Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja ik heb ook die spijkerbroekjes van vingino voor zoe vind ze ook echt mooi! En ze blijven wel langer mooi dan bijv een spijkerbroek vd h&m.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Rome, hopelijk helpen de medicijnen je en herstel je stel, het lijkt me ontzettend vervelend voor je, vooral omdat je zegt dat je er al vaker last van hebt gehad. Wat een leuke foto trouwens!

@ursela, lekker herkenbaar dat besjes plukken, haha. Julian plukt hier de bramen uit de tuin en eet ze zo op, moet steeds uitkijken dat hij wel de rijpe pakt.

@Kiet, Julian is qua kleren best wel verwend omdat wij vaak in Amerika goedkoop merk kleding inslaan op vakantie (Tommy Hilfiger, GAP). Hier kopen we wel bij Lief of gewoon C&A, maar ook vaak van Babyface: http://www.baby-face.nl/BFC/BFC_collectie_new_born.php?language=1

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat fijn om jullie verhalen te lezen!

Rome, van jou minder nieuws. Ik hoop dat je medicijnen snel werken het moet geen pretje zijn om je zo te voelen. Heerlijk ventje is Lucas hoor, mooie krullenbol!

Ursela, wat een prachtig verhaal over Merels grote broer! Zo lief.

Ik ben blij met een meisje, kleertjes kopen is super :) haha ... ze heeft wel eens kleren die ze amper aan heeft gehad voordat ze alweer te klein zijn (maar ik koop alleen goedkope kleertjes .... ). Milou heeft 1 spijkerbroekje, maar bijna nooit aan. Ik vind het zo stug voor een kleintje. Maar voor meisjes zijn er dan ook genoeg alternatieven ..

Ze gaat nu naar maat 80.

Ik ben ziek thuis vandaag. Gisteren griep gekregen, alleen vandaag gaat het al best wel wat beter, dus toch geen echte griep denk ik. Of ik voel me alleen beter omdat ik net m'n bed uit ben :)

Thomas is echt een kleintje Esk, maar wat een guitig mannetje! En dus net als Milou een billenschuivertje? Heeft hij ook zo'n blauwe-plek-enkel? Milou duwt zich voort met d'r enkel, vooral als ze terug is van het KDV (waar ze de hele dag in de weer is) is die bont en blauw. Maar ze lijkt er geen last van te hebben.

En hoe meer foto's iedereen plaats, hoe leuker. Ik vind het leuk om te zien in ieder geval. Heerlijke fotos van Julian Nienke. Wat een lekker ventje is het toch.

Geplaatst

Wat grappig! Thomas heeft inderdaad altijd een blauwe plek op z'n enkel. Ik dacht dat hij zich gestoten had, maar als jouw Milou dat ook heeft, dan zal het wel bij het billenschuiven horen. Griep is dus niet leuk, beterschap!

Ik heb zojuist nog even een uitverkoopjurkje gescoord voor mezelf. Volgende week hebben we een bruiloft (als ik dat dan haal, maar dat zien we vanzelf) en er mocht geen zwart gedragen worden. Het enige feestjurkje wat ik natuurlijk had was met zwart... Heb nu een donkerblauw jurkje (tja...) met rode en witte stippels. Rood hempje eronder, witte legging erbij en dan ziet het er nog wel aardig uit (hoop ik). Het blijft toch lastig om er sjiek uit te zien als je 9 maanden zwanger bent... vanaf morgen mag ik officieel bevallen want ben ik 37 weken. Ben benieuwd wanneer de kleine zich gaat aandienen.

Geplaatst

Ik koop voor Wessel ook overal kleertjes. Ik kijk wat ik leuk vind en dan maakt het me niet uit waar het van is.

Hij heeft veel kleren van Mexx of Ralph Lauren maar ook van de C&A en H&M.

Ik vind het wel grappig om te horen want ik vind juist dat er voor jongens veel leuke stoere kleren zijn en voor meisjes vind ik het veel moeilijker. Als ik op kraamvisite ga bij een meisje en ze vragen kleertjes dan koop ik altijd een bon. De stijlen voor meisjeskleren zijn namelijk heel divers en ik weet dan niet wat iemand leuk vind.

Kortom, ik heb geen problemen met het kopen van kleren.

Gisteren de laatste 3D echo gehad. Zo mooi om te zien. We zagen al vingertjes, teentjes etc etc.

Ik ga morgen proberen een foto te plaatsen en ESK, morgen ben ik 12 weken. Gaat best wel snel eigenlijk.

Geplaatst

Hoi, heb meegelezen, maar geen tijd/zin gehad om te reageren. Nu is het onmogelijk om op iedereen te reageren.

Wat een lieverd die Lucas. Ook al van die mooie krulletjes. Mijn meissie heeft ze ook in haar nek. Moet ook gauw weer een foto plaatsen. Naar voor je Rome als je je zo voelt. Ken het wel een beetje, maar is 1 keer geweest.

Wat gaat dat hard Dorine, 12 weken alweer.

Ben met Fostimon spuiten begonnen, maandag FM.

Truste

Geplaatst

Natas, Spannend! Ik ben erg benieuwd, maar jij nog meer denk ik, ha, ha..

Leuk he, krulletjes. Kreeg van mijn ma al te horen dat ik het moest kammen, anders krijgt hij klitjes. Hoe gaat het?

SJSL, Toen Lucas nog veel kroop, schoof hij ook steeds met zijn enkel over de vloer en had daar ook een blauw/ gele plek. Rot dat je de griep hebt, beterschap.

Nienke, Ik ga straks even op de site kijken. Ik heb een hele gave winterjas voor hem gekocht van babyface.

Dorine, Bijzonder dat je het al zo mooi kan zien. Ik ben benieuwd naar de foto. Fijn dat het goed gaat met de zwangerschap.

Hoe gaat het verder met je?

Esk, Klinkt leuk wat je geshopt hebt voor de bruiloft. 37 weken al, spannend..

Ik ben gisteren met Lucas naar de huisarts geweest. Hij had nog steeds koorts. Hij heeft een amandelontsteking. Hij moet veel drinken en ijsjes eten. Gisteren heeft hij erg weinig gedronken. Vandaag voelt hij een stuk minder warm, dus volgens mij gaat het weer een beetje de goede kant op. Straks zijn urine weg brengen, ze willen kijken of hij blaasontsteking heeft.

Geplaatst

Yesss.. vandaag 12 weken. Ben helemaal blij.

Sinds deze week zijn we het ook aan vrienden aan het vertellen en de sms-jes blijven binnenkomen. Super leuk.

Rome, hopelijk heeft hij geen blaasontsteking en voelt hij zich snel weer beter.

Natasja, spannend weer, ga voor je duimen.

ESK, veel plezier bij de bruiloft

Nou, hier is ie dan.

D[ATTACH=CONFIG]2129[/ATTACH]e beloofde foto van de 3D echo. Deze is van afgelopen woensdag. 11w en 5d

Geplaatst

Wat leuk! Echt duidelijke foto's zijn het wel, alles er op en er aan :-)

Die bruiloft is pas zaterdag over een week hoor, ben benieuwd of ik dat nog haal... we zullen zien...

Rome, hoop dat Lucas snel weer opknapt en niet nog meer ontstekingen heeft.

Natasja, gaat alles goed?

Geplaatst

Ohh .. prachtige 3D foto's zeg! Zo klein en al zo goed te zien. Gefeliciteerd met je mijlpaal!

Geplaatst

Wouw, wat mooi Dorine. Wat is het goed te zien. En wat een binkie is Wessel al zeg, leuk om al die foto's te zien.

Bij de dokter geweest en alles was goed. Kom ik thuis zie ik ineens allemaal vlekjes achter zijn oor, ze zitten nu ook op zijn romp. Huisarts gebeld en waarschijnlijk heeft hij een kinderziekte. Nu ben ik op internet gaan speuren en het lijkt erg op de zesde ziekte.Hij is erg jengelig en wil graag bij me zijn, dat is dan wel weer schattig. Normaal is hij druk en neemt hij geen tijd om bij je te zitten, ja, 1 minuut mischien en dan is het wel weer genoeg. Desi heeft dat toch ook gehad?

Geplaatst

hei!

Merel heeft het ook gehad, maar de besmettingsfase is voorbij als de vlekjes komen. Ze kunnen jeuk hebben van de vlekjes maar dat hoeft niet. Pfff, gelukkig weet je nu wat het is, en dat het over is hierna. Ik denk dat je de vrees voor steeds opnieuw geconfronteerd te worden met angst-paniek altijd met je mee zal dragen, maar ik weet ook dat dit minder kan worden in de loop der jaren. dat je het herkend en dat je er mee leert leven waardoor het gewicht van deze rotperiodes geleidelijk steeds minder zal worden. Heel veel sterkte hiermee! Als je zin hebt om van je af te schrijven kan je altijd een pbtje sturen. Maar ook hier in dit topic kan er gelukkig over de mindere dagen worden geschreven.

Wow, wat een mooie foto, speciaal die van wessel op het strand. Super. En 3d foto's, zo'n wonder. Haha, ik (nieuwsgierig aagje) moet bekennen dat ik tussne de beentjes zat te kijken.....maar daar kon ik (gelukkig) niets uit opmaken....Hoe gaat dat bij jou? Want het is heerlijk om mee te kijken naar de beelden op zo'n scherm, ben je niet bang dat je het te zien krijgt per ongeluk?

Esk, vind het zoo spannend worden. Interessant, dat verhaal van dat kontschuiven. Mooie foto's. Of had ik dat al gezegd?

Door de doorbroken nachten ben ik steeds vergeetachtiger ana het worden, het neemt best groteske vormen aan. Kom vaak niet meer op woorden, namen, etc. etc.

Sorrie als ik hierdoor niet alles meekrijg van iedereen.

Tja, kleertjes, ik heb weer zoveel gekregen dat ik alleen het pakje hebt gekocht waarmee hij naar huis ging vanuit het ziekenhuis. Oja, en wat wollen ondergoed en mutsjes. Joha en reima voor de mutsjes en janus voor het ondergoed. Weet niet of deze merken ook in nld zijn. Ik ga voor de winter nog wat kleding bestellen via nostebran.no, erg mooi, eko en super warm. Ik ga in ieder geval een paar van deze leggings kopen, vind ik super! https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Bukser-i-ullribb/

Geplaatst

Zoe heeft nu ook de zesde ziekte is ook jengelig en wil bij me zijn dit kan toch geen kwaad voor mij omdat ik zwanger ben?

Dorine leuke foto's en mooi de echo je ziet alles echt goed

Ursela moet je er vaak uit nachts en hoe is het met twee kids?

Geplaatst

Heb een heleboel foto's gemaakt met mijn telefoon en die plaats ik op Facebook. Voordat ik ze dan op de pc heb...... Ze komen eraan.

Afgelopen weekend zijn we naar de kermis geweest. Dési heeft in de vliegtuigjes gezeten, de draaimolen en ging touwtjetrekken. De vliegtuigjes waren favoriet. Dat blije gezichtje!

Zit iemand van jullie op Facebook?

Geplaatst

Ah, Wat vervelend Kiet. Heeft ze ook zo'n hoge koorts? Ik zou het even googelen, ik weet niet of het kwaad kan.Ik dacht van niet. Beterschap.

Bedankt ook voor je lieve woorden Ursela. Heb jij ook iets vergelijkbaars meegemaakt?

Ik krijg zo visite, dus ga er vandoor!

Oja, Ik heb facebook, pb je naam anders even, kan ik je opzoeken en toevoegen. Ik doe er overigens nog niet zoveel mee.

Geplaatst

Ik zit ook op facebook, PB me maar .. gezellig!

Ik gebruik het niet heel veel, zit ook op Twitter. Facebook ook regelmatig in het engels, vanwege internationale contacten (door dat fandom waar ik vast wel eens over verteld heb). Maar ik krijg steeds meer ook NL vrienden en kenissen erop. Echt wel leuk hoor.

Beterschap alle ziekte kindjes. Toevallig allemaal tegelijk. Milou heeft vandaag weer 2 * 2,5 uur geslapen overdag, net als woensdag. Heb het gevoel dat ze een grote ontwikkelingsstap aan het maken is.

Prettig weekend alvast! Ik zit Holland's got talent te kijken ... leuk.

Geplaatst

Nee, geen facebook, wel hyves. Ook goed?

Storm slaapt snachts goed door tussen de voedingen, hij heeft nog nooit gehuild snachts! Maar wil zo'n 3 a 4x eten en 1x een schone luier. Ik heb een bedje van ikea gekocht waar je 1 zijkant van weg kan halen. We hebben extra gaatjes erin geboord zodat hij op precies dezelfde hoogte is als mijn bed, dan staat hij daar tegen aan. Ik vind het perfect. Het houten wiegje van merel was veel mooier maar dit zorgt ervoor dat ik half slaap tijdens de voedingen. De barbapappalamp gebruik ik als nachtlampje zodat ik niet het bedlampje hoef aan te doen.

Rome, ik heb, toen ik rond de 20 was, hyperventilatie-aanvallen gehad. Ik kreeg ze vaak na maaltijden en ging het daardoor associeren met eten. Op een gegeven moment durfde ik bijna niets meer buitenhuis te eten, echt stom. Maja, de angst overheerst. Toen heb ik besloten om mezelf een giga-kuur te geven, ben in mijn eentje naar oregon (usa) gegaan. Toen moest ik wel buitenshuis eten. En ja, natuurlijk kreeg ik daar ook hyper aanvallen, maar omdat ik ze verwachtte (verwelkomen is net niet het juiste woord) en ik er de ruimte en tijd voor had kwamen ze niet zo hard aan. Na mijn 22e (?) heb ik hier nooit meer last van gehad. Maar ook al ben ik nu 37, de angst ervoor ben ik nooit helemaal kwijt geraakt. Niet de angst voor de aanvallen zelf maar de angst de controle over jezelf te verliezen, te weten dat ik minder sterk ben dan ik wil zijn, minder sterk dan de buitenwereld vind dat ik ben. Maar de keerzijde is dat het mezelf is gelukt een fobie te overwinnen, daar haal ik veel zelfvertrouwen uit. Oja, en het was een fantastische reis, ben zelfs een zwarte beer op 30 meter afstand tegen gekomen!

Annelies, ben benieuwd wat milou binnenkort ontdekt. Jij bent toch fan van een sf serie of zoiets? Ik ben zelf een trouwe cyberpunk lezer en j.vance kan ik keer op keer lezen.

Natasja, dat is genieten he? Blij kindergezichtje in een vliegtuigje.

Ik ben de laatste dagen enorm aan het genieten van mijn koelkast, of beter gezegd, van de twee collages en 1 tekening die erop hangen. De barnehage had twee collages gemaakt met foto's van ons eerste bezoekdagje. En merel heeft haar eerste tekening thuis gemaakt (strepen trekken). Ik krijg tranen in mijn ogen en een gevoel alsof mijn hart even open ligt als ik daar naar kijk. Dit is voor mij GELUK, rijkdom. Waar ik zo op gehoopt had en over gedroomd had en gewenst had. (misschien zijn het nog kraamtranen en ben ik oversentimenteel?) haha, ik heb meteen 3 (!) prikborden gekocht voor in de keuken, kom maar op met die ladingen knutselwerkjes en barnehage afspraken...:happy11:

Geplaatst

Ursela, Klopt inderdaad wat je beschrijft, de angst is vreselijk voor de angst. Ik heb het gevoel de hele dag nu bijna. Gaat de laatste paar dagen iets beter, maar nog steeds super gespannen gevoel. Ik baal er ook van om medicijnen te slikken ( antidepresieva). Wat stoer van je dat je daar alleen naartoe bent gegaan, wouw. Dat zou ik nooit durven. Ik heb exact hetzelfde gevoel als jij omschrijft, erg herkenbaar. Gelukkig ben je er nu zo goed als vanaf.

Lucas word wakker, later meer!

Ik heb trouwens ook hyves!

SJSL, Wie ben jij op facebook??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden