Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom SJSL! Gezellig dat je mee komt kletsen. En wat een scheetje heb jij ook zeg, wat kijkt ze ook ondeugend op de tweede foto.

Wat heerlijk dat ze doorslaapt en al vanaf 21.00!!

Over de wangetjes, bij Lucas worden ze ook steeds schraler, ik gebruik ook zwitsal voor op het wangetje. Ik zat zelf te denken om er bepanthen op te gaan smeren, is een erg vette creme.

Mochten wij het tafelblad gaan kopen, dan laat ik wel even weten hoe hij bevalt.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahahaha, wat gezellig hier en wat een leuke foto's. Iedereen is toch maar wat trots op hun kindje hè! Lekker ook dat het allemaal zo goed gaat.

Geplaatst

Rome, werd Lucas met zulke mooie donkere ogen geboren? Echt prachtig.

Ik vraag me steeds af wanneer Milou haar ogen zullen veranderen, ze zijn nu nog blauw, maar niemand in de familie heeft blauwe ogen ..

Bepanthen heb ik ook nog in huis (van de borstvoedingstoestanden .. hihi). Misschien wel een goed idee!

Ja Natasja, das echt zo he, die moedertrots. En dat je alles wat je kindje doet helemaal super vindt. Ik zou wel de hele dag met iedereen die ik tegen kom over haar kunnen praten! :D

Net onze eerste Sinterklaas gehad. Op het werk van m'n man. Ging goed. Ik was daar om 15.15, even installeren en een fles gegeven. Ze had de fles net op en toen kwam Sinterklaas. Eerst even liedjes zingen (door de andere kinderen dan ... ) en Milou was het 4e kindje wat bij hem mocht komen. Ze was dus nog helemaal fit en vrolijk. Ze heeft het nog niet echt door natuurlijk en vond het daardoor ook niet eng. Ze heeft stapelbekers gekregen (had ik gevraagd). Hele leuke, niet standaard blauw, groen & rood (ik hou niet zo van primaire kleuren).

Prettig weekend meiden!

Geplaatst

@Rome, wat veel haar heeft Lucas! Leuk koppie hoor.

@Natasja, wow wat is Desi al groot! Gaat echt hard, al bijna 7 maanden!

Wij hebben trouwens de bloom kinderstoel. Daar "zit" Julian al erg lang in, maar dat is omdat je die in 3 standen kunt zetten en dus ook in een kiepstand. Hij vindt het heerlijk om dan voor het aquarium te zitten en te praten tegen de vissen. Tegenwoordig moeten we hem alleen wel vastzetten, want hij maakt hij rug hol en probeert er uit te glijden.

@Ursela, ga je nu niet naar buiten met Merel? Nu met de kou bedoel ik? Moet ik zeggen dat ik makkelijk praten heb, want Julian past nog nét in de reiswieg van de kinderwagen dus dat ligt toch een stuk warmer dan de wandelwagen denk ik.

@Annelies, je weet al hoe jaloers ik op jouw doorslaapnachtjes ben ;-)

Als wij naar buiten gaan, gaat hij in ieder geval zo:

Foto-L3LTOMIQ-D.jpg

Haha, met zijn muts met oortjes en klittenband onder zijn kinnetje en winterjas :-D.

Trouwens, ik smeer hem in met vaseline op zijn gezichtje. Hij heeft ook schrale plekjes op zijn buikje, beentjes en heel veel schilfers tussen zijn teentjes op op zijn voetje. Overal vaseline, werkt heel goed.

Fijn weekend meiden.

Lfs, Nienke

Geplaatst

Ja, hij is geboren met donker bruine ogen, ik zal er even een foto bij doen toen hij net geboren was, hier is hij 3 daagjes jong.

[ATTACH=CONFIG]311[/ATTACH]

Het zit bij ons in de familie die donkere ogen, die van mij zijn lichter en die van mijn man zijn grijs/blauw.

Leuke foto van Julian, hij zit goed ingepakt. Is wel nodig met deze kou, ha, ha..

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi Meiden!

zo wat is er alweer veel geschreven! gezelliggg!!

Leuk dat je mee komt kletsen SJSL!

Ik smeer ook vaseline op Zoë haar gezichtje dat helpt goed.

wat een weer he trouwens het sneeuwt nu echt heel hard wel gezellig hoor ook wel bij de sinterklaas en kerst he!

wat een leuke foto's allemaal!

Geplaatst

Hei!

Welkom annelies! Gezellig dat je mee komt kletsen.

Hier viel de pappa-dag in het water, of beter gezegd ijs. Het bedrijf dat jaarlijks de beerput leegt had de deksel ervan niet goed teruggelegd. Jullie raden al hoe we hier achter kwamen.... Gisteren mocht mijn man bevroren poep verwijderen. Gelukkig is de afloop van het huis niet bevroren. Wel de afloop van de beerput, hij is nu aan het proberen om daar iets aan te doen. GRMBL. Ik dacht dat we na de bevroren waterleiding van afgelopen jaar het wel gehad hadden met dergelijke ellende. Ik ga maandag in ieder geval het bedrijf bellen en kijken wat ze willen doen voor ons.

Ik kan natuurlijk niet achter blijven met fototjes, zal even kijken welke ik recent heb gemaakt:

[ATTACH=CONFIG]312[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]313[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]314[/ATTACH]

Ik weet niet meer of ik deze al geplaatst had..zoja, ze is zo leuk dat je haar best wel twee keer mag bewondereren. Op de derde foto heeft ze zich vastgekropen zoals ze de laatste tijd heel vaak doet.

Geplaatst

Awww ... wat is Merel een dotje!! Leuke foto's.

En Zoe ... hoeze ondeugend?? Echt wel lief.

Leuk om te zien hoe snel ze veranderen he, hoe veel meer karakter er in komt.

Milou kan sinds dit weekend op haar rechterzij rollen. Wij helemaal trots natuurlijk.

En schreef ik gisteren nog dat we haar 's nachts nooit horen. Vannacht was ze drie (3!!) keer aan het huilen! Steeds heel snel kunnen sussen met een speen. Denk dat het door de hele drukke Sinterklaasmiddag komt. Ze moet toch ergens heen met al die indrukken.

Ik ga morgen starten met rijstebloem, want ze had vandaag weer prima gepoept (ze heeft even last gehad van obstipatie). Helemaal leuk lijkt me!! (maar ja, ik vind alles leuk ... hihi).

Geplaatst

haha ja ondeugend wijffie! soms zit ze heel hard te gillen (niet huilen maar echt gillen) en dan zo schuin naar mij te kijken of ik het wel hoor haha.

ja je kan zeker goed zien dat merel en zoë bijna even oud zijn. volgende week is zoë alweer een half jaar wat gaat de tijd toch snel he meiden!

ik vind ook alles leuk en ben op alles trots haha kan ook wel heel de dag over haar praten als ik naar mijn werk ga dan denk ik in de auto niet heel de dag over Zoë praten anders wil straks niemand meer een gesprek met me haha

Geplaatst

Tijd gaat inderdaad supersnel Kiet! Zoë is ook een echte meid zeg!

Ook een prachtfoto van Merel, die middelste, haha.

Julian is de afgelopen 3 dagen flink uit zijn hum geweest, tenminste wel gezellig als altijd, maar slapen ho maar! En dan natuurlijk huilen, huilen, krijzen, want hij is zo moe. Blijft zijn lipjes naar binnen zuigen en bezig met kouwen. Als we in zijn mondje voelen denken we allebei dat er bovenin een voortandje doorkomt. Spannend!! hihi. Hij is vandaag weer superzoet trouwens, is beide slaapjes perfect ingegaan. Neerleggen, slaap kindje slaap zingen en hij is al helemaal out.

Ik heb precies hetzelfde als Annelies, vindt Julian met de dag leuker, kan spontaan een traan laten van geluk als hij gek doet, naar me lacht, iets nieuws doet, of gewoon slaapt :-P. Gaat doit nog over?!?! Ik ben normaliter helemaal geen huilebalk, haha, maar hou het nu al met moeite droog als ik in een zaal zit waar luid geäpplaudiseerd wordt... zucht.

Jullie zijn natuurlijk al wat verder na de bevalling dan ik, maar hebben jullie ook zoveel haaruitval (gehad)?. Vooral tijdens het douchen vallen echt hele plukken uit.... Stom! Vitamine B12 slikken hoorde ik al, iemand hier ervaring mee?

Oh ja, Julian zijn haar geknipt vandaag, best wel trots eigenlijk. Het ziet er namelijk niet slecht uit, zal van de week wel een foto plaatsen van hem met zijn nieuwe hairdo.

Lfs,

Nienke

Geplaatst
Ik ben normaliter helemaal geen huilebalk, haha, maar hou het nu al met moeite droog als ik in een zaal zit waar luid geäpplaudiseerd wordt... zucht.

Hahahahaha :D

Hier idd net zo. Zal vast nog wel eens minder worden denk ik.

Net zo zitten huilen om een heeeel zielig verhaal in zo'n babyblad. Een stel wat er met de 20 weken echo achterkwam dat hun zoontje geen nieren heeft en daardoor binnen een uur na de bevalling zou komen te overlijden. Ze kozen ervoor de zwangerschap wel uit te dragen. Echt heftig zeg ... tjeempie.

Wat er ook in dat blad stond, was dat een vrouw zwanger was na 18 keer ICSI. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze echt 18 keer volle ICSI gehad heeft, zullen denk ik heel wat cryo's bijgezeten hebben. Dat kan toch bijna niet anders? Ik vind dat zo'n artikel dan wel weer een beetje een verkeerd beeld geeft. Alsof je zomaar even 18 keer ICSI doet (en dus, vrouwen die het bijvoorbeeld 3 keer doen eigenlijk niks te zeuren hebben). 18 TPs is trouwens natuurlijk ook superheftig! Pfff ... fijn voor hun dat het toen lukte.

Ik heb ook veel haaruitval gehad, maar bij mij is het vanzelf gestopt, nu is het weer normaal. Maar had jij niet dat in de zwangerschap je geen haarverlies had? Dus je verliest nu in principe gewoon de extra haren die toen zijn blijven zitten.

Dat Julian al zoveel haar heeft dat het uberhaupt geknipt kan worden?! Ben benieuwd naar de foto's. En een tandje ... spannend!!

Dat is heel verschillend toch, wanneer deze doorkomen?

Kiet, wat een heerlijk verhaaltje over Zoe ... dat gillen en een beetje uitdagen. Wat een karakter!

Milou had vanochtend haar eerste papfles! 1 schepje rijstebloem. Nu even afwachten hoe haar darmen hierop gaan reageren en dan opbouwen.

Groetjes van een blije mama :)

Geplaatst

Hier ook regelmatig tranen van geluk. Het overvalt me op de meest vreemde momenten, maar ik laat het maar allemaal over me heen komen. Wij hebben dan wel geen jarenlange ellende achter de rug ('maar' 2,5 jaar sinds het stoppen met de pil en 1 IVF was voldoende), maar ik vond het allemaal al behoorlijk heftig. En ik ben zó blij met onze jongen... ik vind mama zijn echt heerlijk!

Dat van die haren heb ik ook gehad. Heeft iets van een maand geduurd en is nu alweer een tijdje voorbij. Ik slik wel nog steeds de multivitaminen voor mama's (mama Fit van Davitamon dacht ik) omdat als ik het niet doe, ik me meteen vaatdoekerig voel.

Thomas heeft gister op schoot gezeten bij de Sint en we hebben 2 "shows" gehad van Sint met pieten op mijn werk en het werk van m'n man en Thomas vond het hartstikke interessant allemaal. Al dat geluid, boel mensen en liedjes, hij vond het geweldig. Zat breeduit te lachen en te genieten en wij dus ook. Hij mocht dus bij de Sint op schoot en we hebben er leuke foto's van. Kan ze nog niet plaatsen, want heb ze nog niet overgezet naar de pc.

Vandaag sperzieboontjes voor Thomas, deze vond hij beter bevallen dan de bloemkool. Die we overigens met een fruithapje geven, dan eet hij het wel. (net als wij appelmoes eten bij de spruitjes...). Hij vind het allemaal machtig interessant en de mond gaat wagenwijd open voor het eten. Ook de papfles gaat prima. Nou nog doorslapen en dan ben ik helemaal tevreden. Hoewel ik er vannacht wel 2 hele minuten uit ben geweest, dus dat viel reuzemee en je went eraan.

Nou, ga nog even alles klaarzetten voor morgenochtend.

Geplaatst

Goedemorgen Meiden!

leuke sinterklaas gehad allemaal?

ik ben ook heel emotioneel sinds de bevalling ik kan ook gewoon naar het kijken en dan spontaan de tranen voelen komen! ben zooo blij met haar voel me zooooo gelukkig ik vind mama zijn ook heerlijk!

Haaruitval heb ik ook heel erg gehad ook vooral in de douche gek werd ik ervan dacht op een gegeven moment dat ik kaal werd zoveel was het! nu is het wel stukken minder al.

SJSL dat stuk in dat blad heb ik ook gelezen ik had ook gelijk een brok in mijn keel dat lijkt me zo heftig dat je na de bevalling gelijk een begravenis moet regelen..

en dat stukje erna van die 18x ISCI heb ik ook gelezen en ik dacht ook precies hetzelfde ze zullen wel veel cryo's gehad hebben.

Geplaatst

Annelies en Nienke, gezellig dat jullie bij ons mee komen kletsen. Leuk om te lezen dat het ook goed gaat met jullie kleintjes.

@Natasja, Wessel heeft afgelopen weekend van de Sint een skipakje gekregen dus heb ik er geen meer nodig. Toch ontzettend bedankt.

Eens kijken of ik zo her en der nog op vragen kan antwoorden.

Wat betreft het doorslapen. Wessel slaapt door sinds hij zo'n 3 weken oud was dus wij zijn gebroken nachten niet gewend. Hij krijgt rond 20 / 20.30 uur zijn papfles en gaat rond 21 uur naar bed. Dan slaapt hij tot een uur of 7 / 8.

Soms moeten we 's-nachts opstaan om hem een speen te geven en soms slaapt hij de hele nacht door.

behalve... afgelopen nacht, wat een doffe ellende. Wessel is al een week zwaar verkouden / ziek en heeft daar ook best wel last van. De snot zit nog steeds in zijn ogen waardoor ze steeds dichtplakken. Als we dit schoonmaken schreeuwt hij echt, niet leuk dus om te doen.

Afgelopen nacht werd hij om 00.30 uur wakker en huilen / krijsen, niet normaal. Mijn man kreeg hem niet stil dus ben ik ook maar uit mijn bed gegaan. Hij bleef echt huilen alsof hij pijn had.

Na zo'n half uurtje bij ons in bed werd hij stil en heb ik hem 50 cc water te drinken gegeven. Daarna was meneeer super vrolijk en lag lekker in ons bed te spelen. Wel stopte hij echt alles wat hij kon vinden in zijn mond en begon hierop te kauwen. Ook wij denken dus dat hij wederom last had van tandjes, er is er echter nog steeds geen doorgekomen.

Rond 1.30 uur was ik er klaar mee en heb ik hem weer in zijn eigen bed gelegd. Daar heeft hij eerst nog 1/2 uur liggen kreunen en steunen en daarna is hij gelukkig in slaap gevallen.

Uiteindelijk sliep ik dus ook pas weer rond 02.15uur en dan is het heel zwaar als je om 05.30 uur op moet staan. Ik weet nu dan ook nog niet hoe ik de dag door ga komen.. hahahah

Dan de haaruitval. Ik heb hier geen last van gehad. Niet tijdens de zwangerschap en ook nu niet.

Ook ik ben emotioneler dan toen ik nog geen mama was. Ik kan ook nog steeds wel eens tranen van geluk laten, heerlijk om zo te genieten.

Wat een leuke foto's hebben jullie allemaal geplaatst en wat worden ze allemaal al groot he? Ik zal binnenkort ook weer eens proberen om foto's te plaatsen. Ik moet tegenwoordig heel erg mijn best doen om regelmatig foto's te maken. Mijn hoofd staat hier niet echt naar maar ik vind het zo zonde om straks een periode te missen.

Zo, nu weer even voor de baas aan de slag.

Groetjes

Geplaatst

Pfff dorine, wat een nacht heb jij achter de rug.. Hier was madam ook vaak wakker vannacht maar gelukkig niet met krijsen. Ze slaapt graag met haar speen maar haar neusje zit helemaal vol snot en dan ging dat niet. Vond ze niet leuk. Ik heb snachts nog een x een zalfje van weleda erop gedaan (ruikt naar een stoombadje, heel klein tubetje) dat hielp, ze sliep heerlijk verder tot 7.45!!!! RECORD.

Hier ook haaruitval, maar die is gestopt na ongeveer een maand. En dat emo...dat blijft ben ik bang. Ik heb het aan verschillende moeders gevraagd. Ik zat gisteren hundre år van wassmø te lezen en daarin wordt een kind mishandeld, ik ben gestopt met het boek. Had er geen trek meer in, wordt zo boos en verdrietig. Daarna een krim gepakt, begon ook al niet goed, een klein meisje van vier werd gehalveerd op pagina 16. Tja, toen maar een oude vertrouwde jack vance met verzonnen werelden en ruimteschepen. Daar ben ik heerlijk mee in slaap gevallen. Geen kleine mensen, niemand ging dood, prima.

Morgen komt een goede vriendin van mij logeren. Zin in, gaan we lekker kerstbaksels maken. En zaterdag sinterklaas, een drukke week dus of ik hier veel tijd heb weet ik niet. Ik hoop het wel, ik vind het ontspannend en fijn om jullie ervaringen te lezen.

Leuke sinterklaas zo te lezen esk. Heb gisteren paul de leeuw en sint gekeken voor het sinterklaas gevoel.

Gisteren eindelijk ook weer eens buiten geweest met merel. Het was eindelijk warmer dan -10. We zijn naar een mooie bevroren waterval gelopen. Daar stak mijn nieuwe moedrinstinct weer op, manlief mocht van mij niet te dicht bij de rand komen met merel in de babybjørn. Haha, ik weet nog dat een vriendin van mij vertelde niet meer door rood licht te fietsen, zelfs al was er in mijlenomtrek geen verkeer te bekennen. Toen snapte ik daar niets van, nu begrijp ik haar.

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik moet as vrijdag met Wessel naar het CB en wil dan gaan overleggen hoe ik dit moet aanpakken. Waarschijnlijk ga ik dan vanaf volgende week afbouwen.

Geplaatst

Hoi Meiden

Een hoop berichten moeten lezen.

Over het haaruitval,dat heb ik niet maar ik had ook niet tijdens mijn zwangerschap dikker haar.

Verder gaat alles zijn gangetje hier. Kleintje kan al goed zitten.

Gelukkig allemaal niet meer ziek of onderweg.

Gister sinterklaas gevierd,de sint en 5 pieten kwamen langs dus ze heeft bij een piet en sinterklaas op schoot gezeten.

Foto staan nog niet op de pc dus die komen nog.

Wat een leuke foto;s allemaal van alle kindjes!

En wat hebben een boel kindjes al een hoop haar,die van mij nog niet haha.

Hier even wat foto;s

Foto-U3DHA8ZA-D.jpg

Foto-LVIZONUM-D.jpg

Foto-AIRHEXJ3-D.jpg

Foto-TZDK6P6I-D.jpg

Foto-6ZATTTE4-D.jpg

Foto-SZWHX4CB-D.jpg

Foto-MVDSATDA-D.jpg

Geplaatst

Wat een leuke foto's!

ik moet woensdag naar het cb ik ga dan ook overleggen hoe we dat gaan doen met afbouwen ben heel benieuwd.

Geplaatst

Hei!

Leuke foto's marchan, wat een prachtige dochters!

Ok lieve forumgenootjes, ik ga het vertellen.

Vorige week woensdag heb ik een test gedaan (de test die ik niet durfde te gerbuiken bij de ivf, heb toen netjes de bloedtest afgewacht) en IK BEN ZWANGER!

Ik ben de afgelopen dagen in shock geweest maar langzaamaan valt alles op zijn plek. We hadden het nooit verwacht. Het is een beetje snel na de zwangerschap en lichamelijk voel ik me nog niet helemaal er aan toe om zwanger te zijn maar we zien het toch als een groot geschenk. Gezien onze leeftijden (ik wordt 37 in december en mijn man 41) is het alleen maar fijn als er weinig tijd overheen gaat. Ik ben regelmatig nog vol ongeloof maar ik ben zo misselijk dat het toch echt waar is. Volgens de gyneacoloog is er geen gevaar voor de zwangerschap dat het zo snel na een keizersnede is, alleen ik heb grote kans dat het een geplande ks wordt omdat mijn buikspieren nog niet sterk genoeg zijn. Woehaa!! Wat een nieuws he? Ik weet niet precies hoe lang ik zwanger ben, mijn ongi was immers nog niet goed op gang gekomen maar ik schat zelf zo'n 6 weken (waarvan ik er twee kado heb gekregen). Ik krijg binnenkort een echo om de termijn te bepalen maar zoals ik inschat wordt het eind juli als alles goed gaat.

Liefs van een stuiterbal

Geplaatst

dat meen je niet!!!

wat een wonder!!!!!!!!!!!!!! dus dan schelen je kindjes straks maar een jaar!!

GEFELICITEEEEERDDD!! oh wat leuk voor jullie! lekker niet meer die stress van ivf maar gewoon een sinterklaascadeautje!

jullie zijn er wel blij mee toch? omdat jullie er eigenlijk niet overuit waren of jullie nog wel een 2e wilden?

PS wat was eigenlijk de reden dat jullie ivf nodig hadden om zwanger te worden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden