Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op die kouvragen heb ik allerlei advies gekregen hier van het cb.

Hier wordt geadviseerd om kinderen onder 1 jaar niet onder de min 10 naar buiten te doen en zeker niet langer dan een half uur. Dit omdat de longetjes nog niet helemaal ontwikkeld zijn en ze schade kunnen oplopen. Verder wordt geadviseerd in de winter een doek over de wagen te leggen (daar zijn hier van die speciale doeken voor met gaatjes, luchtig gehaakt) vanwege dat je dan in de wagen een eigen binnenklimaat creeerd. Op de wangetjes en neusje wordt geadviseerd vanaf mingraden koucreme te smeren.

Ik heb ook ui geprobeerd maar ik werd er zelf met hoofdpijn van wakker, wat een stank! Het hielp wel maar nu heb ik een creme van weleda die ik bij verkoudheid op de neusvleugels kan smeren. Werkt ook en stinkt niet.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag heeft merel haar halfjaar controle gehad bij de huisarts. Alles was ok, ze heeft een kleine afwijking in haar linker oogje. Dat kan nog bijtrekken maar anders wordt het ooit een brilletje. Tja..als dat alles is. Ben een trotse moeder.

Geplaatst

Fijn dat alles goed was! En van dat brilletje: tja, er zijn wel meer kinderen die een bril hebben... toch een lekker gevoel dat Merel helemaal gezond is.

Hier vanavond aan de bloemkoolprut voor Thomas. Ik geloof niet dat hij 't een succes vond. De appel/banaan, peer en appel en de worteltjes gaan er prima in, maar de bloemkool moet geloof ik nog even wennen (kokhalzend en wel). Morgen proberen we het weer, want zo ging het de eerste keer met de wortel ook. Als hij een smaak eenmaal lekker vind, dan kan hij rustig een half of heel potje op.

Goh, ben weer even benieuwd hoe jullie ritmes zijn. Wij zijn namelijk nog een beetje zoekende nu en misschien doe ik nog nuttige tips op.

Hier krijg Thomas rond 6.45 een fles, dan ergens tussen 9 en 10 een fruithapje. Daarna naar bed tot een uur of 11 (dus maximaal anderhalf uur). Vervolgens rond 12 uur de fles en dan gaat hij rond 13 uur naar bed om er rond 15 uur weer uit te komen. Rond 16 uur een flesje en dan rond 17.30 een groentehapje. Daarna naar bed en dan komt hij er rond 20 uur nog uit voor de laatste fles (een half uurtje tot een uur). Maar ik vind dat 's avonds zo'n raar ritme. Hoeveel slaapjes en wanneer doen jullie kindjes die slaapjes? Thomas is nu bijna 6 maanden.

Geplaatst

dit is Zoë haar ritme.

tussen 07.00 - 07.30 haar eerste fles (in het weekend kan het weleens later zijn omdat ze dan later wakker word)

09.00 fruit daarna naar bed ze slaapt dan ongeveer 45 min.

dan 11.00 weer een flesje.

12uur naar bed dan slaapt ze 1,5 uur

15.00 fles

15.30 1 - 1,5 uur slapen

17.00 groente

19.00 laatste fles en naar bed.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoeveel voeding jullie nu geven? 180+6 of 210+7?

wij 2 flessen 180+6 en de fles van 15.00 210+7 die gaan ook helemaal leeg en om 19.00 geef ik 210+7 met rijstebloem maar deze drinkt ze niet helemaal op.

Geplaatst

Wij hebben ook zo'n winterzak in de kinderwagen maar trek dan ook gewoon nog een skipak aan.

ik heb geen uien in haar kamertje dat stinktt zoo erg!

Fijn Ursela dat alles goed is met mere! hebben wij dat hier ook half jaar controle want ik weet daar niets van?

Geplaatst

Dési is nu ruim 6,5 maand en dit is een beetje haar ritme

7.15-8.00 wakker fles 180+6 en brinta 6 mnd

9.30 fruit

10-10.30 slapen tot

11.30-12.00 boterham met smeerkaas, smeerworst en fles 180+6 wat ze daarvan opdrinkt

13.30-14.00 slapen tot

15.30-16.15 groente en aardappeltjes en toetje

Tussendoor stukje liga

18.15-18.30 fles 180+6 met rijstebloem

Voor 19.00 bedje

Soms heeft ze nog honger na haar groente, dus als ze iets niet echt lekker vindt, dan krijgt ze nog een flesje. Vandaag niet en hebben we haar om 18.45 in bed gelegd. Zal ons benieuwen hoe laat ze wakker wordt.

Fijn dat alles goed is met Merel. Een brilletje, ze hebben zulke leuke.

Geplaatst

Hi dames,

Hoe gaat het met jullie kleintjes, zijn ze weer opgeknapt.

Wessel is echt super verkouden / ziek. Zijn neusje loopt letterlijk leeg en de groene snotjes komen ook uit zijn ogen. Als ik hem uit bed haal moet ik eerst met warm water zijn ogen schoonmaken want hij krijgt ze niet eens open. Zo zielig...

Kiet, Wessel is (denk ik) momenteel zijn ritme aan het verleggen. Tot nu toe leek het op dat van jou maar nu wil hij soms of 's-middags of 's-ochtends niet slapen en een andere keer een lange slaap. Ik kan dus nu niet echt zeggen wat z'n ritme is.

Natasja, heb je toevallig een foto van dat skipakje? Manlief is voor een losse broek en jas maar wellicht dat hij dit toch een optie vind.

Stuur anders maar ff een PB.

Gisteren heb ik mijn 30-e verjaardag gevierd. Moet zeggen dat het een vreemde dag was. Mijn moeder die me niet kan bellen, mijn vader die het 'vergeet', niemand op visite geweest vanwege het slechte weer en Wessel die ziek is.

Tsjonge jonge, wat heb ik me jarig gevoeld... hahaha

Ik ga maar weer eens naar mijn jammerend kindje.

Tot snel en alvast een goed weekend.

Groetjes dorine

Geplaatst

Hei!

Hier hebben ze voornamelijk pakjes uit 1 stuk. Pas voor oudere kinderen (lees 2 jaar) beginnen ze af en toe met pakjes uit twee stukken (broek-jas) maar het overgrote deel draagt tot zijn 6e een pakje uit 1 stuk. Je hebt van die handige met ritsen helemaal tot aan beneden, die vind ik het makkelijkste, leg je ze gewoon in. De mijne komt van de H&M.

Ritme merel:

rond 05.30-0600 wakker, flesje 170+6, daarna een beetje fruit in de babyfeeder

07.00 slapen

0900-10.00 wakker

10.30 flejse 200+6 en 3 eetlepels pap erdoor

tussendoor, fruit

rond 12.30-1330 slapen, 1,5 tot 2,5 uur

14.30 flesje 170+6

tussendoor, groentehap, ik wil dit deze maand naar 3 eetlepels brengen

17.30 flesje, 200+6 en 3 eetlepels pap erdoor.

tussen 22.00-23.00 flesje 170+6 maar deze slaat ze ook af en toe over

Dorine, wat een rotverjaardag. Ik vier vaak mijn verjaardag niet maar vind het desondanks echt heel erg vervelend als niemand langskomt of belt of een kaartje stuurt. Misschien moet je het opnieuw proberen. Vanwege de slechte opkomst een andere dag keizen en specifiek mensen uitnodigen? Als wessel weer beter is?

Ja, ook sneeuw bij ons (flauw he)

Geplaatst

Dorine, niet leuk zo een verjaardag. Toch alsnog van harte. Dési is nog steeds erg verkouden, maar niet zo erg als Wessel. Zielig hë. Beterschap. Zal als de kleine meid wakker wordt het pak uit haar kast halen en een foto maken. Stuur ik je hem even toe.

Haha Ursula!!!!

Geplaatst

Ook nog van harte gefeliciteerd. Had gister op het verjaardagstopic gereageerd, maar zag dat er daar tientallen van tussenstonden, dus die zal je niet gezien hebben... wel rot dat je 30e verjaardag zo verloopt. Wel begrijpelijk van je vader natuurlijk, maar leuk is anders en dan Wessel ook nog ziek... hopelijk gaat het met hem vandaag een stuk beter.

Hier ook sneeuw (duh). Manlief is thuis en chagrijnig (heeft hoofdpijn en meent dan ook te mogen mopperen op alles en iedereen), Thomas ligt nog op bed. Ik heb het koud, maar de verwarming staat al flink aan. Druk weekend voor de boeg (sint bij werk man, bij mijn werk en bij m'n ouders). Morgen mag Thomas op het kdv een schoentje zetten (o ja, niet vergeten een schoentje mee te nemen...).

Ik ga maar 's een deken pakken, want ik zit hier te bibberen...

Geplaatst

Thx voor jullie felicitiaties.

ESK, nee, die heb ik niet gezien, sorry!

Goh Ursela, dat er bij jullie sneeuw ligt... hahaha.. ik dacht dat het inmiddels wel gesmolten zou zijn... :-)

ESK, bij jullie blijft het ook maar rommelen he? Jij niet helemaal lekker, je man hoofdpijn. Sterkte in elk geval allemaal.

Natasja, ja, het is echt zielig nu hij zo verkouden is. Hij huilt meteen zodra hij wakker wordt omdat z'n oogjes zo aan elkaar plakken. Als ik ze dan schoon wil maken huilt hij nog harder dus ik denk dat hij er ook last van heeft.

Hopelijk gaat het snel weer voorbij maar nu is het nog helemaal niks...

Geplaatst

Hoi meiden,

Kom even bij jullie inbreken. Er wordt bij ons ook niet heel veel gebabbeld, alleen door mij en Annelies, haha. Ieder zijn ding natuurlijk, maar bij jullie is het wel gezellig! Even kort: ik ben mama van Julian en hij is geboren op 9 juli, thuis op het "ouderlijk" bed, haha.

@Dorine, alsnog gefeliciteerd! Wel erg jammer dat je je juist op je 30ste niet zo jarig voelde. Wat zielig voor Wessel! Mijn neefje is hier onlangs op mijn verjaardag geweest en hij is net 1 en had ook snotoogjes, heel sneu. Sterkte!

@Esk, moest erg lanchen om je bloemkool verhaal en ik zal je zeggen, nee ik zal je laten zien waarom!

Foto-XFDRN43T-D.jpg

Dat is dus Julian kokhalzend van de verse bloemkool! Haha. Terwijl hij dol is op banaan, appel, peer, aardbei en worteltjes. Ik heb erg om hem gelachen, want hij bleef wel steeds happen maar vond het overduidelijk heel erg vies!

Slapen al jullie kleintjes al door? Julian is precies 1 week verwijderd van 5 maanden oud en hij wil elke nacht nog 1 flesje. Ondanks dat zijn laatste fles een papfles is. Hij gaat daarna weer snel slapen hoor, maar ik heb dus al bijna 5 maanden geen nacht doorgeslapen, haha. Behalve mijn week vakantie dan, toen hij 3,5 maand oud was...

Fijn weekend alvast meiden!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Welkom! Leuke foto. Ja, die bloemkool... gister weer geprobeerd en dit keer hield meneer na 1 hap de kaken stijf op elkaar, heb helemaal in een deuk gelegen. Mijn man maar proberen dat lepeltje naar binnen te krijgen, maar z'n mond ging niet open. Ter experiment een fruithap erbij gepakt en jawel hoor, daarvoor ging de mond wel open. De boef! Ik moest zo lachen.

Qua doorslapen wisselt het. Meestal moet ik er rond 5 uur een keer uit om de tut te geven. Dat doet hij weer sinds de laatste fles er af is (vorige week) dus misschien moet ik er een papfles van maken.

Geplaatst

hey Nienke, Kom je toch hier babbelen. wat wordt die alweer groot zeg!

dési slaapt altijd al heel lang door. We hoeven er nooit uit 's nachts en dat is heerlijk.

Geplaatst

Dorine nog gefeliciteerd! jammer dat het niet zo´n leuke dag was maar kan je het niet een andere keer nog is overdoen? het is toch je 30e verjaardag.

Hoi Nienke gezellig dat je hier komt kletsen!

Zoë slaapt ook door ze krijgt om 19.00 de fles (met pap) en dan slaapt ze door tot 07.00-08.00.

Geplaatst

Volgens mij is het eerder regel dan uitzondering dat ze met 5 maanden nog niet altijd doorslapen (als ik bij ons in de omgeving kijk). Bij ons ging het beter toen we Thomas om 23.00 wakker maakten voor een flesje. Vanaf die tijd kwam hij 's nachts nog wel (vroeg in de ochtend), maar hoefden we echt nooit een flesje te geven. Tutje was toen genoeg. Toen hij niet meer wakker te krijgen was voor de 5e fles hebben we 1 fles laten vervallen (de late), maar hij komt nog steeds rond 5 uur eventjes. Blijkbaar zit dat ingebakken. Ik denk dat hij maar 1 weekje echt doorgeslapen heeft naar z'n eerste fles (dus wakker moeten maken). Maar ach, het went en het zal vanzelf beter gaan.

Geplaatst

Welkom nienke!

Merel slaapt meestal vanaf 18.00 en dan wordt ze nog wakker voor een flesje tussen 2200 en 2300. Die fles wil ik geen pap in doen omdat het cb adviseerde dat niet te doen omdat merel dan sneller gewend zou kunnen raken aan het overslaan van die fles. Ik vond dat wel logisch klinken. Ik geef een papfles om 17.30. Soms slaat ze haar laatste fles (van 22.30) over maar het kan ook voorkomen (zoals vannacht) dat ze niet wakker wordt om 22.30 en dan doodleuk om 0130 om haar fles gaat roepen. Tja...dan vraag ik me af of ik er wel goed aan doe om haar te laten slapen om 22.30. Ik probeer het nog eventjes maar als dit echt vaak gaat voorkomen ga ik haar gewoon nog een maandje wakker maken.

Nu ga ik lekker douchen. Pappa-dag. Ik heb heerlijk lang geslapen en uitgebried ontbeten HMMMMMM

Esk, hoop dat jullie snel allemaal beter zijn!

Geplaatst

Jeetje, wat is er veel geschreven in een paar dagen.

Dorine, Nog van harte met je verjaardag, Jammer dat het op je 30 ste verjaardag zo is verlopen, dat moet toch eigenlijk een feestje zijn. Kan je het niet een andere keer vieren? Hoe gaat het met je moeder?

Lucas heeft nog niet echt een ritme. Het is elke dag weer anders. Van de week heeft hij een dag gehad waarop hij bijna helemaal niet heeft geslapen, alleen even in de auto en als ik hem dan thuis op bedje leg is hij weer klaar wakker.Hij krijgt zo om de 4 uur een fles, en rond 22.30 maken we hem wakker voor zijn laatste fles, dan slaapt hij door tot 5.30.

Wij hebben de Stokke kinderstoel gekocht, we hebben hem alleen nog niet echt gebruikt. Hij heeft er van de week even in gezeten en dat ging erg goed. Ik heb trouwens op internet gezien dat je er ook een tafelblad voor kunt bestellen. Heeft iemand die toevallig?

Nienke, Gezellig dat je mee kletst. Leuke foto van zijn bloemkoolhapje, ha, ha..

Voor alle zieken, beterschap.

Geplaatst

Foto-3LTVYUYU-D.jpg[/img]

Foto-HJBJT8EX-D.jpg[/img]

Foto-IYI7IHIP-D.jpg[/img]

Foto-AE6OPM8B-D.jpg

Hoi,

ff een paar foto's van mijn kleine meisje van gister en vanochtend dat ik aan het wandelen was met de hond.

Geplaatst

Foto-CVMGXURC-D.jpg

Foto-DGPMVBG4-D.jpg[/img]

Foto-67AAEE4P-D.jpg

Dorine,

Dit is het skipakje. Hij is niet nieuw, maar als je hem eventueel wilt hebben, dan hoef je alleen de verzend- en portokosten aan me te betalen of wat je er verder voor over hebt ;-).

Ik hoor wel van je.

Geplaatst

Leuke foto's van desi! Wat kijkt ze al wijs de wereld in. Ziet er goed ingepakt uit. Ik kijk er ook erg naar uit dat de ergste kou uit het land verdwijnt. We hebben de koudste novembermaand in 222 jaar gehad! Als het goed is wordt het eind van de week warmer, hopelijk hebben ze gelijk, wil graag weer naar buiten met merel.

Rome, wat raar dat lucas niet wilde slapen. Ging het savonds wel goed?

Geplaatst

Wat een leuke foto's! wat een moppie is het zeg! Die van jou ook hoor esk, wat een schatje.

Ik maak de laaste tijd nog wel foto's , maar een stuk minder dan in het begin.

Ik ga straks denk ik ook maar eens stuk wandelen, hier gaat het zonnetje schijnen, hopen dat het zo blijft.

Ik vind het altijd zo leuk die sneeuw, vooral onze hond is er dol op, raast dan als een gek in het rond achter de sneeuwballen aan.

Ik heb trouwens een winterjas gekocht voor Lucas en we hebben een zak voor de wagen. Ik denk dat zo'n heel skipak wel erg lekker warm is.

Ik kan niet achterblijven hè, ook maar even mijn moppie weer showen!

[ATTACH=CONFIG]304[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]308[/ATTACH]

Geplaatst

Ja, 's avonds en `s nachts slaapt hij altijd goed, alleen overdag wisseld het enorm. Hij valt dan in de auto in slaap en als ik hem dan meteen op bed leg vind hij dat niet goed. Ik laat hem wel een tijdje liggen, maar hij wil dan echt niet slapen en dat laat hij blijken ook. Ook valt hij wel eens bijna in slaap als ik het flesje geef, maar als ik hem dan weer in zijn bedje leg, weer hetzelfde.

Hij is overigens wel gewoon vrolijk, maar hij heeft toch ook zijn slaap nodig.

Gisteren is hij om 19.00 naar bed gegaan, om 22.15 wakker gemaakt voor de fles en toen weer verder geslapen tot 5.30 voor een fles en daarna sliep hij weer verder tot 8.30, dus hij slaapt dan super. Net heeft hij ook een uurtje geslapen.

Hij krijgt 5 voedingen van 180+6 en bij de late voeding 5 eetlepels rijstebloem. Zijn fruit krijgt hij waneer het uitkomt tussen 2 voedingen, ligt ook aan zijn slaapjes. Groente geef ik zo rond 17.00, maar nog niet altijd, hij vind het nog helemaal niets.

Ben trouwens geslaagd voor een slaapzakje bij prenatal, hij heeft nu een lekkere dikke met mouwtjes.

Geplaatst

Nou, dan kom ik ook hier meekletsen als jullie het goedvinden! In ons topic was het heel gezellig met z'n tweeen (Nienke en ik), maar hier is het denk ik nog gezelliger :) Ik denk niet dat het altijd lukt om op iedereen te reageren, hopelijk no hard feelings! Ik lees wel en leef wel met jullie mee!

Ik ben sinds 23-7 mama van Milou. Ze is nu dus ruim 4 maanden. Ik ben een hele blije en nog steeds vaak veels te emotionele (van blijdschap!) mama. Milou heeft sinds dat ze ongeveer 8 weken is al min of meer hetzelfde ritme, waarbij ze 's nachts steeds langer doorslaapt. Het is nu ongeveer:

7.15 wakker

7.30 fles

8.45 ongeveer weer naar bed, ze slaapt meestal 2 a 3 uur, wel soms tussendoor een keer de speen geven

11.30 fles

daarna gaan we vaak wel wat doen, naar de winkel bijvoorbeeld, maar daarna weer naar bed, ligt er dan een beetje aan hoeveel ze nog slaapt, meestal wel 1 a 2 uur (met tussendoor speen geven)

15.30 fles, hierna wordt het meestal een beetje een rommeltje. Op een zeker moment gaat ze wel weer naar bed en slaapt ze zo'n 1 a 2 uur.

20.00 laatste fles, soms ervoor en soms erna in bad of onder de douche (1* in de 2 a 3 dagen).

21.00 gaat ze slapen en je hoort haar de hele nacht niet

Als ik het lees hoe het nog bij sommige kindjes hier gaat, hebben wij wel mazzel zeg. Lijkt me erg vermoeiend als je er zo lang nog steeds elke nacht uitmoet. Respect!

Ze krijgt alle flessen 180+6, maar zit erover te denken om 210+7 te gaan geven in de 2e fles. En ik wil binnenkort starten met 's ochtends rijstebloem in haar fles. Doe ik niet 's avonds, omdat ze toch al doorslaapt en ik niet zo'n goed gevoel heb bij haar buikje voor de nacht nog voller maken.

Ach, ik kan wel bladzijdes volschrijven over haar en wat ze nu allemaal weer kan en doet ... haha. Maar dit waren de onderwerpen waarover jullie het recentelijk hadden.

Ik zit er ook over te denken om de Stokke kinderstoel te kopen, maar ben ook benieuwd naar ervaringen met het eetblad. Dus Rome, als je die gaat gebruiken hoor ik het graag :)

Wat een heerlijke foto's allemaal van de kleintjes!

Oh, even een vraag. Met deze kou kleed ik Milou goed aan, ze heeft het volgens mij in de wagen of de doek altijd wel lekker warm. Maar wel koude wangen natuurlijk. Ik smeer ze 2 keer per dag in met Zwitsal op 't wangetje, maar ze worden eigenlijk steeds ruwer.

Iemand nog een tip daarvoor?

Even een paar fotootjes, zodat jullie weten hoe ze er eigenlijk uitziet :) (klik voor groter als je zou willen)

th_IMG_1747.jpg met mama in de draagdoek

th_IMG_1738.jpg gewoon lekker vrolijk

En onze eerste poging met een fruithapje. Snap je meteen waarom we er voorlopig nog maar even mee wachten :)

th_IMG_1717.jpg th_IMG_1719.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden