Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vond desi het lekker de patatjes?? Wij hebben het nog niet gegeven.

Waarom ga je eigenlijk weer werken mis je het erg?

Ik ben sochtends ook altijd alleen maar als mijn moeder oppast dan haal ik zoe zo uit bed zet haar in de auto rij 5 min naar mijn moeder en dan eet ze haar pap bij mijn moeder en doet mijn moeder haar lokin bad dat scheelt mij echt een hoop tijd en op dinsdag als ze naar het kdv gaat moet ik om 8 uur beginnen en ik sta dan wel om 6.15 uur op om eerst mezelf helemaal klaar te maken en dan zoe eten te geven en te wassen maar kan het dan wel op mijn gemakje doen. Moet wel erbij zeggen dat ik 5 min van huis werk en de crèche daar vlakbij is.

Wij zijn vandaag lekker naar het zwembad geweest met zoe was leuk maar wel heel druk! En morgen is het weer maandag is het weekend weer voorbij wat gaat dat toch altijd snel mijn man is altijd op maandag vrij ohhhhhh dan ben ik echt jaloers als het zondag is haha

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ze zat te smullen. Als ze er nog eentje wilde, dan wees ze met haar vingertje op mijn bord haha. Stukjes Frikandel vond ze ook heerlijk.

Dat is makkelijk zo een moeder dichtbij hè. Jammer dat het niet gaat met de mijne. Ze woont hier ook maar 2 km vandaan. Ik had haar ook zo heen mogen brengen. Helaas, maar wie weet in de toekomst als ze bijgekomen is straks van de chemo. Ze vindt het heel erg dat ze niet kan oppassen. Helemaal een beetje verdrietig is ze er van. Zo sneu.

Bij het advocatenkantoor waar ik werkte wilde ik 2 dagen werken, maar dat ging niet. Ik heb toen een meisje ingewerkt die drie dagen kwam werken en een gedeelte van mijn werk overnam. Voor die andere dag en mijn faillissementspraktijk hebben ze een fulltimer aangenomen ( nb ik werkte 4 dagen). Nu is die van 3 dagen zwanger van de tweede las ik op haar hyves. Heb mijn collega's een sms gedaan of ze al iemand hadden voor zwangerschapsverlof en dat ik wel wilde komen. vier maanden is te overzien voor drie dagen en ik begin er ook echt zin aan te krijgen. Nu belde ze op met het handen in het haar of ik niet al in september kan komen en ook een aantal dagen in augustus. Ze nemen afscheid van de faillissementsmedewerkster. Ik heb gelijk gezegd dat ik wel weer helemaal terug wil komen. Nu getelde de advocate waarvoor ik oa gewerkt heb dat ze me vreselijk mist etc. Ik hoor dus waarschijnlijk 9 augustus definitief of ik mijn baan terug heb. Ik denk voor drie dagen, dat wel.

Natuurlijk was het de bedoeling dat mijn moeder zou oppassen en dit is in het honderd gevallen.... Er zijn hier btw geen baantjes voor 2 dagen te vinden, dus het zou fijn zijn als ik weer terug kan. Het is zo'n leuk bedrijf. Heb nu ruim een jaar voor Dési kunnen zorgen, ze gaat goed en ik moet nu een beetje los gaan laten. De hond gaat waarschijnlijk ook per september naar iemand toe, dus dat is ook een zorg minder.

Heel verhaal geworden, sorry.

Geplaatst

Hei

Om 1.30 zijn mijn vliezen gebroken en heb ik gedurende de nacht mijn vruchtwater verloren. Maar de weeen komen niet op gang, alleen hele korte met minstens 7 minuten tussentijd.

Dadelijk ziekenhuis were bellen, hoe laat ik op controle kan komen. Is raar, mijn buik is nog steeds groot maar op verschillende plekken is de huid 'verschrompeld' omdat de grootste druk eraf is.

Ik heb geen iphone of iets dergelijks. Misschien kom ik nog thuis na controle. Ik voel aan mijn water (slechte grap he?) dat het nog wel even op zich gaat laten wachten.

Geplaatst

Veel succes Ursula en ik hoop dat alles goed verloopt. Nu heb je binnen afzienbare tijd je kleine man al! Ik ben erg benieuwd en zal het forum regelmatig checken (ook al weet ik dat je geen toegang zult hebben vanuit het ziekenhuis). Zet hem op!

Natasja, wat fijn als je je baan terug zou hebben. Zelf vind ik de combinatie werken/zorgen erg prettig en zou niet anders willen. Weet je al hoe je de opvang gaat regelen (gastouder of kdv?)? Ik snap dat je moeder het erg vervelend vind dat het nu niet gaat, maar haar gezondheid is natuurlijk heel belangrijk.

Tessa, hier wordt eigenlijk alles op brood gedaan. Laatst had ik een keertje chocolade pasta en dat vond hij heerlijk! Dat komt omdat hij altijd boterhammetjes eet op het kdv en daar doen ze altijd hartig (smeerkaas, smeerleverworst etc.). Ik vond dat hij in het weekend dan wel een keertje wat anders kon eten. Pindakaas doet het ook goed, net als appelstroop. Maar het varieert ook gewoon hoor, boterhammen eten is hier de moeizaamste maaltijd van allemaal.

Thomas probeert te kruipen! Hij zit dan heel wankel op zijn knietjes en gaat achteruit, maar het begin is er... ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij het echt doorkrijgt.

Geplaatst

ESK, wat leuk dat Thomas begint te kruipen, het begin is er zeker.

Tessa, hier eigenlijk exact hetzelfde als bij ESK. Wessel krijgt alles op z'n brood wat wij ook eten (behalve rauwe dingen zoals filé, rosbief, etc).

Hij eet 2 boterhammen per dag. 1 met hartig en 1 met zoet beleg. Appelstroop is wel één van de favorieten.

Vanmiddag weer een echo bij de gyn. Dit zou eigenlijk m'n eerste echo zijn maar aangezien die bloedingen hebben ze 1,5 week geleden al een echo gemaakt.

Ik ben nog steeds met vlagen erg misselijk (en soms overgeven) en ook heeeeel erg moe dus ik denk (hoop) dat het wel goed zit.

Hopelijk vandaag voor het laatst naar de gyn in het EMC en dan weer wat dichter bij huis.

Geplaatst

Succes Ursela!!! Spannend zeg. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat toch.

Jij succes met de echo Dorine!

Geplaatst

Oeh, Spannend Ursela! Je leest dit waarschijnlijk na je bevalling, maar ik hoop dat alles goed verloopt en dat je je zoon snel vast kan houden.

Lucas eet 2 a 3 boterhammen. 1 met smeerworst of smeerkaas en 1 met appelstroop of jam. Ook krijgt hij wel eens een krentebol en gisteren heeft hij een stukje stokbrood met kruidenboter uit de oven gegeten. Als avond eten is het echt hollandse pot, groente en aardappel en soms vlees. Wij eten geen vis, maar dat krijgt hij op maandag van mijn moeder als hij bij haar is.

We laten hem wel proeven van als wij wat anders eten, nasi, spaghetti, macaroni. dat vind hij ook lekker. Vanavond een stukje augurk op, vond hij ook lekker alleen een beetje zuur. Hij moest even wennen.

Geplaatst

Ursela, ben beniewd of je je kleine man al in je armen hebt..

Mijn echo was goed. De kleine ligt iets voor qua groei. Ze kwamen nu uit op 8w.

Ik mag nu naar de vk en hoef niet meer naar het EMC.

Geplaatst

Fijn Dorine. Geeft weer een goed gevoel denk ik. Lekker dat je naar de verloskundige mag, tenminste die van mij zat lekker in de buurt.

Geplaatst

Ohw, de eerste tweede baby komt eraan!

Kruipen, wat leuk Esk!

Hoe was de echo Dorine en hoe is het verder met je? Heb je al besloten hoe je het je vader gaat vertellen? X

Geplaatst

Wat fijn dat de echo goed was, scheelt weer een zorg.

Ik las in het augustus topic dat Ursula is opgenomen wegens GBS en dat ze gisteravond weeenopwekkers heeft gekregen. Misschien is haar kleine man er dus nu al. Ik hoop dat alles goed is gegaan!

Thomas kruipt nog niet hoor! Hij doet pogingen en zit heel wankel op zijn knietjes, ziet er zo schattig uit. Het lijkt alsof zijn beenspiertjes gewoon nog niet sterk genoeg zijn, want de techniek lijkt hij wel door te hebben.

Geplaatst

@Natasja, het gaat verder wel oke met me maar ik merk dat ik niet de 'oude' ben. Ik kan gewoonweg niet van dingen genieten, steeds bang dat er weer iets misgaat.

Zo ook met deze zwangerschap. Gisteren was de echo oké en vanochtend wederom bruin verlies. Dit blijft maar zo dus dat maakt me wel ongerust. Daardoor ben ik er ook (nog) niet van overtuigd dat dit goed blijft gaan en op de één of andere manier durf ik dus niet te genieten.

Wel jammer en sneu voor deze kleine spruit maar als het goed blijft gaan maak ik dit vast wel weer goed.

Afgelopen vrijdag waren we bij mijn schoonouders eten en hadden we Wessel een 'grote broer' shirt aangetrokken. In eerste instantie zag niemand het en op een gegeven moment zei één van m'n zwagers "hey Wessel, grote broer..." maar verder viel het kwartje niet.

Op een gegeven moment (we waren ruim een uur binnen) vroeg manlief of ze morgen met z'n allen naar de pearle gingen. Hij had toen Wessel op z'n arm en z'n shirt was heel duidelijk zichtbaar. Nog niemand die het doorhad.. totdat manlief zei...'ow.., lees dan wat er op z'n shirt staat'..

Toen pas viel het kwartje en was iedereen super blij. (Ik heb het gevoel dat zij nog blijer zijn dan ikzelf..)

Mijn pa en broer met gezin zouden eigenlijk zaterdag bij ons langskomen maar belden af. Nu gaan wij, als het goed is, komende vrijdag eten bij mijn broer en aansluitend slapen bij mijn pa. Ik denk dat ik Wessel hetzelfde shirt aantrek en dan zie ik wel of het hun wel opvalt.

Vandaag over één week gelukkig ook de uitslag van alle onderzoeken van mijn pa en dus weten we dan waar we aan toe zijn. Zelf heb ik er wel een 'positief' gevoel over maar we wachten geduldig af.

@Ursela, ik hoop dat je mannetje er inmiddels is.

Geplaatst

hei. weinig weeen. gaat lang duren. weer n gel. veel ctg controles. luxe kamer met balkon. voor t eerst opgestaan zonder merel. mis haar. maar ik weet dat de beloning alles waard maakt. nog max n paar dagen doorbijten en dan heb ik mijn zoontje in mijn armen. het is lastig typen. plaats iets hier of bij dik en dun of bij uitgerekend aug

Geplaatst

even snel vanaf werk.

Ursela heel veel succes ik kwam alleen even kijken of je zoontje al geboren was maar nog niet dus!! spannend!!!

Geplaatst

Ik ook even snel vanaf werk :)

Ursela, zet 'm op! Het zit je niet mee, hopelijk zetten de weeen snel door. Hij is er bijna!!

Geplaatst

Raar hè Dorine, dat ze het dan niet doorhebben? Ze verwachten het waarschijnlijk gewoon niet.

Kan je gevoel helemaal begrijpen. Het is moeilijk om dan nog te durven genieten. Komt allemaal goed. x

Wel fijn dat je eindelijk volgende week iets weet!

Ik ga onverwacht morgen en vrijdag en de rest van de maand op donderdag en vrijdag alweer aan de slag. Vandaag nog maar even extra genieten. Dési helpt me hierbij, want ze werd pas om 9 uur wakker!

Tand nr. 6 is ook een feit. Geen vieze luier gehad ;-)

Geplaatst

natasja, wat leuk dat je al aan de slag gaat. Maak er vandaag een extra leuk dagje van met Desi.

Ursela... Ben benieuwd of je kleine man er al is.

Geplaatst

hei.

gisteren om half acht savonds is onze zoon en merelsbroertje geboren.

hij heet storm. 3800 gr tweeenvijftig cm. helemaal perfect en klein en lief.

het werd spoedkeizersnede onder narcose omdat de oude wond van de vorige keizersnee het bijna begaf. nog nooit zoveel pijn gehad. maar nu is alles goed. hij slaapt.drinkt melk heeft al vijf poepluiers gemaakt.

bedankt voor alle steun.

Geplaatst

Joepie, daar is hij dan! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Heftig zeg, fijn dat nu alles goed gaat. Hoe vind Merel haar broertje?

Krijg je wel hulp? Lekker genieten en rustig aan doen! x

Natasja, Fijn dat je al zo snel kan starten.

Dorine, Ik kan me zo goed inleven hoe jij je nu voelt over het bruinverlies, bloedingen. Dan is het fijn dat je extra echo's krijgt, heb je toch steeds weer een bevestiging en geruststelling dat het goed zit. Probeer er ondanks toch van te genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden