dit kleine meisje t bevatten, stroomt over.

Ik was helaas iets te hard van stapel gelopen met sporten, gisteren tijdens een wandeling met de wagen kreeg ik weer bekkenpijn. Bah, voelde me zo goed erbij. Nu ga ik het rustiger aan doen een paar weken. Ik was nog wel zo trots dat ik weer begonnen ben (is niet mijn sterkste kant).

Hoe doen jullie het met slapen? Bedje erbij op de kamer, eigen kamer, ouders bed? Merel slaapt in een wiegje naast ons bed. Wat nu mijn bed is want manlief slaapt op de logeerkamer als hij moet werken. Pas als ze wat langer doorslaapt (minder voedingen snachts) ga ik haar pogen op haar eigen kamertje te laten slapen.

Geplaatst

Ik ga het nog 2 weken of 1,5 week aankijken. Afgelopen zaterdag was gewoon niet mijn dag... ik merk dat ik behoefte heb aan een soort van ritme en ik ga gewoon proberen dat er in te krijgen. Thomas komt vooral 'savonds te vroeg voor z'n laatste voeding dus die gaan we proberen naar 22.30 of 23.00 te krijgen (is nu rond 21.00 of eerder!) zodat ie 's ochtends niet om 4.00 wil, maar bijv. rond 6.00. En overdag zou ik het fijn vinden als er 3,5 uur tussen zou zitten of iets rondom bepaalde tijden, maar eerst die avondvoedingen maar 's goed krijgen.

Thomas slaapt hier al vanaf onze thuiskomst in z'n eigen bedje. Ik moet 'm daar 's nachts toch verschonen en dan ben ik toch wakker. Als manlief in ons bed slaapt dan voed ik in de stoel op Thomas kamer en anders neem ik 'm mee naar ons bed en leg ik 'm daarna weer terug.

Straks ga ik lekker wandelen met 'm, want moeders moet nodig wat kilo's kwijt zonder te lijnen...

Geplaatst

Hoi Meiden,

Gisteren mijn eerste verjaardag als mama gehad Mijn man kwam s ochtends met Zoë mij wakker zingen was heeeel schattig!

Zoë slaapt in haar ledikantje op haar eigen kamertje ik ben bang dat als ik haar bij ons op de kamer zet dat ze dan niet meer in haar eigen kamertje wil slapen..

Ursula mis je je man dan niet naast je in bed? ik ga s'nachts beneden de fles geven zodat mijn man kan blijven slapen en nu hoort hij zoë s'nachts niet eens meer huilen hij slaapt er gewoon doorheen terwijl hij normaal altijd heel licht slaapt! Hoop wel dan Zoë een beetje doorslaapt als ik weer moet werken half september.

Geplaatst

Hei, ja, ik mis mijn man wel in bed maar in het weekend slaapt hij wel bij ons. Eerst deden we dit niet maar het brak hem echt te veel op. Over 2 weekjes heeft hij vakantie en na de vakantie ga ik ervan uit dat ze minder voedingen wil snachts. Zoweiso gaat hij dan nog maar 4 dagen werken omdat hij na de vakantie 1 jaar lang betaald pappaverlof heeft 1 dag in de week. Ik ben inderdaad bang dat ze niet makkelijk in haar eigen kamertje gaat slapen....maar dit scheelt zo veel slaap voor mij nu. Ook ligt haar kamertje naast de onze, als de deur open staat kan ze ons horen/zien (zo ver kan ze nog niet kijken maar later wel). Maar het kan goed zijn dat ik later spijt ga krijgen. Dan heb ik dat geleerd.

Esk, ik snap het niet helemaal, geef je nu thomas eten rond 2100 en slaapt hij daarna tot 0400 en wil dan eten? Overdag 3,5 uur is ruim, ik haal dat vaak niet. en snachts is het hier eten om 2400 0330 en 0600 (met marges van 1 uur eerder of later). Ze doet niet lang over een voeding, 15-25 minuten voor twee pupp. Ik probeer zelf eerder te gaan slapen, probeer er om 2100 in te kruipen. Soms slaat ze die van 24.00 over en komt pas om 0200 en daarna om 0600, dat zie ik het liefste. Haha, nog absoluut geen regelmaat merk ik nu ik het zo neer schrijf. Misschien tijd om er aan te gaan werken?

Ik ben nu heel trots, op mezelf en ons meisje, want het is me weer gelukt haar in bed te troosten ipv er uit te halen en ik ben de kamer uitgegaan terwijl ze nog wakker was..en dat na een grote huilbui.

Geplaatst

zoo wat heerlijk dat je man 1 jaar lang een dag minder kan gaan werken!

mijn man werkt ook 4 dagen en ik ga na mijn verlof 2,5 dag werken ga jij weer werken na je verlof?

Geplaatst

Esk, ik snap het niet helemaal, geef je nu thomas eten rond 2100 en slaapt hij daarna tot 0400 en wil dan eten? Overdag 3,5 uur is ruim, ik haal dat vaak niet. en snachts is het hier eten om 2400 0330 en 0600 (met marges van 1 uur eerder of later). Ze doet niet lang over een voeding, 15-25 minuten voor twee pupp. Ik probeer zelf eerder te gaan slapen, probeer er om 2100 in te kruipen. Soms slaat ze die van 24.00 over en komt pas om 0200 en daarna om 0600, dat zie ik het liefste. Haha, nog absoluut geen regelmaat merk ik nu ik het zo neer schrijf. Misschien tijd om er aan te gaan werken?

Je begrijpt het helemaal goed... over 's nachts geen klachten hier, meer een wens dat hij wat later komt zodat het meer op een nacht gaat lijken. Qua uren haalt ie het nu ook wel, alleen is het wat meer verschoven... ik heb dus geen "laatste" voeding van rond 23.00 uur...

En wat overdag betreft, hij drinkt de laatste dagen al sneller, dus ik heb goede hoop dat het snel beter gaat. Gemiddeld komt ie om de 3 uur, soms ietsjes eerder, soms later... het is alleen nog niet op een ritme, maar dat komt vanzelf wel. Ik geloof dat ik dit weekend behoorlijke last had van mijn hormonen :shootme:... als ik het teruglees ben ik aan het zeuren. Het is een beetje onzekerheid ook... ik heb soms het gevoel dat het "anders" zou moeten, maar volgens mij gaat het prima.

Wat goed dat je in haar bedje kon troosten. Laten jullie je baby wel 's huilen? Ik zet voor mezelf altijd een tijd en dan ga ik toch kijken...

Geplaatst

Hoi Meiden,

zoë heeft vannacht haar eerste nacht doorgeslapen!!! laatste voeding om 22.15 en ze kwam rond 6 uur weer.. tenminste ik schrok om 6 uur wakker en ik dacht.. ik heb niets gehoord vannacht toen ging ik kijken lag ze lekker wakker in haar bedje!

spugen jullie kindje veel? zoë deed dit niet echt maar gisteren gaf ze ineens heel veel terug..

wij laten Zoë weleens huilen maar zodra het heel hard huilen word ga ik wel altijd even kijken en haar gerust stellen en meestal gaa ze dan ook gewoon slapen.

Behalve gisterochtend toen had ze heel erg last van krampjes zo zielig nou toen heb ik haar lekker bij me genomen!

Geplaatst

Hi dames,

ESK, wat vervelend dat je er nog niet echt een ritme in kunt krijgen terwijl je daar zelf wel behoefte aan hebt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het zwaar voor je is als Thomas zo snel achter elkaar komt voor eten en dan zeker als hij ook nog zo lang drinkt.

Ik las dat het nu al iets sneller gaat dus het komt vast wel goed.

Ursela, onze kleine man slaapt ook op z'n eigen kamer. Ook ik ga hem daar verschonen en dan leg ik hem meteen in z'n eigen bed.

Wessel slaapt nog steeds de nachten door. Hij doet dit nu al ruim een week dus ik denk dat de nachtvoeding er bij ons al wel uit is.Hij krijgt tussen 23 en 23.30 uur nog een voeding en dan komt hij pas op z'n vroegst om 06.00 uur, soms zelfs pas om 08.00 uur. Heerlijk! Ik geef hem nu overdag tussen de 3 en 3,5 uur te eten. Hij krijgt de ene borst dan 10 minuten en de andere nog eens 5 minuten. Ook laat ik hem tegenwoordig tussendoor boeren. Ze zeggen dat dit niet echt hoeft bij borstvoeding maar hij kan elke keer na 5 minuutjes een boertje laten dus dat kan hem dan al niet meer dwars zitten.

ESK, ik ben gestopt met het verschonen voor de voeding, behalve als Wessel echt een poepluier heeft. Ook hij doet, net zoals Thomas, zijn luier volgooien terwijl ik hem aan het voeden ben. Ik blijf bezig dus nu doe ik het na de voeding.

De voeding van 's-ochtends doe ik trouwens liggend in bed. Ik haal hem dan naar ons bed en na het voeden leg ik hem weer terug in z'n eigen bed. Mijn man merkt het wel maar weet achteraf nooit meer hoe laat het was of hoe lang het geduurd heeft. Kortom, echt veel krijgt hij er niet van mee.. hahaha

Ik ga zo maar weer eens wandelen. Spreek jullie snel weer.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hey

Onze kleine meid slaapt lekker bij ons in bed. Ik vind het heerlijk.

Ook met het voeden kan gewoon lekker liggend en verschonen doe ik in bed met een verschoon matje.

Wat een luxe allemaal die kindjes die al doorslapen. Jacelyn komt echt nog 2x in de nacht en afgelopen twee dagen komt ze om de twee uur eten. Gister naar Bobbejaanland geweest. Was wel even weer wennen hoor zo een afstand en hele dag weg met een kleintje. Maar het was heerlijk rustig. Die oudste is overal twee keer in geweest. Eerst met mama en daarna met papa dus die had een heerlijke dag.Vandaag naar de HA geweest met Jacelyn omdat ze uitslag heeft en erg verkouden blijft.Heb zalf gekregen voor de uitslag en verder gewoon verder gaan met neusje sprayen.Morgen naar de VK voor de nacontrole en dan ben ik klaar daar.Ik ga lekker even niksen haha,net het hele huis opgeruimd dus ga lekker op mijn kont zitten nu.

Ohw Kiet Jacelyn geeft regelmatig een beetje terug. En heel af en toe komen er echt hele golven uit. Dan komt ook de oude voeding terug. Zo zielig is dat.

Groetjes

Geplaatst

Ja dat had Zoë ook gisteren ineens maar vandaag spuugt ze weer helemaal niet gelukkig en ben ook heel benieuwd naar vannacht of ze weer gaat doorslapen of dat het iets eenmaligs was haha

heb vandaag voor het eerst alleen met Zoë boodschappen gedaan ze zat in de draagzak en het ging heel makkelijk.

Geplaatst
De dag is pas een paar uur oud en het is nu al een rotdag. Mijn man is boos omdat ik het niet zo zie zitten qua borst voeding en ik erg twijfel of ik niet moet overstappen op een flesje. Ik zit bijna te hopen dat kolven niet wil lukken... Ik vind het zo zwaar dat Thomas zo lang drinkt en dan maar een uurtje ertussen laat... 's nachts gaat het nogsteeds hartstikke goed, maar overdag wil ik ook wel 's eten zonder dat hij huilt op de achtergrond... ik weet ook niet of het de bv is, waar ik zo mee zit. De ene keer denk ik van wel, de andere keer van niet. En aan m'n man heb ik niets, want die vind "dat ik het heel goed doe". Alsof ik daar wat aan heb...

Hoi ESK, hier is het een klein beetje hetzelfde gegaan in het begin. Johan vond het eigenlijk ook niet leuk dat ik de borst gaf, want dan had hij er zo weinig mee. Alleen deed Dési geen uur over een voeding. Dat de huisarts toen langskwam zei hij tegen mij: Natasja, er zijn miljoenen kinderen groot geworden door flesvoeding, dus voel je niet schuldig als het niet gaat lukken en jij je er ongelukkig door voelt. Stap dan over.

Net toen ik dacht dat ik over wilde stappen, ging het opeens veel beter met de bv. Ze drinkt nu meestal rond de 20 minuten, soms meer, soms minder. 's Avonds geven we nog steeds één flesje. Heb nog geen idee of we eerdaags al over gaan stappen. 's Nachts is het toch wel erg makkelijk. Je neemt haar zo bij je in bed.

Succes meissie.

Geplaatst

Zo, ook de rest even bijgelezen.

Dési slaapt dus nog niet door 's nachts. Gister om 0.00 uur gevoed en vanochtend kwam ze om 06.00 uur, daarna om 09.00 uur en om 12.00 uur. Na deze voeding is het altijd afwachten wanneer ze weer komt. De ene keer na 3 uur, dan na 4 uur, soms zelfs later. We hadden haar in het begin bij ons op de kamer in een wiegje, maar omdat ik niet in slaap kan komen van de geluidjes die ze maakt in haar slaapje, hebben we haar nu op haar eigen kamertje liggen. Johan slaap overal doorheen, dus ik voed haar gewoon in bed 's nachts. We komen op zo'n 7 voedingen per dag. Hoe hebben jullie dat?

Vervelend dat spugen. Daar heeft die van ons geen last van.

Ik geef haar Infacol tegen de krampjes en ze huilt dan ook bijna nooit. Sorry, maar ze huilt echt bijna nooit. Alleen als er een boertje dwars zit, of het duurt haar te lang dat ze eten krijgt, dan is het ook niet echt huilen, meer mekkeren. Volgens mij moeten we haar echt hard knijpen wil ze gaan huilen. Pas één keertje dikke tranen gezien.

Ga even aan de wandel. Tot gauw.

Natas

Geplaatst

@Kiet: dat klinkt heerlijk. Hoe lang slaapt ze dan? En de flesjes, bevalt dat? Geef je die dan op vaste tijden, zoals bijv. 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 11.00 of gaat dat zo niet in zijn werk? Misschien ook wel makkelijk, moet altijd maar weer afwachten wanneer het vrouwtje weer honger heeft. Aan de ene kant zitten wij ook te denken om over te stappen...

Geplaatst

Ik weet precies wat je bedoeld, Natasja. Ik zit er ook sterk over te denken om over te stappen. Ik heb vooral 's avonds het idee dat ik niet genoeg heb en dat het voeden daarom vooral 's avonds lang duurt en dat hij minder tevreden is. En een flesje lijkt me ook gewoon erg handig... dan hoef ik het niet altijd zelf te doen maar kan manlief ook 's eten geven. Ik denk dat ik vanmiddag even naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau ga om Thomas te laten wegen (voor mijn gemoedsrust) en om even aan te horen wat er voor mogelijkheden zijn... Ik ben ook erg benieuwd of ik dan wél vaste tijden heb? Er lijkt hier langzaam wat regelmaat in te komen (04.00, 7.30, rond 11.00, rond 14.00, rond 17.00 en dan rond 19.00 en 22.00, hoewel die laatste twee ook wel 's samen 1 zijn rond 20.30...). Op hoeveel voedingen zitten jullie?

Nou, ik geloof dat Thomas zojuist wakker wordt, dus ik moet er vandoor.

Geplaatst
@Kiet: dat klinkt heerlijk. Hoe lang slaapt ze dan? En de flesjes, bevalt dat? Geef je die dan op vaste tijden, zoals bijv. 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 11.00 of gaat dat zo niet in zijn werk? Misschien ook wel makkelijk, moet altijd maar weer afwachten wanneer het vrouwtje weer honger heeft. Aan de ene kant zitten wij ook te denken om over te stappen...

ze slaapt van 22.15 tot 6 maar is pas de laatste nachten hoor!

ja ik geef om 06.00 half 10 half 1 4 uur 7 uur en 22.15 ongeveer.. ze komt elke dag wel rond dezelfde tijd soms zit er een half uurtje verschil in.

Hoezo denk je erover om over te stappen?

Geplaatst

Nou, ik ben helemaal gerustgesteld... Thomas was in 1 week weer ruim 250 gram aangekomen dus ik heb voldoende voeding. Het onrustige gedrag 's avonds heeft meer te maken met een lang huiluur dan met te weinig voeding. Het leek de vrouw van het consultatiebureau niet handig om fles- en borstvoeding te combineren, maar kolven zou wel kunnen. Daar ga ik volgende week mee beginnen. Ik voel me er stukken beter bij nu ik weet dat het niet aan de voeding ligt... ben nu ook weer gemotiveerd om door te gaan met borstvoeding. Ik ben ook zo'n twijfelaar...

Het drinken gaat nu ook sneller (een kwartier maximaal per kant) en dat scheelt enorm en af en toe laat hij er ook wel 's 4 uur tussen zitten (heerlijk is dat!). Ik word er zelf helemaal blij van.

Ik vroeg me af: zijn jullie alweer helemaal hersteld van de bevalling? Ik nog niet, heb nog wat last van onderen en ben nog erg moe (niet slaapmoe, maar in m'n lijf-moe. Ik heb nu ook al 4 dagen hoofdpijn, wat erg vervelend is. Toch heb ik wel het idee dat ik langzamerhand weer meer kan. Vanochtend voor het eerst met de maxi-cosi op pad geweest.

Wij hebben een maxi-cosi die op ons kinderwagenonderstel past, dus ik vanochtend hier in huis geprobeerd om het onderstel in te klappen, want dat is een trucje en ik wist het niet helemaal meer. Nou, ging natuurlijk prima. Reiswieg eraf gehaald, onderstel ingeklapt en in de auto gedaan en naar de winkel gegaan. Sta ik daar op de parkeerplaats en krijg ik toch met geen mogelijkheid de maxi-cosi erop geklikt! Het heeft wel tien minuten geduurd voordat ik doorhad dat je nog iets moest uitklappen onder de maxi-cosi... dom, dom. Je voelt je dan ook zo onbenullig :whistling_girl:. Nou ja, het is dan gelukt en nu overkomt me dat natuurlijk nooit meer...

O ja en bij het bureau kwam ik dus een vrouw tegen die bij mij op zwangerschapsgym zat. Zij heeft een dochter gekregen 1 dag voordat Thomas kwam en dat kindje is groot! Vergeleken met Thomas echt enorm! Het meisje was bij de geboorte ruim een kilo zwaarder dan Thomas en dat kan je zien. Ik wist niet dat er zoveel verschil in kon zitten, ze leek wel 2 of 3 maanden oud ipv 3 weken.

Geplaatst

Esk, wat fijn dat thomas goed groeit, zal een pak van je hart zijn!

Marchan en natasja, vind het bemoedigend om te lezen dat ik niet de enige ben met een klein hummeltje wat nog niet doorslaapt. Ik ben nu in een schriftje tijden en voedingen en poepluiers aan het bijhouden zodat ik kan zien of daar een systeem in zit. Tot nu toe lijkt het daar wel op maar volgens alle boeken krijgen bv-kindjes niet echt een systeem maar wel een dag en nachtritme in de derde maand. Nu, dat heeft ze al dus daarmee prijs ik me gelukkig.

Ik heb bezoek uit nordtrøndelag en daardoor slaapt mijn man weer op onze slaapkamer. En dat gaat nu prima. De afgelopen drie dagen werd ze wel wakker om half zes maar mijn man vind het heerlijk om een half uurtje met haar bezig te zijn voordat hij naar zijn werk gaat.

Natasja, wat fijn dat desi zo weinig huilt. Merel huilt af en toe maar alleen als ze iets wil, schone luier, eten, te warm.. en soms als ze krampjes heeft maar dat is gelukkig veel minder nu ik die druppels gebruik.

Ik vind het ongelooflijk snel gaan, ik vind merel al zo groot geworden. Soms heb ik al heimwee naar de eerste maand. Ongelooflijk hoe veel ik van haar hou, gisteren waren alle reservoirs vol, eerst stroomde mijn hart over, daarna vulde heel mijn lijf tot in mijn vingertoppen zich met liefde voor haar en daarna stroomde het over want er kwam geen einde aan. Mooi maar ook heftig.

Ik ben bang dat ik iets te hard van stapel ben gelopen met trainen. Heb bekkenpijn. Ook al heb ik nu drie dagen niet getraind, wel gewandeld. Maar wandelen kan toch nooit verkeerd zijn? Wie heeft er ook nog bekkenpijn, is dit normaal?

Gisteren naar 'kleinekinderengroep' geweest. Is 1x in de week. Ik vond het wel interessant maar moet er aan wennen, het is erg monomaan, gaat alleen maar over kinderen. Dat had ik kunnen verwachten maar ik was er gisteren niet voor in de stemming. De vriendin die hier logeert heeft vanmiddag een afspraak met een man (mogelijk de ware??) die ze via een datingsite heeft leren kennen. Spannend! Ze wou eerst niet op zijn profiel klikken maar ik vond zijn foto zo interessant, ik wil dan ook graag tijdens de huwelijksvoltrekking een eervolle vermelding krijgen. Nuja, ik loop een beetje hard van stapel, gelukkig doen zij dat niet.

oei, zit op mijn praatstoel maar moet eigenlijk eens beginnen met het huis aan kant te maken want vanmiddag komt en kraambezoek van mijn werk.

Daaaaaag lieve mamma's

Geplaatst

*steekt hand op*

Jup, bekkenpijn, hier ook en ik heb alleen nog maar gewandeld... durf nog niet te beginnen met sporten (uitstelgedrag???), maar het moet er binnenkort echt wel van komen. Ik moet namelijk nog 13 kilo kwijt en zonder lijnen zal dat een behoorlijke dobber worden. Ik wil 1 x per week naar de sportschool gaan hoewel ik er dus helemaal geen zin in heb...

Qua huilen: wij hebben wel een huiler. Niet overdreven hoor, maar bij alles wat 'm niet bevalt betrekt z'n gezicht en gaat meneer huilen. Als hij in de box ligt en hij wordt het beu, als hij in slaap moet vallen en z'n armpjes slaan tegen z'n gezicht, als hij een vieze luier heeft, als hij wakker wordt etc. etc. Niet lang hoor, maar gewoon om aandacht te vragen.

Gisteravond had hij een enorm lang huiluur: van zeg 15.00 tot 22.00 uur. Niets was goed en hij is niet langer dan een uurtje steeds stil geweest (en natuurlijk tijdens het drinken). Tja, hoort erbij, maar is wel enorm vermoeiend... in ruil voor die lange huilavond heb ik wel een lange nacht gekregen van 22.00 tot 06.00 dus dat was dan wel weer erg prettig. Zo zie je maar weer...

Vanochtend probeerde Thomas volgens mij te lachen, zo'n grappig gezicht! Ik ben benieuwd wanneer hij echt bewust gaat lachen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden