Ga naar inhoud

Mei & Juni moeders 2010


ursela

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

De regelgeving is sinds 2013 veranderd, je mag er de eerste twee pogingen sowieso maar 1 terug.

In ieder geval als je onder de 38 bent.

 

Maar anders hadden we ook voor 1 gekozen, zou veels te bang zijn voor een tweeling.

 

Ik denk dat we morgen ook horen of er eventueel cryo's zijn. Hadden we poging 1 wel (8 eicellen, 6 bevrucht, 1 TP en 3 cryo's).

 

Ik kan me echt niet meer concentreren op mijn werk hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons ziekenhuis zeggen ze dat je 15 dagen na de TP mag testen.

Eerste keer heb ik dat ook gedaan, tweede keer op dag 13.

 

We zllen zien hoe lang ik het dit keer volhou :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi resultaat annelies. Gaat het je lukken die dagen door te komen? Hopelijk heb je veel afleiding.

De duimen draaien hier! Pfff, er zijn altijd zo veel stappen in dit proces waarbij iets goed moet gaan. Je bent al ver gekomen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi resultaat annelies. Gaat het je lukken die dagen door te komen? Hopelijk heb je veel afleiding.

De duimen draaien hier! Pfff, er zijn altijd zo veel stappen in dit proces waarbij iets goed moet gaan. Je bent al ver gekomen. Succes!

 

Dank je Ursela!

 

Moet zeggen dat ik me er nu best nuchter over voel.

Vooral opgelucht dat het hele traject van prikken en plannen en punctie weer achter ons ligt. De dagen gaan denk ik wel snel, heb het druk op het werk en met Milou erbij is het natuurlijk ook anders dan toen bij de eerste pogingen.

Maar zal rond de 2e wachtweek vast wel van alles gaan voelen :)

 

Ik denk dat ik geen poging meer wil hierna, heb het toch als best belastend ervaren vooral door de punctie. Dus het voelt wel een beetje als: gaat ons leven wel of niet veranderen met de komst van een tweede? Op dit moment voelt zowel de wel als de niet goed. Maar dat gevoel zal wellicht ook wijzigen in de 2e wachtweek.

 

Zo ... dat waren even AL mijn gevoelens op een rijtje :) :)

 

XO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, en nog wat anders.

 

Weten jullie nog de tandenpoets dramas hier?

En dat ik toen ben begonnen met een tandenpoetslieds en stickers?

 

Dat heeft zich echt terugverdiend, want het gaat nu zo goed! Liedje en stickers zijn nu niet meer nodig (terwijl ze er wel gewoon liggen), ze doet gewoon haar mond open en vooral houdt hem ook open en ik kan goed poetsen.

 

Blij mee!

Nu op naar twee keer per dag poetsen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames..

Tijdje niet geweest, heb het echt onwijs druk.

Wat goed van alle kindjes die met zindelijkheid bezig zijn. De verhalen klinken zeer positief allemaal.

 

Kiet, gefeliciteerd met Mason. Alweer een jaar, wat gaat het snel.

 

De wintersport was echt top. Heel veel sneeuw en goed koud. Veel sneeuwballen gooien, sneeuwpop maken en sleeën.

En ik was zo trots op Wessel. Heel de reis geen ongelukje gebeurd met plassen. Hij gaf goed van te voren aan als hij naar de wc moest zodat wij tijd hadden om nog ergens te stoppen. Voor het eerst zo'n lange reis (en slapen in de auto ) zonder een luier.

 

Wat wel minder was, was dat hij alles onderspuugde op de heenreis. We moesten 850 km rijden waarvan de laatste 50 km door de'bergen'. Dit werd te veel voor Wessel en hij bleef maar overgeven, zo zielig!

Hij, ik, zijn autostoel en de achterbank van mijn auto... Vreselijk, vooral die stank.

Toen we aankwamen zijn we meteen samen in bad gegaan en daarna alles op de hand uitwassen... Pfff... Helse klus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou toch dan vanzelf moeten gaan? Ik bedoel, je houdt hem de luier om tot je merkt dat deze iedere ochtend droog is en dan doe je 'm een keer niet aan? Met een potje naast het bed of zo? Lijkt me minder werk dan zindelijk maken overdag ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag met zoë naar Nijntje de film de geweest in de bios, echt super leuk ze vond het prachtig!

Oh, superleuk!

Hoe lang duurt die film?

Wij hebben een bios om de hoek, denk dat wij ook gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En annelies, hoe gaat het met broeden? Wanneer krijg je te horen over evtuele cryo's?

 

Hier geen film, strm is helemaal niet in tv geinterresseerd en mrl houdt niet langer dan 5 minuten haar aandacht erbij.

Dametje wil af en toe helemaal alleen naar de wc, dat gata prima. Nog geen droge luiers snachts dus ze moet er dan nog 1 om ook al wil ze dat niet meer.

Ze leest bijna iedere avond uit boekjes voor aan haar broertje. Broertje wil alleen niet altijd netjes blijven zitten en dan wordt het slaan met boek op hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het gaat lekker hier.

Gisteren veel krampen. Maar op wachtdag 6 is dat nog niet eng, maar misschien wel een goed teken.

Vandaag dus WD 7 ... nog 6 nachtjes slapen.

De cyo's zullen we wel over horen als ik ga bellen met de uitslag van de test. We weten dat nu nog niet, omdat we niks wilden weten over de kwaliteit van het embryo. Dus de arts zei dan verder ook niks!

 

Heb wel sinds gistermiddag erge hoofdpijn. Denk dat het door de Utrogestan komt. Normaal heb ik dat in de stopweek van de pil.

 

Grappig dat verschil bij kinderen he. Kan Merel zich wel lang op iets anders concentreren? Milou kan uren naar de TV kijken, alle andere dingen 10 minuten.

Gaat ze dan zelf op de grote WC zitten?

 

Dat samen spelen lijkt me zo leuk. Milou als grote zus ... *droom*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, spannend zeg annelies. Hoop dat je niet te veel last hebt van de hoofdpijn.

 

Mrl kan zich lang op puzzles concentreren. Ze heeft een paar weken geleden eentje met 63 stukjes gelegd, maar daar deed ze drie dagen over en ze is bekend met de figuren op het plaatje(barbapapa puzzel). 24 stukjes gaat goed maar niet savonds dan is ze vaak te moe. We doen altijd nog een puzzel samen op het grote bed voordat ze gaat slapen.

Ja, dan gaat ze alleen naar de wc, ze gaat meestal op het potje maar soms ook op de gewone wc, dan legt ze zelf een verkleiner erop. Ik ga nog altijd even kijken, vaak heeft ze iets bedacht na het plassen, bv al het wc papier in de wec stoppen en dat soort leuke uitvindingen. Ik heb laatst een goed etip gelezen: wcrollen samenknijpen, dan rollen ze niet zo makkelijk af; goed tip want het werkt.

 

Hoe gaat het met de rest?

Wij gaan volgende week een paar weken ergens anders wonen en de woonkamer en halve keuken en gang verbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee, 24 stukjes gaat goed!! Echt knap.

Milou puzzelt nooit. Misschien moet ik toch maar eens kopen.

 

Ze leest nog steeds heel graag de nijntje boekjes! Zo lekker tegen me aan zitten en dan drie keer dezelfde :)

 

Mijn hoofdpijn is weer weg. Meestal 2 dagen in de pil stopweek, het voelde nu hetzelfde, hoop dat het qua zwangerschap verder niks betekent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladies,

 

Annelies, het wordt nu weer spannend hè? Mijn duimen draaien voor je.

 

Hier gaat alles goed. Ik heb momenteel een 'rustige' tijd.

Mijn vorige project op mijn werk was afgelopen en nu moet mijn werkgever op zoek naar iets anders.

Zelf ben ik ook nog met iets bezig maar daarover later meer..

 

Met de kids alles prima. Vandaag met Lauren naar het cb geweest. Ze is al 76 cm en 9875 gram.

Ze loopt nu al langs de tafel en houdt zich nog maar met 1 handje vast als ze staat. Kortom, het kleine baby zijn is wel voorbij...

Wessel doet exact hetzelfde als Merel. Hij gaat ook alleen naar de wc maar ik mag zelfs niet meer mee.

Als hij naar de wc gaat meldt hij dit netjes door te zeggen dat hij moet poepen/plassen en dat ik er niet bij mag...

Hij kleed zichzelf ook netjes aan en uit, alleen een broek met knoop en ritssluiting is nog lastig.

Verder wil hij echt overal mee helpen; sinaasappels persen, koken, stofzuigen, was vouwen.. Het maakt allemaal niet uit.

 

Ursela, flinke verbouwing bij jullie in het vooruitzicht. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden