Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Afgelopen nacht hebben we weer eens heerlijk geslapen. Er is geen touw aan vast te knopen! Tot 08.00 uur!

@Kiet, wat heerlijk en fantastisch dat alles goed gaat en gefeliciteerd! Jongetjes zijn hartstikke leuk (zegt een niet -objectieve mama) :-).

@Ursela, met Julian hebben we vaak huidproblemen: exceem en uitdroging. Wat jij beschrijft ken ik dan weer niet goed, maar ik smeer meestal wat sudocreme als zijn huid rood ziet en dan is het erg snel hersteld.

@Dorine, wat fijn dat je vader een beslissing genomen heeft en nu hopen dat het voor jullie allemaal even korte tijd iets minder zorgelijk is, al is dat natuurlijk erg moeilijk.

Lfs,

Nienke Lemmens

Geplaatst

Kiet, gefeliciteerd, wat fijn dat alles er goed uitziet! En...een broertje, een errug bijzondere combi. Mocht je nog iets van kleding kunnen gebruiken...geef maar een pb'tje, ik stuur het graag naar je op. Tegen die tijd is storm alweer een paar maten verder.

Dorine, goed dat er een beslissing is genomen. Of de beslissing uiteindelijk goed is zal de toekomst uitwijzen, maar met de wetenschap die je nu hebt lijkt het me de beste keuze. Hopelijk kan je vader met de onzekerheid leven.

K is nu samen met merel naar de barnehage, alleen een ochtend...ooooh ik ben zo benieuwd hoe ze het doet en vindt. Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Het grote loslaten is naar mijn gevoel vandaag begonnen. Toch een mijlpaal. Waarschijnlijk vinden jullie me maar een emo-moeke, gewend aan het luxe noorse systeem.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2079[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2080[/ATTACH]

Twee fotootjes van storm. Ik ben degene die jullie de meeste foto's van mijn lieverds onder de neus duwt...ehmmmm....hoop dat het niet te veel is. Maar ben zo gelukkig en trots, loop af en toe over...

Oja..ik zat me af te vragen hoe en wanneer ik de laatste fles van merel weg zou laten (ze kreeg nog 75 melk plus 50 pap) voor het slapen gaan maar daar hoef ik niet meer aan te denken. Sinds 4 dagen laat ze hem zelf weg, hoeft hem niet meer, doet de dop erop en wil haar bed in.

Geplaatst

Ursela, ik vind het helemaal leuk om die foto's te zien. Ik heb de laaste tijd helaas weinig tijd maar ik zal van de week weer eens iets plaatsen.

Ik heb jullie tenslotte ook die mooie 3D echo's beloofd. Woensdag is de laatste en dus de duidelijkste en die zal ik dan plaatsen.

Hahaha, moet wel lachen om je loslaten. Yep, je hebt het idd luxe met het noorse systeem maar hoe en wanneer je ze ook voor het eerst moet laten gaan, dat is altijd moeilijk. Vind je dus geen emo-moeke.

Handig dat Merel zelf aangeeft de fles niet meer te willen. Ik blijf me echt verbazen over het verschil dat er nu nog kinderen zijn die 's-avonds flessen krijgen (of zelfs 's-nachts) en dat de ander al maanden geen fles meer heeft.

Ga weer ff verder werken.

Fijne dag

Geplaatst

Hier ook opeens geen fles meer hoor, tandenpoetsen, wassen en naar bed. Ook uit zichzelf.

[ATTACH=CONFIG]2079[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2080[/ATTACH]

Twee fotootjes van storm. Ik ben degene die jullie de meeste foto's van mijn lieverds onder de neus duwt...ehmmmm....hoop dat het niet te veel is. Maar ben zo gelukkig en trots, loop af en toe over...

Oja..ik zat me af te vragen hoe en wanneer ik de laatste fles van merel weg zou laten (ze kreeg nog 75 melk plus 50 pap) voor het slapen gaan maar daar hoef ik niet meer aan te denken. Sinds 4 dagen laat ze hem zelf weg, hoeft hem niet meer, doet de dop erop en wil haar bed in.

Geplaatst

Hier nog wel een fles hoor dames, en wat voor een, ruim 210 melk met rijstbloem en die gaat helemaal op.

@ursela, heerlijk toch al die trotse fotootjes! Ik zal ook snel weer eens iets plaatsen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik heb ook nog wel wat leuke fotootjes van Thomas... ik vergeet alleen meestal zoiets te uploaden...

Hier een foto van Thomas in de schommel en op de trampoline op de camping bij opa en oma:[ATTACH=CONFIG]2081[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2082[/ATTACH]

Hij vond het zo leuk allemaal...

Geplaatst

@Esk, wat kijkt Thomas er blij bij! Leuk hoor.

Hier 2 fotootjes van Julian. Eentje waar zijn romper al drijfnat is omdat hij met zijn watertafel gespeeld heeft en eentje bij Bunny met een veel te klein vestje aan :-)

Foto-ZEFPRAOE-D.jpg

Foto-7I6A3OCX-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey Meiden!

Een tijdje niet gereageerd wel meegelezen, maar ik zit niet zo lekker in mijn vel op het moment. Last van een angst/ paniekstoornis, waarvoor ik weer medicijnen heb. Nog steeds voel ik me niet goed.

Maar goed, Wat een super leuke foto's. Ze zien er allemaal zo vrolijk uit. En Nienke, Wat een schattige konijntjes heb je. Wij hebben ook 2 konijnen gehad.

Ursela, Wat een schatje Storm, zo liefff.. Bedankt voor je kaartje, leuk. Hoe vond Merel het op de barnehage?

Ik zal ook proberen om wat foto's te plaatsen. We zijn het weekend naar dierenpark amersfoort geweest. Was super leuk. Vooral de speeltuin vond hij leuk.

Morgen weer naar het cb, ben benieuwd wat hij nu weegt en zijn lengte. Hij had gisteren ineens 39.2 en vanochtend 38.5. Dus misschien kan hij zijn entingen niet krijgen.

Dorine, Fijn dat hij voor deze keuze heeft gekozen. Sterkte

Kiet, Wouw, een jongen! Oh en jongetjes zijn zo lieffff :-)

Esk, Wat een leuke foto's van de speeltuin. Leuke camping!

Geplaatst

Rome, wat vervelend dat het niet zo goed met je gaat. Hopelijk helpen de medicijnen en voel je je snel beter.

En wat een super leuke foto. Wat hebben we toch allemaal schatjes he!

Geplaatst

Hoi Rome wat naar dat je je niet goed voelt! heb je dit al eerder gehad?

wat een leuke foto's allemaal! ik ga zo ook een foto plaatsen is alweer zo lang geleden.

Geplaatst

Hei!

Wat een superleuke foto's. Wat fijn dat alle kleintjes het zo goed doen. Ik geniet van die vrolijke gezichtjes op de foto's, zo'n rijkdom, een gelukkig kind.

Wat een mooie bos krullen heeft lucas. Rome, wat ellendig dat je niet lekker in je vel zit. Hopelijk helpen de medicijnen snel. Angst voor de angst is zo moeilijk om mee om te gaan, sterkte!

Merel deed het heel erg goed op de barnehage. Ze konden zien dat ze vaak buiten was omdat ze zo goed in ongelijk terrein loopt. (ik trots!) En dat ze zich veilig en zeker voelt. Ze heeft niet gehuild. Vandaag is ze weer en gaan we kijken of ze wil slapen daar. Thor, ons buurjongetje van net 5 jaar vond het ook erg leuk dat merel op de barnehage was. Zodra ze buiten was, kwam hij eraan, en zei tegen de begeleidster, ik ben haar 'storebror' (grote broer), ik zal op haar passen. Vervolgens nam hij haar aan de hand mee naar de andere kant van de barnehage waar de grotere kinderen aan het spelen waren, mocht merel met 5 grote jongens in een zandbak spelen haha. Thor paste inderdaad goed op, zei tegen de andere kidneren dat merel nog maar een baby was en dat je voorzichtig moest zijn en niet mocht mobben (pesten). Aaaaah! Fijn zo'n grote broer. Toen hij voor het eerst storm zag zei hij ook dat dat lille broren hans (zijn kleine broertje was). Maar merel was niet de grote zus van storm...heerlijk kinderlogica.

Gisteren heerlijk bessen geplukt...merels favoriete bezigheid.

[ATTACH=CONFIG]2101[/ATTACH]

Geplaatst

Gister naar het cb geweest voor de 14 maanden afspraak. Thomas is inmiddels 9520 gram en 76 cm. Het blijft een klein manneke! Eventjes huilen tijdens de prikken, maar verder ging alles goed. Omdat Thomas nog helemaal geen pogingen onderneemt om te kruipen dan wel te staan, heb ik dat even aangekaart. Niet omdat ik me nu zo'n zorgen maak (hij is volgens mij gewoon nog met andere dingen bezig), maar omdat ik wil voorkomen dat er achteraf misschien wel wat te doen was geweest...

Volgens de arts zijn kontschuivers over het algemeen gewoon wat later met staan en omdat Thomas ook nog 'ns heel erg soepele gewrichten heeft, is het voor hem gewoon moeilijker om de spierkracht te kweken die nodig is voor staan. Ik moest het gewoon nog een maand of twee aankijken en als er dan nog steeds geen enkele vooruitgang was, dan kon ik een keertje naar de fysiotherapie gaan om wat gerichte oefeningen voor hem te krijgen. Nou, daar kan ik wel mee leven.

Leuk trouwens, om al die foto's te zien! Wat worden ze alweer groot allemaal, vinden jullie niet?

Rome, wat vervelend dat het niet zo lekker loopt. Ik hoop dat er snel vooruitgang is en dat je weer snel angst/paniek-vrij bent.

Ursula, fijn dat Merel het op de barnehage goed doet. Ik ben benieuwd of ze wil slapen. Thomas slaapt op het kinderdagverblijf over het algemeen stukken minder goed als thuis, maar gelukkig wel genoeg zodat hij niet oververmoeid raakt.

Kiet, wat bijzonder dat het een jongen is. Het lijkt me geweldig om een koningskoppel te hebben, maar ja, dat heb je natuurlijk niet voor het zeggen. Ooooh, ik word steeds nieuwsgieriger naar wat wij gaan krijgen...

Natasja, hoe bevalt je werk? Is het erg wennen met een ander dagritme?

Dorine, veel plezier vandaag met de echo en dan ben je ook de magische 12-weken grens voorbij, toch? Wat gaat dat snel!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het al eerder gehad en helaas komt het steeds weer erg terug. De hele dag een angstig gevoel en me super rot voelen, durf soms niet alleen te zijn. Ik ben bang dat ik hier nooit vanaf kom.

Ursela, Wat leuk voor Merel zo'n lieve grote broer! Ik ben benieuwd of ze vandaag wil slapen. Leuke foto, vind ze de besjes niet zuur?

Ik moest eigenlijk vanochtend naar het cb buro, maar hij heeft nog steeds koorts. Nu heb ik een afspraak voor half september gemaakt.

Geplaatst

Hoi esk,

Volgens mij doen alle kindjes het in hun eigen tempo kijk maar naar de verschillen tussen onze kindjes hier de een loopt al maanden en de ander doet nog geen poging en sommige zijn ook meer met woordjes bezig hier durf zoe vandaag voor het eerst even los te staan ik trots joh!

Wij zijn ook super blij met een jongen! We gingen gelijk voor kleertjes kijken merkte wel dat ik even om moest schakelen want ik duik altijd gelijk in de meidenrekken haha maar ik vind dus dat je voor jongens veel minder leuke dingen hebt dan voor meisjes! Dusssss jongensmama's waa kopen jullie kleertjes en wat zijn de leuke merken voor jongens!?

Geplaatst

Kiet, voor jongens is er echt beduidend minder te krijgen dan voor meisjes en het is meestal goed zoeken. Vaak zie ik in de winkel meters meisjeskleren en dan 1 klein rekje jongenskleren.

Wij zijn niet zo van echte merkkleding, maar ik kan vaak leuk slagen bij V&D en C&A en ook wel bij Zeeman en soms Wibra. Yola heeft ook vaak leuke dingen, daar haal ik ook vaak leuke kleren, maar dat hangt heel erg van de Yola in kwestie af, wij hebben er hier 3 zitten in 3 omliggende plaatsen en er is er maar 1 waar ze echt leuke dingen hebben... Wat ik vooral jammer vind is dat je vaak uitkomt op een spijkerbroek voor jongens. Ik probeer toch wel om ook andere stoffen dan spijker voor Thomas te hebben, want anders is het zo saai... vaak probeer ik ook om de sokken in de kleur van het shirt te kopen, zodat het toch een leuk geheel is. Jongens hebben ook veel dezelfde kleuren is mij opgevallen (donkerblauw met name) dus je moet er voor vrolijke jongenskleuren toch wel wat langer op uit.

Geplaatst

Jammer is dat hè? Heel veel meisjeskleding en zo weinig voor jongens. Ik koop kleertjes net waar ik tegen aan loop. Ze hebben bij ons een winkel waar ze het merk Feetje verkopen, wat ook betaalbaar is. Verder koop ik bij Zeeman, H & M ( die hebben ook shop online, alleen de laatste tijd een hele lange levertijd. Ik weet niet hoe dit nu is.) V & D, www.kleertjes.com , www.kixx-online.nl . Prenatal heeft ook leuke kleertjes, Babydump, Babyplanet. Ik vind de spijkerbroekjes van Vingino zo gaaf en stoer, alleen die zijn wel duur.

Ik denk ook zeker dat elk kindje zijn eigen tempo bepaald. Het komt vanzelf, geen zorgen maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden