Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen!

Vandaag pappadag, en merel werd natuurlijk pas om 615 wakker. Bofferd. Nu liggen ze allebei weer te slapen.

Merel is ook gek op bananen, eet zo'n halve per dag en een halve peer dagelijks. Appel ook maar is niet zo'n favoriet. Druiven ook lekker en vandaag ga ik meloen proberen.

Arriva, merel slaapt snachts door, van 1800 uur tot ongeveer 05-06uur, ik moet er meestal 1x uit snachts om het speentje te geven. Ik kan altijd duidelijk merken aan haar gedrag of ze wakker is of verder wilt slapen. Als ik haar handje pak en ze draait haar hoofdje naar links of rechts dan is het slapen. Blijft ze me aankijken dan is ze gewoon echt wakker en wil eruit. Maar dat laatste gebeurd gelukkig nooit snachts. Ik heb daar veel geluk mee. Maar ze heeft ook nog geen tandjes, ik vrees dat zodra die op doorbreken staan het ook hier huilen wordt.

Dorine, hoe gaat het nu met wessel? Is hij een beetje de nacht goed doorgekomen?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou hier is ook nog geen tandje te bekennen.

en vanochtend eindelijk weer is een fles leeg! ik denk dat Zoë gewoon toe is aan 3 flessen.

Zoë heeft geen last van verstopping ze heeft minimaal 2x per dag een poepluier.

@ Ursela leuk papadag! geniet jou man daar ook zo van? mijn man vind het heeerlijk! heeel soms moet hij toch weleens werken op zijn dag en dan baalt hij helemaal dat hij zijn dag niet heeft gehad!

Geplaatst

Ursela, het gaat redelijk met Wessel. Op zich lijkt het mee te vallen met de benauwdheid. Hij kan alleen moeilijk ademen (vooral als hij zich inspant). Slapen gaat eigenlijk super goed. Hij is vanacht wel 2 x wakker geweest maar vanzelf weer in slaap gevallen. Gelukkig maar!!

alleen het geven van die medicijnen, het blijft een drama. Ik vind het echt super dat Kiet dit zo goed voor elkaar krijgt. Zodra Wessel die inhaleertoeter al ziet wordt hij al helemaal onrustig. hahah

Kiet, fijn dat Zoë weer een fles leeggedronken heeft. Als je echt denkt dat ze toe is aan 3 flessen dan zou ik dat gewoon doen. Ik wilde bij Wessel ook gaan afbouwen maar daar wacht ik nu maar even mee totdat hij wat beter is.

Ursela, leuk ook zo'n papa-dag. Mijn man heeft maandag 3 januari zijn eerste papadag en kan niet wachten. Hij is echt aan het aftellen, zo schattig!!!

Geplaatst

Hi Natasja.

Je hebt wel gelijk hoor dat bananen kunnen stoppen dus je moet proberen en dan kijken hoe Desi hierop reageerd. Wessel poept momenteel zo'n 4 a 5 x per dag dus hij heeft er geen last van.

Jammer voor jouw man dat hij geen papadag kan regelen maar wel fijn dat jullie een lang weekend weg kunnen.

Wat betreft dat slapen 's-avonds. Dat is hier hetzelfde verhaal. Wessel wordt meestal tussen 15 en 16 uur wakker. Dan krijgt hij een kleine fles en rond 18 uur krijgt hij een portie groenten. Daarna is hij zo moe dat hij naar bed gaat. De ene keer wordt hij rond 20.30 uur wakker en de andere keer maken we hem tegen die tijd wakker voor zijn laatste fles. Dan nog ff opzitten om het eten te laten zakken en dan meteen weer naar bed. Gaat prima zo!

Van de week heeft hij verse dingen mee zitten eten. Eerst bloemkool, dat ging al beter dan de vorige keer maar nog niet van harte.

De dag daarna witlof met aardappels en een appeltje er doorheen. Dat ging er prima in. Leuk he, als ze zelfgemaakte dingen gaan eten...

Hmmm... ik hoor boven weer een zeehondje dus hij is weer wakker ;-)

Tot later

Geplaatst

Dorine, inmiddels huilt Thomas wel als ik die toeter op z'n mond zet, maar ik kan hem goed in bedwang houden en als hij zo huilt, ademt hij lekker diep in, dus dan komen z'n medicijnen precies waar ze horen...

Even geen verdere uitgebreide reacties, want ik zit midden tussen de kerstballen ;) , ben de boom aan het optuigen en had even behoefte aan een kleine pauze...

Geplaatst

Tsja ESK, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht maar je hebt helemaal gelijk. Als ze zo huilen dan ademen ze idd diep in dus dat is weer in ons voordeel. Fijn om er ook een voordeel in te zien want verder vind ik het maar niks.. hahah

Wessel heeft deze week een week van nieuwe dingen. Eerst ontdekken we afgelopen dinsdag zijn eerste tandje en net heeft hij zittend gespeeld. Jawel dames, mijn kleine man kan zitten. Ik ben zo trots.

Natuurlijk meteen foto's gemaakt

[ATTACH=CONFIG]446[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]447[/ATTACH]

Geplaatst

Ohw, wat leuk. Kan niet wachten dat ze alleen kan zitten zonder opzij te vallen. Nog liever zitten dan rollen. Ben op zoek naar een leuk karpet en heb er eindelijk 1 gevonden. Paars met een grote uil erop of van Alladin. Denk dat ik die alvast maar ga bestellen.

Geplaatst

Hi Natasja,

Wij hebben ook een hele harde vloer (siergrind) dus vandaar dat ik Wessel ook maar op een 'matje' zet. Dit is eigenlijk het matje dat in zijn box ligt, onder het lekkere zachte boxkleed.

Ach ja, voor nu werkt het prima.

Geplaatst

ooh, wat goed dat wessel al zelf zittend kan spelen. Merel kan al wel zitten maar alleen laten spelen nog niet, dan valt ze meteen om want ze wil overal heen.Vandaag veel misselijk en moe, een baaldagje, nog gezellig op bezoek geweest bij een paar vriendinnen. Vanavond werken, ik hoop dat die misselijkheid dan zakt. Vorige keer ging ik bij een patient tijdens het luiers verwisselen haast over mijn nek. Niet leuk voor hem en ook niet voor mij. Ik heb vandaag iemand gevonden die een vestje voor mij wil vermaken. Ik heb van mijn oma (die ik nooit heb gekend, was al overleden) het vestje geerfd dat zij voor haar eerste kindje had gebreid in 1929. Het is nog gaaf en zacht. Merel past er eindelijk in maar de uiteinden van de mouwen zijn veel te krap, haar handjes passen er niet doorheen. Vandaag met een gepensioneerde handwerklerares gesproken en die gaat het nog voor de kerst in orde maken. Ik heb vandaag een deryan tentje besteld, ik hoop dat merel daar misschien in wil slapen. Kan hem gebruiken totdat ze drie is dus het kan nog even mee. Dinsdag mag ik voor een echo naar de stad. Ik heb toch een doorverwijzing gekregen voor een nekplooimeting. Die wil ik laten doen, maar of ik de vruchtwaterpunctie laat doen laat ik daarvan afhangen. Denk ik. Van het weekend nog met mijn man over hebben.

Kiet, mijn man geniet enorm van pappadag. In noorwegen is dat goed geregeld, hij krijgt een jaar lang betaald vrij 1 dag in de week. We konden kiezen, we konden het ook achter elkaar opnemen, dan had hij 10 weken vrij gehad. Maar dit vonden we fijner. Hij is nu merel flesje aan het geven en naar bed aan het doen. Ik hoor doedidoedidoe (mijn man zingend voor merel), dat vind ik zo enorm gezellig, zulke geluiden. Maakt het huis vol met goede sfeer.

Ik moet eigenlijk aan het eten beginnen maar met die misselijkheid heb ik daar helemaal geen zin in, ik denk dat het soep met brood wordt...

Geplaatst

Awww .. wat knap van Wessel!!! Echt een grote stap.

Ursela, blijven jullie eigenlijk altijd in Noorwegen wonen? Leert Merel dan Noors en Nederlands?

Mijn man heeft op maandag (onbetaalde) papadag. Het is nog wennen voor hem, hoe groter ze wordt, hoe leuker hij het vindt.

Beterschap voor alle kindjes!! Klinkt best heel heftig bij sommige. Milou is constant licht verkouden, maar lijkt er niet echt last van te hebben.

Ach meiden, wat is het toch heerlijk he, om de kerstperiode in te gaan met zo'n kleintje erbij. Ik voel me enorm gelukkig met ons lieve schat!

Geplaatst

@Dorine, fijn dat het weer wat beter gaat met Wessel en wat stoer dat hij al zo goed kan zitten!

Mijn man heeft op woensdag een (50% betaalde) papadag en hij wil nooit meer 5 dagen werken, haha. Bevalt goed dus.

Jullie zijn allemaal al erg ver in de groente/fruit/liga ofwel gewoon met de vaste voeding.

Julian krijgt 3 of 4 x per week groente of fruit. Vaker groente omdat dat beter schijnt te zijn ivm eventuele allergiën (mijn man en ik hebben allebei allerlei allergiën). Ook is het meeste fruit natuurlijk erg zoet en ik wil ook graag dat hij niet zoete dingen lust. Banaan heb ik hem nog niet durven geven ivm de mogelijkheid tot verstopping.

Het is weekend! hehe. Ik was er erg aan toe. Dat gaat al snel als je een paar nachten maar een paar uurtjes hebt geslapen.

Oh ja en over het spelen. Julian speelt ook prima alleen. Vaak ligt hij dan op een kleed en daarop zijn babygym. Wij hebben vloerverwarming dus dat ligt prima. Soms zit ik dan naast hem een boek te lezen maar ook alleen vermaakt hij zich prima. Al is hij ook verzot op "vliegen", "gat in de weg" en kiekeboespelletjes samen met papa of mama.

Ik begrijp niet goed hoe jullie het afbouwen met die flessen doen. Julian drinkt nu ongeveer elke 4 uur een flesje van 150ml + 5 en alleen 's-avonds wil hij meer. Maar wel nog elke 4 uur. Alleen 's-nachts trekt hij 6 tot 7 uur door (tenminste dat deed hij tot een week geleden) zonder voeding. Als hij gaat huilen om eten kan ik het toch moeilijk uitstellen?

Fijn weekend meiden!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wat dacht je van een grotere fles met een grotere speen? Dan zal hij de fles waarschijnlijk wel leegdrinken en dus langer vol zitten... en bij de laatste fles rijstebloem? Wij zitten al tijden op de 180 + 6, dus misschien eerst daarnaar toe voordat je weer gaat afbouwen? Ik weet het ook niet hoor, maar ik doe maar 'n suggestie. Wij deden de laatste fles altijd met een grotere speen omdat het dan sneller ging... anders deed hij er uuuuuuuuuren over en liet hij veel staan en met een grotere speen dronk hij 'm wel leeg... en dat verschuiven gaat natuurlijk niet ineens uren, dat is een kwartiertje/half uurtje "rekken" totdat hij het gewend was. Wij voeden trouwens niet op verzoek maar op uur en tijd en dan is verschuiven misschien handiger... nou ja, hoop dat je wat aan de tip hebt.

Dorine, wat geweldig dat Wessel kan zitten! Thomas wil wel, maar kan niet. Hij heeft zeker nog steun in de rug nodig. Kinderstoel gaat ook niet geweldig.

En joehoe!! Voor het eerst in anderhalve week een normale warme maaltijd op. Wel een hele kleine portie en ik moest het met heel veel water wegspoelen, maar toch... ik voel me ineens lekker voldaan alsof ik een 5 gangen diner op heb...

Geplaatst

Hoi Esk, wat fijn dat je weer kunt eten!

Thanks voor de tips natuurlijk. Julian drinkt als laatste fles voor de nacht (+/- 21.00 uur) altijd 210 + 7 + 3 scheppen rijstebloem. Vindt hij heerlijk. Met een 1-2-3 speen. Verder drinkt hij 's-nachts (rond 04.00 uur) nog 1 fles 180 + 6 met een "drietje". Die krijgt hij met gemak leeg. Een "viertje" gaat wel heel weer erg hard leek mij eerder (heb het wel geprobeerd). Hij lijkt overdag gewoon minder voeding te willen. De 150 + 6 fles krijgt hij vaak niet eens leeg...

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, ik zou me nog niet druk maken over afbouwen. In noorwegen beginnen ze pas met 6 maanden daar aan te werken. Hier gaan ze vanuit dat als je steeds meer ander voedsel gaat geven er vanzelf flessen afvallen, tot nu toe klopt dat ook bij merel. Ik heb een keer een link geplaatst met een voedingsschema. Ik hou zelf dat voedingsschema aan omdat het erg goed past bij merels en mijn tempo (niet al te snel). Als je wilt kan ik het nog een x opzoeken. In het schema staat iig dat we eind deze maand naar toe moeten werken dat ze 1xfruit, 4x fles (of pap) en 1x 3 eetlepels groentes eet.

Geplaatst

ik denk dat je zelf ook merkt als je kindje minder flessen wilt.

wij zijn vandaag gaan sleeen met Zoë was zooo leuk! heb nu nog koude billen maar het was het waard haha

Geplaatst

Thanks meiden, nou wij doen ook gewoon maar met Julian wat wij denken dat goed is en tot nu toe gaat dat voor de wind eigenlijk. Hij heeft net een hele appel op en nog een paar slokjes melk en ligt nu netjes is bed. De 2 dagen is hij weer een stuk rustiger, huilt ook niet meer. Hij is weer zichzelf :-)

Kiet, wat leuk dat jullie zijn gaan sleeën. Heb je dan een speciale babyslee of gaat 1 van jullie erbij op?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Fijn nienke dat julian weer zichzelf is!

We hebben een grote slee en 1 van ons gaat erbij op.

we wilde eigenlijk een babysleetje kopen maar alles is natuurlijk uitverkocht!

Geplaatst

Nou wel top Kiet! Lekker met zijn 2 op de slee. Ik zag babysleetjes bij babywalz nog wel te koop (op internet) maar neig ook naar een grote waar hij later ook nog gewoon op kan.

Ik was met vrijdag nmet de kinderwagen (wij hebben een Stokke) door de sneeuw en dat was eigenlijk gewoon een alternatieve manier van sneeuwschuiven, haha.

Julian heeft vannacht doorgeslapen! Van 23.00 uur tot 06.00 uur!!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

haha echt waar! wij hebben ook een stokke maar ik dacht ik ga maar niet naar buiten met de kinderwagen. het is wel een fijne wagen he de stokke vind het alleen jammer dat hij nog zo groot is als hij is ingeklapt.

wat fijn dat julian heeft doorgeslapen!!!! heerlijk vooral voor papa en mama ;)

Geplaatst

Dat is fijn, een julian die een nacht doorslaapt.

Leuk al die sneeuw in nederland (zolang je niet van a naar b moet). Het is hier weer eventjes te koud geworden om naar buiten te gaan om te sleeen. Eergisteren hadden we een kerstboom gehaald en die zouden we gisteren in de gang zetten...tja, veels te groot. Vanavond een nieuwe halen. Ik denk dat ik deze maar naast de deur zet en er daar lampjes in hang. Het is hier traditie dat we een kerstboom van het land van de buren 'stelen', halen zij er eentje bij ons weg. De kerstbomen komen officieel pas op kleine kerstavond (as donderdag) het huis in dus ik heb nog een paar dagen.Ik heb zo'n zin om te zien hoe merel reageerd op de kerstboom. En ik geniet enorm van het geluk van het hebben van merel met deze feestdagen. Ik schiet gemakkelijk vol als ik denk aan hoe vol het huis is met merel, zo'n geluk!

Morgen heb ik kerstkoffie met het werk. Ik had zelf een kei mooi jurkje voor de kerst voor merel gekocht. Kreeg ik gisteren als kadootje een kerstjurkje van mijn collega's. Ik vind het super lief maar ik vind het toch een beetje jammer dat ik haar nu niet kan showen in het door mij uitgezochte jurkje. Ik ga braaf het (foeilelijke, vol met strikjes e.d.) gekregen jurkje aandoen, om te laten zien dat ik het gebaar waardeer. Ik kan helaas geen foto's plaatsen want onze camera is kapot, het scherm doet het niet meer en dan is het moeilijk foto's nemen, geen idee op welk programma ik hem kan zetten. We hebben een nieuwe besteld maar dat laat nog even op zich wachten.

Geplaatst

ohh wat jammer ursela dat je nu niet je mooie jurkje aan kan doen!

tsja.. of je doet het gewoon aan lastig!

maar het is dus ook nog een heel lelijk jurkje?

wat leuk dat jullie de kerstboom van het land van de buren halen! maar wat zetten jullie de boom pas laat neer dan tot wanneer blijft de boom dan staan? ook gewoon na oud en nieuw!

dit word de eerste kerst met onze wondertjes!

Geplaatst

ESK, wat fijn dat je weer hebt kunnen eten. Nu ga je je vast ook snel weer beter voelen.

Nienke, top dat Julian heeft doorgeslapen. Wat zal dat heerlijk voor jullie geweest zijn.

Kiet, leuk dat jullie met Zoë zijn gaan sleeën. Wij waren ook aan het denken om een slee te kopen maar wachten hier toch nog maar een jaartje mee. Wel gaat Wessel over 4 weken mee op wintersport en daar hebben ze wel een slee. Ben benieuwd hoe dit gaat...

Ursela, ik vind het 'stelen van een kerstboom bij je buren' wel een leuke actie. Hopelijk blijft de boom bij jullie wat langer in huis staan anders kunnen jullie er maar zo super kort van genieten.

Als je straks weer een nieuwe camera hebt willen wij natuurlijk wel dat lelijke jurkje zien.. hahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden