Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doe ook maar wat hoor, beetje op gevoel. Ga iig geen eten proppen. Vanavond had ze niet zoveel trek, een paar hapjes maar. Ook goed. Ze geeft zelf wel aan of ze meer wil ja of nee. Wel krijgt ze, als ze warm heeft gegeten een toetje. Smullen hihi.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nooit water gekookt? Volgens het cb hier moest ik dit doen ivm bacteriën in het water. Als je het kookt is het eruit. Daarom ook dat je gekookt water in de koelkast maar 24 uur kon gebruiken. Ook koken ivm kraniger. Enfin, overal is het anders denk ik

Geplaatst

Tja, ik ben natuurlijk zelf overgestapt op de fles en heb het allemaal zelf moeten uitvogelen. Dat is ook een van de redenen dat ik toen Friso ben gaan gebruiken, omdat daar op de verpakking stond dat je het water in de magnetron (dus zonder koken) kon klaarmaken. Op het Nutrilon-pak staat inderdaad dat je moet koken, maar aangezien ik dat dus al nooit deed heb ik dat dus ook niet gedaan. In het begin heb ik wel iedere dag de flesjes uitgekookt met de magnetronsterillisator, maar zelfs dat doe ik tegenwoordig niet meer. Ze gaan mee in de afwasmachine. Ik kook alleen nog uit als Thomas ziek is.

Nou ja, het heeft 'm in ieder geval geen kwaad gedaan.

Geplaatst

Pfff Zoë wil helemaal niet drinken gisteren om 18.30 60cc op maar wel gewoon tot 7.00 doorgeslapen (had om 10 uur nog wakker gemaakt voor fles nou wilde ze ook niet) nu net ook weer maar 70cc op

wat is dit een 6 maanden sprong?

Geplaatst

Ook ik heb nog nooit water voor Wessel gekookt en doe het nu ook niet in de magnetron. Wessel krijgt al vanaf het begin koude flessen, zo ideaal.

Ik maak ze met koud kraanwater en heb dan ook altijd een kant en klare fles bij me. Hij is koud eten gewend dus ik hoef nooit ergens op zoek naar een magnetron oid.

Wow natasja, Desi eet echt super goed.

Kiet, geen idee of dit met een sprong te maken heeft, ik weet alleen dat ze nu weer een sprong hebben, met 6 maanden.

Ik ben afgelopen week bij het cb geweest. Wessel is 69 cm en 7800 gram. Zijn gewicht is aan de lage kant voor zijn lengte.

toen ik vroeg of er een fles afkon en hij andere dingen mocht eten kreeg ik als antwoord dat het voor zijn gewicht niet nodig was om er een fles af te halen maar dat hij wel andere dingen erbij mocht eten. Hoe en wat mocht ik zelf uitzoeken / proberen.

Nou, fijn he zo'n antwoord.. hahah.. Gelukkig ben ik altijd wel van het proberen dus doe ik nu maar wat. Sinds gisteren geef ik de pap 's-ochtends en tussen de middag krijgt hij een korstje om op te sabbelen. 's-Avonds krijgt hij nu een heel potje warm eten en dan voor het naar bed gaan een melkfles ipv pap.

Ach ja, we zien wel hoe het gaat.

Arriva, ik doe de koekjes soms door het fruit maar geef ze ook wel eens zo. Eerst vond ik dit ook 'eng' maar precies zoals iemand anders ook zei. Ze worden zo zacht dat er volgens mij niets kan gebeuren. Wel zit Wessel echt helemaal onder de koek als hij dit zelf gegeten heeft.

Natasja, Wessel houd ook niet zo van 'groen' eten. Alle potjes gaan er eigenlijk met gemak in maar iets van stampot oid niet zo makkelijk.

Wat geef jij Desi trouwens te drinken tussendoor? Alleen water of ook iets anders en doe je dat in een tuitbeker???

Nienke, leuke foto's.

Ursela. Super al die sneeuw bij jullie.

Geplaatst

Hier sliep merel voor de vijfde nacht door! Zou het vanaf nu altijd zo zijn?

Merel is bijna even oud als zoe en is sinds gisteren opeens weer even mama-meisje. Pff niets is goed behalve bij mij zijn. Maja, gewoon maar even van genieten van wat extra kroel dagen, had toch niet veel op het programma staan. Gisteren gesleed met merel, ze vind het in ieder geval niet spannend want ze viel erbij in slaap.

Geplaatst

Ursela, ik hoop voor jou dat Merel vanaf nu blijft doorslapen. Ik ben gelukkig nooit voor Wessel 's-nachts uit bed moeten gaan dus ik kan me hier ook helemaal niets bij voorstellen. Wel geloof ik graag dat het heerlijk voor je is.

Hoe gaat het met je zwangerschap? Ben je moe/misselijk oid?

Geplaatst

Met de zwangerschap gaat het goed (denk ik). Ik heb deze week nog niet veel last van misselijkheid gehad, daar maakte ik me natuurlijk weer een beetje zorgen om omdat ik daarvoor er bijna door geveld werd. Maar ik ben in de namiddag/'savonds erg moe en dat had ik ook tijdens merels zwangerschap. Ik raak steeds meer gewend aan het idee dat er volgend jaar misschien twee kinderen in dit rode huisje op de berg zijn. Ik zit met spanning de uitnodiging van het ziekenhuis af te wachten met een termijnecho. Ben benieuwd naar de uitgerekende datum en of het hartje klopt. Mijn huisarts wil me geen doorverwijzing geven voor nekplooimeting maar gaf aan dat ik dit in het ziekenhuis opnieuw kon bespreken. In noorwegen is het vanaf 38 jaar. Ze willen geen samenleving van uitsluiting en de regels zijn hier dus wat anders dan in nld. Maar in een privekliniek mag het wel. Als de echo snel is dan bespreek ik het eerst in het ziekenhuis en anders bel ik onze eigen kliniek op, die doen het ook. Het voelt een beetje dubbel om dit te doen, met merel heb ik het niet gedaan. Ik kon toen de gedachte niet aan de o zo gewenste zwangerschap te moeten afbreken. En nu..ik weet het niet, moeilijk.

Ik noem het kindje in mijn buik mijn wonderkindje (vidunderbarnet mitt), merel was ons wenskindje (ik noemde haar toen ze in mijn buik zat altijd ønskebarnet mitt, mijn lieve wenskindje).

En ja, die verhalen van doorslapende kindjes, wessel, milou ook, desi heb ik vaak met afgunst gelezen. Ik kwam graag in het julitopic want nienke's zoontje is er ook geen van snachts doorslapen.

Arriva, ik hoop dat dani weer wat beter slaapt.

Geplaatst

Ow wat spannend dat je op die uitnodiging moet wachten, ik hoop dat het snel gaat gebeuren.

Als je bij Merel ook geen nekplooimeting hebt laten doen kan ik me voorstellen dat je het nu een moeilijke beslissing vind. Ik heb hier eigenlijk nooit aan getwijfeld en het bij Wessel wel laten doen, voor mij hoorde dit erbij.

Niet dat er een verhoogd risico was maar mijn man en ik waren er heel stellig in dat we dit beiden wilden.

Ik hoop dat je niet te misselijk gaat worden gedurende je zwangerschap want ik kan me voorstellen dat het dan soms vrij heftig is nu je ook voor Merel moet zorgen.

Maar goh, ik kan er maar niet over uit hoe gelukkig jij je moet voelen met die wondertje... Het is je van harte gegund.

Geplaatst

Dorine, ik geef Dési 's middags als ze wakker wordt een klein flesje met een klein beetje dikzak en water. Ik probeer de tuitbeker, maar die snapt ze nog niet helemaal en gooi het dan vaak over in een klein flesje met speen die ze zelf mag proberen vast te houden. Ook krijgt ze een tarwe biscuitje. Dan om een uurtje of half vijf, vijf uur een warme hap met groente en aardappel. Ga vandaag een visstick voor haar bakken met snijboontjes. Zal mij benieuwen hoe ze dat vindt.... Ze is weer verkouden. Gelukkig geen dichte oogjes, maar wel snottebellen en hoesten.

Spannend Ursula. Heb ook een nekplooimeting en bliedprikken gedaan. Dit ivm mijn leeftijd. Denk niet dat ik het kan handelen een kindje met een ernstige afwijking. Nu was natuurlijk niets uitgesloten, maar de nekplooi en bloedtest waren goed. Mocht dit niet het geval zijn geweest dan waren we ook de hele weg gegaan.

Wat lekker dat ze doorgeslapen heeft. Kan me er gelukkig ook niets bij voorstellen. Hoop voor je dat het doorzet.

Heb vandaag eindelijk de kerstkaarten besteld. Zo schattig geworden. Hoop dat ze deze week binnenkomen.

Gister hebben we een weekendje weg geboekt naar het land van bartje in drenthe, zal mij benieuwen. We gaan eind januari en nemen mijjn moeder mee. Heeft zij ook een verzetje.

Geplaatst

Die van mij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen haha.

Ze heeft regelmatig een week dat ze rond 3:00 uur klaar wakker is en ligt te kletsen.

Maarja het hoort erbij.

Jace houdt regelmatig haar mond stijf dicht en gaat nee schudden als er een hap eten aan komt.

Ze eet wel een bakje fruit en wat stukjes brood maar daar blijft het bij.

Verder eet ze nog steeds ongeveer om de drie uur BV.

Maar uit een flesje eet ze ongeveer 100 per keer dus dat ze dan 8 voedingen op een dag heeft klopt wel.

Ze wilt ook echt niet meer dan dat dus zal wel goed zitten zo.

Ze groeit goed dus maak me er niet te druk om.

Tot nu toe heeft ze me al 2x gebeten en keer bloedde het zelfs een beetje.

urs over de nekplooimeting je moet doen waar je je goed bij voelt.

Wij hebben dit bewust niet gedaan omdat ongeacht de uitslag wij het toch niet meer weg wilde laten halen.

Dus ik vond die informatie geen meerwaarde hebben.

Ga je straks weer BV geven? Ben wel benieuwd hoe lang je nu dan zwanger bent.

Met mijn nichtje gaat het trouwens goed de tumor was goedaardig en er zat een volledig stel hersens in.

Beetje bizar maarja ben blij dat het verder goedaardig was.

Nou ik ga weer mijn oudste naar school brengen.

Groetjes

Geplaatst

Die van ons slaapt ook niet helemaal door hoor, meestal rond 5 uur een keer wakker, maar dat was ook al zo toen hij de laatste fles nog had. Blijkbaar zit dat ingebakken. Gelukkig is 5 uur prima te doen als je op tijd naar bed gaat en ik kan daarna nog anderhalf uur slapen. Nu is het helemaal lekker want manlief staat op omdat ik nog niet beter ben. Ik heb namelijk een ontsteking erbij (het zal ook nooit 's normaal gaan...), maar krijg nu antibiotica dus hoop dat het ergste nu achter de rug is. Tjonge, wat doet dit een pijn... nog steeds niets gegeten sinds afgelopen dinsdagavond en al 6 kilo afgevallen.

Ursula, wij wilden ook per se een nekplooimeting en wij zouden ook een vruchtwaterpunctie of vlokkentest gedaan hebben als er een verhoogd risico in had gezeten. En dan zouden we een beslissing gemaakt moeten hebben. Aan de ene kant heb ik zoiets van "laat dan maar komen", aan de andere kant is het een leven vol zorg en kan je kind nooit zelfstandig worden, dat is ook niet niks. Ik heb daar een heel dubbel gevoel bij. Ik zie ook hoe het gaat met mijn verstandelijk gehandicapte nicht (zuurstofgebrek bij geboorte). Ik vind ook dat iedereen op dit gebied z'n eigen gevoel moet volgen, of dit nu laten komen of weghalen is. Voor beide keuzes moet je respect hebben, want ze zijn allebei moeilijk. Maar goed, dat is bij jou vast niet aan de orde! Ik vind het zo geweldig dat je spontaan zwanger bent geworden. Echt een opsteker. Zeker voor de "we weten niet waar het aan ligt maar het wil niet lukken" mensen zoals manlief en ik zijn.

Natasja, leuk dat je een weekje weg hebt geboekt. Nou hopen dat het weer dan ook een beetje mee wil zitten (kou is 1 ding, regen weer iets heel anders). Het is fijn om met je gezin weg te gaan (heb ik ondervonden in augustus). Geeft ontspanning en een gevoel van voldoening. Ik vond het in ieder geval heerlijk. En leuk dat je moeder ook mee komt.

Marchan, dat klinkt heel pijnlijk! Petje af hoor, dat je nog zo lang borstvoeding geeft. Ik zou al maanden geleden zijn ingestort, kan me er niet aan overgeven dat je altijd de enige bent die voor je kind kan zorgen. Ik weet dat het vreemd klinkt, maar zo voelt het nou eenmaal bij mij. Ik vind het heerlijk om met Thomas bezig te zijn, maar vind het ook heerlijk dat manlief 'm af en toe de fles kan geven of met 'm in de weer kan zijn, zodat ik even m'n handen vrij heb. Ik ben ook opgegroeid in een borstvoedingsonvriendelijke omgeving, misschien scheelt dat ook. En inderdaad fijn voor je nichtje. Wat zijn de prognoses nu?

Dorine, wat een vaag antwoord van het cb. Ik hoop dat ze mij donderdag toch wel wat meer advies gaan geven... ik heb het cb maar verzet van morgenochtend naar donderdag, want ik denk dat ik morgen nog steeds niet kan praten... en ja, da's dan toch minder handig. Hopelijk donderdag beter. Anyway, lengte en gewicht van Wessel klinken mij niet vreemd in de oren. Hoe was z'n lijntje? Ik ben erg benieuwd hoe het met Thomas is donderdag. Ik kijk eerlijk gezegd altijd wel uit naar de bezoekjes op het cb. Kom meestal ook andere moeders tegen en vind dat gezellig.

Geplaatst

Marchan, ik ben zeker van plan om bv te geven. Ik hoop dat ik deze keer wel genoeg melk heb om het in ieder geval 6 maanden vol te houden. Maar ik weet nu ook dat je dit helaas niet van te voren kan uitstippelen. Super fijn dat alles goed is met je nichtje. Wat een opluchting maar jeetje, wat zal de moeder een ellendige weken hebben gehad met die onzekerheid. Merel doet ook af en toe haar mondje dicht of gaat heel hard krijsen, vooral de bloemkool is niet populair.

Met doorslapen bedoel ik trouwens van 6 uur 'savonds tot 5-6 uur sochtends. Vanochtend was ze om 5 uur wakker maar net zoals esk vind ik dat prima te doen mits ik op tijd naar bed ga.

Hier heb ik woensdag 'barseltreff', bijeenkomst met 5 moeders op het cb met baby's van dezelfde leeftijd. Vind ik altijd leuk om met andere moeders te kletsen maar nu is het precies wanneer merel haar middagslaapje heeft.

Mijn man heeft deze week zijn verjaardag en wilde afdruk van merels handje en voetje maken met waterverf. Heeft iemand dit eerder gedaan? TIPS????

Tessa, hoe gaat het met jou en je lieve kees? Gaat het goed? Hoe waren de uitslagen?

Geplaatst

Ursula, ik heb dat gedaan met Thomas' voetje. Even kijken of ik het fotootje nog heb:

[ATTACH=CONFIG]429[/ATTACH]

Ik heb het gedaan toen Thomas lag te slapen. Met vingerverf z'n voet ingesmeerd en de voet tegen het vel papier aangedaan. Z'n handje wilde niet lukken omdat hij dat niet open wilde doen. En als hij wakker is wordt het helemaal niets, want dan gaat hij grijpen op het papier.

Het is wel enorm leuk om te doen en ik heb er nu ook eentje gekregen van het kdv omdat ik ziek ben. Twee voetafdrukjes in een hartvorm, zooooo schattig.

Geplaatst

Leuk gedaan ESK. kan me voorstellen dat je dit doet als Thomas slaapt... hahah

De lengte-lijn van Wessel zit ruim boven het gemiddelde en zijn gewicht op het gemiddelde. In verhouding klopt dit niet helemaal omdat zijn gewicht dan eigenlijk ook iets boven het gemiddelde had moeten liggen.. Bla... bla... bla.

Ik kan me hier echt niet druk om maken. Hij lijkt genoeg te hebben aan deze voeding en ik ga nu zelf maar wat dingetjes proberen. We zien wel hoe het gaat.

Marchan, fijn dat alles goed gaat met je nichtje

Natasja, het was me niet eens opgevallen dat er dikzak stond. Ik las vanzelf al diksap... hahaha

Geplaatst

Ik zou me ook niet zo druk maken hoor. Thomas zit meestal ergens onderin het groene gebied en ik krijg steeds te horen dat hij wel heel klein en licht voor z'n leeftijd is. Tja, hij eet goed, hij groeit precies op z'n lijntje voor zover ik weet. Ik kan 'm niet zwaarder/langer kijken. En hij is volop actief, lief en eet goed dus het is wat mij betreft prima.

Geplaatst

Vind ik ook, is het enige dat telt, dat ze zich goed voelen en tevreden zijn.

De kleine meid heeft hier een half koekje in haar handje en maakt er een smeerboeltje van en zit het luidruchtig op te eten. Zucht.... Zo lief...t

Geplaatst

Wat leuk om te lezen toch, hoe heerlijk Desi al eet!! Goed hoor.

Vanaf morgen krijgt Milou een echte echte papfles (als ontbijt), want we zijn nu bij 3 schepjes aanbeland, met 1 en 2 kan ze nog steeds goed poepen dus hopelijk gaat dit ook weer goed. En dan snel een echt papje met een lepeltje ... lijkt me superleuk en lekker voor haar!

Marchan, echt knap dat je al zolang en zovaak borstvoeding geeft! Je klinkt altijd alsof je je hand er niet voor omdraait. Drinkt Jace lang per voeding?

Ik vind dat wel raar 'advies' van het CB. Ze zijn er toch om je op weg te helpen? Gelukkig ben je geen onzekere moeder, maar voor wie dat wel is?

Ursela, ik vind het nog steeds zo bijzonder dat je weer zwanger bent! Het lijkt me wel best pittig.

Wij hebben de combinatietest niet laten doen destijds. Eigenlijk vooral omdat we er gewoon helemaal niet over wilden nadenken. Lekker struisvogelpolitiek dus.

Oh, en water koken hoeft toch niet persee? Ik deed het meestal wel, maar niet altijd. Wel altijd als ik voeding voor 24 uur klaar maakte. Nu doe ik het niet meer.

De flesjes was ik met een sopje en eens in de zoveel dagen nog in de magnetronsterillisator.

En voeding koud geven ... nog nooit van gehoord. Het lijkt me niet zo lekker voor de kleine, maar als ie eraan gewend is wel heel praktisch!

Geplaatst

Ohw, heb hier ook nog zo een gipsen ding liggen voor hand en voetafdruk. Jullie brengen me op ideeën. Nu zijn ze nog klein...... Ga morgen gelijk maar proberen.

Geplaatst

Leuk hè, Annelies. Ze gaan steeds nieuwe dingen proeven en die bekkies die ze erbij trekken. Boontjes en een visstick was geen goed idee vandaag. Mevrouwtje is heel snotterig en had geen honger. Een paar hapjes heeft ze maar gegeten. Ach ja, morgen weer een dag. Ze heeft genoeg spekkies haha

Geplaatst

Hier is het al 2 avonden achter elkaar huilen, huilen, huilen, huilen. Van 19.00 tot 22.00 uur huilen en krijsen. Hij ligt nu al 22 minuten (ja ik tel...) boven te krijsen met een volle buik, lege luier, volop gespeeld en geknuffeld, prima temperatuur en hondsmoe en ik hou me maar in niet steeds weer naar boven te rennen. Nou ja, laat het maar een fase zijn :-(.

Doorslapen doet hij inderdaad niet, haha, nog steeds niet en het ziet er niet naar uit dat hij daar prompt mee begint.

Eten doet hij prima. Fruit en groente behalve inderdad die bloemkool. Gisteren sperzieboontjes in de blender en dat vond hij ook lekker.

Wij maakten voorheen (tot 3mnd) altijd zijn fles met gekookt water. Julian had zoveel last van zijn darmen dat je alles maar probeert om het te verlichten. Wat ben ik toch blij voor hem dat die eerste 3 maanden voorbij zijn.

@Natasja, leuk dat weekje weg!

@Ursela, spannend wanneer je voor de eerste echo kunt komen. Qua nekplooimeting ben ik het geheel met Marchan eens: Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Wij hebben het bewust niet gedaan omdat elk kindje welkom was en wij dus niets met de uitslag zouden doen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, ik hoop dat het idd een fase van Julian is en dat het huilen snel voorbij is. Misschien krijgt hij een tandje???

Wij hebben vanochtend de eerste tand bij Wessel ontdekt en eigenlijk was het nu een verrassing. De laatste dagen niet extra gehuild, geen rode billen of een ander kenmerk. Valt niet tegen.

zoals beloofd ook eindelijk nog eens een foto van mijn mooie manneke....

[ATTACH=CONFIG]433[/ATTACH]

Geplaatst

Haha, moest grinniken om wessel in de boodschappentas. Was ie in de aanbieding en kon je de verleiding niet weerstaan, je moest er gewoon eentje kopen?

Nienke, pff, moeilijk. Merel krijst wel eens (mmaar niet zo lang) als er toch lucht in haar maagje zit, het helpt dan om even rond te gaan lopen met haar, dan komen er eopeens (weer) een paar grote burpen uit. Of misschien tandjes? Je kan er wat pijnstillends opsmeren. Wie weet helpt het, je hebt ook een homeopatische variant. Of je geeft julian een beetje kamillethee voor het slapen. Dat werkt kalmerend en kan je gewoon doen. Of die pilletjes van arriva van vsm?

Arriva, hoe gaat het nu met dani? Slaapt hij al beter? Ik hoop dat hij de sprong gepasseerd is.

Ik wist niet dat rode billen een kenmerk was van tandjes. Merel heeft voor het eerst een beetje rood op haar billetjes, in de bilspleet. Zou dit dan door tandjes komen? Of gewoon omdat madam nooit huilt als ze een poepluier heeft en mijn neus al dagenlang verstopt zit en ikdus niet op tijd ruik wanneer ze verschoond moet worden?

Merel heeft sinds kort dat ze steeds minder drinkt sochtends, eerst 180 en nu nog maar 100 de laatste vier dagen. Daarentegen verslindt ze erachteraan een halve peer. Misschien is ze echt aan iets anders toe? Ze heeft duidelijk aan mammahang dagen. Maar als dat het enige teken van de sprong is, is het prima.

Ik be nu aan het wachten tot merel wakker is, ga lefse bakken met wat vriendinnen. Dat doe ik ieder jaar, een kersttraditie. Lefse is een tradiotioneel noors baksel, een soort zoete chaipati. Je bakt ze op een hele grote warme ronde plaat. ze horen perfect rond te zijn maar ik ben niet zo ervaren en de mijne zien er meestal uit als mikki mouse. Ik heb me gisteren niet in kunnen houden en mijn beste vriendin hier verteld dat ik zwanger ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden