Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed zeg annelies, lekker afgevallen. Ik was ook goed bezig...tot deze zwangerschap. Ik heb nog niet echt een zichtbaar buikje, maar broeken die eindelijk weer lekker ruim zaten zitten nu weer strak. Ik heb vrijdag 6 nieuwe broeken gekocht in de uitverkoop, voornamelijk makkelijke thuisbroeken en alvast een paar nieuwe zwangerschapsbroeken.

Pffff ik ben moe, en straks nog werken. Vandaag hebben we voor het eerst iemand anders op merel laten passen. Tot nu toe was dat altijd ik of mijn man. Het ging prima. Zelf zijn we met z'n tweeen gaan langlaufen. Rustig aan met een lekkere pauze met warme bessendrank. Het waren ideale omstandigheden, geen wind, en maar een paar minusgraden. Ik heb gisteren tegen 2 collega's over merels broer/zusje verteld. Maar nog niet tegen mijn chef. Die tref ik weinig omdat ik vooral avondiensten werk. Zij waren dolenthousiast, dat was leuk. Toen ik het deze week tegen een aantal vriendinnen vertelde barstte er eentje in tranen uit, die vond het zo geweldig voor ons omdat ze wist dat we het niet vanzelfsprekend namen dat een broer/zusje zou lukken. Was best wel geroerd daardoor.

He, mag ik het macaroni recept? Is dat vegetarisch? Ik ben benieuwd geworden na alle lovende kritiek. Vandaag heeft merel spinazie met aardappel gekregen, ik had er wat jonge kaas doorheen geraspt. Ze vond het super lekker.

Lekker he arriva, samen douchen? Ik doe het ook vooral vaak omdat ik het praktisch vind, twee schone dames in huis.

Nienke, leuk dat hij al ging staan. Merel doet dat ook in bad maar echt handig is ze er nog niet in.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Ursela,

Ik denk dat ik dan ook in huilen zou uitbarsten. Wel lief zeg dat ze zo meeleven.

Hierbij het recept van de macaroni,

60 gram macaroni

150 gram broccoli in kleine roosjes

1 el boter

1,5 el bloem

150 ml opvolgmelk of moedermelk

4 el geraspte jonge kaas

nootmuskaat

1. Kook de macaroni volgens de gebruiksaanwijzing, kook de broccoli de laatste 6 min. mee

2. Smelt intussen op een matig vuur de boter in een pannetje met een dikke bodem. Meng de bloem erdoor en roer tot de boter de bloem heeft opgenomen. Voeg al roerend een beetje bij beetje melk toe. Blijf roeren tot een dik en glad sausje ontstaat. Meng er de kaas en een mespunt nootmuskaat door. Roer tot de kaas is gesmolten.

3. Giet de macaroni en broccoli af, maar vang het kookvocht op. Pureer de macaroni en broccoli met een staafmixer of keukenmachine tot een niet al te fijne puree. Meng de kaassaus door de gepureerde macaroni. Voeg eventueel nog een beetje kookvocht, extra opvolgmelk/ moedermelk toe om het hapje smeuiger te maken.

En eet smakelijk.

Geplaatst

Nou, volgens mij zijn er weer veel berichten weg.

Dorine, Ik denk dat het gemis altijd zal blijven, het lijkt me zo moeilijk om niet meer met je moeder te kunnen delen. Ook om advies te vragen, je kan nooit meer even bellen. Hopelijk zal de pijn en verdriet wat slijten in de aankomende tijd, maar ik denk dat dat erg lang zal duren voordat het een plekje heeft. Gelukkig zit ze voor altijd in je herinnering en hart. Heel veel sterkte voor jou en je familie. Een hele dikke knuffel!

Ik heb het macaronirecept nog niet geprobeerd, ik ga het vandaag voor hem maken. Tot nog toe smaakt alles hem.

Geplaatst

Ik zag ook dat alles van gister weg was. Balen zeg!

Vanochtend met Thomas naar het cb geweest, ondanks dat ik niet helemaal lekker ben nog en dat Thomas ook wat aan het kwakkelen is, maar bij ons cb is het altijd zo lastig iets nieuws te plannen, dat ik deze afspraak maar heb laten doorgaan. Thomas doet het prima (maar dat wist ik zelf ook al wel) en weegt inmiddels 7340 gram en is 67 cm lang bij 7,5 maand. Ik mocht toetjes gaan geven en verder doorgaan zoals we gingen. Kort bezoek dus.

Geplaatst

Hei!

Jammer is dat, als er berichtjes verdwijnen. Ik heb ze wel gelezen, in ieder geval een aantal.

Rome, bedankt voor het recept, klinkt goed. Ik ga het ook zeker proberen. Vanmiddag ga ik weer heel wat vriesbakjes vullen met rijst/pasta/aardappel/bruinebonen met groentes varianten. Ik heb bedacht dat ik liever de vis/ei/kaas/opvolgmelk er later los bijvoeg. Vind dat invriezen daarvan niet vertrouwd. Maar als iemand goede tips en ervaringen daarover heeft hoor ik het graag. Wat is eigenlijk opvolgmelk? Bedoelen ze daar moedermelkvervanging mee? Gisteren hebben we weer een wandeltocht met wagentjes gehad. We begonnen met een groepje van drie maar het wordt steeds populairder. Dat is leuk. En het was lekker weer, nu wordt de winter echt genieten ipv bikkelen.

Esk, ik vind het zo sneu dat jullie twee maar blijven kwakkelen. Geloof jij wat de huisarts zegt? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord, wel van vitamine en ijzertekorten na bevalling maar die slik jij braaf. Voel jij je serieus genomen door je huisarts? Fijn dat thomas het prima doet. Wat voor toetjes ga je mee beginnen? Als het goed is krijgen we deze maand een uitnodiging van het cb, ik ben erg benieuwd hoe zwaar en lang merel nu is.

Dorine, ik heb de lieve berichtjes gelezen en ook over jouw verdriet. Ik zou willen dat ik iets kon zeggen dat zou helpen maar helaas zijn die woorden er niet. Heel veel sterkte. Afleiding is goed (zoals op je werk) maar pas op dat je ruimte en tijd geeft aan het verdriet, hoe moeilijk dat ook is.

[ATTACH=CONFIG]712[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]713[/ATTACH]

Geplaatst

Ha Ursula,

Ik voel me best serieus genomen door de huisarts, voornamelijk omdat twee verschillende me dit al gemeld hebben. Ik heb hier eigenlijk last van gekregen tijdens de zwangerschap van Thomas, je weerstand schijnt tijdens een zwangerschap wat minder te zijn omdat alles naar het kindje gaat. En het is na de bevalling eigenlijk nooit meer goedgekomen. Misschien ben ik gewoon ook extra bevattelijk nu omdat ik op een kdv kom en met kinderen in aanraking kom en op die manier vanalles op pik? In het verleden was dat natuurlijk niet zo. Ik heb geen idee. Ik slik braaf m'n multivitaminen en heb mezelf beloofd meer rust te nemen op momenten dat het kan. En nóg gezonder te gaan eten... extra fruit, veel groenten etc.

De toetjes van Thomas. Wat zei de wijkverpleegkundige daar ook alweer van. Oh ja, gewoon witte yoghurt of biogarde en af en toe een danoontje. Niet te vaak dat danoontje want dan eten ze de yoghurt niet meer. En verder opletten met de pap dat ik gewone pap neem met niet teveel suiker er in, want er schijnt een boel "slecht" spul op de markt te zijn, wist ik veel... bambix 7 maanden was prima. Laat ik die maar weer doen volgende keer... ik had nu pyamapapje van Nestlé, maar die is dus te zoet.

Opvolgmelk is wat je hier vanaf 6 maanden geeft. Dus je hebt babyvoeding 0-6 maanden (1) en dan krijg je de opvolgmelk 6-12 maanden (2). In de opvolgmelk zitten meer voedingsstoffen waaronder ijzer, want dat is bij baby's na 6 maanden op en dan moeten ze het uit de voeding halen.

En verder was het prima dat ik steeds een boterham aan bleef bieden, ook al eet hij 2 miniscule hapjes ervan... hij schijnt het vanzelf door te gaan krijgen. Als hij goed boterhammen at, dan kon ik 's ochtends ook melk + boterham gaan geven, maar zover zijn we dus nog lange niet... hij kokhalst al bijna als hij een boterham ziet ;-)

Geplaatst

Jeetje, weer alles weg........ Jammer hoor.

Zijn dus weer terug, was leuk, lekker gezwommen, gewandeld met de rugdrager, uiteten geweest etc. Drenthe is prachtig. Zal vanavond even kijken of ik wat foto's kan plaatsen.

Mijn meisje knapt langzamerhand op. Ze heeft weinig gegeten en gedronken, maar vandaag gaat het weer iets beter.

Geef Dési wel Danoontje, maar alleen als ze lekker gegeten heeft :-), dan weet ik zeker dat ze de goede voedingsstoffen ook binnen heeft. Op haar brood geef ik meestal smeerkaas, boterhamworst, leverpastei of stroop en af en toe jam. Doen we zelf toch ook af en toe iets zoets en 'verandering van spijs doet eten'. Pap geef ik ook van Bambix, maar dan die vanaf 8 maanden.

Geplaatst

Gelukkig is hij weer door de keuring heen Esk. Ik geef van Bambix een avondpapje met bisquit, zou daar dan ook te veel suiker in zitten? Geven jullie ook nog wel eens rijstebloem? Ik geef hem 's avonds weleens een fles met rijstebloem of een avondpapje.

Ik heb de macaroni voor hem gemaakt, maar het was niet echt een succes. Ik heb ook nog maar een potje met bruine bonen met appeltjes gegeven, dat was smullen, had hij lang niet meer gehad. Als toetje geven wij meestal yoghurt.

Rond 12.00 eet hij nu 2 broodjes zonder korstjes, 1 met smeerkaar of smeerworst en een met appelstroop of jam. Hij vind tot nog toe erg veel lekker. In de middag krijgt hij een lange vinger. Ik geef hem nu nog 3 flessen. Rond 6.00, rond 14.00 en rond 19.00. Verderbied ik hem water met een beetje dipsap of roosvice aan.

Lekker dat je weer hebt gewandeld Ursela, heerlijk om in de buitenlucht te zijn. Hoe gaat het met je buikkie? Ligt Merel daar nou wijs te kijken met dat slabbetje om?

Mijn mannetje is weer verkouden en hoesten en hij zit niet eens op het KDV, ik hoop dat het niet erger word. Hij voelt ook warm aan. Maar nog steeds is hij erg vrolijk, dus veel last heeft hij er ( nog) niet van. Het word tijd voor mooi weer!

Geplaatst

Esk ik ben ook de hele tijd verkouden of niet lekker gek word ik ervan ben nu alweer 1,5week verkouden.

Hoeveel slapen jullie kindjes nog overdag?

Geplaatst

Inderdaad heel vervelend, Kiet, ik weet hoe 't voelt. Op je vraag: Thomas slaapt 's ochtends meestal een uurtje, soms twee en 's middags twee tot twee en een half uur. En hij gaat rond 19 uur naar bed. Het stuk van 17 tot 19 is wel 'ns lastig want dan is hij wel moe, maar wil hij niet meer slapen (in ieder geval niet zonder een fles). Dat is meestal een beetje proberen te rekken en te overbruggen met veel afleiding.

Rome, volgens mij is Bambix wel goed. Ik moest oppassen met teveel smaakjes-dingen (zoals met chocolade en zo) en het verder heel "plain" houden, dus gewoon granen en zo. Een beetje opletten met suiker was de boodschap en aangezien ik zelf ook wel van snoepen hou, is dat misschien wel een heel goed advies om Thomas daar niet teveel aan te laten wennen... en zo kick ik er zelf ook vanaf (hoewel het al stukken minder is bij mij).

Geplaatst

Dési precies hetzelfde als Thomas met slapen. En ook rekken.

Geven haar pap van bambix 8 maanden en bambix rijstebloem 4 maanden in haar laatste fles.

Mijn meisje heeft vandaag 200 ml vocht met haar papfles, beetje met fruit, 100 ml met de middagfles, 50 ml aan water met diksap, een beetje vocht van haar toetje en 30 ml avondfles aan vocht binnen. Dit is toch te weinig aan vocht bedoel ik?

Geplaatst

Tja, die van mij heeft vandaag wel minder op... ik schat totaal zo'n 250 bij de mijne vandaag, die absoluut niet wou eten of drinken... Ik heb ergens gelezen dat ze ongeveer 50 cc per kilo lichaamsgewicht binnen moeten krijgen. Maar zo lang ze alert is en als je in haar huidje knijpt, het huidje niet blijft staan en voldoende plasluiers heeft, dan loopt het wel los. Is mij gezegd dus. Ik probeer me daar maar aan vast te houden. Meer dan aanbieden kan je toch niet doen.

Geplaatst

@Ursela, wat een gezellig groepje.

Julian krijgt in de ochtend appelpap van bambix en daar smult hij van.

@Esk, Thomas zijn gewicht en lengte passen prima bij elkaar, toch. Zijn jullie trouwens zelf lang? Julian is een stukkie langer dan thomas namelijk, maar wij zijn zelf ook beide groot dus dat lijkt me logisch.

@Natasja, wat fijn dat jullie uitje zo relaxed was. Ben ook wel redelijk aan vakantie toe moet ik zeggen!

Ik ben zelf inmiddels grieperig, ik hoop dat ik mijn beide mannen niet aansteek...

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nou mijn kleine meid slaapt toch een stuk minder overdag. Lijkt me wel lekker als ze een keer 2 uur achter elkaar slaapt vaak heb ik net de stofzuiger in mijn handen en dan word ze alweer wakker haha.

Ik ben aan het oefenen met een tuitbeker maar ze wil hem nog niet echt drinken jullie kindjes daar al uit?

Geplaatst

@Nienke, ik ben 1.65 en mijn man is 1.88. Het schijnt dat Thomas even lang word als mijn man. Ben benieuwd. Thomas zit op de lijntjes altijd onder het gemiddelde, maar wel op zijn eigen lijntje, dus hij doet het prima.

@Kiet, hier geen tuitbekers nog. Ik bied nog aan in een zuigfles.

Geplaatst

Mijn mannetje zit elke keer boven de lijntjes, maar ook wij zijn allebei lang. Hij doet het erg goed op zijn lijntje.Hij weegt 8700 gram en is 73 cm lang.

Slapen, tja, het wisseld een beetje. Rond 7.30 is hij weer wakker na zijn fles van 6.oo. Dan gaat hij rond 10.00/ 10.30 weer naar bed en slaapt hij heel wisselend van 45 minuten tot 1,5 uur. Dan weer zo'n 3 uurtjes wakker en zo'n 1,5 uur slapen. Maar hij word ook weleens huilend wakker en dan slaapt hij echt niet meer. Om 19.00 krijgt hij de fles en gaat hij zijn bedje in. Ook tot die tijd is het bij ons ook rekken, want ook hij word dan moe. Gisteren heb ik hem na zijn avond eten op zijn bedje gelegd en werd hij rond 20.00 wakker, we hebben een fles gegeven en weer op bed gelegd en hij sliep weer lekker verder tot 6.00.

Ik heb gisteren een afspraak met een fotograaf gemaakt om foto's van mijn mannetje's en mij te laten maken, 12 februari gaan we erheen.

Net weer lekker wezen zwemmen en het ging nu gelukkig door, ha, ha.. Op het eind is hij moe en dat gaat hij heerlijk tegen me aan hangen en pakt hij me stevig beet, zo lieffffff...

Geplaatst

Hei!

Ik zit me dat ook de hele tijd af te vragen, drinkt merel genoeg? Ik bied het vaak aan maar ze drinkt niet veel. Ze heeft van die harde poep. Op een dag drinkt ze, 200 ml sochtends, wat fruit, 50 ml met haar boterham, 90 met een klein flesje, 200 savonds. En ik bied het tussendoor nog tig keer aan maar ze drinkt dan minislokjes. Tja, het is zoals esk zegt, meer dan aanbieden kan je niet doen.

Natasja, dat klinkt goed, drenthe. Ga zo ook even met de rudrager op pad, vind het echt zoveel fijner wandelen dan met een wagentje of de babybjørn of draagdoek.

Nienke, ik zag bij een wachtbankjesforum dat joke (uit uitgerekend in juli) een terugplaatsing heeft gehad. Spannend, is volgens mij de eerste van jullie 'oude' groepje. Wanneer is je volgende vakantie gepland?

Kiet, merel slaapt zo'n anderhalf uur 'sochtends, 1 a 2 uur smiddags en haar avondslaap is van 6 tot 5.30.

Esk, ik las met verbazing over de yoghurt, hier wordt dat pas vanaf een jaar aangeraden. Maar ik ga er na het lezen van jullie verhalen ook eerder mee beginnen. Zo te lezen is er in nederland echt veel meer keus. Ik kan kiezen uit twee merken en twee soorten pap. Eentje vanaf 4 maanden en eentje vanaf 6 maanden. That's it. Er is 1 soort koekje vanaf 8 maanden en zo'n 15 verschillende soorten glazen potjes met avondeten. Maar slechts twee vegetarische. En twee soorten fruit van twee merken. Ook zijn er nog rijstwafels te koop. Ik heb een keer soepstengels in de stad gezien maar die vergeet ik steeds te kopen als ik daar ben. Geen probleem met suiker dus, in de soorten pap zit geen suiker, alleen vruchtensuikers. Merel krijgt af en toe wat jam, maar die maak ik zelf en daar zit heel weinig suiker in. Merel krijgt geen diksap, maar wel afgekoelde thee. Lindebloesem is haar favoriet, voor zover ik met haar drinkgedrag daarvan kan spreken.

Rome, nee, die met het slabbetje is er 1 van een tweeling (haar broertje ligt ernaast) merel probeert een gat in de muur te slaan achteraan met een plastic blokje.

Ik heb gisteren op mijn werk van mijn zwangerschap verteld. Daar reageerden ze heel goed op. Mijn cheffin had het al de dag ervoor via de dorpstamtam gehoord dus het was goed dat ik hiermee niet langer heb gewacht. Ik voel mijn baarmoeder heel goed zitten en ben superbenieuwd wie het is.

Geplaatst

Rome, wat een prachtig mannetje heb je en wat kan hij al goed staan zeg.

Ursela, ik geef Wessel, net als Kiet, ook yoghurt als toetje. Ik geef gewone magere yoghurt zonder suiker en dat vind hij lekker.

Wessel slaapt 's-ochtends 1,5 tot 2 uur en 's-middags hetzelfde. Hij gaat vaak 's-avonds rond 18.30 uur nog ff naar bed om een kort slaapje te doen. In die tijd kunnen wij eten koken en eten en daarna halen we hem nog ff uit bed voor z'n laatste fles. De ene keer gaat hij dan meteen daarna weer zijn bed in en slaapt hij tot 's-ochtends 07.30 uur en een andere avond laten we hem gezelig nog ff spelen beneden.

Drinken doet Wessel ook niet zoveel. 's-ochtends 150 (z'n pap), bij z'n boterham een fles van 180 en voor het slapen gaan een fles van 180. Tussendoor probeer ik water/thee oid met een tuitbeker maar dat is hier ook nog niet zo'n succes. Hij bijt er ook vooral op.

Geplaatst

Heb Dési ook de tuitbeker aangeboden en die wilde ze niet. Ze zat aldoor zo aandachtig te kijken als ik dronk dat ik haar ook een bekertje drinken heb gegeven. Nou ja, samen dan. Dat ging erg goed. Na 3-4 dagen de tuitbeker maar weer eens gepakt en toen had ze het zomaar door. Zou het komen door de beker? Misschien het proberen waard?

Wat een leuke foto's weer. En wat gaat dat hard.

Ursula

Hier geven ze aan

- ontbijt: pap van opvolgmelk uit fles of bordje

- lunch: boerham met leverpastei, boterhamworst, smeerkaas, stroop of vruchtenmoes en een bekertje opvolgmelk, thee, water

- diner: 3 eetlepels groente, 1 à 1,5 eetlepel aardappel, 1 eetlepel kip of ander mager vlees, vis of een half eitje of vegetarisch (tofoe oid ?), toetje van magere yoghurt oid

Is even uit mijn hoofd

Tussendoor: fruit,, korstje brood, soepstengel

Eventueel nog een fles met opvolgmelk voor het slapen gaan

Geplaatst

Heb voor de zekerheid het cb gebeld. Hoef me geen zorgen te maken, babies nemen wat ze nodig hebben. Als ze 3 plasluiers heeft, dan gaat het goed. Vandaag heeft ze iets beter gegeten en gedronken.

Beterschap Nienke.

Geplaatst

Julian drinkt bij zijn brood en avondeten water of lauwe thee (rooibos). Soms meer, soms minder, maar genoeg plasluiers is gewoon prima lijkt me.

@Ursela, leuk dat Joke er weer aan begonnen is, zij had al snel weer de kriebels inderdaad. Volgens mij is het onze Belgse uit het topic juli. Ik vond het toen apart dat Bo met drie maanden al frietjes kreeg, hihi, maar ik dacht `dat zal wel belgs zijn`;-). Het is een gezellige meid en ik hoop dat het haar snel weer lukt. Zelf moet ik er nog niet aan denken die hele reutemeteut weer in te gaan en weer op die onzekermakende bank te zitten.

Onze volgende vakantie is pas gepland voor 8 oktober!! Arghhh. :-P Maar over 2,5 week heb ik in ieder geval lekker een weekje vrij met mijn mannen. Patrick werkt in het onderwijs, dus die heeft erg veel vakantiedagen. Wanneer gaat bij jullie de sneeuw eigenlijk op zijn retour? Of geniet je ervan? (Aangezien hier iedereen er alleen maar over klaagt als het sneeuwt).

@Esk, dat gemiddelde is volgens mij ook helemaal niet om aan vast te houden, als hij inderdaad maar lekker op zijn eigen lijntje zit :-). Maar aangezien wij 1.82 en 1.92 zijn is het wel logisch dat Julian dan wat langer er zwaarder is.

Vandaag een halve dag werk gered, maar toen toch maar naar huis gegaan. Even een beetje rust en dan vrijdag (morgen mijn standaard vrije dag) weer aan de slag. Mannen niet aangestoken en het gaat alweer wat beter :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

HAllo moeders van mooiste schatjes...

We zijn bij CB geweest en DAni is 75 sm lang en weegt nog maar 8050 kg en dat is niet echt veel zeg maar ...voor zijn lengte. Maar ja ik kan hem niet dwingen om meer te kunne eten, al doe ik dat heel graag met aanbieden.

Dat is onze eetschema: 7:00 paapfles; 9:30 fruihap; 12:00 halve brodd met (smeerworst, gem, apelstrop)+ beetje melk ; 16:00 fles pap; 18:00 groentes, tutje; 20:00 latste papfles.

Zo doen we dus tot nu toe. Maaar ik denk dat er komt binnekort 1 fles wegvallen.Weet nog niet welke, moet eve vragen....

Geplaatst

Wat een leuke aanhef arriva. Ook hallo moeder van een heel mooi schatje. Jammer dat dani een beetje minder weegt maar als hij verder gezond is zou ik me daar niet al te druk over maken.

Natasja, hoe gaat het nu? Heeft desi weer wat meer eet/drinklust vandaag?

Oei nienke, dat klinkt heel ver weg. Hier hebben we helemaal geen vakantie in het verschiet. We gaan naar nederland maar dat is geen vakantie, eerder tegendeel, is altijd behoorlijk slopend. In de vakantie ben ik uitgerekend dus dan gaan we niet weg. We hebben afgesproken dat we zoveel weekendjes weg gaan proberen van het voorjaar. Gewoon genieten van de plek waar we wonen. Hier is het winter tot april mei. In mei is de meeste sneeuw weg (ligt aan de hoogte waar je woont, in het dal is die in april weg, hier half mei en waar mijn man werkt eind mei). De lente duurt zo'n 2 weken, supersnel. Maar het staartje van de winter dat is echt genieten. Nu begint het al, de zon geeft warmte af, hgij schijnt lekker vaak en ook weer langere dagen, nog een maandje en dan hebben we nederland ruim ingehaald met daglicht. Dit is een heerlijke winterperiode. Natuurlijk kan er nog koude weken aankomen of storm of veels te veel sneeuw. Maar dat vergeet ik dan op de mooie dagen. Ik geniet van de sneeuw. Verse sneeuw is het mooiste, daar kan je alles mee, laten vallen, erin springen, etc.

Vandaag naar een grotemensenmetkleinekindjesmiddag geweest maar merel wilde alleen maar op mijn schoot zitten. Was vandaag niet geinterresseerd in de andere kindjes. Tja..mammadag denk ik dan.

Dorine, hoe gaat het na een ruime week thuiszijn?

Volgende week is mijn ouderschapsverlof officieel afgelopen, ik was natuurlijk al weer een beetje aan het werk. Ga morgen en volgende week alvast meer werken.

Geplaatst

Zeker een leuke aanhef Arriva. Zou me ook niet te dek maken. Haha, hoor wie het zegt, heb me de hele week druk gemaakt.

Klinkt goed Ursula, Zo'n winter. Dat er hier vorig jaar sneeuw lag vond ik het ook prima, de honden kwamen iig droog binnen ipv vol modderpoten.

Dési gaat weer goed. Vandaag had ze weer honger. Pap, fruit, boterham, halve fles, half koekje, ongeveer 100 gram warm eten ( half potje) en een toetje. De laatste fles heeft ze bijna helemaal laten staan. Ze was super vrolijk en vreselijk aan het schaterlachen. Zoooooo lief.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden