Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kiet, wat super goed van Mason. HIj wordt weer snel groot zeg!

Natasja, dat klinkt zeker als genieten van het mooie weer. Ik kan er deze week niet zo van genieten aangezien ik nog aan het werk ben. Maar ik hoef alleen nog maar vandaag en morgen en dan ruim 3 weken vakantie. Dan kan het genieten hier ook beginnen.

wat heerlijk dat jullie zoveel kunnen varen en dat Desi het ook leuk vind. Zo'n reis klinkt super. Nu Desi dus maar snel uit de luiers krijgen.. hahaha

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klinkt goed, Natasja! En dat jullie dat aandurven met een kleintje!

Ik ben vanaf volgende week 2 weken vrij en we gaan 1 week daarvan naar Landal (Coldenhove). Later in september gaan we nog naar Landal Hoog Vaals. Weinig spannends dus, maar wel lekker relaxed en (hopelijk) luxe. Misschien dat Joris eind september al wel loopt!! Hij staat nu meer op z'n benen dan dat hij zit. Hij trekt zich ook overal aan op (is nu bijna 11 maanden). Ik weet niet wat ik mee maak... Vind het wel super om te zien en ben erg trots! Ben erg benieuwd, want ik zag hem vanochtend al langs de box stappen. Wiebelig en wel, maar toch...

Geplaatst

Wat knap van Joris wat is hij snel!!! Zo zie je maar weer dat elk kind het in zijn eigen tempo doet! Lijkt me wel super makkelijk als ze allebei lopen!

Geplaatst

Jee Esk, dat is super van Joris.

Landal is ook heerlijk, al ben je er maar even uit, vakantie is vakantie.

Heb nog langgggg niet geboekt, maar heb er wel reuze zin aan hihi. Zijn al een x in Thailand geweest. Prima goed daar. Wat dat betreft zijn er nog zoveel leuke plekjes op aarde. En waarom wachten, vooor je het weet ben je oud of krijg je kanker (vriendin, vader, moeder etc.) en dan kan het niet meer. Ik zeg: sparen!

Geplaatst

Daar is het goed weer voor. Heb begrepen dat het de komende dagen superHEET gaat worden.

Wij hebben ook wel veel gereisd hoor, voordat de kinderen kwamen (en voordat ik mijn man kende). Ik ben in Thailand geweest, in Mexico, Guatemala en Belize en ik ben in Zuid Afrika geweest (naast een boel Europese landen). Ik vond het heel leuk om te doen, maar momenteel heb ik helemaal geen behoefte aan verre reizen. Vind het wel altijd leuk om de verhalen van anderen te horen die wel ver op vakantie gaan, maar zelf heb ik momenteel genoeg aan Europa. Ach, dat kan ook zo maar ineens weer veranderen. Voorlopig ben ik in ieder geval al tevreden met een huisje in NL en dan zien we volgend jaar wel weer verder. Het idee is om misschien wel naar Oostenrijk te gaan in de zomer en iets van Tenerife in de winter. Maar nog niets concreets, voorlopig blijft het bij plannen (en sparen).

Ik denk trouwens dat ik hier het badje maar eventjes niet opzet. Geen zin om Joris er steeds uit te moeten vissen... ik denk dat ik strakjes eventjes op de fiets richting supermarkt ga. Inmiddels heb ik fietstassen en 2 zitjes, dus kan er ook meer mee op de fiets.

Geplaatst

Ik heb net ook lekker in het badje gezeten met de kinderen en nu zitten we met z'n drieën een koekje te eten het is zo iets gewoons maar ik geniet er echt van!

Geplaatst

Wat heerlijk he dat lekkere weer. Kiet, ik herken het zo goed. Van die super kleine en normale dingen kan je opeens onwijs genieten.

ESK, wat goed van Joris. Kan me voorstellen dat je neet weet wat je meemaakt nu. Grappig om te zien dat er zoveel verschil zit tussen die twee.

Ik heb vandaag ook mijn laatste werkdag en hierna ruim 3 weken vakantie. Volgende week dinsdag stappen we lekker op het vliegtuig naar zuid Spanje waar we ruim 2,5 week blijven. Heerlijk, ik heb er echt super veel zin in.

Lauren gaat ook snel met haar ontwikkeling. Ze draait nu van rug naar buik en weer terug (soms draait ze dan dezelfde kant op waardoor ze dus echt rollend over de vloer gaat, ziet er erg grappig uit).

Ook wil ze steeds zitten. Zodra ze op schoot zit trekt ze zich echt overeind zodat ze rechtop kan zitten. Maandag nog naar het cb, ben benieuwd hoe zwaar en groot ze nu is.

Een tijdje niets vermeld hier over mijn pa dus ik zal jullie weer eens ff updaten. Zoals jullie weten gaat bij hun alles in een razend tempo. 1,5 week geleden belde hij mij op een avond met de vraag wat ik er van zou vinden als ze gingen samenwonen. Prima, ze zijn oud en wijs genoeg. Ik vind het allemaal snel maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Wel had ik aangegeven dat ik het erg prettig zou vinden als ze dat niet in het huis van mijn pa zouden doen omdat ik dat toch wel moeilijk vind. Gelukkig vonden zowel hij, als mijn broer en zijn nieuwe vriendin dit ook dus dat was ook niet de bedoeling.

Vorige week (4 dagen na dit eerste telefoontje) belt hij om te vertellen dat ze een leuk huis hebben gezien waar ze toch wel wat serieuzer naar willen kijken...

Gisteren een telefoontje dat ze het huis genomen hebben en komend weekend de sleutel krijgen. Tsja.. hoezo snel...???

Maar goed, ik ben blij voor ze. Ik had wel verwacht dat dit ook super snel zou gaan dus het was geen verrassing. Wel moet het huis van mijn pa nu snel in de verkoop zodat hij hopelijk niet te lang dubbele lasten houdt. Persoonlijk zou ik deze keuze niet genomen hebben in deze huizenmarkt maar goed, hij neemt zelf dit risico.

Nu zeggen ze dat ze rustig aan gaan verhuizen (ja hoor...). Ik denk dus dat als wij van vakantie terug komen dat het huis van mijn pa leeg is en dat ze samen in het nieuwe huis wonen ;-)

Nou, ik ga mijn laatste zaakjes afronden hier op kantoor. Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Dorine wat snel allemaal! Ik denk ook dat ze na jullie vakantie samenwonen!

Jeetje ze laten er geen gras over groeien, kan je het trouwens wel goed vinden met je vaders vriendin?

Hele fijne vakantie!

Geplaatst
Dorine wat snel allemaal! Ik denk ook dat ze na jullie vakantie samenwonen! Jeetje ze laten er geen gras over groeien, kan je het trouwens wel goed vinden met je vaders vriendin?Hele fijne vakantie!
Ja, ik kan het gelukkig wel goed met haar vinden maar het gaat me af en toe een beetje snel.Mijn broer is niet eens naar het huis gaan kijken, hij vindt het helemaal te snel.Maar goed, we zullen zien hoe het gaat.Dames, ik spreek jullie over 2,5 week. Ik ga lekker van de spaanse zon genieten.
Geplaatst

Ik denk het ook, dat ze samenwonen. Misschien niet officieel maar in de praktijk voor honderd procent.

Merel en luiervrij gaat erg goed. Eerst hadden we nog af en toe ongelukjes (vooral met poepen) maar de afgelopen week niet meer. Alleen op de barnehagen want daar zegt ze het niet. Ze heeft het 1x proberen te zeggen dat ze moest plassen, wees naar haar broek maar de 'juf' pikte het niet op, reageerde met, ja merel wat een mooi riempje heb je aan vandaag. Haha, ze kon zich voor het hoofd slaan later.

Ik ben heel trots. Ook al weet ik dat het gewoon iets is dat vanzelf komt en je er eigenlijk geen krediet voor mag krijgen.

Met storm gaat het ook goed. Hij zit nu deze maanden wekelijks bij de fysiotherapeut vanwege dat zijn voetjes heel scheef naar binen staan en de spieren daar te kort zijn. Ze houden hem in de gaten of het zich verbeterd. Zoniet dan worden we doorverwezen. Hij heeft speciale sandaaltjes gekregen en ik moet eigenlijk met hem oefenen op een trampoline maar die heb ik nog niet gekocht. Voorlopig bij de buren oefenen. Het enige 'vervelende' is dat storm de laatste weken enorm aan mij gehecht is. Lees: hij gaat krijsen KRIJSEN (!!!) als ik meer dan 2-3 meter van hem vandaan ben. Zelfs zijn papa is niet voldoende. Pfff vermoeiend, even naar de wc, even iets pakken, even in de keuekn, etc, krijsen. Hoop dat het een hele korte fase is. We shall see.

Het goede weer is nu een beetje voorbij helaas. We zijn volop in de herfst en daarmee in de bessenpluk aanbeland. Gisteren zo genieten, zat ik in het zonnetje met twee kleintjes op mijn schoot blauwe bessen te plukken. Genieten, rijkdom.

Ik moet deze week een beslissing nemen en ben er nog niet uit wat ik zal doen. Ik had me aangemeld voor een opleiding die in oktober zou beginnen en 1 jaar zou duren. Nadeel was dat ik een x-aantal jaren praktijk moest hebben op dat vakgebied voordat ik het bijbehorende diploma zou krijgen. Dat zou zo'n 8 tot 10 jaar kunnen duren. Na veel graven en spitten ben ik erachter gekomen dat ik een andre variant kan doen die twee jaar theorie en meer examens inhoudt maar ook korter praktijk-eis heeft. Dan zou ik over 3 a 4 jaar dat diploma kunnen krijgen. Dat klinkt veel aantrekkelijker. Ik had me al aangemeld bij een opleidingscentra, kon me gelukkig nog afmelden. De tweede opleidingvariant wordt niet in de buurt gegeven maar in trondheim en begint al 1 september. Storm begint in de barnehagen in september, twee dagen in de week, maar ik denk dat het heel lang duurt voordat hij daar gewend is (in ieder geval een paar weken). Mijn dilemma is nu: ik heb zo'n zin om te beginnen, ben erg gemotiveerd. Maar 1 septmeber is eigenlijk net te vroeg. Daarnaast is manlief oververmoeid, als ik met een studie erbij begin is dit een extra belasting van mijn gezin. (ik ben ook nog met dementiezorg bezig). Ik kan er ook voor kiezen om pas volgend jaar te beginnen,. Als ik dan klaar ben met de thorie heb ik ook ongeveer genoeg gewerkt om de praktijk eis te halen en het diploma te krijgen. En ik kan extra geld verdienen, vanaf november loopt het betaalde zorgverlof van manlief af (hij heeft 1 dag in de weke vrij) en dan wilt hij eigenlijk niet terug naar 5 dagen maar 4 blijven werken.

Verstandelijk neig ik er naar om het uit te stellen maar ik ben bang dat het volgend jaar missschien nog slechter uitkomt om er aan te beginnen. En ik heb zo'n zin....

Geplaatst

Wat goed van Merel en luiervrij. Kan me voorstellen dat je trots bent (hier wordt om een luier gevraagd als D moet plassen, poepen. Ze wil niet meer op pot en niet op toilet :-(

Geplaatst

Moet er niet aan denken aan nu al herfst. Denk dan altijd aan wind en regen, hoewel het toch ook heel mooi kan zijn. Het weer iig en de bomen zo mooi.

Geplaatst

Succes met beslissen in verband met je opleiding Ursela. Moeilijk nu met je man enz. Doen wat je fevoel je ingeeft dan maar.

Kan zelf helaas ook nog niet op cursus in sept/okt. Het zit vol, sta op wachtlijst. Hopelijk wordt het maart. Wil ook graag beginnen... Ach ja, werk ik iig nog tot maart 2 dagen. Ook niet heel erg.

Geplaatst

Als ik je verhaal zo lees Ursela, zou ik de opleiding toch even uitstellen. Het is heel jammer, maar je jonge gezin vraagt zoveel tijd en aandacht en aangezien je nu even niet op je man kan rekenen.

Maar misschien wel een plan trekken om ervoor te zorgen dat je volgend jaar wel echt kan beginnen?

Naar van Storm zijn voetjes.

Esk, wat goed van Joris! Grappig he, dat dat zo ontzettend verschilt tussen je 2 kinderen.

Natas, goed om te lezen dat je leuke plannen aan het maken bent voor jullie gezin. Heel veel mensen doen het, reizen met een kind. Het lijkt mij zo'n gedoe.

Wat gaat het al goed bij jullie met het zindelijk maken! Fijn hoor.

Hier verder nog niet mee begonnen. En nu hebben we ook net een nieuwe (stoffen) bank, dus mevrouwtje in haar blootje laten rondlopen ... wil ik nu even niet ;)

Milou woog woensdag op het CB 12,9 kilo bij 92 cm. Lang en slank. En alles was helemaal goed, grappig die minitestjes die ze moeten doen.

Wel jammer dat ze vlak daarvoor viel van ons tuintrapje (kan ze prima vanaf, maar niet als ze eerst, zonder dat ik het merk, mijn schoenen aandoet ... oeps). 'dat heeft ze anders nooit'

Fijn weekend! En Dorine leest het niet meer, maar ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben!!

Geplaatst

Ursela ik zou denk ik ook de opleiding even uitstellen omdat je man niet lekker in zijn vel zit.

Sjsl wat zielig van Milou dat ze gevallen is!! Wel grappig dat ze jou schoenen aan had gedaan, zoë doet heel vaak mijn schoenen aan of die van oma ook weleens.

Wij gaan morgen samen een weekend weg, heeft mijn man geregeld als verassing omdat we 9 sept 3 jaar gertrouwd zijn zo lief van hem!

Geplaatst

Zo, vandaag had Milou haar allereerste mega krijs-driftbui!

Awwww ... het was zo zielig. En ook wel een beetje mijn schuld.

Kind wordt de laatste dagen achterlijk vroeg wakker (5.30, zo iets), dus ze is moe.

Vandaag veel te laat pas aan haar middagdutje toegekomen, omdat ik nog van alles aan het rommelen was. Een wasje, even opruimen, even computeren. Milou zat lekker rustig nog even tv te kijken, met een speen die ze toevallig gevonden had (normaal liggen de spenen alleen in bed, maar deze lag beneden om schoon te maken).

Toen ik zei dat ze nu echt naar bedje moest .... huilen.

Mee naar boven gesleept, waar ze hysterisch bij het traphek ging staan en doen, ze wou weer naar beneden. Ze keek me aan en gooit zo die speen van de trap af ... van .. ja, nu moeten we wel weer naar beneden.

Nou, niet dus, er ligt er nog wel 1 in haar bed.

Krijsen niet normaal. Ze kwam ook helemaal niet meer uit haar woorden ... mama werd 'ma .. haaaa ... huilsnik ... ma'. Stootte ze ook nog keihard d'r hoofd toen ik haar optilde en ze boos de andere kant opzwiepte ...

Poe, ik wist niet zo goed wat te doen. Uiteindelijk rustig op mijn bed gaan zitten en aangegeven dat ze erbij mocht. Na een paar minuten werd ze weer rustig en na 10 minuten op mijn bed, wou ze wel gaan slapen.

Ik hoop dat het door oververmoeidheid kwam en een terugkerend iets wordt, mijn hart brak gewoon!

Geplaatst

Ahh wat zielig!! Ja rot zijn die driftbuien zoë heeft ze ook weleens gelukkig niet vaak maar ze kan dag ook niet meer kalmeren ik vind dat ook echt vreselijk. Gelukkig gebeurt het niet vaak dat het zo extreem is

Geplaatst

Hier ook regelmatig driftbuien hoor. Zeker als meneer wat moeier is.

Kort berichtje. We zijn op vakantie (met laptop), dus ga zo meteen Joris uit bed vissen en dan gaan we weer lekker verder vakantie-vieren :-)

Geplaatst

Hoi, rustig hier zeg. 't Is ook mooi weer om veel buiten te zijn. Nog een paar nachtjes slapen en dan gaat D naar de psz. Zal mij benieuwen. Heb gelukkig vrij op de maandag, mocht ze het niet leuk vinden dan ben ik iig thuis :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden