Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dorine, in bed ook omdraaien met 2 benen tegelijk (eventueel een kussen tussen je knieen). In ieder geval proberen om je bekken zoveel mogelijk "gelijk" te houden. O ja, en ik heb veel baat gehad bij de fysiotherapie, speciaal gericht op de bekkenbodemspieren. Ik had namelijk na de bevallen veel last van mijn bekken, maar ook van urineverlies als ik moest niezen of hoesten of ik kon het niet goed ophouden als ik erg nodig moest. Dat is helemaal weg (gelukkig!) door de fysiotherapie en ook mijn bekkenklachten zijn daar stukken minder van geworden. Je kunt daar al vrij snel mee beginnen, de fysio vond zelfs hoe eerder hoe beter.

Ursula, dus toch weer aan het werk en het is bevallen als ik het zo lees. Thomas mankeert niets aan z'n ogen denk ik. Hij ziet z'n rozijntjes op meters afstand liggen, haha. Thomas is heel onzeker en wil best lopen, maar dan gewoon aan 2 handjes. En zo gauw die zekerheid weggaat, dan stopt hij met lopen. Nu ben ik dus zoveel mogelijk aan het oefenen aan de handjes zodat hij die zekerheid opbouwt (hij wordt daarvan weer minder wiebelig).

En Joris heeft zich gister voor het eerst omgedraaid. Joehoe! Weer een stap bereikt. *trots* Hij is een halve maand sneller daarmee dan Thomas, maar die deed het 1 keer en toen 2 maanden niet meer... Joris draait zich nu de hele dag om. Alleen van buik naar rug lukt hem nog niet. Ze liggen nu allebei onder een babygym. Als Thomas ziet dat Joris eronder gaat, wil hij ook meteen. Nou, ok dan. Dus ze liggen gemoedelijk naast elkaar onder hun eigen babygym. Heb er maar even een fotootje van gemaakt, want vond het er wel schattig uitzien. Helaas kunnen we nog niet naar buiten omdat het zo regent.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esk, ik heb tijdens de zwangerschap ook intensieve bekkenbodemfysio gehad en daar heb ook ik veel aan gehad. Nu doe ik ook trouw de oefeningen en daardoor merk ik dat het langzaamaan beter gaat.

Wat goed van Joris dat hij al draait, wat worden ze weer snel groot hè?

Geplaatst

Zoë doet dat ook als mason op het speelkleed ligt komt ze er bij staan zegt ze liggen liggen en dan komt ze erbij liggen ik heb het idee dat ze soms ook weer klein wil zijn ze wil namelijk soms ook in de box liggen en dan moet de mobiel draaien en van de week pakte in mason uit de maxi cosi ik draai me om is zoë erin gaan liggen!!

Dorine hoe gaat het s nachts met lauren komt ze vaak voor een voeding?

Geplaatst

Esk, daarmee is joris sneller dan storm, die wil nog niet draaien. Van rug naar buik nog nooit gedaan en van buik naar rug gaat per ongeluk. Hij heeft daar een hekel aan en gaat heel hard krijsen als het gebeurd. Ik moest wel gniffelen om thomas en zijn oog voor rozijntjes.

Dorine, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Heb je het geduld om langzaam te herstellen of wordt dit lastig voor je? Lijk mij vooral lastig dat je nog niet aan je 'normale' leventje/ritme kan gaan werken. Ik had dat nodig zodat alles een beetje op zijn plek viel.

Kiet, wat lief dat zoe dat doet. Merel had/heeft dat ook. Het wordt wel minder nu. Ze maakt duidelijk een verschil tussen wat baby-dingen zijn en wat merel dingen zijn. Zo is een plastic lepeltje voor baby's en de beugel op de tripprtrapp is ook voor baby's en niet voor kindjes.

Ik heb nu voor september voor storm 2 dagen per week gevraagd op de barnehagen, voorkeur aangegeven voor dezelfde groep als waar merel in zit. Ik had nagevraagd of en wat het beste was: het kwam er op neer dat het voor storm bijna altijd beter is om bij zijn zus in de groep te komen (groep is van 1 tot 3 jaar) omdat dit voor hem een gevoel van veiligheid, herkenning geeft. Voor merel kan het of niets uitmaken of het kan zijn dat ze veels te veel voor storm gaat zorgen en mee bemoeien. Dit gaat meestal na een paar maanden weer over. Vond het een lastige keuze.

Laten jullie de kinderen wel eens bij jullie in bed slapen? Vanochtend was merel wakker om 5.30 en toen heeft ze nog even bij ons rustig gelegen. Helaas werd storm om 5.45 wakker en toen was het niet meer rustig liggen. Ik geef storm altijd bv in bed sochtends.

Geplaatst

Oja, ik ga vanavond (als manlief vrij heeft 'gevraagd' op zijn werk) een vliegtuig boeken. We denken nu aan eind deze maand, begin april. Even kijken of vanavond de goedkopere vluchten er nog zijn.

Dorine, heb jij misschien een campingbedje te leen? Of een autostoeltje? Of een wandelwagentje?

Geplaatst

Zoë slaapt nooit bij ons in bed snachts zou ik dat sowieso nooit doen want ben bang dat je daar dan nooit meer vanaf komt en sochtends zou ik wel gezellig vinden maar als zoë wakker is tussen 7 en 8 dan staat ze gelijk bij het traphekje beneden beneden te roepen haha

Geplaatst

Wessel slaapt ook nooit bij ons in bed. Hij is pas tussen 7 en 8 wakker en wil dan ook meteen naar beneden.

Kiet, ik mag niet klagen met Lauren. Ze komt meestal tussen 24 en 01 uur en dan tussen 4 en 5 uur. Daarna pas weer tegen 8 uur in de ochtend dus dat gaat goed. Afgelopen nacht zat er zelfs een keer 5 uur tussen de voedingen waardoor ik heel wat uurtjes heb kunnen slapen.

Manlief is morgen en maandag vrij, heerlijk genieten van een lang weekend met z'n vieren.

Geplaatst

Lucas slaapt ook nooit bij ons in bed. Ik ben bang dat het dan een gewoonte gaat worden en hij niet meer in zijn eigen bedje wil. Net als Wessel en Zoë is als hij wakkker word, meteen naar beneden wil om pap te eten en te spelen. We hebben wel eens geprobeerd als hij zo vroeg wakker was om hem bij ons neer te leggen, maar hij blijft niet liggen.

Leuke foto's!

Hier gaat alles goed. Lucas ligt even te slapen, dus ik ga lekker een bakkie thee zetten!

Geplaatst

Hier ook lekker aan de thee met boven een slapend meisje,

Milou is vaak nog lekker lui als ze wakker is en wil dan nog wel even bij ons in bed luieren. Heerlijk is dat.

's Nachts is 1 keer gebeurd echt een hele nacht: toen we ons nichtje (11 jaar) te logeren hadden. Zij ligt dan bij Milou op de kamer, maar Milou moest ineens zo huilen begin van de nacht en kreeg haar niet getroost. Wou nichtje niet wakker houden en heb Milou dus bij ons in bed genomen. Is niks waard hoor, want ik kan er echt niet van slapen. Maar het is wel heel schattig. Ze zocht mij echt op als ze tussendoor eventjes wakker werd: even tegen me aan liggen, zo van: ben je er nog, en dan weer terugrollen naar het midden en verder slapen.

Als ze ziek is doen we het ook wel eens, dat is dan vaak later in de nacht ofzo.

Milou is verder heel dol op haar eigen bed en op slapen, dus het is geen gewoonte. Maar dat hou ik ook wel in de gaten.

Wat super schattig dat de grote zussen ook weer even klein willen zijn!

Hoe lang slapen jullie kinderen 's middags? Milou is nu al wel een tijdje over naar 1 slaapje. Maar die is dan soms wel 3 uur lang! Op zich lekker, maar soms heb ik het gevoel dat ze daardoor 's nachts korter slaapt.

Geplaatst

Oh, ik wou ook nog even reageren op Esk, die pas schreef over angst voor wiegendood.

Dat heb ik namelijk ook heel erg en ik vind weinig herkenning in de omgeving. Vriendinnen hebben er niet zo'n last van blijkbaar. Ik ga veels te vaak bij haar kijken, soms hou ik me echt in, omdat ik weet dat ze er waarschijnlijk wakker van wordt.

Ik merkte dat het toen Milou rond 1,5 was het eindelijk minder werd. Maar toen had ze een week waarin ze 4 kiezen kreeg en 's nachts veel wakker was. Toen ze daarna weer goed ging slapen, had ik er weer moeite mee.

Maar met Joris heb je er dus weer net zo last van?

Herkenbaar voor anderen of helemaal niet?

Geplaatst

Ik ben er wel meer van bewust ja. Als het 's ochtends na de tijd is dat ik hem normaal hoor, ga ik altijd kijken en soms moet ik mij bedwingen om niet teveel / te snel te gaan kijken. Ik denk dat iedere moeder deze angst in meer of mindere mate wel heeft. Het is een van die dingen waar je niet zoveel invloed meer op hebt als je de aanbevelingen volgt (waaronder op de rug slapen). Ik ben bij Thomas nu een stuk geruster. Ten eerste is hij al bijna 2 en is de kans dus heel klein. Ten tweede kan hij zich prima omdraaien en z'n hoofd optillen. Dat zijn allemaal dingen waardoor de kans weer kleiner is geworden. Beide kinderen liggen alleen in een slaapzak in bed en de knuffel hangt boven hun hoofd vastgemaakt. Verder ligt er niets in bed waar ze onder/bij/tussen kunnen komen. Joris duimt, Thomas tut en dat schijnt ook goed te zijn tegen wiegendood. Rationeel maak ik me dus niet zo druk, maar ja, vertel me dat nog maar eens als het zo stil blijft in de ochtend... maar goed, naarmate ze ouder worden, groeit ook het vertrouwen. Joris kan zich nu naar de buik draaien en ik hoop ook snel naar de rug. Weer een zorg minder.

Ik heb 't er al wel eens met mijn moeder over gehad. Zij zegt het gevoel wel te herkennen en dat het vanzelf over gaat naarmate de kinderen meer zelf kunnen.

En over het slapen in bed. Hier slapen ze nooit bij ons in bed. Ook niet als ze ziek zijn. Ik leg nog liever een matras op hun kamertje als dat nodig zou zijn, dan dat ik een van de twee in bed zou nemen. Veel te bang dat ik er op ga liggen of zo. Ik doe dan waarschijnlijk ook geen oog dicht. Wel komen de kinderen regelmatig op zondagochtend bij ons in bed. Niet zozeer om te slapen (want met die woelwaters gaat dat niet), maar gewoon voor de gezelligheid. Beetje stoeien en gezellig keutelen.

Geplaatst

Ik heb dat ook hoor dat ik vaak bij Mason ga kijken gelukkig maakt hij een hoop geluidjes in zijn slaap dus dan weet ik dat het goed gaat. Bij zoë kijk ik altijd als ik zelf ga slapen nog even bij haar heb ik die angst nu minder omdat ze al groter is.

Geplaatst

Hoi Kiet, ik lees natuurlijk af en toe nog mee....

gaat weer beter. Heb meer energie sinds mijn mama goede uitslagen had en zij weer bijna haar eigen gang kan gaan. Hakte er ff in. Nu dat weer beter gaat hebben we besloten dat we gaan voor nog 1 ivf. Kan nu nog zeg maar.

Geplaatst

Natasja, wat fijn om weer ff een kort berichtje van je te lezen. Wat fijn dat je moeder goede uitslagen had en dat jullie nog voor 1 poging gaan. Ik wens je alle succes van de wereld, jullie hebben het zo verdiend!

Geplaatst

Natasja, Wat fijn dat het beter met je gaat en dat jullie nog een ivf behandeling gaan doen. Ik ga voor jullie duimen en gun het jullie zo.

Ik las gisteren in een magazine gelezen dat je alarmmatrasjes of matjes hebt. Als de baby dan een aantal seconden geen adem haalt, gaat het alarm af. Ik had hier nog nooit van gehoord.

Geplaatst

Hoi Meiden,

leuk weekend gehad?

ik ben gister met mijn moeder naar de musical Wicked geweest was erg gezellig! en vandaag heerlijk buiten geweest het was zulk mooi weer!

Mason slaapt sinds een week door! * ik klop het gelijk even af straks stopt hij er weer mee haha*

Geplaatst

Hei!

Natasja, fijn om zo'n goed bericht van jou te lezen. Ik sluit me aan bij dorine en vind ook dat jullie nu alle geluk hebben verdiend.

ga zo allen een klein berichtje, pbtje sturen.

In noorwegen is æroflot nog niet doorgedrongen. Hier wordt geen speciale aandacht besteed aan het matrasje en wiegendood. Iedereen zweert daarentegen wel bij gezondheidsdekentjes, dat zijn dekentjes met gaatjes. Die gebruik ik ook, als storm ze over zijn hoofdje trekt dan kan hij gewoon door de gaatjes ademen. Verder heeft hij in zijn bedje een ruimgehaakt wollen dekentje wat mijn oma in 1924 heeft gemaakt voor haar eerste dochter. Ze hadden het krap, het is daarom heel sjiek geworden want het werd meteen gebruikt voor alle kinderen (16 stuks!) als doopkleedje en warm wiegenkleedje. Merel heeft al heel lang een dekbedje, maar ze kruipt altijd omhoog en het dekbedje ligt dan ana de andere kant.

Kiet, lekker weer, hmmmm, heerlijk. Wow, nog geen twee maanden en al doorslapen?!!!

Hoe gaat het met jou dorine en de kleintjes? Hoe is wessel nu met zijn zusje? Hoe vind jij het zelf om twee kinderen te hebben?

Annelies, heerlijk zo'n lang slaapje. Hier slaapt merel ook vaak 2 a 3 uur overdag.

Merel heeft vandaag voor het eerst op haar potje geplast. Ik had een nieuw potje gekocht waarop ze makkelijker kan gaan zitten. Ze wilde niet op het andere potje zitten. wel op de brilverkleiner. Zo eentje: ekmer.no/barn-og-baby/baderom/potter/babybjörn-pottestol-enggrønn

Merels beschermengel is druk geweest dit weekend. Ik was een weekendje weg met storm en een vriendin. Manlief dacht dat hij in de woonkamer een groter raam zou inzetten. Nuja, merel kreeg het hele raam op zich, het landde halverwege midden op haar buik. Zo'n raam is megazwaar, drielaagsglas en maasieve houten kozijnen. Hij belde de dokter, die wilde dat ze langs zou komen voor een controle maar in het weekend zit de huiartsenpost op 1,5 uur rijden en er was sneeuwstorm, hij kon niet gaan rijden want je zag de weg niet eens. Tja, toen aan de hand van de arts aan de telefoon zelf een controle uitgevoerd. En ontlasting in de gaten gehouden ivm bloedingen. Gelukkig ziet het er naar uit dat ze er niets aan over heeft gehouden. Een grote blauwe plek in haar zij en auw op haar hoofd. Aan 1 kant viel het raam op een barbapappapuzzel met een stevige kartonnen doos. Waarschijnlijk heeft dit haar gered. Manlief is nog steeds in shock, moest heel erg huilen savonds en kan het maar niet uit zijn hoofd zetten.

Geplaatst

Oh wat erg dat het raam op merel is gevallen ik zou me ook kapot schrikken en enorm rot voelen wat een geluk heeft ze gehad zeg!!

Geplaatst

Zoë slaapt echt maar een uurtje overdag en s'avonds gast ze om half zeven naar bed en slaapt dan tot 7-8 uur sochtends

Geplaatst

Jeetje, zo zie je maar dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit. Gelukkig is het goed afgelopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden