Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Arme Desi, Beterschap.

Esk, Leuke kamertjes.Leuk speelkleed heb je liggen en mooi groot. En wat word hij een boeffie.

Lucas eet zijn broodje zelf. Ik geef als ik het ga klaar maken alvast een korstje, dus die heeft hij dan al op. Als ik ze er op zijn bordje bij de andere stukjes leg, eet hij eerst de lekkere zonder korstje op.

Avondeten wil hij de ene keer zelluuff doen en de andere keer mag ik het doen en prak ik het door elkaar. Hij kan heel goed stukjes eten, maar wel met zijn handjes. Hij heeft nog geen verlatingsangst gehad en als ik weg ga, vind hij dat prima en zwaait en geeft een kus. Soms blijft hij gewoon verder spelen.

Dorine, Hoe gaat het?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Arme desi, gelukkig dat de koortsfase maar drie dagen heeft geduurd (ook al leek dit een eeuwigheid toen merel het had).

Hoe is dat in nld geregeld, krijg je betaald vrij als je kind ziek is? Hier wel, er zit een max aaantal dagen aan maar ik weet niet hoeveel.

Dank voor de uitleg, bmr heet hier mmr. Die krijgen ze met 15 maanden. Heb er nu al geen zin in als ik jullie verhalen lees.

Merel was vanochtend helemaal hysterisch, zo sneu. Ik was nog boven bij storm en mijn man ging naar zijn werk. Oma was er om voor haar te zorgen. Toen dacht ze waarschijnlijk dat wij allebei weer weg zouden gaan en haar alleen huis laten met een oma. Ze kroop in een hoekje en ging met haar gezicht en handjes tegen de muur aan huilen. Zo zielig. Ik hoorde het boven en ging toen maar meteen naar beneden, dan maar later bijslapen. Uiteindelijk kalmeerde ze en toen ze vanmiddag met opa ging wandelen heb ik even bijgeslapen.

Vandaag op controle geweest bij de huisarts vanwege een kleine bijwerking van de bevalling/zwangerschap. Maar het zag er goed uit, zal langzaam moeten genezen. Ik ben zelf erg benieuwd hoe het zal gaan over een paar weken als ik er overdag alleen voor sta met mijn 'tweeling'. Aan de ene kant lijkt het me zwaar, aan de andere kant wil ik niets liver dan aan die periode beginnen om te gaan werken aan een nieuw ritme, een nieuw gezin, ee nieuw leven. Maar eerst nog alle herstel en rust pakken die ik kan krijgen. Storm doet het voorbeeldig, heeft overdag of savonds een huiluurtje maar snachts slaapt hij prima, twee a drie voedingen snachts, overdag slaapt hij door het gekrijs van merel heen in de woonkamer.

Dorine, hoe gaat het met je? Ik heb de tijd niet zo bijgehouden, heeft je vader al die nieuwe afspraak/onderzoeken gehad? Hoe gaat het met de zwangerschap?

Rome, dat is slim, met die korstjes.

Annelies, tja, het zijn fases maar leuk is anders.

Oja, de kaartjes laten op zich wachten, de drukkerij heeft een foutje gemaakt en moet alles opnieuw drukken.

Geplaatst

@Ursela, lieverd, dat je ondanks de geboorte van Storm toch nog aan mij en de situatie met mijn vader denkt.....

Alle onderzoeken zijn inmiddels achter de rug. Gisteren heeft hij de uitslag gehad. Zijn bloed en organen zijn schoon dus dat is positief.

Echter, ze hebben een plekje op een rib gevonden en weten nu niet of dit wel/geen uitzaaiing is. De arts die ze gisteren gesproken hebben denkt van niet want het zit te ver weg. Als het een uitzaaiing zou zijn zou je dit verwachten in het bekken / onderrug en niet op een bovendste rib.

Zelf heb ik er ook een positief gevoel bij en denk ik dat het niet zo is. Echter, echt uitsluitsel zullen we hier nooit over krijgen. Het schijnt dat ze dit plekje niet verder kunnen onderzoeken omdat het echt in het bot zit. Ze kunnen daar geen punctie oid op doen dus het is nu op basis van theorie beslissen of het naar alle waarschijnlijkheid wel / niet zo zal zijn.

Mijn broer en ik kunnen het ons niet voorstellen en denken dat het iets anders is. Mijn pa kan zich hier echter (nog)niet bij neerleggen en dat is vervelend. Hij wil zo graag met zekerheid weten wat het is maar dat kan niemand hem vertellen. De tijd zal ervoor moeten zorgen dat hij dit gaat accepteren en zich erbij neer gaat leggen.

Morgen krijgt hij het behandelplan te horen. Bestraling zal hij sowieso krijgen maar het is nog niet duidelijk of ze de prostaat wel/niet operatief gaan verwijderen.

Morgen dus meer.

Met de zwangerschap gaat het wel oke (hoop ik). Ik heb een stuk minder klachten dan met de zwangerschap van Wessel en dat maakt me zoooo onzeker. Echt niet normaal. Ik krijg het niet voor elkaar om vertrouwen in m'n lichaam te krijgen. Ipv dat ik blij ben dat het nu beter gaat maak ik me er alleen maar druk om.

Dit is echter voor mij wel een moeilijke periode omdat ik al een keer een missed abortion heb gehad rond deze tijd. Tsja, hoe groot is de kans dat dit mij twee keer zou overkomen. Niet echt groot.. dat weet ik ook wel.. maar toch kan ik m'n zenuwen niet onder bedwang houden... (hhmm.. moet er zelf eigenlijk ook wel een beetje om lachen)

Einde van de middag weer een 3D echo dus dan weet ik weet ff hoe het met beeb gaat. Eigenlijk gaat het ook best wel snel.Ben inmiddels al ruim 9 weken en heb volgende week al de termijnecho. De weken vliegen dus eigenlijk ook wel voorbij, zolang ik maar bezig ben met allerlei dingen.

Wat leuk om te lezen dat Merel al gewend is aan Storm, gaat toch eigenlijk wel snel he? Lijkt Merel in jouw ogen nu ook opeens veel groter?? Ik weet nog dat ik dit had toen Wessel geboren werd en mijn nichtje opeens niet meer de kleinste was. Zij was toen 3 en was tot die tijd het kleine meisje geweest. Na de geboorte van Wessel leek zij opeens zo groot.. hahah..

ESK, geniet je van je verlof en je boeken?

Rome, wat fijn dat Lucas geen verlatingsangst heeft.

Natasja, hoe is het met Dési, knapt ze al een beetje op?

Kiet, hoe gaat het met jou en de zwangerschap? Jij schiet ook alweer op toch?

SJSL, jij dus nu ff die aanhankelijke fase. Hopelijk duurt het niet te lang.

Geplaatst

Nou daar ben ik dan *bloos*! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.... Ik heb veel even snel doorgelezen.

Allereerst natuurlijk Ursela, wat heb je er een prachtig mooie jongen bij, van harte gefeliciteerd!

Annelies, bedankt voor het nieuwtje over Babeth en wat leuk dat Milou al een paar woordjes zegt.

Dorine, heel veel sterkte, het is allemaal erg dubbel. Hopelijk vindt je snel het vertrouwen en wordt je steeds iets meer jezelf. Ik ken je niet, maar ik vind je een erg sterke vrouw.

Natasja, is Desi weer helemaal de oude?

Iedereen waar ik niet op reageer nu,..... Ik lees altijd met jullie mee en vindt het prettig qua herkenning en lekker gezellige praatjes.

Hier gaat het goed, maar ik heb het erg druk. Sinds 1 augustus werk ik op een andere afdeling en daar moet ik erg wennen. Ik ben nog steeds verantwoordelijk voor mijn eigen portefeuille, maar heb er erg veel werk bij, loop eigenlijk over. Daarnaast ken ik helemaal niemand en kennismaking verloopt stroef. Goed, dat heeft tijd nodig, maar was er even klaar mee, kreeg op dag 1 Al een onverdiende sneer. Daarnaast heb ik nu een overbelasting ik mijn rechterarm door het "muizen". Einde klaagmomentje.

Julian doet het erg goed. Hij wordt nog steeds wakker 's-nachts maar we hè en er complete vrede mee. 1 flesje in de nacht extra en dan slaapt hij eigenlijk door tot 7 uur. Heerlijk dat hij nu minder vaak wakker wordt en als hij dat wel doet: so be it. Het is zo'n vrolijke doerak en hij is erg slim. Hij snapt ons erg vaak (lampje aan, muziekje aan, plakje worst, hij loopt achter je aan en doet het lampje of muziekje aan). Hij bespringt papa om te stoeien en komt naar mama om getroost te worden. Hij is super. Geen woordjes, nog steeds 2 tandjes. Is dol op pindakaas en gaat letterlijk kotsen van chocola(depaste).

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi,

Dési is weer beter, vlekjes zijn weg gelukkig. Bedankt voor jullie medeleven.

Vanmiddag heb ik haar nog even op bed gelegd, maar dat wilde ze niet. Ze zat voor het eerst in bed dat ik haar weer kwam halen :-)). Ze heeft dat aan het einde van de middag nog een keer herhaald! Helemaal trots. Daarna wilde ze aan mijn handen lopen en stopt ze bij het voetenbankje van mijn tui set. Normaal loopt ze er rondjes omheen. Nu hield ze aan een kant vast en ik een beetje trekken aan de andere kant. Zij duwen. Zo zijn we een paar rondjes over het terras gegaan. Ze liep helemaal te glunderen. Mama weer trots ;-)). Het zit eraan te komen....

Jammer dat je er niet zo vaak meer bent Nienke, maar goed te horen dat het lekker gaat.

Dorine, ik had eerder je post nog niet gezien. Je zit nu in een rollercoaster. Heel veel sterkte met je pap. Moet hij straks ver om te bestralen? En krijgt hij preventief chemo, zoals bij mijn moeder?

Hoe was de echo vandaag, kan die je iets positiefs meegeven voor van het weekend?

Ach, die arme Merel. Wat sneu voor dat meisje. Gaat het goed met Storm Ursela. Je hebt recht op zorg er of, maar hoe dat precies in elkaar steekt? Ik werk nu 2 dagen per week (vanaf september worden het er drie) en ik schrijf de dagen op die ik werk. Ze zijn allang blij dat ik direct kon komen ;-)) Vi d het heerlijk om weer te werken, maar ik denk dat 2 dagen genoeg is, alhoewel ik er straks drie ga werken. Ach, misschien valt dat ook mee. De kleine is iig in goede handen.

Moet gaan!

Geplaatst

Jaaaaa, Dési loopt zelfstandig achter haar nieuwe loopwagentje (vandaag gekocht, zo'n leuke houten). Ze is helemaal aan het stralen!! En wij ook.

Geplaatst

Wat leuk Natasja!!! Goed van Desi zeg. Foto?

Wij willen ook!!! Dat lopen aan de vingers worden we helemaal gek van! Achter een loopkar of de poppenwagen vind ze helemaal niks, blijft stokstijf staan. 2 vingers loopt ze als een kievit, 1 vinger loopt ze als een manke kievit en geen vingers = huilen!

Fijne zondag!

Geplaatst

Wat goed zeg, van Dési! Hier wordt helemaal niet gelopen...

Bah, wat een baalweer vandaag. Het is pas half elf en ik heb er nu al tabak van. Heb ook totaal geen inspiratie om iets "leuks" te verzinnen om te gaan doen. Rotweer...

Geplaatst

esk, het weer zou vanmiddag beter worden. ik heb heel positief vanmiddag met vrienden afgesproken Om naar een eetcafe met speeltuin te gaan zodat de kids lekker buiten kunnen spelen. Oide kleren aan en gaan. Het weer MOET hier in brabant dus beter worden en daar woon jij toch ook? Let maar op, het komt helemaal goed....

Geplaatst

nou, wij hebben op het terras en in de speeltuin gezeten, tussen de buien door. Gelukkig was het niet koud en waren we steeds net op tijd binnen. Was prima te doen.

Geplaatst

Wij zijn nog even een wandeling gaan maken naar een nabijgelegen hertekampje (je kent het wel, een paar kippen, geiten, hertjes etc.). Even een frisse neus! We waren precies op tijd thuis, want toen begon het alweer te regenen... ach ja...

Geplaatst

Wij hebben lekker thuis gehangen :) Beetje opgeruimd, hoog nodig.

Milou kan zich nou aan meer dingen optrekken tot staan. De tafel, de box, de boekenkast (en dan alle boeken eruit halen). In d'r bedje kon ze al, dat had precies een makkelijke hoogte denk ik.

Als zij klaar is met spelen is het huis zo'n beetje ontploft!

Geplaatst

Wij hadden alleen zon hebben lekker gefietstWar knap van desi!!!Dorine hoe was je echo?Wij hebben donderdag de geslachtsbepalingsecho spannend!!

Geplaatst

Hi dames,

Nou, ik zal jullie weer eens even bijkletsen omtrent mijn situatie met mijn pa.

Eerst het goeie nieuws; zijn bloed en organen zijn schoon. Maar ja, jullie voelen hem natuurlijk alweer hangen, er is ook een keerzijde. Ze hebben bij de botscan 2 plekjes op z'n ribben gevonden. Deze zitten op de bovendste ribben (bijna bij het sleutelbeen).

Omdat de plekjes zo hoog zitten zijn het naar alle waarschijnlijkheid geen uitzaaiingen maar het ziekenhuis durft het ook niet uit te sluiten. Als ze uitzaaiingen verwacht hadden, hadden ze dit rond de onderrug/bekken verwacht maar daar is (nog) niets te zien.

Ze hebben mijn pa nu 2 opties gegeven. Of nu al een operatie waarbij de de prostaat verwijderen maar dit schijnt een hele zware operatie te zijn met een lange en zware herstelperiode.

Optie 2 is om nu een spuit te zetten die de kanker in elk geval stopt. Dan gaan ze over 3 maanden opnieuw een botscan maken om te kijken hoe het met die vlekjes zit.

Deze mogen dan in geen enkele manier veranderd zijn, dus niet groter/kleiner of weg/meer. Mocht er wel iets mee gebeurd zijn dan zijn het dus wel uitzaaiingen en dan reageren ze op wat voor manier dan ook op het medicijn dat via die spuit is gegeven. Op dat moment kunnen ze mijn pa niet meer behandelen en is alleen tijdrekken hetgeen dat nog gedaan kan worden.

Echter, als de vlekjes op geen enkele manier veranderd zijn dan zijn het geen uitzaaiingen en kunnen ze hem dan alsnog opereren. Waarschijnlijk kiezen we dus voor optie 2.

Stel namelijk dat hij zich nu wel al laat opereren en het blijken toch wel uitzaaiingen te zijn geweest dan heeft de operatie geen enkel nut gehad. En waarom dan zo'n moeilijke tijd doorstaan....

Mijn pa vind het vooral moeilijk om zich voor nu neer te leggen bij het onzekere. Ik ga er van uit dat het positief is en begin me over 3 maanden, rond die nieuwe botscan wel weer druk te maken. Het heeft geen zin om dit te komende 3 maanden te gaan doen en daarnaast heb ik er nog steeds wel een positief gevoel over.

Dan de echo waar ik oohh zo bang voor was, die was goed. De kleine was goed gegroeid. Op dat moment zo'n 2,5 cm (9w zwanger) en het hartje klopte prima. Het lag lekker te bewegen en zelfs met de 3D echo waar ze heel veel op kunnen zien zag alles er prima uit. Voor nu ben ik dus wel wat gerustgestelder.

Zo'n 3D echo is echt zo mooi, ik zal de laatste (over 2 weken) wel een keer plaatsen. Het is nu echt al een mini-mensje dat je dan heel goed kunt bekijken. We konden zelfs al handjes en voetjes onderscheiden, heel bijzonder.

Kiet, wat spannend dat jullie donderdag de geslachtsbepalingsecho hebben. Ik kan ook niet wachten totdat ik hoor wat het is. Ik zeg steeds dat het een meisje is want ik voel me zo anders dan bij Wessel. Maar... ik heb 1 broer en manlief 3 broers dus de kans op een meisje is heel klein... hahahah

Ik heb as woensdag de termijnecho.

Natasja, stapt Dési de kamer lekker door nu? Of de tuin want vandaag is het ook hier mooi weer (dan toch jammer dat ik weer aan het werk ben)

ESK, kom je je verlof een beetje door?

Ursela, went het al met 2 kleine spruitjes en hoe gaat het met je spierkwaal?

SJSL, onze kamer is ook steeds zo ontploft als Wessel klaar is met spelen. Leer hem nu wel om mee op te ruimen en dat doet hij nu gelukkig (nog).

Geplaatst

Ik zou ook voor optie 2 kiezen Dorine. En je hebt helemaal gelijk om nu te denken dat je je pas weer over drie maanden zorgen gaat maken. Let nu ook vooral op jezelf!

Wat leuk zo vroeg een 3D echo. Ben heel benieuwd naar de foto's.

Vanochtend weer met mijn boefje aan het zwemmen geweest. Die kleine vindt het prachtig. Vooral als ze vrij door het water kan lopen. We zijn ook twee keer de glijbaan afgeweest. De eerste keer een verbaasd koppie, de tweede keer alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Haha. Volgende week weer!

Ga ff schilderen buitenom. Fijne zonnige dag.

Geplaatst

Dorine, bedankt voor je update. Jeetje, ik vind het wel heftig hoor dat van je vader. Optie 2 klinkt als de meest logische keus, maar kan me voorstellen dat het vooral voor je vader moeilijk de zinnen verzetten is.

Milou kan lopen achter de loopkar!! Als een malle ... haha. Sturen lukt natuurlijk nog niet. Maar trots dat ze d'r bij kijkt :)

Zwemmen klinkt ook erg leuk ... die glijbaan ... super! Ik vind het zo'n gedoe en het komt er dus niet van. Ik heb ons wel opgegeven voor muziek op schoot. Start ergens in november. 11 lessen met liedjes zingen en bewegingen. Helemaal leuk en muziek is meer mijn ding.

Groetjes!

Geplaatst

Dorine, ik zou ook voor optie twee gaan. Maar ik kan me voorstellen dat die onzekerheid aan je knaagt, en zeker aan je vader. Ik heb gezien bij vrienden en familie die aan die rotziekte zijn overleden dat de eerste reactie altijd is; behandelen, opereren, etc. Maar dat dit vaak ten koste gaat van de levenskwaliteit. Jeetje, lastig zeg. Ik weet niet of je begrijpt hoe ik het heb opgeschreven.

Fijn dat alles goed was op de echo. het zou best een meisje kunnen zijn hoor. In onze familie: moeder heeft 5 zussen en 1 broer, ik alleen een zus, zus heeft drie dochters en nu is er een storm.

Kiet donderdag alweer een echo...spannend!! Hoeveel weken ben je dan precies?

Zo te lezen worden er veel uitstapjes gemaakt met de kiddies. Heerlijk. Ik hobbel vooral in en om het huis rond. Maak iedere dag een langere wandeling. Heuvelop heb ik alleen hulp nodig om de duo-kinderwagen omhoog te duwen. Ik kan het wel maar durf het niet aan met die verse wond. Langzaam ebt de pijn van de spier weg, dat betekend dat er geen breuk zit. Pfff.

Storm is een slaapkopje. Hij eet goed, poept goed, slaapt goed. hij heeft overdag nog steeds 1 a 2x een huiluurtje. Vandaag nog maar 1 gehad. Hij huilt dan eigenlijk niet een heel uur maar wil aan mamma plakken en de borst hebben. Ik sta er versteld van hoe makkelijk hij is, of ben ik het die veel zekerder en rustiger is geworden? Ik had wel gelezen over zulke baby's maar dacht dat die alleen in sprookjes voorkwamen. Maja, hij is nog maar twee weken oud, nog zien hoe hij zich ontwikkeld.

Merel slaapt onrustiger en wordt af en toe wakker. Ik denk dat dit gedrag komt door de vele veranderingen en belevenissen. Volgende week gaat ze voor het eerst naar de barnehage. Mijn man gaat dan mee in het begin. Ze heeft een hele lieve vrouw als vast contactpersoon gekregen. Het enige is dat die nynorsk praat. En ik wil dat ze bokmål leert. Tja, hoe kaart ik dit aan? Of maakt het niets uit, noors is noors? Noorwegen is tweetalig, de talen lijken op elkaar maar zijn niet hetzelfde, het overgrote gedeelte gebruikt bokmål. Tja, ik ga me weer eens verdiepen in vakliteratuur hierover want wil dat merel het juiste leert.

Nog een paar fotootjes van de afgelopen dagen, we hebben heerlijk weer gehad (sorrie)

[ATTACH=CONFIG]2004[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2005[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2006[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2007[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2008[/ATTACH]

Geplaatst

Dorine mij lijkt optie 2 ook het beste maar snap dat het lastig is voor je vader.

Ursela wat een leuke foto's en wat is storm alweer veranderd

Ik ben morgen 16 weken dus donderdag 16w 2d vind het zo spannend!

Geplaatst

Wat een heerlijke foto's Ursela! Wat een bezit he, twee van die ukken.

Milou was ook zo'n makkelijke baby. Ik ging zelfs op internet opzoeken of het wel normaal was dat ze zo weinig huilde :D Geniet er maar van. Knap zeg dat je alweer zo actief bent!

Geplaatst

Ha Ursela, ik ken dat dus helemaal niet een huiluurtje. Heeft Dési nooit gehad, het kan dus toch, net als Annelies. Wat een lieve foto's.

Geplaatst

Ursela, ik ken dat ook niet, een huiluurtje. Wessel huilde echt nooit. Alleen als hij honger had hoorde ik hem en voor de rest sliep hij in het begin heel erg veel.

Wat is Storm toch een schatje, zo klein, heerlijk.

Hahaha, bij jullie allemaal meiden en dan toch Storm, dat geeft mij hoop op een meisje.

Jullie hebben idd lekker weer gehad zo te zien. Nou, het is je gegund. Lekker met de kids naar buiten en genieten.

SJSL, Milou ook al aan de wandel. Die kleine dames maken opeens sprongen. Goed bezig!

Ik was trouwens afgelopen week met Wessel naar het consultatiebureau geweest en kreeg wederom te horen dat hij best meer mocht eten.. hahaha.. ze moesten eens weten wat hij allemaal naar binnen schuift. Hij was 79 cm en 10,2 kg. Ik vind het eigenlijk wel prima zo.

Die arts zei; 'je kunt hem eventueel 's-avonds ook nog een fles geven als extraatje'. Die is gek. Ben blij dat ik al maanden van die fles af ben, dan ga ik die toch niet opnieuw geven. Hij eet prima maar is heel de dag actief en daardoor gebruikt hij ook veel energie.

Gisteren Wessel's boek bijgeschreven. Ik houd al sinds zijn geboorte een boek bij met hoe het met hem gaat. In het begin schreef ik heel fanatiek, nu meestal 1 a 2 x per maand. Ging ook opschrijven hoeveel woordjes hij al duidelijk (en op de juiste momenten zegt) en dat zijn er al 9. Best veel toch?

Bedankt allemaal voor jullie reactie op mijn pa. Ik denk ook dat we voor optie 2 gaan maar hij moet uiteindelijk zelf de beslissing nemen. We zullen het vrijdag meemaken.

Fijne dag allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden