Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heerlijk wat tijd voor jezelf. Die momenten zijn er maar weinig haha. Dacht als D op de psz is heb ik maandagochtend vrij. Nu ben ik 3 maandagen en vrijdagen aan het werk, dus nog geen tijd voor mezelf :-) Nu even, ze slaapt. Ff snel door het huis en toch nog even in de ng lezen.

D heeft nu dat zwart/wit/grijze jurkje aan met een leggin idem als de onderkant van het jurkje en zwarte laarsjes erbij. Wordt zo al een heel dametje haha. Gaat veel te snel :-( En kan het niet overdoen. Extra genieten dan maar he.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die zwart-witte is ook echt een dametjesjurk. Jammer he? Dat je niet sommige dagen/weken/tijden/fases kan overdoen? Merel is de laatste dagen opeens weer superrrlief. De draakweek is gelukkig achter ons. Ze kan steeds meer zeggen/benoemen. Ook storm probeert veel woorden na te zeggen.

Minder leuk: vannacht 2 uur wakker gelegen. merel werd om 0300 wakker en het lukte haar niet om zelf in slaap te komen. Geen gekrijs of zo maar wakker en af en toe even naar ons komen. Toen om 0400 haar bij ons in bed laten slapen. Resultaat datik zelf pas om 0500 in slaap viel, om zes uur gaat de wekker dus niet zo veel geslapen. En dan vanavond naar concert en dit weekend avonddiensten. Ach, hoort erbij.

Natas, jammer dat je niet en kan werken en kan kneuteren thuis op de maandagen. Twee natasjas....Maar jullie kunnen extra inkomsten nu goed gebruiken toch?

Esk, loopt joris al? Storm nog niet. Hij wil wel maar zijn ene voetje gaat niet vooruit. Ik moet eigenlijk iedere dag 10 minuten buigen. Maar hij vind dat vervelend en wil niet stil blijven zitten op mijn schoot. We hebben nu extra fysio gekregen.

Geplaatst

Ursula, hoe gaat het met je rug?

Natasja, wat een leuke kleren allemaal! Ik had het zelf ook leuk gevonden om te gaan shoppen voor een meisje. Maar goed, dat zit er niet in, dus doen we ons best maar op het (beperkte) aanbod voor jongens.

Ik heb het mezelf gemakkelijk gemaakt en ik heb eergister via internet 3 wintertruien voor Thomas besteld. Hier ligt dan wel geen sneeuw, maar het is soms best al fris en een shirt met lange mouwen is dan ook aan de koude kant. Thomas houdt niet van vestjes, die moeten dan helemaal tot boven dicht, geen gezicht...

Vannacht een beroerde nacht gehad. Was lang geleden (en hopelijk duurt het ook weer lang voordat het zo weer is). Tussen 23 en 3 uur ben ik er tig keer uit geweest voor beide kinderen. Voel me nu enigszins gaar. Zou willen dat ik niet hoef te werken vandaag, maar dat zit er niet in. Dus ik zit een beetje gaar en stilletjes achter mijn bureau te hopen dat de tijd wat opschiet en ik naar huis kan...

Thomas is ook ziek geweest afgelopen week, maar gelukkig is hij nu weer beter. Vandaag zijn ze allebei weer naar het kinderdagverblijf. Het is altijd een hoop gedoe als je kinders ziek zijn. Naast dat het gewoon enorm vervelend is voor de kinderen zelf, is het ook altijd een boel geregel om de oppas rond te krijgen. Soms vraag ik me wel eens af of het werken nou wel opweegt tegen het gedoe dat je ermee hebt...

Geplaatst

Oja, marchan (als je nog meeleest), hoe gaat het nu met bv?

Deze week begint hier het keerpunt te komen. Storm drinkt steeds minder lang en daardoor is de melkproductie steeds verder aan het afnemen. Het hoeft ook niet meer perse van hem. Eerst was het eerste wat hij deed naar mijn borst duiken, nu is de wereld om hem heen veel interessanter. Op zich fijn dat het zo vanzelf/natuurlijk gaat met afnemende interesse.

Geplaatst

Tegelijk een bericht getypt zie ik. Jij ook een beroerde nacht, Ursula.

Nee, Joris loopt nog niet, maar het zit er wel aan te komen. Hij staat overal tegenaan en stapt over naar een ander object. Hij loopt achter de loopwagen en heel af en toe staat hij los als hij het niet doorheeft. Ik denk dat hij in ieder geval voor de kerst (maar waarschijnlijk wel eerder) wel loopt.

Dan krijgen ze bij jullie wel snel al fysio, toch? Thomas liep pas bij 22 maanden en kreeg rond de 18 maanden pas fysio.

Geplaatst

Ook een beroerde nacht? Wat was er aan de hand?

Storm krijgt geen fysio omdat hij nog niet loopt maar omdat zijn voetjes scheef staan, als hij staat staat hij vooral met zijn linkervoet verkeerd, helemaal op het zijbotje. Dat proberen we nu te corriegeren nu alles nog flexibel is.

Geplaatst

Ach zo! Ja, hier ook een beroerde nacht (zie postje onder jouw postje :-) ). Thomas had volgens mij 2 keer een nachtmerrie en kon zijn tut niet vinden. Joris begon gewoon te huilen en was niet stil te krijgen. Uiteindelijk heeft hij een halve fles gedronken en toen was het goed. Ik vermoed dat Joris wakker is geworden van Thomas... maar als hij dan eenmaal wakker is, dan duurt het altijd een tijdje...

Geplaatst

hoi Ursela,

sinds half Augustus ben ik gestopt met de BV.

Dus uiteindelijk 2 jaar en 3 maanden BV gegeven.

Jace denkt nog steeds dat mijn borsten van haar zijn.

Maar dat komt wel goed haha.

Fijne avond allemaal!

Gr

Geplaatst

Dat is nog pittig. En een raar gezicht of niet en ligt het aan mij? Hoor van een kennisje. Haar dochtertje van 1 jaar en 8 maanden zegt gewoon:tiet. Zo walgelijk.

Geplaatst

Hei!

Hier ook een meisje van twee op de barnehagen die zodra ze haar moeder ziet roept: PUPP! (borst/tiet). Ik vind dat wel grappig. Met noorse woorden heb ik vaak geen negatieve of positieve associaties. Soms erg handig. Zo kom ik erg goed overeen met een patient, dit terwijl collega's moeite met hem hebben omdat hij een denigrerend woordgebruik kiest. Haha, mijn noors is daar gewoon nog niet subtiel genoeg voor, nooit iets van gemerkt. Waardoor mijn houding neutraal bleef en hij helemaal is 'ontdooid' bij mij. Marchan, als ik het goed lees reageerd natasja niet op de borstvoeding maar op de woordkeuze? Ik vindk tiet geen mooi woord. Borst vind ik veel mooier. Maar het zijn maar letters op een rijtje. Ik merk wel dat ik erg moet oppassen welke woorden ik gebruik, merel is net een papegaai, herhaald alles wat we zeggen.

Over het woord tiet nog iets anders, wat ik leuk vond. Toen mijn nichtjes hier op bezoek waren kwamen ze steeds niet meer bij als we het over tyttebær (spreek uit tietebaahr) hadden. Dat zijn rode bessen die hier overal groeien en bij veel maaltijden gegeten worden. Ze waren duidelijk in de leeftijd dat ze bij het woord tiete niets andres konden doen dan proesten van het lachen en rood worden. Ik had zelf die associatie nog nooit gezien voordat zij er op reageerden.

Marchan, fijn dat het zo lang goed is gegaan met bv. Ik las laatst dat ze stamcellen hebben ontdekt in moedermelk. Die weer een associatie hadden met het verlagen van risico op alzheimer. Sinds ik met de cursus dementie bezig ben, valt mijn oog de hele tijd op alles wat met dementie te maken heeft. Het is zo'n lelijke ziekte, hoop dat ze snel meer te weten komen over deze ziekte.

Esk, hoe ging jouw nacht? Mijne verliep perfect!!!! Ok, 1x merel terug moeten leggen om 0500 maar ze sliep tot 7.30!!!! (storm tot 6.45). Heerlijk, alsof ze wist dat we pas om half 1 thuis waren. Het oppassen ging ook goed. Merel ging rustig slapen onder regie van de oppas. Het hielp misschien dat we haar heel vaak verteld waren wat we gingen doen. En het konsert was magisch. Was af en toe tot tranen geroerd. Mocht je van diepe donkere stemmen houden, sivert høyem treedt binnnenkort ook in rotterdam en amsterdam op.

Geplaatst

hey ladies,

Daar ben ik ook weer eens. Het gaat wel oke met me. Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat mijn ma de hersenbloeding kreeg. Ik ben nu voor de laatste keer (hopelijk) op weg naar mijn ouderlijk huis en dan zijn alle spullen eruit. Mijn pa

Is nu op vakantie dus ik ga nog 1x alleen die kant op. Daarna probeer ik het af te sluiten.

Verder heb ik het zo verschrikkelijk druk. Mijn huidige opdracht voor mijn werk kost mij ruim 3 uur reistijd per dag, wat allemaal eigen tijd is. Daarnaast werk ik 9 uur per dag bij de klant dus ik ben nu in 4 dagen 53 uur aan het werk en reizen. Absurd maar helaas niets aan te doen. De detacheringswereld is momenteel niet de beste branche om te werken dus ik ben blij dat ik nog aan het werk ben. Heb de laatste tijd al veel collega's gezien die ontslagen zijn.

Daarnaast probeer ik ook nog tijd voor mijn gezin te maken en te genieten.

Dit alles zorgt ervoor dat ik de laatste tijd

Echt heel erg moe ben maar dat is ook niet zo heel vreemd.

Met de kids gaat het erg goed. Lauren is ook alweer 7 maanden. Ze zit los, heeft 6 tanden, tijgert heel de kamer door en eet echt alles wat ik haar voorzet.

Wessel gaat ook goed. Hij praat met zinnen van 8 woorden en loopt echt af als een wekker..hahaha

Wat grappig dat ik las dat de meiden hier voorkeuren krijgen voor de tekeningen op de luiers. Dat weet ik wat me nog te wachten staat.

Wessel is nu al een hele tijd zindelijk en draagt alleen 's-nachts nog een luier. Ook hij heeft, net als de mannen van ESK, geen voorkeur.

Natasja, ik blijf me steeds verbazen over jouw desi. Het wordt echt al een dametje.. En wat is zij groot. Wessel draagt nu mt 92 en 98 maar groter echt nog niet.

Lauren gaat wel heel hard, die zit ook al in mt 74.

Marchan, wat heb je de bv lang volgehouden zeg, knap.

Ursela, fijn dat je ook een rustige nacht hebt gehad. W had, echt super toevallig, 2 nachten geleden ook een slapeloze nacht.. Uiteindelijk hebben we hem bij ons laten slapen. De keren dat hij 's-nacht

Wakker is geworden zijn echt op 1 hand te tellen.

L slaapt ook prima. Ze gaan meestal 'z-avonds rond 20 / 20.30 uur samen naar bed en slapen dan tot 7.30/8.00 uur. Mits wij ze niet wakker maken tijdens werkdagen tenminste.

@kiet, bedankt voor je pb, lief van je.

Geplaatst

Wat een slechte nachten hebben jullie allemaal gehad de laatste tijd! Gelukkig meestal maar incidenteel.

Hier ook, af en toe paar dagen achter elkaar dat ze vaak wakker wordt en dan weer weken helemaal niet.

Dorine, jeetje joh, wat heb je het toch druk. Hopelijk gaat het samenwonen van je vader met zijn vriendin goed en vinden jullie allemaal je weg daarin.

Veel sterke met alles!

Marchan, goed hoor, dat je zo lang BV hebt gegeven. Lijkt me heel speciaal, om je wat grotere kindje nog lekker te kunnen voeden. Heel anders dan met een baby. Wij zijn sinds 1 week gestopt met de avondfles. Eigenlijk zomaar, omdat ik het wel genoeg vond. En het gaat prima, ze mist het niet. Het avondritueel is dus weer wat verkort.

Ik heb vandaag, net als Natasja, ook eens lekker geshopt op een webshop. Allemaal leuke kleertjes gekocht. Sommige in 92/98, voor nu. En sommige 104/110, even kijken hoe het valt: of voor nu en dan mouwen omslaan, of voor volgend seizoen. Milou is ook lang, maar ze zal toch wel een keer minder hard gaan groeien? Ze was met de 2 jaarscontrole 92 cm. En ik doe alles in de droger, dus krimpt het wel wat van.

Ik doe de plaatjes even hieronder, sommige zijn setjes met legging, sommige alleen het bovenstuk. Het is wel leuk ja, shoppen voor een meisje :)

Fijn Ursela, een concert met tijd voor jezelf. Is af en toe nodig.

Mijn man en ik zitten in een klein dipje. We nemen te weinig tijd voor met z'n 2en. Op zich zijn we regelmatig op pad, maar of ieder met ons eigen ding, of met andere mensen erbij. Oppas regelen zodat we met z'n 2en iets kunnen gaan doen, komt er niet zo van. Moeten we veranderen.

Verder met Milou alles prima. Ze begint steeds meer te praten, ze heeft veel eigen woordjes, die alleen ik herken. Volgens het KDV heeft ze echt een eigen taaltje, doen niet alle kinderen blijkbaar.

noon = schoon

epieng = alsjeblieft

boen = ballon

enz enz

Ook wel veel woordjes goed. Het is wel heel schattig.

Ze kent nu ook de kleur zwart ... hihi.

Vanaf diinsdag zit ze in de peutergroep, het wennen ging prima, ze is er echt aan toe. Vooral die groepsspelletjes vindt ze geweldig.

En dan vanaf december naar de gastouder, mijn zusje. Tot nu toe is ze de komende maanden dan het enige kindje, dat vind ik wel wat minder. Ik zit er over te denken om haar dan ook een ochtend id week naar de peuterspeelzaal te doen. Hoewel we voorlopig nog samen op muziekles zitten, dus dat is ook leuk.

Milou is ook helemaal nooit ziek, zelfs amper verkouden. Hoe zit dat bij jullie kindjes? In het eerste jaar was dat wel anders, maar sinds ze 1 is, is ze nog nooit ziek geweest. Vind ik natuurlijk heel fijn!

75326133.th.jpg 50395879.th.jpg 42171297.th.jpg 75728340.th.jpg 99495176.th.jpg 71936457.th.jpg

Geplaatst

oh Annelies, wat een leuke setjes. Wat dat betreft vind ik het winkelen voor een meisje ook leuker. Voor Wessel koop ik echt stoere kleren en voor Lauren nu lekker veel rose nu ze nog zo klein is.

Geplaatst

Ik ben sinds een maandje of 2 van het roze af ... hihi ... dat heeft even 2 jaar geduurd hoor, vooral ik klaar was met die roze wolk.

En het schijnt dat de meeste meisjes er als ze 3 / 4 zijn er zelf wel weer op klimmen :)

Echt stoer voor jongens is natuurlijk ook leuk. Of dat beetje netjes, een polootje ofzo. Maar dan moeten ze misschien nog ietsje ouder zijn.

Milou gaat 's ochtends vaak voor mij een onderbroek pakken, als ik in de douche sta. Dan rent ze naar het ondergoed laatje .. en pakt altijd die ene roze of met motiefje, die zijn natuurlijk veeel leuker dan al die zwarte ... lol.

Ze zegt nu ook, als ik nieuwe kleren voor haar heb: oooohhh ... .moooooi!! Met zo'n hoog stemmetje.

Oh, en mevrouw heeft tegenwoordig een hele bos met krullen! Typisch he, eerst helemaal niet. De krullen zijn er alleen als haar haar nat is geweest, dus 's ochtends zijn ze weg, maar soms gaan we dan 'krullen maken' met een washandje. Vandaag regende het (vindt ze super leuk, ze woont in het goede land) en jeej, echt veel krullen.

Geplaatst

Rome heeft op Facebook gezet dat ze is bevallen van een zoontje! Afgelopen donderdag.

Ze is hier al even niet geweest, dus ik schrijf het maar even op.

Geplaatst

Haha, geslaagd dus Annelies. Zie 2 setjes die Dési ook heeft. Leuke kleertjes. Mooi, mooi is zeer herkenbaar.

Zijn met Desiree en haar man (ook van het forum) een weekendje uit. Zitten nu in Tilburg. Vanmiddag naar een binnenspeeltuin geweest. Zouden naar de Beekse Bergen, maar te nat :-(. Kindjes heerlijk spelen. Dési vraagt iets aan me waarop mijn antwoord is: dacht het van niet. Zegt madam terug: dacht het wel. Hahaha. Ze is net een spons. Dierenencyclopedie van mijn moeder staan uilen in waar ze zo gek van is. Ze weet ze allemaal te benoemen: ransuil, bosuil, oehoe, sneeuwuil, valkuil, kerkuil, ransuil en nu probeert ze ook witwangdwergooruil te zeggen hahahaha om te brullen. Langste zinnen zijn 6 tot 8 woorden, maar meestal 3-4. Zingt oa slaap poppie slaap en leest boekje zelf aan mij voor.

Geplaatst

Super!! Kan niet wachten tot Milou ook zulke dingen gaat zeggen. Alhoewel: even klein blijven mag ook ... het is nu ook al ZO leuk :)

Veel plezier nog op het weekend weg!

Geplaatst

Verdere info stond er niet bij!

Ik hoop dat ze hier nog eens komt vertellen.

Geplaatst

Dat kletsen is inderdaad erg leuk. Thomas had ik (toen hij net begon met praten) steeds gevraagd: Wie is de allerliefste? En dan gaf hij als antwoord "mama" (omdat ik dat natuurlijk als eerste voorgezegd had). Maar als ik het nu vraag start hij met "ma" en dan zegt hij snel "Thomas". ZOooooooo lief!

Vanochtend zijn we naar de kinderboerderij geweest. Toen we weg gingen zei hij: tot de volgende keer! :-)

Vanmiddag hebben we samen zitten kleien. Ik allemaal diertjes gemaakt (nou ja, iets wat op een dier lijkt dan) en hij maar raden wat het moest zijn. Zelf had hij natuurlijk ook dingen zitten maken, lol dat hij had. En maar tellen... hij slaat alleen steeds de drie over. Snapt het principe goed, je kan gewoon vragen hoeveel vingers je opsteekt of hoeveel krentjes hij ziet en dan telt hij ze, alleen komt hij dan dus verkeerd uit omdat hij 3 overslaat :-) . Kleurtjes gaan hier ook erg goed, vind hij een leuk spelletje.

Geplaatst

Hier gaat het tellen van 1, 2, 2, 2, 2 ... haha. Alles wat meer dan 1 is, is 2.

Knap hoor, dat Thomas al kan tellen en zo goed kleuren weet enzo.

De kleertjes zijn binnen, helemaal blij mee. Nu moet ik wel stoppen met kleren kopen, ze kan even vooruit :)

Milou zit officieel op de peutergroep! Mijn grote meid

Geplaatst

Hier tellen van 1 tm 10 en 'ik kom'. Kleuren gaat beter. Eerst was alles blauw, maar nu ook rood en groen.

Welke maat heb je genomen Annelies.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden