Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, Hij vind muziek helemaal geweldig! Als hij muziek hoort gaat hij ook staan dansen, zo leuk om te zien. Hij heeft ook weer een nieuw loopje ontdekt, met zijn voetjes naar voren schoppen, grappig om te zien. En achteruit tijgeren doet hij ook de laatste tijd weleens.

Werkse vandaag.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

Daar ben ik weer! De vakantie was heerlijk. Lekker twee weekjes alleen maar zon en 30 graden gehad. We hebben dan ook niet veel gedaan. Strand, zwembad, speeltuin en terrasjes, heerlijk.

We hebben zo genoten om 2 weekjes als gezin te zijn, het was echt top.

Verder gaat het goed met me. Mijn vaders ziekte heb ik (en ook hij en mijn broer) voorlopig naast ons neergelegd. Hij heeft nu een hormoonspuit gehad wat als medicijn voor de kanker werkt en in november krijgt hij een nieuwe scan om te bepalen hoe we er dan voor staan. Tot die tijd leggen we het naast ons neer en genieten we van de dingen.

Met de zwangerschap gaat het ook goed. De nekplooimeting die nog snel gedaan is voordat we in het vliegtuig stapten was goed. kans 1;11473 dus echt minimaal.

Inmiddels al 14w4d dus het schiet best al wel op. Morgen naar de vk en voor het eerst het hartje horen, leuk vooruitzicht.

Ik heb alles proberen te lezen maar niet alles blijft hangen, excuus dus als ik niet overal op reageer.

ESK, laatste loodjes. Succes en ik hoop dat je je kleine man/vrouw bijna in je armen mag houden

natasja, wat goed van Dési dat ze begint met lopen, wat zul je trots zijn. En spannend zeg, vrijdag alweer de bloedtest. Ik ga voor je duimen.

Nienke, voor jou idem. Goed van Julian dat hij stapjes begint te zetten en de trap opgaat.

Ursela, Storm is idd al groot, wat gaat dat snel zeg.

Rome, fijn dat het iets beter met je gaat. Het ondernemende gedrag van lucas (en Merel) herken ik echt. Wessel is net zo.

Kiet, Wessel houdt ook zo van muziek. Zodra hij leuke liedjes hoort gaat hij ook met z'n armen zwaaien of klappen en van links naar rechts draaien. Ook heeft hij nu ontdekt dat hij rondjes kan draaien en dat hij zich helemaal 'dronken' voelt als hij dit een paar keer heeft gedaan. Dit is nu een nieuwe bezigheid. Veel rondjes draaien en dan door het huis zwabberen, erg leuk om te zien.

Geplaatst

Dorine, een heerlijke vakantie zo te lezen. Dat had je ook verdient. (dit klinkt calvinistisch maar ik bedoel dat het je erg gegund was om de emmer een beetje te legen). Gelukkig lukt het je vader en ook jou om te genieten van het nu.

Kiet, Merel is helemaal geen muziekliefhebster. Ze vind wel klap en beweegliedjes die wij zelf zingen leuk maar andere muziek gaat langs haar heen. Danst niet.

Rome, zo te lezen ga je de goede kant op. Vooral acceptatie is een erg belangrijke stap om je beterder te voelen. Goed van je dat je hulp erbij hebt gezocht, het is supermoeilijk om hiermee alleen de strijd aan te gaan.

Merel heeft nooit in de box gezeten. Die wilde er niet in, drama. Storm ligt er nu in, te krijsen. Ik ben de vijf minuten regel aan het hanteren...pfff moeilijk...

Geplaatst

@dorine, klinkt als een heerlijke vakantie en gelukkig heb je nu iets meer rust in je hoofd.

@Kiet, ja Julian grijpt alle muziekjes aan om te dansen inclusief reclame, opa's hoempa hoempa ( of misschien juist, arghhh ;-)) en papa's ringtone!

@Rome, Julian is dan bij de oppas oma en opa als ik thuis werk. Ik telefoneer namelijk ook veel, en werken met die banjer in huis kan alleen als hij slaapt, haha. Wat fijn dat het beter met je gaat, al zal het wel met ups en downs zijn.

@ursela, ik dacht misschien dat merel daar veel minder slaapt, maar dat valt dus wel mee.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Moest even 2 weken snel bijlezen...

Natasja, wauw, wat is dat snel gegaan! Ik duim voor jullie! Ik weet inmiddels wat menopur is. Ik krijg Gonal F. Ik doe lange kuur dus heb gisteren eerste injectie met Gonal F gezet. volgende week dinsdag 1e echo om te kijken hoe het met de follikels/eitjes gaat.

En Desi die los loopt! Kees is begonnen met de eerste stapjes. maximaal zo'n 6 stapjes en dan valt hij weer op zijn billen. Kruipen kan hij veel sneller dus kiest hij daar ook gewoon nog vaak voor.

Lekker hoor met vakantie. dat zag er heerlijk uit.

En wat is Storm inderdaad al weer een grote knul zeg. En Julian ook. Hoe doet hij het op de curve? Kees is namelijk een stuk kleiner. Kees is 77,5 cm lang en 10 kg en 40 gram zwaar. Was net onder gemiddeld. gewicht zelfs nog iets lager. Maar we maken ons geen zorgen. Hij eet in principe goed. Wel wat minder dan een maand geleden, maar dat schijnt normaal te zijn. Verder is hij gewoon zo actief dat hij veel energie verbruikt.

verder hoop ik dat alles met iedereen goed gaat! En ik voeg ook even een paar recente fotootjes bij.

[ATTACH=CONFIG]2267[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]2268[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]2269[/ATTACH]

Geplaatst

Wow tessa, wat een verschrikkelijk mooi ventje, die kees. Veel succes met deze poging! Hoop dat je niet te veel last hebt van de hormonen.

Esk, ik vin dhet zo spannend worden, kijk iedere dag even of je je al ergens hebt gemeld. Haha, meldplicht?

Geplaatst

Hahah ESK, we gaan je in de gaten houden hoor. Ook al valt er niets te melden, we willen iets horen :-)

Hoe sta je er nu in, ben je helemaal klaar met je zwangerschap of valt het nog wel mee?

Geplaatst

Ik ben er helemaal klaar mee... dat wachten is zo frustrerend. En het wordt fysiek nu ook pittiger, dus wat mij betreft vind ik het mooi geweest. Maar ja, de beeb moet het ook vinden natuurlijk ;-)

Geplaatst

Wat een mooi jochie die Kees. Fijn dat jullie begonnen zijn. En ik hoop dat ook voor jullie de spanning wegblijft. Nog twee nachtjes slapen pomtiedom.....

Lekker bijgekomen Dorine, even rust in het hoofd.

Dési loopt sinds vandaag gewoon overal heen. De hele kamer door, paar rondjes om de keukentafel heen etc. Ga niet meer achter haar aan, laat haar lekker haar gangetje gaan. Ze wil niets anders meer dan lopen. Ze klapt soms zelfs in haar handjes als ze aan het wandelen is. Zo geweldig.

Deze week is er eentje van dubbele gevoelens. Mijn mama had vandaag haar eerste chemokuur. Nog vijf te gaan. Ze gaat haar haar waarschijnlijk al met drie weken kwijtraken. Van de week de pruikenmaker regelen.......

Sorry voor het ego berichtje. Ben er niet helemaal bij.

Liefs

Geplaatst

Natasja, morgen testdag, succes! Wat goed van desi, leuk dat ze er zoveel lol in heeft.

Een heftige tijd voor jullie, wordt zwaar voor je moeder en voor jou. Tja, weet niet goed wat te zeggen, behalve sterkte.

Dorine, hoe gaat het met jouw zwangerschap?

En kiet met de jouwe?

Esk, fijn dat je je hebt gemeld. Ik had dat ook, tot voor twee weken voor de uitgerekende datum was er niets aan de hand, maar de laatste weken tellen het zwaarst. Je bent er op de een of andere manier gewoon klaar mee. Ik wilde hem graag ontmoeten, was het zat om te denken, oh zou het nu beginnen (en dan bleef het bij een harde buik), was zo zwaar en immobiel geworden.

Ik heb gisteren nacontrole gehad, alles zag er goed uit. Ik heb nog een paar kleine zwangerschapsplagen, aambeien, rugpijn en verrekte spieren. Daarnaast 10 kilo van merel en 12 kilo van storm die er af moeten. Ik ben er 13 na de bevalling kwijtgeraakt maar net als bij merel blijft de rest hangen. Ik mag nog niet gaan trainen of lijnen ivm keizersnede en borstvoeding. Jammer, ben ongeduldig. Ze heeft me aangemeld bij de fysio zodat ik een trainingsplannete krijg voor de komende maanden. Ik merk dat het met twee kiddies moeilijk is om iedere dag er op uit te gaan. Dan moet de ene eten, de andere een luier, oh, is het alweer tijd voor borstvoeding, voordat je beiden hebt aangekleed, middagslaapjes, etc.Savonds duik ik erg vroeg mijn bed in vanwege de doorbroken nachten, gisteren al om 20.45. Op zich is het een goede training als ik er tijd voor vind, een duowagen de heuvels hier op en af duwen. Tja, ik weet het, ik ben ongeduldig, moet eerst helemaal herstellen van de ks voordat ik er aan kan werken.

Oja, esk, misschien een hart onder de riem, ik dacht ook dat ik lang over tijd zou gaan, zo voelde het gewoon en met merel was ik dat ook (ruim 2 weken). Maar 2 dagen na mijn uitgerekende datum brak toch t vruchtwater.

Geplaatst

Natasja, bij jou idd een week van dubbele gevoelens. Ik kan niet anders zeggen dan dat je met volle teugen van Dési moet genieten en je heel veel sterkte wensen met de situatie van je moeder.

ESK, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik hoop voor jou dat je kleintje er snel aankomt.

Ursela, met mijn zwangerschap gaat het goed. De misselijkheid is over en de vermoeidheid wordt een stuk minder. Kortom, ik voel me aardig goed. Alleen last van rug en bekken en dat word steeds meer. Maar goed, ik let er goed op en doe rustig aan dus weet nu mijn weg hier nog wel in te vinden.

Morgen alweer 15 weken, vind het al zo lang klinken... hahahah

Ben gisteren ook wezen shoppen want mijn eigen kleren gingen echt niet meer dicht, was ook weer leuk om te doen. ik had namelijk helemaal niets meer van de vorige zwangerschap, die kleren had ik allemaal verkocht!

Natasja, voor jou morgen ook nog een spannende dag ivm de bloedtest, ik duim voor je.

Geplaatst

Ik kom me weer even melden. Morgen uitgerekend en vandaag naar de vlos geweest. Een afspraak gemaakt voor dinsdag in het ziekenhuis, voor een consult en dan wil ik toch proberen aan te sturen op inleiding. Ik zie het niet zitten die 2 weken helemaal uit te moeten wachten... gister helemaal geen harde buiken of niks gehad en als ik ze wel heb zet het niet door. Strippen had nog geen zin (en dat zie ik zelf eigenlijk ook niet zo zitten). Blijft over: afwachten...

Dorine, fijn dat het goed gaat met de zwangerschap. Ik heb deze zwangerschap ook veel meer last gehad van mijn bekken. Het enige wat helpt is voldoende rust nemen en ontzien (dus niet te veel traplopen en zo). En op je houding letten.

Natasja, sterkte morgen! Ik duim voor je.

Ursula, ik kan me helemaal voorstellen dat het erg druk is en dat je soms nergens aan toe komt. Ze noemen het niet voor niets de tropenjaren... ik ben heel benieuwd hoe dat straks hier zal gaan.

Tessa, wat is Kees al een grote jongen aan het worden! Leuke foto's!

Nienke, wat goed van Julian!

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Esk, ik snap dat je, met je ervaringen van je vorige bevalling, niet graag over tijd gaat. Inleiden gaat meestal ok, maar bij mij werkte het geen van beide keren zoals het zou moeten. Daarbij zeggen ze dat de weeen moeilijker op te vangen/iets pijnlijker zijn. Maar dat weet ik niet, ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Ik hoop voor jou dat het niet nodig is en dat je 'gewoon' bevalt. gewoon tussen aanhalingstekens omdat geen 1 bevalling gewoon is.

Natasja????

Hier alles ok, ik ben vandaag eindleijk eens naar de kapper geweest, de helft van mijn haren kwijt. heerlijk.

En de eerste nieuwe sneeuw op de bergen vanochtend. Ok, wel op minstens 1300 meter maar toch, de winter heeft zich laten zien. Het is zooo mooi nu, de bomen hebben een herfsttint en dan die witte toppen erboven.

[ATTACH=CONFIG]2296[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2297[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2298[/ATTACH]

Geplaatst

Ik kwam ook even checken of natasja al wat had laten weten..

Esk spannend vandaag! Hoop dat er nog wat gebeurt!

Ik vond het inleiden wel fijn heb er geen nare ervaring aan over gehouden helemaal niet zelfs.

Zoe gaat steeds beter lopen ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze los gaat lopen!

Vandaag naar de vk geweest alles was goed en vorige week hadden we de 20 weken echo en alles zag er goed uit gelukkig! Alweer 20 weken geweest al op de helft!!

Geplaatst

Hoi,

Niet zwanger. Was te verwachten. Ach, er zijn ergere dingen in het leven. Mijn mama is nu al kotsmisselijk van de chemo en mijn vriendin met uitgezaaide borstkanker heeft naast tumoren in haar lever, botten etc. vandaag te horen gekregen dat er opnieuw twee tumoren in haar hersenen zitten. Dit keer in de kleine. Wat is mijn leed dan hè. Het leven is betrekkelijk. Pluk de dag!!!!

Geplaatst

@Natasja, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is. Het lijkt mischien nietig in vergelijking met je moeder en vriendin (wat een verschrikkelijk nieuws) maar ieder heeft ook zijn eigen tegenslagen en gevoelens daarbij.

@Tessa, wat een leuke banjer jouw Kees!

@ursela, erg mooie plaatjes, kan zo zien waarom jullie daar graag wonen.

@esk, ik hoop dat je nu niet lang meer hoeft te wachten.

@Kiet, wat gaat het hard! En super dat alles goed gaat. Weten jullie al wat het is?

Wat leuk dat alle kindjes nu zo lopen, Julian gaat ook elke dag beter, hij loopt echt meters achtereen los. Net op tijd voor de vakantie :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Natasja, drie rotberichten. Jeetje, wat een dag voor jou. Sterkte. En ik sluit me aan bij wat nienke zegt. er zijn altijd mensen te vinden die grotere/andere tegenslagen hebben maar dat maakt niet dat jouw verdriet/leed/tegenslag er minder om is. Soms helpt het om te relativeren maar teleurstelling, verdriet moet eruit. Vind het erg jammer, had het zo gehoopt dat deze poging meteen succesvol was.

Kiet, 20 weken alweer. En...ik ben ook nieuwsgierig, jongetje of meisje?

Tessa, hoe was de eerste fm?

Geplaatst

Natasja,Wat een vervelend nieuws allemaal. En wat een rotziekte is het toch. Ik sluit me aan bij de andere meiden. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Tessa, Leuke foto's van Kees, wat een mooi blond koppie. Ik hoop dat de folikels goed groeien, succes.

Ursela, Prachtige foto's van de omgeving. Ik vind vooral de laatste foto erg mooi.

Esk, Spannend, nog even geduld en geniet nog even van je rust :-)

Dorine, Alweer 15 weken, dat moet een fijn gevoel geven.

Kiet, Al op de helft, voel je je beter nu? Of nog steeds een lage bloeddruk? Toen Lucas een paar pasjes los liep ging het super snel dat hij goed los kon lopen. Van aan de tafel lopen, heeft hij lang gedaan.

Lucas heeft zijn laatste prikjes gehad van de week, hij keek ernaar hoe ze de prikjes zetten en gaf geen kik, wat een bikkel is het toch. Hij doet het verder allemaal goed.

Hij heeft een nieuw dansje ontdekt, heel snel met zijn voetjes trappelen op de grond, ha, ha.

Geplaatst

Jaa het word een jongen!!! maar dat had ik al verteld toch met 16 weken? Of niet?

Dat snelle trappelen doet zoe ook is zo grappig!

Natasja wat jammer dat het niet gelukt is!

Geplaatst

Kort bericht, reageer later meer: Wij zijn de trotse ouders van een jongen geworden. Hij heet Joris. Alles gaat goed met ons, zijn net thuis gekomen uit het ziekenhuis.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden