Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ga meestal 1 x per dag ergens heen. Eventjes wandelen of een boodschapje doen, koffie drinken bij m'n ouders, dat soort dingetjes. Thomas gaat dan ook mee, maar ik ben ook wel van het principe dat hij thuis het beste kan slapen. Nou slaapt Thomas niet zo lang tussen voedingen en is hij een wakker mannetje, maar dat zal nu misschien wel veranderen, als hij straks op de fles zit en er meer tijd tussen de voedingen komt.

Ik heb trouwens ook het idee dat Thomas tevredener is op de fles dan op de bv. En hij drinkt dan zeker meer. Hij is dan echt helemaal van de wereld en maakt van die grappige geluidjes. Bij de borst varieert het echt per keer hoe tevreden hij is.

Thomas heeft echt nog maatje 56, de 62 is echt nog veel te groot. Nou was hij ook niet zo groot toen hij geboren werd, dus dan duurt het ook eventjes voordat je door zo'n maatje heen bent. De afgelopen weken heeft hij trouwens weinig kleren aangehad, veel in de romper gelegen vanwege de warmte.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sven zit al in maatje 62, maar ja, ons bonkie is al 61 cm en 7 kg. Hij krijgt 5x per dag de fles en dan 180 water + 6 schepjes. En met heel warme dagen zelfs 200 water, om zo voldoende vocht binnen te krijgen. Ook ligt hij dan alleen in een luier en met slapen wel nog een slaapzak, anders ligt hij weer met zijn beentjes door de spijlen heen (is al een keer gebeurd)

Sandy

Geplaatst

nee Zoë is nog niet bij een oppas geweest hoewel opa en oma (vooral oma haha) wel al staan te springen!

binnenkort gaan wij lekker samen uiteten en naar de bios en dan kunnen hun voor het eerst oppassen. maar als we nu uiteten gaan kan ze gewoon mee ze slaapt toch altijd lekker in de kinderwagen.

Geplaatst

Oh, ben een beetje jaloers als ik jullie verhalen over slapende kindjes in kinderwagens lees. Ik dacht dat ALLE kindjes altijd in hun wagentje slapen. Tot nu toe niet met onze meid. Gisteren zijn we bij vrienden op bezoek geweest op hun bergboerderij. Wagentje mee, vanwege het goed weer nog wandeling naar een meer gemaakt om wat te zwemmen. Brrrr koud water. Maar merel slaapt niet in haar wagentje. Ik ben tot nu toe zo'n 15x met het wagentje op stap geweest maar het is of huilen of wakker. Zodra ik het mandje eruit tilde en binnen legde sliep ze wel. Ik hoop maar dat ze er aan moet wennen en dat dit nog goed komt.

Geplaatst

Je bent niet de enige hoor, Thomas slaapt ook niet bijster goed in de kinderwagen. Vaak alleen als hij heel moe is en dan ook nog als de wagen beweegt. Zo gauw je stilstaat word hij weer wakker... Hij is wel stil in de wagen, dat wel.

Vandaag gaan we naar een vriendin, ben benieuwd of hij dan wil slapen...

Geplaatst
Slaapt desi elke nacht al door?

Sandy mag ik vragen waaraan maaike is overleden als het te gevoelig ligt moet je het ook zeggen en hoef je het natuurlijk niet te vertellen.

Dési proberen we om 23.00 uur haar laatste fles te geven. Ze komt dan zo rond 5.30-6.00 uur. 's avonds is ze vaak wakker (soms wel van 17.00 uur tot 22.30!). Lekker bij je zitten dus. Gisteravond hadden we visite en had ze haar laatste fles om 23.00 uur, ze lag echter pas om 1.30 te slapen, maar vanochtend werd ze ook pas weer om 8.30 wakker.

Geplaatst
Hi dames,

Sandy, fijn om weer iets van je te horen en ook dat het goed gaat met Sven.

Wat een vreselijke ervaring hebben jullie met Maaike achter de rug. Ik hoop, net als de rest van de dames, dat jullie toch van jullie vakantie kunnen gaan genieten.

En waarschijnlijk maakt het niet uit waar je bent, 5 augustus zal voor jullie altijd een bijzondere dag zijn.

Esk en Kiet, ik sta helemaal te kijken van de hoeveelheid voeding die jullie geven. Ik ben nu net begonnen met het afbouwen van de bv en Wessel krijgt 1 voeding per dag uit de fles. Ik geef hem 150 ml water en 5 schepjes voor die voeding.

Vandaag heeft hij om 16.30 uur zo'n fles opgedronken en om 20.00 uur kwam hij alweer voor de volgende voeding.

Misschien ligt het ook wel aan z'n gewicht dat hij al zoveel krijgt, hij is tenslotte al ruim 5 kg.

Wij geven ook 5 flessen van 150 ml en 5 schepjes. Soms drinkt ze ze helemaal leeg, andere keren niet. Mocht ze dan nog meer honger hebben in de avond, dan kunnen we haar het restant van de niet leeggedronken flesjes nog geven (en van het cb mag dat ook wel ietsjes meer zijn). Dési is nu 10 weken en een aantal dagen, ze woog de laatste keer 5450 gr bij 54,5 cm. Van het cb zullen we op dit aantal flesjes blijven zitten totdat we in augustus weer heengaan. We houden dus niet het aantal aan wat op de verpakking staat, omdat ze prematuur is is ze aan de kleine kant vandaar.

Geplaatst
Ik ga meestal 1 x per dag ergens heen. Eventjes wandelen of een boodschapje doen, koffie drinken bij m'n ouders, dat soort dingetjes. Thomas gaat dan ook mee, maar ik ben ook wel van het principe dat hij thuis het beste kan slapen. Nou slaapt Thomas niet zo lang tussen voedingen en is hij een wakker mannetje, maar dat zal nu misschien wel veranderen, als hij straks op de fles zit en er meer tijd tussen de voedingen komt.

Ik heb trouwens ook het idee dat Thomas tevredener is op de fles dan op de bv. En hij drinkt dan zeker meer. Hij is dan echt helemaal van de wereld en maakt van die grappige geluidjes. Bij de borst varieert het echt per keer hoe tevreden hij is.

Thomas heeft echt nog maatje 56, de 62 is echt nog veel te groot. Nou was hij ook niet zo groot toen hij geboren werd, dus dan duurt het ook eventjes voordat je door zo'n maatje heen bent. De afgelopen weken heeft hij trouwens weinig kleren aangehad, veel in de romper gelegen vanwege de warmte.

Ga meestal ook één keer per dag met haar weg. Bijvoorbeeld mee in de draagzak (voor op mijn buik) als ik de honden uit ga laten, mevrouwtje ligt dan mooi te tukken, een bakkie koffie bij mijn moeder drinken, wandelen met de wagen (ligt ze ook meestal te slapen), boodschappen doen (zit ze in de maxi cosi op de winkelwagen etc. Geloof ook in rust en regelmaat.

Ons vrouwtje begon met maatje 44, daarna 50 en nu 56. Sommige 56 kan ze nog aan, maar andere weer niet. Maatje 62 is nog net iets te groot.

We bakeren haar nu ook (bijna) iedere keer in als ze moe is. Meestal even jengelen (we doen het nog maar een paar dagen) en dan slaapt ze als een roosje. De ene keer slaapt ze 4 uur, dan weer 5 uur achter elkaar, 's nachts meestal een uurtje of 2 uurtjes langer.

Geplaatst

ESK, hoe gaat het afbouwen van de bv bij jou?

Ik heb het idee dat mijn productie heel snel achteruit gaat sinds ik begonnen ben met afbouwen.

Sinds ik dit doe is Wessel al 2x 's-nachts om 5 uur gekomen terwijl hij dit de afgelopen 4 weken nooit heeft gedaan.

Ik had sterk het gevoel dat hij niet genoeg voeding meer kreeg dus ben nu eens gaan kolven om te kijken wat er op een voedingstijd nog uitkomt.

Vanochtend maar 60 ml kunnen kolven uit één borst terwijl deze echt op spanning stond. Voorheen was dit ruim 100 ml (ik heb op hetzelfde tijdstip geloft om goed te kunnen vergelijken).

Ik denk dus dat ik sneller ga afbouwen dan 1 voeding per week. Wessel moet tenslotte wel genoeg binnenkrijgen!

Geplaatst

Ik ben gister pas echt begonnen. Ik had het nog even moeilijk met het feit om te stoppen met bv. Ben geloof ik toch redelijk "geindoctrineerd" door de bv-maffia en kon even niet over het schuldgevoel heen. Maar gister ben ik dan toch echt begonnen met 1 flesje op een vaste tijd (eerder deden we het gewoon als we er zin in hadden en hij honger had, maar nu probeer ik een schema aan te houden) en morgen krijgt hij al 2 flesjes. Ik ga zsm afbouwen (dus zo snel als mijn borsten het toelaten). Ik heb namelijk ook het idee dat Thomas meer nodig heeft dan ik heb. Hij komt zo'n beetje iedere 2 uur weer sinds we begonnen zijn met het flesje en sinds kort ook 's nachts, wat nog nooit eerder gebeurd is. Ik kolf ook maar met moeite 60 cc en dat is zeker te weinig. Hij zit nu op 6 a 7 voedingen per dag.

Hij drinkt z'n flessen trouwens enorm snel leeg. Morgen maar 's kijken of ik een fles kan vinden waarop hij langer doet. Heb nu de avent 1 speen en hij klokt 100 cc binnen 5 minuten naar binnen...

Geplaatst

misschien difrax 3 standen speen proberen?

ik heb zelf ook avent maar Zoë drinkt haar flesjes niet te snel.

Geplaatst

Het schijnt zo te zijn dat je kindje meer voeding uit je borst kan halen dan jij kan kolven, dus zal het kloppen dat je minder kolft. Uit mijn ene borst kwam ook veel meer dan uit de andere (ook dit schijnt te horen).

Wij gebruiken een fles van Dr. Brown's. Met deze fles krijgt je kindje minder lucht binnen en zal hij/zij ook minder last van kramp hebben. Ze doet nu 15-20 min. over een fles van 165 ml.

http://www.babyandmore.eu/dr-brown-flessen.html

Liefs,

Natas

Geplaatst

Hé meiden,

Hoe is bij jullie het weekend verlopen? Lekker met de kleine getut?

Hoe hebben jullie dat? Dési begint - als ze in haar bedje ligt te huilen na haar laatste voeding - nu naar ons te lachen als je dan bij haar komt. Zal ze ons nu aan het uitproberen zijn en denken: als ik begin te huilen, dan kom je, dan lach ik en dan haal je mij uit bed? We halen haar natuurlijk niet uit bed. We laten haar lekker liggen. Ik streel dan met mijn hand over haar hoofdje, bied haar het fopspeentje aan en ze gaat slapen.

Of is ze hier nog te klein voor? Men zegt dat ze dit zo rond de 3 maanden gaan proberen. Hebben jullie hier al ervaring mee?

Liefs,

Natas

Geplaatst

Hei natas, nope, nog geen ervaring mee. Ik denk eigenlijk dat ze nog te klein zijn om die redenatie te maken. Maar voor jezelf is het denk ik fijn om vanaf het begin consequent te zijn. Dus in bed proberen te troosten. Merel stopt ook met huilen als je naar haar bedje komt en kijkt je dan verwonderend aan. (smelt) Dan is het best moeilijk om haar niet meteen op te pakken en te willen kroelen. Ik probeer geen oogcontact te maken want ik heb gemerkt dat het troosten dan korter duurt. Maar wil haar laten weten dat ik in de buurt ben.

je hoort veel tegenstrijdige verhalen. De een zegt dat je het eerste jaar niet kan verwennen of aanleren en de andere vanaf 3 maanden. Tja..wat is waarheid?

Deze week is merel zo'n makkelijk meisje, of misschien is het dat ik meer en meer gewend raak aan het zijn van moeder van merel. Gisteren heb ik een wandeling gemaakt van 2,5 uur en ze ging pas op het laatst mekkeren omdat ze honger kreeg. Ze slaapt nog niet in het wagentje maar ik vind dit een verbetering. Het zou trouwens een olympische sport mogen zijn, kinderwagens op gruswegen omhoog duwen in de zon. Maar ik werd gelukkkig beloond met mooi uitzicht.

Ik had gisteren, tijdens de wandeling, dat ik 'bedachtzamer' ben. Ik was toch ruim een uur vanaf het dichtsbijzijnde punt met telefoonbereik met zo'n klein hummeltje. En vorige week had een fietser nog op het pad een beer tegengekomen. Zat ik opeens te denken, wat nu als...Stom he, voor merel had ik dit soort gedachtes niet. Hebben jullie dat ook? Nuja, niet voor beren op de weg. haha. Maar dat dingen een heel andere (emotionele) lading hebben gekregen nu je moeder bent? Ik las een detective deze week waar een klein kindje in haar badje verdronken werd. Dat zag ik al lezend al aankomen en sloeg de desbetreffende passage over..extra gevoelig voor kinderleed (zelfs als het fictief is).

sandy, hoe gaat dat nu met jou? Is het vinkenveense plassen geworden? trek je het een beetje?

Geplaatst

Natas, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar ik denk dat die kleintjes wel snel doorhebben hoe het werkt, misschien niet bewust, maar toch...

Ursula, wat jij beschrijft heb ik ook: als ik ergens loop en er komt bijvoorbeeld een vrachtwagen aan, dan denk ik vaker aan de veiligheid dan vroeger ( toen dacht ik daar niet aan).

Ik vind het best allemaal erg wennen. Vooral de voedingen blijven een punt van zorg. Thomas groeit prima, maar ik kan maar niet besluiten of ik nou wil stoppen met bv of niet. Wel voordat ik ga werken, maar nu al of over een paar weekjes... ik denk er iedere dag anders over. Ritme zijn we volledig kwijt inmiddels. Hij komt nu zelfs voor nachtvoedingen...

Verder lacht hij nu wel veel, da's ontzettend lief...ik geniet er wel van.

Geplaatst

Wat Ursula beschrijft heb ik altijd al een beetje gehad. Wij hebben 2 jachthonden en daar moet je ook overal mee oppassen als je over straat loopt. Ze zijn altijd aangelijnd, maar toch. Als ze bijv. een kat zien weet je nooit wat ze doen... Met Dési is dat niet anders. Ik ga soms zelfs en met Dési en met de honden op stap (of de honden naast de kinderwagen of Dési in de draagzak), dat is extra opletten dus.

Hè Esk, wat vervelend voor jullie dat het ritme kwijt is. Hier is het niet anders hoor, die flessen zijn nog steeds wennen. Sinds we op flesvoeding over zijn komt ze ook op alle tijden van de dag. Er zit overdag min. 4 uur tussen (vandaag bijv. om 4.30 uur (de laatste voeding was om 22.00 uur), 8.30 uur, 13.30 uur en 16.30 uur), maar dit zijn al 4 voedingen en de dag duurt nog zo lang. We geven haar nu waarschijnlijk dat wij zij overdag niet opdrinkt (20 en 30 ml) "extra" vanavond. Dat is dus niet extra, maar voor het gemak noemen we het maar zo.

Geplaatst

Heeft iemand van jullie ook ouderschapsverlof??

ik zit er over te denken om een half dagje per week ouderschapsverlof te nemen maar krijg je daar nog een vergoeding voor van de belasting?

Geplaatst

Ik neem straks 16 uur per week ouderschapsverlof op en op die manier kan ik een jaar en drie maanden vooruit. Daarna wil ik contractvermindering voor die uren. Wij krijgen inderdaad een vergoeding van de belastingdienst, volgens google gaat het om 4.07 euro per uur.

Je moet even kijken of je baas het goed vind dat je zo je uren ouderschapsverlof opneemt, want daar zijn wel standaardschema's voor.

Op deze link kan je er wat meer over lezen: http://www.tipswerkendeouders.nl/Hele-gezin/Belastingtips/ouderschapsverlof-2010-de-complete-regeling-uitgelegd.html

Geplaatst

heeft mijn baas hier wat over te zeggen dan?? want ik had op internet gelezen dat je werkgever het niet kan weigeren. het gaat om een half dagje per week waar kan ik die schema's vinden?

Geplaatst

Hij kan het niet weigeren, maar hij kan wel een ander voorstel doen. Gebruikelijk is dat je bijvoorbeeld 26 weken lang de helft van je uren opneemt met ouderschapsverlof, maar als je baas het goed vind zijn andere opties ook mogelijk. Alsje googled of de link volgt kom je de informatie wel tegen.

Ik wilde bijvoorbeeld 3 hele dagen gaan werken en de rest opnemen met ouderschapsverlof. Mijn baas wilde dat ik iedere dag aanwezig was. Nu ga ik 3 dagen = 24 uur werken, maar dan verdeeld over 4 halve en 1 hele dag... Ik neem ook geen 20 uur per week op = de helft, maar 16 uur.

Geplaatst
ESK, hoe gaat het afbouwen van de bv bij jou?

Ik heb het idee dat mijn productie heel snel achteruit gaat sinds ik begonnen ben met afbouwen.

Sinds ik dit doe is Wessel al 2x 's-nachts om 5 uur gekomen terwijl hij dit de afgelopen 4 weken nooit heeft gedaan.

Ik had sterk het gevoel dat hij niet genoeg voeding meer kreeg dus ben nu eens gaan kolven om te kijken wat er op een voedingstijd nog uitkomt.

Vanochtend maar 60 ml kunnen kolven uit één borst terwijl deze echt op spanning stond. Voorheen was dit ruim 100 ml (ik heb op hetzelfde tijdstip geloft om goed te kunnen vergelijken).

Ik denk dus dat ik sneller ga afbouwen dan 1 voeding per week. Wessel moet tenslotte wel genoeg binnenkrijgen!

Waarom maak je niet een klein flesje na de borstvoeding? Je wil toch afbouwen, dus hoeft je productie er niet onder te lijden. Ik doe dat nu ook omdat hij niet helemaal tevreden meer is en dat werkt super! Ik bied 't 'm gewoon aan na de borst en soms drinkt hij wel en soms niet. Als hij het drinkt dan had hij het blijkbaar nodig. Hij is nu heel tevreden en kan zelfs wel 4 uur vooruit na een voeding. Ik ben ook begonnen om op een schema te voeden en dat werkt prima. Ik weet niet wat me overkomt qua tijd. Ineens zit er zomaar 3,5 a 4 uur tussen voedingen en dat met maar 2 flesjes op een dag!! Ik wordt er helemaal blij van!

Geplaatst

Hei esk, fijn dat het zo goed gaat met de flesvoeding. Huilt thomas nu nog veel overdag of is dat ook minder?

Vannacht kwam ons bvmeisje om de drie uur voor voeding. Dat vond ik iets te veel. maja hoort erbij. Zolang zo'n nacht een uitzondering is vind ik het prima. Ze heeft nu helemaal haar handjes ontdekt. Kan gericht slaan naar een voorwerp. Er heel lang naar kijken. In haar mond stoppen. Gisteren haalde ze steeds de speen uit haar mondje om vervolgens op haar handje te sabbelen. Ongelooflijk hoe snel alles gaat. Haast iedere dag ontdek je iets nieuws wat ze doet of kan.

Geplaatst

Ha Ursula,

Thomas is ineens een supertevreden kindje. Huilt nu alleen als er wat is (te moe en niet in slaap kunnen komen, vieze luier, honger etc.). Hij lacht hartstikke veel en is erg makkelijk... blijkbaar zat m'n productie toch iets te laag. Hij krijgt nu twee flessen en de rest bv, maar na de bv biedt ik 'm wel een fles aan, want anders heeft hij niet genoeg, het loopt behoorlijk terug nu. Morgen gaan we naar de drie flessen en daarna zal het snel gebeurd zijn verwacht ik. Dit ritme is zoveel fijner, ik leef helemaal op. Ben blij dat ik het 6 weken heb volgehouden, maar het is mooi geweest. Dit past beter bij me.

Wat leuk dat Merel al vanalles grijpt. Leuk al die dingen die ze leren.

Geplaatst

Hallo Iedereen,

Weer eens een berichtje vanuit zuid limburg..

Hier gaat alles heel erg goed, ben erg aan het genieten van onze 2 kindjes.. Sofie doet het heel erg goed. Ik geef nog steeds BV ( ze is nu bijna 12 weken oud ) en weegt denk ik zo'n 5 kilo. Volgende week donderdag weer naar het consultatie buro om alles te controleren en natuurlijk ook om te kijken hoeveel onze meid gegroeid en bijgekomen is!! Armin is fantastisch in zijn rol als gorte broer, hij beschermt haar met zijn leventje, als Sofie huilt en er is toevallig iemand bij haar in de buurt dan krijgt diegene de volle laag... Zo schattig om te zien!!

Verder gaat er toch een wereld voor me open. Armin heeft namelijk vrij heftige reflux gehad en daardoor heel veel gehuild. Hij kkreeg door die reflux ook nogeens heftige zuurbranden en daardoor weer brandwondjes in zijn slokdarm enz. enz. Nu ik onze Sofie zo rustig en voldaan zie besef ik me pas hoeveel pijn ons mannetje moet hebben gehad, heb er flink wat tranen nog om moeten laten en we hebben onze mannetje die vorige week 3 is geworden dan ook nog eens extra in het zonnetje gezet!

Verder gaat alles heel goed met Sofie, heeft wel een sterke voorkeur om met haar hoofdje rechts te liggen en te draaien maar daar zijn we aan het werken. Het hoofdje was nog heel mooi bol en nog niet afgeplat maar de oefeningetjes zijn voor het geval dat.. Beter voorkomen dan genezen was het toch he??

Verder hier geen nieuws.. Heb nog 3 weken verlof en dan begint het werkleventje alweer, bah moet er echt nog niet aan denken om mijn 2 schatjes achter te laten.. Eerst nog maar lekker genieten en dat werk dat komt dan wel weer...

liefs Cynthia xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden