Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei!

Dorine en natasja, het is en blijft zo ontzettend jammer dat 1 van jullie ouders er niet meer is en niet kan genieten van hun kleinkind(eren). Dikke knuf!

Dorine, wat je schrijft over je vader en zijn nieuwe vriendin is heel erg herkenbaar. Ik heb het al vaak (vier keer) in mijn omgeving zien gebeuren. Een oom en ook een tante van mij hadden al snel een nieuwe vriendin/vriend na het overlijden van hun partner. Dat is raar en ook moeilijk voor de kinderen en andere familie. Hetzelfde heb ik zien gebeuren bij de ouders van vrienden. Ik weet niet of wat ik zeg klopt maar ik heb zelf het idee dat als je een bepaalde leeftijd gepasseerd bent en je levenspartner verliest dat het veel sneller gaat met een nieuwe partner. Je weet al wie je bent en de ander ook. Het is niet zo dat de nieuwe partner de plek inneemt van de verloren partner, dat kan niet en gebeurd ook niet. Het rouwproces gaat gewoon door, mijn tante mist haar leo nog enorm, dagelijks. Maar daarnaast is er haar nieuwe vriend. In alle vier situaties zijn de ouder en de nieuwe partner nog steeds bij elkaar, ook al ging het heel snel in het begin en was het snel na het overlijden van de eerste partner. Dit zorgt ervoor dat ik ervan overtuigd ben dat het een goede en normale gang van zaken is. Maja, dat maakt het niet makkelijker voor de kinderen en andere familie om er aan te wennen. Ik snap dat het enorm moeilijk is, praat er over met je vader. Maar sluit de nieuwe vriendin niet uit. Leg uit dat je het moeilijk vind en dat jij er nog niet aan toe bent om haar een plek in jouw leven te geven maar probeer een keer een kop koffie samen te drinken. Hou het bezoek kort, spreek een neutrale plek af waar je nog nooit met je moeder en vader bent geweest. Sterkte meis!

Rome, wat leuk om het te mogen/kunnen vertellen. Waar staat het fotootje? Willen jullie van te voren weten of het een jongetje of meisje is?

Natasja, hoe ging de punctie? Goede 'oogst' De duimen draaien en de kaarsjes branden. Het zou zooooo mooi zijn!

Annelies, hier geen poepdrang. Ik blijf het wel vragen bij iedere luierwissel of merel op het potje wil. 9 van de 10 keer is het antwoord nee. Maar ik vind het al prima dat ze het echt probeert als ze op het potje zit.

Esk, is iedereen weer beter?

Gisteren had ik twee andere families met kinderen uitgenodigd om pannenkoeken te eten. HELP volgende keer pak ik het helemaal anders aan, dan stuur ik manlief en merel naar buiten zodat ze niet ziet waar ik mee bezig ben. pannenkoeken en blauwe bessen zijn merels lievelingskostje (ondanks dat het pas de derde keer in haar leventje is dat ze pannenkoeken kreeg), ze hield het vol om een uur lang op de grond te krijsen om een pannenkoek. Pas toen het bezoek verscheen hield ze op. Pffff.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooi natas, Ik duim voor je!

Dank je Dorine. Wat leuk dat jullei ook een shirt aan hebben gedaan. Bij ons hadden ze het wel direct door. Ze lazen meteen wat er nou precies op zijn shirt stond.

Heel veel sterkte, Het lijkt mij erg moeilijk om de dingen niet meer te kunnen delen.

Was een leuke etentje Ursela :-) Wij willen niet weten wat het word, ik vind het zo leuk als het een verassing blijft.

Geplaatst

Ik zal aan je denken, Natasja. Hoop dat hij of zij lekker blijft plakken ;-).

Dorine (en Natasja ook), ik kan me heel goed voorstellen dat het af en toe heel moeilijk is dat je moeder (of vader) er niet meer is. We weten allemaal dat het een keer gaat gebeuren, maar in jullie geval is dat toch eigenlijk veel te vroeg. En ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk is als je vader een nieuwe vriendin heeft. Ik zou het doen zoals Ursula beschrijft.

Hier een vermoeiende nacht achter de rug. We zijn een midweek weg en zitten in een huisje. Natuurlijk in 1 bedje een beroerd matras (eigenlijk géén matras, behalve het ding wat in een campingbedje ligt). Thomas heeft daarom slecht geslapen en ik dus ook. Nu ligt hij dus op bed (doet hij anders nooit in de ochtend) en zit ik te internetten in het huisje. Manlief is een wandeling maken, tja, er kon er maar eentje weg en ik lees ook graag, dus dadelijk met boek op de bank. Beide kinders zijn onder zeil nu. De planning loopt dus wat anders als we gedacht hadden (we wilden vandaag met zijn vieren gaan wandelen), maar a la, ik heb wel een vakantiegevoel dus dan is het wel ok. Heb zojuist een matrasje geregeld voor Thomas zodat we vannacht een betere nacht tegemoet gaan (hoop ik dan)...

Geplaatst

ESK, fijne vakantie en hopelijk gaat het vannacht beter.

thx dames voor jullie lieve woorden mbt vriendin van pa. Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat lopen...

Geplaatst

Natasja, je bent al weer heel wat mijlpaaltjes gepasserd, gelukkig ging het tot nu toe allemaal goed. Hoop met je mee dat deze het erg naar zijn zin heeft en 9 maanden blijft zitten!

Esk, op vakantie met van die kleintjes is improviseren. Vervelend als door zoiets kleins als een matrasje je nacht wordt verpest. Hopelijk hebben jullie deze nacht beter geslapen.

Vannacht heeft storm eindelijk weer eens een hele nacht doorgeslapen zonder borstvoeding. Erg fijn voor mams. Het kruipen, mag je het kruipen noemen als hij zich voorbeweegd met behulp van armpjes en slingeren (?), gaat steeds beter, hij komt al de kamer door. Hij rolt nog steeds niet om (of het moet zijn dat merel aan hem trekt) en kan niet zelfstandig zitten. Maf dat hij eerder kruipt dan omrolt. Niet van zijn rug naar buik en niet van zijn buik naar rug.

Geplaatst

Ursela, dan kan Storm al meer dan Dési op die leeftijd ;-).

Esk, wat een vervelende start van de vakantie. Hoop dat het nu beter gaat.

Dési zegt sinds een paar dagen: mooi. Zo grappig, ze houdt een jurkje voor haar lijfje en zegt: mooi. Zo out of the blue, van de een op andere dag.

Ze gaat per september 2 ochtendjes naar de peuterspeelzaal. Kan ik op ma ocht zwemmen, dinsdag werken, woe D naar psz en ik thuis, don hele dag samen, vrij werken en D naar psz en in de middag bij gastouder of heel misschien mijn mama. Moet alleen nog bedenken hoe ik het op vrij ocht oplos. Moet om 8 uur van huis en psz is brengen tussen 8.30 en 8.45.

Geplaatst

Natasja, en ook anderen, vind beschrijvingen, zoals die van desi met haar mooi, heerlijk om te lezen. Daar straalt het Grote Genieten van af, het bijzondere om mee t emogen maken hoe zo'n klein mensje zich ontwikkeld en de wereld bekijkt.

Desi gaat toch twee dagen in de week naar een gastouder?

Ik heb de zandbak uitgegraven eergisteren, een heel karwei. Maar de moeite waard, merel kan daar heel lang in spelen. Het leukste vind ze als ik mee speel en torentjes maak die zij vervolgens plat slaat. Ik zal zo even kijken of ik een fotootje kan plaatsen.

Geplaatst

Jeetje Ursela, wat alweer een mannetje! En die Merel in de zandbak. Grappig gezicht met die sneeuw er omheen.

Dési gaat idd op dinsdag en vrijdag naar haar gastouder. Straks dus alleen op dinsdag en vrijdagmiddag.

Vanochtend een paar uurtjes in Sprookjes Wonderland in Enhuizen geweest met een vriendin en haar dochtertje. Zo leuk. Google er maar eens op. Sprookjes, dansen, herten voeren, speeltuin, kinderboerderij. Ze ligt nu bekaf in bed. Misschien iets voor een dagje uit. Als je niet in het zuiden vh land woont dan hè :D

Geplaatst

Ik zit nu met de september/oktober-mama's in een groep op Facebook en dat is best leuk. Het is er in ieder geval behoorlijk druk ;-) . Ik vind het niet erg om ook zo'n groep aan te maken voor ons cluppie, als daar behoefte aan is? Je kan dat ook helemaal afschermen en zo.

We zijn trouwens weer thuis. Het was hartstikke leuk. Ben met Thomas in de binnenspeeltuin geweest, kon me heerlijk uitleven (ik voel mijn 2e jeugd aankomen, haha) en Thomas vond het ook leuk. Verder veel gewandeld en zo. Het was eigenlijk iets te kort. Schrijf later meer, wil nu effe opruimen...

Geplaatst

natasja, ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de foto's dus als je weer een keer achter je pc zit.....

Esk. Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Ik ben ook zo dol op binnenspeeltuinen.. Keertje samen gaan?? En vooruit, dan nemen we de kids mee...haha

Kiet, hoe is het met jou?

Geplaatst

Net brief ontvangen van VUmc. Van de vier gevonden eicellen waren er drie bevrucht, een teruggeplaatst en de andere 2 van goede kwaliteit dat ze ieder in een eigen rietje zijn ingevroren. Ben super blij!

Geplaatst

Wow, dat is nog eens supernieuws Natas!! Nu lekker broeden, hopelijk gaan de dagen snel.

Geplaatst

Goed nieuws! Fijn om te horen.

Dorine, da's goed, van die binnenspeeltuin. Gaan we een keertje op een woendagochtend als het lekker rustig is :-) .

*gaap* Ik ben een beetje moe. Al wekenlang iedere ochtend uit bed rond 5 uur voor één van de twee. Ik voel me trouwens tegenwoordig altijd moe. Heb toch besloten komende week een spiraaltje te laten zetten, want heb het idee dat het ook wel aan de pil ligt. Voel me gewoon nooit "mezelf"... Ik heb wel zo'n tabak van hormonen.

Vanavond lekker uit eten geweest met manlief. Eventjes lekker de vakantie afsluiten met z'n tweetjes. Nu lekker op de bank niksen. Thomas had vandaag een mindere bui (drein, drein, nog meer drein). Zijn we niet van hem gewend, maar hoort er ook gewoon bij, wel zwaarvermoeiend. Joris heeft vandaag een hele boterham gegeten! Ik voel hem al aankomen: Thomas at makkelijk groenten, Joris niet. Joris eet makkelijk brood, Thomas niet. Precies tegenovergesteld in alles. Overigens zit Thomas ook weer in een ik-wil-niets-etenfase. Dat 'ie 's nachts niet wakker wordt van de honger verbaasd me eigenlijk wel. Verder begint Thomas wel steeds beter te lopen en te praten. Zo schattig.

Geplaatst

Esk, wij chanteren Dési de laatste week. Eerst mag ze helpen met bijv de aardappels in de pan doen en de bloemkool wassen. Dan zet ik haar in de kinderstoel met een filmpje op de iPad. Als we gaan eten krijgt ze een lepel en dan zou ze een hap moeten nemen. Als ze dit niet doet dan probeer ik het. Zegt ze nee of schuift ze haar bord weg dan zeggen we haar dat we de film uitdoen en als ze gaat eten dat hij dan weer aan mag. iPad gaat ook felijk uit. Madam begint dan te eten (lees: meestal voer ik haar). Dan mag de iPad weer aan. Zo eet ze bijna haar bordje leeg en proeft ze evengoed wat we koken. Vlees krijgt ze meestal als laatste. Misschien totaal onverantwoord, maar ze eet zo goed en wordt tegenwoordig niet meer om 6 of 6.30 wakker maar 7.30-8 uur. Toetje eet ze zelf, zonder film. De laatste week heeft ze eindelijk weer bloemkool, snijboontjes, spagetti, andijvie etc. gegeten.

Geplaatst

Wat een grapjassen die twee van jou. Dési eet liever haar worst apart en de korstjes van het brood zijn nog steeds favoriet.

Bedankt voor jullie lieve reacties btw. Doet me goed. Voel me ook goed. Ben me al aan het berusten in het feit dat ons gezin op 3 blijft steken en dat helpt.

Geplaatst

Natasja, die Desi van jullie is dus ook een figuur met eten zeg..haha

ESK, dat gaat nog wat worden met die twee mannen van jou.

Wij hebben hier geen gedoe mee. Wessel eet heel goed en echt bijna alles. Als hij een dag niet eet is dat niet zo erg en gaat hij ook zonder iets naar bed. De volgende dag eet hij dan vanzelf weer.

Lauren begint, geloof ik, al echt door te slapen. Ze eet nu rond 22.30 uur en meestal kwam ze dan tussen 4 en 5. gisteren en vandaag kwam ze pas tussen 6 en 6.30 uur. Zo lekker om te slapen van 23 tot 6.30 uur.

Even nog een update mbt mijn pa. Hij was van de week jarig en ik stuurde hem een sms-je vroeg in de ochtend. Toen belde hij mij meteen terug met de mededeling dat hij in Noorwegen zat met z'n vriendin. Was hij even 'vergeten' te vertellen....

Geplaatst

Oh Dorine, dat is niet leuk om te horen denk ik. Aan de andere kant moet het misschien ook een beetje een opluchting zijn dat hij iig weer een doel in zijn leven heeft? Mijn moeder had na 1,5 jaar weer een vriend. Voor die tijd waren wij meestal aan het entertainen. Ze heeft niet echt hobby's en de vrienden die ze had samen met mijn vader daarvan kwamen er gewoon een heleboel niet meer. Ze nodigden haar ook niet uit. Zo sneu. Na 8 jaar heeft ze deze relatie beeindigd, vlak voordat ze ziek werd. Dat heeft ze alkeen doorstaan met mijn zusje en mij dan. Vind het wel jammer dat ze haar relatie beeindigd heeft, maar begrijp haar wel. Het is alleen niet de persoon om alleen te zijn. Eh, ik hoop dat je begrijpt waar ik heen wil. Mn hoofd begint toch een beetje over te lopen de laatste wachtweek ;-)

Geplaatst

Hey Natasja,

Ik begrijp wel waar je heen wilt en ik heb ook geen problemen met het feit dat mijn pa een nieuwe vlam heeft. Wat dat betreft ben ik heel blij voor hem dat hij iemand heeft waar hij gelukkig mee is dus dat is het niet.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik hem afgelopen week 3 x gebeld heb en alleen maar heb gehoord wat hij met zijn nieuwe liefde had gedaan, hoe het met haar zoon ging, wat haar vriendinnen hadden meegemaakt etc etc.

Hij heeft tijdens die 3 telefoongesprekken niet eens gevraagd hoe het met mij / de kinderen ging en dat doet pijn. Lauren is vandaag alweer 8 weken oud en hij heeft haar 2 x gezien omdat hij het steeds te druk heeft met haar... hij heeft geen tijd meer om te komen.

Je kunt je voorstellen dat het hierdoor heel dubbel voor mij is. Ik ben blij voor hem maar hij mag ook nog wel aan ons denken. Daarnaast belde hij het afgelopen jaar als hij iets kleins had meegemaakt / ging doen en nu vergeet hij zelfs te vertellen dat hij in het buitenland zit.

Het contrast is te groot en daar heb ik moeite mee...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden