Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ariva, hier wordt ook nog niets gedraaid hoor, zitten gaat wel, maar nog lang niet los. Dési slaapt al heel lang door, zelfs nu op 3 flessen. Gemiddeld van 19 tot 7. Ben ook benieuwd welke center parcs, want wij willen ook nog een weekendje. Heb nu een nachtje geboekt. Feestje van vrienden, we blijven overnachten, kunnen we beiden een borreltje drinken. Mijn mama past op en gaan wij voor het feestje saampjes uiteten. Ook wel weer eens romantisch...

Geplaatst

Tessa, Fijn dat alles goed is gegaan. Lijkt me wel vervelend voor hem die slangetjes. Nu hopen op een goede uitslag.

Lucas kan alleen een beetje zitten met hulp van mij, maar nog lang niet zelfstandig. Kruipen, tja..hij doet wel pogingen, maar komt niets vooruit, ha, ha...

Esk, Sterkte vandaag en veel ijsjes eten! Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Ariva, Lucas krijgt ook nog een late fles en is altijd weer zo ongeveer om 5.30 wakker, het lijkt wel een wekkertje in zijn hoofdje. Misschien kan je even met cb overleggen.

Misschien een gekke vraag, maar zijn er dames van jullie van Full time, naar part time gaan werken? Ik werk nog maar 2 dagen, maar voel me soms een beetje alleen thuis, ookal heb ik mijn mopje.

Ahh, er word er een wakker, Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Rome, ik ging van vier naar nul dagen werken en vind het heerlijk. Ben op maandagochtend aan het babyzwemmen en daar heb ik een vriendin ontmoet waarmee ik op woensdagochtend ga squashen. Ik spreek mijn vriendinnen veel vaker, kan eindelijk weer eens een boek lezen 's avonds etc. Af en toe verveel ik me wel eens, maar dat heb je altijd wel eens. Verder hebben wij een hond die lekker moet rennen en waar ik dus iedere dag mee wandel, een groot huis, een man die heel veel werkt etc. Dat ik aan het werk was was ik 's avonds altijd aan de gang, soms mis ik mijn werk wel, maar aan het werk wil ik nog niet. We krijgen geen kindje meer en ik wil heel graag alles van haar meemaken en haar niet door een ander laten opvoeden. Verder komt erbij dat wij in de luxe positie verkeren dat mijn man genoeg verdient en ik de keuze had om te blijven werken of stoppen.

Geplaatst

Ik ben van 36 uur nar naar 2,5 gegaan en ik vind dit goed zo. ik heb toch mijn eigen ding nog en ik ben lekker veel bij mijn kleine meid! en mijn man is ook 1 dag per week thuis op een dag dat ik werk ze dus is maar 1,5 dag per week niet bij papa en mama dus dat valt heel erg mee :)

Zou je weer meer willen werken dan Rome?

ik ben vandaag naar het cb geweest en we gaan naar 3 flessen toe werken ik ben heel benieuwd. ze zei dat de fles van 15.00 er dan af gaat.

Natasja ik las dat jij liga geeft aan desi nu was ik net bij de supermarkt maar ik zag alleen liga staan waar je bij 6 maanden alleen mag verkruimelen in een papje. en vanaf 9 maanden in het handje geven welke liga geef jij?

Geplaatst

Nee, ik wil niet meer werken. Ik wil graag zo veel mogelijk tijd door brengen met Lucas en leuke dingen doen.Ik vind het zo leuk om te zien hoe hij zich ontwikkelt. Ik ben wel altijd erg druk geweest met mijn werk en daar heb ik ook meer contact met mensen, dat mis ik nu soms een beetje. Vriendinnen werken allemaal, waardoor ik niet veel contacten heb door de weeks. Dat vind ik nu een beetje wennen, maar ik vind het heerlijk om thuis te zijn en geniet enorm van mijn schatje.

Al naar 3 flessen, ik geef er nog 5. Maar hij eet verder nog weinig, vandaag lange vinger geprobeerd. Hij vond het wel vreemd, maar heeft bijna een halve opgepeuzeld. Ik heb gisteren broccoli geprobeerd en dat ging aardig. Hij heeft een paar hapjes op.

Geplaatst

Kiet, ik geef die van 4-6 maanden gewoon in kleine stukjes aan haar. Vindt ze heerlijk. Ze krijgt dan ook een beetje drinken bij.

Geplaatst

Jemig, wat gaat dat allemaal hard zeg. Julian is nu 5 maanden, maar hij draait niet hoor. Hij probeert het wel elke dag trouwens. Gooit hij zijn beentjes in de lucht en dan naar de zijkant. Zoveel tijd zit er niet tussen hem en jullie kleintjes, maar hij krijgt nog 5 flessen. Wel krijgt hij nu een tand, hihi, helemaal trots. En morgen gaan we voor het eerst naar het zwembad.

Ik ben trouwens van 36 (4dgn x 9u) naar 32 (4dgn x 8u) gegaan op mijn werk. Julian zijn papa werkt ook 4 dagen nu. Ik zou mijn werk niet willen missen (vooral vanwege het sociale aspect) maar een dagje minder zou idealer zijn. Alleen is onze leefwijze dan niet te handhaven, haha, en dat vind ik ook belangrijk. Julian zijn "oppassers" zijn zijn opa en oma's.

Lfs,Nienke

Geplaatst

Leuk dat je gaat zwemmen! Vandaag is de fotograaf geweest bij ons in het zwembad, ik ben erg benieuwd hoe ze gaan worden. Ik denk dat de onderwater foto geen succes was.

Geplaatst

ik werk 12 uur per week dus 2 dagen.

maar dit deed ik hiervoor ook al omdat ik natuurlijk al een dochter had.

mijn man werkt 28 uur en gaat 1 dag naar school.

groetjes

Geplaatst

Kiet, nu al na 3 flesen , go zeg.. mijn Dani wordt waker snachts door dat hij nog weinig bijvoeding neemt voorL GROENTE NIET ECHT. Soms geef ik hem 5-de fles NOG . Maar nu ik heb veel verse maaltijden gemaakt voo de frizer, dus mooi verse eten voorrad hebben we nu wel voor veel dagen)) Hoop dat hij dat allemaal lekker vind en goed gaat eten . Je wil koekje liga met melk erdoor heen , maar je heb bij nutricia bisquitmelkpapje. Volgens mij is het hetzelfde.

Natas en Kiet , we haden 3 dagen geweest in Drentse Center Park. Maar hadden geen huisje met sauna helaas, maar verder mooi plekje met natuur, meer; veel sinten en pieten en lekker dichtbij ons huis. Natas, Ik hoop dat jullie ook mooi/romantische weekend beleven samen met jouw man.

Nou, ik werk ong 15 uur en dat is ook al meer dan genoeg in mijn situatie (geen familie oppasen) Zou ook willen alleeeen maar genieten van mijn knul en leuke dingen doen:-)) Maar ja, eigen bedrijfje wil ik beetje blijven onderhouden voor zover nog kan, meer voor mijzelf eigenlijk en contacten.

Groetjes

Geplaatst

Goedemorgen,

Klinkt goed, lekker weg naar centerparcs. Arriva, merel drinkt ook nog 5 flessen. Op zich gaat het prima met fruit en groentes. Af en toe moet ik wel wat appelmoes (ongezoete) door de groentes mengen anders eet ze die niet op. Mijn streven was om eind deze maand op 1 fruit en 3 volle eetlepels groentes (groente bonen of groente aardappelmix) te zitten. Maar daar zit ik nu al op. Als het goed is gaat ze dan vanzelf de laatste fles overslaan. Nu gebeurd dat zo'n 2x in de week. Tja, ik ga ankijken of ze het zelf weglaat en hoe het groente eten zich ontwikkeld deze maand. Ik ben naar noorse standaarden heel erg vroeg begonnen met groentes dus ik voel die druk van een fles weglaten nog niet.

Gisteren hebben we met een bal gespeeld, dolle pret! Nu is ze lekker aan het (achteruit) kruipen, kan ze uren zoet mee zijn (maar niet altijd).

Marchan, wat voor een opleiding doet je man?

Ik heb een vast contract voor 26% maar voor merel werkte ik zo'n 60%. Vanaf februari is mijn verlof afgelopen en hoop ik in ieder geval 1 dag in de week bij mijn contract erbij te kunnen werken of misschien 1 weekend in de maand erbij of allebei. Mijn man heeft een 100% contract maar werkt nu een heel jaar maar vier dagen in de week vanwege dat in noorwegen de vaders ook vaderschapverlof krijgen en je zelf mag bepalen wanneer en hoe je dat opneemt (in overleg met de werkgever).

Rome, laat je de zwambadfoto's zien?

Kiet, klinkt prima 2,5 dag, wat voor werk doe jij? Ik werk in de thuisverpleging. Zit dus ook op mijn werk in de luiers.

Geplaatst

Ha Ursula, als vrouw zijnde loop je bijna je hele leven in de luiers haha. Luiers, maandverband en Tena Lady en weer luiers hihihihi

Geplaatst

Leuk om al de rol en (achteruit) kruipverhalen te horen...:-)

Gisteren heeft Kees zich weer omgerold van rug naar buik bij zijn gastouder! |En ja, het is zeker jammer om dat soort momenten te missen... Maar, zoals ik eerder heb aangegeven zou ik mijn werk ook niet willen missen...

Ursula, Kees gaf inderdaad zelf aan geen behoefte meer te hebben aan de late fles in de avond. simpelweg omdat hij zo diep lag te slapen dat ik hem niet wakker wilde maken, en dat ging meteen prima. Wordt Merel zelf wakker voor haar avondfles of maak je haar nog wakker?

@Arriva. Ieder kindje is gewoon anders en heeft andere eetbehoeftes. 5 flessen is volgens mij nog prima toch? overigens drinkt Kees wel 4 extra grote flessen (4 x 7 scheppen met 210 ml water). Tot heden lijkt hij genoeg te hebben...

En ja, weet niet meer wie het schreef, maar het was inderdaad gewoon grappig dat Kees de sonde uit zijn neus trok...:-)

moet weer effe aan het werk!

groet,

tessa

Geplaatst

Ik werkte voor mijn zwangerschap 36 uur (4x9). Mijn contract is nog steeds gelijk maar ik werk nu maar 3x9 en neem standaard 1 vakantiedag per week.

Vanaf januari ga ik weer 4x9 uur werken maar wel standaard één dag hiervan thuis.

Kiet, volgens mij las ik dat je weer bij het CB bent geweest. Hoe lang en hoe zwaar is Zoë nu?

Geplaatst

Zoë is nu bijna 7kg en 65,5cm ze zit iets onder het gemiddelde maar ze volgt keurig haar eigen lijntje en dat was helemaal prima.

heb net liga en dergelijke voor Zoë gehaald vanaf morgen ga ik die 4e fles afbouwen. de fles van 15.00 gaat eraf. ben heel benieuwd hoe het zal gaan :)

heb gisteren al een stukje brood geprobeerd een korstje om op te sabbelen en ze vond het eerst heel vreemd en ze trok echt een heel gek gezicht maar daarna begon ze er echt aan te sabbelen.

Ursela ik werk op kantoor. en ik vind 2,5 wel even lekker even een volwassenpraatje en even gewoon alleen mezelf zijn. maar als het bijna 5 uur is denk ik wel oohhhh snel weer lekker naar huis haha

Geplaatst

Ja, heb ik ook wel eens gedaan. Twee keer of zo. Nu neem ik een liga mee als we weggaan in de middag, dan kan ik haar dat als tussendoortje geven.

Geplaatst

Spannend hè? Vandaag makkelijk gedaan, een keer een potje. Eerst moest ze daar niets van weten, maar mevrouwtje is nu net een groene emmer, alles gaat erin ( en alles komt er ook weer uit). Geef heer vaak een broodje en avondeten in haar wipstoeltje op de bank. Iedere keer zit ze daarin te poepen haha. We noemen het nu de poepstoel. Waarschijnlijk een lekkere houding om te poepen....

Ook is xe iedere keer haar lippen aan het tuiten en doet dan ..pppppppppppprrrrrrr. De spetters vliegen in de rondte. Doen die van jullie dat ook?

Geplaatst

Kiet ik heb eigen schoonheidssapraktijk en ik werk alleen.Dani slapt steeds minder en ik heb steeds minder tijd en zin ervoor.

Kan je ook die koekje ook bij andere sorten sapjes bijdoen?

Ursela, hoe slaapt Merel? Dani slapt nog 3 x in de dag: sochtends 1 -1,5 uurtje , dan middag 1,5 -2 uurtjes en savonds 45 min-1 uur en dan grote slaap van 9:00 t/m 7 (niet echt groot namelijk, maar meer wil hij net echt((() maar toch het idee dat slapjes steeds korter worden. Soms als hij onrustig is, baker ik hem met een deken. Ik weet dat sommige dames geven alleen fruit aan babys, omdat ze dat fies viden, maar zo moesje lijk me goed oplossing(is die speciaal voor babys?)

Tes , drenk jou mannetje hele fles op of laat hij wat staan ? nu al 4 flessen, zo? Mijn Dani werd nooit waker voor de laatste fles, maar toch heeft behoefte, omdat niet lang meer door slaapt met 4 flesen.

Natas, Dat prrrrr periode hebben we voorbij eerst (leuk bij eten), nu doeet hij babapapa))))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden