Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rome, dat was fijn om te lezen, dat lucas dat ook doet op het stellebord. Ehm, weet het nldse woord niet meer, luierwisseltafel? Wastafel? Aankleedtafel? Merel heeft dat ook, niet iedere keer maar een paar keer per dag. Soms helpt het als ik een interessant speeltje geef dan blijft ze even op haar rug liggen. Fijn om te lezen omdat het vaak prettig voelt als je niet de enige bent.

Natasja, leuk dat desi steeds meer gaat bewegen. Wat zal je trots zijn! Dadelijk loopt ze nog als eerste van ons topic, wie weet?

Tessa, nee, dat wist ik niet van die tweede keer verdrinken. Ze hebben op jouw avond iets meer verteld zo te lezen dan hier. Wij hadden het ook vrnml over verstikking, hadden van die babyreanimatiepoppen waar je op moest oefenen met slaan en reanimatie. Gossie, je moet echt hard slaan, goed om geoefend te hebben. En over vergiftiging, wat de meest voorkomende dingen zijn waar mensen niet aan denken, hier is het meeste van die aanmaakvloeistof voor de houtkachels. Verder wat te doen bij koortsstuipen. Er zaten twee moeders die het hadden meegemaakt. Moet echt verschrikkelijk zijn. Ik vond het geruststellend dat hun kinderen het overleefd hadden.

Vandaag het huis poetsen, morgen komt mijn barseltreff hierheen. (groepje moeders met kinderen uit dezelfde maand, een soort forum maar dan live haha) We zouden elkaar nog maar 1x per twee maanden ontmoeten ipv 1x per maand maar we vinden het zo leuk dat we dan gewoon ipv op het cb bij iemand thuis afspreken. Ik ga heel vroeg opstaan om de kachels goed op te stoken.

Merel heeft haar dag niet vandaag. Eten was niet goed, wil niet spelen. Ga eventjes kroelen met die allergrootste lieffie.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn dat het zo goed gaat met eten Tessa. Ik ben benieuwd hoe hij er nu uitziet, ze veranderen zo snel he, die kleintjes.

Ursela, Dat heet nou een commode, ha, ha.. Ik geef hem ook wel een speeltje, maar ik denk dat het tijd word voor een nieuw interessant speeltje.

Wat gezellig dat jullie 1 keer per maand bij elkaar komen. Jammer dat ze dat hier niet hebben, lijkt me erg leuk.

Lucas is ook al een paar dagen huilerig. Denk dat het door zijn tandje komt.

Geplaatst

@Silvia, gezellig dat je ook hier komt kletsen, weer iemand van het juli topic! Ik hoop dat je je snel beter voelt.

@Natasja, dat beloofd wat! Wat goed dat ze aan het rollen is, nog even en ze rolt door tot op haar buik :-)

@Ursela, wat leuk dat je nog een clubje medemoeders hebt die je elke maand ziet. Lijkt me erg gezellig.

@Dorine, wat fijn dat het een mooie bijeenkomst was. Wat zul je het nu moeilijk hebben. Heel veel sterkte, hopelijk slaan jullie je er goed doorheen.

Wel fantastisch dat Wessel mama zegt! Ik kan me voorstellen dat dat een heel emotioneel moment voor je was, die eerste keer en dan op dat moment.

@Tessa, wat goed dat je een cursus hebt gedaan! Het is heel erg leerzaam zeker. Mijn man en ik hebben allebei BHV waar ze ook "het onderwerp" kindjes en baby's behandelen, dus we zijn allebei wel wat onderlegd op dat gebied. Toch zou ik ook nog graag een EHBO cursus extra doen. Je kunt nooit genoeg weten op dat gebied ondanks dat je het misschien nooit nodig hebt.

Onze kleine man had ons weer 1 nachtje verwend en had van 23.00 uur tot 06.15 uur doorgeslapen. Afgelopen nacht kwam hij echter weer 2 keer, haha.

Er is geen pijl op te trekken.

Mijn man had laatst de blender laten vallen en dus ben ik Julian zijn groente en fruit maar gaan snijden. Daardoor weten we nu dat hij dolgraag kleine stukjes eet. Dat eet ook een stuk makkelijker voor hem dan gepureerd voer. Ook zijn stukjes brood vindt hij heerlijk. Wij zijn helemaal trots en worden nog steeds met de dag trotser en verliefder op ons juweeltje van een jongen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Nienke, jammer hoor van dat doorslapen. Hier wordt een banaan goed in stukjes gegeten. Ik hap een stukje bijna door en Dési hapt het van de banaan af. Net of ze helemaal zelf aan het eten is. Stukjes broodkorst zijn nu ook favoriet. Ze propt met haar vingertje het laatste stukje in haar mond.

Van de week was ze met mijn hulp uit een bekertje aan het drinken. Ging heel goed. Vandaag toch de antilekbeker maar weer eens gepakt en ja hoor, mevrouw heeft het door. Het hele bekertje werd leeggelurkt, zelf liggend en aan de oren vasthouden. Ben helemaal trots dat ze dat nu allebei doet.

Een cursus lijkt mij ook wel iets, maar dan gericht op babies en peuters etc. Heb bij mijn cursus voor rescue diver al EHBO gedaan. Zal er eens naar informeren.

Wat leuk dat Wessel mama zegt, moet heel bijzonder voor je zijn Dorine.

Zou ook zo graag willen dat mijn vader onze kleine meid had gekend, maar ja, dit jaar al weer 10 jaar niet meer bij ons en shout, wat vliegt de tijd......

Geplaatst

Hi Natasja,

Wat goed dat Desi zulke stukken eet. Voor Wessel prak ik wel fruit maar hij eet nog geen stukken. Sinds deze week eet hij wel 1/2 boterham en dat gaat er goed in.

Morgen nog naar het CB en daarna vertrekken we op vakantie. We gaan een weekje op wintersport, even mijn zinnen verzetten.

@Ursela, ik ben zo benieuwd naar je echo, ik probeer volgende week ff te spieken op het forum.

Dames, tot over een weekje.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Oh Dorine, Wat heerlijk dat jullie een weekje op wintersport gaan, hopenlijk kunnen jullie toch een beetje genieten. Waar gaan jullie heen? Of zijn jullie inmiddels al onderweg? ga je ook skieën?

Jammer dat het eenmalig was nienke. Ik hoop voor jullie dat hij weer snel door slaapt.

Lucas eet alleen nog maar groente en fruit uit de blender. Hij heeft net mango op, maar uit een potje. We hadden 2 mango's gekocht, maar die worden maar niet rijp. ze blijven heel hard en zijn niet lekker.

Ik heb gisteren bij de AH het boek opperdepop gekocht, ze hadden hem eindelijk. Volgens mij staan er leuke recepten in.

Het eten gaat steeds beter, ik heb laatst wortel, aardappel en kipfilet voor hem gemaakt en ingevroren, hij heeft er goed van gegeten. Van de week ook broccoli met rijst gemaakt en ook ingevroren, vond hij ook lekker. Hij eet al bijna zo'n groot potje groente.

Vannacht werd hij rond 2.30 wakker en was het huilen geblazen en was hij ontroostbaar, geen idee wat hij had. Zouden het de tandjes kunnen zijn??? Of is het gewoon huilen? Hij is de laaste dagen huiliger dan normaal. Gisterennacht werd hij ook een paar keer wakker.

Zijn derde tandje is doorgekomen en nu gaat hij knarssen tanden, krijg kippenvel van het geluid, hi,hi..

gisteren lag hij in zijn bedje te slapen met zijn hoofdje naar het voeteneind op zijn buik met zijn knietjes helemaal opgetrokken. Omdat het mij niet lekker lijkt liggen heb ik hem op zijn rug gedraaid, maar toen ik terug kwam van het tanden poetsen lag hij weer zo. Toen heb ik hem maar laten liggen. Hij draait overigens heel veel op zijn buik al;s hij slaapt, ik laat hem dan maar lekker liggen. Ook gebruik ik geen dekentje meer, omdat hij zoveel draait, ik vind het een beetje gevaarlijk nu.

Ursela, was het gezellig met jullie clubje?

Geplaatst

Ja, Thomas heeft er nog geen. Het lijkt wel alsof ze er aan komen want hij kwijlt veel, maar tot nog toe niets...

Dorine, veel plezier op vakantie, hoewel het misschien nog niet als plezier voelt.

Geplaatst

Merel heeft geen tandjes. Wel vind ik haar kaak 'omhoog' gekomen, of in ieder geval duidelijker.

Gisteren was erg gezellig, we hebben eerst wagentjes door de sneeuw geduwd, daar mogen ze best een olympische sport van maken. Het was heerlijk weer, min vijf en zon en geen wind. We hebben ruim 2,5 uur gewandeld. Toen werd markus erg hongerig. De andere kindjes krijgen nog bv. We vonden het zo leuk en lekker met het wandelen dat we volgende week maandag weer hebben afgesproken. Op donderdag is een beetje lastig want dan valt het samen met smabarnstreff, dat is een bijeenkomst voor iedereen met kleine kinderen hier in het dorp. Heb er nu al weer zin in. Had een beetje 'steken' na het wandelen rechts van mijn baarmoeder, het is toch ietsje pittiger met al die bergops.

Dorine wat fijn dat jullie op vakantie gaan. Het is goed om even een andere omgeving te zien maar je zal je verdriet met je meenemen, misschien is het juist fijn dat het daar eruitkomt want meestal hoef je op vakantie minder dan thuis. Sterkte gewenst, en hopelijk lukt het je ondanks de barst in je hart om toch van de kleine dingen en je mannen te genieten.

Rome, ik had laatst ook dat merel snachts wakker was, bleek uiteindelijk dat ze hongerig was. Dat had ik niet gedacht want ze had heel goed gegeten die dag. Duurde een uur voordat ik daar aan dacht..

Nienke, wat goed zeg dat je prachtige ventje zo goed eet. :clap2:

Geplaatst

Oja, ik, als nieuwsgierig aagje, heb erg zin om foto's te zien van jullie kleintjes. Arriva, heb je zin om een keer een foto van daniel te plaatsen?

[ATTACH=CONFIG]618[/ATTACH]

Geplaatst

Hier ook nog geen tandje te bekennen hoor.

Moet er aan denken foto's te maken. Ben de laatste week met de recorder in de weer. Zal nu de batterijen op de lader leggen.

Geplaatst

Zo, er was weer gezellig veel te lezen!

Dorine, moest wel even slikken bij je berichtje. Fijn dat je met een goed gevoel terugkijkt op de crematie. Veel sterkte.

Verder veel over slapen en eten.

Milou is echt duidelijk nog een stukje jonger. Zelfs dan Julian en Anna-Lisa van ons oude juli topic. Milou slaapt altijd in een winterslaapzak, met daaroverheen 2 dekentjes. Anders wordt ze te koud wakker (ik temp soms om te checken, zonder dekens heeft ze maar 36.2, nu tussen 36,8 - 37). Ze beweegt ook helemaal niet in bed, die slaapzak is vrij dik, ik stop haar armen onder de dekens en stop de dekens strak in ... zo wordt ze meestal ook weer wakker. Komt denk ik omdat ze tot iets van 3,5 maand is ingebakerd.

Het is nu een week geleden dat ze ziek was en pas sinds gisteren drinkt ze weer haar volle flessen (4*210+7). In die week is ze gestopt met rollen (van rug naar buik ging echt heel goed, maar nu dus al een week niet meer gezien) en ook weer gestopt met groente en fruithapjes. Vandaag weer eens proberen. Maar het zijn echt alleen nog maar hapjes om te proeven, helemaal geen maaltijden.

Ik vind het prima, lekker nog even klein blijven. Woensdag weer naar het CB, ben benieuwd hoe groot ze nu is. En dan zal ik wel info krijgen over andere voeding. Ze is dan bijna 6 maanden.

Sinds vandaag is ze weer helemaal haar oude zelf nadat ze ziek was. Dat dat nog zo lang kan duren. Ze is weer lekker aan het geluidjes maken, heel veel lachen en dus goed de flessen drinken.

Wij willen binnenkort de vakantie boeken. Ik zou liefst lekker met z'n 3en een weekje naar de zon, maar dat ziet mijn man helemaal niet zitten. Met het vliegtuig en dan in zo'n warm land.

Dus waarschijnlijk gaan we nu een weekje naar Oostenrijk met de auto. Ik ben op zoek naar een geschikt huisje. Lijkt me helemaal fijn zo'n week met z'n drietjes,

Oh ja Silvia: ik denk heel vaak aan een tweede kindje. Lijkt me super. Maar nog niks concreet besloten, we moeten weer de hele mmm door en of we daar zin in hebben? En mijn man heeft het pas sinds kort heel voorzichtig weleens over een tweede ...

Geplaatst

Hoi meiden

Mijn man is al uit het ziekenhuis maar we weten nog niet wat hij nou had.

Vit b12 en foliumzuur waren goed Urs. Ze hebben hem nu echt op ongeveer alles getest geloof ik.

Maar ze denken aan een virus dat op zijn lever is gaan zitten ofzo.

Maar die week was wel even aanpoten. Ik ben zelf ook flink ziek geweest en dan die oudste naar school brengen en halen die is ook tussen de middag thuis tussen door naar het ziekenhuis maarja ook weer overleeft haha.

Jace heeft nu 3 tanden en is idd ook veel aan het knarsen.Ze eet tegenwoordig een hele geraspte appel op.

Meiden die tanden komen wel mijn oudste had haar eerste tand met 10! maanden pas.

Ze begint lekker te kruipen en was wel leuk om terug te lezen mijn oudste ging ook met 8 maanden kruipen.

Nou ik ga weer verder werken moet nog tot 22:30 pffff mijn eerste dienst weer na 3 weken is wel ff wennen.

Groetjes

Geplaatst

Wat fijn dat het weer zo goed gaat met je man Marchan!

@Annelies, wat jammer dat je man niet wilt vliegen met de kleine! Een weekje Oostenrijk in de zomer is natuurlijk ook hartstikke gezellig.

Julian heeft ook nog geen tandjes hoor meiden. Hij kwijlt al een tijd als een gek, maar nog niets te zien of te voelen.

@Dorine, fijn dat je er even lekker tussenuit gaat.

@Ursela, ik ga dit weekend weer even wat kiekjes maken :-D Hopelijk ook eentje op zijn té gekke hobbelpaard.

Het doorslapen hebben wij een beetje opgegeven hoor trouwens, haha. Ik hoop er nog wel op natuurlijk, maar ja, hij zal het nog wel nodig hebben.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden, wij zijn toen Onze kleine meid 5 maanden was met het vliegtuig naar Madrid geweest en dat is heel goed gegaan wij hebben ook onze zomervakantie al geboekt naar Turkije we gaan in juni net na haar verjaardag. Gaan jullie nog wat leuks doen in het weekend?

Leuke foto ursela ik zal zo als ik op de computer zit ook even een foto plaatsen, maken jullie trouwens nog veel foto 's ik maak er nog wel veel maar wel wat minder dan in het begin.

Geplaatst

Hei!

We hebben sinds een paar weken een nieuwe spiegelreflex gekocht en zijn daarmee aan het experimenteren en proberen, er worden dus errug veel foto's gemaakt. Maar hier was het ook minder, van de maand november heb ik bijna niets. Als ze een jaar is ga ik een leuk boekje maken.

Annelies, mij klinkt een weekje oostenrijk met de auto veel aanlokkelijker dan in het vliegtuig stappen naar een warm land. Ik haat t om in een vliegtuig te zitten. Ik zou eigenlijk deze maand naar oslo, zo'n 6 uur rijden heen om een paspoort te regelen voor merel maar omdat er iets fout ging met mijn loon even wachten tot dat is gestort. Wil lekker makkelijk een hotel boeken. Ik zou het liefste met de trein gaan maar mijn man heeft een hekel aan de trein. In de noorse treinen hebben ze bv een coupe met een speelplaats in het midden voor ouders met kinderen en een restaurantje. En dan zit merel tenminste niet zo lang in het autozitje. Mja, mannen en auto's...

Nienke, over dat doorslapen, ben je er gewend aan geraakt? Alle moeders die ikken hier geven nog steeds bv en daar is doorslapen nog ver weg maar de meeste zien dit niet als een probleem. Behalve 1 moeder in mijn groepje, haar zoontje wil niet langer dan 1,5 uur slapen snachts. Verschrikkelijk lijkt me dat.

Ik sta regelmatig versteld van mezelf, dat ik me zo vertrouwd voel in mijn moederrol. De eerste maanden en in mijn zwangerschap las ik nog alles wat los en vast zat maar ik heb nu al maanden geen boekje opengeslagen. Af en toe zoek ik iets op op internet maar daar blijft het bij.

Ik ben wat zenuwachtig voor dinsdag aan het worden.

Merel had deze week luieruitslag maar die is nu op zijn retour. Ik was nu alleen met lauw water en smeer afwisselend sudocreme en calendula billenbalsem van weleda.

Geplaatst

Hoi, wij hadden plannen om met de kleine naar Egypte te gaan, maar het is daar in april al zo verzengend heet dat we nu in mei met zijn tweetjes geboekt hebben. Je hebt het niet door, maar uitdroging is iets waar je bij die kleintjes heel erg op moet letten. Dus Kiet, denk daar aub heel goed aan. We gaan eind januari een weekendje met de kleine weg en van de zomer zien we nog wel. Wie weet hebben we een bootje dan en blijven we lekker thuis.

Lekker dat het weer goed gaat met je man Marchan.

Nienke, kwijlen kan ook aangeven dat ze aan vast voedsel toe zijn, hier was dat ook zo.

Geplaatst
Hei!

Ik sta regelmatig versteld van mezelf, dat ik me zo vertrouwd voel in mijn moederrol. De eerste maanden en in mijn zwangerschap las ik nog alles wat los en vast zat maar ik heb nu al maanden geen boekje opengeslagen. Af en toe zoek ik iets op op internet maar daar blijft het bij.

Dit dacht ik van de week ook nog, ik herken het. Fijn gevoel.

Gelukkig is het nu bijna dinsdag! We leven allemaal met je mee.

Milou had daarnet voor het eerst een poepbroek die letterlijk helemaal op haar rug zat ... haha. En natuurlijk hadden we net 2 uur daarvoor samen gedouched.

Ik ga Milou nu voortaan echt om 19.00u de laatste fles geven en dan uiterlijk 19.30u naar bed. Tot nu toe liet ik het afhangen van hoe lang ze overdag sliep en hoe laat ze 's ochtends wakker werd, en dan kwamen we weer steeds later en later uit. Tot de dagen KDV, dan moest ik haar weer vroeg wakker maken. Zo langzamer hand is ze echt toe aan een hele nacht slapen, gewoon van 19.30u tot 7.30u (en misschien wordt het nog wel langer als dit eenmaal er goed inzit?). Betekent dat ik haar overdag nu wel wakker ga maken voor haar flessen, ze is zo'n slaapkop! Ik denk dat ze in 24 uur zeker 18 uur slaapt. In haar KDV schriftje staat elke week: we zien haar zo weinig ...

Ik maak ook veel minder foto's. Moet er af en toe echt aan denken. Morgen is mijn moeder jarig en krijgt Milou haar feestjurk weer aan, m'n ouders hebben een mooie camara dus die zouden wat goede foto's maken.

Geplaatst

hoi hoi

voel me eindelijk weer wat beter. ga maandag nog wel even naar de huisarts ben de laatste weken zo moe. en nu na deze griep is het alleen maar erger.

anna-lisa heeft ook nog geen tandjes . maar sinds een paar dagen huilt ze veel meer haar (poep)luiers zij elke keer anders en kauwt het liefst op haar bijtring. 's nachts is ze ook wat onrustiger wat tot nu toe nog te sussen is met een speen. met eten gaat het redelijk ze wil het liefst stukjes . dus pureer niks meer. maar o o die fles als ze hem al ziet is het schreeuwen ze wil hem meteen hebben. ze slaapt met een slaapzakje met een lakentje . voor haar is dat genoeg om warm te blijven. vanmiddag ging haar kontje omhoog en ja hoor ze kwam vooruit . ze wist niet wat haar overkwam. nu maar afwachten of ze het onthouden heeft . mijn man wilde altijd al een 2de ik moest er eerst over nadenken. ga binnenkort maar een afspraak maken. voor mij dan wel het geluk dat ik nog veel cryo's heb. en wil het dan ook weer in een natuurlijke cyclus zonder hormonen.

gr silvia[ATTACH=CONFIG]624[/ATTACH]

Geplaatst

Leuke foto!

Natasja wij gaan in juni naar turkije en dan is het nog niet bloedheet in turkije maar we gaan er natuurlijk goedopletten maar ik denk dat het heel leuk gaat worden we hebben een suite gehuurd dus als de kleine smiddags gaat slapen dan kan dat gewoon in dekamer want we zitten direct aan het zwembad dus dat is ideaal.

Geplaatst

Wij gaan eind april naar Alicante in Spanje. Hebben daar een appartement bij mijn tante gehuurd. Ik heb er enorm zin in. Vorige week hebben we zo'n paraplubuggy aangeschaft voor de vliegreis, want m'n wandelwagen wil ik echt niet rondgesmeten hebben in het vliegtuig. Er was trouwens een goede aanbieding voor zo'n paraplubuggy bij de Kruidvat: voor 20 euro een hartstikke leuke en handige.

Ursula, ik kan me helemaal voorstellen dat je een beetje zenuwachtig bent voor dinsdag. Aangezien ik niet helemaal zeker weet of ik voor dinsdag nog kan checken (moet morgen werken en vandaag hebben we ook al plannen) wil ik je vanuit hier alvast heel veel plezier wensen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat je een prachtig kindje kan zien op de echo. Ik weet dat dit niet altijd voor iedereen vanzelfsprekend is, maar ik ga maar uit van het positieve en goede.

Annemarieke, heb je je ijzer al 's laten controleren? Ik was een tijd geleden (toen Thomas zo'n maand of 5,5 was) ook zo verschrikkelijk moe steeds en toen bleek ik bloedarmoede te hebben. Floradix genomen en nu voel ik me stukken beter. Ik was toen ook steeds aan het kwakkelen...

En hier ook een kindje met gister alleen al 5 (!) dunne vieze poepluiers, veel gekwijl en luieruitslag door de vele luiers, ondanks dat ik ze meteen verschoon als ik het opmerk... nog geen tandjes in zicht, maar ik vermoed toch dat hij er mee bezig is.

En dan nog even een paar fotootjes van onze man, dit is met kerst, dus alweer een tijdje terug ;-). Die laatste bij de kerstboom is wel grappig, want daar heeft hij een heel ander koppie dan normaal.

[ATTACH=CONFIG]625[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]626[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]627[/ATTACH]

Geplaatst

Heerlijke foto's Esk! Wat een heerlijk ventje is Thomas, die laatste foto is idd grappig.

Leuke foto van Anna-Lisa ook! Milou heeft hetzelfde jurkje ... zoooo schattig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden