Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja volhouden is het lastigste.

Bij mijn vorige keer (die 15 maanden duurde in totaal) zat ik helemaal in een goede flow. Wat je in je mond stopt, bepaal je nog altijd zelf, dus als het in je gedachte goed zit is het helemaal niet zo moeilijk. Als ik dan eens een mindere dag had, kon ik de dag erna gewoon weer verder gaan. Ik hoop dat ik me nu weer zo ga voelen (want heb ook tijden gehad dat het dus niet zo voelde in m'n hoofd en dat elke dag een strijd was). We gaan het zien!

Een dieetist heb ik ook aan gedacht en op gezocht hier in de buurt. Maar niks gevonden (op internet) wat me aansprak.

Wat knap dat Thomas blokken kan stapelen!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Esk, hier is het ook blokken stapelen, vormpjes door gaatjes proppen, de bal terugrollen. Ze heeft een speeltje dat pop-up friends heet. Een konijn in een mandje: druk op de knop en het konijn veert uit het mandje, dan duwt ze hem er weer in en drukt weer op de knop. Zo het je een koe waar je de knop voor naar voor of naar achter moet schuiven, een kuiken waarvoor de knop naar links of naar rechts moet en een draai nop dan komt er een beertje uit een honingpot. Ze weet er nu 3. En ze is er zo zoet mee.

Als er een pak melk op tafel staat waar een plaatje van een koe op staat zeg ze boe. In de werpstok van de hond zit een tennisbal. Ziet ze dat ding buiten liggen zegt ze: bal! Zo stoer. Haha.

Geplaatst

Hoi meiden,

Weten jullie of je van de bmr prik ook uitslag kan krijgen zoe heeft uitslag op haar armpjes.. Ze had van het weekend ook koorts ervan.

Ennnnnnnn mijn kleine meid loopt zelf de trap op knap hè!!

Geplaatst

Ik wist niet eens dat Zoe al kon lopen en nu loopt ze de trap op?! Knap zeg!

Ik weet niet of je van de MBR ook uitslag kan krijgen, misschien even googelen?

Ik heb ook een vraagje: hoe gaan jullie om met brood en dan vooral met korstjes? Milou wil geen korstjes meer eten, ze eet er heel knap omheen en gooit ze vervolgens op de grond. Ik zit erover te denken om voorlopig maar brood zonder korstjes te geven, minder zooi en ze kan het lekker eten. Korstjes eten komt dan wel een keer. Of is dat opvoedkundig heel onverantwoord??

Nienke: voor het geval je niet via de voorpagina hier komt: Babeth heeft een dochter gekregen! Genaamd Imke.

Geplaatst

Zoë loopt ook nog niet los maar ze kan wel de trap oplopen ze houd zich dan vast aan de tree erboven en stapt dan zo omhoog ik vond het zo knap! heeft ze vanmiddag voor het eerst gedaan toen mijn man thuis was (papadag) en net natuurlijk ook even aan mama laten zien!

Zoë eet de ene keer wel de korstjes en de andere keer gooit ze ze ook op de grond.. ze kan soms ook heel boos worden tijdens het eten hebben jullie daar ook weleens last van?? hoe eten jullie kindjes de boterham met handjes of vork of voeren jullie??

Geplaatst

Milou eet haar boterham zelf met de handjes.

Ze wordt gelukkig niet boos, wel een beetje gefrustreerd (van de korstjes die ze niet lekker vindt).

Avondeten voer ik haar met een lepeltje. We zijn nog niet begonnen met zelf van een vorkje ofzo eten .. jullie wel?

Geplaatst

Nee ik voer avond eten ook en boterham eet ze of met haar handen of ik prik het stukje op de vork en geef de vork aan haar en dan stopt ze het zelf in haar mond.

Geplaatst

Hier ook eten met de handjes. Meestal vouw ik de boterham dubbel en snij dan stukjes die ze van haar bordje pakt. Als ze honger heeft eet ze er 1,5 incl de korstjes. Als ze niet meer moet dan gooit ze ze overboord voor de hond. Die ligt natuurlijk al te wachten. Soms heeft ie pech.

'S avonds voer ik haar ook met een lepeltje. Vanmiddag heeft ze zelf uit haar bekertje Optimel gedronken, totdat ze haar handjes omhoog deed, toen zat ze onder haha.

Dési is drie dagen ziek geweest. Weet niet wat het is geweest, Volgens de arts van het cb kon ze 3 weken later last krijgen vd bmr?

Wat leuk dat Zoë de trap oploopt. Stoer hoor.

Geplaatst

Ja knap hè! Mijn man belde mij op mijn werk en ik dacht ohhhhhh wat knap ik wil naar huis om te kijken haha.

Bij mij zei het cb dat ze na 1-2 weken er last van kon krijgen en ze heeft het na een week gekregen 2 dagen koorts.

Geplaatst

BMR-prik...uhm wat is dat? Ga kijken in mijn boekjes of die ook hier gegeven wordt.

Merel eet boterham met handjes. Ze krijgt altijd met korstjes en meestal legt ze die eerst allemaal op een stapeltje naast haar bordje. Als er geen 'lekkere' stukjes meer zijn leg ik de hele stapel weer op haar bordje en gaat ze daar vrolijk mee verder. Maar soms wil ze die niet eten, dan dompel ik ze in een beetje melk en dan eet ze wel de korstjes op. Avondten is voral zelf doen. Met lepeltje, vorkje en handjes. Ze kan met 1 hand vasthoudend uit een beker drinken. (daar ben ik heel trots op). Merel is altijd het meisje geweest van 'ZELF doen' en wil het liefst niet gevoerd worden, pap eet ze dan ook zelf met haar eigen lepeltje. Leve de plastic slabben met een opvangbakje! Een welgemeend hiep hiep hoera voor de uitvinder daarvan.

Storm heeft een slaapdagje vandaag, hoop dat dit vannacht zo blijft. Merel is inmiddels helemaal gewend aan haar broertje, gewend aan zijn gehuil. Vandaag sliep hij even boven omdat het erg druk beneden was en toen ging ze hem zoeken. eerst in de wandelwagen kijken, toen in de box, bij mama op schoot. Nee? Huh? Toen weer in het wagentje. Toen maar weer spelen. Het is nog maar twee keer voorgekomen dat storm huilde terwijl ze op bed lag. Wij hebben een houten huis en dat is erg gehorig, ook zit er alleen 1 deur tussen de kamer van merel en die van ons. Savonds om 11 uur werd ze niet wakker van zijn gehuil en laatst overdag tijdens haar middagslaapje wel. Er is hier geen kraamhulp. Er is een consultatiebureau. Daarvan komt iemand een uurtje langs in de tweede week na thuiskomst. Er zijn daarentegen groepsbijeenkomsten, eerst maandelijks en na een jaar tweemaandelijks. Dan zit je op het cb te praten over bepaalde onderwerpen met moeders uit dezelfde maand. (ik heb gehoord dat we met zijn drie-en of vieren zijn deze keer). Daar worden dan ook de kindjes gewogen en gemeten.

Wat knap van zoe! Wat jammer dat je niet meteen naar huis kon.

Ik heb merel ook geleerd de trap op te gaan. Vandaag deed ze het eerst zonder op haar knietjes te zitten. En ik probeer ook het naar beneden gaan te leren maar dat is nog niet gelukt, dan vergeet ze dat ze naar beneden ging en klimt weer omhoog... Dit alles vanwege de zwangerschap waar het te zwaar werd haar te tillen. Anders had ik haar het zelf laten ontdekken. Ze klimt ook haar triptrap op, daar ben ik minder blij mee want ze schuift hem door de keuken en kan zo o.a. op de keukentafel, kastjes, e.d.

Super he, voor babeth, ben zo blij voor haar.

Duik zo mijn bedje weer in. Het herstel gaat voorspoedig, heb alleen last gekregen van wat verschoven spieren en lopen doet helaas nog zeer. Maar waggel het huis weer een beetje rond.

Geplaatst

Wat fijn dat merel al helemaal gewend is aan storm!

Wat jammer dat jullie geen kraamzorg hebben zeker nu je nog moet herstellen vd bevalling.

Bmr is de prik tegen bof mazelen en rode hond

Geplaatst

Thomas eet nog niet zelf hoor. Ik stop meestal stukjes brood (en korstjes) in zijn mond en dan eet hij het op, zo komt hij aan 1 a 1,5 boterham. Op het kdv laten ze hem volgens mij wel zelf eten, daar eet hij iedere dag brood en dan in het weekend krijgt hij het van ons. Ook avondeten wordt gewoon bij hem naar binnen gelepeld. Zo lang hij zelf niet aangeeft dat hij het zelf wil doen, blijf ik hem gewoon geven. Ik vind dat gewoon veel handiger. Een banaan krijgt hij overigens wel uit de hand, die eet hij zelf, net zoals koekjes en zo.

Hij slaapt nog! En het is al bijna half 8! Ik weet niet wat me overkomt... moet 'm straks wel wakker maken, want hij moet voor negenen op het kdv zijn, maar hij kan nog een tijdje blijven liggen... waarschijnlijk wordt hij zo zelf wel wakker. Geeft in ieder geval een vakantiegevoel, ook al werkt het weer nog niet mee.

Gister alle babykleertjes tevoorschijn gehaald en gewassen. Nu ben ik echt helemaal klaar voor de bevalling. Tenminste, moet nog iets verzinnen om in de kinderwagen te leggen, want mijn dekentjes passen niet. Ik zit te denken aan een voetenzak, misschien dat ik zo meteen wel even langs de Prenatal ga rijden. En ik moet de maxi-cose-verkleiner nog ergens vandaan halen. Geen idee waar ik die heb gelaten. En de maxi-cosi-zak heb ik ook nog nergens gezien. Toch nog e.e.a. uit te zoeken dus. Verder vooral veel niksen, vooral als Thomas naar het kdv is. Mijn e-reader is helemaal vol met boeken die ik nog kan lezen :-) .

Deze week moet ik nog even met Thomas knutselen. Er vertrekt een leidster van het kdv en er is gevraagd een gekleurd A4 in elkaar te knutselen. Zit nog te bedenken wat we gaan doen. Ik denk dat we met de vingerverf in de weer gaan, maar moet even nadenken hoe we dat het best kunnen aanpakken (voordat ALLES onder de vingerverf zit...).

Geplaatst

Wat fijn dat Merel al aan Storm gewend is, wat gaat dat toch snel he?

ESK, jij hebt dus nu lekker verlof. Heerlijk hoor! Geniet ervan. Lekker languit op de bank met een boek, heerlijk!

Wessel eet zijn eten zelf. Brood met de handjes en avondeten met een vorkje.

Zijn brood vouw ik ook dubbel en snij het in stukjes. Die eet hij dan vervolgens zelf op. Soms geef ik hem een halve dubbelgevouwen boterham en bij hij hier stukken vanaf. Dit gaat echter niet altijd goed.

's-avonds wil hij absoluut zelf een vork of lepel hebben om zijn eten te eten. Hij is echt van het zelf doen.

Hij prikt zelf z'n eten aan z'n vork en stopt deze ook zelf in z'n mond. Lekker makkelijk!

Geplaatst

Fototijd:

Babykamer:

[ATTACH=CONFIG]1953[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1954[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1955[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1956[/ATTACH]

Kamertje Thomas volgt in volgende post, want je mag er blijkbaar maar 5 per post doen...

Geplaatst

Thomas' kamer:

[ATTACH=CONFIG]1958[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1959[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1960[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1961[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1962[/ATTACH]

Geplaatst

Leuke kamertjes Esk.

Dési heeft de zesde ziekte. Na drie dagen koorts had ze vanochtend allemaal vlekjes op haar rompje. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar is nog wel steeds hangerig. Sneu en zeer vermoeiend. Ik snap nu waarom iedereen blijft werken ;-))

Geplaatst

Leuke kamertjes Esk! En wat is Thomas een heerlijk jochie!

Geniet maar lekker van je verlof (voor je het weet heb je het bere druk :D).

Awww ... de zesde ziekte voor Desi. Gelukkig weet je in ieder geval wat het is. Hopelijk nu snel voorbij dan!

Milou heeft een hele aanhankelijke fase. Huilen bij afscheid nemen op het KDV, daar aan de favoriete leidster (= ook haar tante) hangen .. heeeeeeel blij zijn als je haar komt ophalen. Apart hoor en sneu ook. Maar een fase die er bij hoort.

Hoe gaat het Ursela? Is het te combineren de twee kleintjes? Wat zal Storm weer ontzettend klein lijken of niet? Mijn buurvrouw heeft gisteren een tweede meisje gekregen ... dan kriebelt het wel eventjes hoor. Maar niet genoeg :)

Geplaatst

@Annelies, ja, ff gegoogled, is ook nog besmettelijk. Kan ze gelijk niet naar de gastouder als het donderdag niet over is... Gelukkig is Johan 's Middags thuis donderdag en kan mijn mama 's ochtends oppassen. Als ze het vrijdag nog heeft, dan moet ikvrijdagmiddag gelijk alweer vrij nemen.

Geplaatst

Hier ook veel aan mama hangen. Als ik er niet ben is het prima bij iedereen, maar als ze me dan ff ziet, dan moet ze naar mij. Als dat niet het geval is gast ze jammeren ;-)

Geplaatst

Wat vervelend dat Dési zo ziekjes is. Ik hoop dat ze snel opknapt! Is een stuk gezelliger denk ik zo.

En ja, ziek zijn en werken is dus een vervelende combinatie. Ik ben er ook al eens tegen aan gelopen.

Ik ga onze blokkenstapelaar 's zijn jas aantrekken. Tijd om met andere kindjes te gaan spelen ;-) . Kan ik in de tussentijd wat broodnodige boodschapjes doen en hier lekker de boel doen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden