Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen!

Hoe gaat het met je dorine? Lauren al weer 2 dagen 'oud', gaat veels te snel he?

Ben je nog in het ziekenhuis? Hoe is de bloeddruk, snel omlaag gegaan? En wessel, hoe reageert hij? En hoe reageer jij, opeens (nuja, na 9 mndn) twee wondertjes? Hoe doet lauren het? Is ze aanhet bijkomen van de bevalling? Geef je borstvoeding? Oei, dat zijn veel vragen, een nieuwsgierig aagje hier.

Dadelijk met storm naar de fysio. Vanwege zijn banaantjeshouding. Het gaat steeds beter maar zijn schouders staan erg scheef. Hij rolt amper (2x in de maand), maar dat komt vast nog wel. Wat een verschil met merel, die kroop nu al een paar weken en zat zelf met een lepel te eten in een triptrapstoel.

Nu spelen ze samen op een matje naast me, kijk met 1 oog hier en 1 oog daar.

Merel begint nu noors te praten. Eergisteren zei ze ha det als afscheidsgroet. En toen ik deze week vroeg wat zegt de koe : MØ! En niet BOE, maar even later was het weer boe voor de koe.

Merel zegt sinds een tijdje bah voordat ze moet poepen. Maar vaak wil ze dan toch niet op de wc of potje. Vandaag wel maar ze poepte pas toen de luier weer om zat. Wat doen jullie nu met zindelijkheid?

Geplaatst

Ik doe er helemaal niets aan. Thomas is zich nog helemaal nergens van bewust op dat gebied, dus dan heeft zindelijkheidstraining weinig nut. Jongens zijn zowiezo wat trager geloof ik op dat gebied.

Ik was zo goed begonnen met afvallen, was al 2,5 kilo van de bijna 9 kwijt en nu heb ik vanmiddag een pak koekjes (een HEEL pak) naar binnen zitten werken. Kon mezelf niet helpen en nu baal ik als een stekker. Waarom heb ik die dingen dan ook in huis en waarom kan ik niet stoppen met eten?? Voel me ook nog 's schuldig en ik vind het hartstikke zonde. Niet dat ik daar nu ineens weer 2 kilo van aan kom, maar ik zal er ook zeker niet van afvallen... Nou ja, vandaag dan maar weer vol goede moed verder met m'n dieet en toch maar proberen dit soort "dips" niet meer te doen...

Joris is nu bezig zijn vingers te inspecteren. Hij grijpt alles wat hij grijpen kan. En stevig ook! En maar lachen. En zo lekker tevreden! Hij vind werkelijk bijna alles wel best. Dadelijk komt mijn man thuis en gaan we nog een eindje wandelen. Eventjes een frisse neus halen met z'n viertjes.

Geplaatst

Esk, wat goed dat je bezig bent met afvallen (tenminste als ook bij jou de zwangerschapskilo's zijn blijven kleven). Een goed begin is er. Tja, dat pak koekjes. Moeilijk he? Ik val gelukkig niet snel voor zoet maar wel voor zout, de enige remedie is het niet in huis halen. Hoef ik er ook niet aan te denken. Of anders kan je iets in huis halen wat je wel mag eten van jezelf als je trek krijgt. Bijvoorbeeld rijstwafels of altijd eerst een glas water drinken en dan kijken of je nog trek hebt? Ik ben nu inmiddels bijna 14 kilo afgevallen! Knok hier dan ook heel hard voor. Mijn methode is gezond eten, meer water drinken en niet snoepen en drie keer in de week trainen. Nog 1 kilo en ik zit op mijn gewicht voor mijn eerste zwangerschap. Ik ga daarna nog even door want toen was ik eigenlijk ook al aan de zware kant. Ik hou er rekening mee dat het vanaf dan heel langzaam gaat. Ik ben er heel slecht in om me aan een dieet te houden, daarom probeer ik het op deze manier. Dadelijk weer rennen. Ik ren inmiddels 30 minuten, dat had ik nooit gedacht. Daarna nog wat cardio-oefeningen. Ik hoop dat ik dezelfde inzet kan opbrengen als ik weer ga werken, maar het wordt lastig met avonddiensten. Ik had trouwens afgesproken dat ik 1 maart weer zou beginnen maar dan nog niet mijn volledige baan, ik ga maart en april 20% werken. Dan heb ik en loon en verlofgeld. Echter heeft mijn cheffin nog steeds mijn rooster niet rond. Het is ook een enorm gepuzzel maar zou graag willen weten welke avonden ik ga werken. Ik maak nu allemaal afspraken die ik misschien alsnog moet gaan afzeggen.

Met storm gaat het goed. Zijn nek en schouder spieren zijn nog wat aan de korte kant waardoor hij nog steeds niet rolt. Maar het doet hem geen zeer meer en hij kijkt goed om zich heen. We zijn nu ontslagen bij de fysio.

Heb je nog lekker gewandeld esk?

Geplaatst

Hi dames.

Hier dan eindelijk het verhaal van mijn bevalling.

Afgelopen vrijdag op controle geweest bij de vk. Alles zag er goed uit en ze had me gestript. Als het strippen effect zou hebben had dit binnen 24 uur moeten zijn maar dat was dus niet het geval. Zaterdagmiddag rond het middaguur begon ik vocht te verliezen. Zodra ik opstond had ik het idee dat ik iets voelde lopen maar het was te weinig om op te vangen. De vk wilde toch ff kijken of dit gebroken vliezen waren dus zaterdagmiddag weer op controle. zij dacht niet dat het mijn vliezen waren en ik zou kijken hoe het verloop zou zijn. Bloeddruk ook meteen gecontroleerd en die was nog steeds prima. Weer naar huis en afwachten dus.

Zondagochtend begon ik mijn slijmprop te verliezen en had nog steeds ditzelfde vochtverlies. Na overleg met de vk wilde zij toch dat ik ff naar het ziekenhuis zou gaan om zeker te weten dat er geen scheurtje in mijn vliezen zat.

Rond 11.30 uur waren we in het ziekenhuis en meteen een ctg. Die was prima en ook maar ff mijn bloeddruk meten. Mijn onderdruk bleek bij de eerste controle 95 te zijn en na 3 x controleren steeg deze opeens naar 115. Toen ook direct bloedwaarden en urine gecontroleerd maar die uitslagen waren goed.

Mijn bloeddruk bleef zo hoog en dus werd er om 15uur besloten dat ik opgenomen werd. Meteen aan het magnesiuminfuus en een catheter. Om 15.30 uur besloten ze mijn vliezen te breken en ik kreeg direct weeen. Om 16.30 uur kwamen ze controleren en toen bleek ik 6cm te hebben. 5 minuten later was de pijn zo heftig en dacht ik dat ik persdrang had waardoor ze nogmaals gingen controleren. Terwijl de vk haar handschoenen aan het aantrekken was zei ik nogmaals dat ik persdrang had en toen ging ze heel snel voelen. Ik bleek toen dus idd volledige ontsluiting te hebben en het was dus ook echt persdrang. Met een rotvaart ben ik naar de verloskamers gereden en werd een gyn opgeroepen omdat het allemaal zo snel ging. Ik kon nog net op het bed in de verloskamer overgelegd worden en toen moest ik echt meepersen, ik kon niet meer anders. Bij de volgende perswee is Lauren geboren.

Binnen 30 minuten van 6cm ontsluiting naar het vasthouden van je dochter is wel heel heftig. De pijn die ik zo kort gevoeld heb is niet te omschrijven, zo heftig.

Wonder boven wonder ben ik er zelf volledig ongeschonden vanaf gekomen, geen knip, geen hechting, zelfs geen scheurtje.

Doordat alles zomsnel is gegaan was ik zondagmiddag best wel 'van slag'. Ik kon maar moeilijk bevatten dat ik al met Lauren op een kamer lag en dat alles al voorbij was.

Op zich gaat mijn herstel ook vrij vlot alleen mijn bloeddruk blijft hoog en ik heb super veel last van mijn bekken. Gelukkig mochten zowel Lauren als ik gisteren naar huis en sindsdien gaat het wel beter. Ik heb tabletjes tegen de hoge bloeddruk en voor de rest doe ik het rustig aan. Ik heb een super leuke kraamzorg (tot en met zondag) die er samen met manlief op hamert dat ik rustig aan moet doen.

Lauren was meer dan 10% afgevallen dus zij moest 24 uur bijgevoed worden. Inmiddels was ze vandaag alweer 70 gram aangekomen dus het gaat goed. Verder ziet ze wel best geel dus hopelijk word dit niet te erg.

De bv komt erg goed op gang. Ik heb nu last van stuwing en begin morgen misschien ook maar met kolven als het te heftig wordt.

Geplaatst

Hier even schrikken gisteren ik had toch verteld dat zoë ziek was nou wij kregen het ook en maandagavond werd ook Mason verkouden gistermiddag werd hij heel huilerig wat niks voor hem is temperatuur opgenomen 39 koorts ik naar de huisartsenpost direct door naar het ziekenhuis bleek hij een oorontsteking te hebben dus we moesten blijven hij kreeg een infuusje in zijn hand (ik had het helemaal zwaar zon klein humpie en dan een infuus en ik was ook nog is alleen want mijn man moest thuis bij zoë blijven) nu mocht hij gelukkig net weer naar huis want koorts was gezakt werden we net gebeld dat in zijn bloedwaarde het RSvirus zit dus als hij zieker word moet hij weer opgenomen worden in het ziekenhuis ik hoop dat dat niet hoeft we moeten skeet zijn op suffigheid, zijn flessen niet leeg drinken en benauwdheid maar dat heeft hij nu niet gelukkig.

Zoë heeft de bacterie waarschijnlijk van de crèche meegenomen

Geplaatst

ow Kiet, dat is zeker schrikken. Hopelijk wordt hij niet zieker. Let maar goed op hem.

Wessel vindt Lauren helemaal leuk. Hij wil heel de dag alleen maar 'baby kijken' en 'kusjes geven, zo schattig.

Ik lig nu nog op bed ivm hevige bekkenklachten. Heb nog niet veel tijd doorgebracht met beiden kids samen. Manlief is vooral met Wessel bezig

Geplaatst

Ik heb wel het idee dat het wat beter gaat hij hoest nog wel en heeft last van snot maar hij is verder wel gezellig en vrolijk. En hij heeft gelukkig geen koorts meer.

Maar ik vind dat hoesten bij zon kleine baby wel eng hoor lijkt net of hij stikt!

En ik heb ook snachts dat ik het eng vind ben bang dat hij stopt met ademen vannacht heeft hij doorgeslapen van 22.30 tot 7.30 nou toen ik wakker werd ben ik gelijk gaan kijken of alles wel goed ging.

Geplaatst

Ik vind het altijd eng als mijn kinderen zich niet laten horen. Ik ben echt heel bang voor wiegedood. Bij Thomas begint dat nu wel af te nemen omdat hij zichzelf natuurlijk heel goed kan bewegen en zo, maar bij Joris heb ik daar nog wel angst voor. Daarom ligt hij zonder knuffels en zo in bed en heb ik het hemeltje weggehaald (hij woelt en hij grijpt) en hij ligt alleen in een slaapzakje, want dekentjes zijn doodeng.

Geplaatst

Jeetje Dorine, Wat is dat ntzettend snel gegaan. En fijn dat je geen hechtingen hebt. Had je de vorige keer geen sub totaal ruptuur?

Heerlijk dat jullie thuis zijn, Hoe gaat het nu?

Ook ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe ze er uitziet, dus tijd voor een foto!

Kiet, Dat is schrikken zeg! Gaat het vandaag weer wat beter? Ik ga nog steeds een paar keer bij Lucas luisteren, als hij slaapt. Ik word in de nacht meestel 2 maal wakker, dan ga ik naar de wc en meteen even bij zijn deur luisteren.

Wat knap dat jullie al zo afgevallen zijn zeg!

Ik heb vandaag een echo gehad en alles zag er goed uit. Ze zag het hartje ook al kloppen, hij is nu al wel 6mm groot :-). Ze kon ook zien waar de roze afscheiding vandaan kwam. 70 tot 80% van de zwangerschappen met deze termijn gaan goed vertelde ze, dus ik ben nu een stuk positiever en ga er nu gewoon van genieten.

Met Lucas gaat alles goed. We hebben in de tuin een bak staan met zand en hij vind het leuk om daarmee te spelen. We willen binnenkort een houten zandbak kopen voor in de tuin. Wie weet komt er binnenkort ergens een leuke aanbieding, want het seizoen gaat weer beginnen. Hij is helemaal weg van de Opa's en van Papa. Oma en Mama ziet hij dan even niet meer staan. Als Oma komt, kijkt hij meteen om zich heen om te kijken of opa er ook is.

Geplaatst

Kiet, hoe gaat het met Mason?

Rome, wat fijn dat jullie al een hartje hebben zien kloppen. Nu genieten van de komende maanden en hopelijk heb je een goede zwangerschap.

Het is weer ff geleden dat ik hier ben geweest maar mijn kraamweek is iets anders gelopen dan van te voren gedacht.

Lauren zag geel en dit werd de afgelopen dagen steeds erger. Afgelopen vrijdag is ze geprikt en het billirubine-gehalte was te hoog waardoor ze naar het ziekenhuis moest.

Vrijdagavond werd ze opgenomen met de mededeling dat ze 3 dagen zou moeten blijven en ook ik werd voor deze periode opgenomen. Lauren lag op de couveuse-afdeling onder een blauwe lamp en ik op de kraamafdeling. Nadat ik deze klap net emotioneel een beetje verwerkt had kwam de kinderarts met de mededeling dat deze opname waarschijnlijk gebaseerd was op een foutieve uitslag en dat ze misschien wel weer naar huis mocht. Een uur later kregen we deze bevestiging en werden wij beiden weer ontslagen uit het ziekenhuis. Dit hele gebeuren heeft echter wel indruk gemaakt. Ik kon het, vanwege mijn bekkenklachten, nog niet aan om lang beneden te zitten maar ben wel op en neer naar het ziekenhuis moeten gaan. Lauren had ook wat opstartprobleempjes met haar temperatuur dus ook voor haar was dit uitstapje niet echt bevorderlijk.

Maar goed, gelukkig mochten we dus na een paar uur weer naar huis en was het een dubbel feestje om weer thuis te komen.

De kraamhulp zou eigenlijk tot vandaag blijven maar ik heb er wat extra uren bijgekregen. Ze komt nu morgenochtend nog en dan sta ik er 'alleen' voor. Manlief moet vanaf morgen weer werken.

Wessel gaat deze week wel naar de opvang want ik kan het nog niet aan om met 2 kids alleen te zijn.

En hier is ze dan, onze kleine prinses....

[ATTACH=CONFIG]3707[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een schatje! Balen van je kraamweek. Ik kan me wel voorstellen hoe je je moest voelen. Joris had een navelontsteking en moest ook met spoed naar het ziekenhuis en het was toen een tijdje onzeker of hij weer naar huis mocht. Ik kon niet mee, dus zat thuis ongerust te wezen. Joris was toen nog geen 2 dagen oud.

Bekkenproblemen herken ik ook. Ik heb erg veel last gehad van mijn bekken de eerste weken en ik kan je aanraden om echt, echt, echt te proberen je rust te nemen en het traplopen tree voor tree te doen (beide voeten op dezelfde tree steeds). Ik heb nu (Joris is 5 maanden) nog steeds last van 1 heup. Met name als ik opsta in de ochtend. De eerste week kon ik mijn benen ook niet zelf in bed krijgen, maar moest ik ze er in tillen. Gelukkig ging dat al wel snel beter, maar het is toch een hele aanslag op je lijf.

Overigens is Thomas de eerste weken ook gewoon naar het kinderdagverblijf gegaan. Dat geeft enorm rust! En het is fijn om je even te kunnen richten op je jongste. Sinds de geboorte van Joris is Thomas trouwens een echt papa-kindje geworden. Als papa in de kamer is, kan ik net zo goed inpakken want mij ziet 'ie dan niet staan, maar ik las dat Lucas van Rome dat ook heeft, dus misschien is dat gewoon een fase...

En wanneer gaat die Thomas van ons nou 'ns lopen??? Aan twee handjes doet hij nu wel, maar los of aan 1 hand nog steeds niet. En hij wordt zo zwaar...

Geplaatst

Rome wat goed een kloppend hartje! Wanneer ben je uitgerekend?

Dorine wat rot!! Dat is niet wat je je voorsteld als je aan je kraamweek denkt! En wat een plaatje! Echt een meisje! Hoeveel woog ze eigenlijk bij de geboorte?

Zoë is ook meer op papa gericht als hij thuis is ook sinds Mason geboren is doet ze dat.

Mason gaat een stuk beter vrijdag was hij heel benauwd dus nog naar het ziekenhuis geweest maar we mochten wel weer naar huis en nu gaat het beter met hem gelukkig!

Geplaatst

Dorine, wat is Lauren een dotje! Echt een meidje ja.

Heftig, julie ziekenhuisgedoe. Hopelijk nu voorlopig lekker thuis en bijkomen van alles. En weer een nieuw ritme vinden.

Rome, van harte met je goede echo! Super joh. Op naar een goede verdere zwangerschap.

Hier alles goed.

Milou heeft onlangs haar eerste kiezen gekregen. In 1 week 4 stuks .. haha. 4 poepbroeken op een dag en gebroken nachten. Maar toen we al die kiesjes ontdekte snapten we wel waarom.

En vanochtend stond mevrouwtje ineens boven aan de trap (ze kon nog helemaal geen traplopen .. dacht ik .. dus ik was even boven bezig en zij beneden ... ).

Waterpokken hebben geheerst op het KDV, maar ze heeft ze niet gekregen. 'hopelijk' de volgende ronde dat ze ze wel krijgt, moet toch een keer.

Ze kan nu ook wat woordjes. En gisteren waren we op een verjaardag, met avondeten. De gastvrouw vertelt dat ze het eten heeft klaargezet en dat we zelf kunnen gaan pakken, waarop Milou mijn hand pakt, me meetrekt en zegt: eten! Fantastich hoor, dat communiceren :)

Liefs allemaal!

Geplaatst

Wessel is ook helemaal papa-fan. De afgelopen week heeft hij volledig met papa doorgebracht maar hij kwam wel regelmatig 'mama-kijken'. Zodra wij nu echter beiden beneden zijn staat papa op

Nr.1.

ESK, kan me voorstellen dat het zwaar is om Thomas nog steeds te tillen. Hopelijk gaat hij snel loslopen.

Kiet, Lauren was bij de geboorte 52 cm en 3325 gram.

Morgenochtend afscheid nemen van de kraamzorg. Jammer, heb een leuke tijd met haar gehad.

Geplaatst

Hei, ik was er wel maar toen ik een paar dagen terug een heel bericht had getypt ging het mis met het plaatsen. Heb daarna geen zin meer om alles opnieuw te schrijven.

Jeetje dorine, wat een schrik. Hoe gaat het nu met lauren? Ik lees dat de kraamzorg weggaat en manlief werken, heb je iemand anders die je kan helpen in de buurt? Ik vond het erg fijn dat mijn man en mijn ouders met merel bezig konden zijn maar het was een dubbel gevoel. Ik wilde dit ook zelf terwijl ik verstandelijk wist dat het niet ging. Neem je tijd voor je eigen herstel, hoe lastig dit is. Mijn schoonzus heeft veel baat gehad met bekkenklachten met het dragen van een bekkenband de eerste maand. Misschien iets voor jou? Ze heeft altijd spijt gehad dat ze deze niet heeft gedragen met haar tweede.

Rome, gefeliciteerd met een kloppend hartje, een ongelooflijk wonder! Leuk dat lucas zo gek is op buten spelen. Hier gaan we liefst iedere dag minimaal een paar uur buiten spelen. Alleen als het echt te koud is blijven we binnen maar dat is deze weinter nog maar een paar keer gebeurd. We vinden het belangrijk en proberen hier dan ook prioriteit aan te geven ook al heb ik soms helemaal geen zin in aankleden van al die kleertjes met ene tegenstribbelende merel. Ze kan sinds een paar dagen haar laarsjes zelf aan en uit doen, dat scheelt, vind ze het een stuk leuker.

Esk, wat jammer dat het nog steeds niet zo vlot met thomas en het lopen. Ik had eigenlijk gedacht dat het vanaf het moment dat hij de eerste stapjes deed heel snel zou gaan. Storm is ook geen snelle, hij rolt zich nog niet zelf om. Volgens de fysio ligt dit aan zijn korte schouderspieren, we doen braaf zijn oefeningetjes.

hier geen voorkeur voor pappa of mamma.

annelies, dat is schrikken, opeens een milou bovenaan de trap. fijn dat alles verder zo goed gaat.

ik ga zo de dokter bellen, merel hoest al meer dan een maand.

vraagje, wat vinden jullie van elektrisch poetsen met die kleintjes? merel wil dat t liefste maar ik lees tegenstrijdige adviezen op internet.

2 poepbroeken ruik ik, holadijee

Geplaatst

Hei!

Ik heb gisteren voor het eerst gewerkt. Ging prima.

Maar toen ik terug reed dacht ik aan thomas esk, haha, raar maar waar. Ik bedacht me dat mijn middelste nichtje ook laat was met lopen. Ze kon het wel maar wilde het niet. Daarnaast weigerde ze trappen te lopen en leek het alsof ze liever lui dan moe was, want ze wilde nooit rennen met andere kindjes. Bleek dat ze echt heel weinig ziet, zodra ze een bril kreeg ging ze ook opeens springen en trap lopen en op stoelen klimmen, etc. Waarschijnlijk is het dit niet bij thomas maar ik wild ehet toch even melden.

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ursela vond je het moeilijk om je kids achter te laten om te gaan werken? of vond je het wel even lekker om eruit te zijn.

Ik ging vanmiddag Zoë ophalen van het kdv zat ze bij een leidster opschoot samen een baby te voeren haha zoë is helemaal met babies bezig haha

dorine hoe is het gegaan vandaag je eerste dag helemaal alleen met 2 kids.

Geplaatst

Wat een grappige foto kiet. Merel gaat ook steeds meteen erbij liggen als storm op zijn speelkleedje ligt. Soms bovenop hem....dat is jammer want dan moet ik ze uit elkaar halen. Is mason al geinterresseerd in het kleedje?

Ik was trouwens helemaal ontroerd om dorine's foto. Het heeft iets heel bijzonders zo'n nieuw leven.

Merel zit nu naast me op de vloer en zichzelf te tekenen. Drie dingen waar ik blij mee ben:

a. dat we er nog steeds niet aan toegekomen zijn om de begane grond te verbouwen en dus geen nieuwe vloer hebben

b. dat ik extreem makkelijk afwasbare stiften heb gekocht.

c. mijn lieve kleine kunstenares.

Hier waait het heel hard en sneeuwt het, binnenblijfweer.

Kiet, het valt reuze mee. Ik ben vaker een avondje weg (ik train drie keer in de week of bezoek vrienden of zoiets). Maar dit is toch anders omdat ik niet naar huis kan als er iets is. Ik rij zo'n 60-80 kilometer op mijn avondronde. Het enige wat zwaar is, is het weinige slaap. Ik lig pas rond 12 uur in bed en storm wordt meestal tegen 6 uur wakker en merel om 6 uur. Ik vind het heerlijk om weer aan het werken te zijn, hou van mijn werk. Gisteren een heel mooi moment meegemaakt met een patient die thuis is gekomen uit het ziekenhuis zodat hij in een vertrouwde omgeving kan sterven. Het weinige wat we kunnen doen kan zo'n groot verschil uitmaken.

Thuis een mijlpaal, storm kan nu, met wat ondersteuning, zelf in de tripptrapp stoel zitten. Hij vond het heerlijk gsiteren om zelf zijn brood van tafel te pakken. Het werd een enorme kliederboel, zo lief.

Geplaatst

Kiet, wat een leuke foto.

Ik ben nog niet alleen met twee kids. Ik heb teveel problemen met mijn bekken waardoor ik niet voor Wessel kan zorgen. Ik kan hem niet tillen en ook niet ingrijpen als hij iets doet wat niet mag. Een onverwachte beweging zou voor mij voor nog meer problemen zorgen dus hebben we besloten Wessel deze week naar de oppas te brengen. Hij is ma bij de gastmoeder geweest. Gisteren bij opa&oma, vandaag bij mijn zwager en morgen weer naar de gastmoeder. Vrijdag is manlief vrij (als het goed is) en dan hebben we heerlijk een dag met z'n vieren. Ik merk wel dat mijn bekken elke dag hele kleine beetjes beter gaat dus ik hoop dat we vrijdag een klein blokje kunnen wandelen met z'n allen. Ik ben met Lauren nog helemaal niet buiten geweest (behalve het uistapje naar het ziekenhuis). Omdat zij problemen had om zich op temperatuur te houden werd geadviseerd hier eerst aandacht aan te besteden alvorens we naar buiten zouden gaan.

Het gaat nu een stuk beter. Ze zit nu tussen de 36,5 en 37 graden dus dat is goed. Vorige week zakte haar temp. naar 35,8, was toch wel erg laag....

Ursela, ik ben helemaal verbaasd als ik lees dat Storm al in de triptrapp zit en zijn brood kan pakken. Wat gaat die tijd toch snel. Ik weet nog dat jij vertelde dat hij geboren was en nu is hij alweer zo 'groot'.

Fijn dat je het weer leuk vond om te gaan werken. Jij hebt ook een emotioneel zware baan, lijkt me. Knap dat je zoiets kunt. Ik ben wat dat betreft een 'kei-harde-tante' en werk daardoor waarschijnlijk ook echt in een mannenwereld.. hahaha

ESK, ik heb dus exact dezelfde problemen met mijn bekken zoals jij ze beschrijft. Nu gaat het gelukkig al ietsjes beter maar vorige week kon ook ik mijn benen niet in bed tillen. Ik moest ze met mijn armen optrekken om zo in bed te komen. Super pijnlijk!

Het in en uit mijn bed gaan om Lauren te voeden vond ik ook extreem moeilijk maar heb het wel gedaan. Ik wilde zo graag zelf voor haar zorgen en niet door mijn lichaam gerempt worden. Gelukkig heb ik dit rustig aan gedaan en is het goed gegaan.

Ik loop idd ook de trap op of af met eerst twee voeten op 1 tree. Dit doe ik ook nog zijwaarts want dat gaat beter dan rechtdoor lopen.

Ik heb nu op beide verdiepingen alle spullen liggen om met Lauren een dagje door te komen. Ik ga 1 x per dag naar beneden en 1x per dag naar boven. Tot nu toe heb ik het volgehouden om de volledige dag beneden te zijn. We hebben een heerlijke bank waar ik ook goed op kan slapen dus 's-middags doen we beneden samen een dutje.

Rome, hoe gaat het? Geniet je van je zwangerschap?

Tessa, hoe is het met jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden